رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم سوار آرام

سوار آرام
2007 فرانسه
Dance with Him

کارگردان:Valérie Guignabodet


ژانر : درام
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
زمان پخش: 06 آذر 1394 ۱۴:۴۱
مدت: 1 ساعت و 18 دقیقه
https://image.tmdb.org/t/p/w300/cTrnwBwjrEOCZSyDOysFoFvz5cj.jpg
سریال بداقبالی‌های یک سوارکار فرانسوی

فیلم سینمایی "سوار آرام" به کارگردانی و نویسندگی والری ژینیبابوده ساخته شده و محصول سال ۲۰۰۷ سینمای فرانسه است. داستان فیلم "سوار آرام" درباره الکساندرا زنی است که در دوران کودکی در مزرعه مادربزرگ خود سوارکاری یاد گرفته است اما به خاطر سقوط از اسب در آن دوران، مادرش مانع سوارکاری او می‌شود. این در حالی است که او سخت به این ورزش علاقه‌مند است. الکساندرا سالها بعد مجدداً سوار بر اسب می‌شود اما از اقبال بد، دوباره سقوط می‌کند و... ماتیلدا سینیه نقش الکساندرا در این فیلم بازی کرده و آنتونی دلون، ژان دل، سامی فری، ژان ـ فرانسوا پینیون و آنی دوپری نقش‌های دیگر این فیلم را ایفا کرده‌اند. "سوار آرام" به تهیه‌کنندگی فیلیپ گودیون، آهنگسازی ژان کلود پتی و تصویربرداری دنیس رودن ساخته شده‌است. تیری درکوله تدوین، ترزا ریپو طراحی تولید و ژاکلین بوشار طراحی لباس این فیلم را بر عهده داشته‌اند. فیلم سینمایی "سوار آرام" ساعت۱۷ سه‌شنبه هشتم مرداد و تکرار آن ساعت هفت صبح روز بعد از شبکه نمایش پخش می‌شود.
http://resizing.flixster.com/ws7z6VeK9l-wqjkcNExre5bYe-w=/180x240/dkpu1ddg7pbsk.cloudfront.net/movie/10/85/60/10856040_ori.jpg
 گزارش فیلم های سیما
 پنج فیلم خارجی و سه فیلم ایرانی میهمان آخر هفته تلویزیون می شوند 

    فیلم های مرا متهم بدان، گل های داودی، آدمکش بازنشسته، سوار آرام، رنگ و ترنج، جهیزیه  ای برای رباب، برادر و آقای بیسبال در تعطیلات آخر هفته از شبکه های مختلف سیما روی آنتن می رود.
    به گزارش آفرینش، فیلم سینمایی "مرا متهم بدان" پنجشنبه 30 آبان ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول پخش می شود. این فیلم محصول آمریکا و آلمان را سیدنی لومت سال 2006 بر مبنای فیلمنامه ای از خودش، رابرت ج.مکری و منسینی به مدت 125 دقیقه جلو دوربین برد.
    در فیلم "مرا متهم بدان" وین دیزل، پیتر دینکلیج، لینس روچ و ران سیلور نقش آفرینی کرده اند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در سال های 1987 و 1988، به مدت 21 ماه، بیست تن از اعضای خانواده مافیایی لوکزه اهل نیوجرزی به خاطر 76 فقره خلاف محاکمه شدند. متهم اصلی در این محاکمه طولانی، جاکومو دی نورشیو بود که دفاع از خودش را به عهده گرفت و ...
    لومت برای فیلم های "بعد از ظهر سگی"، "شبکه" و "حکم دادگاه" نامزد اسکار کارگردانی و برای "شاهزاده شهر" نامزد اسکار فیلمنامه شد. او سال 2005 اسکار یک عمر دستاورد را گرفت. "سرپیکو"، "قطار سریع السیر شرق"، "قلم" و "پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده ای" دیگر فیلم های این فیلمساز 85 ساله است.
    فیلم سینمایی "گل های داودی" جمعه اول آذر ساعت 16 از شبکه یک روی آنتن می رود. این فیلم را رسول صدرعاملی سال 1363 بر مبنای فیلمنامه فریدون جیرانی جلو دوربین برد. در این فیلم جمشید مشایخی، داود رشیدی، پروانه معصومی، بیژن امکانیان، هیلدا پیرزاد و جعفر والی بازی کردند.
    در خلاصه داستان فیلم 107 دقیقه ای "گل های داودی" آمده است: عباس صفاری، در جریان بروز مشاجره با دوست خود باعث مرگ ناگهانی وی شده و به 25 سال حبس محکوم می شود و ... عواملی که با این پروژه همکاری داشتند عبارتند از فیروز ملک زاده مدیر فیلمبرداری، عباس گنجوی تدوین، کیهان مرتضوی طراح صحنه و میترا قوامی طراح لباس، کامبیز روشن روان آهنگساز، عبدالله اسکندری طراح گریم و محمدرضا دلپاک صدابردار.
    فیلم سینمایی "آدمکش بازنشسته" محصول آمریکا پنجشنبه 30 آبان ساعت 50:23 از شبکه دو روی آنتن می رود. این فیلم وسترن ماجراییو حادثه ای را کریگ آره بکسلی سال 2008 با بازی کاسپر ون دین، بروس باکسلیتنر و ارنست بورگناین کارگردانی کرد.
    داستان این فیلم درباره لوک آدمکشی است که در ایالت تگزاس به همراه گروهش (که ریاست آن را تیت بر عهده دارد) جان انسان ها را می گیرد، اما به یکباره وجدان او بیدار می شود و دست از آدمکشی برمی دارد و زندگی سالمی را در مزرعه پراسکات در پیش می گیرد. 
    فیلم سینمایی "سوار آرام" جمعه اول آذر ساعت 30:17 از شبکه دو پخش می شود. این فیلم سینمایی به کارگردانی والری ژینیابوده تولید سال 2007 فرانسه و مدت زمان آن 118 دقیقه است. مایتلد سینیه، سامی فری، ژان - فرانسوا پینیون و آنی دوپری در این فیلم نقش آفرینی می کنند.فیلم "سوار آرام" درباره الکساندرا زنی است که در دوران کودکی در مزرعه مادربزرگ خود سوارکاری یاد گرفته است، اما به خاطر سقوط از اسب در آن دوران، مادرش مانع سوارکاری او می شود. این در حالی است که او سخت به این ورزش علاقه مند است. الکساندرا سالها بعد مجددا سوار بر اسب می شود اما از اقبال بد، دوباره سقوط می کند و ...
    فیلم تلویزیونی "رنگ و ترنج" هم پنجشنبه 30 آبان ساعت 15:20 از شبکه سه روی آنتن می رود. این فیلم به کارگردانی همایون اسعدیان و تهیه کنندگی منوچهر محمدی بر مبنای فیلمنامه ای از علیرضا محمودی ساخته شده و در آن اسعدیان در کنار بهاره رهنما، حسن پورشیرازی، مالک حدپور سراج، محمدرضا نوروزی و ... بازی می کنند.
    "رنگ و ترنج" داستان متین است که بعد از سال ها تلاش و عشق کارگاهی برای بافت فرش های نفیس ایرانی راه انداخته، اما در یک سانحه راندگی با تمام اعضای خانواده اش از بین می رود. وکیل متین نقشه ای برای تصاحب اموال او طراحی می کند، اما ...
    فیلم سینمایی "جهیزیه ای برای رباب" هم جمعه اول آذر ساعت 50:22 در قالب برنامه صدفیلم از شبکه سه پخش می شود. این فیلم در ژانر اجتماعی و خانوادگی را سیامک شایقی سال 1366 بر مبنای اصغر عبدالهی ساخت و داستان درباره دختری به نام رباب است که نامزد پسرعموی خود است و درگیر ماجراهایی می شود.
    در فیلم 97 دقیقه ای "جهیزیه ای برای رباب" زنده یاد هادی اسلامی، پروانه معصومی، فاطمه معتمدآریا، هومن خسروی، فهیمه راستکار، ایرج طهماسب، مهدی مهرنیا و حسن رواده به ایفای نقش  پرداختند. عواملی که با این پروژه همکاری دارند عبارتند از حبیب اسماعیلی مدیر تولید، حسن قلی زاده مدیر فیلمبرداری، محمدرضا علیقلی آهنگساز، روح الله امامی تدوین، احمد احمدپور صدابردار و حمیدرضا پوربهرامی طراح گریم.

    فیلم جنایی "برادر" هم جمعه اول آذر ساعت 30:20 در قالب سینما چهار از شبکه چهار پخش می شود. این فیلم به کارگردانی الکسی بالابانوف تولید سال 1997 روسیه است و نقش اصلی آن را سرگئی بودروف جونیر بازی می کند.

    داستان درباره جوانی به نام دانیلا است که برای آغاز یک زندگی تازه به پترزبورگ می رود. برادر او یک گانگستر و یک قاتل است و وقتی از دانیلا می خواهد یک نفر را بکشد، عملا او را به درون دنیای تبهکاران هدایت می کند و ...
    فیلم 96 دقیقه ای "برادر" در سطح بین الملل با استقبال فراوان رو به رو شد و جوایزی از جمله جایزه ویژه هیئت داوران و جایزه فیپرشی جشنواره بین المللی سینمای جوان تورینو و هوگو نقره ای جشنواره بین المللی فلم شیکاگو دریافت کرد.
    بالابانوف سه سال بعد دنباله فیلم "برادر" را نیز ساخت. این فیلمساز 49 ساله پارسال فیلم جنجالی "محموله 200" را روی پرده سینماها داشت که با انتقاد رسانه ها و سیاستمداران روسی مواجه شد.
    فیلم سینمایی "آقای بیسبال" هم روز جمعه اول آذر ساعت 30:13 از شبکه تهران پخش می شود. این فیلم کمدی به کارگردانی فرد شپیسی تولید مشترک سال 1992 آمریکا و ژاپن و مدت زمان آن 108 دقیقه  است. تام سلک، کن تاکاکورا و دنیس هیزبرت در این فیلم نقش آفرینی می کنند.داستان درباره یک بازیکن بیسبال رو به افول است که به تیمی ژاپنی فروخته می شود و برای وفق دادن خود با جامعه جدید مشکل دارد. "آقای بیسبال" در آمریکا 21 میلیون دلار فروش داشت. شپیسی 69 ساله که در استرالیا به دنیا آمده، سازنده فیلم هایی چون "راکسان"، "خانه روسیه"، "شش درجه جدایی" و "آخرین سفارش ها" است.

https://image.tmdb.org/t/p/w300/k17CV1NnDVAMfxPRBqu58122Z2B.jpg


رها ماهرو : از بینندگان فیلم فرانسوی سوار آرام دعوت می کنیم تا نظر و نقدشان را برایمان بفرستند


-------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد