رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال خاطرات مرد نا‌تمام از صادق کرمیار

خاطرات مرد نا‌تمام


خاطرات مرد ناتمام نام سریالی ایرانی یه کارگردانی صادق کرمیار است که در زمستان ۱۳۹۱ به مناسبت دهه فجر در ۲۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.
قسمت اول: ۲۰۱۱ م.
سازنده برنامه: صادق کرمیار
بازیگران: سارا خوئینی‌ها
-----------------
خاطرات مرد ناتمام
سریال خاطرات مرد ناتمام
کارگردان     صادق کرمیار
تهیه‌کننده     محسن علی‌اکبری
نویسنده    

ابوالفضل زروئی نصرآباد
سید علی میرفتاح
بازیگران     محمود پاک نیت
امین زندگانی
سیامک صفری
مهرداد ضیایی
مهوش صبرکن
سروش صحت
داود فتحعلی بیگی
شهزاد صفوی
امیرحسین مدرس
سارا خوئینی‌ها
محمدرضا داودنژاد
آزاده شمس
علی کرمیار
ایلیا صفوی
وحید حیدری
مانا بهرامی
مجید سعیدی
موسیقی     بهزاد عبدی
فیلم‌برداری    

علی محمدزاده
ناصر محمودکلایه
تدوین     حسین غضنفری
مدت زمان
    ۲۶ قسمت - ۱۲۰۰ دقیقه
کشور      ایران
زبان     فارسی

خاطرات مرد ناتمام نام سریالی ایرانی یه کارگردانی صادق کرمیار است که در زمستان ۱۳۹۱ به مناسبت دهه فجر در ۲۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.
داستان

«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سال‌های ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۲ و روایت تلاش همایون‌پور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که بتازگی فوت کرده می‌خواند. همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه دارو سازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتو ر و تولید دارو برای مردم کشورش است، اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه در مسیر او سنگ اندازی می‌کنند.
فیلمبرداری

این سریال در شهر تهران و شهرک غزالی تصویربرداری شده است.
-----------------

کارگردان سریال به «بانی فیلم» پاسخ داد:
چرا «خاطرات مرد ناتمام» ناتمام ماند؟
«بانی فیلم آنلاین»: آخرین قسمت از مجموعه «خاطرات مرد ناتمام» در حالی سه‌شنبه شب این هفته روی آنتن رفت که هنوز سوالاتی درباره سرنوشت کاراکترها و نحوه پایان‌بندی مبهم قصه برای مخاطبان باقی مانده است.

صادق کرمیار، کارگردان این سریال در پاسخ به اینکه چرا قصه مجموعه در فینال به گونه‌ای معلق باقی ماند به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: «بله طی این روزها دوستان درباره چرایی این شکل از پایان‌بندی قصه از من سوال می‌کنند و حتی این شبهه پیش آمده که قسمت پایانی مجموعه گرفتار ممیزی و در نهایت حذف شده است. البته مجموعه از قسمت‌های میانی گرفتار برخی ممیزی‌ها شد، اما پایان کار همان بود که دیدید و متأسفانه فرصت محدود موجب نشد تا بیش از این تصویربرداری کنیم».

کارگردان مینی سریال «یک روز قبل» توضیح داد: «در فیلمنامه این طور پیش‌بینی شده بود که پس از دستگیری همایون (امین زندگانی) ما به زمان حال برمی‌گشتیم و شاهد تصمیم‌گیری نهایی همایون امروزی بودیم؛ اما با توجه به آنکه قرار بود کار در دهه فجر روی آنتن رود، شبکه از ما خواست که هر چه زودتر مجموعه را آماده‌سازی کنیم و به همین دلیل کمبود فرصت و محدودیت بودجه مانع از آن شد که این بخش را هم جلوی دوربین ببریم و در نتیجه به همین پایانی که دیدید، بسنده کردیم».

او درباره کارهای آینده خود گفت: «فردا قرار است نسخه نهایی رمان «وداع با دو کوهه» را تحویل ناشرم بدهم و همچنین قصد دارم اگر مسؤولان تلویزیون همکاری کنند، مقدمات تبدیل رمان دیگرم، یعنی «نامیرا» به سریال را نیز فراهم کنم. این رمان با مضمون عاشورایی نوشته شده و امیدوارم هر چه زودتر امکان ساخت آن ایجاد شود».

http://www.patugh.ir/up/2013/01/khaterat-natamam_patugh.ir-3.jpg
سریال تاریخی شبکه یک برای مخاطبانش / «خاطرات مرد ناتمام» از 30 دی روی آنتن می‌رود
فرهنگ > تلویزیون - سریال ۲۶ قسمتی «خاطرات مرد ناتمام» ساخته صادق کرمیار از ۳۰ دی روی آنتن شبکه یک می‌رود.

 به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما،«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سال‌های 1327 تا 1332 و روایت تلاش همایون‌پور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که بتازگی فوت کرده می‌خواند.

همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه دارو سازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتو ر و تولید داروی کزار برای مردم کشورش است اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه، همین مقدار خدمت را هم نمی‌توانند ببینند و در مسیر او سنگ اندازی می‌کنند.

امین زندگانی، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، سیامک صفری، داوود فتحعلی بیگی، مجید سعید، امیرحسین مدرس از جمله بازیگران این سریال هستند.

سایر عوامل این پروژه نیز عبارتند از: تهیه کننده: محسن علی اکبری، کارگردان: صادق کرمیار، مشاور پروژه: سید مهدی شجاعی، مجری طرح: مجید یاسر، مدیر تولید: مجید معدنی، نویسندگان: سید علی می‌رفتاح، ابوالفضل زرویی نصرآباد، مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده، مشاور کارگردان: سید هاشم میر طالبی، طراح صحنه و لباس: حمید شهیری، صدابردار: فرخ فدایی، گریم: ایمان امیدوار، تدوین: حسین غضنفری، دستیار اول کارگردان: محمد کرمیار، مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی، جانشین تولید: داوود معدنی، جلوه‌های ویژه می‌دانی: رضا ترکمان، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: فرهاد غفوریان، منشی صحنه: جمشید خندان، عکاس: نادیا ختایی.

سریال «خاطرات مرد ناتمام» که در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای توسط محسن علی اکبری در گروه فیلم و سریال شبکه یک ساخته شده و از 30 دی از این شبکه پخش می‌شود.
-----------------
نام سریال: خاطرات مرد ناتمام


ژانر: تاریخی و اجتماعی
کارگردان: صادق کرمیار

تهیه کننده: محسن علی اکبری

مجری طرح و مدیر تولید: وحید معدنی

نویسنده: نادر میرفتاح

تدوین: حسین غضنفری

موسیقی: بهزاد عبدی

مشاور کارگردان: هاشم میرطالبی

مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده


به سفارش: شبکه اول سیما

بازیگران: امین زندگانی، محمود پاک نیت، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، مجید سعیدی، آزاده شمس، امیر حسین مدرس، فرانک کلانتر، صفر کشکولی، حمید بهرامی، مهشید حبیبی، مونیا جمال پور، نسترن هاشمی و...


خلاصه داستان:
داستان این مجموعه درباره جوانی به نام همایون پورسینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین، خاطرات پدربزرگش را که به تازگی فوت کرده و او نیز همایون نام داشت را می خواند. همایون، پدربزرگ او که در فرانسه داروسازی خوانده و به ایران بازگشته، درصدد تاسیس لابراتوار است اما سفارت انگلیس و شهربانی و دیگران سنگ اندازی می کنند و...


«خاطرات مرد ناتمام» به تاریخ معاصر بازمی گردد و قبل از آیت الله کاشانی و زمان سپهبد زاهدی را به تصویر می کشد. مجموعه در 30 لوکیشن جلوی دوربین می رود و بخش عمده آن در خانه ای قدیمی جلوی دوربین رفته است. تصویربرداری «خاطرات مرد ناتمام» از 24 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. کل کار در تهران می گذرد و داستان به دهه 20 بازمی گردد.



دیگر عوامل: صدابردار: فرخ فدایی / طراح صحنه و لباس: حمید شهیری / طراح گریم: ایمان امیدواری / دستیار اول کارگردان: شهزاد صفوی / مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی / جانشین تولید: داود معدنی / جلوه های ویژه: رضا ترکمان / عکس: نادیا خطایی/ منشی صحنه: جمشید خندان


-----------------
سریال «خاطرات مرد ناتمام» به کارگردانی صادق کرمیار از شنبه (سی ام دی ماه) هر شب از شبکه یک سیما پخش میشود.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «خاطرات مرد ناتمام» به تهیهکنندگی محسن علی اکبری قرار است از سیام ماه جاری هر شب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه یک قرار بگیرد.

در این مجموعه بازیگرانی چون: امین زندگانی، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، سیامک صفری، داوود فتحعلیبیگی، مجید سعید، امیرحسین مدرس بازی کردهاند.

«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سال های 1327 تا 1332 و روایت تلاش همایون پور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که به تازگی فوت کرده میخواند. همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه داروسازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتور و تولید داروی کزاز برای مردم کشورش است اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه، همین مقدار خدمت را هم نمیتوانند ببینند و در مسیر او سنگاندازی میکنند.

سایر عوامل این پروژه نیز عبارتند از: تهیه کننده : محسن علی اکبری، کارگردان : صادق کرمیار، مشاور پروژه: سید مهدی شجاعی، مجری طرح: مجید یاسر، مدیر تولید: مجید معدنی، نویسندگان: سید علی میرفتاح، ابوالفضل زرویی نصرآباد، مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده، مشاور کارگردان: سید هاشم میر طالبی، طراح صحنه و لباس: حمید شهیری، صدابردار: فرخ فدایی، گریم: ایمان امیدوار، تدوین: حسین غضنفری، دستیار اول کارگردان: محمد کرمیار، مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی، جانشین تولید: داوود معدنی، جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه های ویژه رایانهای: فرهاد غفوریان، منشی صحنه: جمشید خندان، عکاس: نادیا ختایی.
-----------------

همزمان با پخش آخرین قسمت

کارگردان «خاطرات مرد ناتمام»: خبرنگاران باید این سریال را بیشتر دوست داشته باشند
» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو


صادق کرمیار همزمان با پخش آخرین قسمت از سریالش گفت: پخش هر شبی امتیاز مثبتی برای «خاطرات مرد ناتمام» بود که باعث بیشتر دیده شدن این مجموعه از سوی مخاطبان شد.

کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام‌» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به اعتقاد من پخش هر شبی در ارتباط با سریال‌های تلویزیونی به طور کلی می‌تواند به بیشتر دیده شدن کار کمک کند، چرا که زندگی ما ریتم تندی دارد و هیچ یک از ما نمی‌دانیم قرار است به کجا برسیم. بر این اساس وقتی یک سریالی هر شبی برای مخاطب پخش می‌شود، وی را در جریان قرار می‌دهد و در واقع بیننده بیشتر با داستان ارتباط برقرار می‌کند.

وی پخش هر شبی «خاطرات مرد ناتمام» را امتیازی برای دیده شدن مجموعه‌اش دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر پخش هر شبی سریال «خاطرات مرد ناتمام» زمان پخش مناسب این مجموعه در تایم شبانگاهی شبکه یک به دیده شدن این سریال کمک کرد و موجب شد تا مخاطبان آن را دنبال کنند.

کرمیار در ادامه با اشاره به بازخوردهای «خاطرات مرد ناتمام»ش در بین مخاطبان، اظهار کرد: آنچه که تاکنون از سوی علاقمندان به ما رسیده است خوب بود اما بازخورد نهایی و آمار واقعی مخاطبان از سریال «خاطرات مرد ناتمام» را خود شبکه یک سیما باید اعلام کند.

کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» در پاسخ به اینکه خودتان به عنوان کارگردان چقدر فرصت کردید کارتان را از تلویزیون دنبال کنید؟ گفت: در واقع من هر لحظه کارم را دنبال می‌کردم اما نه از طریق تلویزیون چرا که تا آخرین لحظات درگیر صداگذاری و مونتاژ مجموعه بودم و خیلی فرصت نمی‌کردم پای تلویزیون بنشینم و کار را دنبال کنم.

همچنین او درباره‌ی پایان داستان «خاطرات مرد ناتمام» اینگونه بیان کرد: به هر حال پایان هر کاری باید با نام سریال همخوانی داشته باشد. فقط در همین حد می‌توانم بگویم که در شرایط جدیدی به همایون پیشنهاداتی می‌شود برای اینکه لابراتوارش فعال‌تر شود، او سعی می‌کند کارهایش را دنبال کند اما با مشکلات خاص خودش مواجه می‌شود.

کرمیار در پایان صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه اگر تلویزیون بیشتر به سمت سریال‌های خانوادگی برود، قطعا موفق‌تر می‌شود به ایسنا گفت: من فکر می‌کنم سریال‌هایی مثل «خاطرات مرد ناتمام» که سبک زندگی ایرانی را نشان می‌دهد لازمه تلویزیون است، چرا که تاثیر زیادی بر مخاطبان می‌گذارد. اگر تلویزیون فضای سریال‌سازی در جهت سبک زندگی ایرانی را جدی بگیرد و خیلی به سمت غرب‌گرایی گرایش پیدا نکند قطعا مخاطب هم ارتباط بیشتری با اثر برقرار می‌کند. درباره‌ی سریال خاطرات مرد ناتمام هم باید بگویم که با توجه به داستانش، خبرنگاران باید بیشتر از این کار خوششان آمده باشد که قصه حول محور روزنامه‌نگاران می‌گذرد.
-----------------
صادق کرمیار:

«خاطرات مرد ناتمام» داستان آدم هایی است که زندگی را تعطیل نمی کنند


کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» گفت: این سریال داستان آدمهای ناتمامی است که نتوانستند در زندگیشان هیچ کاری را تمام کنند؛ آدمهایی که به هر کاری دست میزنند به مانع برمیخورند.
صادق کرمیار در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: داستان «خاطرات مرد ناتمام» داستان مردان ناتمام است که هر یک در زندگیشان به شکلی به بن بست میرسند اما در عین حال زندگی را تعطیل نمیکنند. آمیز رکنالدین با بازی محمود پاکنیت هم به عنوان پدر خانواده سعی میکند کانون گرم خانواده را حفظ کند و با وجود همه کارهای ناتمام، زندگی ادامه پیدا میکند و ناتمام نمیماند.
او دربارهی پرداختن به داستانی در سالهای 1320 و انتخاب این دهه توضیح داد: مقطعی که انتخاب کردیم از سال 1327 تا 1329 است؛ یعنی دوره ملی شدن صنعت نفت. این دوره، دوره حساس تاریخ معاصر ایران است که همه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی خانوادگی آن میتواند برای الان ما درسی آموختنی باشد که بدانیم چه دورهای را طی کردیم، چه چیزهایی را از دست دادیم و چه چیزهایی به دست آوردیم اما همانطور که در این قصه میگوییم باید بتوانیم زندگی را با سربلندی ادامه بدهیم.


پشت صحنه سریال «خاطرات مرد ناتمام»

کرمیار ادامه داد: هر سریال تلویزیونی لاجرم ابعاد اخلاقی و آموزشی دارد و نمیتواند بدون این ابعاد ساخته شود؛ چرا که تلویزیون مخاطب عام دارد و مخاطب عام پیام سریالها را دریافت میکند و میفهمد هر سریال چه پیامهایی دارد. طبیعی است وقتی که ما از تاریخ صحبت میکنیم بدون موضعگیری و یا دخل و تصرف در تاریخ یکسری پندها و نصایح را در تاریخ مطرح میکنیم؛ همانطور که قرآن از تاریخ استفاده میکند تا به آیندگان پند دهد.

این کارگردان یکی از شانسهای «خاطرات مرد ناتمام» را تهیهکنندهای مثل محسن علیاکبری عنوان کرد و ادامه داد: تاکید او بر این بود که حتی برای نقشهای فرعی هم از بازیگران خوب استفاده کنیم، بخش عمده کیفیت یک سریال تلویزیونی مربوط به بازیگرانی است که بتوانند متن را به خوبی اجرا کنند به همین دلیل بود که ما برای نقشهای فرعی هم بازیگران خوبی آوردیم و از این لحاظ هیچ مضیقهای نداشتیم.

او از مشکلات مالی این روزهای تلویزیون هم انتقاد کرد و گفت: ما در یک فضای خوب و پرانرژی کار کردیم و با وجود اینکه مشکلات مالی داشتیم دوستان بازیگر و عوامل پشت صحنه آن را تحمل کردند امیدوارم تلویزیون قدر زحمات آنها را بداند و تلاش کند پرداخت بودجه سریالها و فیلمهای تلویزیونی تسریع شود.
-----------------
آنچه در قسمت پنجم "خاطرات مرد ناتمام" خواهید دید؛
"قدرت" گرفتار می شود

طبق نقشه ای "قدرت" دستگیر و راهی زندان می شود.


صادق کرمیار کارگردان "خاطرات مرد ناتمام" در خصوص خلاصه قسمت پنجم این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در نقشه ای که میرزا برای مشکل به وجود آمده می کشد، "قدرت" گرفتار می شود.
وی ادامه داد: به دنبال این گرفتاری قدرت به زندان افتاد و اتفاقاتی را رقم می زند
لازم به ذکر است در این سریال تاریخی که داستان آن مربوط به دهه ی 1320 است امین زندگانی در نقش دکتر دارو سازی به نام "همایون " که پسر رکن الدین عطار است، سروش صحت در نقش روزنامه نگاری که روزنامه "جهان امروز" را منتشر می کند، محمد رضا داود نژاد در نقش رضا ملا که قهوه دار است، سید مهرداد ضیایی، مهوش صبر کن، محمود پاک نیت، داود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، شهرزاد صفوی، مجید سعیدی، امیر حسین مدرس، مهشید حبیبی، آزاده شمس، وحید حیدری، صفر کشکولی، حمید بهرامی فواد، مونیا جمالی پور، نسترن هاشمی، فرانک کلانتر وحید الهویی، هومن ستوده، اتابک نادری، همایون مینیان، مسعود سخایی، محمود بیاتی، رژان تقی زاده ، جلال پیشواییان و سارا خوئینی ها ایفای نقش می کنند.
گفتنی است، صادق کرمیار کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده، سید مهدی شجاعی مشاور پروژه، مجید یاسر مجری طرح، مجید معدنی، مدیر تولید، سید علی میر فتاح، ابوالفضل برزویی نصر آباد نویسندگان، علی محمد زاده مدیر تصویر برداری، سید هاشم میر طالبی مشاور کارگردان حمید شهیری طراح صحنه و لباس، فرخ فدایی صدا بردار، ایمان امیدواری گریم، حسین غضنفری تدوین، محمد کرمیار دستیار اول کارگردان، مهرداد یزدانی مدیر برنامه ریزی، داود معدنی جانشین تولید، رضا ترکمان جلوه های ویژه میدانی، فرهاد غفوریان جلوه های ویژه رایانه ای، جمشید خندان منشی صحنه و نادیا ختایی عکاس این مجموعه هستند
-----------------
نویسنده «خاطرات مرد ناتمام»: نخواستیم سمبلیک حرف بزنیم


نویسندهی سریال «خاطرات مرد ناتمام» شکلگیری ایدهی اولیه این سریال را بر اساس اتفاقات پیش آمده در حوزهی انرژی هستهیی و شباهت آن با ماجرای ملی شدن صنعت نفت دانست.

علی میرفتاح در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در حوزهی انرژی هستهیی و برخورد با کشورمان رخ داد، ما را به یاد ماجرای ملی شدن صنعت نفت میاندازد؛ چندین بار هم مسؤولان این دو ماجرا را با هم مقایسه کردند. همین مساله باعث شد ما به این فکر بیفتیم که ملی شدن صنعت نفت میتواند بستری برای طرح یک قصه باشد که چگونه هویت ملیمان را پیدا و ثابت کنیم و ارادهی ایرانیها بتواند کارگر باشد.
او ادامه داد: در جریان این فرایند کمکم به قصهای رسیدیم که فضایی از تهران دههی 20 را نشان دهیم؛ فضایی که خوشایند، نوستالژیک و دوستداشتنی است و روابط آدمها در آن بر همهی ماجراها از جمله اتفاقات سیاسی و مناقشات و مجادلات غالب است. کم کم با هم صحبت میکردیم دیدیم که در دههی 20 ظرفیتهای فوقالعادهای برای قصهای که میخواهیم تعریف کنیم وجود دارد و ما میتوانیم حرفهایی بزنیم که شباهتهایی به زندگی امروز دارد؛ مضاف بر این که اشکالاتی که در زندگی امروز ما هست آن موقع وجود نداشت؛ مثلا ادب آدمها خیلی بیشتر است و زندگی مثل امروز اینقدر شلوغ نیست و یا ارتباطات همه چیز را تحت تاثیر قرار نداده است.
میرفتاح به روند نگارش قصه هم اشارهای داشت و گفت: بعد از اینکه دربارهی این کلیات و ساختار قصه به نتیجه رسیدیم، من به تنهایی نوشتن را شروع کردم؛ سعی کردیم در نوشتن این داستان هم شخصیتهای مدرن داشته باشیم و هم شخصیتهای سنتی؛ مثلا پسری داریم که از فرنگ آمده و دوست دارد برای کشورش کار کند از طرفی همین پسر پدری دارد که او هم عطار است و دوست دارد به مردم خدمت کند. ارادهای در این خانه حاکم است که میخواهد برای کشورش کاری کند ولی عوامل زیادی هست که میتواند مقابل این اراده قرار بگیرد از جمله نیروهای دولتی و اداری آن زمان.

نویسندهی «خاطرات مرد ناتمام» این سریال را بازتابی از حوادث دههی 20 عنوان کرد و گفت: سعی کردیم بازتاب حوادث سیاسی را که خیلی هم مهم است در خانواده بیاوریم. از جمله یک روزنامهنگار و یک روحانی به خانواده رفت و آمد میکنند آنها دائما در حال بررسی مسائل سیاسی و تنش با نیروهای امنیتی هستند. قصهی ما هم درست در شبی تمام میشود که دکتر مصدق و دوستانشان کاری میکنند که صنعت نفت ملی شود.

او در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده این سریال نمادی از جامعه است؟ توضیح داد: طبیعتا در چنین قصهای خانواده کمی سمبولیک میشود ولی بیشتر میخواستیم یک قصه را روایت کنیم؛ نمیخواستیم سمبولیک حرف بزنیم. خود به خود در قصه چیزهای سمبلیکی وجود دارد اما مدنظرمان این بود که یک قصه خوب و دلنشین روایت شود؛ قصهای که در جاهای تلخ و در جاهایی بانمک است و این قصه عین زندگی است، یعنی برشی از زندگی است که مخاطبان زندگی پدربزرگهای خود را در آن میبینند و زندگی به صورت عادی در آن جریان دارد.

میرفتاح دربارهی بستر سیاسی خاطرات «مرد ناتمام» هم گفت: جامعهی ما از اواخر قاجار و مشروطه یک جامعه سیاسی است و نمیتوان سیاست را از آن جدا کرد. حتی الان نمیشود یک قصهی ساده روایت کرد، بدون اینکه به سیاست گره بخورد؛ حتی عاشقانهترین قصه هم با مسائل سیاسی گره میخورد؛ طبیعی است جامعهی آن روز به طور اغراقآمیزتری درگیر مسائل سیاسی بوده است.
-----------------
«خاطرات مرد ناتمام» تصویرگر افکار مختلف پیش از انقلاب است

    خبرگزاری فارس: امیرحسین مدرس گفت: ویژگی سریال «خاطرات مرد ناتمام» این است که به نحوی ظریف توانسته افکار گروه های مختلف پیش از انقلاب را در قالب شخصیت های اعضاء خانواده به تصویر بکشد.

    امیرحسین مدرس که این روزها سرگرم بازی در سریال خاطرات مرد ناتمام است درباره نقشش در این سریال در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: من در این سریال نقش «شهیدی» سربازرس بانفوذی در اداره آگاهی را بازی می کنم که علیرغم شغلش هنرمند و اهل آواز است.وی به دلیل آشنایی با خانواده میرزا رکن الدین عطار تصمیم می گیرد در مشکلی که برای این خانواده سرشناس پیش آمده از نفوذش در آگاهی استفاده کند.

    مدرس درباره این سریال گفت: ویژگی این داستان این است که دارای تم آرامی است اما به نحوی ظریف توانسته اقشار مختلف و افکار گروه های مربوط به آن دوران را در قالب شخصیت های تک تک اعضای خانواده به تصویر بکشد.

    وی درباره «خاطرات مرد ناتمام» نیز توضیح داد: این مجموعه قصهای است که اوایل سال 1320 تا 1327 را به تصویر کشیده و درباره پسر میرزا رکن الدین است که در فرنگ دارو سازی خوانده و می خواهد در زیرزمین خانهاش یک لابراتوار راه بیاندازد و برای مردم دارو بسازد اما از طرف دولت و سفارت انگلیس برایش مشکل تراشی می شود.

    به گزارش فارس، «خاطرات مرد ناتمام» که مضمونی اجتماعی و کمی هم عاشقانه دارد در گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک و در 26 قسمت 45 دقیقه ای ساخته شده و این شبها به مناسبت دهه مبارک فجر از شبکه یک سیما پخش می شود.

    علاوه بر مدرس، سایر بازیگران این سریال عبارتند از: محمد رضا داود نژاد، امین زندگانی، محمود پاک نیت، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، شهزاد صفوی، مجید سعیدی، امیر حسین مدرس، مهشیدحبیبی، آزاده شمس، وحید حیدری، صفر کشکولی، حمید بهرامی فواد، ، مونیا جمال پور، نسترن هاشمی، فرانک کلانتر، وحید الهویی، هومن ستوده، اتابک نادری، همایون حسینیان، مسعود سخایی، محمود بیاتی، رژان تقی زاده، جلال پیشواییان و سارا خوئینی ها.
-----------------
رها ماهرو : خواهشمندیم نقد های زیبا و خوانندنی تان را درباره سریال خاطره انگیز خاطرات مرد نا تمام به کارگردانی صادق کرمیار برای وبلاگ رها ماهرو بفرستید .
-----------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:29 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جونم

نـقد و بـررسی فـیلـم محمد رسول ا...

ساختن فیلمی در وصف مهربانی های خاتم انبیاء و به تصویر کشیدن چهره ای راستین از ایشان، در وضع آشفته این روزهای گیتی پهناور، ضروری به نظر می رسید و مجید مجیدی به درستی در این زمان به سراغ ساخت اثری
پر هزینه و بین المللی درباره زندگی حضرت محمد ( ص ) رفت تا بتواند تصویری شایسته از پیامبر اسلام برای جهانیان ترسیم کند. اما متاسفانه نتیجه کار چنان بد است که حتی « محمد رسول ا... (ص) » نمی تواند در حد فیلم « رسالت » مصطفی عقاد باشد.
بنا به گزارش فیلم مووی «محمد رسول ا... (ص)» با
مجموعه ای از بهترین سینماگران جهانی در پشت صحنه ساخته شده است اما ایراد کار در جایی خودش را نشان
می دهد که سینماگران ایرانی آن فضا را تجربه نکرده اند و آن ساخت اثری بزرگ با زبان بین المللی سینماست.
اولین مشکل بزرگ فیلم ، فیلمنامه ضعیف و آشفته مجید مجیدی و کامبوزیا پرتوی است که نمی تواند حق مطلب را درباره زندگی کودکی پیامبر عظیم الشان اسلام به درستی ادا نماید. داستان فیلم در دوران شعب ابی طالب آغاز می شود اما دیری نمی گذرد که با یک فلاش بک در ذهن ابوطالب، به زندگی دوران تولد پیامبر و کودکی ایشان می رود و مشکلات فیلم یکی پس از دیگری خودشان را نمایان می سازند.
اولین ایراد بزرگ فیلم مجید مجیدی چندپارگی داستان و نحوه چیدمان رویدادهای زندگی پیامبر اسلام در کنار یکدیگر است که بی ذوق و بسیار شلخته به تصویر کشیده شده اند. فیلم بصورت پله وار تنها قصد داشته آنچه را که در روایات آمده به تصویر بکشد و برنامه ای به جهت ارتباط دادن این داستانها به یکدیگر در قالب یک قصه واحد نداشته است. یکی از نکات جذاب درباره فیلم « رسالت » مصطفی عقاد این بود که در آن اثر، مهمترین دوران زندگی پیامبر اسلام به زیبایی در قالب قصه ای واحد، با روایتی جذاب و هیجان انگیز به تصویر کشیده می شد. اما در « محمد رسول ا... (ص) » خبری از پرداخت رویدادهای زندگی دوران کودکی پیامبر نیست؛ گویی که فیلم چند اپیزود مختلف بوده که به یکدیگر متصل شده اند و نمی توان ترتیب مشخصی برای آن قائل شد.
در فیلم « محمد رسول ا... (ص) » شخصیت های داستان نیز فاقد پرداخت و هویت هستند و تنها تریبونی هستند برای بیان سخنان. فیلم هرگز شخصیت چند بعدی را به مخاطب معرفی نمی کند تا بتواند به عنوان یک «شخصیت» او را در فیلم دنبال نماید. به عنوان مثال مادرِ پیامبر گرامی اسلام، شخصیتی متصور شده که در همه حال در حال خندیدن است؛ حتی در زمانی که در اوج بحران قرار دارد! در بخشی از فیلم زمانی که حلیمه بصورت اتفاقی سر از منزل آمنه در می آورد، آمنه که به نظر می رسد باید بابت گرسنگی حضرت محمد
(ص) در گهواره در اوج نگرانی قرار داشته باشد، با خوشرویی و خونسردی تمام او را به خانه دعوت می کند و باز هم در همه حال لبخند بر چهره دارد!
تصویری که مجید مجیدی از زندگی حضرت محمد (ص ) در دوران کودکی ارائه کرده نیز دارای ایراداتی در فرم و قالب سینماست که به تاثیرگذاری زندگی ایشان بر مخاطب فیلم ضربه وارد کرده است. در بخشی از فیلم حضرت محمد (ص) به شفای دایه شان، حلیمه ، اقدام می نمایند که سبب بازگشت سلامتی به حلیمه می گردد اما مدت زمان زیادی از فیلم نگذشته که اینبار مریضی به سراغ مادر پیامبر می آید اما اینبار شاهد معجزه ای از جانب پیامبر نیستیم.حال سوالی که برای مخاطب پیش می آید این است که چرا اینبار پیامبر به شفای مادرشان اقدام نکردند؟ در حالی که شرایط در هر دو حالت یکسان بود!فیلم در بخش دیگری در ساحل به معجزه ای از پیامبر اشاره می کند که در آن دریا خروشان شده و ماهی هایی را به ساحل می آورد تا کودکان و مردم گرسنه آن حوالی بتوانند از گرسنگی درآیند. اما احتمالا مجید مجیدی به درستی نمی دانست که با به تصویر کشیدن این سکانس، این سوال نزد مخاطبین فیلم پیش خواهد آمد که چرا حضرت محمد (ص) گرسنگان مکه را اینچنین از گرسنگی نجات ندادند و یا حتی در زمان شعب ابیطالب چنین معجزاتی را انجام ندادند؟ پاسخ این سوال زمانی سخت تر می شود که فیلم برای مخاطب غیرمسلمان به نمایش درآید. مخاطبی که می داند مهمترین وجه زندگی پیامبر اسلام نه معجزات اینچنینی، بلکه کتاب مقدس بوده است. نمای نورانی که مجیدی از پیامبر اسلام در بالای صخره بر فراز دریا گرفته ، بادی که به جامه ایشان می وزد و موهایی که به وزش در می آید و... این تصویری است که معمولا آثار مذهبی کلاسیک هالیوودی در وصف پیامبرانشان از آن استفاده می کردند.

-------------------------


و چند خبر قدیمی

فیلم های در حال ساخت ایران

آهنگ سازی فیلم (گشت ارشاد) به پایان رسید

ساخت موسیقی این فیلم توسط ناصر چشمآذر به پایان رسیده تا نسخه ای از گشت ارشاد برای بازبینی به دفتر جشنواره ملی ارسال شود. سهیلی و دست اندرکاران این فیلم از مدت ها قبل در تلا ش بودند تا با انجام مراحل فنی، فیلم را برای نمایش در جشنواره آماده کنند. فرامرز ابوالصدق پیش از این صداگذاری (گشت ارشاد) را انجام داده بود.
حمید فرخ نژاد، پولا د کیمیایی، ساعد سهیلی، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی و جمشید هاشم پور بازیگران اصلی این فیلم هستند.
گشت ارشاد داستان سه جوان جنوب شهری است که برای به دست آوردن پول دست به کار خطرناکی می زنند.

پایان فیلمبرداری (خودزنی)

فیلمبرداری فیلم سینمایی (خودزنی) سرانجام پس از گذشت 74 روز پایان یافت.
آخرین صحنه های این فیلم روز جمعه نهم دی ماه در تیمچه بازار مقابل دوربین رفت.
در این صحنه ها امیررضا دلا وری، تینا آخوندتبار و نیما شاهرخ شاهی حضور داشتند و با ایفای نقش در آخرین سکانس (خودزنی) به نقطه پایانی خود رسید. این فیلم که نقش اول آن توسط (امیررضا دلا وری) ایفا شده، اثری اجتماعی است که برای نمایش در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده می شود. (خودزنی) بر اساس فیلمنامه احمد کاوری و به کارگردانی کاوری مقابل دوربین رفته و اردشیر ایران نژاد تهیه کنندگی آن را به عهده داشته است.

(شب واقعه) هفته آینده اکران می شود

محسن صادقی مدیر (جبرائیل فیلم) در این زمینه گفت: با برنامه ریزی های انجام شده نمایش عمومی فیلم (شب واقعه) که پیش از این مراسم عقد قرارداد آن را با حضور عوامل و اهالی رسانه بر سر مزار شهید دریا قلی برگزار کردیم، از 21 دی ماه در سینماهای تهران آغاز می شود. البته هنوز تعداد سالن های نمایش دهنده شب واقعه مشخص نشده است.
این در حالی بود که تاکنون چندین بار زمان اکران این فیلم به تعویق افتاده است. پیش از این قرار بود از اول دی ماه این فیلم به روی پرده برود که به گفته میرعلا یی تهیه کننده فیلم به علت نبود سالن های مناسب در سطح تهران این موضوع به تاریخ 21 دی ماه موکول شد.
(شب واقعه) را شهرام اسدی کارگردانی کرده و در آن حمید فرخ نژاد، لا دن مستوفی و حبیب دهقان نسب بازی کرده اند.

آغاز آهنگسازی (شیرین قناری بود)

فیلم سینمایی (شیرین قناری بود) به کارگردانی و تهیه کنندگی داود توحید پرست برای حضور در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر آماده می شود.
موسیقی فیلم که تهیه کننده آن برای حضور در جشنواره فیلم فجر فرم درخواست را به دفتر جشنواره ارائه کرده، توسط پوریا حیدری از امروز آغاز شده است. تدوین این فیلم توسط بهروز داوری به پایان رسیده و صداگذاری نیز توسط احمد کلا نتری در روزهای پایانی قرار دارد.
در این فیلم بازیگرانی چون سعیده رودبارکی، شهراد وثوقی، پردیس افکاری، مجید حاجی زاده و فریبا شاهسون نقشآفرینی می کنند.

-------

حادثه دیدگی باران کوثری در تصادف صبح دیروز

باشگاه خبرنگاران: مدیر روابط عمومی اورژانس کشور از آسیب دیدگی باران کوثری بازیگر سینما بر اثر تصادف صبح دیروز خبر داد. علی پور در خصوص جزئیات حادثه دیدگی باران کوثری اظهار کرد: بامداد دیروز و در ساعت 4 صبح در پی تماس با اورژانس،اطلاع یافتیم باران کوثری بازیگر سینما دچار سانحه تصادف شده است. وی افزود : باران کوثری به همراه دو سرنشین دیگر دچار آسیب دیدگی شدند. این بازیگر با این‌که از ناحیه سروصورت زخمی شده ولی عمیق نبوده و هوشیاری‌اش را حفظ کرده است و صحبت می‌کند.



امیدوارم همیشه حال همه هنرمندا خوب خوب باشه

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:19 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جونم
چند خبر قدیمی از عاااالم سینما
تقدیم میشه

------------------------
چه خبر از بازیگران؟

بهناز جعفری

در حالی که برای بازی در فیلم سینمایی (جزر و مد) قرارداد بسته بود، فیلمبرداری این پروژه به سال آینده موکول شد.
پیش تولید این فیلم به کارگردانی امیر قاسم راضی حدود سه ماه قبل انجام شد و به غیر از بهناز جعفری بازی مهتاب کرامتی هم در این فیلم قطعی شده بود.
اما در نهایت جمشید حیدری تهیه کننده این پروژه ترجیح داد تولید (جزر و مد) را به سال آینده موکول کند. احتمالا فیلمبرداری این فیلم فروردین ماه سال آینده آغاز می شود.
جعفری این روزها مشغول بازی در (جیب بر خیابان جنوبی) به کارگردانی سیاوش اسعدی است.

جمشید هاشم پور

مشغول بازی در فیلم سینمایی (زندگی خصوصی) به کارگردانی حسین فرح بخش است. این فیلم مدتی است در سکوت خبری وارد مرحله فیلمبرداری شده و قرار است اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر باشد.
آخرین همکاری هاشم پور و فرح بخش به فیلم (آواز قو) برمی گردد. در (زندگی خصوصی) به غیر از هاشم پور، فرهاد اصلا نی، لعیا زنگنه و هانیه توسلی نیز ایفای نقش می کنند.
هاشم پور همزمان با این پروژه این روزها مشغول بازی در فیلم (غریبه) است. او این روزها فیلم سینمایی (گلوگاه شیطان) را نیز روی پرده دارد. فیلمی که در آن هاشم پور نقش یک شکارچی کوسه را بازی می کند.

پیمان معادی و اولین تجربه تئاتر

پیمان معادی سال گذشته علا وه بر بازی در (جدایی نادر از سیمین) برای اولین بار در مقام کارگردان حاضر شد و فیلم (برف روی کاج ها) را براساس فیلمنامه ای به قلم خودش مقابل دوربین برد.
مهناز افشار، صابر ابر و ویشکا آسایش و... بازیگران فیلم معادی هستند که از امیدهای سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر است. اکنون معادی در 41 سالگی برای اولین بار روی صحنه تئاتر حاضر شده است.
حضار شرکت کننده در آیین افتتاحیه نمایش خشکسالی و دروغ که او را همیشه مقابل دوربین فرهادی دیده بودند، این نگرانی را داشتند که چه بازی ای از او خواهند دید. اما با پایان نمایش، پیمان معادی مثل همیشه مخاطبان خود را شگفت زده و راضی کرد و اساتید بازیگری سینما و تئاتر ایران مانند حمید سمندریان و امین تارخ برای او به پا خاستند و تشویقش کردند.

احسان علیخانی

برای ایفای نقش در یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی پیشنهاد دارد.
احسان علیخانی که به عنوان مجری در تلویزیون شناخته می شود، به تازگی مورد توجه پروژه (هیس! دخترها فریاد نمی زنند) قرار گرفته و احتمال دارد یکی از نقش های اصلی این پروژه را بازی کند. او با پوران درخشنده مذاکره کرده اما هنوز قراردادی امضا نکرده است.
به غیر از این پروژه علیخانی برای ایفای نقش در یک پروژه تلویزیونی نیز با پیشنهاداتی روبه رو شده که ظاهرا اولویت او حضور در سینماست. علیخانی چند سالی می شود با اجرای برنامه ماه عسل در ماه رمضان به شهرت رسیده است.

--------------------------


بازیگران طنز به «محله گل‌ و بلبل» پیوستند



پس از پژمان بازغی، سحر ولد بیگی و ارژنگ امیر فضلی هنرمندان جدیدی به ‌عنوان بازیگر میهمان به محله گل‌ و بلبل پیوستند.
فلامک جنیدی، حمید لولایی، رضا شفیعی جم، امیرحسین رستمی و عارف لرستانی در نقش‌های متفاوتی ظاهر می‌شوند و مخاطبان به ‌تناوب شاهد حضور آن‌ها در مجموعه تلویزیونی «محله گل‌ و بلبل» خواهند بود. پیش ‌از این اکبر عبدی هنرمند توانمند سینما و تلویزیون نیز در نقش عموی عمو پورنگ میهمان «محله گل‌ و بلبل» شده بود.«محله گل‌ و بلبل» هر روز ساعت ١٨ براى پخش در کنداکتور شبکه دو پس از ایام عزادارى قرار گرفته است.

کار جدید رخشان بنی‌اعتماد کلید خورد

فیلم‌های مستند «کارستان» پروژه‌ای سینمایی- مستند با ابعاد ملی است که با مشارکت بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و حضور مستندسازان شاخص در قالب 17 فیلم مستقل از زندگی کارآفرینان موفق ایرانی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، با جذب حمایت‌های مردمی تهیه و تولید می‌شود.
رخشان بنی‌اعتماد که به همراه میرتهماسب در دو سال گذشته برنامه‌های خود را معطوف به تولید این مجموعه کرده، اهمیت ساخت این مجموعه را آشنایی مردم بخصوص جوانان با زندگی کارآفرینان دانست و آن را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برشمرد و افزود: «روشن نبودن چشم اندازی برای آینده کاری در بین جوانان، نومیدی و میل به رفتن از کشور به امید دست یابی به موقعیت‌های بهتر، مسئله جدی جوانان ماست. به تصویر کشیدن دیدگاه و تفکر و تجربه های با ارزش کارآفرینان می تواند، منظری تازه از نگاه به زندگی و آینده و نقش افراد در توسعه ملی و پیشرفت کشور را ترسیم کند.»

-------------------

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد