Dir:François Truffaut
آخرین مترو
فیلم محصول سال 1980
آخرین مترو یک فیلم در سبک درام به کارگردانی فرانسوا تروفو است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد.
تاریخ اکران: ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۰ م. (فرانسه)
کارگردان: فرانسوا تروفو
مدت زمان فیلم: ۲ ساعت ۱۳ دقیقه
آهنگساز: ژرژ دلرو
بودجه: ۳٫۰۰۷ میلیون دلار آمریکا
بازیگران
کاترین دنو
ژرار دوپاردیو
هاینتس بننت
آخرین مترو
کارگردان فرانسوا تروفو
تهیهکننده فرانسوا تروفو
Jean-José Richer
نویسنده فرانسوا تروفو
سوزان شیفمن
ژان-کلود گرانبرگ
فیلمنامهنویس فرانسوا تروفو
سوزان شیفمن
ژان-کلود گرانبرگ
بازیگران کاترین دنو
ژرار دوپاردیو
ژان پواره
هاینتس بننت
آندریا فریول
موسیقی ژرژ دلرو
فیلمبرداری نستور آلمندروس
تدوین مارتین باراکه
شرکت
تولید
Les Films du Carrosse
Andrea Films
SEDIF
SFP
TF1 Films Production
توزیعکننده گومون
تاریخهای انتشار ۱۷ سپتامبر ۱۹۸۰
مدت ۱۳۱ دقیقه
کشور فرانسه
زبان فرانسوی
گیشه $۲۳٬۳۱۱٬۷۰۶
۳٬۳۹۳٬۶۹۴ admissions (فرانسه)
آخرین مترو (فرانسوی: Le Dernier Métro) یک فیلم در سبک درام به کارگردانی فرانسوا تروفو است که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد.
«فرانسوا تروفو» فیلم «آخرین مترو» را با هدف نمایش پشت صحنه تئاتر و تجسم فضای زمان اشغال فرانسه با بازی «کاترین دنوو» و «ژرار دپاردیو» در سال ۱۹۸۰ با مدت زمان دو ساعت و ۱۳ دقیقه ساخت.
بازیگران
کاترین دنو در نقش برنارد
ژرار دوپاردیودر نقش ماریون
ریشار بورینژه
ژان پواره در نقش جین
هاینتس بننت
آندریا فریول
پولت دوبوست
ریشار بورینژه
سابین اودپان
ژان-لوئی ریشار
موریس ریچ
جوایز
این فیلم در سال ۱۹۸۱ کاندیدای دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد و در همان سال جایزه بهترین فیلم خارجی را از جشنواره انجمن منتقدان فیلم بوستون دریافت کرد. «آخرین مترو» در سال ۱۹۸۱ همچنین در جشنواره فیلم سزار فرانسه شرکت کرد و ۱۰ جایزه این جشنواره را به خود اختصاص داد. نامزدی دریافت جایزه گلدن گلاب بهترین فیلم خارجی از دیگر موفقیت های این سینمایی بوده است.
-----------------------------------------------
The Last Metro (Le dernier métro) 1980
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم آخرین مترو به کارگردانی فرانسوا تروفو که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
ژانر: درام , عاشقانه , جنگی
ساخت کشور : فرانسه
——————————————————————
رنگی / 133 دقیقه
بازیگران عمده: کاترین دونوو، ژرار دوپاردیو، ژان پوآره، هاینتس بننت، آندره آ فرئول، مارسل بربر و لاسلو سابو.
کارگردان: فرانسوا تروفو.
خلاصه ی داستان: سپتامبر سال 1942 در دوران اشغال پاریس، «برنار گرانژه» (دوپاردیو)، بازیگر فرانسوی، به تیاتر معتبر مون مارتر نقل مکان می کند که اکنون بازیگری به نام «ماریون» (دونوو)، آن جا را اداره می کند. در حالی که همسر «ماریون»، «لوکاس» – که یهودی لهستانی است – مخفیانه و بدون اطلاع دیگران در زیرزمین ساختمان تیاتر زندگی می کند.
شرح حال: آواز قوی تروفو، روایت ماجرایی عاشقانه بر بستر سیاست است. تصاویری که او از پاریس دهه ی 1940 نشان می دهد بیش از آن که به واقعیت آن دوره شبیه باشد، برداشت و تلفیقی است از فیلم های ساخته شده در آن زمان. دونوو بازی نفس گیری ارائه می کند.
-----------------------------------------------
Dir:Mick Jackson
آتشفشان (فیلم ۱۹۹۷)
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم جذاب آتشفشان به کارگردانی میک جکسون که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
Volcano (1997 film)
کارگردان میک جکسون
تهیهکننده نئال اچ مورتیز
لورن شولر دونر
نویسنده Jerome Armstrong
بیلی ری
فیلمنامهنویس بیلی ری
بازیگران تامی لی جونز
آن هش
گبی هافمن
دان چیدل
جکلین کیم
جان کارول لینچ
کیث دیوید
جان کوربت
مایکل ریسپولی
ریچارد شیف
سوزی اسمن
موسیقی آلن سیلوستری
فیلمبرداری Theo van de Sande
تدوین Brandon Brown
Michael Tronick
شرکت
تولید
فاکس قرن بیستم
Moritz Original
Shuler Donner/Donner Productions
توزیعکننده فاکس قرن بیستم
تاریخهای انتشار : ۲۵ آوریل ۱۹۹۷
مدت : ۱۰۴ دقیقه
کشور آمریکا
بودجه $۹۰ میلیون
گیشه $۱۲۲٬۸۲۳٬۴۶۸
«آتشفشان» (انگلیسی: Volcano (1997 film)) یک فیلم در سبک اکشن و مهیج به کارگردانی میک جکسون است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.
بازیگران
تامی لی جونز
آن هش
گبی هافمن
دان چیدل
جکلین کیم
جان کارول لینچ
کیث دیوید
جان کوربت
مایکل ریسپولی
ریچارد شیف
سوزی اسمن
-----------------------------------------------
آتشفشان
فیلم محصول سال 1997
«آتشفشان» یک فیلم در سبک اکشن و مهیج به کارگردانی میک جکسون است که در سال ۱۹۹۷ منتشر شد.
تاریخ اکران: ۲۵ آوریل ۱۹۹۷ م. (آمریکا)
کارگردان: میک جکسون
داستان: جروم آرمسترانگ
آهنگساز: آلن سیلوستری
بودجه: ۹۰ میلیون دلار آمریکا
بازیگران
تامی لی جونز
آن هیش
گبی هافمن
نام لاتین فیلم: Volcano 1997
نام فارسی فیلم : آتشفشان
امتیاز: ۱۰ / ۵٫۴
سال انتشار فیلم: ۱۹۹۷
ژانر(موضوع): اکشن ، درام ، علمی- تخیلی
دوبله فارسی حرفه ای و جذاب
خلاصه ای در مورد داستان فیلم :
لس آنجلس. «مایک رورک» (جونز)، رئیس گروه عملیات اضطراری و «دکتر ایمی بارنز» (هیچ) زلزله شناس، به تحقیق درباره ی انفجاری زیر زمینی می پردازند که در اثر آن عده ای کارگر ساختمانی کشته شده اند. معلوم می شود که احداث تونلی زیر زمینی باعث بروز فعالیت آتش فشانی شده است.
گاف و سوتی فیلم آتشفشان محصول 1997
انعکاس تصویر فیلمبردار روی شیشه جلوی ترن
Dir:Don McKellar
فریب بزرگ
دانلود رایگان فیلم فریب بزرگ 2013 (پخش شده در دی ماه 94 از شبکه نمایش)
نام فیلم: فریب بزرگ – The Grand Seduction | ژانر: کمدی | سال پخی : 2013
مدت زمان: 1:53:08
خلاصه داستان : فریب بزرگ به کارگردانی دان مک کلر محصول سال 2013 کاناداست و داستان آن در یک بندر کوچک اتفاق میافتد که در آن جا اکثر مردم بیکار هستند و افراد بسیاری به شهر مهاجرت کردند. یکی از اهالی که به این بندر به عنوان زادگاهش علاقه دارد، تلاش می کند تا دوباره رونق گذشته بندر را زنده کند و...
#######################
نام فیلم: فریب بزرگ – The Grand Seduction | سال تولید: 2013 | محصول کانادا
زبان: دوبله فارسی | مدت زمان: 113 دقیقه | ژانر: کمدی
خلاصه داستان:
برای بقاء و زندگی، یک دهکده ی ماهیگیری در جزیره ی “نیوفاندلند” باید یک دکتر جوان را متقاعد کند تا در هر صورت که شده اقامت آنجا را قبول کند و به طور دائم در آنجا بماند…
#######################
تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۳ سال توصیه نمی شود
با بازی تیلور کیچ در نقش دکتر پل لوئیس
ژانر : کمدی
زمان : ۱۱۵ دقیقه
زبان : انگلیسی
محصول : کانادا
سال انتشار : ۲۰۱۳
کارگردان : دان مکلر
ستارگان : تیلور کیچ ، برندان گلیسون ، لیانه بالابان
امتیاز : ۷٫۰/۱۰
خلاصه داستان : برای بقا و باقی ماندن، یک دهکده ی ماهیگیری در جزیره ی نیوفاندلند باید یک دکتر جوان را متقاعد کند تا در هر صورتی که شده اقامت آنجا را قبول کند و به طور دائم در آنجا بماند و…
#######################
The Grand Seduction
به کارگردانی Don McKellar
به تهیه کنندگی Barbara Doran
Roger Frappier
به نویسندگی Ken Scott
Michael Dowse
ستارگان Taylor Kitsch
Brendan Gleeson
Liane Balaban
Gordon Pinsent
Mark Critch
Mary Walsh
Cathy Jones
Matt Watts
آهنگساز Francois-Pierre Lue
Maxime Barzel
Paul-Étienne Côté
فیلمبردار Douglas Koch
تدوینگر Dominique Fortin
Distributed by Entertainment One
Release dates
8 September 2013 (TIFF)
30 May 2014 (Canada)
مدت زمان فیلم
115 minutes
کشور Canada
زبان English
بودجه $12.7 million
فروش $4.3 million
The Grand Seduction is a 2013 Canadian comedy film directed by Don McKellar and written by Ken Scott and Michael Dowse. The film stars Taylor Kitsch, Brendan Gleeson, Liane Balaban and Gordon Pinsent. It is based on a 2003 French-Canadian film, La Grande Séduction.
The film was nominated in four categories for the Canadian Screen Awards, with Pinsent winning the award for Actor in a Supporting Role at the March 2014 ceremony.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم جالب فریب بزرگ به کارگردانی دون مک کلار که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
داستان و خلاصه فیلم فریب بزرگ
The story begins with Murray French as a young boy, narrating about his father, one of the fishermen in the small community of Tickle Head, Newfoundland. Murray feels that the community has a shared sense of purpose and an ethic of hard work, and notes his parents' domestic bliss.
Several years later, the men of Tickle Head (including Murray) line up at the town's post office to receive welfare cheques from post office clerk Kathleen and cash them with bank branch manager Henry Tilley. Adding to the indignity, Murray's wife is separating from him for a job in St. John's. At a town meeting, the mayor tells Murray that a petrochemical factory was being negotiated for the town, but that the company requires a doctor to be resident there, and the community has been trying unsuccessfully for 8 years to find one. Murray resolves that the factory, and thus the doctor, are the solution to his troubles. He later observes the mayor surreptitiously leaving town with his family for a job in St. John's as well.
In St. John's, Dr. Paul Lewis, a plastic surgeon, is flying home after being part of a winning team in a cricket competition, when a security agent finds cocaine in his luggage. The agent is the former mayor of Tickle Head, who makes a deal with Lewis. In exchange for overlooking the possession of cocaine, Dr. Lewis agrees to live in the town for one month. Murray arranges for the "seduction" of Dr. Lewis to a long-term contract, lying to the townspeople that this will guarantee the choice of Tickle Head as the location for the new factory. As part of the ruse, he convinces the townspeople to pretend to play cricket, the doctor's favourite sport, and also taps the doctor's phone to learn more ways to entice him to stay.
The executive of the petrochemical company (Peter Keleghan) visits the town and tells Murray, posing as the mayor, that the rival town of St. Anne has made a more attractive offer, including a bribe. The executive demands a bribe of $100,000 before the plant will be awarded to Tickle Head, as well as expressing concern about a population in Tickle Head that is too small for the factory. Henry's bank denies the request for a loan, and when Henry presses the issue, tells him that he could be replaced with an ATM, leading Henry to approve the loan against bank instructions, knowing he will be fired.
Meanwhile, the town's deception and favourable attention do persuade Lewis to stay, helped also by the discovery that his fiancée Helen has been cheating on him with his best friend. But when he accepts the position in front of the whole town, in a speech praising their authenticity and integrity, Murray ashamedly lies and tells him that another doctor has already accepted the position. Kathleen then tells Lewis the truth, revealing the deceptions, causing Lewis to angrily confront Murray just as the executive is signing the paperwork for the factory. After an impassioned speech by Murray, the doctor agrees to stay, and the company agrees to build the factory.
Some time later, the factory has opened, bringing dignity to the town again. Murray has been reunited with his wife, and there is a job for Henry, who has been replaced with an ATM. The film ends with a similar satisfied ending to Murray's opening flashback.
بازیگران
Taylor Kitsch as Dr. Paul Lewis
Brendan Gleeson as Murray French
Liane Balaban as Kathleen
Gordon Pinsent as Simon
Mark Critch as Henry Tilley
Peter Keleghan as Oil Executive
Mary Walsh as Vera
Matt Watts as Frank Dalton
Anna Hopkins as Helen (voice)
Rhonda Rodgers as Samantha
تولید
The Grand Seduction is based on the 2003 film Seducing Doctor Lewis (original French title La grande séduction). Shortly after it came out at Sundance Film Festival, an English-speaking version of the film was recommended. South Korea, Spain and Canada were all interested in doing a remake but only Canada, France and Italy ultimately developed remakes. Initially, Michael Dowse was to direct the film but he dropped out due to "artistic differences" with producer Roger Frappier. Ken Scott, who wrote the original script, was then attached at the direction of the film. He and Frappier planned the remake to be 80 per cent the same as the original. The film was expected to start shooting on 28 August 2011, but it got delayed. In April 2012, Scott left the project to focus on the remaking of his Starbuck film. In May 2012, Don McKellar came on board as director.
In 2011, there had been talks to have Robin Williams in the film but scheduling conflicts got in the way. Taylor Kitsch's and Brendan Gleeson's participation was confirmed in July 2012. Set in the fictional harbour of Tickle Head, principal photography started on 30 July 2012 in St. John's, Newfoundland and Labrador. The film was also shot in Trinity Bay, Newfoundland and Labrador. Filming wrapped in September 2012.
Release
The film was premiered at the 2013 Toronto International Film Festival (TIFF).[12][13] It was also selected as the opening film of the Atlantic Film Festival and the Calgary International Film Festival.
Upon the screening at TIFF, The Hollywood Reporter 's John DeFore described the film as a "charming, wholly commercial little comedy" that is "formulaic but pleasing", and praised Gleeson's performance.[16] In her overview of the films shown at TIFF, Monika Bartyzel of The Week wrote: "The Grand Seduction is a super-sweet community tale sparked by the inclusion of McKellar's wry humor. It's a film overflowing with charm from end to end."
Home media
The Grand Seduction was released on Blu-ray on 16 September 2014 and DVD on 7 October 2014.
Reception
Overall critical reception to the film has been mixed. The film currently holds a 62% "Fresh" approval rating on Rotten Tomatoes, with an average critical rating of 5.9/10, while holding a much stronger 78% approval rating from audiences, with an average audience score of 7.8/10.[18] On Metacritic, the film holds a meta-score of 57/100, indicating mixed or average reviews, based on 20 critical reviews; however, only one of those twenty reviews self-identifies as "negative", with 11 positive reviews and 8 mixed reviews.
فروش گیشه
In its opening weekend, the film grossed $323,743 in 94 theaters in the United States, ranking #17 at the box office. By the end of its run, The Grand Seduction grossed $3,878,262
جوایز
Awards and accolades for The Grand Seduction Year Result Award Category Recipients
2013 Nominated Tallinn Black Nights Film Festival Best North American Independent Film Don McKellar
2014 Nominated Genie Awards Best Motion Picture Roger Frappier, Barbara Doran
Nominated Best Adapted Screenplay Ken Scott, Michael Dowse
Nominated Best Performance by an Actor in a Leading Role Brendan Gleeson
Won Best Performance by an Actor in a Supporting Role Gordon Pinsent
Won Directors Guild of Canada Direction - Feature Film Don McKellar
Nominated Production Design - Feature Film Guy Lalande
Nominated Feature Film Don McKellar, Guy Lalande, François Sénécal, Lynn Andrews
Nominated Canadian Screen Awards Motion Picture Roger Frappier, Barbara Doran
#######################
مسعود تکاور
سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت
«سایه بان» با نگاهی به انتخابات 88 در جشنواره فیلم مقاومت
فیلم ویدئویی «سایه بان» ساخته مسعود تکاور روایتی از روزهای ملتهب بعد از انتخابات 88 در آستانه عاشورای حسینی را به تصویر میکشد که در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در خواهد آمد.
خبرگزاری فارس: «سایه بان» با نگاهی به انتخابات 88 در جشنواره فیلم مقاومت
به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم سینمایی ویدیویی «سایه بان» که نگاهی دارد به روزهای ملتهب انتخابات 88 به کارگردانی مسعود تکاور در بخش مسابقه آثار سینمایی ویدیویی سیزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت حضور دارد.
این فیلم روایت روزهای ملتهب بعد از انتخابات 88 در آستانه عاشورای حسینی است. دکتر نکویی مسئول بخش جراحی یکی از بیمارستانهایی است که برخی از حادثه دیده های شلوغی ها را برای درمان به آنجا می آورند در بین حادثه دیدهها همه طیفی دیده میشود. جوانهای مذهبی که سر یکی از آنها شکسته و جوان های معترض با مچ بند های سبز که زانوی یکی از آنها آسیب جدی دیده که حضور این دو کنار هم باعث جر و بحث می شود.
بر پایه این خبر در این فیلم بازیگرانی چون: محسن افشانی، حسن جوهرچی، کاوه سماک باشی، متین ستوده، فرج گل سفیدی، محمود مقامی، مجید مشیری، مریم کاویانی، مریم خدارحمی نقش آفرینی می کنند.
عوامل فیلم «سایه بان» عبارتند از: نویسنده:حسین تراب نژاد/ تهیه کننده: حسن هاشمی نسب/ مدیر فیلمبرداری: خسرو دادگر/ اهنگساز: مجتبی تیموری/ تدوین: پوریا تکاور/ طراح صحنه و لباس : قاسم مربی/ طراح چهره پردازی: منیژه حاتم آبادی/ مدیر تولید: مجید مرادی
شایان ذکر است مسعود تکاور علاوه بر این اثر تاکنون ساخت چندین فیلم و سریال با موضوعات پلیسی، دفاع مقدس، اجتماعی سریال مانند: قلب/ امانت عشق/ به من اعتماد کن و ... در کارنامه دارد.
#######################
در قالب یک فیلم ویدئویی
مسعود تکاور «سایه بان» را با نگاهی به انتخابات ۸۸ به جشنواره فیلم مقاومت میبرد
فتنه سال 1388 سینماپرس: فیلم ویدئویی «سایه بان» ساخته مسعود تکاور که روایتی از روزهای ملتهب بعد از انتخابات ۸۸ در آستانه عاشورای حسینی را به تصویر میکشد، در سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به نمایش در خواهد آمد.
به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی ویدیویی «سایه بان» که نگاهی دارد به روزهای ملتهب انتخابات ۸۸ به کارگردانی مسعود تکاور در بخش مسابقه آثار سینمایی ویدیویی سیزدهمین جشنواره بین المللی مقاومت حضور دارد.
این فیلم روایت روزهای ملتهب بعد از انتخابات ۸۸ در آستانه عاشورای حسینی است.
در این فیلم دکتر نکویی مسئول بخش جراحی یکی از بیمارستانهایی است که برخی از حادثه دیده های شلوغی ها را برای درمان به آنجا می آورند در بین حادثه دیدهها همه طیفی دیده میشود. جوانهای مذهبی که سر یکی از آنها شکسته و جوان های معترض با مچ بند های سبز که زانوی یکی از آنها آسیب جدی دیده که حضور این دو کنار هم باعث جر و بحث می شود.
بر پایه این خبر در این فیلم بازیگرانی چون: محسن افشانی، حسن جوهرچی، کاوه سماک باشی، متین ستوده، فرج گل سفیدی، محمود مقامی، مجید مشیری، مریم کاویانی، مریم خدارحمی نقش آفرینی می کنند.
عوامل فیلم «سایه بان» عبارتند از: نویسنده:حسین تراب نژاد/ تهیه کننده: حسن هاشمی نسب/ مدیر فیلمبرداری: خسرو دادگر/ اهنگساز: مجتبی تیموری/ تدوین: پوریا تکاور/ طراح صحنه و لباس : قاسم مربی/ طراح چهره پردازی: منیژه حاتم آبادی/ مدیر تولید: مجید مرادی
شایان ذکر است مسعود تکاور علاوه بر این اثر تاکنون ساخت چندین فیلم و سریال با موضوعات پلیسی، دفاع مقدس، اجتماعی سریال مانند: قلب/ امانت عشق/ به من اعتماد کن و ... در کارنامه دارد.
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست سایت جامع رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم سایبان به کارگردانی مسعود تکاور که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
به کارگردانی مسعود تکاور تولید میشود
«سایبان»؛ محصول امسال تلویزیون درباره حوادث سال ۸۸
مسعود تکاور
بیمارستان محب کوثر در یوسف آباد محل فیلمبرداری تله فیلم«سایبان» به کارگردانی مسعود تکاور است. این تله فیلم رگههای سیاسی دارد و روایتگر اتفاقاتی است که در سال ۸۸ رقم خورد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عارف کشفی مدیرتولید ،محمد کاظم کاظمی مدیر فیلم های تلویزیونی و خدیجه محرابی مدیرطرح و برنامه شبکه یک روز گذشته به پشتصحنه یک فیلم سیاسی رفتند.
هنگام ورود به بخشی که مختص فیلمبرداری بود، مسعود تکاور کارگردان«سایبان» مشغول کار بود. وی بعد از اتمام کارش درباره این فیلم تلویزیونی گفت: 40 درصد از کار انجام شده و بازی بازیگران و هماهنگی ها بسیار خوب بوده است. لوکیشن فعلی ما یعنی بیمارستان هم به گونه ای است که شرایط را نسبت به لوکیشن تغییر دادیم.
تکاور با گلایه از نبود لوکیشن مناسب برای فیلمبرداری در فضاهای بیمارستانی توضیح داد:هماهنگی هایی با نیروی انتظامی برای آمدنشان به محل فیلمبرداری صورت گرفته اما همچنان از نبود لوکیشن بیمارستان در امور سینمایی رنج می بریم و آزادی عمل نداریم. به دلیل وجود بیماران دیگر،فریاد بازیگران باید کنترل شده باشد و این بخش از بیمارستان کاملا در اختیار ماست.
این کارگردان درباره بازیگران«سایبان»عنوان کرد: بازیگران این تله فیلم حسن جوهرچی،کاوه سماک باشی،مجید مشیری،محسن افشانی و مریم کاویانی هستند.
وی درباره افرادی که قرار بود روبروی دوربین بروند،تشریح کرد: امروز طبق برنامه برنامه ریز سکانس های درگیری را کار می کنیم؛ چون ماهیت اصلی کار گروگانگیری و اعتراف گرفتن از چند گروگان است و آقای افشانی،سماک باشی و خانم کاویانی مقابل دوربین می روند. در واقع ما در حال ساخت یک فیلم سیاسی هستیم. ما ترفندی را به کار گرفتیم که سه سکانس بگیریم.
تکاور درباره استفاده از تکنیک دوربین روی دست در فیلمش خاطرنشان کرد: در شروع داستان دوربین روی ریل و سه پایه بود و میزانسن به صورت کلاسیک چیده می شد اما بعد از گروگانگیری از دوربین روی دست استفاده کردیم و این تا حدودی ریتم ما را بالاتر برد. حدود 25 تا 30 دقیقه کار مونتاژ همراه صداگذاری انجام می شود.
این کارگردان درباره استفاده از جلوه های ویژه در اثرش تصریح کرد:ما به دلیل شلیک اسلحه از ویژوال افکت استفاده کردیم و شلیک اسلحه و ایجاد زخم را به دلیل صدایی که ایجاد می کند، حذف کردیم. احسان فانیان از خارج از کشور به ایران آمدند و از ایشان برای کارگردانی بخش ویژوال استفاده کردیم.
تکاور درباره صحنه های اغتشاشات بیان کرد: صحنه های اغتشاشات ما مطمئنا در خیابان های اطراف گرفته نمی شود و تمهیداتی صورت دادیم تا از خود فضای لوکیشن های بعدی مانند شرق تهران استفاده کنیم. تا یک هفته دیگر فیلمبرداری داریم و تدوین به صورت همزمان صورت می گیرد.
این کارگردان درباره موسیقی تله فیلم«سایبان» اظهارکرد: برای موسیقی علاقه به استفاده از موسیقی رپ دارم. اگر بتوانیم این موسیقی را به فضای سیاسی و اهداف سیاسی نظام نزدیک کنیم، تأثیر مناسب تری روی جوانان می گذارد. مثلا موسیقی مرگ بر آمریکا می تواند نزدیک به این فضا باشد. نوع ترانه سرایی باید با سیاست مداری همسو شود اما شعر به صورت انتقادی و کاملا پیشنهادی است. سه خواننده پیشنهاد دادیم تا انتخاب و قطعی شود.
وی درباره علت انتخاب نام«سایبان» برای تله فیلمش گفت:«سایبان» کسی است که سایه ایجاد می کند؛ به عبارتی تکلیف روز مشخص است اما تکلیف سایه مشخص نیست و این عدم قطعیت به معنای حضور داشتن فردی در سایه است که ما آن را نمی بینیم و سایبان اصلی همان فتنه گر اصلی است.
تکاور درباره قصه فیلم یادآوری کرد: شخصیت اصلی چون از آن طرف مرزها به ایران آمده و خانواده اش را در یک اتفاق از دست داده، انتقام شخصی هم دارد و اخلاق را رعایت نمی کند.
این کارگردان درباره نویسندگان فیلمنامه«سایبان»عنوان کرد: فیلمنامه این اثر به وسیله حسین تراب نژاد و آقای زندی نوشته شده است. من گاهی از فیلمنامه نویس درباره انتخاب بازیگر اجازه می گرفتم و به توافق می رسیدیم اما شرایط تغییر کرد.
تکاور با اشاره به اینکه قرار است با دو دوربین کار کنیم،درباره علت آن توضیح داد: دو دوربینه کار کردن به دلیلی برمی گردد که کارگردان یا تهیه کننده برای خودش لحاظ می کند. مثلا یک صحنه تصادف یا جنگ پرهزینه است و به همین دلیل از دو دوربین استفاده می شود. احساس بازیگر وقتی به اوج می رسد،کارگردان تصمیم می گیرد از چند دوربین استفاده کند. دلیل استفاده از دو دوربین در کارهای این چنینی بیشتر عجله است تا نگاه بیننده خسته نشود. اساسا در قالب تلویزیون، پلان سکانس های طولانی اسیر پلان-سکانس های طولانی می شوند.
وی درباره زمان تله فیلم«سایبان»گفت: پیش بینی ام براساس فیلمنامه این است که کار حدود 97 دقیقه و طولانی می شود اما دوست دارم 83 دقیقه شود.
محسن افشانی:نقش فرید را به عنوان دوره دیده اردوگاه اشرف ایفا می کنم
پس از آن قرارست صحنه ای گرفته شود که محسن افشانی اسلحه به دست به عنوان بازیگر اصلی فریاد می زند و تهدید می کند و دائما این را می پرسد که چه کسی مهرداد را کشته است؟
بعد از کات کارگردان محسن افشانی که به دلیل فریادهای مکرر صدایش گرفته، درباره نقش خود توضیح داد: من نقش فرید را بازی می کنم. او فرد دوره دیده ای در اردوگاه اشرف است که به ایران می آید و در این جریانات خودش را با دیگران همراه می کند.
وی ادامه داد: فرید از فرانسه به ایران آمده و در نهایت متوجه می شویم او همان فردی است که باعث تیرزدن به یک شخصیت شده و او را به بیمارستان آورده است.
افشانی عنوان کرد: به طور اتفاقی گروهی که از جبهه مقابل و حزب اللهی بودند به بیمارستان می آیند و فرید از فرصت سوء استفاده می کند و تنشی به وجود می آورد و طرفین را نسبت به یکدیگر بدبین می کند. گروگانگیری صورت می دهیم تا انتهای قصه که پلیس و یگان ویژه مسئول بررسی این وضعیت می شوند و ...
کاوه سماک باشی:«سایبان» از گروه خاصی جانبداری نمی کند
کاوه سماک باشی نیز یکی دیگر بازیگرانی است که با لباس چریکی لحظه ای از کارش فارغ می شود و درخصوص نقش خود توضیح داد: داستان این فیلم مربوط به دوگروه است که عده ای بسیجی و گروهی هم متعلق به جریان سبز هستند و من جزو گروه بسیجیان هستم. نقطه قوت این داستان این است که به هیچ جهتی سوق پیدا نکرده و از گروه خاصی جانبداری نمی کند. من تجربه چندکار با آقای تکاور داشتم و با وجود خستگی از سریالی در شبکه آی فیلم، پیشنهاد این کار را قبول کردم و از کار راضی هستم.
این بازیگر درباره دیدگاه عامه نسبت به فیلم هایی با رگه های سیاسی گفت:من به دیدگاه کارگردان نسبت به کار اطمینان دارم و آقای تکاور عینا مثل فیلمنامه پیش نمی روند،بلکه برخی سکانس ها و دیالوگ ها را کم و زیاد می کنند. ایشان کارگردانی است که ذهنش دائما درگیر فعالیت است. گاهی اوقات بازیگر باید ریسک کند و در این میان اطمینان به کارگردان می تواند نشانگر همه چیز باشد.
صحنه مربوط به فرید«محسن افشانی» چندبار گرفته می شود و مریم کاویانی نیز به عنوان نقش مقابل پرستاری است که در بیمارستان فعالیت می کند. او مقابل نگاه غضب آلود و فریادهای مکرر فرید چیزی نمی گوید و پس از چند برداشت این صحنه به اتمام می رسد و تکاور نیز رضایت می دهد.
گزارش پشت صحنه فیلم تلویزیونی "سایه بان"/ تکاور، کارگردان: این فیلم سیاسی و پیرامون وقایع سال ۸۸ است که تاکنون ۴۰درصد کار ضبط شده است/ از نبود لوکشین بیمارستان در آثار سیما و سینما رنج میبریم/ سماکباشی، بازیگر: ویژگی خوب این فیلم حرکت بر روی یک خط بی طرفانه در خصوص وقایع پس از انتخابات است + گزارش
به گزارش خبرنگار «نسیم»، فیلم تلویزیونی "سایه بان" به کارگردانی "مسعود تکاور"، تهیه کنندگی "حسن هاشمی نسب" و نویسندگی مشترک حسین تراب نژاد و مصطفی زندی برای پخش از شبکه اول سیما در حال تهیه و تولید است و حسن جوهرچی، مریم کاویانی، کاوه سماک باشی، مجید مشیری، محسن افشاری، متین ستوده و رحمان محمدی بازیگران آن هستند.
روز گذشته جمعی از مدیران شبکه یک سیما از پشت صحنه این فیلم درحال تولید بازدید کردند. مسعود تکاور کارگردان تله فیلم "سایه بان" که از سر صحنه فیلم برداری می آمد در در جمع خبرنگاران حاضر شد و در توضیحاتی گفت: فیلم تلویزیونی "سایه بان" فیلمی سیاسی و پیرامون وقایع سال 88 است که کار فیلم برداری کار تا امروز 40 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: بازی بازیگران این فیلم تلویزیونی نیز بسیار راضی کننده و خوب بود. همچنین لوکیشنی که در حال حاضر مشغول فیلم برداری در آن هستیم بسیار خوب و مناسب است. برای ساخت این کار هماهنگی خوبی هم با نیروی انتظامی انجام شده است.
تکاور ادامه داد: متاسفانه از نبود لوکیشن بیمارستان در کارهای تلویزیونی و سینمایی رنج می بریم. زیرا در بخش هایی از فیلم که نیاز به فریاد زدن هست با مشکل روبرو هستیم و قبلا از برداشت صحنه باید هماهنگی های لازم را انجام دهیم.
این کارگردان اضافه کرد: امروز چند سکانس درگیری در بیمارستان داریم و در حقیقت ماهیت سکانس امروز گروگان گیری است. در این سکانس همچنین اعتراف گرفتن از چند گروگان نیز قرار داده شده است.
وی یادآور شد: سکانسهای مورد نظر در اتاق های متعددی برداشت می شود که با توجه به این شرایط روزی سه سکانس برداشت می شود. همچنین به علت وجود صحنه شلیک اسلحه از جلوه های ویژه استفاده کرده ایم.
تکاور خاطرنشان کرد: پس از لوکیشین بیمارستان که 80 تا 85 درصد فیلم برداری این فیلم تلویزیونی را شامل می شود بخشی هایی مربوط به اغتشاشات خیابانی است که باید در خیابان برداشت شود که به همین منظور محل های ویژه ای در شرق تهران درنظر گرفته شده است.
این کارگردان ادامه داد: یک هفته از فیلم رداری "سایه بان" باقی مانده است و مونتاژ آن نیز همزمان در حال انجام است. همچنین موسیقی این کار نیز از موسیقی با سبک رپ استفاده شده تا به اهداف سیاسی فیلم دست پیدا کنیم.
وی تصریح کرد: پیرامون مبحث خوانندگی نیز سه خواننده درنظر گرفته شده اند که قرار است از بین آنها یکی انتخاب شود. همچنین شعری که برای این فیلم درنظر گرفته شده شعری انتقادی است.
تکاور افزود: شخصیت فرید فیلم تلویزیونی "سایه بان" از آن ور آب آمده و تحت تاثیر برداشت های ذهنی اشتباه و انتقام گیری های شخصی بوده و اخلاق را نیز رعایت نمی کند.
این کارگردان خاطرنشان کرد: این کار با دو دوربین برداشت شده و علت آن هم به خاطر خواست کارگردان و تهیه کننده است و هم عامل صرفه جویی در هزینه ها در استفاده از دو دوربین موثر بوده است. همچنین در برخی صحنه ها وقتی احساس بازیگران به اوج خود می رسد و دیگر امکان برداشت آن صحنه به همان صورت وجود ندارد از دو دوربین برای فیلم برداری استفاده می شود.
بهزاد جعفری بازیگر تله فیلم "سایه بان" نیز در بازگشت از فیلمبرداری و در حالی که مشغول استراحت بود به خبرنگار «نسیم»، گفت: داستان در مورد اغتشاشات سال 88 است و زمانی که مسعود تکاور کارگردان کار فیلمنامه را برای من ارسال کردند پس از مطالعه آن در یافتم که این فیلم برای من جذابیت خاصی دارد.
وی افزود: نقش سعید در این تله فیلم گریه، خنده و فروریختگی را دارا بود و جذابیت خاصی برای من داشت. سعید در این فیلم دچار یک سوء تفاهم شده و فکر می کند که برادر او بوسیله نیروهای حزب الهی کشته شده است. که در حقیقت او اشتباه می کند.
کاوه سماک باشی بازیگر دیگر تله فیلم "سایه بان" نیز که مشغول تعویض لباس و آماده شدن برای رفتن به صحنه فیلم برداری بود به خبرنگار نسیم گفت: نقش امین را دارم در این فیلم که جز دوستان بسیجی و حزب الهی است. در مقابل گروهی که موسوم بودند به گروه سبز داستانی را به جلو می بریم و اینها در طول فیلم در تقابل هستند و اتفاقات جالب و هیجان انگیزی است.
وی افزود: ویژگی خوب این فیلم حرکت بر روی یک خط بی طرفانه در خصوص وقایع پس از انتخابات است. به هیچ سمتی هم در طول داستان فیلم متمایل نشده است. در حقیقت قضاوت بر عهده مخاطب قرار داده شده است. همچنین سوپرایزهای جالبی در این فیلم برای مخاطبان درنظر گرفته شده است.
سید رحمان محمدی مجری طرح، مدیر برنامه ریزی و بازیگر نقش یوسف تله فیلم "سایه بان" در پشت صحنه فیلم به خبرنگار «نسیم» گفت: در حقیقت 80 درصد داستان فیلم "سایه بان" در بیمارستان رخ می دهد و فیلم برداری در بخش هایی از جمله اورژانس، راهروها و اتاق عمل و آی سی یو انجام می شود.
وی افزود: پنج درصد فیلم هم در دفتری آگاهی و سیستم وزارت اطلاعات است که در این قضیه می گذرد و 15 درصد هم در خیابان می گذرد که شامل تظاهرات و درگیری های خیابانی است. درگیری هایی که مابین بچه ها رخ می دهد و تیرخوردن هایی که موجب می شود به بیمارستان بیایند.
مدیر برنامه ریزی این تله فیلم ادامه داد: موسیقی فیلم بر عهده مجتبی تیموری است. به خاطر ژانری که این فیلم دارد سعی شده از تم هایی استفاده شود که بسیار به اتفاق های سال 88 باشد. از موسیقی هایی استفاده شده که جوان پسند باشد، ریتم داشته باشد و ضرب و آهنگ خوبی داشته باشد.
محسن افشاری بازیگر اصلی این فیلم و نقش فرید در تله فیلم "سایه بان" در گفتگو با «نسیم»، گفت: شخصیت فرید در "سایه بان" فرد دوره دیده ای در اردوگاه اشرف است.
وی افزود: در آن زمان یک سری افراد شارژ شده توسط گروههای جاسوسی از جمله ام آی 6 با هویت های مختلف به ایران آمدند. آنها خود را در داخل کشور با جریان های مختلف همراه کردند ولی در حقیقت قصد دیگری داشتند.
این بازیگر تصریح کرد: فرید قصه یکی از آن افراد است که به همراه چند نفر دیگر از فرانسه به ایران آمده است. در آخر قصه متوجه می شویم فردی که در فیلم تیر خورده توسط فرید مورد اصابت قرار گرفته است و به بیمارستان آمده اند و اتفاقی گروهی از آدم هایی که برای جبهه مقابل یعنی حزب الهی ها بودند به این بیمارستان می آیند.
#######################
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عارف کشفی مدیرتولید
،محمد کاظم کاظمی مدیر فیلم های تلویزیونی و خدیجه محرابی مدیرطرح و
برنامه شبکه یک روز گذشته به پشتصحنه یک فیلم سیاسی رفتند.
هنگام ورود به بخشی که مختص فیلمبرداری بود، مسعود تکاور
کارگردان«سایبان» مشغول کار بود. وی بعد از اتمام کارش درباره این فیلم
تلویزیونی گفت: 40 درصد از کار انجام شده و بازی بازیگران و هماهنگی ها
بسیار خوب بوده است. لوکیشن فعلی ما یعنی بیمارستان هم به گونه ای
است که شرایط را نسبت به لوکیشن تغییر دادیم.
تکاور با گلایه از نبود لوکیشن مناسب برای فیلمبرداری در فضاهای
بیمارستانی توضیح داد:هماهنگی هایی با نیروی انتظامی برای آمدنشان به
محل فیلمبرداری صورت گرفته اما همچنان از نبود لوکیشن بیمارستان در
امور سینمایی رنج می بریم و آزادی عمل نداریم. به دلیل وجود بیماران
دیگر،فریاد بازیگران باید کنترل شده باشد و این بخش از بیمارستان کاملا در
اختیار ماست.
این کارگردان درباره بازیگران«سایبان»عنوان کرد: بازیگران این تله فیلم
حسن جوهرچی،کاوه سماک باشی،مجید مشیری،محسن افشانی و مریم
کاویانی هستند.
وی درباره افرادی که قرار بود روبروی دوربین بروند،تشریح کرد: امروز طبق
برنامه برنامه ریز سکانس های درگیری را کار می کنیم؛ چون ماهیت اصلی
کار گروگانگیری و اعتراف گرفتن از چند گروگان است و آقای افشانی سماک
باشی و خانم کاویانی مقابل دوربین می روند. در واقع ما در حال ساخت یک
فیلم سیاسی هستیم. ما ترفندی را به کار گرفتیم که سه سکانس بگیریم.
تکاور درباره استفاده از تکنیک دوربین روی دست در فیلمش خاطرنشان کرد:
در شروع داستان دوربین روی ریل و سه پایه بود و میزانسن به صورت
کلاسیک چیده می شد اما بعد از گروگانگیری از دوربین روی دست استفاده
کردیم و این تا حدودی ریتم ما را بالاتر برد. حدود 25 تا 30 دقیقه کار مونتاژ
همراه صداگذاری انجام می شود.
این کارگردان درباره استفاده از جلوه های ویژه در اثرش تصریح کرد:ما به
دلیل شلیک اسلحه از ویژوال افکت استفاده کردیم و شلیک اسلحه و ایجاد
زخم را به دلیل صدایی که ایجاد می کند، حذف کردیم. احسان فانیان از خارج
از کشور به ایران آمدند و از ایشان برای کارگردانی بخش ویژوال استفاده
کردیم.
تکاور درباره صحنه های اغتشاشات بیان کرد: صحنه های اغتشاشات ما
مطمئنا در خیابان های اطراف گرفته نمی شود و تمهیداتی صورت دادیم تا از
خود فضای لوکیشن های بعدی مانند شرق تهران استفاده کنیم. تا یک هفته
دیگر فیلمبرداری داریم و تدوین به صورت همزمان صورت می گیرد.
این کارگردان درباره موسیقی تله فیلم«سایبان» اظهارکرد: برای موسیقی
علاقه به استفاده از موسیقی رپ دارم. اگر بتوانیم این موسیقی را به
فضای سیاسی و اهداف سیاسی نظام نزدیک کنیم، تأثیر مناسب تری روی
جوانان می گذارد. مثلا موسیقی مرگ بر آمریکا می تواند نزدیک به این فضا
باشد. نوع ترانه سرایی باید با سیاست مداری همسو شود اما شعر به
صورت انتقادی و کاملا پیشنهادی است. سه خواننده پیشنهاد دادیم تا
انتخاب و قطعی شود.
وی درباره علت انتخاب نام«سایبان» برای تله فیلمش گفت:«سایبان»
کسی است که سایه ایجاد می کند؛ به عبارتی تکلیف روز مشخص است
اما تکلیف سایه مشخص نیست و این عدم قطعیت به معنای حضور داشتن
فردی در سایه است که ما آن را نمی بینیم و سایبان اصلی همان فتنه گر
اصلی است.
تکاور درباره قصه فیلم یادآوری کرد: شخصیت اصلی چون از آن طرف مرزها
به ایران آمده و خانواده اش را در یک اتفاق از دست داده، انتقام شخصی
هم دارد و اخلاق را رعایت نمی کند.
این کارگردان درباره نویسندگان فیلمنامه«سایبان»عنوان کرد: فیلمنامه این
اثر به وسیله حسین تراب نژاد و آقای زندی نوشته شده است. من گاهی از
فیلمنامه نویس درباره انتخاب بازیگر اجازه می گرفتم و به توافق می
رسیدیم اما شرایط تغییر کرد.
تکاور با اشاره به اینکه قرار است با دو دوربین کار کنیم،درباره علت آن
توضیح داد: دو دوربینه کار کردن به دلیلی برمی گردد که کارگردان یا تهیه
کننده برای خودش لحاظ می کند. مثلا یک صحنه تصادف یا جنگ پرهزینه
است و به همین دلیل از دو دوربین استفاده می شود. احساس بازیگر وقتی
به اوج می رسد،کارگردان تصمیم می گیرد از چند دوربین استفاده کند. دلیل
استفاده از دو دوربین در کارهای این چنینی بیشتر عجله است تا نگاه بیننده
خسته نشود. اساسا در قالب تلویزیون، پلان سکانس های طولانی اسیر
پلان-سکانس های طولانی می شوند.
وی درباره زمان تله فیلم«سایبان»گفت: پیش بینی ام براساس فیلمنامه
این است که کار حدود 97 دقیقه و طولانی می شود اما دوست دارم 83
دقیقه شود.
محسن افشانی:نقش فرید را به عنوان دوره دیده اردوگاه اشرف ایفا می کنم
پس از آن قرارست صحنه ای گرفته شود که محسن افشانی اسلحه به
دست به عنوان بازیگر اصلی فریاد می زند و تهدید می کند و دائما این را می
پرسد که چه کسی مهرداد را کشته است؟
بعد از کات کارگردان محسن افشانی که به دلیل فریادهای مکرر صدایش
گرفته، درباره نقش خود توضیح داد: من نقش فرید را بازی می کنم. او فرد
دوره دیده ای در اردوگاه اشرف است که به ایران می آید و در این جریانات
خودش را با دیگران همراه می کند.
وی ادامه داد: فرید از فرانسه به ایران آمده و در نهایت متوجه می شویم او
همان فردی است که باعث تیرزدن به یک شخصیت شده و او را به
بیمارستان آورده است.
افشانی عنوان کرد: به طور اتفاقی گروهی که از جبهه مقابل و حزب اللهی
بودند به بیمارستان می آیند و فرید از فرصت سوء استفاده می کند و تنشی
به وجود می آورد و طرفین را نسبت به یکدیگر بدبین می کند. گروگانگیری
صورت می دهیم تا انتهای قصه که پلیس و یگان ویژه مسئول بررسی این
وضعیت می شوند و ...
کاوه سماک باشی:«سایبان» از گروه خاصی جانبداری نمی کند
کاوه سماک باشی نیز یکی دیگر بازیگرانی است که با لباس چریکی لحظه
ای از کارش فارغ می شود و درخصوص نقش خود توضیح داد: داستان این
فیلم مربوط به دوگروه است که عده ای بسیجی و گروهی هم متعلق به
جریان سبز هستند و من جزو گروه بسیجیان هستم. نقطه قوت این داستان
این است که به هیچ جهتی سوق پیدا نکرده و از گروه خاصی جانبداری نمی
کند. من تجربه چندکار با آقای تکاور داشتم و با وجود خستگی از سریالی در
شبکه آی فیلم، پیشنهاد این کار را قبول کردم و از کار راضی هستم.
این بازیگر درباره دیدگاه عامه نسبت به فیلم هایی با رگه های سیاسی
گفت:من به دیدگاه کارگردان نسبت به کار اطمینان دارم و آقای تکاور عینا
مثل فیلمنامه پیش نمی روند،بلکه برخی سکانس ها و دیالوگ ها را کم و
زیاد می کنند. ایشان کارگردانی است که ذهنش دائما درگیر فعالیت است.
گاهی اوقات بازیگر باید ریسک کند و در این میان اطمینان به کارگردان می
تواند نشانگر همه چیز باشد.
صحنه مربوط به فرید«محسن افشانی» چندبار گرفته می شود و مریم
کاویانی نیز به عنوان نقش مقابل پرستاری است که در بیمارستان فعالیت
می کند. او مقابل نگاه غضب آلود و فریادهای مکرر فرید چیزی نمی گوید و
پس از چند برداشت این صحنه به اتمام می رسد و تکاور نیز رضایت می
دهد.
محسن افشانی:نقش فرید را به عنوان دوره دیده اردوگاه اشرف ایفا می کنم
پس از آن قرارست صحنه ای گرفته شود که محسن افشانی اسلحه به دست به عنوان بازیگر اصلی فریاد می زند و تهدید می کند و دائما این را می پرسد که چه کسی مهرداد را کشته است؟
بعد از کات کارگردان محسن افشانی که به دلیل فریادهای مکرر صدایش گرفته، درباره نقش خود توضیح داد: من نقش فرید را بازی می کنم. او فرد دوره دیده ای در اردوگاه اشرف است که به ایران می آید و در این جریانات خودش را با دیگران همراه می کند.
وی ادامه داد: فرید از فرانسه به ایران آمده و در نهایت متوجه می شویم او همان فردی است که باعث تیرزدن به یک شخصیت شده و او را به بیمارستان آورده است.
محسن افشانی عنوان کرد: به طور اتفاقی گروهی که از جبهه مقابل و حزب اللهی بودند به بیمارستان می آیند و فرید از فرصت سوء استفاده می کند و تنشی به وجود می آورد و طرفین را نسبت به یکدیگر بدبین می کند. گروگانگیری صورت می دهیم تا انتهای قصه که پلیس و یگان ویژه مسئول بررسی این وضعیت می شوند و ...
#######################
Dir:Sidney Lumet
سرپیکو
فیلم محصول سال 1973
سرپیکو نام فیلمی زندگینامهای، درام و جنایی به کارگردانی سیدنی لومت، تهیه کنندگی دینو دلارنتیس، نویسندگی پیتر ماس و والدو سالت و با بازی آل پاچینو است که در ۵ دسامبر ۱۹۷۳ اکران شد.
تاریخ اکران: ۵ دسامبر ۱۹۷۳ م. (آمریکا)
کارگردان: سیدنی لومت
مدت زمان فیلم: ۲ ساعت ۱۰ دقیقه
بودجه: ۱ میلیون دلار آمریکا
آهنگساز: میکیس تئودوراکیس، باب جیمز
بازیگران
آل پاچینو
جان رندولف
جک کهو
#######################
سرپیکو
کارگردان سیدنی لومت
تهیهکننده دینو دلارنتیس
راجر م. راستاین
مارتین برگمن
نویسنده پیتر ماس (کتاب)
والدو سالت
نورمن وکسلر
سیدنی کینگزلی
بازیگران آل پاچینو
جان راندالف (بازیگر)
تونی رابرتس
برنارد بارو
م.امتوالش
هایمه سانچز
موسیقی میکیس تئودوراکیس
جیاکومو پاچینی
فیلمبرداری آرتور جی.اورنیتز
تدوین دیدی آلن
ریچارد مارکس
رونالد روس
آنجلو کارو
توزیعکننده پارامونت پیکچرز
مدت زمان
۱۵۲ دقیقه
کشور ایالات متحده
زبان انگلیسی
ایتالیایی
اسپانیایی
هزینهٔ فیلم یک میلیون دلار
فروش گیشه ۲۹/۸ میلیون دلار
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم سرپیکو به کارگردانی سیدنی لومت که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
سرپیکو (به انگلیسی: Serpico) نام فیلمی زندگینامهای، درام و جنایی به کارگردانی سیدنی لومت، تهیه کنندگی دینو دلارنتیس، نویسندگی پیتر ماس و والدو سالت و با بازی آل پاچینو است که در ۵ دسامبر ۱۹۷۳ اکران شد. «سرپیکو» از فیلمهای بنام سیدنی لومت و یکی از آثار تحسینشده صنعت سینما در دهه هفتاد است.
آلپاچینو برای این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد سال شد. سیدنی لومت این فیلم را افشاگرانه قلمداد کرد و نامزد اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.
سرپیکو قصه زندگی و فعالیتهای یک پلیس نیویورکی است که علیه فساد طغیان کرده بود. مبارزه علیه فساد باعث میشود که علیه همکاران فاسد و رشوهبگیر خود موضعگیری کند اما این کار برای او گران تمام میشود و باعث میشود که بالادستیهایش هم علیه او موضعگیری کنند.
سرپیکو چهارصد و هفتاد و هشتمین فیلمی است که منتقدان سینمایی معتقدند باید دید.
داستان فیلم
«فرانک سرپیکو» (پاچینو) به نیروی پلیس منطقه ۸۲ نیویورک میپیوندد و به عنوان پلیسی تازه کار به خدمت مشغول میشود. اما چون سودای کارآگاه شدن در سر دارد، به دایره جنایی منتقل میشود و هم زمان در دانشگاه نیویورک به تحصیل میپردازد. «سرپیکو» با مقام ارشد خود کنار نمیآید و از «بازرس مکلین» میخواهد که او را به منطقه بیست و یکم منتقل کند. در نخستین روز فعالیت خود در این منطقه، میخواهند به او باج بدهند، که این موضوع را با دوستش ، «باب بلر»، بلر یکی از کارمندان بخش بازرسی پلیس است که در کلاسی که برای آموزش برای پلیسها گذاشته اند با او آشنا میشود و خود را به مستی می زند و وقتی از پاکی او مطمئن می شود با او طرح دوستی می ریزد.(رابرتس) که عضو کمیته ویژه شهرداری است در میان میگذارد تا اینکه با وساطت «مکلین» به دایره خوش نام منتقل می شود، اما همچنان با پیشنهاد رشوه روبرو است. «سرپیکو» و «بلر» تلاش میکنند تا فساد رشوه خواری را ریشه یابی کنند، اما به نتیجه نمیرسند. سرانجام «سرپیکو» با کمک «بازرس لومباردو» (گروور) از منطقه هشت و همکاری «بلر» پرونده رشوه خواری افراد پلیس را پیگیری میکند، و کمیسیون ویژهای تشکیل میشود. در اوج ماجرا، «سرپیکو» را به دایره مواد مخدر پلیس بروکلین منتقل میکنند…
اطلاعات متفرقه درباره فیلم
این فیلم بر مبنای سرگذشت واقعی «فرانک سرپیکو» پلیسی صادق و عدالت خواه که با محیط فاسدی که در آن زندگی می کرد ناسازگار بود، توسط «سیدنی لومت» ساخته شد. «فرانک سرپیکو» پلیسی نیویورکی است که به تسلیم ناپذیری شهرت دارد و حداقل چندین پلیس قسم خوردهاند که او را بکشند. او به بدترین واحد ممکن منتقل میشود تا کشته شود تا آنجا که تیری به صورتش میخورد. بعد از مدتی حال سرپیکو بهتر میشود. به او ارتقاء درجه میدهند ولی او نمیپذیرد و برای همیشه آمریکا را ترک میکند.
فیلم در زمان نمایش غوغا کرد و با ستایش خوبی از سوی منتقدان روبرو شد.
«سیدنی لومت» فیلمبرداری را از صحنه های معمولی شروع کرد تا بازیگران کم کم در نقش خود حل شوند و سپس فیلمبرداری صحنه های دشوارتر شروع شد. برای «لومت» فیلمبرداری جذابترین و خلاقانه ترین بخش کار فیلمسازی است و مراحل فنی بعدی فرساینده و بیلذت است.
جدای از کارگردانی «لومت»، سنگینی فیلم بیشتر بر دوش «پاچینو» است که در یکی از نخستین نقشهای سینماییاش میدرخشد، او قبل از ساخته شدن فیلم برای درک بهتر نقش، مدتی را با سرپیکوی واقعی گذرانده بود! خود «پاچینو» در این مورد می گوید:
بیشتر سعی میکردم وقتم را با فرانک بگذرانم، آن قدر که حسی مثل او پیدا کنم. یک بار در ویلای اجارهای من در مانتاک بودیم. نشسته بودیم و به آب نگاه می کردیم. با خودم گفتم خوب بگذار من هم مثل بقیه سوال احمقانهای بپرسم که این بود: (چرا فرانک؟ چرا این کار را کردی؟) گفت: (خب، آل، نمیدانم. شاید باید بگویم چون… اگر نمیکردم وقتی به یک موسیقی گوش میکردم نمیدانستم کی هستم.) خیلی جالب قضیه را بیان کرد! این جور آدمی بود. از بودن با او لذت بردم. چشم هایش برق شیطنت داشت.
نام فیلم:سرپیکو
محصول:آمریکا-ایتالیا
سال تولید:1973
مدت زمان:130دقیقه
ژانر:بیوگرافی-جنائی-درام
IMDB Rate:7.8
کارگردان:سیدنی لومت
فیلم نامه:والدو سالت-نورمن وکسلر(بر اساس کتابی از پیتر ماس)
تهیه کنندگان:دینو دو لورنتیس-راجر راستاین-مارتین برگمن
آهنگ ساز:میکیس تئودوراکیس-جیاکومو پاچینی
فیلم بردار:آرتور جی.اورنتیز
بازیگران:
آل پاچینو در نقش فرنک سرپیکو
جان راندالف در نقش فرمانده سیدنی گرین
بیف مک گوآیر در نقش کاپیتان مک کالین
باربارا ادا یانگ در نقش لوری
افتخارات:
نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد
نامزد اسکار بهترین فیلم نامه اقتباسی
نامزد بافتای بهترین بازیگر نقش اول مرد
نامزد بافتای بهترین کارگردانی
برنده گلدن گلاب بهترین بازیگر نقش اول مرد
نامزد گلدن گلاب بهترین فیلم درام
و
10ها جایزه دیگر
درباره فیلم:
"چگونه آل پاچینو یک کتاب را جاودانه کرد" شاید بهترین عنوانی باشه که برای فیلم سرپیکو بشه انتخاب کنیم...این فیلم فوق العاده بر مبنای سرگذشت واقعی فرنک سرپیکو پلیس صادق و عدالت خواه که با محیط فاسدی که در آن زندگی میکرد و ناسازگار بود توسط لومت ساخته شد با اقتباس از کتاب "سرپیکو:داستان کلاسیکی از پلیسی که خریدنی نبود"
هم فیلم و هم کتاب در زمان خودشان موفقیت های اساسی را برای خالقانشان فراهم کردند فروش 3میلیون نسخه از کتاب برای پیتر ماس مصداق این موضوع است همچنین که فیلم سرپیکو چه در میان منتقدان چه در میان تماشاگران از محبوبیت خاصی برخوردار شد بطوری که با بودجه 1ملیون دلاری چیزی نزدیک به 30ملیون دلار فروش کرد و از نظر منتقدین صدوهفتادو چهارمین فیلمی است که قبل از مرگ باید دید...
در پایان به سینما دوستان توصیه میشود فرصت دیدن این فیلم زیبا را از دست ندهند
عکس فرانک سر پیکو واقعی
گزارشگر : مهدی محبعلی
فیلم سرپیکو که بر اساس رمانی به همین نام در سال 1973 و به کارگردانی "سیدنی لومت" ساخته شد،فیلمی تلخ و نمایش سیمای فاسد پلیس آمریکا در دهه هفتاد است که تاثیرات اجنماعی زیادی از خود بر جای گذاشت._
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این فیلم را "سیدنی لومت" کارگردان امریکایی ساخت که بیش از 50 فیلم را در دوران کاری خود کارگردانی کرده است.
سرپیکو بر اساس یک کتاب بیوگرافی اثر" پیتر مس" ساخته شده که آن کتاب نیز خود برداشتی از زندگی واقعی" فرانک سرپیکو" پلیس جنجالی امریکایی است.
داستان فیلم روایت زندگی " فرانک سرپیکو" است که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری و ورود به پلیس آمریکا با ناهنجاری ها و فساد موجود در آن رو به رو می شود.این پلیس جوان بعد از سرخوردگی تصمیم می گیرد تا لباس فرم را برای همیشه کنار بگذارد و تبدیل به یک پلیس مخفی شود.انتخاب لباس های او که شبییه کولی هاست و پاکی او به مذاق همکارانش خوش نمی آید.سرپیکو با شجاعت تخلف ها را به مراجع بالا گزارش می دهد اما به ادعاهای او توجهی نمی شود.مبارزه سرپیکو با فساد و مقاومت در برابر دریافت رشوه، زندگی شخصی او را نیز تحت تاثیر قرار می دهد اما او تصمیم به ادامه مبارزه میگیرد.سرانجام با اینکه با دخالت غیرمستقیم پلیس به او شلیک می شود، اما جان سالم به در برده و تبدیل به یک قهرمان می شود.
سرپیکو به در کنار دیگر آثار لومت که مهمترین آنها " بعد از ظهر سگی " است، نگاهی تند و انتقادی به دوران ملتهب دهه هفتاد امریکا دارد. فساد عریان و قدرت مافیای فاسد دولتی فضا را برای مردی آرمانی چون سرپیکو غیر قابل تحمل می کند ولی ادامه مبارزه از سوی فرانکی مخاطب را نیز با وی همراه ساخته و این شاید از نکاتی باشد که هم کتاب و هم فیلم را برای تماشاگر و خواننده جذاب می سازد.
فیلم از روایتی سرگذشت نامه ای برخوردار است و مخاطب بعد از را برای پذیریش اینکه چرا سرپیکو آماده مبارزه با پلیس های فاسد می شود، آماده می کند.اتفاقی که معمولا در اقتباس های بیوگرافیک نمی افتد. یعنی نویسنده و کارگردان صرفا به نمایش دقیق تاریخی اثر می پردازند.اما سرپیکو فیلمی است که قهرمانش را در مسیری دراماتیک قرار می دهد تا مخاطب همراه با او به انتظار اتفاق بعدی باشد.
توجه به جزییات نیز از دیگر عناصر قابل توجهی است که فیلم را از دیگر آثار همگون فراتر می برد.لهجه اسپانیولی سرپیکو ، دکور آرام و علاقه او به پاکی ونظافت که بیانگر صلح طلبی اوست در واقه تحلیلی صحیح از شخصیت وی و نمایشی بی نقص از این مفهوم است.
"پیتر مس" نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی با نگارش کتاب "سرپیکو" توانست به یک موفقیت عظیم تجاری در حوزه کتاب های بیوگرافیک" برسد. وی در سال 1991 توانست جایزه "بهترین کتاب جنایی-حقیقی ادگار" را برای کتاب پر فروش خود با عنوان " کاغذ های فالاچی" دریافت کند. از دیگر آثار این نویسنده می توان به کتاب هایی چون " پادشاه کولی ها" ،" ناجی" و " ساخت آمریکا" اشاره کرد.
کتاب سرگذشت این افسر بیش از سه میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است.نام اصلی کتاب "سرپیکو: داستان کلاسیکی از پلیسی که خریدنی نبود" است.
بازی "آل پاچینو" در به تصویر کشیدن شخصیت خاص و منحصر به فرد " فرانک سرپیکو" یک شاهکار سینمایی به حساب می آید و او را برای بار دوم نامزد دریافت جایزه اسکار کرد.
وی با مطالعه کامل کتاب مس و نیز تحقیقات شخصی یک بازی سینمایی بی نقص را از خود نمایش می دهد.در یکی از روزهای فیلمبرداری وی آن چنان در نقش خود فرو می رود که واقعا یک راننده متخلف را توقیف می کند و می خواهد با وی برخورد کند، اما متوجه می شود که برگ جریمه ندارد.
این فیلم121دقیقه ای محصول مشترک ایتالیا و امریکاست .فیلم در زمان خود یک موفقیت دوباره برای آل پاچینو بعد از فیلم "پدر خوانده بود.
محلی که در فیلم به عنوان خانه "سرپیکو" نمایش داده می شود تنها چند بلوک تا خانه واقعی سرپیکو فاصله دارد که در همان خیابان واقع شده است.
نمایش این فیلم با اعتراض های شدید پلیس امریکا همراه بود که حتی در برخی سینماهای نیویورک موجب درگیری پلیس و مردمی شد که خواهان نظارت بیشتر بر پلیس شده بودند.
آل پاچینو قبل از شروع فیلمبرداری از "فرانک سرپیکو" دعوت کرد تا در خانه ای که در منهتن اجاره کرده، حضور یابد و با او صحبت کند.وقتی آل پاچینو از او پرسید:"چرا این کار را کردی؟" سرپیکو پاسخ داد:"نمیدانم آل، اگر این کار را نمی کردم چگونه می توانستم به موسیقی صلح گوش دهم؟"
فیلم نیز مانند کتاب لحظه ای را که به سرپیکو شلیک شد با جزییات کامل تصویر می کند و نشان می دهد که چگونه دو پلیس مواد مخدر بروکلین با اهمال خود در تیراندازی به سرپیکو مقصر بودند.
این فیلم در 104 لوکیشن متفاوت در نیویورک فیلمبرداری شده است.در این فیلم علاوه بر " آل پاچینو" بازیگرانی چون:" جان راندلف" ،" بیف مگ گوئر" و " الن ریچ" به ایفای نقش پرداخته اند.
Dir:Atom Egoyan
گرفتار
فیلم محصول سال 2014
«گرفتار» فیلمی کانادایی در گونه دلهرهآور به کارگردانی آتوم اگویان است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ به نمایش درآمد. داستان فیلم گرفتار به صورت غیرخطی و با استفاده از تکنیک بازگشت به گذشته روایت میشود.
تاریخ اکران اولیه: ۱۶ مهٔ ۲۰۱۴ م.
کارگردان: آتوم اگویان
داستان: آتوم اگویان
آهنگساز: مایکل دانا
فیلمنامه: آتوم اگویان، دیوید فریزر
بازیگران
رایان رینولدز
رزاریو داوسون
اسکات اسپیدمن
رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم جدید دربند به کارگردانی آتوم اگویان که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .
نام فیلم : دربند The Captive 2014
کارگردان : Atom Egoyan
ژانر : هیجانی
محصول : آمریکا
ساال ساخت : ۲۰۱۴
بازیگران : Ryan Reynolds, Scott Speedman, Rosario Dawson
خلاصه داستان : هشت سال پس از ناپدید شدن کاساندرا ، شایعات نگران کننده ای نشان میدهد که او هنوز زنده است. والدینش ، پلیس و خود کاساندرا تلاش میکنند معمای ناپدید شدنش را حل نمایند و…
نقد و بررسی نامزدهای نخل طلای 2014: The Captive (دربند) اثر آتوم اگویان
The Captive (دربند)
----۱۶ مه ۲۰۱۴ --- هیجانی ---۱۱۲ دقیقه NR
کارگردان : Atom Egoyan
نویسندگان : Atom Egoyan, David Fraser
بازیگران : Ryan Reynolds, Scott Speedman, Rosario Dawson
خلاصه داستان : پس از ۸ سال از ناپدید شدن کساندرا، نشانههای دردناکی نشان میدهد که او هنوز زنده است. والدینش، پلیس و خود کساندرا تلاش میکنند معمای ناپدید شدنش را حل نمایند ...
منتقد: پیتر برادشاو (گاردین)-امتیاز ۲ از ۱۰ (۱ از ۵)
یک روز دیگر در جشنواره فیلم کن و یک فیلم ملالت آور یک ستارهای دیگر. این یکی آنچنان از ابتدا تا انتها ابلهانه راه بیراهه پیش گرفته است که به یک کابوس وحشتناک میماند.
احتمالا آتوم اگویان برای آزار دهنده بودن فیلم جدیدش قصد و نیتی داشته است. اما قطعا قصدش از آزاردهنده بازیهای آزار دهنده، فیلمنامه آزار دهنده، کارگردانی آزاردهنده و فیلمی سرتاپا آزاردهنده که به بیراهه برود و این چنین سزاوار سرزنش باشد نبوده است.
موضوعی که اگویان به طرز بدی به آن پرداخته از قضا بسیار جدی است: آزار جنسی کودکان. درام او در مورد متیو (با بازی رایان رینولدز) و تینا (با بازی میرِی اینوس) است، زوجی که در شهر نیاگارا فالز در انتاریو زندگی میکنند. وقتی متیو برای خرید غذا ماشینش را برای فقط چند دقیقه پارک میکند و به فروشگاه میرود، کِسندرا دختر نه ساله شان از داخل ماشین ربوده و بدون هیچ اثری ناپدید میشود؛ اما چند سال بعد پلیسهای مامور این پرونده، نیکول (با بازی رُزاریو داوسون) و جفری (با بازی اسکات اسپیدمن) سرنخی حیاتی از او پیدا میکنند. در طی تلاشی طاقت فرسا و زجرآور در حین جستجو در میان انبوهی از تصاویر اینترنتی که بین منحرفان جنسی کودک آزار رد و بدل میشده است، اثری پیدا میکنند که گواهی بر زنده و در بند بودن کِسندرا نمیدهد، اما نشان میدهد سردسته این گروه به طریقی برای نصب دوربینهای مخفی با صنایع و ابزار ساختمانی در ارتباط بوده است، تا [پس از ربوده شدن کِسندرا] شکنجه روحی خود تینا را مشاهده کند؛ یک روش ترسناک جدید در مردم آزاری و فرو نشاندن شهوت با نگاه به زندگی خصوصی دیگران.
اگر یک رویهی راست و مستقیم در پیش گرفته میشد و اگویان سعی نمیکرد میزان صبر مخاطبان را بسنجد و با این درام به شدت نامعقولش به هوش آنها توهین کند، شاید این طرح اثر بخش میشد؛ اما خط به خط و صحنه به صحنهی آن به طرز توهین آمیزی احمقانه و مضحک است. این فیلم نمره قبولی را به عنوان یک تریلر متعارف نمیگیرد و بی تعارف بگویم در اینکه چیزی شبیه به یک فانتزی رؤیاگون از شیاطین سیاه (دنیایی فانتزی که در آن شیاطین در میان انسانها زندگی میکنند) باشد هم جای شک است. شخصیت پلیس رُزاریو داوسون احتمالا میخواهد با شغل تشریفاتی پلیسی خود مقداری کارهای خیرخواهانه انجام دهد (اما چه کاری واقعا؟) بنابراین با یک لباس سیندرلایی جذاب به یک سالن رقص میرود و در آنجا چند زن بدجنس با کلاهگیسهای سیاه که برای آن کودک آزاران خشمگین کار میکنند او را میدزدند! آن هم با ریختن مواد مخدر در مشروبش! واقعا؟ مطمئنید این فیلمنامه را یک بچه پنج ساله ننوشته است؟ واقعا شرم آور است.
فاجعه واقعی وقتی شروع میشود که آن کودک آزار به متیو اجازه ملاقات رو در رو با کِسندرا که حالا یک نوجوان است را میدهد. بنابراین ملاقاتی را در نقطهای دور افتاده و برفی ترتیب میدهد. پدر و دختر یکدیگر را در آغوش میگیرند، اما وقتی متیو نشان میدهد که میخواهد کِسندرا را با خود ببرد، آن بدجنس که مخفی شده است با تیرهای بیهوشی به او شلیک میکند. درست یادم نیست، صحنهای وجود دارد که متیو با سرگیجه بیدار میشود و میبیند کِسندرا رفته؟ احتمالا از دیدم پنهان مانده، چون گمان کنم آن تیر بیهوشی به خودم خورده باشد.
بعد نوبت به بازیهای وحشتناک میرسد. البته اگر بخواهیم منصف باشیم، چندان تقصیر بازیگران نیست، چون آنها هم در یک فیلمنامه ابلهانه به حال خود رها شده اند تا دست و پا بزنند. کوین دوراند نقش میکای خبیث را بازی میکند که موهایش رو به خاکستری گذاشته و وسواس بیمارگونهای نسبت به اپرای "فلوت سحر آمیز" موتسارت دارد. اسکات اسپیدمن مدام در حال غصه خوردن و در فکر فرو رفتن و این و آن را له کردن است. رُزاریو هم که اصلا انگار کلا در فیلم دیگری سیر میکند. آرسینه خانجیان حضور افتخاری وحشتناکی دارد که ادا و اطوار هاج و واجش را یک لحظه هم نمیشود تحمل کرد.
جای نگرانی دارد که اگویان این چنین مسالهی جدیی را در دست گرفته و توهمات احمقانه و تصورات ساده انگارانه خود را تا مرز نابودی و حتی بیشتر به آن خورانده است. سه سال پیش فیلمی اثر مارکوس اشلینزر به نام «مایکل/Michael» در کن به نمایش در آمد، که نشان داد با شفافیت و شجاعت میشود این ایدههای دور از ذهن و تکان دهنده را در سینما به خوبی به کار بست. اما با ابراز تاسف، فیلم اگویان صرفا یک آش شله قلمکار از خود راضی است.
اختصاصی نقد فارسی
مترجم: سید مجتبی حسینی
نام فارسی:دربند The Captive 2014
نام انگلیسی:The Captive
سال انتشار:۲۰۱۴
ژانر : هیجانی
کارگردان : Atom Egoyan
ستارگان : Ryan Reynolds, Scott Speedman, Rosario Dawson
زمان : ۱۲۴ دقیقه
خلاصه داستان : هشت سال پس از ناپدید شدن کاساندرا ، شایعات نگران کننده ای نشان میدهد که او هنوز زنده است. والدینش ، پلیس و خود کاساندرا تلاش میکنند معمای ناپدید شدنش را حل نمایند و…
دوبله شده توسط استودیوی داخلی
#######################
گرفتار (فیلم ۲۰۱۴)
کارگردان آتوم اگویان
تهیهکننده جنیفر وایس
سیمون اوردل
نویسنده
آتوم اگویان
دیوید فریزر
بازیگران رایان رینولدز
اسکات اسپیدمن
رزاریو داوسون
میری انوس
کوین دوراند
الکسیا فاست
بروس گرین وود
موسیقی مایکل دانا
فیلمبرداری پل ساروزی
تدوین
آتوم اگویان
سوزان شیپتون
شرکت
تولید
اگوفیلم آرتز
فیلم فارم
تاریخهای انتشار : ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ (کانادا)
مدت : ۱۱۳ دقیقه
کشور کانادا
زبان انگلیسی
گیشه ۱٬۰۷۵٬۱۷۸دلار
«گرفتار» (انگلیسی: The Captive) فیلمی کانادایی در گونه دلهرهآور به کارگردانی آتوم اگویان است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد. این فیلم در بخش مسابقه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.داستان فیلم گرفتار به صورت غیرخطی و با استفاده از تکنیک بازگشت به گذشته روایت میشود.
بازیگران
رایان رینولدز
اسکات اسپیدمن
رزاریو داوسون
میری انوس
کوین دوراند
الکسیا فاست
بروس گرین وود