رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

انیمیشن پسر کاغذی ساخته مجید محمدی

تولید مجموعه انیمیشن “پسر کاغذی “در مرکز صبا به پایان رسید.

مجموعه انیمیشن "پسر کاغذی "به کارگردانی مجید محمدی در 13 قسمت 1 دقیقه ای با تکنیک 3بعدی و به تهیه کنندگی مرکز صبا تولید شد.

_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_

اتمام تولید انیمیشن "پسر کاغذی" در صبا
تولید مجموعه انیمیشن "پسر کاغذی "در مرکز صبا به پایان رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، مجموعه انیمیشن "پسر کاغذی "به کارگردانی مجید محمدی در 13 قسمت 1 دقیقه ای با تکنیک 3بعدی و به تهیه کنندگی مرکز صبا تولید شد.

داستان این مجموعه که به قلم فاطمه یاسینی به رشته تحریر در آمده که درباره پسر بچه ای از جنس کاغذ است، که هر بار ماجراهای تازه ای برایش اتفاق می افتد و در خلال رویارویی و حل این ماجرا نکات تازه ای را به کودکان آموزش خواهد داد.

به گفته مجید محمدی کارگردان مجموعه پسر کاغذی، در ساخت این مجموعه از تکنیک جدید و بسیار نویی به کار گرفته شده که تا کنون استفاده نشده است.

گفتنی است با استفاده از این انیمیشن می توان مطالب متنوعی را به مخاطب آموزش داد، فضاها و اتفاقات همه فانتزی هستند و برای بیان مطالب از صدای یک گوینده که با پسر کاغذی حرف می زند و اتفاقات را بیان می کند استفاده شده است.

مجید محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد کودکان و نوجوانان با دیدن این مجموعه بتوانند جواب برخی از سوالات خود را دریافت کرده و از دیدن آن لذت ببرند.

«پسر کاغذی» صورت ندارد/ آموزش به بچه‌ها با زبان ساده
انیمیشن پسر کاغذی
شناسهٔ خبر: 2938244 - دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
هنر > رادیو و تلویزیون
کارگردان انیمیشن «پسر کاغذی» درباره این اثر توضیح داد که با زبانی ساده مسایل زندگی و تحصیلی را به کودکان آموزش می دهد.

مجید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انمیشین «پسر کاغذی» که برای پخش از کانال پویا تولید شده است، بیان کرد: ما حدود ۲ سال پیش ایده ای داشتیم که کاری را برای گروه سنی خردسال و کودک تولید کنیم که هم سبک کودکانه ای داشته باشد و هم از نظر تکنیک پیچیدگی نداشته باشد.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که اثری ساده و جذاب تولید کنیم و گرافیک های مختلفی را برای آن آزمودیم و تصمیم گرفتیم از میان آنها روی گرافیک کاغذی کار کنیم. در این سبک گویی فضاها و شخصیت ها روی کاغذهایی ساخته شده اند که با مداد رنگی نقاشی شده اند.

محمدی به حضور راوی در این انیمیشن اشاره کرد و توضیح داد: در چنین سبکی که طرح ها کاغذی هستند چهره و میمیک مفهومی ندارد و ما در کار از راوی استفاده کردیم تا اتفاقات با قصه‌گویی او دنبال شود. این انیمیشن اولین بار در یک قسمت برای ایده یک کار آموزشی ساخته شد که درباره فرهنگسازی مصرف دارو بود و ارتباطی با سنین کودک نداشت اما چون کار خوب از آب درآمده بود آن را به مسئولان مرکز صبا نشان دادیم و قرار شد با همان سبک برای کودکان هم تولید شود.

کارگردان انیمیشن «پسر کاغذی» درباره موضوعات این اثر یادآور شد: این انیمیشن به کودکان مسایل ساده زندگی و مدرسه رفتن را می آموزد که از جمله آنها می توان به فواید صبحانه، کار گروهی، خوب گوش کردن، استفاده از کتابخانه مدرسه، ورزش، ماه رمضان، نوروز و... اشاره کرد.

وی در پایان درباره جزییات این انیمیشن عنوان کرد: حدود پنج ماه پیش ساخت انیمیشن به پایان رسید و ما آن را در ۱۳ قسمت حدودا ۲ دقیقه ای تولید کردیم که البته تعداد بسیار بالاتری را برای تولید پیش بینی کرده بودیم و ممکن است ادامه داشته باشد چراکه به راحتی می توان از این طریق برای کودکان فرهنگسازی کرد. گاهی انتقال یک مفهوم با ساده ترین زبان بهترین روش است.

عوامل این انیمیشن عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مجید محمدی، نویسنده: فاطمه یاسین، طراح فضا و شخصیت ها: شهرام شیرزادی، رنگ: آذین وحیدنیا، سرپرست تیم مدلسازی: حمیدرضا حسنلو، سرپرست تیم انیمیت: ابراهیم علوی زاده، صداگذاری، موسیقی، افکت: احمد کاظمیان، راوی: مهبد قناعت پیشه.
http://www.iribtv.ir/content/imgcache/file/22391/0/image_330_250.jpg
در ایام نوروز؛
شبکه پویا با "پسر کاغذی"
انیمیشن "پسر کاغذی" کاری از مرکز پویانمایی صبا در ایام نوروز از شبکه پویا به روی آنتن می‌رود.
"مجید محمدی" کارگردان انیمیشن "پسر کاغذی" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: "پسر کاغذی" با تکنیک سه بعدی در 13 قسمت 1 دقیقه‌ای برای گروه سنی کودک و نوجوان در مرکز پویانمایی صبا در دست تهیه و تولید است.

وی افزود: هدف اصلی این اثر، آموزش اجتماعی در قالب انیمیشن است.

"محمدی" در خصوص ایده‌ی اولیه این انیمیشن اظهار داشت: ما یک قسمت انیمیشن با موضوع مصرف خودسرانه تولید کردیم که تکنیک آن خوب از آب درآمد و پس از ارائه به مرکز پویانمایی صبا، این مرکز با ارائه درخواست تولید 13 قسمت از این مجموعه را دارند.

وی بیان کرد: محور کلی این انیمیشن درباره عقل گرایی و رشد عاطفی است. "پسر کاغذی و پرندگان"، "پسر کاغذی و تنهایی"، "پسر کاغذی و درس خواندن"، "پسر کاغذی و زمان"، "پسر کاغذی و فکر کردن" و "پسر کاغذی و اوقات فراغت" برخی از قسمت‌های این اثر هستند.

"محمدی" خاطرنشان کرد: نگارش این انیمیشن 2 ماه طول کشید و تولید آن‌ هم از دو ماه پیش شروع شده و تا الان ادامه دارد و قرار است این انیمیشن در ایام عید از شبکه پویا به روی آنتن برود.

گفتنی است، مجید محمدی، کارگردان و فاطمه یاسینی، نویسنده، از جمله عوامل این انیمیشن هستند.
_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_*_
این 2 مجموعه انیمیشن برای پخش در ایام نوروز تولید می​شود
زنده ‌شدن «مبارک» و «پسر کاغذی» در شبکه پویا

مرکز پویانمایی صبا یک مجموعه انیمیشنی براساس عروسک مبارک و نمایش خیمه‌شب‌بازی در قالب انیمیشن عروسکی تولید می‌کند که سری اول آن برای نوروز 93 تولید می‌شود و سری دوم آن در قالب یک مجموعه سال آینده آماده پخش خواهد شد.

نمایش خیمه‌شب‌بازی که برنامه‌ای شاد و مفرح است و در قدیم در جشن‌ها، عروسی‌ها و مهمانی‌ها اجرا می‌شد، شخصیت‌های متعددی دارد که از آن جمله می‌توان به پهلوان‌کچل، پهلوان‌پنبه و مبارک اشاره کرد. مبارک خدمتکاری شوخ و بذله‌گو است که نماینده مردم فقیر و محروم است و به همین دلیل هواداران زیادی دارد. این عروسک که در دنیای امروز تقریبا فراموش شده، برآمده از آیین نمایشی خیمه‌شب‌بازی و کاملا ایرانی است.

مبارک و دوستان در تلویزیون

مهدی خرمیان، طراح و کارگردان انیمیشن که آثاری چون برکه دوستی، سامی و دوستان و نرمو به کارگردانی او از شبکه پویا پخش شده است، درباره ساخت یک مجموعه انیمیشنی درباره یک شخصیت عروسکی گفت: مبارک، عروسک سنتی ایرانی و جزو داشته‌های تاریخی و فرهنگی ماست؛ بنابراین همیشه دوست داشتم این عروسک را دوباره زنده کنم ضمن این‌که در این انیمیشن از تکنیک عکاسی تک‌فریم استفاده می‌کنیم که مبارک همچنان عروسک باشد و هویت آن حفظ شود.

این انیمیشن‌ساز تاکید کرد: اولین و مهم‌ترین انگیزه من از ساخت انیمیشن مبارک، جلوگیری از فراموش شدن این عروسک و معرفی آن به کودکان و نوجوانان بود.

وی درباره میزان وفاداری به خیمه شب‌بازی گفت: از آنجا که ممکن است بچه‌ها ریتم خیمه شب‌بازی را دوست نداشته باشند، در ریتم و شیوه روایت داستان‌ها تغییراتی ایجاد کرده‌ایم، اما مولفه‌های این گونه نمایشی دستخوش تغییر نشده است؛ به عنوان نمونه مانند خیمه شب‌بازی یک مرشد و استاد در کنار مبارک حضور دارد که نقش راوی انیمیشن را ایفا می‌کند.

به گفته این کارگردان، مبارک در دنیای انیمیشن هم مانند شخصیت معروف مبارک با صفیر یا همان سوت سوتک حرف می‌زند، اما این لحن به شیوه‌ای در انیمیشن تغییر کرده تا حرف‌های مبارک برای بچه‌ها قابل درک باشد. همچنین تلاش شده تا فضای گرافیکی انیمیشن نیز به فضای خیمه شب‌بازی نزدیک و همخوان باشد.

براساس توضیحات این کارگردان، در انیمیشن مبارک شخصیت‌هایی چون پهلوان‌کچل، پهلوان‌پنبه، غول‌بیابونی، پهلوان‌نایب، طبق‌کش و وروره جادو را خواهیم دید. سعی شده در این انیمیشن قصه‌های فولکلور و روایاتی بر گرفته از ادبیات کهن کشورمان، کمی دراماتیک‌تر و جذاب‌تر مطرح شود.

این مجموعه انیمیشنی در 26 قسمت تولید می‌شود و فیلمنامه آن براساس طرحی از خرمیان و از سوی امیرمسعود علمداری نوشته شده و تحقیقات لازم برای نگارش سریال و بررسی اسناد تاریخی درباره مبارک بیش از سه ماه طول کشیده است. خرمیان درباره ویژگی‌های متن این انیمیشن گفت: با چند نویسنده برای نگارش داستان‌های این مجموعه مذاکره کردیم و در نهایت متن‌هایی که آقای علمداری براساس شخصیت مبارک برای ما نوشت، بیشتر مورد پسند واقع شد.

مبارک در نوروز

جذابیت داستان‌های مبارک، فضای شاد و مفرح داستان‌های این عروسک و کارکرد خیمه‌شب‌بازی در جشن‌ها و مهمانی‌ها، سبب شد یک برنامه با 13 آیتم کوتاه نیز از همین عروسک برای ایام نوروز آماده شود.

خرمیان در این باره گفت: فیلمبرداری 13 قسمت اول مجموعه در حال انجام است. این بخش از انیمیشن مبارک، صرفا به مناسبت جشن سال نو و برای ایجاد نشاط و سرگرمی ساخته می‌شود. داستان‌های این 13 قسمت مرتبط با نوروز و طنز است.

امیرپیل آرام فیلمبرداری این مجموعه را برعهده دارد و مریم زیلن‌زادگان عروسک‌ها را ساخته است.

پسر کاغذی با سبک جدید

یکی دیگر از آثاری که در مرکز پویانمایی صبا تولید می‌شود، «پسر کاغذی» نام‌ دارد که سبکی تازه و گرافیکی متفاوت از شبکه پویا به کودکان و نوجوانان ارائه خواهد شد.

این مجموعه انیمیشنی به کارگردانی مجید محمدی با تکنیک سه بعدی در 13 قسمت تولید می‌شود و ماجراهای پسری کاغذی را روایت می‌کند. محمدی که پیش از این مجموعه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را کارگردانی کرده، درباره سبک و گرافیک انیمیشن پسر کاغذی گفت: در ساخت این مجموعه از تکنیک جدید و بسیار نویی استفاده می‌شود که در گذشته در ایران استفاده نشده است. پسر کاغذی و دیگر شخصیت‌های این مجموعه انیمیشنی از جنس کاغذ و دوبعدی هستند؛ دقیقا مثل این‌که از صفحه یک کتاب یا مجله با قیچی بریده شده‌اند. وسایل و اشیای این انیمیشن هم با مداد رنگی نقاشی می‌شود و همه اینها در یک فضای سه‌بعدی قرار می‌گیرند.

در هر قسمت از این مجموعه انیمیشنی اتفاقی تازه رخ می‌دهد و پسر کاغذی در رویارویی با این مسائل و حل مشکلات نکات تازه‌ای را به کودکان آموزش می‌دهد. محمدی درباره شیوه روایت این مجموعه گفت: فضا‌ها و اتفاقات در این مجموعه فانتزی است و برای بیان مطالب از صدای گوینده‌ای استفاده می‌کنیم که با پسر کاغذی حرف می‌زند و اتفاقات را توضیح می‌دهد.

پسر کاغذی در هر قسمت ماجرایی برای کودکان و نوجوانان روایت می‌کند و در خلال رویارویی و حل این ماجرا نکات تازه‌ای را به کودکان آموزش می‌دهد. محمدی معتقد است این مجموعه قابلیت ساخت تعداد بسیار زیادی آیتم را دارد و می‌توان مطالب متنوعی را به وسیله آن به مخاطب آموزش داد.

پسر کاغذی در 13 قسمت تولید می‌شود، شخصیت‌های این مجموعه طراحی شده‌اند و بزودی تولید آن آغاز می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ محمدی این مجموعه تا پایان امسال آماده پخش خواهد شد و احتمالا در نوروز به نمایش درخواهد آمد.

محمدی معتقد است فرم و محتوای انیمیشن پسر کاغذی این قابلیت را ایجاد می‌کند که قسمت‌های زیادی از آن تولید شود. وی در این باره گفت: بعد از پخش سری 13 قسمت تولید شده، درباره ادامه این مجموعه تصمیم‌گیری خواهد شد و احتمالا قسمت‌های زیادی از آن ساخته خواهد شد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/10/12/3/1866024.jpg?ts=1450406489765

انیمیشن پسر کاغذی ، صورت ندارد/ آموزش به بچه‌ها با زبان ساده

    سایر فرهنگ و هنر

۲۰ مهر ۱۳۹۴   
انیمیشن پسر کاغذی ، صورت ندارد/ آموزش به بچه‌ها با زبان ساده   

کارگردان انیمیشن پسر کاغذی، درباره این اثر توضیح داد که با زبانی ساده مسایل زندگی و تحصیلی را به کودکان آموزش می دهد.

به گزارش ساج نیوز، مجید محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انمیشین «پسر کاغذی» که برای پخش از کانال پویا تولید شده است، بیان کرد: ما حدود ۲ سال پیش ایده ای داشتیم که کاری را برای گروه سنی خردسال و کودک تولید کنیم که هم سبک کودکانه ای داشته باشد و هم از نظر تکنیک پیچیدگی نداشته باشد.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که اثری ساده و جذاب تولید کنیم و گرافیک های مختلفی را برای آن آزمودیم و تصمیم گرفتیم از میان آنها روی گرافیک کاغذی کار کنیم. در این سبک گویی فضاها و شخصیت ها روی کاغذهایی ساخته شده اند که با مداد رنگی نقاشی شده اند.

پسر کاغذی 2

محمدی به حضور راوی در این انیمیشن اشاره کرد و توضیح داد: در چنین سبکی که طرح ها کاغذی هستند چهره و میمیک مفهومی ندارد و ما در کار از راوی استفاده کردیم تا اتفاقات با قصه‌گویی او دنبال شود. این انیمیشن اولین بار در یک قسمت برای ایده یک کار آموزشی ساخته شد که درباره فرهنگسازی مصرف دارو بود و ارتباطی با سنین کودک نداشت اما چون کار خوب از آب درآمده بود آن را به مسئولان مرکز صبا نشان دادیم و قرار شد با همان سبک برای کودکان هم تولید شود.

پسر کاغذی 3

کارگردان انیمیشن «پسر کاغذی» درباره موضوعات این اثر یادآور شد: این انیمیشن به کودکان مسایل ساده زندگی و مدرسه رفتن را می آموزد که از جمله آنها می توان به فواید صبحانه، کار گروهی، خوب گوش کردن، استفاده از کتابخانه مدرسه، ورزش، ماه رمضان، نوروز و… اشاره کرد.

پسر کاغذی 4

وی در پایان درباره جزییات این انیمیشن عنوان کرد: حدود پنج ماه پیش ساخت انیمیشن به پایان رسید و ما آن را در ۱۳ قسمت حدودا ۲ دقیقه ای تولید کردیم که البته تعداد بسیار بالاتری را برای تولید پیش بینی کرده بودیم و ممکن است ادامه داشته باشد چراکه به راحتی می توان از این طریق برای کودکان فرهنگسازی کرد. گاهی انتقال یک مفهوم با ساده ترین زبان بهترین روش است.

پسر کاغذی 1

عوامل این انیمیشن عبارتند از تهیه کننده و کارگردان: مجید محمدی، نویسنده: فاطمه یاسین، طراح فضا و شخصیت ها: شهرام شیرزادی، رنگ: آذین وحیدنیا، سرپرست تیم مدلسازی: حمیدرضا حسنلو، سرپرست تیم انیمیت: ابراهیم علوی زاده، صداگذاری، موسیقی، افکت: احمد کاظمیان، راوی: مهبد قناعت پیشه.

رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن پسر کاغذی به کارگردانی مجید محمدی که از شبکه پویا پخش می شود در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد