رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

زمان پخش فصل دوم سریال “در حاشیه”


سریال در حاشیه از 14 مهرماه 1394 کلید زده شده است و تاکنون ادامه دارد ...


http://s6.picofile.com/file/8187818134/qbx86s1axa1mtqdhydex.jpg

فصل دوم “در حاشیه” غافلگیرکننده خواهد بود

دیروز در نخستین بخش از گفت و شنود با غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سه سیما، به موارد متعددی از جمله شرایط مالی نامساعد صدا و سیما، اولویت‌های برنامه‌سازی، اصلاحات و اضافات برنامه‌های «هفت» و «نود» و… پرداختیم. صحبت ما آنجا ناتمام ماند که وی درباره ریسک پذیری صدا و سیما روی تربیت مجریان جدید صحبت کرد.

الان یکی دو مورد ناگزیر، کاهش تولید در شبکه سه است، یعنی ما باید بیشتر آرشیوی و تامینی روی آنتن برویم. در این شرایط عجیب نیست که سریال با موضوع ماه رمضان، در مقطعی دیگر پخش شود. البته ما برنامه ریزی را نفی نمی کنیم. قطعاً یک سریال برای ماه رمضان در نظر گرفته می شود، ولی در همان حال سریال دیگری آماده می شود که ما را با دو گزینه خوب و خوبتر مواجه می‌کند. وقتی من با قطعی شدن پخش «پایتخت 4» در ماه رمضان مواجه شدم و پیش بینی پر بیننده شدن آن در شبکه یک، تصمیم گرفتم سریال پر بیننده دیگری را در این سطح داشته باشیم. این کورس رقابت هم در نهایت به مخاطب کمک می کند. اولاً اینکه درباره «در حاشیه» من قطعی نگفتم ویژه ماه رمضان است و گلایه از سایتهایی دارم که از قول من چنین خبری را اعلام کردند. من گفته بودم احتمالش را بررسی می کنیم و حتی قول پخش هم ندادم و گفتم اگر تیم تولید به موقع آماده شود ونویسندگان متن های خوبی را ارائه دهند و اگر به ما در ماه رمضان برسد، درباره اش تصمیم خواهیم گرفت. پس من نمی آیم سریال «دردسرهای عظیم 2» را که ویژه باکس طراحی شده، به این راحتی کنار بگذارم. این دوستان با قدرت کارشان را انجام می دهند و احتمالاً بزودی سر صحنه آنها خواهم رفت. گاهی هم این گزینه ها را با شگرد مدیریتی مطرح می کنیم تا کورس رقابتی ایجاد شود و کیفیت کار بالا رود که انگیزه ایجاد می کند. سریال «زشت و زشت تر» هم اصلاً گزینه ماه رمضان نبوده است. ما می خواستیم فشار بیاوریم تا «زشت و زشت تر» زودتر آماده شود تا جای «در حاشیه» بیاید و «شمعدونی» را که 53 قسمت داشت، برای بعد از ماه مبارک رمضان نگه داریم بعد دیدیم این میسر نیست و نمی رسد، برنامه را با کوتاه کردن قسمتها و تدوین دوباره «شمعدونی»، عوض کردیم تا در 48 قسمت به پایان برسد.
  نظرات درباره «شمعدونی» چطور بوده است؟
– این سریال در آغاز راهش قرار دارد و کار جذاب و خوبی است. در یک قصه خانوادگی، کاراکترهای شیرینی را داریم و بازیگری از عرصه تئاتر مثل محمد نادری که فکر می کنیم می تواند مثل بهنام تشکر یا هومن برق نورد موفق باشد.

 

 ابهامی دیگر درباره «در حاشیه» وجود دارد که ابتدا گفته شد در نود قسمت با محوریت پزشکی تولید می شود و دکورهای شیکی هم بـا هزینه بالا برایش ساخته شد، اما به نظر می رسد اعتراض پزشکان پرونده آنرا در 30 قسمت بست. حتی برخی از بازیگران که نامشان در تیتراژ آمد، جلوی دوربین نرفتند، مثل الیکا عبدالرزاقی، نیما فلاح و سحر ولد بیگی. تلویزیون در زمینه حمایت از مجموعه مهران مدیری با قدرت عمل کرد، اما چرا توضیح واضحی درباره آن اعلام نشد و گفته شد از اول قرار بود تنها در 30 قسمت این مضمون ساخته شود؟
– کجا از ابتدا مشخص بود این سریال طی 90 قسمت در بیمارستان خواهد بود؟
 به خاطر آنکه اصلاً دکورسازی در آن حجم و هزینه برای 30 قسمت منطقی نیست و همچنین قضیه بازیگرانی که اسمشان در تیتراژ بود، اما هرگز دیده نشدند.
– وجود اسم بازیگران در تیتراژ، لزوماً برای استفاده از آنها در تمام قسمتهای یک سریال ایجاد نمی کند. این قضیه به ویژه در کارهای قبلی آقای مدیری هم دیده شده است که اسم بازیگری در قسمتهای اول آمده، اما در پایان سریال شاهد بازی او بودیم. این سریال با نام «اتاق عمل» در 90 قسمت طراحی شد و قرار بود در حوزه پزشکی کار شود. همن اول سه فصل 30 قسمتی طراحی شده بود که فاز اول هر آنچه که دیدید اتفاق می افتاد، در فاز سوم با فاصله ای ان کاراکترها را می دیدیم و در فصل آخر دوره سالمندی آنان می آمد. ما پیش بینی بروز واکنشها نسبت به این سریال را نیز داشتیم و در جریان پخش هم نمی خواستم مواجهه ای میان مردم و جامعه پزشکی بر سر مجموعه در بگیرد و بی اعتمادی ایجاد شود. در نتیجه بررسی های ابتدایی، ما بهتر دیدیم این موارد در 30 قسمت دستمایه قرار گیرد و سپس وارد حوزه دیگری شود. ضمن آنکه در حمایت از کار هم نگذاشتیم و مدام تاکید کردیم این سریال فانتزی و غیر واقعی است. دو گزینه جذاب برای فاز دوم در نظر داریم که یکی اش زندان است. حتی در فکر هستیم آیا دو فاز بعدی را یکجا تولید و پخش کنیم و یا هر کدام مجزا پخش شود. ما حتی ابتدای پخش هم این ریسک را کردیم که تنها با هشت قسمت آماده، آنرا روی آنتن بردیم تا نوروز به بعد، کاری کمدی برای مردم داشته باشیم و انصافاً گروه تولید سنگ تمام گذاشتند. و اغلب تا نیمه‌های شب تصویربرداری انجام می‌شد. کار به آنجا رسید بعضی شبها نیم ساعت مانده به آنتن، قسمت جدید می‌رسید. به دلیل همین فشار کاری، به این نتیجه رسیدیم فصل اول 30 قسمت نخواهد شد و بهتر است در تعداد کمتری بسته شود. حتی در بخش پشت صحنه هم گفتیم برداشتهای کمتری را بگذاریدکه برای مردم تکراری نشود و جذابیتش را از دست ندهد. سریال هم شکر خدا پر بیننده بود و به نظرم حواشی منفی ایجاد شده و اعتراضات بیجا بود. برای فصل دوم، ما چهار پنج موضوع را در دست بررسی داریم که شخصاً زندان را بیشتر می‌پسندم. یک سوژه جذاب دیگر هم مطرح شده که نمی‌توانم بگویم، بگذارید غافلگیر شوید! (با خنده). در لوکیشن زندان، امکان رویارویی این کاراکترها با دیگر مجرمان و یا حتی کسانی که ناخواسته به بند افتاده‌اند وجود دارد. از سویی در لوکیشن بیمارستان حضور خانواده‌ها کمرنگ بود، اما در زندان امکان حضور اعضای خانواده برای ملاقات وجود دارد و اینکه دوربین با آنان به خارج از محوطه زندان و منزل هم برود. زندان این بستر را به ما می‌دهد.


جستجوی جدید در وبسایت رها ماهرو : پس کوچه های شمرون , نقد پذیرایی ساده , فیلم پذیرایی ساده , سریال اقا و خانم سنگی کی پخش میشه , سریال عطسه , بازیگر نقش اقای سنگی در فیلم اقاوخانم سنگی , ساحل بکرانی , داستان فیلم پذیرایی ساده , اسکارلت جوهانسون در فیلم لوسی , دیالوگ های پنگوئن های ماداگاسکار , عکس از ساحل بکرانی , همسر مهران مدیری , last ride نقد فیلم , دانلود انیمیشن بیلو , احمد اگه , cph4 هورمن , پذیرایی ساده , صدف طاهریان پس کوچه های شمرون , فیلم پس کوچه های شمرون , تصاویر پدر و مادر ساحل بکرانی , فیلم بیداری , کوچه پس کوچه های شمرون , علت توقف اکران فیلم رستاخیز , نقدخانم واقای سنگی , فیلم سینمایی پذیرایی ساده , اخرین سکانس فیلم کوچه پس کوچه های شمروون , کارگردانی سروش صحت , فیلم کوچه پس کوچه های شمرون , حرف های تهمینه میلانی , فیلم لوسی , آقا و خانم سنگی با نام پیشین , موضوع فیلم پذیرایی ساده , فیلم هندی بیلو , طلایی ترین دیالوگ پاندای کونفوکار , نویسنده فیلم پذیرایی ساده , فیلم من مادر هستم باران کثری بازی کرده , پذیرایی ساده , نقد فیلم پذیرایی ساده , خلاصه داستان فیلم پذیرایی ساده , آدرس تلگرام کانالهای سیاسی , نقد سریال اقا و خانم سنگی , علت حدف شدن چوچانگ زن ارسطو در فیلم پایتخت , نقد وبررسی فیلم سینمایی دروغگو , فیلمی باکارگردانی سروش صحت از شبکه سه , تحلیل اولین قسمت عطسه مهران مدیری



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد