رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مسابقه بادبادک ها به تهیه کنندگی محمدحسین حسین‌خانی

بهنوش بختیاری
"بادبادک ها" پروژه جدیدی است که با شبکه نسیم همکاری خواهم داشت.
در این برنامه قراره به استعداد یابی کودکان زیر 8 سال بپردازیم. حتی تلاش می کنیم تا جایی که بشه به پرورش این استعداد ها کمک کنیم. نمی دونید چه بچه های شگفت انگیزی هستند.
اگر توی این سن استعدادهای هر شخصی شناخته بشه و پرورش داده بشه، هم آینده و موفقیت شغلی و اجتماعی اون فرد تضمین میشه و هم جامعه موفق تری خواهیم داشت.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه بادبادک ها به تهیه کنندگی محمدحسین حسین‌خانی که از شبکه نسیم تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



کشف استعداد‌های اجرای طنز در شبکه نسیم

این افراد باید حتما استعداد کمدی داشته باشند و بتوانند با شوخ‌طبعی به برنامه‌ فضایی مفرح و گرم بدهند.

کشف استعداد‌های اجرای طنز در شبکه نسیم

شبکه نسیم که در آینده نزدیک به صورت رسمی در همه ایران قابل تماشا خواهد بود، چند برنامه را در دست تولید دارد که یکی از آنها مسابقه‌ای است که در آن افرادی که توانایی اجرای برنامه‌های تلویزیونی را دارند، شناسایی می‌شوند. این افراد باید حتما استعداد کمدی داشته باشند و بتوانند با شوخ‌طبعی به برنامه‌ فضایی مفرح و گرم بدهند.

حسین فردرو، تهیه‌کننده این مسابقه که در ۲۶ قسمت تولید می‌شود در این باره به جام‌جم گفت: این برنامه از جمله مسابقات استعدادیابی است که شوخ‌طبعی افراد را هم مورد سنجش قرار می‌هد. در ابتدا فراخوانی تهیه و از همه مردم دعوت کردیم که اگر در این زمینه استعداد دارند در این برنامه ثبت‌نام کنند. تبلیغات مرتبط این مسابقه به صورت مداوم از شبکه نسیم پخش می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را یافتن استعدادهای جوان و تازه برای مجریگری دانست و بیان کرد: می‌‎خواهیم افرادی را جذب کنیم که قدرت شوخ‌طبعی بالایی دارند و در نهایت افرادی را برای حضور در مسابقه دعوت می‌کنیم که قدرت حاضرجوابی، لطیفه‌گویی و شبیه‌سازی صدا دارند.

فردرو درباره چگونگی انتخاب افراد برای شرکت در این مسابقه گفت: افرادی را که برای شرکت در برنامه به ما پیامک زده‌اند در سیستم سایت نسیم ثبت‌نام می‌کنیم تا با هماهنگی دبیرخانه این مسابقه ثبت‌نام آنها کامل و رسمی شود و سپس براساس توانایی‌های افراد، آنها را به مسابقه دعوت خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که قصد داریم این برنامه شکل آکادمیک داشته باشد و کسانی که در آن شرکت می‌کنند آموزش هم ببینند، ‌گفت: برخی از شرکت‌کنندگان به صورت هفتگی حذف می‌شوند و در هر دوره سه نفر به مرحله نهایی می‌رسند. فردرو خاطرنشان کرد: نظر ما این است افرادی که در پایان معرفی می‌کنیم کسانی باشند که توانایی مجلس‌گردانی و اجرای برنامه را داشته باشند و در اصطلاح خارجی‌ها شومن کامل باشند. وی در مورد اولویت‌های انتخاب افراد برای حضور در این برنامه تلویزیونی توضیح داد: افرادی که در برنامه‌های سرگرم‌کننده حضور دارند باید شناخت کافی به ادبیات و مسائل قومی و فرهنگ ملی داشته باشند. کسانی که زیاد شوخی می‌کنند و قدرت شوخی‌سازی دارند، ‌می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، اما هدف اصلی ما این است در مسابقه‌ای که ساختاری طنز دارد در جهت توسعه فرهنگی گام برداریم. یکی از مواردی که بسیاری از مجریان طنز ایرانی به آن تسلط دارند، اجرای برنامه با لحن‌ و لهجه‌های مختلف است. فردرو در این باره گفت: کسانی به مرحله نهایی این مسابقه می‌رسند که با زبان‌های محلی، لهجه‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها آشنا باشند و توانایی این را داشته باشند که این فرهنگ‌ها را بدرستی ترویج کنند.

وی افزود: در این حوزه افراد توانمند زیادی وجود دارند، اما ما از میان آنها ۳۵ نفر را انتخاب خواهیم کرد.

این تهیه‌‎کننده تلویزیونی خاطرنشان کرد: امیدواریم کسانی موفق شوند به مرحله نهایی وارد و برگزیده شوند که توانایی گسترش و عمق بخشیدن به حوزه طنز را داشته باشند، به همین دلیل در مرحله گزینش افراد سختگیری خواهیم کرد. فردرو با ذکر این نکته که حضور یا برنده شدن در این مسابقه به این معنا نیست که این افراد به استخدام سازمان صدا و سیما درمی‌آیند، توضیح داد: در این برنامه وقتی فرد مستعدی را معرفی کنیم بین مردم و تهیه‌کنندگان به شهرت می‌رسد و این بهترین کاری است که سازمان می‌تواند برای شرکت‌کنندگان در این مسابقه انجام دهد.

این تهیه‌کننده درباره تاثیر نظر مردم در برگزیده شدن این افراد گفت: سیستم پیامکی را برای برنامه راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم بتوانند به نفرات مورد نظر خود رای و امتیاز بدهند. وی در مورد داوران این برنامه توضیح داد: از مجریان موفق صدا و سیما و از مجریان و شومن‌های خارج از سازمان که بر فنون تقلید صدا، لطیفه‌گویی و سخنوری تسلط دارند، برای داوری این برنامه استفاده می‌کنیم.

این تهیه‌کننده تلویزیونی ادامه داد: فعلا در حال بررسی پیامک‌ها و آشنایی بیشتر با درخواست‌‌کنندگان حضور در مسابقه هستیم. وی با اعلام این خبر که ضبط برنامه از تابستان شروع خواهد شد، افزود: برج میلاد محل ضبط برنامه است که فعلا در حال آماده‌سازی دکور برای آن هستیم.

فردرو یادآور شد: تاکنون ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. برای ثبت‌نام اولیه و غربالگری نزدیک به صد روز وقت خواهیم گذاشت و بعد از این زمان سایت ثبت‌نام را می‌بندیم. تصمیم داریم هر برنامه که ضبط شد، آن را پخش کنیم تا ارتباط با مردم حفظ شود. از دیگر برنامه‌هایی که برای پخش از شبکه نسیم در دست تولید است، می‌توان به مسابقه بادبادک‌ها و خندوانه اشاره کرد. مسابقه بادبادک‌ها که در گروه سنی زیر هشت سال برگزار می‌شود برای شناسایی کودکان مستعد و توانمند در عرصه‌های مختلف است و برنامه خندوانه، برنامه‌ طنزی است که در ۲۶ قسمت به کارگردانی رامبد جوان تولید می‌شود و از بخش‌های مختلف تشکیل شده است
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

در این مسابقه استعداد‌های ویژه کودکان زیر 8 سال شناسایی می شود
اوج گیری استعداد کودکان در «بادبادک‌ها»
شبکه نسیم در ادامه تولید برنامه‌های جدید این بار به سراغ کودکان رفته تا استعدادهای آنها را در قالب مسابقه‌ای تلویزیونی به نام مسابقه «بادبادک‌ها» به نمایش درآورد. این مسابقه به تهیه‌کنندگی محمدحسین حسین‌خانی تولید می‌شود.
تصویر اوج گیری استعداد کودکان در «بادبادک‌ها»
انسان با توانایی‌های ذاتی بالقوه‌ای به دنیا می‌آید که در زندگی درصدی از این توانایی‌ها بالفعل شده و توانایی‌های اکتسابی نیز به آنها اضافه می‌شود. وقتی نوزاد به دنیا می‌آید تقریبا ناتوان است و به مرور بر توانایی‌هایش اضافه می‌شود که شبکه نسیم با تولید مسابقه «بادبادک‌ها» درصدد کشف استعدادهای کودکان است؛ کودکانی که سقف سنی حضور آنها در این برنامه تا هشت سال است.

محمدحسین حسین‌خانی، تهیه‌کننده مسابقه بادبادک‌ها درباره ایده اصلی این مسابقه گفت: محور این مسابقه کشف استعداد در کودکان است و این‌که آیا می‌توانیم استعدادی را که خودمان می‌خواهیم در کودک پرورش دهیم؟ و مسائلی از این قبیل که امیدواریم مسابقه «بادبادک‌ها» در کشف، رشد و شکوفا کردن استعدادهای فرزندان ایران‌زمین کمک کند.

وی ادامه داد:‌ اولین روش برای کشف استعدادهای کودک مشاهده رفتار اوست. اکثر مادرها با دیدن رفتار‌های کودک خود بخصوص اگر فرزند اولشان باشد به وجد می‌آیند و فکر می‌کنند تنها کودک آنهاست که این رفتار شگفت‌انگیز را انجام می‌دهد. والدین باید دقت کنند که واقع‌بینی در کشف استعدادها یکی از مهم‌ترین وظایف آنهاست. اکثر والدین به دلیل این‌که دوست دارند فرزندشان بسیار باهوش باشد و در زمینه‌های خاصی که آنها می‌خواهند رشد کند، بسیاری از استعدادهای واقعی کودک را نادیده گرفته و تنها به خواسته‌های خود توجه می‌کنند و گاهی از کودک خود انتظارات نادرست دارند که این کارشان تنها به هرز رفتن استعدادهای واقعی فرزندشان می‌انجامد.

این تهیه‌کننده تلویزیونی خاطرنشان کرد: این مسابقه الگویی خارجی دارد که مسابقه استعدادیابی است که در همه رده‌های سنی برگزار می‌شود، البته ما در برنامه خودمان این هدف را نداریم که تنها به استعدادیابی کودکان تهران بپردازیم. فراخوان ما در برگزاری این مسابقه ملی است تا همه کودکان کشور این فرصت را داشته باشند که در «بادبادک‌ها» استعداد خود را نشان دهند.

وی به یافتن استعداد‌های برتر در کشور اشاره کرد و ادامه داد:‌ اولین هدف ما این است که به خانواده‌های مختلف نشان بدهیم که اصولا برای کودکان چه استعدادها و توانا‌یی‌هایی می‌توان متصور شد. ما به‌دنبال یافتن استعدادهای برتر کودکانه در کشور‌هستیم.

حسین‌خانی درباره دلیل نامگذاری «برنامه بادبادک‌ها» توضیح داد: این نام را من برای برنامه پیشنهاد دادم که مدیران شبکه نیز با آن موافقت کردند. در دوران کودکی وقتی چند کودک بادبادک بازی می‌کردند، کافی بود که بادبادک یکی بالاتر پرواز کند که این نشان از برتری او داشت. «بادبادک‌ها» ایهام از کودکی دارد که می‌تواند با یک حرکت به آسمان برود. شعار ما هم «پرواز بادبادک‌ها در نسیم» است، چرا که این برنامه قرار است در شبکه نسیم پخش شود و کودکان ایرانی با استعدادهای ناب کودکان امروز در اوج آسمان فردا به پرواز درآیند.

وی بیان کرد: خیلی از خانواده‌ها فکر می‌کنند فرزندان آنان استعداد ویژه‌ای دارند، اما واقعیت این است که این فقط تصور خودشان است. به‌عنوان نمونه خانواده‌ای داشتیم که می‌گفت بچه من خیلی آشپز خوبی است، چون با اسباب‌بازی‌های خود به‌صورت خیالی غذا درست می‌کند، یا کودکی که رنگ پرچم همه کشورها را بلد بود و به همین دلیل مجبور شدیم چند مرحله انتخاب و غربالگری داشته باشیم که در وهله اول از بین 30 هزار کودک دو استان تهران و البرز نزدیک 8000 تا 9000 کودک را انتخاب کردیم که در زمینه‌های هنری، ورزشی و فکری یا... استعدادهایی داشتند. این بچه‌ها باید مقابل دوربین قرار بگیرند تا کارشناسان ما از میان آنها صد تا 150 نفر را انتخاب کنند. وی افزود: این افراد در کنار کودکانی که از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و قم انتخاب شده‌اند و تعداد آنها 60 نفر است به مرحله نهایی می‌رسند.

حسین‌خانی گفت: بین صد تا 200 کودک را برای مرحله نهایی انتخاب خواهیم کرد تا از میان آنها استعدادهای درخشان را انتخاب کنند.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
پخش از : شبکه آموزش
ژانر : اجتماعی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 12 مهر 1393 ۲۲:۴۲
مدت: 11 دقیقه
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد