رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

هفت سوار دلاور ساخته جان استرجس

هفت دلاور
فیلم محصول سال 1960
هفت دلاور عنوان فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن به کارگردانی و تهیه کنندگی جان استرجز می‌باشد. از این فیلم که برداشتی آزاد از فیلم بینظیر هفت سامورایی ساخته آکیرو کروساوا است به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ژانر خود یاد می‌شود.
تاریخ اکران: ۲۳ اکتبر ۱۹۶۰ م. (آمریکا)
کارگردان: جان استرجز
آهنگ‌ساز: المر برنستاین
بودجه: ۳ میلیون دلار آمریکا
فیلم‌نامه: ویلیام رابرتز، والتر برنشتاین، والتر نیومن
بازیگران
یول برینر (کریس آدامز)
کریس آدامز
استیو مک‌کوئین (وین تانر)
وین تانر
چارلز برانسون (برناردو اورایلی)
برناردو اورایلی
http://parsigooyan.com/images/magnificent-seven.jpg
هفت دلاور
کارگردان     جان استرجز
تهیه‌کننده     جان استرجز
نویسنده     William Roberts
uncredited:
آکیرا کوروساوا,
Shinobu Hashimoto
و Hideo Oguni
and
Walter Newman
و Walter Bernstein
بازیگران     یول برینر
چارز برانسون
استیو مک کوئین
جیمز کابرن
موسیقی     المر برنشتاین
فیلم‌برداری     چارلز لنگ
تدوین     Ferris Webster
شرکت
تولید    
The Mirisch Company
توزیع‌کننده     یونایتد آرتیستز
تاریخ‌های انتشار : ۲۳ اکتبر ۱۹۶۰ (ایالات متحده آمریکا)

مدت ۱۲۸ دقیقه
کشور     ایالات متحده
زبان     انگلیسی
بودجه     ۳٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار

هفت دلاور (به انگلیسی The Magnificent Seven) عنوان فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن به کارگردانی و تهیه کنندگی جان استرجز می‌باشد. از این فیلم که برداشتی آزاد از فیلم بینظیر هفت سامورایی ساخته آکیرو کروساوا است به عنوان یکی از برترین فیلم‌های ژانر خود یاد می‌شود.

داستان
هفت تیرانداز به سرپرستی مردی به نام کریس آدامز (با بازی یول برینر) تصمیم می‌گیرند از مردم یک دهکده در برابر راهزنان دفاع کنند ...


بازیگران

    یول برینر در نقش کریس آدامز
    ایلای والاک در نقش کلاورا
    استیو مک کوئین در نقش وین
    هورست بوخهولتس در نقش چیکو
    چارلز برانسون در نقش برناردو اوریلی
    رابرت وان در نقش لی
    برد دکستر در نقش هری لاک
    جیمز کابرن در نقش بریت
    ولادیمیر سوکولوف در نقش مرد پیر
    جورج مارتینز ده هویوس در نقش هیلاریو
    روسندا مونتروس در نقش پترا
    هیت بیسل در نقش Chamlee the Undertaker
    ریکو آلانیز در نقش سوترو
    Natividad Vacío در نقش میگوئل
    رابرت جی والک در نقش والاس
    وال آوری در نقش Henry the Corset Salesman
    بینگ راسل در نقش Robert، Henry's Traveling Companion

دنباله‌ها

    بازگشت هفت دلاور (۱۹۶۶)
    هفت تیرهای هفت دلاور (۱۹۶۹)
    The Magnificent Seven Ride (1972)

مجموعه تلویزیونی

یک مجموعه تلویزیونی تحت عنوان هفت دلاور (مجموعه تلویزیونی) براساس این فیلم ساخته و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ ادامه یافت.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دلاوران کلاسیک به تلویزیون می آیند

نوشته شده توسط محمدرضا کلانتر در تاریخ 23 مرداد 1394.

فیلم کلاسیک «هفت سوار دلاور» با مدیریت محمود قنبری برای تلویزیون دوبله شد.

  این فیلم محصول سال ۱۹۷۲ میلادی است و در آن لی وان کلیف با گویندگی حسین عرفانی نقش کریس آدامز مارشال ایالت آریزونای جنوبی را بازی کرده است. او دوست قدیمی اش جیم مک کی را از دامی که برایش درست کرده اند نجات می دهد. جیم از کریس برای دفاع از مردم یک دهکده مرزی به نام ماگدالنا در برابر گروهی از راهزنان کمک می خواهد. کریس با این که تازه ازدواج کرده می پذیرد جیم را همراهی کند. کریس مدتی پیش سارق جوانی به نام شلی دوناوان را دستگیر کرده و اکنون حاضر نیست تحت هیچ شرایطی وی را آزاد کند. پا در میانی آریلا همسر کریس باعث آزادی شلی دوناوان می شود. شلی کمی بعد در سرقت یک بانک شرکت می کند و آریلا را گروگان می گیرد. این ماجرا حوادثی را پدید می آورد. 

 در دوبله این اثر ۱۰۰ دقیقه ای حسین سرآبادانی به جای شلی و منوچهر والی زاده در نقش نوآ فوربز گویندگی کرده است. سایر دوبلورها عبارتند از: مینو غزنوی (لوری)، افشین زی نوری (باب)، مهرخ افضلی (آریلا )، شراره حضرتی (مادر شلی)، امیر منوچهری (مارک)، مریم جلینی (مچ)، سیامک اطلسی (زندان بان)، امیرصالح کسروی (والت)، رضا آفتابی (هنک)، بابک اسکندرزاده (کشیش) و علی اصغر رضایی نیک.

«هفت سوار دلاور» با بودجه تقریبی۳ میلیون دلار و به کارگردانی جرج مک کووان ساخته شده است.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
هفت دلاور عنوان فیلمی آمریکایی در ژانر وسترن به کارگردانی و تهیه کنندگی جان استرجس می‌باشد. هفت تیرانداز (هفت دلاور) به سرپرستی مردی به نام کریس آدامز (با بازی یول برینر) تصمیم می‌گیرند از مردم یک دهکده در برابر راهزنان دفاع کنند ...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فیلم The Magnificent Seven 1960
کاندیدای ۱ جایزه اسکار
منتشر کننده فایل: فردا دانلود13
ژانر : اکشن | ماجراجویی | درام | وسترن
مدت زمان : ۱۲۸ دقیقه
محصول : آمریکا
ستارگان : Yul Brynner, Steve McQueen, Charles Bronson
کارگردان : John Sturges
خلاصه داستان :
مرد کارآزموده و سرد و گرم چشیده‏اى به نام « کریس » ( براینر )، هم‏راه با شش هفت‏تیرکش ماهر دیگر – « وین » ( مکویین )، « بریت » ( کوبرن )، « اورایلى » ( برانسن )، « چیکو » ( بوخهولتس )، « هرى لاک » ( دکستر ) و « لى » ( وون ) – برابر راهزنانى به سرکردگى « کالورا » ( والاک )، دفاع از جمعى از دهقانان مکزیکى را به عهده مى‏ گیرند…
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ستاره فیلمهای وسترن «هفت دلاور» و «خوب، بد، زشت» درگذشت
"ایلای والاک" ستاره سینمای هالیوود که شهرتش با فیلم‌هایی مثل «هفت‌ دلاور» و «خوب، بد، زشت» جهانی شد، در سن 98 سالگی درگذشت.
"ایلای والاک" ستاره سینمای هالیوود که شهرتش با فیلم‌هایی مثل «هفت‌ دلاور» و «خوب، بد، زشت» جهانی شد، در سن 98 سالگی درگذشت.

"والاک"، ایفاگر نقش‌های ناهنجار و عجیب و غریب که کار در سینما را بعد از ده سال فعالیت تئاتری، در سال 1956 میلادی شروع کرد، در ایفای نقش‌های بسیار گوناگون در طول شش دهه فعالیت بی‌وقفه‌اش تحسین‌برانگیز بود.

بازی او در قالب رئیس راهزنان در فیلم «هفت دلاور» به عنوان نقشی کامل و متمایز احترام بسیاری را برانگیخته بود.

ایلای والاک، نفر وسط در فیلم «هفت دلاور»


در سال 2011 میلادی این هنرپیشه کارکشته و چند بُعدی که تا دهه نهم زندگی‌اش دست از فعالیت سینمایی برنداشته بود، جایزه اسکار افتخاری گرفت.

اگرچه "والاک" در طول 60 سال فعالیت سینمایی خود هیچگاه نامزد دریافت اسکار نشده بود، ولی آکادمی اسکار سه سال پیش به او به خاطر کوشش بی‌مانندش در ایفای نقش‌های گوناگون اسکار افتخاری داد.

فیلم‌های مهم او در ژانر وسترن، «چگونه غرب تسخیر شد»، «وصله ناجور» و «خوب، بد، زشت» بود.

شاید بتوان بهترین نقش او به عنوان یک آدم شرور را در بازی او در نقش "توکو" در مقابل "کلینت ایست‌وود" در یک فیلم وسترن اسپاگتی 1966 "سرجیو لئونه" دانست. وسترن اسپاگتی به فیلم‌های عامه‌پسند وسترن ایتالیایی گفته می‌شود.

چند سال بعد "والاک" گفت حالا هر غریبه‌ای می تواند او را بشناسد و شروع به یک نوع سوت زدن خاصی کرد.

یک خبرنگار هالیوود از او نقل کرده: "من به عنوان یک بازیگر بیشتر از آنکه شما بتوانید بشمارید نقش راهزن، دزد، جنگ‌سالار، متجاوز و آدم‌های مافیایی بازی کرده‌ام."

به گزارش بی بی سی، "ایلای والاک" در نقش کمدین‌ هم موفق بود و در شوهای تلویزیونی متعددی از جمله در سریال تلویزیونی «مستر فریز» در دهه شصت میلادی بازی کرده بود.

این ستاره کهنه‌کار سینما تا بعد از نود سالگی به بازیگری ادامه داد و آخرین ظهورش بر پرده بزرگ سینما در سال 2010 در فیلم در «وال استریت؛ پول هرگز نمی‌خوابد» بود.

آغاز کار در لندن

"ایلای والاک" در بروکلین نیویورک به دنیا آمد، در رشته علوم تربیتی تحصیل کرد و هم‌زمان در رشته بازیگری هم درس خواند. بعد از شرکت در جنگ جهانی دوم توجه او به بازیگری معطوف شد.

او در آغاز در سال 1945 در صحنه‌ تئاتر در نیویورک ظاهر شد و بعد در تولید چندین نمایشنامه نقش مهمی بازی کرد.

کار بازیگری "والاک" در لندن با بازی در «چایخانه» کار "آگوست موون" آغاز شد.

دو سال بعد "والاک" با بازی در نقش یک اغواگر بی‌پروا در فیلم «بیبی دال» بر صحنه سینما ظاهر شد.

"ایلای والاک" در سال 1948 با "آن جکسون"، بازیگری که اغلب با او کار مشترک می‌کرد، ازدواج کرد و از او سه فرزند دارد.

در سال 1974 این زوج و دو دخترشان در یک نمایشنامه به نام «شنبه، یکشنبه، دوشنبه» بازی کردند.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
در سری جدید سینما کلاسیک، بیننده چهارگانه هفت دلاور باشید

هفت سوار دلاور (The Magnificent Seven Ride) محصول 1972 آمریکا، که در ادامه مجموعه فیلم های هفت دلاور ساخته شده است، در سری جدید سینما کلاسیک از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

داستان این فیلم در مورد کریس آدامز مارشال ایالت آریزونای جنوبی، مردی خوش نام است. او دوست قدیمی اش جیم مک کی را از دامی که برایش درست کرده اند نجات می دهد. جیم از کریس برای دفاع از مردم یک دهکده مرزی به نام ماگدالنا در برابر گروهی از راهزنان کمک می خواهد. کریس با این که تازه ازدواج کرده می پذیرد جیم را همراهی کند. کریس مدتی پیش سارق جوانی به نام شلی دوناوان را دستگیر کرده و اکنون حاضر نیست تحت هیچ شرایطی وی را آزاد کند. پا در میانی آریلا همسر کریس باعث آزادی شلی دوناوان می شود. شلی کمی بعد در سرقت یک بانک شرکت می کند و آریلا را گروگان می گیرد. این ماجرا حوادثی را پدید می آورد.
http://namayeshtv.ir/public/files/news/thumbnail/the-magnificent-seven-ride_y4xhv-580x414.jpg
کارگردانی این فیلم را جورج مک کوگان به عهده داشته است و لی ون کلیف و مایکل کالن در آن نقش آفرینی کرده اند. گفتنی است، حسین سرآبادانی و منوچهر والی زاده از دوبلور های این فیلم هستند.
 

رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به فیلم هفت دلاور که از شبکه نمایش پخش شد در وبسایت بزرگ رها ماهرو برایمان بفرستید



جستجو های تازه در سایت رها ماهرو : فیلم تحقیق مجدد , داستان سریال میخک , فیلم والنتین , نقد سریال نفس گرم , فیلم سینمایی تحقیق مجدد , http://doorbiin.blogsky.com/1394/09/21/post-398/  , دانلود قصه های جورواجور شبکه پویا , سینمایی تحقیق مجدد , راجع به سریال مرد رودخانه برفی , بازیگر رودخانه برفی ساخت ایتالیا , عکس فیلم عطسه , والنتین , بازیگر نقش ایتوکو اوهارا در فیلم میخک , قصه های جور واجور , آلخاندرو آگراستی , عکس های فیلم سینمایی عطسه , فیلم والنتین الخاندرو , دانلود فیلم تحقیق مجدد , ایاکو کوشینو و فرزندانش , برنامه کودک دشت تمشک , ایتوکو اوهارا , دوبلورهای مجموعه کارتون نیکی ونیکان , داستان فیلم تحقیق مجدد , بازیگران فیلم سراب سهیلی زاده , نقس مه لقادردسرهای عظیم دو , بازیگران فیلم اون روی زندگی , کانالهای تلگرام , تحلیل فیلم پذیرایی ساده , بازیگر زن فیلم هندی امید رهایی , بازیگران امید رهایی , انتقادبه سریال نغس گرم , زن عموی کنگ فوکار , بازیگران فصل دوم رودخانه برفی , بازیگران فیلم امید رهایی , نظرات سریال نفس گرم , دانلود کارتون سینمایی اریو پهلوان کوچک قسمت 20 در اپارات , نقد فیلم جهنده , استفن هر یک کارگردان herek همراه , سفر پر ماجرا بود اسپنسر , تامی تراکتور آپارات , شهر آجیلی از شبکه پویا قسمت آخر , فیلم سوارکار , کانال تلگرام داستانهای حکمت خدا , دانلود اهنگ کارتون بابک و نقاشی هایش , دانلود فیلم گنجینه محصول 2010 کانادا) , نقد فارسی فیلم دوئل , اقای صلح جو مجری برنامه تلاوت های در خواستی , فیلم فیلسوفان احمق , مونتانا در رودخانه برفی , فیلمنامه سریال رودخانه برفی سری جدید , سریال میخک , دانلود پایتخت 4 قسمت ارایش کردن سر نقی و ارسطو اپارات , فیلم پنجه سرخ , پذیرایی ساده داستان , نقد فیلم حکم مسعود کیمیایی , فیلم counter investigation  , خلاصه فیلم تحقیق مجدد محصول کشورفرانسه , نقد سریال آوای باران ساخته حسین سهیلی‌زاده , داستان فیلم سینمایی تحقیق مجدد , تحقیق مجدد فیلم


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد