رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد تله فیلم مقصد از اصغر نعیمی

مقصد
1389 ایران

اصغر نعیمی


در این فیلم رامین راستاد، سحر قریشی، دکتر محمود عزیزی، گلاره عباسی، بهرام فرزام، پروانه احمدی، حسین چنگی، عباس الهی، فریدون کبیری، پیمان طالبیان به ایفای نقش می‌پردازند. تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: مهدی حمزه/ کارگردان: اصغر نعیمی/ مدیرتصویربرداری: امیر معقولی/ بازنویسی فیلمنامه: فروغ فروهیده/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: منصور وثوقی/ صدابردار همزمان: حمید دژاکام/ طراح چهره‌پردازی: بابک شعاعی/ مدیرتولید: حمید آفتاب آذری/ طراح صحنه و لباس: مرتضی احمدخانی/ موسیقی: بهنام ابطحی/ تدوین: شادی شایانفر/ منشی صحنه: سحر عقیقی/ صداگذار: بهنام سعیدی/ تیتراژ: بهروز داوری/ عکاس: صبا سیاهپوش/ مدیرتدارکات: روح اله رهبری/ گروه تصویربرداری: رسول امامی، رضا دیدار، علی کیوان، بابک ابرغانی؛ رامین سات‌کین/ دستیار دوم کارگردان: محسن نعیمی/ دستیار صدا: نصیر خیری/ اجرای گریم: پدرام روشن، ساناز صباغ‌نژاد، سارا صباغ نژاد/ دستیار صحنه: مجتبی احمدخانی، سارا سلامت‌بخش/ جامه‌دار: زهرا موسوی/ جانشین تولید: شهرام صلح جو/ دستیار تدوین: شایان باقری/ گروه حمل و نقل: یحیی ذوالقدر، رضا قرابی، داود پرتوی، نصیر نمایی، حسین دارابیع خسرو کامران، علیرضا آبنوس/ سینه موبیل: رجب نوشاد، نادر شکری/ امور هماهنگی: داود یارندپور/ امور مالی: کمال افشاری/ مجری طرح: مؤسسه سینمایی دیدگاه/ تهیه‌کننده: محسن شایانفر اصغر نعیمی علاوه بر ساخت فیلم‌های سینمایی ، پیش ازاین ساخت دو تله فیلم «نامادری» و «قاتلین پیرمرد» را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
http://afarineshdaily.ir/CrThumb.aspx?Pic=afarinesh\Images\1440\851364470309180.jpg&X=222&Y=144
بهنام ابطحی موسیقی «مقصد» را می‌سازد

واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بهنام ابطحی موسیقی «مقصد» را می‌سازد
با پایان تدوین فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شایانفر صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم آغاز شد تا هرچه سریع‌تر برای پخش در روز تاسوعای حسینی از شبکه دو سیما آماده نمایش شود. به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، تصویربرداری فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی اوایل هفته با ضبط سکانس‌های تکیه و بیمارستان به پایان رسید و تدوین فیلم توسط شادی شایانفر به اتمام رسید. صداگذاری و ساخت موسیقی به ترتیب به بهنام سعیدی و بهنام ابطحی سپرده شده تا هرچه سریع‌تر مراحل فنی فیلم سپری شده و برای پخش در روز تاسوعا از شبکه دو سیما آماده نمایش شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: مقصد به روایت نذری‌ می‌پردازد که در مشیت پروردگار به امتحانی بزرگ بدل می‌شود. در این قصه که با محوریت عاشورا رقم می‌خورد، به کندوکاوی در این فضا می‌پردازد. در این فیلم رامین راستاد، سحر قریشی، دکتر محمود عزیزی، گلاره عباسی، بهرام فرزام، پروانه احمدی، حسین چنگی، عباس الهی، فریدون کبیری، پیمان طالبیان به ایفای نقش می‌پردازند. تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: مهدی حمزه/ کارگردان: اصغر نعیمی/ مدیرتصویربرداری: امیر معقولی/ بازنویسی فیلمنامه: فروغ فروهیده/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: منصور وثوقی/ صدابردار همزمان: حمید دژاکام/ طراح چهره‌پردازی: بابک شعاعی/ مدیرتولید: حمید آفتاب آذری/ طراح صحنه و لباس: مرتضی احمدخانی/ موسیقی: بهنام ابطحی/ تدوین: شادی شایانفر/ منشی صحنه: سحر عقیقی/ صداگذار: بهنام سعیدی/ تیتراژ: بهروز داوری/ عکاس: صبا سیاهپوش/ مدیرتدارکات: روح اله رهبری/ گروه تصویربرداری: رسول امامی، رضا دیدار، علی کیوان، بابک ابرغانی؛ رامین سات‌کین/ دستیار دوم کارگردان: محسن نعیمی/ دستیار صدا: نصیر خیری/ اجرای گریم: پدرام روشن، ساناز صباغ‌نژاد، سارا صباغ نژاد/ دستیار صحنه: مجتبی احمدخانی، سارا سلامت‌بخش/ جامه‌دار: زهرا موسوی/ جانشین تولید: شهرام صلح جو/ دستیار تدوین: شایان باقری/ گروه حمل و نقل: یحیی ذوالقدر، رضا قرابی، داود پرتوی، نصیر نمایی، حسین دارابیع خسرو کامران، علیرضا آبنوس/ سینه موبیل: رجب نوشاد، نادر شکری/ امور هماهنگی: داود یارندپور/ امور مالی: کمال افشاری/ مجری طرح: مؤسسه سینمایی دیدگاه/ تهیه‌کننده: محسن شایانفر اصغر نعیمی علاوه بر ساخت فیلم‌های سینمایی ، پیش ازاین ساخت دو تله فیلم «نامادری» و «قاتلین پیرمرد» را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
http://artna.org/image-artna_newspicture_14052511004690136_001.jpg--w--1000

گزارشی از ‌فیلم تلویزیونی مقصد

تله‌فیلم «مقصد» که به قلم فروغ فروهیده و به سفارش شبکه 2 سیما در حال ساخت است به گفته نعیمی(کارگردان این اثر) مضمونی معناگرا دارد و داستان فیلمنامه در واقع شرح تعارض و برخورد باورهای یک آدم با تقدیر و مشیت الهی است که برای او رقم خورده و شخصیتی دردل قصه جای داده شده که صاحب باورهای معنوی محکمی(در زمینه نیایش، دعا) است. اما در ادامه راه درخصوص این باورها دچار تردید می‌شود. در واقع می‌توان گفت عبور این آدم از این آزمون و گذشتن از تردید و رسیدن به مرحله تعیین حقیقی پیام اصلی داستان است.

اصغر نعیمی برای شکل‌گیری داستان از مقوله عاشورا و محرم کمک گرفته و ساخته جدیدش «مقصد» را(که روزهای انتهایی تولیدش را پشت سرمی‌گذارد) برای پخش در عصر روز تاسوعای حسینی آماده می‌کند.
پیوند درام با عاشورا

به محل لوکیشن گروه «مقصد» که در خیابان پیروزی واقع در بیمارستان فجر مشغول فیلمبرداری هستند وارد می‌شوم. در حیاط بیمارستان عوامل در جلوی در ورودی تجمع کرده‌اند. از میان بازیگران فقط رامین راستاد حاضر است. وی را با گریمی متفاوت می‌بینم، درست مثل جدیدترین اثرش «تبریز مه‌آلود»(محمدرضا ورزی) که با ایفای نقش ناپلئون بناپارت چهره‌ای بسیار جذاب و تازه از او شاهد خواهیم بود.

عوامل کم‌کم در گوشه‌ای از بیمارستان مستقر می‌شوند و در تلاشند تا برداشت پلان مورد نظر را انجام دهند.

در فرصتی که دست می‌دهد با اصغر نعیمی(کارگردان) صحبت می‌کنیم. او می‌گوید: «بخش زیادی از اتفاقات پایانی داستان و گره‌خوردن زندگی الهام و باران در فضای بیمارستان اتفاق می‌افتد که 30 درصد کار در فضای بیمارستان برداشت شده و به دلیل نوع معماری و گستردگی ابعاد این بیمارستان 3 لوکیشن دیگر نیز با استفاده از فضاهای دیگر بیمارستان انجام می‌شود.»

ارتباط داستان با مقوله عاشورا و محرم و متوسل‌شدن شخصیت‌های اصلی داستان به اهل‌بیت بخصوص امام حسین(ع) است. داستان حول محور رضا(با بازی رامین راستاد) انجام می‌شود. او برای برطرف شدن بحران زندگی‌اش نذر می‌کند تا در روز عاشورا در کنار مرقد امام حسین(ع) سقاخانه‌ای را بسازد و راهی کربلا کند.

به گفته کارگردان توسل رضا و دیگر شخصیت‌ها نقطه اتصال داستان با حادثه عاشورا و ایام محرم است.

نعیمی درخصوص کارهای مناسبتی چنین توضیح می‌دهد: «کارهای مناسبتی، پیچیدگی و دشواری خاص خودشان را دارند، زیرا در ذهنیت خودش مفهومی را منتقل می‌کند که اگر در انتقال مفهوم کامل نباشد، نمی‌تواند مخاطب را جذب کند. معتقدم اگر مفهوم را در لابه‌لای یک قصه طراحی کنیم، مخاطب ضمن همراهی با داستان به شکل غیرمستقیم مفهوم پیام را نیز دریافت می‌کند.»

وی می‌گوید: «قصه خوب داشتن و جذابیت داستان بسیار مهم است و به نظرم این کارها باید با دقت بیشتری تولید شوند، چه از لحاظ فیلمنامه و محتوا چه از لحاظ فیلمبرداری و تولید! متاسفانه کارهای مناسبتی بیشتر در دقیقه 90 وارد مرحله تولید می‌شود و این یکی از آسیب‌ها و معضلاتی است که در این فیلم‌های تلویزیونی به چشم می‌خورد در حالی که کارهایی که زمان پخش مشخصی برایشان طراحی نشده با فراغ بال بیشتری تولید می‌شوند.»
http://media.farsnews.com/media//8909/Images/jpg/A0961/A0961843.jpg
نعیمی درخصوص ریتم کارهای معنوی اینچنینی که به نمایش گذاشته می‌شوند، توضیح می‌دهد: «ریتم برگرفته از فیلمنامه و حوادث داستان است. ممکن است در ایام محرم کارهایی ساخته شود که پرتنش و پرتحرک باشند ولی مفهومی که منتقل می‌کند، متناسب با حال و هوای آن زمان نباشد پس ریتم تعیین‌کننده نیست و ساختار اثر مهم است و ما در این فیلمنامه از ریتم جریان زندگی شخصیت‌ها استفاده کردیم و چون شکل نهایی پیدا نکرده، نمی‌توانم قضاوت کنم که فیلم به لحاظ ریتم موفق بوده یا نه!»


نابینایی در عین ناباوری


تا به حال اتفاق افتاده چشمانتان را یک لحظه ببندید و خودتان را جای آدم‌‌های نابینا بگذارید یا تصور کرده‌اید در سنی که هستید یکباره بینایی خود را براثر حادثه‌ای از دست بدهید و دنیا تیره و تار شود و دیگر نتوانید نظاره‌گر هستی و عظمت آفرینش خدا باشید؟ درست مثل ابهام قصه «مقصد» که یک روزی مثل ما بینایی کامل داشت اما تقدیر الهی، سوی 2?چشمش را براثر حادثه‌ای از او می‌گیرد.

آفتاب کم کم غروب می‌کند پروژکتور روشن می‌شود و در حالی که فیلمبردار (امیر معقولی) دوربینش را در یکی از کریدور سنگفرش شده اطراف محوطه سبز بیمارستان کاشته، درست در راستای او دختری با عینک سیاه از دورنمایان می‌شود. دختر به دستور آقای کارگردان در حالی که گوشی به دست است و صحبت می‌کند راه می‌رود و روی صندلی می‌نشیند.

گلاره عباسی که در این تله‌فیلم نقش الهام، دختر نابینا را بازی می‌کند معتقد است: نقش‌های جدی یا طنز به مرور زمان تکرار می‌شود و باید به دنبال نقشی متفاوت بود. از نظر او جذابیت این تله‌فیلم به دلیل نابینا بودن الهام است.

گلاره عباسی می‌گوید: «در یک هفته به من 2 نقش نابینا پیشنهاد شد و فکر می‌کنم این نشانه‌ای است و من به نشانه‌ها اعتقاد دارم، چرا که چیزی از طبیعت را به من می‌خواهند نشان بدهند یا احتمالا قرار است اتفاقی در درون من رخ دهد!»

وی ادامه می‌دهد: «برای این‌که با فضا و شخصیت نابینا آشنا شوم و چیزی یاد بگیرم، فیلم‌های خارجی متعددی را در این زمینه تماشا کردم و با رفتن به موسسه نابینایان تا حدودی توانستم تجربه جالبی کسب کنم. برایم بسیار حیرت‌آور بود که آدم‌هایی در آن موسسه حضور داشتند که در هر زمینه‌ای دکترا داشتند بهترین شاعر و موزیسین بودند؛ کاری که ما انسان‌های سالم نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم انجام دهیم.»

عباسی به محدودیت زمان تله‌فیلم‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: «اگر زمان بیشتری صرف تله‌فیلم مقصد می‌شد، می‌توانستم در زمینه حسگیری سکانس به سکانس از این افراد نابینا کمک بگیرم اما از آنجا که زمان کوتاه است، فقط به صورت یکی از این افراد الگوبرداری کردم شاید خیلی باورپذیر نباشد اما به نظرم قابل قبول است».

عباسی می‌گوید: «قصه از جایی به نمایش گذاشته می‌شود که 3 سال از نابینا شدن الهام سپری شده و ناامیدی دردل او رخنه کرده، زیرا این ناامیدی در بیشتر کسانی که در سن بالا نابینا می‌شوند، آزاردهنده است. الهام از طرفی با نامزدش دچار مشکلاتی می‌شود و از سوی دیگر هم فکر می‌کند کسانی که سالم هستند و هیچ نقص عضوی ندارند پس غمی هم در زندگیشان به چشم نمی‌خورد.

در جایی از قصه زندگی الهام با باران (با بازی سحر قریشی) گره می‌خورد.

باران می‌کوشد تا الهام را به بینش جدیدی برساند و به او نشان دهد که خیلی از اتفاقات و چیزهای اطرافش حس کردنی‌اند نه دیدنی!»

وی می‌گوید: «قالب کاراکترها باید درست شکل بگیرد تا باورپذیر باشد معتقدم اگر عواطف را بشناسی و کاراکتر را خوب به نمایش بگذاری، سکانس درست برداشت می‌شود اما متاسفانه زمان کافی نداشتیم تا راجع به جزئیات و شخصیت الهام با آقای نعیمی بحث کنیم و به نکات ریزتری دست یابیم.»
خودداری در مقابل مشکلات

بیمارستان فجر به گفته عوامل تولید تله‌فیلم «مقصد»، فضای بسیار مناسبی را در اختیار قرار داده تا لوکیشن‌های مختلفی را به نمایش بگذارند. یکی از اتاق‌های طبقه اول این بیمارستان مفروش شده و به‌گونه‌ای که یک مسافرخانه را به تصویر بکشد تختخوابی همراه با میزکوچکی در گوشه خود جای داده است. رامین راستاد در حالی که نامه‌ای در دست دارد به آرامی روی تخت دراز می‌کشد و به نقطه‌ای خیره می‌ماند. این سکانس با فوکوس دوربین روی عکس عروسی رضا و باران آغاز و بابرداشتی از صورت رامین راستاد (رضا) و چشمان غمزده او پایان می‌گیرد. به گفته عوامل این بخش پس از اتمام فیلمنامه به متن اصلی اضافه شده است، از این‌رو هیچ‌گونه دیالوگی در آن وجود ندارد. با رامین راستاد گفت‌وگوی کوتاهی انجام می‌دهم:

«رضا در مواجهه با مشکلی که در زندگی شخصی‌اش به وجود می‌آید، بسیار احساسی برخورد می‌کند و پس از این که همسر خود را از دست می‌دهد، از همه طلبکار می‌شود و با این قضیه طور دیگری برخورد می‌کند.»

راستاد می‌گوید: «از جمله پیام‌های این تله‌فیلم خویشتنداری در مواجهه با اتفاقاتی چون مرگ است. این مشکل ممکن است برای هر یک از ما پیش بیاید ولی در فیلم با وجود این که رضا از اتفاق ناگوار پیش آمده رنجیده است اما باران با مرگش ثابت می‌کند که همچنان امیدی برای زندگی وجود دارد و آن زنده ماندن آدم‌های دیگری است که از اعضای او زندگی دوباره‌ای پیدا می‌کنند.»

وثوقی در این کار، دستیار و برنامه‌ریز نعیمی است. وی پیش از این در سریال «چاه پنجاه» در کنار اصغر هاشمی و بازیگرانی چون امیر محمدزند و قطب‌الدین صادقی حاضر بوده و قبلا نیز در سریال «ملکوت»، محمدرضا آهنج را همراهی کرده است. وی درخصوص مدت زمان اندک کارهای مناسبتی می‌گوید: «به خاطر زمان اندک کار، بخشی از اتفاقات که در تله‌فیلم رخ می‌دهد، از دست می‌رود، چون تعداد تله‌فیلم‌ها زیاد است و نیروی کار دعوت شده به هر فیلم ممکن است به طور همزمان چندین اثر را در دست داشته باشند و کیفیت کار چندان مدنظر قرار نمی‌گیرد که این موضوع نیز در سریال‌های مناسبتی صدق می‌کند.»

وی ادامه می‌دهد: «از مرحله پیش تولید و انتخاب بازیگران و عوامل تا پایان کار که فیلمبرداری تمام می‌شود، چیزی حدود 26 تا 27 روز وقت داریم پس در نتیجه حسگیری بازیگران و رسیدن به کاراکتر مدت زیادی را به خود اختصاص نمی‌دهد. کارهای مناسبتی به لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه هستند اما فرصت چندانی برای پرداختن به کاراکتر و حتی خود قصه ندارند.»
عوامل گروه فیلم «مقصد»:

تهیه‌کننده: محسن شایانفر/ نویسنده: فروغ فروهیده/ کارگردان: اصغر نعیمی/ برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: منصور وثوقی/ مدیرتولید: حمید آفتاب‌آذری/ تصویربردار: امیر معقولی/ صدابردار: حمید دژاکام/ طراح صحنه و لباس: مرتضی احمدخانی/ موسیقی: بهنام ابطحی/ تدوین: شادی شایانفر/ طراح گریم: بابک شعاعی.

بازیگران: رامین راستاد (رضا)، سحر قریشی(باران)، گلاره عباسی(الهام)، بهرام فرزام(دکتر) و دکتر محمد عزیزی (غافری) و...

محصول گروه فیلم و سریال شبکه 2 سیما

پروانه صدقی
http://cinemapress.ir/old/larg_pic/19-5-1390/IMAGE634485790882031250.jpg?ts=
پایان تدوین فیلم تلویزیونی « مقصد »

با پایان تدوین فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه‌کنندگی محسن شایانفر صداگذاری و ساخت موسیقی فیلم آغاز شد تا هرچه سریع‌تر برای پخش در روز تاسوعای حسینی از شبکه دو سیما آماده نمایش شود. تصویربرداری فیلم تلویزیونی «مقصد» به کارگردانی اصغر نعیمی اوایل هفته با ضبط سکانس‌های تکیه و بیمارستان به پایان رسید و تدوین فیلم توسط شادی شایانفر به اتمام رسید. صداگذاری و ساخت موسیقی به ترتیب به بهنام سعیدی و بهنام ابطحی سپرده شده تا هرچه سریع‌تر مراحل فنی فیلم سپری شده و برای پخش در روز تاسوعا از شبکه دو سیما آماده نمایش شود. در خلاصه داستان فیلم آمده است: مقصد به روایت نذری‌ می‌پردازد که در مشیت پروردگار به امتحانی بزرگ بدل می‌شود. در این قصه که با محوریت عاشورا رقم می‌خورد، به کندوکاوی در این فضا می‌پردازد. در این فیلم رامین راستاد، سحر قریشی، دکتر محمود عزیزی، گلاره عباسی، بهرام فرزام، پروانه احمدی، حسین چنگی، عباس الهی، فریدون کبیری، پیمان طالبیان به ایفای نقش می‌پردازند. تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: نویسنده فیلمنامه: مهدی حمزه/ کارگردان: اصغر نعیمی/ مدیرتصویربرداری: امیر معقولی/ بازنویسی فیلمنامه: فروغ فروهیده/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: منصور وثوقی/ صدابردار همزمان: حمید دژاکام/ طراح چهره‌پردازی: بابک شعاعی/ مدیرتولید: حمید آفتاب آذری/ طراح صحنه و لباس: مرتضی احمدخانی/ موسیقی: بهنام ابطحی/ تدوین: شادی شایانفر/ منشی صحنه: سحر عقیقی/ صداگذار: بهنام سعیدی/ تیتراژ: بهروز داوری/ عکاس: صبا سیاهپوش/ مدیرتدارکات: روح اله رهبری/ گروه تصویربرداری: رسول امامی، رضا دیدار، علی کیوان، بابک ابرغانی؛ رامین سات‌کین/ دستیار دوم کارگردان: محسن نعیمی/ دستیار صدا: نصیر خیری/ اجرای گریم: پدرام روشن، ساناز صباغ‌نژاد، سارا صباغ نژاد/ دستیار صحنه: مجتبی احمدخانی، سارا سلامت‌بخش/ جامه‌دار: زهرا موسوی/ جانشین تولید: شهرام صلح جو/ دستیار تدوین: شایان باقری/ گروه حمل و نقل: یحیی ذوالقدر، رضا قرابی، داود پرتوی، نصیر نمایی، حسین دارابیع خسرو کامران، علیرضا آبنوس/ سینه موبیل: رجب نوشاد، نادر شکری/ امور هماهنگی: داود یارندپور/ امور مالی: کمال افشاری/ مجری طرح: مؤسسه سینمایی دیدگاه/ تهیه‌کننده: محسن شایانفر اصغر نعیمی علاوه بر ساخت فیلم‌های سینمایی ، پیش ازاین ساخت دو تله فیلم «نامادری» و «قاتلین پیرمرد» را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.
http://media.mehrnews.com/old/Original/2010/11/596170.jpg
فیلم های سینمایی شبکه های سیما در اربعین حسینی

فیلم های سینمایی و تلویزیونی ˝اشغالگر˝، ˝عشق فقط یک کلام ˝ ، ˝خداوند لک لک ها را دوست دارد˝، ˝مقصد ˝، ˝دردهای فانتومی ˝، ˝اربعین ˝، ˝مهتاب روی سکو ˝ ، ˝حتی اگر شب باشد ˝ ، ˝خورشید مصر˝ ، «مرثیه ای برای مرتضی ˝، ˝روز عزیز ˝، ˝تایتان ˝ ، ˝روباه و سگ شکاری ˝ ، ˝مادرم باش ˝ دوشنبه 2 دی ماه از شبکه‌های سیما پخش می شود.

شبکه‌های محتلف سیما به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان فیلم های مختلفی را روی آنتن می‌فرستند.

شبکه یک سیما

به گزارش هنرآنلاین؛ فیلم سینمایی "اشغالگر " به کارگردانی دانیل کالپارسورو، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 9 صبح از شبکه یک سیما پخش می شود.

داستان فیلم با بازی آلبرتو آمان، آنتونیو دیلا توره و کارا ایله جاله از این قرار است که : دکتر پابلو از سربازان اسپانیایی که در سال 2004 و در زمان حمله نیروهای ارتش آمریکا به کشور عراق برای تصرف در آنجا حضور داشته است، از مقصرین و شاهد عینی قتل عام کردن یک خانواده غیر نظامی عراقی است. او پس از باز گشت به کشورش، از طرف مقامات سیاسی و ارتش دولت اسپانیا، تحت فشار برای امضاء کردن موافقت نامه ای جهت سکوت در مورد این قتل عام قرار گرفته، اما تصمیم می گیرد ...
فیلم سینمایی "اشغالگر " محصول سال 2012 اسپانیا در ژانر جنگی و حادثه ای ساخته شده است.

فیلم سینمایی "عشق فقط یک کلام " با نقش آفرینی پروین ملکی، فرهاد بشارتی و مهرداد فیاض از تولیدات سال جاری ناجی هنر ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

در خلاصه داستان فیلم به کارگردانی کرامت پور شهسواری و تهیه کنندگی روح الله خوشکام آمده : بی بی گوهر که به همراه پسر جانبازش در یکی از روستای سرسبز شمالی زندگی می کند، سال‌هاست که آرزوی سفر به کربلا را دارد. ولی مردم روستا به علت اینکه سال‌ها از آن روستا کسی موفق به سفر کربلا نشده است، به این سفر خوشبین نیستند. تنها راه ارتباطی این روستا با شهر یک پل است که آن هم قرار است برای تعمیر کلی به زودی خراب شود. سرانجام پیک خبر حرکت کاروان کربلا را به روستا رسانده و اعلام می کند. بی بی گوهر باید فردا اول وقت خود را به شهر رسانده و با کاروان به سمت کربلا حرکت کند. از طرفی راهداری اعلام می کند تنها پل روستا فردا برای تعمیر خراب خواهد شد و از اهالی روستا می خواهد ...

شبکه دو سیما

انیمیشن "خداوند لک لک‌ها را دوست دارد " به کارگردانی مشترک سعیده ذاکری و هما شکیبی و تهیه کنندگی مرکز فرهنگی هنری صبا، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 8 صبح در قالب برنامه "سینما صبحانه " از شبکه دو سیما پخش می شود.
ماجرا این انیمیشن از جایی شروع می شود که لک لک‌ها در فصل سرما به روستایی گرمسیر مهاجرت می کنند و به کنار برکه ای می روند. یکی از لک لک‌ها ، بالای بام منزل کد خدا ، تخم می گذارد. سعید که پسری بد جنس و متقلب است ، به یکی از بچه ها می گوید که بالای بام منزل علی ، گنج دیده است و او هم برای آوردن گنج ، شبانه در لباس میش به بالای بام می رود . علی او را می بیند و او مجبور به فرار می شود. شب بعد ، پسر دوباره می آید ولی ...


فیلم تلویزیونی "مقصد " به کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی محسن شایانفر ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 17:30از شبکه دو سیما روی آنتن می رود.

داستان "مقصد " با بازی رامین راستاد، سحر قریشی، دکتر محمود عزیزی از این قرار است که : رضا به همراه پدر زنش که از ضریح سازان قدیمی است، نذر محله را که ساخت سقاخانه ای برای حرم امام حسین (ع) است، به انجام می رسانند، مریم همسر رضا که زندگیش را وقف خدمت به افراد معلول و سالخورده کرده است، بر اثر بیماری صعب العلاجی می میرد، رضا به هم می ریزد، پای رفتن به کربلا و بردن سقا خانه را از دست می دهد، اما...
فیلم سینمایی "دردهای فانتومی " به کارگردانی میتاس امسک و تهیه کنندگی هنینگ فربر، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 23:30 از شبکـه دو سیما پخش می شود.

داستان فیلم سینمایی "دردهای فانتومی " در مورد داستان در مورد زندگی مارک دوچرخه سوار حرفه ایست که در اثر تصادف یک پای او قطع می شود. مارک از همسرش جدا شده و سارا دخترش نیز با مادرش زندگی می کند و گه گاه به دیدن پدرش آمده و ساعاتی را با او می گذراند. مارک تنها زندگی می کند و در زندگی خود چندان در مورد خانواده خود احساس مسئولیت نمی کند.
فیلم سینمایی "دردهای فانتومی " با بازی تیل اسچویگر وجام پالاسک و استپ ارسج محصول سال 2009 کشور آلمان بازی کرده اند.

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی "اربعین " به کارگردانی علیرضا رزازی فر و تهیه کنندگی محمد صدری، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 14:30 مصادف با اربعین حسینی روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

داستان این فیلم با بازی شقایق فراهانی و داوود مقامی در مورد آزاده ای به نام علی است که سال ها عمر خود را در اسارت رژیم بعثی در عراق گذرانده است . او که پس از بازگشت از اسارت همسر خود را نیز از دست داده است در انزوا به سر می برد . خواهر زاده علی ، جوانی است که از خارج بازگشته و قصد دارد در ارتباط با رشته تحصیلی خود در خارج از کشور گزارشی از عراق تهیه کند. پدر علی از نوه اش می خواهد که مراقب علی باشد و او را تنها نگذارد . خواهر زاده علی که عازم عراق است با پیشنهاد علی مبنی بر تمایلش برای سفر به عراق مواجه می شود و ...

فیلم تلویزیونی "مهتاب روی سکو " به کارگردانی فیما امامی و تهیه کنندگی مجید کریمی، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 19:30 مصادف با اربعین حسینی روی آنتن شبکه سه سیما می رود .
داستان این فیلم با بازی حسین محجوب، مرضیه خوش تراش و امیررضا دلاوری از این قرار است که : ابراهیم تعزیه خوانی است که سالهاست نقش شبیه امام حسین را در میادین تعزیه اجرا می کند. او که شغل دیگری جز این کار ندارد با مشکلات مالی فراوانی دست و پنجه نرم می کند. یک روز برای دادن بدهی خود به مغازه خواروبار فروشی محل می رود و فروشنده از مشکلات مالی تعزیه خوانی به نام حاج حیدر سخن می گوید. ابراهیم از این ماجرا بسیار متاثر شده و ...

شبکه چهار سیما

فیلم سینمایی "حتی اگر شب باشد " به کارگردانی منیر قیدی ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
داستان فیلم تولید سال 1391 در ژانر خانوادگی و درام در مورد دختر جوان نویسنده ای است که به بیماری سرطان مبتلا می شود. او بیماری اش را از خانواده پنهان می کند و تلاش می کند در فرصت باقی مانده از عمرش کتاب جدیدی بنویسد تا امیدی برای بیماران سرطانی باشد.

شبکه تهران سیما

انیمیشن "خورشید مصر " به کارگردانی نادر یغمائیان و شهرام خوارزمی ، دوشنبه 2دی ماه ساعت 9 صبح در قالب برنامه "تماشاخانه " از شبکه تهران روی آنتن می رود.
داستان انیمیشن "خورشید مصر" از تولیدات سال 1383 شرکت پویانمایی صبا در مورد زندگی حضرت یوسف ( ع ) است .

فیلم تلویزیونی "مرثیه ای برای مرتضی " به کارگردانی سعید دریا دل ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 20:45 از شبکه تهران پخش می شود .
داستان فیلم به تهیه کنندگی مرتضی یعقوبی از این قرار است که: مرتضی پسر معلولی است که کند ذهنی دارد. او با مادر پیرش و برادرش جعفر زندگی می کند و بسیار به او وابسته است . جعفر با دختری به نام مریم آشنا می شود که او هم برادر ی شبیه شرایط مرتضی دارد . جعفر از او خواستگاری می کند و او در صورتی می پذیرد که مرتضی نزد آنها زندگی نکند . جعفر تصمیم می گیرد که چند روز به خانه نیاید و همین آغاز مشکلات روحی فراوانی برای مرتضی می شود و در نهایت ...
حسین سلیمانی ، رحیم نوروزی ، حدیثه تهرانی ، مینا جعفر زاده ، مهدی فقیه و میر طاهر مظلومی ، در فیلم تلویزیونی "مرثیه ای برای مرتضی " ایفای نقش پرداخته اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی "مادرم باش " به کارگردانی مسعود رشیدی و تهیه کنندگی افشین زمانی ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 13:30 از شبکه شما روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم روایت کاروانی می باشد که قصد رفتن به کربلا را دارند. در کرمانشاه نرسیده به مرز به دستور فرمانده پاسگاهی از رفتن این کاروان به خاک عراق جلوگیری می شود . در این میان زن میانسالی که قصد دارد به زیارت کربلا برود به فرمانده پاسگاه اعتراض می کند و دلیل رفتنش را خوابی بیان می کند که فرزند مفقودالاثرش از او خواسته که به زیارت کربلا برود.
فرامرز صدیقی، زهره صفوی، رامین راستاد ، شیوا بلوریان و علی امجدی در فیلم تلویزیونی "مادرم باش " هنرمندی کرده اند.

شبکه آموزش

فیلم تلویزیونی "روز عزیز " به کارگردانی محسن توکلی و تهیه کنندگی سید محمد رضا قربانزاده، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 10:15 از شبکه آموزش روی آنتن می رود.

داستان فیلم با بازی مینا جعفر زاده ، افشین نخعی ، محمد اعلایی و فرهاد بشارتی از این قرار است که : ملوک پیر زنی است که پزشکان وی را به دلیل سرطان جواب کرده اند . آخرین آرزوی ملوک برگزاری مراسم عزاداری و نذری ظهر عاشورا می باشد . متاسفانه به دلیل اختلافات و سوء تفاهم های پیش آمده بین فرزندان بعد از 6 سال توقف این مراسم برگزاری مجدد آن غیر ممکن می باشد . محمد هادی نوه دختری ملوک سرباز است که یک روز قبل از تاسوعا به مرخصی فرستاده می شود و بعد از اطلاع از شرایط وخیم عزیز ، محمد هادی تصمیم می گیرد با ...

شبکه پویا

انیمیشن "تایتان " به کارگردانی دان بلاث و گری گلد من، محصول سال 2000 آمریکا ، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 13 از شبکـه پویا پخش خواهد شد.

داستان این انیمیشن از این قرار است که: در سال 3028 میلادی که بشر فضا را تسخیر کرده و سفر به کهکشان‌های دوردست امری طبیعی‌ است . مرد جوانی ماموریت دارد تا کشتی زمینیان را قبل از اینکه دشمنان فضایی از راه برسند پیدا کند تا زندگی بشر از نابودی نجات یابد.

انیمیشن "روباه و سگ شکاری 1" به کارگردانی تد برمن، محصول سال 1981در ژانر درام و ماجراجویی، دوشنبه 2 دی ماه ساعت 20 از شبکه پویا پخش می‌شود .
داستان از این قرار است که: یک روباه جوان و یک سگ شکاری در فصل تابستان و در فصل شکار با هم آشنا می‌شوند و با هم دوست می شوند . اما با پایان یافتن فصل تابستان و اتمام فصل شکار از هم جدا می شوند و سگ شکاری با صاحب خود به منزل خود می روند . در بهار سال آینده، این دو باز هم همدیگر را می بینند اما این بار این سگ، تبدیل به یک سگ آموزش دیده شده است و ناخود آگاه با روباه و حیوانات دیگر، دشمن شده است ...

شبکه نمایش

فیلم های سینمایی و تلویزیونی "پشت ابرها " ، "مسافر ری "، "سربازرس مونتالبانو " ،"مرد تاریکی " و "لونا مهمانی از دریا " دوشنبه 2 دی ماه ساعت 15 ،17، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می شود.
http://www.tebyan-zn.ir/images/87eebff9-f0e7-4e58-bcae-1accff3f9873.jpg

قریشی در فیلم "مقصد" بازی می‌کند
فیلم مقصد

تصویربرداری فیلم تلویزیونی "مقصد" به کارگردانی اصغر نعیمی و بازی سحر قریشی از نیمه گذشت.
به گزارش خبرگزاری مهر، این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر تهیه می‌شود که ماه رمضان مجموعه تلویزیونی "ملوکت" را روی آنتن داشت. تصویربرداری فیلم "مقصد" از عید قربان شروع  شده و تاکنون ادامه دارد. این تله فیلم از شبکه دو پخش می‌شود.
 
 
فیلم "مقصد" به روایت نذری می‌پردازد که در مشیت پروردگار به امتحانی بزرگ بدل می‌شود. در این فیلم به نویسندگی مهدی حمزه در کنار قریشی، رامین راستاد، محمود عزیزی، گلاره عباسی، بهرام فرزام، پروانه احمدی، حسین چنگی و ... بازی کردند.
 
عوامل این پروژه عبارتند از مدیر تصویر برداری: امیر معقولی، بازنویسی نهایی: فروغ فروهیده، دستیار اول و برنامه‌ریز منصور وثوقی، صدابردار همزمان: حمید دژاکام، طراح چهره پردازی: بابک شعاعی، مدیر تولید: حمید آفتاب آذری، طراح صحنه و لباس: مرتضی احمد خانی، موسیقی متن: بهنام ابطحی، تدوین: شادی شایانفر، منشی صحنه: سحر عقیقی، صداگذاری: بهنام سعیدی، تیتراژ: بهروز داوری و عکس: صبا سیاه پوش.


رها ماهرو : از شما خوانندگان محترم وبلاگ رها ماهرو دعوت به عمل می آوریم تا درباره فیلم مقصد اصغر نعیمی نقد و نظرتان را بفرستید


---------------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد