رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه روز خدا

روز خدا

شبکه یک

"روزخدا" ویژه شهادت امام جواد(ع) از شبکه یک سیما


به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام ویژه برنامه روز خدا امروز یکشنبه ساعت 19:50 و فردا دوشنبه ساعت 7:10 از شبکه یک پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، نگاهی به زندگی امام جواد علیه السلام، امام جود الگوی دانشمندان جوان، راز شهادت ایشان و احادیثی از امام محمد تقی الجواد(ع) از بخش های برنامه روز خدا است.
این برنامه کاری از گروه تامین برنامه شبکه یک سیماست که به مناسبت 30 ذی القعده مصادف با شهادت امام تقی الجواد (ع) پخش می شود.
http://pr.irib.ir/sitepics/newspics/517154388emamjavad2.jpg
 سوگواری شبکه یک سیما در روز شهادت امام جواد (ع)

 ویژه برنامه "روزخدا" به‌مناسبت شهادت امام جواد (علیه السلام) از شبکه یک پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت شهادت امام جواد علیه السلام ویژه برنامه "روز خدا" روز یکشنبه 22 شهریور ماه، ساعت 19:50 و دوشنبه 23 شهریور ماه، ساعت 7:10 از شبکه یک پخش خواهد شد.

این برنامه با هدف مروری بر زندگی امام جواد علیه السلام، امام جود الگوی دانشمندان جوان، راز شهادت ایشان و احادیثی از امام محمد تقی الجواد از بخش‌های دیگر برنامه "روز خدا" است.

این برنامه کاری از گروه تامین برنامه شبکه یک سیماست که به‌ مناسبت 30 ذی القعده مصادف با شهادت امام تقی الجواد پخش می‌شود.
............................................................................
رها ماهرو : لطفا نظرتان را درباره ویژه برنامه روز خدا که از شبکه اول پخش می گردد ، برای سایت سینمایی رها ماهرو بفرستید .
............................................................................




نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 10:35 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهای عزیزم با چندتا خبر هنری قدیمی باز اومدم به دیدنت




لئوناردو دی کاپریو نابغه ریاضی می شود

لئوناردو دی کاپریو در فیلمی به کارگردانی ران هاوارد نقش آلن تورینگ نابغه علم ریاضی، بنیانگذار علم کامپیوتر، منطق دان و رمزنگار انگلیسی را بازی خواهد کرد. نام فیلم بازی تقلید است و هاوارد آن را براساس فیلمنامه ای به قلم گراهام مور برای کمپانی برادران وارنر مقابل دوربین می برد.
فیلمنامه هم به فراز و نشیب های فراوان زندگی 41 ساله آلن تورینگ می پردازد. تورینگ با وجود این که یکی از چهره های علمی برتر روزگار خود بود و نقش مهمی در شکست دادن نازی داشت، به خاطر انحرافات اخلاقی اش مجرم شناخته شد.
در نهایت جسد او را در حالی پیدا کردند که سیب گاز زده ای آغشته به سیانور در کنارش بود، پلیس مرگ او را خودکشی اعلا م کرد. در سال 2009 گوردون براون نخست وزیر وقت انگلیس رسما به خاطر رفتار دولت این کشور با تورینگ در آن دوران عذرخواهی دیرهنگامی انجام داد.
منابع آگاه می گویند فیلمنامه ای که گراهام مور نوشته حال و هوایی شبیه سخنرانی پادشاه دارد بیآن که خبری از پایان حماسی و امیدبخش آن باشد. ران هاوارد با زندگی نوابغ علم ریاضی بیگانه نیست. او در سال 2001 فیلم یک ذهن زیبا را بر اساس زندگی پروفسور جان نش، استاد علم ریاضی با نقشآفرینی راسل کرو ساخت. فیلم برنده چهار جایزه اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه اقتباسی و بهترین بازیگر نقش زن شد.
لئوناردو دی کاپریو هم سابقه بازی در نقش شخصیت های واقعی را داشته او در فیلم خاطرات بسکتبال نقش جیم کارول را بازی کرد.
در هوانورد نقش هاوارد هیور را داشت و در فیلم تازه کلینت ایستوود به نام جی اوگار نقش جی اوگار را برعهده دارد.

جانی دپ در نقش دکتر موس

جانی دپ به زودی بازی در نقش یکی دیگر از چهره های برتر ادبی را به کارنامه اش اضافه می کند.
دپ که پیش از این در فیلم در جست و جوی ناکجاآباد، نقش جی ام بری خالق شخصیت پیتر پن و در (ترس و نفرت) در لا س وگاس نقش مانتراس تامپسون نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی را بازی کرده، حالا می خواهد در فیلمی سینمایی نقش دکتر زئوس، نویسنده کتاب های مصور کودکان و نوجوانان و خالق آثاری چون چگونه گرینچ کریسمس را دزدید، هورتون صدای هو می شنود و گربه در کلا ه را بازی کند.
کمپانی ایلومینیشن اینترتیتمنت وابسته به یونیورسال پیکچرز فیلم را تهیه می کند و جانی دپ قصد دارد که از طریق کمپانی فیلمسازی اش یعنی اینفینیتوم نیهیل در کار تهیه آن شریک باشد. کیت بانین برای نگارش فیلمنامه استخدام شده است.
خبر دیگر درباره پروژه های آتی جانی دپ این که به نظر می رسد مسوولا ن کمپانی دیزنی بعد از برگزاری جلسه ای مشترک به این نتیجه رسیده اند که کار ساخت فیلم را به جای نوامبر امسال از اوایل سال آینده میلا دی و با بودجه ای کمتر شروع کنند. بودجه مورد نظر برای ساخت فیلم رقمی حدود 25 میلیون دلا ر بود اما حالا بر سر 215 میلیون دلا ر توافق شده است. سایت های سینمایی نوشته اند فروش نه چندان مناسب کابوی ها و بیگانه ها در تابستان امسال باعث شده مسوولا ن کمپانی دیزنی به احتمال موفقیت تجاری فیلم هایی از این دست بدبین بشوند. در این فیلم آرمی همر نقش یکه سوار و جانی دپ هم نقش تونتو را بازی می کند. روت ویلسون هم نقش اصلی زن فیلم را بر عهده دارد.
جانی دپ فیلم های خاطرات رام و هوگو را برای نمایش در ماه نوامبر در نوبت پخش دارد و به تازگی اولین عکس های رسمی از حضور او به همراه تیم برتون و بازیگران دیگر در سر صحنه فیلمبرداری سایه های تاریکی در رسانه های سینمایی منتشر شده است. در این فیلم جانی دپ نقش بازناباس کالینر را بازی می کند که یکی دو قرنی می شود که تبدیل به یک خونآشام شده و حالا نبش قبر می شود تا بیاید و خانواده اش را گرد هم بیاورد. انتشار اولین عکس جانی دپ در نقش این خونآشام باعث به راه افتادن بحث هایی در این زمینه شد که گریم دپ را شبیه به مایکل جکسون در روزهای آخر عمرش کرده اما انتشار عکس های رسمی فیلم به چنین بخث هایی پایان داد. میشل فایفر، هلنا پونهم کارتر و اوا گرین دیگر بازیگران اصلی فیلم هستند.

شروع هالیوودی آمیتا باچان

آمیتا باچان ستاره 69 ساله نامدار بالیوود به جمع بازیگران (کتسبی بزرگ) پیوست. باچان که طی چهار دهه بازیگری در بیش از 189 فیلم نقشآفرینی کرده حالا برای اولین بار در فیلمی هالیوودی بازی می کند و به گفته خودش این نقش را به خاطر دوستی نزدیک با کارگردان استرالیایی فیلم پذیرفته و آن را بدون دریافت دستمزد انجام خواهد داد. سوای این نکته باچان سعی کرد که نشان دهد لا زم نیست برای حضور او در این فیلم سر و صدا به پا شود چون او معتقد است که بالیوود با در اختیار داشتن عظیم ترین صنعت سینمای جهان نیازی به کسب تایید از سوی هالیوود ندارد.
فیلمبرداری کتسبی بزرگ به تهیه کنندگی کمپانی برادران وارنر در استرالیا انجام می شود و فیلم به صورت دوبعدی و سه بعدی اکران خواهد شد.








فرمان آرا پروانه «خاک آشنا» را گرفت
بهمن فرمان آرا پروانه ساخت «خاک آشنا» را گرفت. به گزارش ایسنا، شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری در جلسه این هفته خود برای دو پروژه سینمایی پروانه ساخت صادر کرد. «انعکاس» به تهیه کنندگی سعید حاجی میری و کارگردانی رضا کریمی و «خاک آشنا» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن فرمان آرا عنوان پروژه هایی است که از این شورا پروانه ساخت دریافت کرده اند. طبق اعلام روابط عمومی معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: نشست شورای صدور پروانه فیلمسازی 35 میلیمتری، روز چهارشنبه 20 85/10/ در اداره کل ارزشیابی و نظارت سینمای حرفه ای برگزار شد.


سامان مقدم و «صد سال به از این سال ها»
سامان مقدم کارگردان سینما فیلمبرداری جدید ترین فیلم خود را با عنوان «صد سال به از این سال ها» از اول اسفند آغاز می کند. به گزارش فارس، مقدم که سال گذشته فیلم مکس از وی بر روی پرده بود دراین فیلم قصد دارد از 12بازیگر حرفه ای سینما استفاده کند. بر این اساس ملک جهان خزاعی طراح صحنه و لباس این فیلم و بهرام بدخشانی مدیر فیلمبرداری آن هستند. این فیلم به تهیه کنندگی مصطفی شایسته تولید خواهد شد.


« زخم کهنه قبیله من» اجرا نمی شود
" زخم کهنه قبیله من" عنوان نمایشنامه ای است نوشته و کار" نصرالله قادری " که قرار بود در ایام محرم در حوزه هنری به روی صحنه برود ،دیگر اجرا نخواهد شد. " نصرالله قادری " با بیان این مطلب در گفتگو با ایلنا افزود: طبق رایزنی هایی که با مرکز نمایش حوزه هنری داشتم قرار شد به سفارش خود این مرکز نمایشی را با موضوع شهادت امام حسین در ایام سوگواری محرم به روی صحنه ببرم ، بنابراین پس از انتخاب بازیگران نمایش که متشکل از " انوشیروان ارجمند "،" محبوبه بیات "،" رضا مختاری "،" حمید فلاحی"،" صبا کمالی "،" مهرخ افضلی" بودند تمرینات نمایش را آغاز کردیم ، اما به دلیل مشکل بودجه که از سوی این مرکز مطرح شد تمرینات این کار متوقف شد .


هیچ دوره ای به فیلم سازان مستقل توجه نکردند
بهمن قبادی اعلام کرد: «نیوه مانگ» را به جشنواره فیلم فجر ارائه نداده ام. این کارگردان سینما با بیان این مطلب به ایسنا گفت: عملکرد بیست و پنج ساله این فستیوال را بررسی کنیم، شاهد روند مثبتی نیستیم. وی مدعی است: هم اکنون جشنواره فیلم فجر جایگاه بین المللی ندارد و دلایلش کاملا مشخص است. در این جشنواره یک سیستم دولتی فعالیت می کند و مجموعه آدم های دولتی برآن نظارت دارند و دبیر فستیوال هر سه، چهار عوض می شود، در حالیکه در هیچ جای دنیا این روند وجود ندارد، به هرحال دبیر فستیوال برای یک تا دو دهه برنامه ریزی دارد، اما در اینجا هر دو تا سه سال یک بار دبیر جشنواره عوض می شود. کارگردان «زمانی برای مستی اسب ها» با تاکید بر اینکه در هیچ دوره ای به فیلم سازان مستقل توجه نشده است گفت: توجهی که به فیلم سازان خاص دارند کاملا درتمام دوران برگزاری جشنواره مشهود است. وی درعین حال متذکر می شود: در بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر افراد دلسوزی حضور دارند که در جهت برگزاری هرچه استاندارتر برگزار شدن جشنواره تلاش می کنند، اما به دلیل کنترل ها و نگرانی های بیش از حد، شرایط مناسبی برای عملکرد مناسب این بخش نیز وجود ندارد. وی گفت: انتخاب هیات انتخاب و داوران همیشه در جشنواره فجر بنا بر مصالح سیاسی است، نه بنا بر مصالح هنری و جایگاه هنری آدم ها، بنابراین یک جشنواره تخصصی برگزار نمی شود.

رقابت 61 فیلم کوتاه در هفتمین جشنواره منطقه ای سینمای جهان
ابتکار- علی طاهری دبیر هفتمین جشنواره منطقه 3 سینمای جوان از رقابت 61 فیلم کوتاه از9 استان کشور خبر داد.طاهری دبیر اجرایی هفتمین جشنواره منطقه 3 انجمن سینمای جوان ضمن اعلام این خبر گفت: پس از بازبینی حدود 305 فیلم ارسالی به دبیرخانه که طی3 روز توسط هیات انتخاب آقایان مسعود امامی، شادروان و داریوش یاری انجام شد 61 عنوان فیلم برای شرکت در بخش مسابقه انتخاب هیات داوران انتخاب شد.وی افزود: هیات داوران جشنواره آقایان شهاب الدین عادل، محمد تهامی نژاد و کاوه بهرامی مقدم هستند که کار داوری فیلم ها را انجام می دهند.طاهری در مورد بخش های مختلف جشنواره گفت: علاوه بر نمایش فیلم در بخش مسابقه برنامه های دیگری نیز شامل: نمایش فیلم هایی با موضوعات چشم انداز سرزمین زیبای ما، پیامبراعظم(ص) در جستجوی حقیقت و انتفاضه فلسطین در بخش جنبی گنجانده شده است وی افزود: نشست نقد و بررسی فیلم های بخش مسابقه توسط زاون قوکاسیان با حضور فیلم سازان و همچنین نشستی با حضور آقای محمد مختاری مدیر تولید انجمن سینمای جوانان ایران پیرامون تولید فیلم کوتاه خواهد بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد