رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد مجموعه دست به نقد

دست به نقد


 دست به نقد مجموعه ای 90 قسمتی است که از 27 تیرماه و همزمان با عید سعید فطر پخش خود را آغاز کرد .

این مجموعه به کارگردانی شهاب عباسی و سیاوش مفیدی در دست تهیه و تولید است که هر شب ساعت 22 در قالب 5 آیتم طنز به نقد رفتارهای اجتماعی و برنامه های تلویزیونی می پردازد.

-----------------
سریال دست به نقد

Dast be naghd
نام شناخته شده : دست به نقد
ژانر : کمدی
گونه : مجموعه تلویزیونی
سازنده : شهاب عباسی
نویسنده : شهاب عباسی
حمزه صالحی
کیوان ملک مطیعی
شاهرخ باقری نژاد
شیما محمدبیگی
پیمان جزینی
رضا شریف نژاد
میثم رستگاری
مصطفی زندی
حسین نادری
مجید شتی
آرمین جمالی
کارگردان : شهاب عباسی
سیاوش مفیدی
بازیگران : سیاوش مفیدی
شهاب عباسی
وحید مهین دوست
مرتضی رستمی
حامد تهرانی علوی
ابراهیم شفیعی
یزدان فتوحی
کیوان ملک مطیعی
میثم رستگاری
افشین قدیمی
منصور غنی جاهد
مهیار بریمانی
فرشته ترابی
مژگان رستمی
تورج وثوقی
یوسف صیادی
حسین رفیعی
اهنگ پایان : شهاب عباسی
آهنگساز : حامد تهرانی علوی
محمد احمدی
کشور سازنده : ایران
زبان‌ها : فارسی
تعداد قسمت‌ها : ۹۰
تولید
تهیه‌کننده اجرایی : شهاب عباسی
تهیه‌کننده : شهاب عباسی
تدوین‌کننده : احسان فانیان
سحر رائض
مکان‌ها : تهران
فیلمبرداری : حمید شریعتی
میثم مظلومی
هادی لشگری
مدت : ۲۵ دقیقه
تولیدشرکت‌ها : شبکه نسیم
توزیع کننده : شبکه نسیم
پخش کننده
اولین نمایش در : ۲۷ تیر ۱۳۹۴
آثار مرتبط
بعد از : شکرآباد

دست به نقد یک مجموعه طنز آیتمی به کارگردانی شهاب عباسی می‌باشد. این مجموعه در ۹۰ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، هرشب ساعت ۲۲:۰۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود. این مجموعه از عید سعید فطر سال ۱۳۹۴ آغاز به پخش کرد.

-----------------
هیچکدام از آیتم‌های «دست به نقد» حذف نشده‌اند/ به «خندوانه» توهین نکرده‌ایم

کارگردان مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» گفت: در آیتم «هندوانه» به هیچ عنوان قصد توهین به برنامه خندوانه را نداشتیم.
هیچکدام از آیتم‌های «دست به نقد» حذف نشده‌اند/ به «خندوانه» توهین نکرده‌ایم

«شهاب عباسی» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس درباره جلوگیری از ساخت آیتم «هندوانه» در برنامه «دست به نقد» به دلیل توهین و تمسخر برنامه «خندوانه» گفت: قسمت هایی از آیتم هندوانه ضبط شده اند و در نوبت پخش قرار دارند. جلوی هیچ آیتمی گرفته نشده است و فقط زمان پخش آنها مشخص نیست.

وی ادامه داد: ما آیتم ها را ضبط کرده و به شبکه تحویل می دهیم. در نهایت هم آنها تصمیم می گیرند که چه آیتمی در چه زمانی روی آنتن برود. اگر بنا بر حذف بود، مدیران شبکه نسیم خیلی صریح و روشن به ما می گفتند. ما هنوز دکورهای مربوط به این آیتم را هم داریم و آنها را جمع نکرده ایم.
کارگردان خنده بازار تصریح کرد: برخی دوستان از کلمه علیه برای آیتم هندوانه استفاده کرده اند که نهایت کم لطفی است. از گذشته تا کنون ما در برنامه هایمان فقط یا به نقد موضوعی پرداخته ایم و یا فقط با موضوعی شوخی کرده ایم. هیچ وقت هم در هیچ برنامه و آیتمی به کسی توهین نشده و قصد تخریب هیچکس را هم نداشته ایم.

وی با بیان اینکه ما به هیچ قیمتی حاضر به تخریب دیگران نیستیم، اظهار داشت: ما با جنبه شخصیتی افراد کاری نداریم و در طول سالهای فعالیتمان هم با کسانی شوخی کرده ایم که یا آنها را می شناخته ایم و یا دوست صمیمی ما بوده اند.

عباسی تاکید کرد: برنامه خندوانه از معدود برنامه هایی است که به صورت علمی بحث خنده را مطرح می کند و کار حرفه ای است. ما هرکس که باعث خنده دیگران شود را دوست داریم. برنامه خندوانه هم ژانر برنامه ماست و هر دو کمدی هستند و هر دو هم برای شبکه نسیم ساخته می شوند، طرح چنین بحث هایی شیطنت رسانه ای است و ما با کمال احترام با برنامه خندوانه شوخی کرده ایم.
-----------------
 شوخی «دست به نقد» با «رامبد جوان» + عکس
کارگردان "خنده بازارگفت: آیتم‌های جدیدی به "دست به نقد" اضافه می‌شوند و این مجموعه با یکی از پر مخاطب ترین برنامه های تلویزیونی "خندوانه" شوخی می‌کند.
به گزارش وبسایت رها ماهرو، شهاب عباسی نویسنده و کارگردان سریال "دست به نقد" داشت درباره حذف برخی از آیتم‌هاو تصویربرداری کار در سوله‌ای در بوستان ولایت گفت: تصویربرداری مجموعه تلویزیونی "دست به نقد"به کارگردانی مشترک من و سیاوش مفیدی همچنان در لوکیشن ثابت خود و در سوله ای در بوستان ولایت در حال پیگیری است.

 عباسی تصریح کرد:در کنار آیتم‌های ثابت مجموعه از جمله" ورزش و مردم" ،" خانه سالمندان "، "استندآپ"، "زایشگاه"،"کارخانه"، "اتوبوس"،"قندپهلو"، "کارمند"، "ایست‌مطبوعاتی"، "مرده شورخونه" آیتم جدیدی تحت عنوان "شوخی با برنامه های مهم تلویزیون"نیز به این مجموعه اضافه شده است که در این آیتم با برنامه های پرمخاطب تلویزیون از جمله "خندوانه" نیز شوخی شده است. یزدان فتوحی نیز جزو بازیگرانی است که اخیراً به کار اضافه شد.
 
تهیه کننده "دست به نقد" ادامه داد: نکته مهم اینکه شوخی با برنامه"ورزش و مردم"یکی از آیتم های مهم این مجموعه است که به دلیل اعتراضی که به آن وارد شد، از مجموعه حذف شده است و چند روزی می شود که در حال ضبط آیتم "هندوانه" هستیم.
-----------------

خداحافظی سیاوش مفیدی از دست به نقد
سیاوش مفیدی از بازیگران طنز «دست به نقد» که به تازگی از این مجموعه خداحافظی کرده است، ساخت مجموعه‌هایی از این دست را دشوار خواند و گفت: دشوار از آن جهت که آیتم‌های زیادی ساختیم اما اجازه‌ پخش به آنها داده نشد.
این بازیگر در ادامه، رفتنش را اینگونه شرح داد: رفتنم ناگهانی نبود، از قبل آن را پیش‌بینی کرده بودیم.

مفیدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو ایسنا، با بیان اینکه شوخی و نقد کردن در «دست به نقد» خیلی سخت شده است، یادآور شد: در هر حوزه‌ای که امکانش وجود داشته باشد، سعی می‌کنیم نقد کنیم و تلنگر را بزنیم اما به طور کلی ساخت مجموعه‌هایی از این دست سخت‌تر شده است؛ به گونه‌ای که آیتم‌های بسیاری ساختیم که اجازه پخش به آنها داده نشد.

وی با بیان اینکه «دست به نقد» در نوع خودش بد نبوده است، اظهار کرد: در این مجموعه دستمان کاملا بسته بود. شاید اگر دست و بالمان کمی بازتر بود‌، این مجموعه بهتر کار می‌شد.

وی با بیان اینکه «دست به نقد» از جنس طنزهای انتقادی و اجتماعی است‌، گفت: هدفمان در این مجموعه بیشتر این بود که اتفاقات اجتماعی را نقد کنیم که بخش‌هایی از آن هم به حوزه‌ مدیریت ادارات و ارگان‌ها مربوط می‌شد. بعضی آیتم‌ها هم صرفا برای خنده کار می‌شد؛ هرچند اکثر آیتم‌ها نکته و تلنگری داشته است.

مفیدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به اینکه بین «دست به نقد» و «خنده‌بازار» تفاوت‌های زیادی وجود دارد، تصریح کرد: بسیاری از دوستان برای اینکه پیش از این در «خنده‌بازار» کار کردیم و با همان گروه در «دست به نقد» کار کردیم، فکر می‌کنند این مجموعه نیز شبیه به «خنده‌بازار» است در حالی که ماهیت «خنده‌بازار» فرق می‌کرد. آن زمان به خاطر سیاست‌هایی که صداوسیما داشت‌، آیتم‌هایی از خنده‌بازار پخش می‌شد‌ و بخش‌هایی هم اجازه پخش نمی‌گرفت. به طور کلی تلویزیون تصمیم‌گیرنده است که چه کاری را پخش کند و چه کاری را پخش نکند. هر برنامه‌ای ماهیت خودش را دارد و نباید آن را با برنامه‌های دیگر مقایسه کرد.

مفیدی افزود: در هر حوزه‌ای که به نقد آن می‌پردازیم ابتدا همه جوانب و شرایط را می‌سنجیم و سپس موضوع را مطرح می‌کنیم.

وی که در حال حاضر کار جدیدی برای تلویزیون ندارد،‌ اظهار کرد: به دلیل شرایطی که داشتم باید از برنامه جدا می‌شدم. امیدوارم در کارهای بعدی در خدمت دوستان باشم.

به گزارش ایسنا‌، برنامه «دست به نقد» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی شهاب عباسی این روزها از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رود. تاکنون 60 قسمت از این مجموعه طنز 90 قسمتی پخش شده است.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/5/2/3403340_541.jpg
ژانر : کمدی
دسته بندی : سرگرمی و مسابقه
زبان : فارسی
-----------------

حسین رفیعی و سیاوش مفیدی به پروژه سریال "دست به نقد" پیوستند

حسین رفیعی و سیاوش مفیدی به تازگی جلوی دوربین شهاب عباسی رفتند و ضبط سکانس های این مجموعه همچنان در بوستان ولایت ادامه دارد.

به تازگی "حسین رفیعی" و "سیاوش مفیدی" جلوی دوربین "شهاب عباسی" رفته‌اند و به دنبال آن سکانس‌هایی مربوط به اپیزودهایی چون زایشگاه، کارخانه، اتوبوس، من و تو پلاس، قند پهلو، کارمند، ایست مطبوعاتی، مرده شورخونه، دفتر قبرستون و ...ضبط شده است.

"دست به نقد" از شبکه نسیم و در 90 قسمت 25 دقیقه ای و در قالب چند آیتم در هر قسمت ساخته می‌شود که با توجه به آیتم‌ها، لوکیشن‌ها نیز تغییر می‌کند.

عوامل پشت دوربین عبارتند از:تهیه کننده و کارگردان، شهاب عباسی، نویسندگان:شهاب عباسی و حمزه صالحی، مجری طرح:مسعود انتظاری، کارگردان تلویزیونی:جواد اصلانی، برنامه ریز:بهرام ملکی، دستار کارگردان:فرهاد فداکار، طراح چهره پردازی:شهرام خلج،دستیاران گریم محمد محسنی و ویدا حیدری، طراح و مجری دکور:احمد رجبی، گروه دکور:مجید رجبی، رضا جهاندیده، ایمان رجبی، حسن ملک زاده، سعید بیجرودی، امیر محمد بخارایی،دستیار گریم شاهین مومن، مدیر تدارکات:علیرضا ابراهیم آبادی، دستیاران تدارکات:محسن ولدخانی، محمد رحمانی، احمد رحمانی، گروه صحنه و لباس:نوید مقصودی، محمد مهدی آتوت، شیوا دانیالی، نورپرداز:بهنام نساج،دستار نورپردازی رضا بهشتی، تصویربرداران:حمید شریعتی، میثم مظلومی و هادی لشگری، صدابردار:مجید هاشم پور، عکاس و پشت صحنه:سهند تاکی، تدوینگر و جلوه های ویژه رایانه ای:احسان فانیان:موسیقی:حامد تهرانی، صداگذار:پارسا عاشقان، مدیر فنی:حسن سوری.طراح لوگو:سیروس سلیمی خلیق و روابط عمومی الهه علیزاده این پروژه هستند.

بازیگران "دست به نقد" عبارتند از:یوسف صیادی،سیاوش مفیدی ، شهاب عباسی ، وحید مهین دوست ، مرتضی رستمی ، حامد تهرانی ، ابراهیم شفیعی ، کیوان ملک مطیعی ، میثم رستگاری، افشین قدیمی ، منصور غنی جاهد ، مهیار بریمانی ، فرشته ترابی، مژگان رستمی، تورج وثوقی و با حضور یوسف صیادی و حسین رفیعی.

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی "دست به نقد" به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی به سفارش شبکه نسیم در 90قسمت 25 دقیقه ای در بوستان ولایت کلید ‌خورد.
-----------------
شهاب عباسی خبر داد:
«دست به نقد» هفته آینده کلید می‌خورد/ از نقد نترسیم
شهاب عباسی
هنر > رادیو و تلویزیون
کارگردان مجموعه «دست به نقد» که هفته آینده کلید می خورد بیان کرد که این مجموعه با زبانی طنز به نقد ناهنجاری‌های رفتاری و اجتماعی می پردازد.

شهاب عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مجموعه «دست به نقد» که آن را برای شبکه نسیم آماده می کند، گفت: این مجموعه یک کار آیتم محور است که از نمایش های کوتاه ۴ الی ۶ دقیقه ای تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این نمایش ها در عین اینکه باید گره افکنی وجود داشته باشد باید کمدی هم حفظ شود و همراه با اهداف شبکه باشد.

این کارگردان که پیش از این مجموعه «خنده بازار» را در شبکه سه داشت درباره تفاوت های کار در این شبکه با شبکه نسیم عنوان کرد: در شبکه سوم سیما از ما می خواستند که مجموعه کمدی داشته باشیم که با عنصر نقد هم همراه باشد اما شبکه نسیم بیشتر روی بار طنز و سرگرمی یک مجموعه تاکید دارد.

کارگردان «دست به نقد» درباره فضای این مجموعه و شوخی های آن با توجه به دلخوری مشاغل مختلف عنوان کرد: در این مجموعه، شوخی ها بیشتر فضایی اجتماعی دارند و اگر بخواهیم به این فکر کنیم که شوخی های ما ممکن است به چه کسی بربخورد باید کلا کار کمدی را از کشور جمع کرد.

هم افراد خوب و متعهد داریم و هم افرادی که مسئولیت پذیر نیستند

وی ادامه داد: تبی که این روزها فراگیر شده و هر مجموعه طنزی باعث انتقاد و دلخوری شغلی خاص می شود جریانی کاذب است. اوضاع مشاغل در کشور در شرایطی قرار ندارد که ما به آنها انتقاد نکنیم. افراد مختلفی در شغل های مختلف مشغول به کار هستند که از میان آنها هم افراد خوب و متعهد داریم و هم افرادی که مسئولیت پذیر نیستند و تخلف می کنند.

این کارگردان با بیان اینکه وقتی ما طنز کار می کنیم هرکسی به راحتی درباره فیلم و سریال ها نظر می دهد، عنوان کرد: پس چه اشکالی دارد که ما هم درباره کارهایی که افراد در مشاغل مختلف انجام می دهند صحبت کنیم و اگر این میان شخصی تخلفی می کند آن را بزرگنمایی کرده و به نقد بکشیم.

این نویسنده و بازیگر در واکنش به اینکه گاهی مجموعه های طنز بیشتر دست به مسخره کردن یک جریان می زنند تا نقد آن و شخصیت پردازی ضعیفی دارند که ممکن است توهین تلقی شود، گفت: مجموعه های کمدی هم ممکن است ساختار ضعیفی داشته باشند اما این دلیل نمی شود که دیگر نتوانید با کسی یا جایگاهی شوخی کنید. اکنون در سریال های جدی ترکیه هم آثاری با اغراق زیاد و با ساختاری ضعیف وجود دارد اما آنقدر رنگ و لعاب دارند که مردم ما آنها را می بینند و مردم خودشان هم با دیدن این آثار دست به اعتراض و شکایت نمی زنند.

نقد ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری

وی در پاسخ به اینکه آثار و مجموعه های طنز چه تاثیری در جامعه می توانند داشته باشند، بیان کرد: ما در «خنده بازار» تمام تلاشمان این بود که با مدیران شوخی کنیم و به آنها نشان دهیم که میز و کت و شلوار و جایگاهی که دارند از آن آنها نیست بلکه در اصل از آن مردم است اما خودم فکر نمی کنم حرف های ما تاثیری داشته باشد چراکه در همان زمان من به یکی از شهرهای زلزله زده سر زدم و درحالیکه مردم در تلاش برای فراهم کردن وسایل اولیه خود بودند مدیری در مقابل دوربین بیان می کرد که همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد.

کارگردان مجموعه «شکرآباد» به چند آیتم مجموعه «دست به نقد» اشاره کرد و گفت: «مرده شور خونه» و «دفتر قبرستان» از جمله آیتم هایی است که ما در آنها به برخی ناهنجاری های اجتماعی و رفتاری اشاره می کنیم. به طور مثال وقتی یک نفر از نزدیکان ما فوت می شود حاشیه ها و اتفاقات زیادی به همراه دارد از حرف و حدیث هایی که در مجلس ختم او بیان می شود تا مراسم های تجملاتی و هزینه هایی که انجام می شود.

وی در پایان گفت: ما سعی داریم این مجموعه را به روز پیش ببریم. تاکنون ۱۰۰ آیتم به نگارش درآمده است که هر ۶ آیتم آن در یک برنامه به نمایش درمی آید. البته آیتم نویسی بسیار سخت است و نوعی تیزهوشی و ذوق می خواهد.

مجموعه «دست به نقد» به کارگردانی و تهیه کنندگی شهاب عباسی در ۹۰ قسمت ۲۵ دقیقه ای برای شبکه نسیم آماده می شود و هفته آینده کلید خواهد خورد.

-----------------
 شهاب عباسی «دست به نقد» می‌سازد
بانی فیلم آنلاین: جدیدترین سریال شبکه «نسیم» با عنوان «دست به نقد» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی بزودی در تهران کلید می‌خورد.

به گزارش بانی فیلم، «دست به نقد» به سفارش شبکه نسیم در 90 قسمت 25 دقیقه ای اوایل خرداد ماه در بوستان ولایت کلید می‌خورد. عباسی گفت: حدود 20 روز از پیش تولید این مجموعه تلویزیونی و حضور آنها در لوکیشن کار می‌گذرد و طی این مدت حدود 70 درصد از دکور ها زده شده و فیلمنامه آن توسط من و «حمزه صالحی» در دست نگارش است. او تصریح کرد: «دست به نقد» از شبکه نسیم و در 90 قسمت 25 دقیقه‌ای و در قالب چند آیتم در هر قسمت ساخته می‌شود که با توجه به آیتم‌ها، لوکیشن‌ها نیز تغییر می‌کند.کارگردان «شکرآباد» با اشاره به نام آیتم‌ها اظهارداشت: کارخونه، کارمندها، ورزش و مردم، قند پهلو، دفتر قبرستان، خانه سالمندان، استند آپ، زایشگاه، مرده شور خونه و....برخی از اسامی مجموعه دست به نقد هستند.
-----------------

شهاب عباسی «دست به نقد» شد/جدیدترین پروژه شبکه نسیم به زودی کلید می‌خورد
جدیدترین سریال شبکه نسیم با عنوان «دست به نقد» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی به زودی در تهران کلید می‌خورد.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی این پروژه، شهاب عباسی کارگردان «دست به نقد» ،حدود 20 روز از پیش تولید این مجموعه تلویزیونی و حضور آنها در لوکیشن کار می گذرد و در طی این مدت حدود 70 درصد از دکور ها زده شده و فیلمنامه آن توسط من و حمزه صالحی در دست نگارش است.


عباسی درباره جدیدترین اثر خود که از شبکه نسیم پخش خواهد شد، تصریح کرد: "دست به نقد" از شبکه  نسیم و در 90 قسمت 25 دقیقه ای و در قالب چند آیتم در هر قسمت ساخته می شود که با توجه به آیتم ها، لوکیشن ها نیز تغییر می کند.

کارگردان "شکرآباد" با اشاره به نام آیتم ها اظهارداشت: "کارخونه"، "کارمندها"  ،"ورزش و مردم" ،"قند پهلو"، "دفتر قبرستان"، "خانه سالمندان"، "استند آپ" ، "زایشگاه"، "مرده شور خونه"و....برخی از اسامی "مجموعه "دست به نقد"هستند.

عوامل پشت دوربین عبارتند از:تهیه کننده و کارگردان، شهاب عباسی، نویسندگان:شهاب عباسی و حمزه صالحی، مجری طرح:مسعود انتظاری، کارگزدان تلویزیونی:جواد اصلانی، برنامه ریز:بهرام ملکی، روابط عمومی:الهه علیزاده، دستار کارگردان:فرهاد فداکار، طراح چهره پردازی:شهرام خلج، طراح و مجری دکور:احمد رجبی، گروه دکور:مجید رجبی، رضا جهاندیده، ایمان رجبی، حسن ملک زاده، سعید بیجرودی، امیر محمد بخارایی، مدیر تدارکات:علیرضا ابراهیم آبادی، دستیاران تدارکات:محسن ولدخانی، محمد رحمانی، احمد رحمانی، گروه صحنه و لباس:نوید مقصودی، محمد مهدی آتوت، شیوا دانیالی، نورپرداز:بهنام نساج، تصویربرداران:حمید شریعتی، میثم مظلومی و هادی لشگری، صدابردار:مجید هاشم پور، عکاس و پشت صحنه:سهند تاکی، تدوینگر و جلوه های ویژه رایانه ای:احسان فانیان:موسیقی:حامد تهرانی، صداگذار:پارسا عاشقان، پشتیبانی فنی:حسن سوری.طراح لوگو:سیروس سلیمی خلیق.

بازیگران "دست به نقد" عبارتند از:سیاوش مفیدی ، شهاب عباسی ، فلامک جنیدی، وحید مهین دوست ، مرتضی رستمی ، حامد تهرانی ، ابراهیم شفیعی ، کیوان ملک مطیعی ، میثم رستگاری، افشین قدیمی ، منصور غنی جاهد ، مهیار بریمانی ، فرشته ترابی، مژگان رستمی، تورج وثوقی و با حضور یوسف صیادی و حسین رفیعی.

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی "دست به نقد" به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی به سفارش شبکه نسیم در 90 قسمت 25 دقیقه ای اوایل خرداد ماه در بوستان ولایت کلید می خورد.
-----------------

شبکه نسیم عید فطر «دست به نقد» می‌شود
مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» کار مشترک شهاب عباسی و سیاوش مفیدی همزمان با عید سعید فطر روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» به کارگردانی مشترک شهاب عباسی و سیاوش مفیدی همچنان در لوکیشن ثابت خود در سوله ای در بوستان ولایت در حال پیگیری بوده و تاکنون نزدیک به 35درصد از کار مقابل دوربین رفته است.

این مجموعه تلویزیونی همزمان با عید سعید فطر به صورت روتین روی آنتن شبکه نسیم می‌رود، ضمن اینکه با توجه به قطعی شدن زمان پخش همزمان مراحل فنی این اثر نیز انجام می‌شود.

ورزش و مردم، خانه سالمندان، استندآپ، زایشگاه، اتوبوس، من و تو پلاس، قندپهلو، کارمند، ایست مطبوعاتی، مرده شوخونه، دفتر قبرستون و... از جمله اپیزودهای این اثر هستند.

مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» از شبکه نسیم و در 90 قسمت 25 دقیقه‌ای و در قالب چند آیتم در هر قسمت ساخته می‌شود که با توجه به آیتم‌ها، لوکیشن‌ها نیز تغییر می‌کند.

بازیگران این مجموعه عبارتند از: حسین رفیعی، یوسف صیادی، سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، مرتضی رستمی، مختار سائقی، حامد تهرانی، وحید مهین دوست، میثم رستگاری، کیوان ملک مطیعی، افشین قدیمی، شاهرخ باقری نژاد، مهیار بریمانی، منصور غنی جاهد، حمید مولانا، فرشته ترابی، سالار کریم خانی، امید بیوک زاده، محمد قلی بیگی، نسیم خورسندی، امید معلم، تورج وثوقی، حسن غلامی، مینو نوبهاری، نازنین کریمی، سمیرا سلیمی، هستی فرحمندپور، اصغر مهدی پور، حسام زاهدی، توفیق ظفرمند، محمد مهدی پور، عباس مرادی.

تهیه کننده:شهاب عباسی، مجری طرح:مسعود انتظاری کارگردانی: شهاب عباسی ، سیاوش مفیدی. گروه نویسندگی: شهاب عباسی، حمزه صالحی، شاهرخ باقری نژاد، کیوان ملک مطیعی، شیما محمدبیگی، پیمان جزینی، رضا شریف نژاد، میثم رستگاری، مصطفی زندی، حسین نادری، آرمین جمالی، مجید شتی ،کارگردان تلویزیونی: جواد اصلانی، نودال : مهدی امینیان ،برنامه ریز : بهرام ملکی علوی،دستیار کارگردان : فرهاد فداکار ،سایر دستیاران : سعید ملک مطیعی ، سولماز رجبی ،منشی صحنه : بهشته ناصری،عکس و پشت صحنه : سهند تاکی، نوید صالح فکر، جانان قرشی ، مشاور رسانه ای : الهه علیزاده طراح دکور : احمد رجبی ،اجرای دکور : مجید رجبی ، رضا جهاندیده ،دستیاران : ایمان رجبی، حسن ملک زاده، سعید بیجرودی، امیرمحمد بخارایی ،نگارگری : فاطمه مددی ،طراح گریم : شهرام خلج ،دستیاران گریم: محمد محسنی، شاهین مؤمن، ویدا حیدری، ساناز شیری، نورپرداز : بهنام نساج ،دستیار نور : رضا بهشتی ،تصویربرداران میثم مظلومی، هادی لشکری، حمید شریعتی،مدیر فنی : حسن سوری ،دستیار فنی: میلاد عسکری
صدابردار : مجید هاشمی پور،دستیاران صدا : سهراب ثمرقندی، اشکان مزین فر،مدیر صحنه و لباس: نوید مقصودی،دستیار صحنه : محمد آتوت ،دستیار لباس : شیوا دانیالی، رضوانه صبوحی ،تدوین و جلوه های ویژه : احسان فانیان، سحر رائض ،طراح لوگو : سیروس سلیمی خلیق ،صداگذار: پارسا عاشقان ،موسیقی : حامد تهرانی علوی، محمد احمدی، نوازندگان : احسان اخگراندوز : گیتار،سپهر ارشاد : ویولن، علی معتمدی: هارمونیکا، هادی فرج اللهی: همخوان، میکس و مسترینگ: محمد احمدی، ترانه سرای تیتراژ پایانی: روشان امیری، لیا شیرازی،جانشین تولید : علیرضا ابراهیم آبادی ،مدیر تدارکات: محسن ولدخانی،دستیاران تدارکات : محمد رحمانی پور، احمد رحمانی پور، حسین سلمانی ،امور دفتری : محسن فرامرزی ،امور مالی : سارا خدایار،حمل و نقل : محمدحسین غفوری، امیر کیارستمی، مهدی نظری، داود عساری، علی محمد فلاح ،تهیه غذا: حسن طهماسبی ، عباس صادقی ، کریم علی وردی زاده ،تامین هنرور : سارا حسینی ،پشتیبانی فنی : رضا شاه بین،مسئول برق : کریم جانبخش سفیدکمر

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی به سفارش شبکه نسیم در 90قسمت 25 دقیقه‌ای در بوستان ولایت در دست تهیه و تولید است.


-----------------
شهاب عباسی «دست به نقد» شد/جدیدترین برنامه نسیم به زودی کلید می‌خورد

جدیدترین سریال شبکه «نسیم» با عنوان «دست به نقد» به تهیه کنندگی و کارگردانی «شهاب عباسی» به زودی در تهران کلید می‌خورد.
خبرگزاری فارس: شهاب عباسی «دست به نقد» شد/جدیدترین برنامه نسیم به زودی کلید می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس، مجموعه تلویزیونی «دست به نقد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی «شهاب عباسی‌» به سفارش شبکه نسیم در 90 قسمت 25 دقیقه ای اوایل خرداد ماه در بوستان ولایت کلید می‌خورد.

«شهاب عباسی» کارگردان «دست به نقد»، حدود 20 روز از پیش تولید این مجموعه تلویزیونی و حضور آنها در لوکیشن کار می‌گذرد و در طی این مدت حدود 70 درصد از دکور ها زده شده و فیلمنامه آن توسط من و «حمزه صالحی» در دست نگارش است.

عباسی درباره جدیدترین اثر خود که از شبکه «نسیم»‌پخش خواهد شد، تصریح کرد: «دست به نقد» از شبکه نسیم و در 90 قسمت 25 دقیقه‌ای و در قالب چند آیتم در هر قسمت ساخته می‌شود که با توجه به آیتم‌ها، لوکیشن‌ها نیز تغییر می‌کند.

کارگردان «شکرآباد» با اشاره به نام آیتم‌ها اظهارداشت: کارخونه، کارمندها، ورزش و مردم، قند پهلو، دفتر قبرستان، خانه سالمندان، استند آپ، زایشگاه، مرده شور خونه و....برخی از اسامی مجموعه دست به نقد هستند.
عوامل پشت دوربین عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان،شهاب عباسی،نویسندگان:شهاب عباسی و حمزه صالحی، مجری طرح:مسعود انتظاری، کارگزدان تلویزیونی:جواد اصلانی، برنامه‌ریز:بهرام ملکی، روابط عمومی:الهه علیزاده، دستیار کارگردان:فرهاد فداکار، طراح چهره‌‌‌پردازی:شهرام خلج، طراح و مجری دکور: احمد رجبی، گروه دکور: مجید رجبی، رضا جهاندیده، ایمان رجبی، حسن ملک زاده، سعید بیجرودی، امیر محمد بخارایی، مدیر تدارکات:علیرضا ابراهیم آبادی، دستیاران تدارکات:محسن ولدخانی، محمد رحمانی، احمد رحمانی، گروه صحنه و لباس:نوید مقصودی، محمد مهدی آتوت، شیوا دانیالی، نورپرداز:بهنام نساج، تصویربرداران:حمید شریعتی، میثم مظلومی و هادی لشگری، صدابردار:مجید هاشم‌پور، عکاس و پشت صحنه: سهند تاکی،تدوینگر و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای:احسان فانیان، موسیقی:حامد تهرانی، صداگذار:پارسا عاشقان، پشتیبانی فنی:حسن سوری، طراح لوگو:سیروس سلیمی خلیق.

بازیگران «دست به نقد» عبارتند از: سیاوش مفیدی، شهاب عباسی، فلامک جنیدی، وحید مهین دوست، مرتضی رستمی، حامد تهرانی، ابراهیم شفیعی، کیوان ملک مطیعی، میثم رستگاری، افشین قدیمی، منصور غنی جاهد، مهیار بریمانی، فرشته ترابی، مژگان رستمی، تورج وثوقی و با حضور یوسف صیادی و حسین رفیعی.
-----------------
 نقدی بر شیوه نام گزینی در «دست به نقد»

فاطمه حسینی: گمان می کنم برنامه طنز "دست به نقد" مثل  برنامه "خنده بازار" که محصول کار گروه طنزپرداز شهاب عباسی است تا کنون مخاطبان خودش را پیدا کرده باشد. این برنامه با نقدهای اجتماعی به روزش می تواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ خود انتقاد گری و نمایش ضعفهای فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. منتها از آنجایی که طنز یک شمشیر دولبه است باید توجه داشت که کوچکترین بی احتیاطی و بی دقتی نه فقط می تواند نتیجه مطلوب را از طنز به بار نیاورد بلکه باعث اثرات نامطلوب و گاه وخیم دیگر نیز شود.

نمونه آشکار این مورد اتفاق ناخوشایندی بود که در برنامه "فیتیله" افتاد. شوخی با قومیتها و لهجه ها شاید (و البته شاید) در سایر نقاط دنیا با شرایط ژئوپلتیکی متفاوت از شرایط ما امری معمول به نظر برسد اما با توجه به شرایط خاص قومیتی و تنوع بافت جمعیتی ما و با در نظر گرفتن سوابق نه چندان خوشایندی که هنوز به بایگانی تاریخ سپرده نشده اند و هر زمان می توانند مثل آتش زیر خاکستر وحدت ملی و تمامیت ارضی ما را به مخاطره بیندازند، این قبیل امور باید کمتر و کمتر مورد استفاده طنز پردازان قرار بگیرند خصوصا به این دلیل آشکار که اصولا هیچ امری که شایسته بازنگری و اصلاح باشد ومثلا طنز قصد نمایش قبح یا این نیاز به اصلاح آن را داشته باشد در لهجه ها و قومیتها نمی توان سراغ گرفت . رسانه ملی محتاج نگاه ملی است و اگر این نگاه نباشد و رسانه ملی می تواند ابزار تخریب انسجام ملی گردد. رسانه ملی باید در زدودن این نگاه قومیتی که جک علیه سایر قومیتها تولید می کند نقش موثر داشته باشد نه اینکه خودش هم پا جای پای آنها بگذارد.
تردید نباید کرد که دستاویز کردن قومیتها برای ایجاد شرایط طنز اصلا قابل مقایسه با سوژه قرار دادن فلان صنف و فلان گروه اجتماعی نیست و اتفاقا باید خط قرمز غیر قابل عبور طنزپردازی ایران به حساب بیاید. منتها متاسفانه تثبیت موقعیت برخی از هنرمندان این عرصه این توهم را در ایشان ایجاد می کند که با اتکا به محبوبیت و شهرتشان می توانند از این خط قرمز عبور کنند.
آنچه اخیرا در برنامه دست به نقد مشاهده شده نیز دست کمی از برنامه "فتیله" ندارد. استفاده از اسامی خاص مربوط به مناطق و قومیتهای معینی در این برنامه در کنار اسامی با بار طنز این تصور را ایجاد می کند که گروه اول نیزدر واقع به عنوان تمسخر مورد استفاده قرار گرفته اند و گرنه چه دلیلی دارد که نام یک طایفه لر(جودکی) یا نام منسوب به یک شهر(جندقی) که اتفاقا در جامعه بسامد پایینی دارند و خیلی کم شنیده می شوند در کنار نام طنزگونه اتاجی (که هموطنان ترک زبان به عنوان صفتی به معنای بیهوده و ناموزون به کار می برند) به کار برده شود؟ دلیل این گزینش نامیمون از دو حال خارج نیست. یا نویسنده بسیارکم دانش متن نمایش به اشتباه تصور کرده که جودکی و جندقی واقعا نام کسی در این مملکت نیست و صرفا لفظهایی غیر معمول هستند که می شود با آنها موقعیت طنز ایجاد کرد (که واقعا بعید است!!) و یا این دو نام به علت کم بسامدی و نوع آرایش حرفیشان برای ذائقه نه چندان سالم ایشان خنده دار بوده است تا آنجا که به خود اجازه دهد از آنها در کنار نام فامیل آشکارا مضحکی مثل اتاجی (که معادل فارسی اش مثل این است که نام کسی مثلا آقای چرند باشد) استفاده کند.
مایلم از نویسنده محترم آیتمهای این برنامه بپرسم که آیا فکر کرده اند فردای نمایش شما کودکی با نام فامیل جودکی یا جندقی چقدر ممکن است مورد تمسخرهمکلاسانش قرار بگیرد صرفا به این دلیل واضح که شما تصمیم گرفته اید صورت خنده دار و کمیکی به این دو اسم و امثالهم بدهید؟؟ واضح است که این اتفاق برای اسامی فامیل کاملا ساختگی مثل اتاجی یا چرند یا ... ویا اسامی خنثی و پر بسامدی مثل ملکی یا احمدی یا کریمی که نه به قومی اشاره دارند و نه به منطقه خاصی، نخواهد افتاد. پس چرا باید اصرار داشته باشند حتما در یک آیتم طنز آن هم بسیار بی مناسبت و از بین این همه امکان اسمگذاری خنثی از دو نام وابسته به منطقه معین و قومیت خاص استفاده شود؟
شاید این مورد چندان هم به نظر برخی خطای چشمگیری نباشد اما تردیدی نیست که اگر خطاهای به ظاهر کوچک مورد توجه و اصلاح قرار نگیرند باید منتظر دست و پنجه نرم کردن با خطاهای بزرگتر و مشکلات پیچیده تر بود. نمونه اس اینکه اگر استفاده مکرر آقای فروتن از لهجه بروجردی در برنامه فتیله از حد خارج نمی شد و صرف بروجردی بودن ایشان مجوز تمسخر این لهجه نمی شد امروز شاهد نارضایتی هموطنان ترک زبان از این برنامه نمی بودیم. جا دارد اگر نویسندگان این قبیل برنامه ها از سواد و دانش کافی برخوردار نیستند یا تعهد ملی لازم را ندارند حداقل ناظران کیفی برنامه های صدا وسیما  کیفیت را محدود به نکات فنی ندانند به وظایف خود عمل کنند و گرنه با این رویه تاسف بار موجود، رسانه ملی به زودی تبدیل به سلاحی علیه انسجام ملی و اجتماعی ما خواهد شد.
-----------------
رها ماهرو : خوانندگان گرامی وبسایت سینمایی رها ماهرو ، لطفا نقد خودتان را به برنامه دست به نقد ساخته شهاب عباسی به ما اعلام کنید.
-----------------


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 08:01 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رهااا جونم
کاش من یه هزارم انرژی تو رو داشتم
با دو مطلب قدیمی دیگه باز در خدمتم

«رضا کیانیان» در مستندی درباره حج

گروه تولید حج و زیارت صدا و سیما، در سال جاری به منظور ایجاد تحول و نشاط در محتوای برنامه های معارفی، مجموعه های مختلف و متنوعی تولید می کند. به گزارش ایکنا، امسال در ایام حج یکی از این برنامه ها، مستندی است به کارگردانی «کمال تبریزی» که با حضور «رضا کیانیان» در مقام بازیگر و «محمد ابراهیمیان» به عنوان مدیر تصویربرداری در 2 قسمت 30 دقیقه ای تولید خواهدشد. از برنامه های دیگری که در طول ایام حج امسال تولید خواهدشد می توان به برنامه مستندی به نام «سفر عشق» به کارگردانی «محمود غلامی» و با حضور «حسن پورشیرازی» در مقام بازیگر و راوی اشاره کرد که «مسعود مسجدی آرانی» هم تصویربرداری این برنامه را به عهده خواهدداشت.


-----------------------------




(گزارش یک جشن) در انتظار نظر وزیر ارشاد

در حالی که در هفته دفاع مقدس و در نبود فیلم های سینمایی جدید در این حوزه شبکه های مختلف تلویزیونی فیلم های ابراهیم حاتمی کیا را برای چندین بار پیاپی پخش می کنند با این وجود وضعیت فیلم آخر ابراهیم حاتمی کیا به نام (گزارش یک جشن) همچنان بلا تکلیف است.
محمد پیرهادی با اشاره به وعده هایی که مسوولا ن برای رفع موانع نمایش این فیلم و صدور پروانه نمایش آن داده اند، گفت: پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلا می وعده داده بود که مشکلا ت نمایش این فیلم رفع می شود و جواد شمقدری معاون سینمایی نیز هفته قبل اعلام کرد تا هفته آینده مشکل پروانه نمایش این فیلم حل می شود اما هیچ کدام از این وعده ها عملی نشده است.
پیرهادی ادامه داد: بی صبرانه منتظر تحقق وعده های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی درباره این فیلم هستیم.

محمدرضا فروتن در (جامه دران)

محمدرضا فروتن در فیلم سینمایی (جامه دران) به کارگردانی حمیدرضا قطبی بازی می کند. این فیلم به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری مدتی قبل پروانه ساخت دریافت کرده و قرار است با تکمیل فهرست عوامل و بازیگران آبان ماه کلید بخورد. محمدرضا فروتن که این روزها مشغول بازی در (بی خداحافظی) به کارگردانی احمد امینی است قرار است در (جامه دران) یکی از نقش های اصلی را بازی کند.
(جامه دران) داستان زنی است به نام شیرین که در مراسم ختم پدرش پی به روابط جدیدی در زندگی او می برد و حقایقی را کشف می کند. تمام صحنه های این فیلم در تهران و اطراف آن فیلمبرداری خواهد شد. (جامه دران) اولین فیلم بلند حمیدرضا قطبی است که به تازگی مجوز ساخت آن صادر شده است.

لغو نمایش (اسب حیوان نجیبی است) در خارج از کشور

پخش کننده بین المللی فیلم (اسب حیوان نجیبی است) خبر داد: کلیه نمایش های این فیلم در خارج از کشور لغو شده است.
محمد اطیابی با اعلام این خبر مطرح کرد: به دلیل شرایط ویژه ای که برای فیلم به وجود آمده است کلیه نمایش های این فیلم را در خارج از کشور لغو کردیم.
وی در عین حال مطرح کرد: یک فعالیت ده ماهه برای عرضه بین المللی فیلم صورت گرفته بود و در اولین قدم در مهر ماه به چهار جشنواره معتبر دعوت شد اما متاسفانه این فرصت برای فیلم از دست رفته است و لغو این نمایش ها هم به مفهوم پایان عمر نمایش بین المللی (اسب حیوان نجببی است) خواهد بود.

عیادت فیلم نامه نویسان از شاپور قریب

جمعی از اعضای کانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران به عیادت شاپور قریب رفتند.
در این دیدار که ظهر روز جمعه انجام شد، اعضای کانون به یادآوری خاطرات سال های گذشته پرداختند و یاد این استاد پیشکسوت سینما را گرامی داشتند. در این نشست که با حضور همسر شاپور قریب و در فضایی گرم و صمیمی صورت گرفت، جابر قاسمعلی، حسین ایری، حسن مهدوی فر و فرزانه شبانی از اعضای شورای مرکزی کانون و سهیلا جبری یکی از اعضای کانون حضور داشتند.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد