رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم حریر ساخته فریال بهزاد

رها ماهرو : خوانندگان محترم وبلاگ رها ماهرو لطفا انتقادات و نظرات خودتان را درباره ی فیلم حریر برایمان بفرستید

شروع فیلمبرداری «حریر» از اول آذر ماه/ بازی آرام جعفری در فیلم فریال بهزاد منتفی شد

امیر شمس الدین حشمت زاد، مسئول انتخاب بازیگر و بازیگردان فیلم سینمایی «حریر» صبح امروز از انتخاب بازیگران اصلی و شروع فیلمبرداری این فیلم از اول آذر ماه خبر داد.
harir1
وی به آخرین اخبار این فیلم اشاره کرد و افزود: علیرضا جلالی تبار، رامین ناصر نصیر و ژاکلین آواره و روشنک عجمیان به عنوان بازیگران اصلی فیلم خانم فریال بهزاد انتخاب شده اند .

حشمت زاد در ادامه افزود:  پیش از این قرار بود آرام جعفری نیز در این فیلم به ایفای نقش بپردازد که بازی ایشان در این فیلم کاملا منتفی شد.

وی در ادامه افزود: این فیلم قرار است اول آذر ماه جلوی دوربین برود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است با تدوین همزمان در صورت تأیید صورتدر بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

حشمت زاد ادامه داد: تست گریم از سایر بازیگران این فیلم همچنان ادامه دارد و قرار است در این فیلم بیشتر از بازیگران تئاتر استفاده کنیم.

عواملی که تاکنون برای فیلم سینمایی «حریر» انتخاب شده اند عبارتند از:

گروه فیلمبرداری : پیام آزادی، انتخاب بازیگر و بازیگردان: امیر شمس الدین حشمت زاد، مدیر تولید: مجید فردی انور، مدیر تدارکات: مهدی منیری، طراح گریم: محمد ضیایی، صدابردار و صداگذار: رضا اردلان، تدیوینگر: نیما دبیری زاده، عکاس صحنه: حبیب مجیدی، و برنامه ریز: پرنیا کاظمی پور، دستیار دوم کارگردان: میثم سربندی، تهیه کننده و طراح صحنه و لباس: غلامرضا آزادی- محصول فانوس خیال.

برپایه این گزارش، فیلم  سینمایی «حریر» داستان یک دختر چاق است که قصد دارد لاغر شود ولی چون اعتماد به نفس ندارد همیشه شکست می خورد تا اینکه در طول قصه به دلیل موفقیت های کاری که بدست می آورد اعتماد به نفسش برمی گردد و برای لاغر شدن اقدام می‌کند.
harir2
فیلم جدید فریال بهزاد به ساخت موسیقی رسید
غلامرضا آزادی تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری سینما صبح امروز از آغاز ساخت موسیقی فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد خبر داد.

وی گفت: فیلم سینمایی «حریر» تازه ترین ساخته فریال بهزاد پس از اتمام فیلمبردار و تدوین به مرحله ساخت موسیقی رسیده است.

تهیه کننده «بالای شهر، پایین شهر» در ادامه افزود: احسان اسماعیلی و آیدین توکلیان ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده دارند.

آزادی بیان داشت: همچنین رضا اردلان مشغول صداگذاری این اثر سینمایی است.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو به ویژگی این فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم سینمایی «حریر» بیانگر مصائب ، مشکلات اجتماعی و عاطفی دختر جوانی با اضافه وزن است. فیلم «حریر» نقدی است از همه رفتارهای آدم های اجتماع در زندگی روزمره شان.

برپایه این گزارش، فهرست عوامل فیلم سینمایی «حریر» عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: فریال بهزاد، تهیه کننده: غلامرضا آزادی، مدیر فیلمبرداری: پیام آزادی، مدیر تولید: مجید فردی انور، صدابردار و صداگذار: رضا اردلان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بابک سیمانی، دستیار دوم کارگردان: شهرزاد سعادت و میثم سربندی، منشی صحنه: ثریا ریاحی، انتخاب بازیگر: امیر شمس الدین حشمت زاد، دستیار اول فیلمبردار: سپهر آزادی، دسیار دوم کارگردان: حسین قطا، دستیاران فیلمبردار: حسین اسدی، حسام سلیمی افضل، عکاس: حبیب مجیدی، دستیار صدا: پژمان مشهدیان، علی اسکندری، طراح گریم: محمد ضیایی، مجریان گریم: محمد باباخانلو، سحر محمدی، مدیر تدارکات: سید مهدی منیری، دستیاران تدارکات: کیوان مرادآبادی، داوود رحیمی، تدوینگر: نیما دبیر زاده، دستیار تدوین: همیلا موید، طراح صحنه و لباس: غلامرضا آزادی، دستیار صحنه: فرهاد نصر، دستیار لباس: نرجس رحیم خانلی، سازنده گان موسیقی: احسان اسماعیلی و آیدین توکلیان.

 علیرضا جلالی تبار، ژاکلین آواره، امیر صالحی زاده، روشنک عجمیان، آرزو آبی زاده، مجید مهدی زاده، فرشته آلوسی، هما سرو، بابک غفاری، نورعلی فرهادی، الهه شیرازی، غزل کرمعلی، نازنین احمدی، آزیتا ستوده، مریم آهنگر، امیر حشمت زاد، مژگان ترانه، پریسا یونسی، امید طهماسبی، محمد ضیایی، فرهاد راد، سمیرا آقایی، هدیه شهیدی، پرنیا بیات، مهرناز طهماسبی، مهرنوش طهماسبی، نیما رضا زاده، سحر محمدی، نیکا خسروآبادی، الهام نورانی، رضا آزاد، مینو نوبهاری، هلیا غیبی، رکسانا محمد زاده، راحیل بوستانی، محمد بهروز شیخ سفلی و مژگان شمس در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.    
http://moviemag.ir/images/pics/62/News/1/1/14/bd828b41f98e3d39d87a1307fd79fdb2461ce2c3a591da803f29905ce241da45.jpg
فریال بهزاد با «حریر» به سینمای کودک باز می‌گردد

فریال بهزاد از کارگردانان با سابقه سینما که فیلم‌سازی را با سینمای کودک و نوجوان آغاز کرد، قصد دارد فیلمنامه «حریر» را با موضوع کودک، جلوی دوربین برد.

این کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای اکران فیلم «قبیله من» به کارگردانی غلامرضا آزادی هستم. برای پخش فیلم منتظر راه افتادن دفتر پخش «بامداد» به مدیریت منیژه حکمت هستم تا فیلم توسط این دفتر برای اکران آماده شود.

تهیه‌کننده «قبیله من» با اشاره به شرایط پیچیده و مشکلات لاینحل اکران گفت: با هزار دردسر برای جذب سرمایه فیلمی را می‌سازیم و آن وقت برای اکران نمی‌دانیم با چه شرایطی فیلم اکران می‌شود.

بهزاد در مورد تغییراتی که در فیلم برای نسخه‌ای که قرار است اکران شود، گفت: با توجه به نظرات برخی از دوستان که فیلم را دیدند در حدود یک دقیقه از فیلم را که شامل دو پلان از فیلم است را کم کرده‌ایم و فیلم با زمان ۹۰ دقیقه اکران می‌شود.

وی در باره زمان اکران فیلم گفت: اکران دوم فصل تابستان موقع مناسبی برای نمایش عمومی فیلم است.

این کارگردان درباره ساخت فیلم جدیدش گفت : فیلم‌نامه ای با عنوان «حریر» را برای ساخت آماده کرده‌ام که یک موضوع ملودرام - اجتماعی دارد و داستان زندگی دختر چاقی را روایت می‌کندکه با مشکلاتی در زندگی دست به گریبان است.

بهزاد در باره شرایط ورود فیلم «پرستوهای عاشق» ساخته قبلی‌اش در شبکه نمایش خانگی گفـت قرارداد پخش و توزیع فیلم با شرکت «پرتو آبی» بسته شده است و فیلم از اوایل مرداد وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

فیلم «پرستوهای عاشق» یک ملودرام اجتماعی با بازی حامد کمیلی،آنا نعمتی و نیوشا ضیغمی است.
http://media.isna.ir/content/1420190441946_04.jpg/4
«حریر» فریال بهزاد آماده نمایش شد
فیلم سینمایی حریر : غلامرضا آزادی تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری سینما صبح امروز از تکمیل مراحل فنی فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد خبر داد.

وی گفت: فیلم سینمایی «حریر» تازه ترین ساخته فریال بهزاد پس از اتمام فیلمبرداری، مراحل فنی خود را سپری کرد.

تهیه کننده «بالای شهر، پایین شهر» در ادامه افزود: پیام آزادی مرحله اصلاح رنگ، نیما دبیر زاده (تدوین)، رضا اردلان(صدابرداری و صداگذاری) و احسان اسماعیلی و آیدین توکلیان ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده داشتند.

آزادی در ادامه افزود: ظرف چند روز آینده مراحل اداری پروانه نمایش فیلم را انجام خواهیم داد و پس از صدور پروانه نمایش برای اکران آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

این تهیه کننده سینما در پایان این گفتگو به ویژگی این فیلم اشاره کرد و افزود: فیلم سینمایی «حریر» بیانگر مصائب، مشکلات اجتماعی و عاطفی دختر جوانی با اضافه وزن است. فیلم «حریر» نقدی است از همه رفتارهای آدم های اجتماع در زندگی روزمره شان.
Hariri1

تولید فیلم فریال بهزاد اردیبهشت ماه کلید می‌خورد

فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد و تهیه کنندگی غلامرضا آزادی اردیبهشت ماه در تهران کلید خواهد خورد.
 

غلامرضا آزادی، تهیه کننده سینما در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد، اظهار داشت: برای تولید فیلم سینمایی «حریر» در حال انجام امور مقدماتی هستیم و این فیلم را اوایل اردیبهشت ماه کلید خواهیم زد.
تهیه کننده «شور زندگی» در ادامه در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری نیز، اظهار داشت: ۴۰ جلسه فیلمبرداری برای این کار در نظر داریم و لوکیشن های ما همه در تهران است.
آزادی ادامه داد: فریال بهزاد چند بار فیلمنامه این کار را بازنویسی کرده است و روی سوژه این فیلم کار شده، «حریر» از یک سوژه اجتماعی کم نظیری برخوردار است.
تهیه کننده «پرستوهای عاشق» در ادامه افزود: این فیلم کاملا در بخش خصوصی تولید خواهد شد و مدیریت فیلمبرداری این کار بر عهده پیام آزادی است.
آزادی در ادامه افزود: در حال حاضر مشغول مذاکره با بازیگران و عوامل فنی ای کار هستیم که با قطعی شدن آن ها نام آن ها را به زودی اعلام خواهیم کرد. برای بازیگر اصلی به دنبال یک دختر مناسب نقش هستیم که در چند روز آینده این انتخاب نیز قطعی خواهد شد.
وی در ادامه افزود: این فیلم چهار شخصیت اصلی دارد که دو زن و دومرد هستند، «حریر» داستان دختری است که با معضل چاقی مواجه بوده و برای رفع این مشکل درمان های مختلفی را امتحان می کند. در این فیلم تاثیرات افراد مختلف و اطرافیان در زندگی این دختر به تصویر کشیده شده است.
غلامرضا آزادی در پایان این گفت وگو نیز، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم امسال برای فیلم سینمایی «قبیله من» نیز یک اکران نجیب بگیریم و سینمای زنده و پویایی داشته باشیم و به بخش خصوصی نیز توجه بیشتری شود.

بنابراین گزارش، غلامرضا آزادی و فریال بهزاد، زوج هنرمند، در سال‌های گذشته کارهای مشترک دیگری هم داشتند که «پرستوهای عاشق»، «شور زندگی»، «مرد نامرئی»، «دره شاپرک‌ها» و «کاکلی» از آن جمله‌اند.

http://cinemapress.ir/old/larg_pic/26-7-1390/IMAGE634545378255412500.jpg?ts=

«پارسا پیروزفر» و «پگاه آهنگرانی» در «حریر»
پارسا پیروزفر و پگاه آهنگرانی فریال بهزاد از علاقه خود برای حضور پارسا پیروزفر و پگاه آهنگرانی در فیلم سینمایی حریر داد.
فریال بهزاد کارگردان سینما  با بیان این مطلب اظهار داشت: علاقمند به حضور هنرمندانی چون پارسا پیروزفر و پگاه آهنگرانی در در حریر هستم.

وی تصریح کرد: حریر در مرحله سوم بازنویسی است، این فیلم با توجه به موضوع خاص و متفاوتی که دارد، نیازمند تحقیقات بیشتر بوده و بازنویسی سوم نیز براساس آخرین تحقیقات در حال انجام است.

بهزاد ادامه داد: با توجه به اینکه معضل چاقی در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، تمام تلاش خود را می کنم تا در حریر تمام واقعیت در خصوص این مشکل را بیان کنم، به همین دلیل بیشتر با پزشکان متخصص چاقی جراح و غیر جراح و همچنین روانپزشکان در این زمینه گفت و گو کرده ام.

وی ابراز داشت: در این فیلم تلاش خواهد شد تا تفاوت میان اضافه وزن، چاقی و چاقی مرگبار و روش های متفاوت درمان را نشان داده و سعی در گول زدن تماشاچی نخواهیم داشت. همچنین به این مسئله توجه شده که چاقی یک مشکل درونی و ذهنی است و چنین بیماری باید از این طریق درمان شود.

وی افزود: حضور در جشنواره فیلم چندان مهم نیست. مهم این است که فیلم دارای تحقیقات مناسب و حرفی درست باشد. البته سعی خواهم کرد که این فیلم را به جشنواره برسانم اما برای سینمای ایران نمی توان هیچگاه برنامه ریزی کرد.

فریال بهزاد گفت: حریر آذرماه کلید می خورد.

---------------------
تلاشی سخت برای رساندن «حریر» به فجر

فریال بهزاد که به تازگی فیلمبرداری فیلم تازه‌اش «حریر» را به پایان برده است، گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم تا این فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران بشود.

این کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایسنا، ادامه داد: «حریر» یک فیلم اجتماعی است چراکه علاقه‌مند بودم با روایت یک موضوع اجتماعی، این ژانر را تجربه کنم.

بهزاد که سال‌ها سابقه کار در سینمای کودک و نوجوان را داشته است، درباره حضور کمرنگش در این ژانر سینمایی توضیح داد: از سینمای کودک دور نشده‌ام و هنوز خیلی به آن علاقه‌مندم، اما متأسفانه فیلم‌های کودک خیلی در جدول اکران فیلم‌های سینمایی ما قرار نمی‌گیرند و با مخاطبان اصلی خود ارتباط پیدا نمی‌کنند.

این کارگردان سینما با اشاره به فعالیت‌هایش در ژانرهای مختلف سینمایی یادآور شد: در این سال‌ها ژانرهای گوناگونی همچون سینمای کودک، نوجوان، کمدی، فانتزی، ملودرام و ... را تجربه کردم و دوست داشتم ژانر اجتماعی را هم امتحان کنم.

او درباره حضور کمرنگش در عرصه فیلمسازی نیز توضیح داد: آخرین فیلمم خیلی دیر و بدموقع اکران شد به همین دلیل از نظر سرمایه‌گذاری دچار مشکل شدیم. همیشه دغدغه فیلمسازی را دارم اما متأسفانه اکران فیلم در سینمای ایران حتی از ساخت خود فیلم دشوارتر است.

همچنین غلامرضا آزادی تهیه‌کننده فیلم «حریر» با ابراز خرسندی از پایان فیلمبرداری آن به ایسنا گفت: سعی کردیم در سکوت خبری فیلمبرداری را به پایان برسانیم و بعد اطلاع‌رسانی کنیم. در حال حاضر نیز با جدیت مشغول مونتاژ،‌ صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم هستیم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فیلم به جشنواره برسد.

وی با اشاره به موضوع فیلم «حریر» افزود: این فیلم درباره مشکلات اجتماعی و مصائب دختری است که اضافه وزن دارد و برای یافتن راهی برای رهایی از این معضل، همه جور چاره‌اندیشی می‌کند.

این تهیه‌کننده سینما که سابقه زیادی در تولید فیلم‌های کودک و نوجوان دارد، با ابراز تأسف از وضعیت این گونه سینمایی خاطر نشان کرد: سینمای کودک به نوعی حقیر شده است، در حالی که باید آن را حمایت کرد. همه ممالک دنیا که سینمای کودک دارند، با حمایت دولت فیلم می‌سازند، اما متأسفانه در کشور ما مسائل عقیدتی و سلیقه‌ای، این سینما را به گوشه‌نشینی کشانده و این چنین است که فیلمسازی مانند خانم بهزاد سعی کرد به مسائل نسل دیگری بپردازد.

غلامرضا آزادی در پایان صحبتش گفت: بسیار خوشحالم که فیلم «حریر» بعد از سال‌ها پژوهش و بررسی و مشکلاتی که در وزارت ارشاد دولت قبلی برایش پیش آمد، مراحل ساخت و آماده سازی را پشت سر می‌گذارد.

عوامل تولید این فیلم به شرح زیر هستند:نویسنده و کارگردان : فریال بهزاد، تهیه کننده : غلامرضا آزادی، مدیر فیلمبرداری : پیام آزادی، مدیر تولید : مجید فردی انور، صدابردار و صداگذار : رضا اردلان، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : بابک سیمانی، منشی صحنه : ثریا ریاحی، انتخاب بازیگر : امیر شمس الدین حشمت زاد، عکاس : حبیب مجیدی، طراح گریم : محمد ضیایی، مدیر تدارکات : سید مهدی منیری، تدوینگر : نیما دبیرزاده، طراح صحنه و لباس : غلامرضا آزادی، بازیگران : علیرضا جلالی تبار ، ژاکلین آواره ، امیر صالحی زاده ، روشنک عجمیان ، آرزو ابی‌زاده ، مجید مهدی‌زاده ، فرشته آلوسی ، هما سرو ، بابک غفاری ، نور علی فرهادی، الهه شیرازی ، غزل کرمعلی ، نازنین احمدی ، آزیتا ستوده ، مریم آهنگر ، امیر حشمت زاد ،مژگان ترانه ، پریسا یونسی ، امید طهماسبی ، محمد ضیایی ، فرهاد راد، سمیرا آقایی ، هدیه شهیدی ،پرنیا بیات ، مهرناز طهماسبی ، مهرنوش طهماسبی ، نیمارضازاده ، سحر محمدی ، نیکا خسروآبادی ، الهام نورانی ، رضا آزاد ، مینو نوبهاری ، هلیا غیبی ، رکسانا محمدرضا ، راحیل بوستانی ، محمد بهروز شیخ سفلی ، مژگان شمس.
----------------
«حریر» در پایان راه ساخت موسیقی/ مراقب تغذیه‌تان باشید
فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد به مرحله ساخت موسیقی رسید.

فریال بهزاد کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ساخت موسیقی فیلم سینمایی «حریر» آغاز شده است، گفت: فرید نوایی به عنوان آهنگساز در این پروژه حضور دارد و به زودی ساخت موسیقی «حریر» را به پایان می رساند.

وی ادامه داد: بخش اعظم مراحل فنی «حریر» به پایان رسیده و به زودی اقدام به دریافت پروانه نمایش می کنیم.

بهزاد در پاسخ به اینکه برنامه اکران «حریر» چگونه است، توضیح داد: هنوز برنامه دقیقی برای اکران این فیلم در دست نداریم، اما اگر بتوانیم قبل از جشنواره فیلم فجر در یک فرصت مناسب «حریر» را اکران می کنیم در غیر این صورت فیلم را برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر ارسال می کنیم.

به گفته وی، فیلم درباره افراد و جامعه ای است که به نوع خوراک و مواد غذایی‌شان بی‌توجه هستند و این مساله کم کم به یک معضل اجتماعی تبدیل می‌شود.

Hariri2

 «حریر» در انتظار پروانه نمایش/ فیلمی درباره حمایت از حقوق حیوانات ساخته می‌شود

یک کارگردان زن سینمای ایران از تصمیم خود برای ساخت فیلمی با موضوع حمایت از حقوق حیوانات خبر داد.

فریال بهزاد به سوره سینما گفت: به تازگی فیلم سینمایی «حریر» را که در سال قبل ساخته شد برای گرفتن پروانه نمایش ارسال کرده ایم و هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم. این اثر تا کنون هیچ نمایش رسمی یا غیر رسمی نداشته و برای اولین بار در اکران عمومی رونمایی می شود. من شخصا فصل تابستان را برای اکران این فیلم مناسب ارزیابی می کردم اما فکر نمی کنم موفق بشویم چنین فرصتی را به دست بیاوریم. «حریر» به تهیه کنندگی غلامرضا آزادی تولید شده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این فیلم هیچ بازیگر چهره و شاخصی ندارد، توضیح داد: داستان «حریر» درباره یک دختر چاق است و مشکلاتی که گریبانگیر او می شود. در سینمای امروز بازیگر خانم جوان با این مشخصات دیده نمی شود، به همین دلیل به سراغ ژاکلین آواره رفتیم که البته در تئاتر تجربه های موفقی را پشت سر گذاشته است. برای سایر نقش‌ها نیز اقتضای قصه، چنین می طلبید. من و غزل گندمیان کار نگارش این اثر را بر عهده داشتیم.

این کارگردان همچنین درباره برنامه های کاری آینده خود بیان داشت: تصمیم دارم فیلمی درباره حمایت از حقوق حیوانات بسازم، اما این فیلم به تحقیقات و پژوهش زیادی نیاز دارد. به همین دلیل امسال را به این کار اختصاص می دهم و فیلم را سال بعد کلید می زنم. این فیلم قرار نیست صرفا به حیوانات خانگی بپردازد و بناست به حیات وحش و گونه های جانوری در حال انقراض نیز بپردازیم. در سینمای ما کمتر به سراغ چنین سوژه هایی رفته اند و من، اساسا از موضوعات رایج سینما استقبال نمی کنم. با مرور داستان فیلم قبلی، «حریر» نیز به صحت این گفته می رسید؛ تا پیش از این کسی به معضلاتی که یک دختر خانم با وزن بالا می تواند داشته باشد نپرداخته بود.

بهزاد در پاسخ به این سوال که آیا برای فیلم بعدی نیز به سراغ بازیگران شناخته شده نخواهد رفت، گفت: موضوعاتی که من روی آنها دست می گذارم موضوعات خاصی است و پیرو همین ویژگی، عوامل فیلم های من نیز ویژگی های به خصوصی دارند. برای مثال آنان باید بدانند فیلمی که قرار است با دغدغه حیات حیوانات اهلی و غیر اهلی ساخته شود، فیلمی متعلق به بدنه سینما نیست و تا حد مشخصی می‌تواند انتظارات مالی افراد را برآورده کند. بنابراین، در صورتی که من و آن بازیگران بتوانیم با خلقیات هم کنار بیاییم، به تعامل مشترک دست پیدا می‌کنیم.

فیلم سینمایی «حریر» به تهیه کنندگی غلامرضا آزادی و نویسندگی و کارگردانی فریال بهزاد، درباره دختر جوانی است که با مشکلات ناشی از چاق بودن دست و پنجه نرم می کند. ژاکلین آواره، علیرضا جلالی تبار، روشنک عجمیان، مژگان ترانه و … در این اثر بازی دارند.
-------------------

بهزاد در انتظار پروانه ساخت برای "حریر"
فیلم سینمایی "حریر" به کارگردانی فریال بهزاد پس از دریافت پروانه ساخت کلید میخورد.
فریال بهزاد به خبرنگار مهر گفت: نسخه نهایی فیلمنامه را برای دریافت پروانه ساخت ارائه کردهایم و با صدور پروانه، پیشتولید و مقدمات آغاز فیلمبرداری را شروع میکنیم، امیدوارم بتوانیم به زودی فیلمبرداری "حریر" را شروع کنیم.

http://media.isna.ir/content/1420190442258_05.jpg/2

 تجربه بازی در نقش یک دختر غیرمتعارف/ نگاه جدی به یک معضل در «حریر»
مصاحبه با "ژاکلین آواره" بازیگر فیلم سینمایی "حریر"
فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد در مرحله تدوین است.

ژاکلین آواره در رابطه با بازی در تازه‌ترین فیلم فریال بهزاد به سوره سینما گفت: نقش من در این فیلم سینمایی بسیار خاص بود باتوجه به موضوعی که این اثر دارد به نظر من لازم بود به این قبیل معضلات پرداخته شود. «حریر» به مساله چاقی توجه کرده و به خوبی بیان می کند افرادی که فیزیک غیرمعمول دارند همیشه در جامعه نگاه های سنگین زیادی را تحمل می کنند و به اشتباه مورد قضاوت مردم قرار می‌گیرند. به طور کل علاوه بر مساله چاقی هر چیز غیر استاندارد که در عرف نباشد در جامعه ما با برخوردهای غیرمنصفانه مواجه می‌شود.

وی افزود: «حریر» نام دختری است که به خاطر فیزیک متفاوتش از این قضاوت‌ها در امان نیست و واکنش هایی که از مردم می بیند اعتماد به نفس اورا از بین می‌برد. او اگرچه آدم موفقی است ولی به خاطر شرایطی که دارد قدرت پیشرفت ندارد. او به مرور در مسیری قرار می‌گیرد که با انتخاب راه درست انگیزه هایش بیشتر می‌شود تا جایی که لاغر شدن برایش انگیزه می‌شود و آخر فیلم بدون اینکه شعاری باشد تصمیم او را برای این هدف مهم خواهیم دید. این فیلم شاید تنها کار تصویری باشد که مساله چاقی را دستمایه طنز قرار نداده و خیلی جدی به آن پرداخته است.

آواره گفت: دیدگاه جدی و روانشناسانه در سراسر فیلم به چشم می خورد اگرچه ممکن است گاهی موقعیت طنز بوجود آید که لبخند بر لب مردم بیاورد اما این خنده تلخ است و در پس ظاهرش غم دارد. «حریر» به هیچ وجه شعاری نیست و نمی خواهد با نماهای دم دستی مردم را از عمل های جراحی و رژیم های سخت لاغری دور کند بلکه بازگوی حقیقتی است که در جامعه هرکس به نوعی با آن درگیر است. حتی تغییراتی که در مسیر رشد کاراکتر می بینیم بنابر تصمیماتی است که در شرایط فعلی جامعه قابل امکان است و فرد می تواند با این تغییرات نظر جامعه را نسبت به خود عوض کند.

وی گفت: افرادی زیادی برای این فیلم تست داده بودند اما فیزیک و بازی و چهره من انتخاب شد خودم هم فکر می کنم این کاراکتر را درک می کنم و امیدوارم توانسته باشم از پس نقش بر بیایم. «حریر» اولین کار جدی تصویری من است. اگر چه پیش از این در تئاتر حضور پررنگتری روی صحنه داشتم. علاوه بر این فیلم سینمایی فیلم «آتیش بازی» را هم در نوبت اکران دارم. همچنین در دو تله فیلم «پانسیون دختران» و «افسانه گل آباد» هم بازی کردم که به زودی به شبکه نمایش خانگی می‌آیند.

-------------------

فریال بهزاد خبر داد«حریر» اردیبشهت‌ماه در اصفهان کلید می‌خورد
فیلم سینمایی «حریر» به کارگردانی فریال بهزاد اردیبهشت سال آینده کلید می‌خورد.


«فریال بهزاد» کارگردان سینما گفت: بازنویسی فیلم سینمایی «حریر» به پایان رسیده و در تلاش هستیم تا این فیلم سینمایی را اردیبهشت‌ماه سال 91 جلوی دوربین ببریم.

وی در ادامه افزود: این فیلم چهار شخصیت اصلی دارد که دو زن و دو مرد هستند. برای این نقش‌ها با بازیگران مختلفی صحبت کرده‌ام که هنوز با چند نفر از آن‌‌ها به تفاهم رسیده‌ایم اما با هیچ کدام از آن‌ها قرارداد نبسته‌ایم.

بهزاد ادامه داد:‌ تمام لوکیشن‌های فیلم در اصفهان است و ۴۵ روز فیلمبرداری برای «حریر» در نظر گرفته شده است.

بنابراین گزارش، فیلم «حریر» داستان دختری است که با معضل چاقی مواجه بوده و برای رفع این مشکل درمان‌های مختلفی را امتحان می‌کند.

بنابراین گزارش، «فریال بهزاد» تا‌کنون فیلم‌های «پرستوهای عاشق»، شور زندگی، «روزی که خواستگار آمد»، «مرد نامرئی»، «دره شاپرک‌ها» و «کاکلی» را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است.

فرشته آلوسی اینم از عکسه پایان کار سینمایی حریر به کارگردانیه بانو فریال بهزاد عزیز (من و بهترین گروه سینمایی که تک تکشون برام عزیزترینن)جشنواره فجر منتظرتونم دوستای خوبم class=

عکسی از پایان کار فیلمبرداری فیلم حریر خانم فرال بهزاد


آخرین جستجوهای وبلاگ رها ماهرو : سریال عطسه , فیلم پذیرایی ساده , سریال عطسه , پس کوچه های شمرون , ادرس کانال قالیبافی در تلگرام , فیلم کامل لوسی , بیوگرافی ساحل بکرانی , داستان فیلم پذیرایی ساده , فیلم های عاشقانه در حال ساخت , نارنجی کانال سرگرمی تلگرام , قلعه متحرک هاول نقد , فیلم لوسى , نطق جنجالی تهمینه میلانی در برنامه هفت , سریال عطسه در ویکیپدیا , پذیرایی ساده , نقد فیلم طلسم , کانال تلگرام عطسه , فیلم سینمایی lucy  , دانلوددختر جیگر ولوس , بوگرافی ساحل بکرانی , شهر های طنز سریال در حاشیه , فیلم باران کوثری و پانته آ بهرام , نقد سریال دردسرهای عظیم ۲ , نقد سریال دردسرهای عظیم , صدف بازیگر فیلم دختر شاه پریون , دیالوگ ماندگار هنوی , سریال عطسه چیست , فیلمی به کارگردانی شاهداحمدلو بابازی رضا رویگری , فیلم کام لوسی , فیلم کوچه پس کوچه های سمرون , عکس از مادر ساحل بکرانی , فیلمى که دختر مى توانست از صد درصد مغزش استفاده کند  , سیندرلا به ایران آمد , عکس پدر ومادر ساحل بکرانی , خانم مه لقاباقری درسریال دردسرهای عظیم 2چه نقشی بازی میکرد , فریال بهزاد کجاست ؟ , فیلم پس کوچه های شمرون , دانلود سریال عطسه , نقدسریال عطسه , بهزاد ماهرو بیوگرافی , انتقاد از سریال شمعدونی , دیالوگ فیلم لوسی , سریاا عطسه , نقش باران کوثری در من مادر هستم , دانلود نقد فیلم سنتوری , موضوع فیلم پذیرایی ساده , سینمایی پذیرایی ساده , پذیرایی ساده , داستان پذیرایی ساده , بازیگران دختر امپراطور چه نسبتی باهم دارند , شخصیت های درد سرهای عظیم دو , بازیگران پدرخوانده 2 , موسیقی فیلم شکار ویلیام فردکین , اخر فیلم پذیرایی ساده , نقد فیلم romanc  , فیلم بیداری , نقد فیلم پذیرایی ساده , فیلم لوسی گوگل


داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد

نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 06:32 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رها جون مطلبی در مورد جک لمون

جک لمون متولد بوستون ماساچوست آمریکا و تحصیلکرده دانشگاه هاروارد است. بازیگری که محبوب همگان بود و حتی در زندگی خصوصی نیز بسیار شرافتمند بود.
جک لمون با نام کامل جان اولر لمون در یک خانواده نسبتا مرفه به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلاتش به نیروی دریایی پیوست. اما تا پایان در آن جا ماندنی نشد و به نیویورک رفت و در آن جا هنرپیشه شد. او در بیش از 60 فیلم بازی کرد که کمدی های متنوع و حتی اسلپ استیک را شامل می شود. جک لمون کاندیدای 8 جایزه اسکار شد و دو تای آنها را برد.
اولین اسکار وی در سال 1955 حاصل آمد و اسکار نقش دوم مرد و برای فیلم «میستر رابرتز» بود. دومی یک اسکار نقش اول مرد بود که برای فیلم «ببر را نگه دار» در سال 1973 به وی تعلق گرفت. جک لمون حتی برای بازی در فیلم گمشده کار سال 1982 کاستا گاواراس یونانی نیز که یک اثر سیاسی بود و ناراحتی های یک پدر را به خاطر ناپدید شدن پسرش در ناآرامی های سیاسی شیلی پس از کودتای نظامی سال 1973 این کشور نشان می داد و او را روبه روی اسپیسک قرار داده بود، از سوی کارشناسان تحسین شد. به خاطر همین نقش جک لمون برای هشتمین بار کاندیدای اسکار شد که البته آن را نبرد اما جایزه بهترین بازیگر مرد را در جشنواره معتبر کن فرانسه به خود اختصاص داد. با این همه آنچه بیش از هر چیزی در ارتباط با جک لمون در یادها مانده همکاری بسیار مثمر وی با بیلی وایلدر فیلمساز بزرگی است که در سال 2002 در 96 سالگی دار فانی را وداع گفت.
این دو در 7 فیلم با یکدیگر همکاری کردند و طی این دوره بود که زوج هنری لمون و والتر ماتائو به تصمیم وایلدر و با اقدام و انتخاب وی شکل گرفت و این دو مجموعا در 8 فیلم کنار یکدیگر به بازی پرداختند و زوج بسیار جذابی را به وجود آوردند. در همه حال هر دو بازیگر به هنرپیشه های محبوب وایلدر بدل شدند و خوب به جنس فیلم های درخشان وی می خوردند و مناسب با اندیشه های خاص وی بودند. نقش های معروف جک لمون در فیلم های بیلی وایلدر شامل (بعضی ها داغش را دوست دارند) محصول 1959 و در کنار تونی کرتیس و مریلین مونرو (آپارتمان) به سال 1960 و فورچون کوکی در سال 1966 می شد که این آخری نخستین همکاری لمون با ماتائو را شکل داد و ماتائو به خاطر نقشش در همین فیلم یک جایزه اسکار نقش دوم را به دست آورد.
لمون و ماتائو در سال های 1974 و 1981 در فیلم های صفحه اول و بادی بادی نیز زیر نظر وایلدر در کنار یکدیگر ظاهر شدند و حتی در پیری و در سال 1993 و 1995 در فیلمهای پیرمردهای غرغرو یک و دو در سال 1998 در زوج عجیب دو نیز این همکاری را تجدید کردند و البته دور از حیطه وایلدر که در سال 1981 از فیلمسازی کنار کشیده بود شرلی مک لین که در آپارتمان و ایرما لاروس زیر نظر وایلدر بزرگ کنار لمون به بازی پرداخته بود، درباره لمون گفته است: لمون بازیگر بزرگی بود که جایش قابل پر کردن نیست. او خودش را کاملا در نقش مطروحه نقاشی و حل می کرد و تبدیل به خود هنر می شد.
جک لمون حتی در سال های آخر عمرش از حجم بازیگری و کارهایش اصلا نکاست و باز در فیلم های متعددی ظاهر می شد و حتی در تلویزیون هم درخشید و در سال 2000 به خاطر بازی در فیلم تلویزیونی (سه شنبه ها با موری) جایزه امی (اسکار تلویزیون) را تصاحب کرد و در هیمن مدیوم در فیلم هایی چون بازسازی 12 مرد خشمگین) نیز ظاهر شد. لمون از 1949 وارد سینما شد اما به سال 1954 و با بازی در دو فیلم جودی هالیدی نزد سینماروها شناسایی شد. نام این فیلم ها (ممکن است برای تو اتفاق بیفتد) و (فیفت) بودند. به واقع در میان بازیگران فقط جک نیکلسون، اسپنسر تریسی و لارنس اولیویه توانسته اند بیشتر از لمون کاندیدای اسکار شوند.
خود وی در مصاحبه ای گفته بود من خوش اقبال بوده ام، به شدت کار کرده ام و اوضاع مساعد از آب درآمده است. دهنک ازادیا که در فیلم (سه شنبه ها با موری) نقش پسر جک لمون را بازی کرده است، می گوید: لمون شخصیتی گرم و زنده داشت و این را از دور هم می توانستید حس کنید...
کوین اسپیسی دارنده 2 جایزه اسکار در اواخر مارس 2000 پس از بردن دومین اسکارش به خاطر ایفای نقش کاراکتر روانی لستر برنهام در فیلم (زیبای آمریکایی) در تقدیر مجدد از جک لمون گفت: لمون واقعا یک الگوی مناسب برای ایفای این نقش و نوع بازی اش برای چنین نقشی یک راهنمای خوب فراروی من بود.
در توضیح باید گفت ارتباط طولا نی مدت اسپیسی و لمون از 13 سالگی اسپیسی شروع شد. زمانی که اسپیسی در چنین سن و سالی در یک سمینار هنری نوجوان شرکت کرد و لمون به عنوان ناطق آن سمینار او و همتاهایش را به کار هرچه بیشتر و شجاع بودن تشویق کرد و با آنها رو در رو سخن گفت و در سال 1998 نیز وینک ریمز پس از دریافت جایزه گلدن گلا ب بهترین بازیگر مرد در یک مینی سریال تلویزیونی ناگهان زیر گریه زد و از لمون دعوت کرد به صحنه بیاید و سپس از فرط ارادت جایزه اش را به وی اهدا کرد.
بیشتر از حضور لمون در برخی نقش های جدی سخن گفتیم و در این راستا باید بیفزاییم که وی در سال 1979 روبه روی جین فاندا در (چاینا سیندروم) به سال 1992 مقابل ال پاچینو در (گلن گاری گلن راس) و در همان سال در جمع بازیگران شاخص و پرشمار فیلم درخشان (بازیگر) کار رابرت التمن ظاهر شد. در همه حال آنچه وی را شاخص می کرد حس قوی اش و رفتاری بود که انگار از فی البداهه سازی وی شکل می گرفت و شور و شوقی در او بود که فقط در زنده ترین و پرانرژی ترین و خوشبین ترین آدم ها می شد آن را نشان کرد.
در (بعضی ها داغش رو دوست دارند) او و تونی کرتیس از ترس یک سری گانگستر بی رحم خودشان را به شکل زن در میآورند و با یک گروه موزیسین زن طی یک سفر همراه می شوند.
در آپارتمان او مجبور است شب ها به پارک برود و از سرما مثل بید بلرزد تا رئیس اداره اش بتواند در محل سکوت او رفاه داشته باشد. در (ایرما لا ردوس) او یک پلیس در شهر پاریس است که به خاطر صداقتش از کار اخراج و با یک زن ماجراجو (شرلی مک لین) آشنا می شود. در (زوج عجیب) و کنار والترماتائو و همچنین در (فعد چون کوکی) باز هم در کنار همین بازیگر او مردی است که هرگز نمی تواند با سیاست های ریاکارانه دوست نزدیکش کنار بیاید در (زوج عجیب) که محصول 1968 است جک لمون فلیکس انگر است و والتر ماتائو اسکار مدیسون و نقش های آنان در این فیلم چنان بارز است و حتی اسم کاراکتر آنها پس از 32 سال کاملا در اذهان زنده و جاری است لمون می توانست در هر صحنه با نگاه مات و ظاهرا گیج اما به واقع هوشمندانه خود از هر اتفاقی در سناریو برای عمده کردن و بزرگ جلوه دادن آن بهره گیرد.
در (اوانتی) کار سال 1976 لیلی وایلدر حتی گاه بازی و کاراکتر لمون به انیمیشن تبدیل می شود و آنچنان شیرین و شل در نقش فرو می رود که بیننده از راحت بودن او احساس خوشی می کند در این فیلم لمون یک تاجر است که عشق و زندگی شیرینی را در ایتالیا می یابد.
لمون تخصص عجیبی در کار کردن روی چیزهای مسخره و فانتزی در سناریو داشت و می توانست با فیزیک صورتش احساس مسخرگی را به تماشاگران منتقل کند و بدون لب باز کردن با آنها حرف بزند.
بد نیست بگوییم جک لمون در فیلم های دیگری نیز شرکت جست اما تصویری که از او در ذهن مانده همان تصویر پرشور و سالم دهه های 1950 تا 1970 است موقعی که لمون مرکز ثقل هر فیلمی بود که در آن شرکت می جست و فقط جذابیت منفی والتر ماتائو با آن برابری می کند. لمون در سال 2001 در اثر ابتلا به سرطان درگذشت.


-----------------------

«حسین مسافر آستانه» در بیرجند


هرم پور- همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی کارگاه تئاتر با حضور حسین مسافر آستانه مدرس دانشگاه، نویسنده، کارگردان و بازیگر مطرح تئاتر و سینمای کشور در بیرجند برگزار شد.
مسئول انجمن هنرهای نمایشی استان در این باره گفت: در این جلسه پیرامون اهمیت و جایگاه تئاتر در جامعه، نقش هنرمند تئاتر در سازندگی کشور، بررسی جشنواره ها و اجراهای گروه های نمایشی، تشویق جوانان به تولید و اجرا برای عموم و همچنین تعاریفی پیرامون تئاتر، مطالب جدید و مفیدی از سوی این هنرمند کشوری بیان شد. عباس زاده با اشاره به استقبال خوب هنرمندان از این کارگاه تئاتر، عنوان کرد: تئاتر استان در ماه آینده همراه با برنامه های متنوع و ویژه برگزار خواهد شد که در این جشنواره از فعالین تئاتر در سال 93 تقدیر خواهد شد.
یادآور می شود: حسین مسافر آستانه سابقه ریاست مرکز تئاتر تجربی دانشجویان، مدیریت هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، دبیری جشنواره سراسری دفاع مقدس، دبیری دو دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و کارگردانی و بازی در دهها نمایش کشوری را در کارنامه خود دارد. ‏

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد