رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد احمد آگه به گریم سریال کیمیا ساخته جواد افشار

احمد آگه (منتقد سینما و تلویزیون) :


امیر اسکندری طراح گریم سریال که پیشتر طراح گریم سریال‌هایی چون «بوعلی سینا» و «ابراهیم خلیل الله» بوده است در پاسخ به انتقادهای صورت گرفته گفت که: «مهراوه شریفی‌نیا می‌گفت اجازه نمی‌دهم چسب با لاتکس به صورتم بزنید یا می گفت من لنز توی چشمم نمی‌گذارم یا روی صورتم خطوط نکشید و تهیه کننده و کارگردان هم به راحتی پذیرفتند!»

این چهره پرداز باسابقه در جایی دیگر از گفت‌وگو باز هم از عدم انعطاف بازیگران چنین گفت: «مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان کلاً با هیچ مساله‌ای کنار نمی‌آمدند. اصلاً خیلی از این بازیگران نمی‌خواستند در فاز سوم بازی کنند. من تمام تلاشم نزدیک کردن بازیگران به نقش‌هاست اما کسی نبود به مهراوه شریفی‌نیا بگوید اسکندری برای نزدیک کردن تو به نقشت اینجاست و با تو هیچ دشمنی ندارد.»
http://s7.picofile.com/file/8238903734/ahmad_agah_2.jpg

آقای احمد آگه منتقد سینما و تلویزیون


این گفته گریمور سریال کیمیاست .. به نظر شما منطقیه که بازیگر این تصمیم و بگیره و کارگردان و تهیه کننده به همین راحتی قبول کنن.. والا اگه من کارگردان بود قرارداد و فسخ میکردم و یکی دیگه رو جایگزین میکردم . چرا باید کارگردان اجازه بده یک بازیگر به خاطر حفظ زیباییش نذاره گریم متناسب با فیلم اجرا بشه و باعث افت کیفیت کار بشه ؟
مگه میشه مگه داریم .. من که شخصا باور نمیکنم



«کیمیا» یکی از پرمخاطب‌ترین سریال‌هایی است که این‌روزها میهمان خانه‌ ایرانی‌هاست، این سریال تاکنون توانسته موفقیت‌های بسیاری در جذب مخاطب داشته باشد اما انتقادهایی نیز از سوی مخاطبان به این سریال وارد شده است.

صفحه رسمی سریال کیمیا در اینستاگرام به عنوان مرجع ارتباط مستقیم با مخاطبان این سریال در حال فعالیت است و با پایان هر قسمت نکات ضعف و قوت آن از سوی مخاطبان برنامه مورد نقد قرار می‌گیرد. همچنین این روزها صفحات شخصی بازیگران این سریال نیز راهی برای رساندن انتقادها و پیشنهادها به گوش عوامل فیلم شده است.

با آغاز فصل سوم کیمیا انتقادهای بسیاری به گریم بازیگران از سوی مخاطبان این سریال مطرح شده است، به عقیده بسیاری از مخاطبان این سریال ایرانی، گریم بازیگران نتوانسته است حق مطلب را در سریال ادا کند و این موضوع مهم تأثیر بسزایی بر روند داستان گذاشته است.

درددل‌های گریمور “کیمیا”: وقتی هنرپیشه‌ را با منت و التماس می‌آورید بهتر از این هم نمی‌شود
افشاگری از پشت صحنه سریال کیمیا
اولین سریال صدقسمتی تلویزیون یا همان “کیمیا” تقریبا از همان هفته ابتدایی نمایش اش در کانون نقد قرار داشت.
روزنامه هفت صبح: اولین سریال صدقسمتی تلویزیون یا همان "کیمیا” تقریبا از همان هفته ابتدایی نمایش اش در کانون نقد قرار داشت.

این نقدها که در قسمتهای ابتدایی گافهای تاریخی و گافهای طراحی صحنه را دربرمی‌گرفت در فصل سوم بیش از قبل بر چهره‌پردازی کار متمرکز شده است.

کیفیت گریمهای پیری کاراکترهای اصلی آن قدر ضعیف بوده که سوژه شوخی و خنده مخاطبان در فضای مجازی شده است.

امیر اسکندری طراح گریم سریال که پیشتر طراح گریم سریالهایی چون "بوعلی سینا” و "ابراهیم خلیل ا..” بوده است بخش عمده مشکلات طراحی گریم را ناشی از کمبودهای مالی و البته عدم همکاری بازیگران دانسته است.

مهراوه شریفی نیا می گفت اجازه نمی دهم چسب با لاتکس به صورتم بزنید

اسکندری درباره مشکلاتش با بازیگران سریال گفت: مهراوه شریفی نیا می گفت اجازه نمی‌دهم چسب با لاتکس به صورتم بزنید یا می گفت من لنز توی چشمم نمی‌گذارم یا روی صورتم خطوط نکشید و تهیه کننده و کارگردان هم به راحتی پذیرفتند.

وقتی هنرپیشه ای را با منت و التماس می آورید بهتر از این هم نمیشود

وی ادامه داد: همین طور رضا کیانیان برای بازی در این سریال برای گروه، داستان درست کرد.

این طراح گریم در جایی دیگر از گفتگو بیان داشت: کیانیان در یک مقطع چون ناشناخته بود سعی میکرد نقش های خاص بازی کند اما الان ایشان در بسیاری از نقشها خودش است و اصلا بازی نمی کند.

این طراح گریم افزود: اصلا شما وقتی هنرپیشه ای را با منت و التماس می آورید بهتر از این هم نمیشود. طراح گریم اولین فیلمی که کیانیان بازی کرد یعنی "تمام وسوسه های زمین” من بودم؛ ایشان دو ساعت در حیاط قدم میزد و هر چند وقت یک بار می آمد به اتاق گریم و می گفت من بیایم برای گریم؟ من میگفتم فعلا برو و هر وقت شد گریمت می کنیم اما الان کیانیان می گوید موی سرم را رنگ نمی کنم، نمی گذارم لیفتینگ کنید و چسب به صورتم بزنید…

رفتند و برای این خانم کلاه گیس ۵۰ هزار تومانی خریدند

امیر اسکندری درباره کمبودهای مالی بیان داشت: حتی به من آن قدر بودجه ندادند که بتوانم یک کلاه گیس برای حسن پورشیرازی تهیه کنم.
اسکندری درباره کلاه گیسی که برای دختری خارجی در فیلم استفاده شده بیان می دارد: مجبور شدیم برای او کلاه گیس بگذاریم اما نوعی کلاه گیس هست یک میلیون تومان قیمت دارد و نوعی دیگر ۵۰ هزار تومان. اینها رفتند و برای این خانم کلاه گیس ۵۰ هزار تومانی خریدند پس نمیتوان توقع معجزه داشت.

وی ادامه داد: حتی تهیه کننده برای هنرپیشه کلاه گیس نمی خرد و کارگردان هم اصلا برایش مهم نبود دیگر چه انتظاری از بقیه هست.

خیلی از این بازیگران نمی خواستند در فاز سوم بازی کنند

به گزارش سینماژورنال این چهره پرداز باسابقه در جایی دیگر از گفتگو باز هم از عدم انعطاف بازیگران چنین گفت: مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان کلا با هیچ مساله ای کنار نمی آمدند. اصلا خیلی از این بازیگران نمی خواستند در فاز سوم بازی کنند. من تمام تلاشم نزدبک کردن بازیگران به نقشهاست اما کسی نبود به مهراوه شریفی نیا بگوید اسکندری برای نزدیک کردن تو به نقشت اینجاست و با تو هیچ دشمنی ندارد.

++++++++++++++++++++++++++++

واکنش مهراوه شریفی‌نیا به حرف‌های گریمور کیمیا
با رسیدن شخصیت های سریال «کیمیا» به زمان حال، انتقادهایی به گریم بازیگران این فیلم وارد شد. امیر اسکندری طراح گریم این سریال انتقادات تندی به مهراوه شریفی نیا، رضا کیانیان و آزیتا حاجیان وارد کرد و بی‌میلی آنها را علت خوب در نیامدن گریم های سریال «کیمیا» عنوان کرد. مهراوه شریفی نیا بازیگر نقش اصلی این سریال در گفت‌وگو با آی سینما نسبت به این حرف‌ها واکنش نشان می‌دهد.
آی سینما: با رسیدن شخصیت های سریال «کیمیا» به زمان حال، انتقادهایی به گریم بازیگران این فیلم وارد شد. امیر اسکندری طراح گریم این سریال انتقادات تندی به مهراوه شریفی نیا، رضا کیانیان و آزیتا حاجیان وارد کرد و بی‌میلی آنها را علت خوب در نیامدن گریم های سریال «کیمیا» عنوان کرد. مهراوه شریفی نیا بازیگر نقش اصلی این سریال در گفت‌وگو با آی سینما نسبت به این حرف‌ها واکنش نشان می‌دهد.
 
امیر اسکندری طراح گریم سریال «کیمیا» در مصاحبه ای با روزنامه «هفت صبح» مدعی شد مهراوه شریفی نیا برای پیر شدن نقش « کیمیا» اجازه نمی داد از لاتکس و خط های پر رنگ صورت و لنز استفاده شود. اما مهراوه شریفی نیا درباره این ادعای اسکندری با بیان اینکه در سریال «معمای شاه» از لنز استفاده کرده است، به آی سینما گفت: «الان همه دوستان می توانند، آخرین عکسی که من در اینستاگرام منتشر کردم را ملاحظه کنند و ببینند که آیا من اجازه دادم روی صورتم خط پیری بکشند یا نکشند. متاسفانه هجمه انتقادات به امیر اسکندری آن‌قدر شدید است که ایشان می خواهد تمام مشکلات کاری خودشان را به گردن من، مادرم، رضا کیانیان، جواد افشار کارگردان و محمدرضا شفیعی تهیه کننده «کیمیا»  بندازد.»
 
شریفی نیا در ادامه می گوید استفاده نکردن از لاتکس، نظر عبدالله اسکندری گریمور معتبر سینما و تلویزیون بوده است و او اصلا در کار گریمور دخالت نمی کند: «برای گریم زمان پیری من، آقای عبدالله اسکندری تشریف آوردند و گفتند برای بازیگری که 4 ماه سر کار است اگر از لاتکس استفاده شود ممکن است پوست او با حساسیت مواجه شود. استاد عبدالله اسکندری که متخصص گریم و چهره پردازی هستند در آن زمان گفتند که یک زن 47 ساله نیازی به لاتکس ندارد. من برای همین خط های پیری روزانه 50 دقیقه گریم می شدم. حال اگر حاصل این نتیجه درست از آب در نیامده است، این مشکل بازیگر نیست، این کار گریمور بوده است. من واقعا متاسفم که می خواهم همچین حرفی را به زبان بیاورم، اما گفته های آقای امیر اسکندری درباره من، مادرم و آقای کیانیان چیزی جز دروغ و کذب نیست.»
 
او در ادامه به تجربه استفاده از مواد شیمایی بر روی صورت دو بازیگر سریال «کیمیا» اشاره می کند و می گوید: «به عنوان مثال در ده سکانس از بازی سوگل طهماسبی و فریبا طالبی بازیگران «کیمیا»، مواد شیمیایی روی صورت آنها گذاشته شد، اما برای 10 سکانس دیگر از این مواد استفاده نشد، چون پوست آن حساسیت پیدا کرد.»
 
بازیگر نقش اصلی «کیمیا» که خود از گریم دوران نوجوانی اش ابراز نارضایتی می کند، در مورد برخی از آن گریم ها می گوید: «من خودم واقعا به دلیل گریم ابروهایم در زمان نوجوانی کیمیا که در آبادان می گذشت،  به شدت ناراضی هستم. اصلا چرا باید به جای ابروی دستی، از ابروهای بافته شده روی تور با رنگ روشن استفاده می شد؟! من بارها خواستم که از این نوع ابرو استفاده نکنند، اما آقای اسکندری بر خلاف آنچه ادعا می کنند، اصلا به حرف من، کارگردان و تهیه کننده پروژه اهمیت نداد. وقتی آقای شفیعی تصاویر ابروهای کیمیا را به ایشان نشان داد و ابراز نارضایتی کرد، ایشان باز هم تغییری در این ابروها اعمال نکردند. حتی آقای امیر اسکندری به دلیل گریم آن ابروها از من عذرخواهی هم کردند، اما متاسفانه باز هم چنین گفته های غیر واقعی را مطرح می کنند.»
 
این بازیگر در انتقاد به گریم امیر اسکندری در ایام نوجوانی کیمیا گفت: « به هر حال من به عنوان بازیگر موظف هستم که سختی های گریم را تحمل کنم، من حتی به تیم گریم هم گفته بودم، حاضر هستم برای بهتر شدن ابروهای دوره نوجوانی وقت بیشتری بگذارم و بیشتر گریم شوم، اما مجری آقای اسکندری در آبادان نتوانستند ابروی دستی برای من بگذارد. خدا را شکر در تهران مجری جدیدی به گروه اضافه شد که بلد بود چگونه، دانه ای ابروها را به هم بچسباند. من حتی به مدت یک سال هر روز دو ساعت زودتر از دیگران آفیش می شدم، فقط برای این که ابروهایم واقعی و باورپذبرتر شود. حال باید دید انصاف آقای اسکندری کجا رفته که اینگونه تهمت می زند؟!»
 
امیر اسکندری در بخش دیگر از گفت و گوی خود مدعی شده بود که برخلاف خواسته او، تهیه کننده این سریال به جای کلاه گیس حرفه ای که قیمت آن نزدیک به یک میلیون تومان است، یک کلاه گیس 50 هزار تومانی تهیه کرده است. اما مهراوه شریفی نیا با رد این موضوع، می گوید محمدرضا شفیعی آنقدر برای کارش ارزش قائل است که از این قبیل اقدامات انجام ندهد:‌«اصلا مگر می شود که آقای شفیعی تهیه کننده «کیمیا» فقط 50 هزار تومان پول کلاه گیس داده باشد؟ محمدرضا شفیعی را همه در تلویزیون می شناسند و امکان ندارد که در خواست گریمور را برای تهیه یک کلاه گیس یک میلیون تومانی رد کند و برود یک کلاه گیس 50 هزار تومانی بخرد. آقای شفیعی بالغ بر میلیاردها تومان خرج پروژه «کیمیا» کرده است، حال اصلا با عقل جور در می آید که حاضر نباشد یک کلاه گیس یک میلیون تومانی تهیه کند؟ به نظر من وقتی شخصی برای نقش های کوتاه از حامد بهداد، نیکی کریمی و رضا کیانیان دعوت به همکاری می کند، آنقدر برای کارش ارزش قائل هست که نخواهد برای کلاه گیس بازیگر نقش اصلی فاز 3 سریال خود کم بگذارد.»
 
امیر اسکندری در بخش دیگر از گفته های خود بیان کرده بود که «مهراوه شریفی نیا و آزیتا حاجیان کلا با هیچ مساله ای کنار نمی آمدند» و رضا کیانیان هم شرط های عجیب غریبی برای بازی در این سریال مطرح می کرد. امیر اسکندری در ادامه انتقادات خود را تند تر هم کرد و خطاب به محمدرضا شفیعی تهیه کننده کیمیا گفت « اصلا شما وقتی هنرپیشه ای را با منت و التماس می آورید بهتر از این هم نمی‌شود.»
 
اما مهراوه شریفی نیا با تکذیب گفته های امیر اسکندری می‌گوید: «گفته ها و تهمت های آقای اسکندری درباره من اصلا مهم نیست و من ایشان را به خدا واگذار می کنم. اما اگر بخواهم درباره تهمت های ایشان به مادرم و رضا کیانیان مطلبی را خدمتتان عرض کنم، باید بگویم که تمام خواسته های آقای کیانیان، درخواست های یک بازیگر حرفه ای بوده است. مادر من هم آنقدر حرفه ای هست که اگر مجری گریم کارش را بلد باشد، حرفی در مورد کار او نزند. مادر من همیشه در زمان گریم چشم هایش را می بندد و زمانی که کار گریمور تمام می شود، از جایش بلند می شود به سر سکانس می رود. این موضوع را تمام گریمورهایی که با مادرم کار کردند، می توانند تصدیق می کنند.»
 
 این روزها در برخی از گروه های تلگرامی و شبکه های مجازی، عکس هایی از بازیگر نقش اصلی «کیمیا» منتشر می شود که آن را در سال 57 و 87 نشان می دهد، در این عکس ها ادعا می شود با گذشت چندین سال از سن کیمیا هیچ تغییری در گریم او به وجود نیامده است. اما مهراوه شریفی نیا معتقد است که گریم او برای یک شخصیت 47 ساله تقریبا درست است: «برخی از دوستان در برخی از موارد انتقادهایی می کنند که واقعا من متوجه آنها نمی شوم. مثلا می گویند یک آدم 47 ساله این شکلی نیست. آخر مگر یک آدم 47 ساله چه شکلی است؟! دندان مصنوعی دارد یا مثلا فرتوت است؟! به طور مثال عاطفه رضوی و نسرین نکیسا 47 سال سن دارند و صورتشان نه پیر شده است نه چروکی دارد. حال اگر شخصیت کیمیا 70 ساله بود، این انتقادات وارد بود، اما 47 سال سنی نیست که بخواهد پوست صورت او آویزان یا چین و چروک های بسیار  داشته باشد. به نظر من در برخی از موارد انتظارات خیلی بالاست. یک آدم 47 ساله باید یک پختگی داشته باشد و اتفاقا در این سریال ما هم سعی کرده ام در بازی نوع صدا، پوشش و گریم، متفاوت تر با کیمیای جوان عمل کنیم. تمام خطوط صورت من به شدت تیره شدند و حتی غبغب و افتادگی پلک من توسط گریم تشدید شده است. لباس های گشادتر و سنگین تری به من پوشانده شد تا بالا رفتن سن به وسیله این ابزار باور پذیرتر به نظر برسد. عینک هم یکی از وسایلی است که به بالا رفتن سن کمک می کند. البته ما در خیلی از پلان ها، تصویر بدون عینک کیمیا را خواهیم دید. به نظر من تصوری که عده‌ای از یک زن 47 ساله دارند، در حد یک زن 80 ساله است! به هر حال من فکر می کنم برخی از مواقع، قضاوت ها کمی نا عادلانه و بر اساس پیش فرض هاست. »
 
شریفی نیا در پایان می‌گوید: « نادیده گرفتن زحمات دیگران از هر زاویه و منظری به نظر من بی انصافی است! در مورد حرف های آقای اسکندری هم خداوند ناظر و آگاه است و قطعا قاضی بهتری است.»
++++++++++++++++++++++++++++
مطالب مرتبط :
مجموعه کیمیا ساخته جواد افشار

نقد احمد آگه بر سریال کیمیا ساخته جواد افشار



آخرین جستجوهای سینمایی در وبلاگ رها ماهرو : بازیگران فیلم داستان پلیسی . موضوع فیلم خبر خاصی نیست . نام اصلی فیلم هر گز واز ناهینم . قصه ی داستان ابد یک روز . دانلود فیلم سینمایی روز های پایانی در مریخ . بیوگرافی سعید روستایی . نقد فیلم ایرانی ابد و یک روز . برنامه قاصدک شبکه نسیم . خبر خاصی نیست مرتضی شایسته . بیداری فرزاد موتمن . برنامه قاصدک شبک نسیم . برنامه قاصدک درشبکه نسیم . فیلم های سینمایی داخلی


فیلم سامورایی شوگان کینجی فوکاساکو

سامورایی شوگان
1978 ژاپن
The Shogun's Samurai

Dir:Kinji Fukasaku

http://www.fareastfilms.com/cmsAdmin/uploads/shoguns_samurai2.jpg
Shogun's Samurai

کارگردان    Kinji Fukasaku
نویسنده    Kinji Fukasaku
Tatsuo Nogami
Hirō Matsuda
ستارگان    Kinnosuke Yorozuya
Shinichi Chiba
Hiroki Matsukata
آهنگساز    Toshiaki Tsushima
فیلمبردار    Norimichi Ikawa
Distributed by     Toei Company, Ltd.
تاریخ انتشار
    1978
مدت زمان فیلم
    130 دقیقه
کشور    Japan
زبان    Japanese

http://fs157.www.ex.ua/show/78136099/78136099.jpg?1600


 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم سامورائی شوگان به کارگردانی کینجی فوکاساکو برای ما بنویسید و بفرستید.




Shogun's Samurai (柳生一族の陰謀 Yagyū Ichizoku no Inbō?), also known as "The Yagyu Clan Conspiracy" and "Intrigue of the Yagyu Clan", is a 1978 Japanese historical martial arts period film, directed by Kinji Fukasaku. The film is the first of two period films by Fukasaku starring Shinichi "Sonny" Chiba as Jūbei Mitsuyoshi Yagyū, the other being Samurai Reincarnation. The film received five Japan Academy Prize nominations for best actor (Kinnosuke Yorozuya), best art direction (Norimichi Ikawa), best film, best screenplay (Kinji Fukasaku, Tatsuo Nogami, Hirō Matsuda), and best supporting actor (Shinichi Chiba).[1]

The movie became a teleplay and was broadcast by Kansai Telecasting Corporation for 39 one-hour TV episodes from 1978 to 1979. It is called The Yagyu Conspiracy (柳生一族の陰謀 Yagyū Ichizoku no Inbō?).

بازیگران :

    Kinnosuke Yorozuya as Tajima-no-kami Munenori Yagyū
    Shinichi Chiba as Jūbei Mitsuyoshi Yagyū
    Hiroki Matsukata as Iemitsu Tokugawa
    Teruhiko Saigō as Tadanaga Tokugawa
    Reiko Ohara as Izumo no Okuni
    Yoshio Harada as Sanzaburō Nagoya
    Etsuko Shihomi as Akane Yagyū
    Kentaro Kudo as Matajūrō Munefuyu Yagyū
    Jirō Yabuki as Samon Tomonori Yagyū
    Hideo Murota as Sagenta Negoro
    Hiroyuki Sanada as Hayate
    Mayumi Asano as Man
    Ichirō Nakatani as Gyōbu Amano
    Tetsuro Tamba as Genshinsai Ogasawara
    Etsushi Takahashi as Izu-no-kami Nobutsuna Matsudaira
    Isao Natsuyagi as Shōzaemon Bekki
    Mikio Narita as Shōshō Ayamaro Karasuma
    Sanae Nakahara as Lady Kasuga
    Nobuo Kaneko as Kanpaku Michifusa Kujō
    Shinsuke Ashida as Oi-no-kami Toshikatsu Doi
    Isuzu Yamada as Sūgenin Oeyo
    Toshirō Mifune as Yoshinao Tokugawa

http://www.fotoloncho.com/fotos3/26203%20-%20Shogun's%20Samurai.jpg


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/c3/ShogunsSamuraiDVDCover.jpg/220px-ShogunsSamuraiDVDCover.jpg

جستجوهای تازه در آمار سایت رها ماهرو : دانلودفیلم علی صادقیو پور مخبر . نقد سریال درحاشیه . دانلود کارتون قصه های جورواجور . فیلم لوسی . سانسور فیلم جنگل تخته سیاه . نقد ابد و یکروز . درباره شایعه عشق مایکل لاندون و ملیسا سو اندرسون . نقد فیلم دیوانه از قفس پرید . والتون گوگینس . جنگل تخته سیاه. ریچاردبروکس . بازیگران سینمایی جنگل تخته سیاه ریچارد بروکس . جنگل تخته سیاه . فیلم جنگل تخته سیاه 1955 . سینمایی جنگل تخته سیاه

فیلم بزرگ ساخته پنی مارشال

بزرگ
1988 آمریکا
Big

Dir:Penny Marshall


بزرگ
فیلم محصول سال 1988
بزرگ عنوان فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و فانتزی به کارگردانی پنی مارشال محصول سال ۱۹۸۸ میلادی است .
تاریخ اکران: ۳ ژوئن ۱۹۸۸ م. (آمریکا)
کارگردان: پنی مارشال
آهنگ‌ساز: هاوارد شور
آهنگ‌های معروف: Heart and Soul، Chopsticks
فیلم‌نامه: گری راس، آن اسپیلبرگ
بازیگران
تام هنکس
رابرت لوگیا
الیزابت پرکینز

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/b/be/Big_Poster.jpg/220px-Big_Poster.jpg

ترجمه نوشته روی عکس : آیا هرگز یک راز واقعا بزرگ داشته ای ؟


بزرگ (فیلم)


کارگردان     پنی مارشال
تهیه‌کننده     جیمز ال. بروکس
رابرت گرینهات
نویسنده     گری رز
آنه اسپیلبرگ
بازیگران     تام هنکس
الیزابت پرکینز
رابرت لوگیا
جان هرد
موسیقی     هاوارد شار
فیلم‌برداری     بری ساننفلد
تدوین     بری مالکین
شرکت
تولید
   
Gracie Films
Playtone
توزیع‌کننده     فاکس قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
   

    ۳ ژوئن ۱۹۸۸

مدت زمان
    ۱۰۴ دقیقه
۱۳۰ دقیقه (Extended cut)
کشور     ایالات متحده آمریکا
زبان     انگلیسی
اسپانیایی
هزینهٔ فیلم     $۱۸ میلیون
فروش گیشه     $۱۵۱٬۶۶۸٬۷۷۴

بزرگ (به انگلیسی: Big) عنوان فیلمی امریکایی در ژانر کمدی و فانتزی به کارگردانی پنی مارشال محصول سال ۱۹۸۸ میلادی است .



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم بزرگ به کارگردانی پنی مارشال برای ما بنویسید و بفرستید.



بازیگران

    تام هنکس در نقش جاش بسکین
    دیوید موسا در نقش جاش مسکین (کودک)
    الیزابت پرکینز در نقش سوزان
    رابرت لوگیا as MacMillan
    جان هرد as Paul Davenport
    Jared Rushton as Billy Kopecki
    جون لوویتز as Scotty Brennen
    مرسدس روئل as Mrs. Baskin
    Josh Clark as Mr. Baskin
    Kimberlee M. Davis as Cynthia Benson
    Oliver Block as Freddie Benson
    دبرا جو روپ as Miss Patterson
    فرانسیس فیشر as Mrs. Kopecki (only in 2007 "Extended Cut" DVD version)
http://movieland.ir/Content/Upload/Images/b06fd0b6-fdd8-482a-8f67-23e1e3d74339.jpg?w=1024&h=250&crop=auto&anchore=leftcenter&format=jpg
داستان فیلم

کودکی به نام جاش در برابر یک دستگاه عجیب بازی ، آرزو میکند که بزرگ شود . روز بعد او تبدیل به یک مرد میشود و مشکلات بیشماری برایش به وجود می آید . جاش از دوست صمیمی خود می خواهد که به او کمک کرده و به شکل اول خود بازگردد ولی ...
++++++++++++++++++++++++++++

Big

سال ساخت: 1988

ژانر: درام کمدی فانتزی

بازیگر: تام هنکس الیزابت پرکینز رابرت لوگیا جان هیرد

نویسنده: گری راس ان اسپیلبرگ

کارگردان: پنی مارشال

درباره فیلم :
بزرگ فیلمی کمدی، درام و فانتزی محصول سال 1988 کشور آمریکا است. کارگردانی این فیلم بر عهده "پنی مارشال" بوده است و بازیگرانی چون "تام هنکس"، "الیزابت پرکینز"، "رابرت لوگیا" و "جان هیرد" در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند. بزرگ با بودجه 18 میلیون دلاری ساخته شد و به فروش 151.7 میلیون دلاری دست یافت.
داستان فیلم :
پسر بچه ای به نام جاش وارد یک ماشین جادویی می شود و آرزو می کند که بزرگ شود، او صبح روز بعد در حالی که به یک مرد تبدیل شده از خواب بیدار می شود...

++++++++++++++++++++++++++++





جستجوهای خوانندگان در وبسایت رهاماهرو : انگیزه عدالت فیلم سینمایی ویکیپدیا . دانلود فیلم حال همه خوب است رابرت دنیرو . فیلم های دنی بون . سریال عطسه نقد . مفهوم فیلم سینمایی پذیرایی ساده . بازیگران فیلم ابدو یچ روز و داستان فیلم . فیلم آنا نعمتی و حمیدرضا پگاه . سریال تجارت دختران بچه . شاهرخ دولکو . ناهید دل اگاه . حتی اگر ابرقدرت شویم+امام خامنه ای . سریال پشت بام تهران عکسا دخترکه در نقش اوا بازیمیکند

نقد فیلم تاراج ساخته ایرج قادری

تاراج
1363 ایران

ایرج قادری


نام فیلم: تاراج

 موضوع : اجتماعی

کارگردان: ایرج قادری

سال تولید : 1363

بازیگران :  جمشید هاشم پور ،بهزاد جوانبخش,فخری خروش, رسول توکلی, فرهاد ملک

خلاصه داستان:.

زینال بندری ـ قاچاقچی سابقه دار تریاک ـ توسط ستوان احمد، رئیس اداره ی مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه ی زندان می شود اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می دهد و پس از یکسال به دلیل خوش رفتاری آزاد می شود ولی …



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم تاراج به کارگردانی ایرج قادری برای ما بنویسید و بفرستید.





 تاراج / فیلم سینمایی / کامل
تاراج فیلمی است به کارگردانی ایرج قادری ساخته سال 1363 . بازیگران: جمشید هاشم پور، بهزاد جوانبخش، فخری خوروش و رسول توکلی ... خلاصه فیلم: زینال بندری(قاچاقچی سابقه دار تریاک) توسط ستوان احمد، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه زندان می شود اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می دهد و پس از یکسال به دلیل خوش رفتاری آزاد می شود. بار دوم پس از درگیری ...
http://up.downloadtarin.ir/up/9292/Pictures/tarag.jpg

Taraj (1985)

داستان فیلم تاراج
    Zeinal Bandari (Jamshid Hashempur) is an opium dealer with a past criminal record. He is nabbed in a series of arrests on drug traffickers by Iranian DEA. He then In court is convicted of drug trafficking but by giving money to the corrupt judge gets lighter prison sentence and therefore after one year in prison and because of his so called "good behavior behind bars", gets a Parole and sets out free but soon he is caught again in another drug deal and once again Zeinal finds himself behind bars. This time he feels regret and realizes that his life is ruined so he accepts the offer of lieutenant Ahmad, who is the head of Iranian DEA to become an undercover agent for DEA. With the help of Zeinal they decompose the local Opium network. But the triumph is no longer sweet for Zeinal after he finds out that during the time he was serving his time in prison, his only son became a Heroin addict. Lieutenant Ahmad and Zeinal help Zeinal's son together to quit his habit. After Zeinal's son recovers, the two decide to demolish the Heroin Network which they later found out is belong to a strong heroin cartel with ties to high position officials so they realize that they can not demolish the network with the help of government and DEA. So Zeinal and Lieutenant Ahmad set out to strike down the Heroin Network even though by sacrificing their own lives by assassinating the leaders of Heroin Cartel and so in the path they choose they both give their lives for the sake of their people.
++++++++++++++++++++++++++++

تاراج
فیلم محصول سال 1985
تاراج فیلمی ایرانی اثر ایرج قادری است با شرکت جمشید هاشم‌پور. نویسنده: علیرضا داوودنژاد. این فیلم، که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده‌است، به پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد.
تاریخ اکران اولیه: ۱۹۸۵ م.
کارگردان: ایرج قادری
آهنگ‌ساز: ناصر چشم‌آذر
فیلم‌نامه: علی‌رضا داوودنژاد
++++++++++++++++++++++++++++
تاراج (فیلم)

کارگردان     ایرج قادری
تهیه‌کننده     حاج محمد توبه خواه
نویسنده     علیرضا داوودنژاد
بازیگران     جمشید هاشم‌پور
بهزاد جوانبخش
فخری خوروش
رسول توکلی
فیلم‌برداری     فرج الله حیدری
تدوین     سعید مطلبی
تاریخ‌های انتشار
    ۱۳۶۳
مدت زمان
    ۱۰۴ دقیقه
کشور     ایران
زبان     فارسی

تاراج فیلمی ایرانی اثر ایرج قادری است با شرکت جمشید هاشم‌پور. نویسنده: علیرضا داوودنژاد.

این فیلم، که در سال ۱۳۶۳ ساخته شده‌است، به پدیده اعتیاد و قاچاق مواد مخدر می‌پردازد.
خلاصه داستان

زینال بندری، قاچاقچی سابقه‌دار تریاک، توسط ستوان احمد، رئیس اداره مبارزه با مواد مخدر، دستگیر و روانه زندان می‌شود، اما با پرداخت رشوه محکومیت خود را به حبس تقلیل می‌دهد و پس از یک سال، به‌دلیل خوش‌رفتاری، آزاد می‌شود. بار دوم، که پس از درگیری و مجروحیت، در ملاقاتی که با عوامل شبکه گسترده توزیع مواد مخدر دارد، خام حرف‌های آنها می‌شود و تصمیم می‌گیرد ستوان احمد را در دستگیری قاچاقچیان یاری دهد. او با کمک احمد، شبکه توزیع تریاک را متفرق می‌کند؛ ولی درعوض، توزیع گسترده هروئین رونق می‌گیرد. دوستی گرمی بین احمد و زینال برقرار می‌شود. احمد درمی‌یابد که پسر زینال نیز معتاد به هروئین است. زینال پسرش را در زیرزمین خانه حبس می‌کند تا اعتیادِ او را ترک دهد.
++++++++++++++++++++++++++++


https://mowjonline.ir/wp-content/uploads/2017/02/fakhri-khorvash-1.jpg


جستجوهای تازه در سایت رها ماهرو : دانلود فیلم دوبله جنگل تخته سیاه . داستان فیلم ابد ویک روز . فیلم قدیمی دخترشاه پریان . بازیگران فیلم قدیمی دختر شاه پریون . سریال در حاشیه 2 متوقف شده . قسمت اخر در حاشیه دو نقد و بررسی . موضوع ابد و یک دوز . دانلود،فیلم خارجی dan de leeuw . فیلم جنگل تخته سیاه . بیوگرافی ﻣﺎﯾﮑﻞ ﻻﻧﺪﻥ، . بازیگران فیلم اسپانگلیش . نقد فیلم بیداری . نقد ابد و یک روز . دانلود فیلم ابدو یک روز

نقد فیلم همه چیز به باد رفت ساخته رالف گرگان

همه چیز به باد رفت
1981 آلمان
Alles im Eimer

Dir:Ralf Gregan


پخش از : شبکه نمایش
ژانر : کمدی
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
زمان پخش: 27 تیر 1394 ۲٠:۴۵
مدت: 1 ساعت و 8 دقیقه
http://www.telewebion.com/content_images/program_images/cover_images/thumbs/d28/480_d28d7f6e47731bd707e25a9a41503d23.jpg
پخش 8 فیلم و 2 سریال جدید برای عید فطر

شبکه نمایش در نظر دارد، به مناسب عید فطر و تعطیلات پیش رو هشت فیلم سینمایی و دو سریال جدید را به روی آنتن ببرد.

به گزارش سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، به گفته محمد حسام‌پور، مدیر تامین برنامه شبکه نمایش فیلم های سینمایی «همه چیز به باد رفت»، «پیش من در امانید» با بازی دی دی، «الکس کراس» با بازی تیلر پری، «بیلو» با بازی شاهرخ خان، «پسر سردار»، «داستان بی پایان 2»، «شمشیرزن دوره گرد: جهنم کیوتو» و «شمشیرزن دوره گرد: افسانه به پایان می رسد» از روز پنجشنبه، 25 تیر تا یکشنبه 28 تیر از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

وی همچنین اضافه کرد، پخش دو سریال «قهرمان» محصول 2008 کره جنوبی و سریال «آن شرلی» در چهار فصل و با کادر 16:9 همزمان با تعطیلات عید فطر آغاز خواهد شد.

دو فیلم جدید از کمدین محبوب دی دی

دیتر هالروردن مشهور به دی دی، بازیگر و کمدین آلمانی که در بین مخاطبان ایرانی شناخته شده و محبوب است. فیلم های «همه چیز به باد رفت» محصول 1981 و «پیش من در امانید» محصول 1990 دو فیلم قدیمی دی دی است که تا به امروز دوبله نشده بوده است. این دو فیلم با مدیریت دوبلاژ خانم شهلا ناظریان دوبله شده و عید فطر امسال از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

سه گانه «شمشیرزن دوره گرد»

«شمشیرزن دوره گرد» داستان زندگی هیمورا باتوسای، شمشیرزن افسانه ای ژاپنی است که حالا مدت هاست با شمشیر خود جان کسی رو نمی گیرد و زندگی آرامی را در پیش گرفته. اما شهرت او به عنوان یک سامورایی باعث می شود دردسر همواره به دنبال او باشد.

این سه گانه که در سال 2010 اولین قسمت آن پخش شد در سال 2014 با دو فیلم به عنوان دنباله این فیلم کامل شد. فیلم های «جهنم کیوتو» و «افسانه به پایان می رسد» که به ادامه سرنوشت این شخصیت می پردازد جزو فیلم هایی است که در عید فطر امسال از شبکه پخش خواهد شد.

قسمت دوم سه گانه «داستان بی پایان»

فیلم «داستان بی پایان» ساخته ولفگانگ پترسون فیلمساز مشهور آلمانی، که از مطرح ترین فیلم های فانتزی دهه 80 میلادی بود، با دو سری جدید این مجموعه کامل شد. این دو فیلم محصول 1990 و 1994 آلمان است که شماره دوم ساخته جورج میلر در تعطیلات عید فطر از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

دو فیلم هندی با بازی شاهرخ خان و عرفان خان

«بیلو»، داستان آرایشگری ساده با بازی عرفان خان است که ادعای دوستی با هنرپیشه مشهور هندی ساحر خان با بازی شاهرخ خان را دارد از اتفاق این هنرپیشه مشهور برای بازی در فیلمی به روستای آنها می آید و همه چیز بهم می ریزد. فیلم «بیلو» به همراه فیلم «پسر سردار» با بازی سانجی دات و آجای دوگان عید فطر امسال به شبکه نمایش می آیند.

سریال «قهرمان»، از 25 خرداد هر شب 19:30 در شبکه نمایش

سریال «قهرمان»، محصول سال 2008 کره، که توسط کیم یئونگ جو در 24 قسمت ساخته شده است، از 25 تیرماه از شبکه نمایش پخش خواهد شد. این سریال که اقتباسی است از «رابین هود»، داستان پسر یک وزیر بیکار و خوشگذران است که پس از آشنایی با استادی بزرگ در هنرهای رزمی، فنون مبارزه را از او می آموزد و سعی می کند از قدرت خود در راه دفاع از فقرا استفاده کند. او که از فاصله طبقاتی جامعه ناراضی است سعی می کند با دزدیدن از ثروتمندان فاسد و بخشیدن به فقرا این فاصله را از بین ببرد.

بازیگر نقش اصلی سریال، کانگ جی هوان برای این نقش موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر شبکه کی بی اس کره در سال 2008 و همین طور جایزه بهترین بازیگر جشنواره باک سانگ شد. علاوه بر او سونگ یو ری بازیگر زن اول مجموعه نیز جایزه بهترین بازیگر زن شبکه کی بی اس را دریافت کرد و زوج هنری این دو بازیگر نیز جایزه اول شبکه کی بی اس را از آن خود کرد.

«آن شرلی» چهار فصل و با کادر 16:9 از شنبه 27 تیر هر شب ساعت 22 در شبکه نمایش

«آن شرلی» در سال 1908 برای نخستین بار توسط نویسنده کانادایی لوسی ماد مونتگومری معرفی شد. «آن شرلی» داستان دخترکی یتیم با موهای قرمز، حساس، با تخیلی بی حد و مرز و مهربان است. آن که در یتیم خانه زندگی می کند، توسط خانواده کاتبرت به فرزندخواندگی گرفته می شود و قدم در زندگی نو می گذارد.

مجموعه «آن شرلی» که در سال 1985 توسط کوین سالیوان کارگردانی شد و مگان فالوز در نقش آن شرلی ظاهر شد، از بهترین اقتباس های این داستان تا به حال بوده که با دو دنباله در سال های 1987 و 2000 ادامه یافت. این مجموعه برنده جوایز زیادی شده که از مهمترین آنها می توان به جایزه ایمی اشاره کرد.

«آن شرلی» قرار است برای نخستین بار به صورت دنباله دار و در اندازه تصویر 16:9 از شبکه نمایش پخش شود.



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم همه چیز بر باد رفت به کارگردانی رالف گرگان برای ما بنویسید و بفرستید.




 نام فیلم: فیلم همه چیز به باد رفت -alles im eimer

محصول:1981 المان
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،



جستجو در وبلاگ سینمایی رهاماهرو : نام فیلمایی کهcariba heineبازی کرده . بیوگرافی مایکل لاندون در سریال خانه کوچک . دیوانه ای از قفس پرید ایرانی . دانلود سریال کره ای متشکرم زیر نویس . اسامی بازیگران مهمان سریال یاذاشت های زن خانه دار . نقد فیلم دختر شاه پریون ساخته کامران قدکچیان . نقد داستان زندگی کتی هلمز سال1394 . کانال تلگرام چایی شیرین . اجرای ای ایران برنامه قاصدک شبکه نسیم . داستان فیلم ابد و یک روز

فیلم باد در باتلاق ساخته نیکولاس ری

باد در باتلاق
1958 آمریکا
Wind Across the Everglades

Dir: Nicholas Ray



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم باد در باتلاق به کارگردانی نیکولاس ری برای ما بنویسید و بفرستید.


Wind Across the Everglades

Directed by     Nicholas Ray
Produced by     Stuart Schulberg
Written by     Budd Schulberg
Starring     Burl Ives
Christopher Plummer
Gypsy Rose Lee
Chana Eden
Mackinlay Kantor
Emmett Kelly
Music by     Paul Sawtell
Bert Shefter
Cinematography     Joseph C. Brun
Edited by     Georges Klotz
Joseph Zigman
Distributed by     Warner Bros.
Release dates
 September 11, 1958

Running time
    93 minutes
Country     United States
Language     English

Wind Across the Everglades is a 1958 film directed by Nicholas Ray. Ray was fired from the film before production was finished, and several scenes were completed by screenwriter Budd Schulberg, who also supervised the editing.[1]

The film features Christopher Plummer in his first lead role (and his second film role overall) and, in a minor role, Peter Falk in his film debut. Former stripper Gypsy Rose Lee and circus clown Emmett Kelly also are among those in an unusual cast.

It was filmed on location in Everglades National Park[2] in Technicolor.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f3/Wind_Across_the_Everglades_FilmPoster.jpeg/220px-Wind_Across_the_Everglades_FilmPoster.jpeg
سیناپس داستان

Set in the early 20th century, the film follows a game warden (Christopher Plummer) who arrives in Florida in the hopes of enforcing conservation laws. He soon finds himself pitted against Cottonmouth (Burl Ives), the leader of a fierce group of bird poachers. The film was loosely based upon the life and death of Guy Bradley, an early game warden who in 1905 was shot and killed by plume hunters in the Everglades.[3]
Critical reputation

Due to Ray's having been fired from the production before the film was completed, Wind Across the Everglades holds a contentious place in film scholarship. In a short review of the film, critic Jonathan Rosenbaum described it as "a kind of litmus test for auteurists".[4] After citing the film's editorial history, Rosenbaum goes on to say that "Ray's masterful use of color and mystical sense of equality between the antagonists (also evident in Rebel Without a Cause and Bitter Victory) are made all the more piquant here by his feeling for folklore and outlaw ethics as well as his cadenced mise en scene.
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،




جستجو در وب سایت رهاماهرو : راننده بدلکار . دانلود فیلم لوسی . فیلم اسپانگلیش بازیگران . جاوید در فیلم اداخلی . من بزیگر زن ایرانی حستم . سانسورهای جنگل تخته سیاه . درباره دکور درحاشیه2 . شعرهای از استاد محمد بکرانی . فیلم بیداری . secret in their eyes  . همه چیز درباره سریال دودکش 2 . رمان من بچه هامو می خواهم . بیو گرافی وندی هیوز . فیلمهای تلویزیونی به کارگردانی محمد رضا داود نژاد