رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

دیوید فینچر با همکاری جک نیکلسون سریال محله چینی‌ها را می سازد

«دیوید فینچر» سریال «محله چینی‌ها» را می‌سازد

«دیوید فینچر» سریال «محله چینی‌ها» را می‌سازد

«دیوید فینچر» قرار است با همکاری کمپانی نتفلیکس یک سریال بر اساس فیلم سینمایی معروف «محله چینی‌ها» مقابل دوربین ببرد.

«فینچر» در این سریال جدید به سراغ شخصیت «جی.جی گیتس» کارآگاه خصوصی در فیلم سینمایی «محله چینی‌ها» (۱۹۷۴) در دوران جوانی می‌رود که نقش آن را «جک نیکلسون» ایفا می‌کرد و به یک باره با شبکه‌ای بسیار بزرگ از فساد رو به رو شد.

«رابرت تاون» فیلمنامه‌نویس فیلم «محله چینی‌ها» در ساخت این سریال با «فینچر» همکاری می‌کند.

«رابرت اوانز» تهیه‌کننده بزرگ سینمای آمریکا که چندی پیش درگذشت، تهیه‌کنندگی فیلم «محله چینی‌ها» را بر عهده داشت، فیلمی که در سال ۱۹۷۵ در ۱۱ شاخه نامزد کسب جایزه شد و در شاخه بهترین فیلمنامه اصلی یک جایزه اسکار برای «رابرت تاون» به ارمغان آورد.

«دیوید فینچر» پیش از این در اولین تجربه سریال‌سازی خود، سریال موفق «خانه پوشالی» را برای شبکه نتفلیکس ساخت و پس از آن نیز سریال جنایی «شکارچی ذهن» را مقابل دوربین برد.

کمپانی نتفلیکس هنوز اطلاعاتی درباره زمان آغاز پروژه ساخت سریال «محله چینی‌ها» ارائه نداده است.

انتهای پیام/

پایان فیلمبرداری از "فیلم سینمایی لامینور" اثر تازه داریوش مهرجویی

لامینور؛ داریوش مهرجویی همه را غافلگیر می‎کند؟پردیس احمدیه در نمایی از فیلم لامینور

فیلمبرداری "لامینور" اثر تازه داریوش مهرجویی کارگردان بزرگ سینما به تازگی پایان یافته است. فیلمی که کلکسیونی از بهترین بازیگران و عوامل سینما در آن حضور دارند. قصه "لامینور" ظاهرا در مدار همان قصه "سنتوری" قرار دارد. این بار به جای یک نوازنده مرد داستان حول یک نوازنده زن شکل گرفته است.
«لامینور» 27مین فیلم بلند سینمایی داریوش مهرجویی است که 25 شهریور جلوی دوربین رفته بود، فیلمبرداری این اثر سینمایی سه روز پیش به پایان رسید. قرار است اثر تازه مهرجویی به جشنواره فیلم فجر برسد. شاید در جشنواره مهرجویی که دهه هشتاد زندگی خود را می گذارند باری چندمین بار همه را غافلگیر کند.
 
داریوش مهرجویی شش سال پیش با فیلم "اشباح" در جشنواره فیلم فجر حضور داشت. فیلمی که علی رغم تبلیغات فراوان همه را ناامید کرد و مهرجویی هم ترجیح داد در نشست خبری پس از اکران فیلم در سینمای اهالی رسانه شرکت نکند.

داریوش مهرجویی، فیلمنامه «لامینور» را با همراهی همسرش وحیده محمدی‌فر نوشته است. جدای از کارگردانی این اثر سینمایی که بر عهده مهرجویی است، تهیه کننده آن نیز از کارگردانان جوان، اما مشهور و پر حاشیه سینماست. رضا درمیشیان تهیه کنندگی لامینور را بر عهده دارد. رضا درمیشیان کارگردان فیلم بحث برانگیز "لانتوری" و "عصبانی نیستم"بوده است.

او حالا با یکی از باسابقه‌ترین کارگردانان سینما همکاری می‌کند. در کنار درمیشیان دیگر همکاران فنی این پروژه عبارتند از: طراحی گریم عبدالله اسکندری، مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی، طراحی لباس گلناز گلشن، طراحی صحنه امیر حسین حداد، برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان حمید غفارزاده، صدابرداری امیرحاتمی و دستیاری کارگردان امیر سیدی با مدیریت تولید فواد بوربور.

لامینور؛ داریوش مهرجویی همه را غافلگیر می‎کند؟علی نصیریان پس از 40 سال در لامینور با مهرجویی همکاری می کند

کلکسیون بازیگران

اما از مهمترین نکات در فیلم تازه داریوش مهرجویی حضور ستاره‌های قدیمی سینما است. مهرجویی در "لامینور" بعد از چهل سال دوباره با علی نصیریان همکاری کرده است.

آخرین‌بار نصیریان در سال ۱۳۵۹ در فیلم «مدرسه‌ای که می‌رفتیم» ساخته مهرجویی بازی کرده بود و پس از آن فرصت همکاری با این کارگردان برای او پیش نیامده بود. «گاو»، «پستچی»، «آقای هالو» و «دایره مینا» چهار همکاری دیگر این دو هنرمند باسابقه هستند.

مرگ داوود رشیدی، عزت‌الله انتظامی و جمشید مشایخی که سه تن از حلقه پنج نفره بازیگران پیشرو سینمای ایران در سال‌های آغازین این صنعت بودند، اهمیت این همکاری را دوچندان می‌کند. نصیریان و محمدعلی کشاورز تنها بازیگران باقی‌مانده از آن حلقه هستند. علی نصیریان که پیش از این با بازی در سرالی «شهرزاد» محبوبیت بیشتری پیدا کرده بود، سال گذشته در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بازیگر مکمل مرد را برای بازی در فیلم «مسخره‌باز» دریافت کرد و در عین قبول این جایزه به طعنه آن را «سیمرغ درجه دو» خواند. نصیریان ۸۴ سال سن دارد و مهرجویی نیز هشتادمین سال زندگی‌اش را می‌گذراند.

اما در کنار نصیریان، مهرجویی پس از ۵۰ سال باز هم با عزت‌الله رمضانی فر بازیگر قدیمی سینما در "لامینور" کار کرده است. این سومین همکاری این دو چهره قدیمی سینما پس از فیلم‌های «گاو» و «پستچی» است.

فریماه فرجامی نیز که سال هاست مقابل دوربین سینما نرفته به عنوان بازیگر مهمان در «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی دارد. فرجامی سی و سه سال پیش مقابل دوربین داریوش مهرجویی در فیلم «اجاره نشین ها» رفته بود و «لامینور» دومین همکاری اش با مهرجویی است.


دیگر بازیگران این پروژه عبارتند از: پردیس احمدیه، سیامک انصاری، بیتافرهی، علی مصفا، مهرداد صدیقیان، بهناز جعفری، کاوه آفاق، امرالله صابری، رضا داودنژاد، دیبا زاهدی، سیامک ادیب، محمد رضا شهبانی نوری، شراره رنجبر، محمد جواد جعفرپور، مهرنوش ذوالفقاری، محمد هادی عطایی، مهدی مرتضایی، یاسمن کوزه گر، هومن بهزادی، هانا وارسته، سبحان خسروی، احمد یاوری، فرهاد ریش سفیدی، علی بلوردی.

لامینور؛ داریوش مهرجویی همه را غافلگیر می‎کند؟داریوش مهرجویی در دهه هشتاد زندگی خود قرار دارد

قصه محرمانه "لامینور"

در خبر‌های جزییات زیادی از قصه اثر تازه مهرجویی منتشر نشده است، با این حال برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که "لامینور" ادامه "سنتوری" است.

مدت هاست که مهرجویی به دنبال ساخت ادامه اثر پربیننده و جنجالی ۱۳ سال پیش خود یعنی "سنتوری" است. چند سال پیش او تلاش‌هایی در این راه انجام داد که به دلیل اختلافات فراوانی با محسن چاووشی خواننده موسیقی پاپ به نتیجه نرسید.

حالا ظاهرا با ایجاد تغییراتی در ایده این فرصت ایجاد شده است.  "لامینور" درباره یک نوازنده زن است. نوازنده‌ای که براساس تصاویر منتشر شده ظاهرا "پردیس احمدیه" نقش آن را بازی می‌کند.

در این اثر کاوه آفاق خواننده راک نیز بازی می‌کند. ظاهرا کریستف رضاعی آهنگساز و نوازننده پیانو نیز آهنگسازی آن را برعهده دارد. البته در این باره خبری به صورت رسمی منتشر نشده است.

عوامل "لامینور" از لو دادن جزییات و حتی خلاصه قصه فیلم منع شده اند. کاوه آفاق در این باره گفته است: "درباره جزئیات لامینور نمی‌توانم چیزی بگویم."

او افزود: «خیلی برایم عجیب بود که آدم‌های بزرگی مانند استاد مهرجویی در سن و سال و تجربه‌ای که هستند نیم‌نگاهی هم به بنده داشتند. برایم باعث افتخار است و همیشه ممنون لطفشان هستم. رضا درمیشیان هم گفته درباره کار صحبتی کنی تو را می‌کشم!»


"لامینور" و حواشی مالی آن

" «لامینور» کاملا بدون حمایت دولتی، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تولید می‌شود" این عبارتی است که مورد تاکید سازندگان این اثر سینمایی است. این موضوع به حواشی چند ماه اخیر ساخت آن و دعوای رضا درمیشیان با بنیاد سینمایی فارابی باز می‌گردد.

ماجرا از آنجا آغاز شد که خبری از سوی خبرگزاری فارس منتشر شد که بنیاد سینمایی فارابی وام ۴۰۰ میلیونی برای ساخت "لامینور" در نظر گرفته، اما تهیه کننده این فیلم این کمک را رد کرده است. اما این خبر از سوی سازندگان لامینور تکذیب شد.

روابط عمومی "لامینور" در این باره جوابیه‌ای برای خبرگزاری فارس منتشر کرد و کمک بنیاد فارابی را "خیالی" خواند.

در این اطلاعیه به نامه از رضا درمیشیان به رییس بنیاد فارابی درباره کمک به این پروژه اشاره شده است. ظاهرا این نامه مربوط به مرداد ماه است. در این نامه خطاب به مدیریت فارابی آمده است: «من برای فیلم خودم نه از شما درخواستی داشته‌ام و نه انتظاری دارم، اما فکر می‌کردم حمایت از بزرگانی، چون داریوش مهرجوی وظیفه بنیاد سینمایی فارابی است. عدم حمایت حضرتعالی و بنیاد فارابی را از یاد نخواهم برد و بی‌صبرانه منتظر تماشای تولیدات فاخرتان هستم.»

روابط عمومی "لامینور" تاکید کرده که فارابی پاسخی به این نامه نداده که نشان دهد برای "مهرجویی" احترامی قائل است. در ادامه همچین از این انتقاد شده که در حمایت مالی از "لامینور" تعلل صورت گرفته است. ظاهرا صندوق اعتباری هنر برای بررسی حمایت از "لامینور"، خواستار زمان برای بررسی سوابق داریوش مهرجویی شده بود. روابط عمومی لامینور این رفتار صندوق اعتباری هنر را "بی احترامی" دانسته است.

به هر ترتیب پس از این حواشی رضا درمیشیان تهیه کننده "لامینور" با انتشار یادداشتی از دریافت نامه وام "فارابی" به این پروژه خبر داد. اما او گفت: "تاریخ نامه متعلق به سه ماه پیش است."
درمیشیان خطاب به علیرضا تابش مدیر فارابی نوشت: «آقای تابش فارابی! تعارف را کنار بگذارید، حضرت‌عالی علاقه‌ای به حمایت از فیلم آقای مهرجویی نداشته و ندارید، حالا چرا با فرستادن نامه‌ای به تاریخ سه ماه قبل به تکاپو افتاده‌اید که مدعی شوید می‌خواستید حمایت کنید؟»

او در ادامه تاکید کرد: "مشکل از من است که فکر می‌کردم وظیفه فارابی حمایت از بزرگان سینماست که دیدم نیست. فیلم آقای مهرجویی بدون حمایت شما در حال ساخت است و ما نیازی به وام بهره‌دار شما نداریم."

او در پایان تاکید کرد "«لامینور» فیلمی است که کاملا بدون حمایت دولتی، بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی تولید می‌شود و عدم حمایت نشان دهنده عدم وابستگی و استقلال سازندگان آن است."

«ستایش ۴» ساخته نمی‌شود


«ستایش ۴» ساخته نمی‌شود
مهدی سلوکی، بازیگر سینما و تلویزیون در برنامه علی ضیا از دلایلش برای ساخته نشدن ادامه این سریال گفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی ضیا در ویژه برنامه آغاز ربیع الاول، میزبان مهدی سلوکی، بازیگر سینما و تلویزیون بود که اخیراً با ایفای نقش در سریال «ستایش» در شبکه سه دوباره دیده شد. او در ویژه برنامه «فرمول یک» از دوران اجرا و ممنوع الکاری گرفته تا رفت و آمد بین دوبی و ایران و علت چاقی و احتمال ساخته شدن یا نشدن «ستایش ۴» سخن گفت.

سلوکی در ابتدا درباره آغاز کارش با اجرا و اینکه چرا این مسیر را ادامه نداده، توضیح داد: ۱۸ سال پیش مجری «نیمرخ» بودم، اما دیدم این کاره نیستم و اجرا را کنار گذاشتم!

وی افزود: مدل آن برنامه مجری بازیگری بود و ما پلاتو را حفظ می‌کردیم و مدلی که مهمانی داشته باشیم یا موضوعی به ما بگویند و اجرایش کنیم، نبود. من هم اجرا را کنار نگذاشتم و خودش مرا کنار گذاشت. آخرین مجری «نیمرخ» بودم و دیدند جواب نداد، کلاً جمع شد!
‌نمی‌دانستم قرار بود گریم‌های سریال چطور باشد

این بازیگر درباره انتقاداتی که به در نیامدن رابطه مادر و فرزندی بین او و نرگس محمدی شده، اظهار کرد: من چون یک ذره پیر شده ام و نرگس نشده این طور می‌گویند. البته من این را نشنیده ام کما اینکه من نباید جواب بدهم. فیلمنامه‌ای بود و قصه نوشته شده بود و من بازی کردم. نمی‌دانستم گریم‌ها قرار بود، چطور باشد و دخالتی هم در آن ندارم.

سلوکی درباره استقبالی که از «ستایش» شده اظهار کرد: ما ایرانی‌ها کلاً خواسته یا ناخواسته سنتی هستیم. حتی نوجوان‌های به روزمان هم رگه‌هایی از سنت مثل احترام به بزرگترها، حرف زشت نزدن و... در وجودشان است. به اعتقاد من دلیل اینکه ستایش خیلی پربیننده شد، این بود که این احترام و سنت ها را خیلی زیاد داشت.
گاهی مجبوریم سرتیتر‌هایی را به مخاطب دیکته کنیم

وی تصریح کرد: یک جایی هم خواسته یا ناخواسته مجبوری. به هر حال سریال ساخته می‌شود که حرفی برای گفتن داشته باشد و ما سرتیتر‌هایی مثل احترام را به مخاطب دیکته می کنیم.

این بازیگر در خصوص آمار‌هایی که درباره مخاطب بالای «ستایش» مطرح می‌شود، گفت: دروغ و راستش را کار ندارم، اما قبل از اینکه کار را شروع کنیم هر جا می‌رفتم از من می‌پرسیدند ستایش چه می‌شود؟ حتی در شهر‌هایی که تلویزیون به سختی پیدا می‌شود، کار را دیده بودند.
مثل همه ایرانی‌ها ازدواج که کردم، چاق شدم

وی درباره اینکه چرا زمان اجرا لاغرتر بوده، گفت: من حتی وقتی بازی می‌کردم هم لاغرتر بودم. فکر کنم ازدواج کردم و آرامشم بیشتر شد که چاق شدم. ایرانی‌ها اصولا اینطوری هستند و ازدواج که می‌کنند چاق می‌شوند. آن اوایل اینقدر فکر نمی‌کردم اضافه وزن مهم باشد، اما وقتی از مخاطبان می‌شنیدم، فهمیدم دیر جنبیدم. الان سه چهار سال است که در رژیم هستم و مدت‌ها است این حس که با خوشحالی از سر سفره بلند شوم را درک نکرده ام. قبلا خیلی شل می‌گرفتم و اهمیتی نمی‌دادم. حالا به خودم آمدم و ۶، ۷ کیلو کم کرده ام و دست خانمم هم درد نکند که خیلی حواسش هست.
نمی‌دانم چرا ممنوع الکار شدم

بازیگر «تب سرد» در پاسخ به این سوال ضیا که چطور بعد از سریال «نرگس» که همه بازیگران آن جوان اول تلویزیون و سینما شدند، شما ممنوع الکار و از کشور خارج شدید، توضیح داد: بعد از آن سریال بود که در تایمی در حالی که علتش را نمی‌دانم، صلاح دانستند من فعالیتی نداشته باشم! آن زمان مدام قرارداد می‌بستم و به دفاتر می‌رفتم، اما می‌گفتند شما بروید منزل استراحت کنید!

وی اضافه کرد: این شد که دیگر به دوبی رفتم و چهار پنج سال آنجا بودم. البته در آن مدت هم سعی می‌کردم به تلویزیون برگردم. یک کار هم صحبت کردیم و قرارداد بستیم و سه چهار بار به ایران آمدم و برگشتم و نشد. به هر حال دوباره خواست خدا شامل حال من شد و با نقش‌های کوچک کار کردم و به عشقم رسیده ام و دوباره دارم کار می‌کنم.
همه به سروسامان رسیدند و دلیلی ندارد ستایش ادامه داشته باشد

سلوکی در پاسخ به اینکه آیا «ستایش ۴» ساخته می‌شود، تاکید کرد: فکر نمی‌کنم. چون همه چیز به سر و سامان رسید و همه به مرادشان رسیدند و دیگر دلیلی ندارد که ادامه داشته باشد. قبلا برخی دوستان حرف زده بودند درباره فصل ۳ و دعوایشان کرده بودند، ما حرفی نزنیم بهتر است.

وی خودش را از بین ایموجی‌ها «هپی فیس» توصیف کرد و در پاسخ به اینکه به کارنامه هنری ات چه نمره‌ای می‌دهی، گفت: به کارنامه هنری ام ۶ می‌دهم.

افزایش قیمت ورودی موزه‌ها تأثیری روی بازدید از آنها دارد؟


افزایش قیمت ورودی موزه‌ها تأثیری روی بازدید از آنها دارد؟
به تازگی قیمت ورودی موزه‌ها افزایش یافته و این امر ممکن است، روی تعداد بازدیدکنندگان از این مکان‌ها اثر بگذارد.

افزایش قیمت ورودی موزه‌ها چه تأثیری روی تعداد بازدیدکنندگان خواهد داشت؟حجت‌الاسلام و المسلمین امیر لهراسبی رئیس اسبق موزه ملی قرآن کریم، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر افزایش قیمت ورودی موزه‌ها در میزان بازدید مردم و گردشگران اظهار کرد: بازدید از مجموعه‌ای که من در آن فعال بوده ام، کاملاً رایگان بود؛ اما به نظر می‌رسد که با افزایش قیمت یک کالا و خدمات، رغبت ما هم به خرید آن کالا یا دریافت آن خدمات بیشتر می‌شود. به طور حتم چنین امری را در خصوص قیمت ورودی موزه‌ها نیز خواهیم دید.

او بیان کرد: نکته مهم این است که اکثر موزه‌های خصوصی باید بخشی از هزینه‌های خود را از محل فروش بلیت ورودی موزه تامین و پرداخت کنند. پس مجبور هستند که با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور، قیمت ورودی موزه را افزایش بدهند. به نظرم اگر کسی به کسب اطلاع از فرهنگ، هنر و تاریخ کشورش رغبت داشته باشد، حاضر است که برای این کار هزینه بپردازد.

«ترمیناتور» با فروش ۴۰ میلیون دلاری پا به سینما می‌گذارد


«ترمیناتور» با فروش ۴۰ میلیون دلاری پا به سینما می‌گذارد
پیش بینی گیشه آمریکای شمالی نشان می‌دهد که «ترمیناتور» افتتاحیه‌ای ۴۰ میلیون دلاری را پشت سر خواهد گذاشت.

ترمیناتور با ۴۰ میلیون دلار پا سینما می‌گذاردبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، «ترمیناتور» کمپانی پارامونت دوباره به صدر گیشه‌ها باز می‌گردد.

«ترمیناتور: سرنوشت تاریک» که ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های ترمیناتور و در ژانر علمی - تخیلی است، در هفته اول اکران خود حدود ۴۰ میلیون دلار فروش خواهد کرد.

این فیلم سینمایی در ۴۰۰۰ هزار سینما نمایش داده می‌شود و برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که فروش افتتاحیه فیلم حتی به ۴۷ میلون دلار نیز خواهد رسید. سه فیلم دیگر نیز در این هفته اکران می‌شوند که شامل «هریت»، «بروکلین بی مادر» و انیمیشن «سگ‌های قطب شمال» می‌شود؛ برای هر سه آن‌ها فروشی در حدود ۱۰ میلیون دلار پیش بینی شده است.

اگر این پیش بینی‌ها به واقعیت تبدیل شود، «سرنوشت تاریک» بزرگترین افتتاحیه مجموعه سینمایی ترمیناتور را رقم می‌زند. این عنوان هم اکنون در دست فیلم سینمایی «ترمیناتور: خیزش ماشین ها» است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و ۴۴ میلیون دلار فروش کرد.

در رتبه بعدی فیلم «ترمیناتور: رستگاری» قرار دارد که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و با ۴۲ میلیون کار خود را آغاز کرد. آخرین قسمت این فیلم سینمایی نیز در سال ۲۰۱۵ با عنوان «تریمناتور:جنسیس» اکران شد که تنها ۲۷ میلیون فروش افتتاحیه داشت و با ۹۰ میلیون دلار در گیشه داخلی و ۴۴۰ میلیون دلار در مجموع گیشه جهانی به کار خود پایان داد.

آرنولد شوارتزنگر و لیندا همیلتون، بعد از سه دهه با نقش‌های قبلی به نام‌های سارا مانر و ترمیناتور در کنار یکدیگر نقش آفرینی می‌کنند.

فروش فیلم سینمایی «بروکلین بی مادر» نیز در محدوده ۵ تا ۹ میلیون دلار، پیش بینی شده و این درحالی است که بودجه‌ای ۲۶ میلیون دلاری به آن اختصاص داده شده است. فیلم «هریت» هم فروشی در محدوده ۷.۵ تا ۹ میلیون دلار خواهد داشت. انیمیشن «سگ‌های قطب شمال» هم که جرمی رنر، هیدی کلوم و آنجلیکا هاستون صداپیشگی آن را بر عهده دارند، ۵ تا ۱۰ میلیون دلار فروش می‌کند.

حیرت تاریخ از کار جسورانه یک شیرزن را در «پنهان خانه پنج در» ببینید


حیرت تاریخ از کار جسورانه یک شیرزن را در «پنهان خانه پنج در» ببینید
آرش فلاحت پیشه گفت:«پنهان خانه پنج در» یک نمایش ایرانی است که در این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران اجرا می شود.

حیرت تاریخ از کار جسورانه یک شیرزن را در «پنهان خانه پنج در» ببینیدآرش فلاحت پیشه کارگردان نمایش « پنهان خانه پنج در» که در تلاش برای حضور در سی و هشتمین جشنواره تئاترفجر و قرار است نمایش «پنهان خانه پنج در» در جشنواره تئاتر  استان تهران به اجرا ببرد, در خصوص این نمایش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «پنهان خانه پنج در» بیست سال پیش و در سال ۱۳۷۸, زمانی که من و حسین کیانی هر دو دانشجوی هنر‌های زیبا بودیم، برای جشنواره تئاتر فجر آماده کردیم که در آن سال با استقبال بسیار خوبی مواجه شد و برای جشنواره پارمای ایتالیا نیز انتخاب شد و سال بعد نیز در سالن سایه تئاتر شهر به اجرا رفت. نمایش «پنهان خانه پنج در» یک نمایش ایرانی با همان شاخصه‌های نمایش ایرانی است.

وی افزود: این نمایش داستان زنانی است که در طول تاریخ مورد هجمه قرار گرفته اند. در زمانی که آگاهی برای زنان جرم بود, «عطری جان» زن میانسالی  بود که خانه خود را وقف آموزش زن‌ها کرد. مرد‌ها یک بار در لباس شوهران این خانم‌ها و بار دیگر در لباس حکومتی‌ها و بار سوم در لباس مغول‌ها به این پنهان خانه وارد می‌شوند اما این زنان با حمایت «عطری جان» و با ترفند‌های مختلف به این مرد‌ها غلبه می‌کنند.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه بعد از بیست سال و در دل کلاس‌های بازیگری «تمرکز تا باور» به فکر تولید این اثر افتادیم تا آموزه‌های هنرجویان را به شکل جدی با مخاطب مواجه کنیم، بیان کرد: متن و نمایشنامه «پنهان خانه پنج در» بستری مناسب را برای ما ایجاد می‌کرد،  هشت نقش در این نمایش وجود دارد که حتی بازیگران حرفه‌ای نیز علاقه به ایفای این نقش‌ها دارند. از دو سال پیش با هنرجویان کلاس‌ها،کار‌ها را شروع کردیم که تغییرات زیادی در آن ایجاد شد؛ برعکس شرایط حاکم بر تئاتر امروز که باید خیلی سریع تئاتر را تولید کنید و به فکر فروش بیشتر باشید و به ساحت واقعی تئاتر توجه نکنید، من عجله‌ای برای تولید این اثر نداشتم و البته بسیاری از بازیگران نمایش نیز این موضوع را نپذیرفتند، زیرا می‌خواستند یک شبه و یا یک ماهه روی صحنه بروند، با این حال ما آهسته جلو رفتیم و بازیگران تحت آموزش‌های مختلف پیش رفتند.

وی ادامه داد: در طی دو سال سه مرتبه ریزش جدی در گروه بازیگران داشتیم و بازیگران جدیدی به ما اضافه شدند و حالا این هشت بازیگر اولین بازی حرفه‌ای خود را تجربه می‌کنند که البته سعی شده این حس در نمایش «پنهان خانه پنج در» ایجاد نشود. در نمایش «پنهان خانه پنج در» سعی شده فراتر از رویکرد‌های معمولی نمایش‌های ایرانی باشد و با حفظ شاخصه‌های نمایش‌های ایرانی مقداری فضا را متفاوت کنیم، زیرا این اثر را حسین کیانی با نهایت دقت انجام داده است. سعی شده در این اثر تعریف تازه‌ای از تجربه کلاس‌های بازیگری را برسانیم و به همین علت مدت زیادی برای آن صرف شد.

فلاحت پیشه با اشاره به اینکه برای اجرای نمایش «پنهان خانه پنج در» عجله‌ای نداشتیم، گفت: تصمیم گرفتیم هر زمان احساس کردیم که کار برای اجرا آماده شده آن را ارائه بدهیم که در طی این مسیر این اثر ابعاد بزرگتری یافت و ما با تالار مولوی برای اجرا وارد مذاکره شدیم. حتی حضور ما در جشنواره تئاتر استان تهران چیزی نبود که برای آن برنامه ریزی شده باشد، ولی ما مسیر درست را پیش گرفتیم و اتفاق‌های خوبی برای نمایش رخ داد. بسیاری از دوستان بی منت کنار ما بودند با اینکه می‌دانستند ما با کمترین‌ها پیش می‌رویم.