رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال اشک ها و لبخند ها ساخته حسن فتحی

اشک ها و لبخند ها
1387 ایران

حسن فتحی

پخش "اشک‌ها و لبخندها" پس از نوروز
جام جم آنلاین: مدیر تامین برنامه شبکه یک با تکذیب شایعه متوقف شدن تولید مجموعه تلویزیونی "اشک‌ها و لبخندها" به کارگردانی حسن فتحی، تاکید کرد این مجموعه پس از نوروز روی آنتن شبکه یک می‌رود.



کامبیز اخوان‌صفا درباره پخش نشدن مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" که قرار بود نوروز روی آنتن شبکه یک برود، به خبرگزاری مهر گفت: این مجموعه تلویزیونی آماده پخش است و مشکلی در این باره ندارد. با توجه به اینکه حجم فیلم‌ها، مجموعه‌ها و دیگر برنامه‌ها در ایام نوروز زیاد بود، تصمیم گرفتیم پخش "اشک‌ها و لبخندها" را به زمانی دیگر موکول کنیم.

وی در پاسخ به شایعات درباره متوقف شدن تولید این مجموعه گفت: نه، چنین چیزی صحت ندارد و تولید متوقف نشده و مجموعه آماده پخش است.

مجموعه تلویزیونی "اشک‌ها و لبخندها" به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه ساخته شده و مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، مهشاد مخبری، کیانوش گرامی، سیدمحسن نقیبیان، سینا رازانی، عباس ظفری و ... در آن بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است؛ شمسی شالفروش به علت تصادف در زندان است. تا اینکه در زندان متوجه می‌شود تنها پسرش خسرو درگیر کارهای خلاف شده است. شمسی از زندان 15 روز مرخصی می‌گیرد تا با پیدا کردن یک دختر مناسب برای ازدواج با پسرش او را به سر و سامان برساند. بعد از آزادی او سراغ برادرش حشمت که سینمادار قدیمی است، می‌رود و ...

http://fararu.com/images/docs/000023/n00023710-b.jpg
اشک‌ها و لبخندها (مجموعه تلویزیونی)

AshkHa va LabkhandHa Series
ژانر     طنز
نویسنده     علیرضا کاظمی پور، علیرضا نادری
کارگردان     حسن فتحی
بازیگران     مهدی هاشمی
گوهر خیراندیش
شهره لرستانی
برزو ارجمند
لیلا اوتادی
هومن برق نورد
مهشاد مخبری
کیانوش گرامی
سیدمحسن نقیبیان
سینا رازانی
عباس ظفری
کشور سازنده      ایران
زبان‌ها     فارسی
تعداد قسمت‌ها     ۱۲
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکه ۱ سیمای جمهوری اسلامی ایران
اولین نمایش در     فروردین ۱۳۸۸
آثار مرتبط
بعد از     میوه ممنوعه
قبل از     در مسیر زاینده‌رود

مجموعه تلویزیونی اشک‌ها و لبخندها را حسن فتحی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه یک برای نوروز ۸۸ ساخته است.
داستان

داستان مجموعه تلویزیونی " اشک‌ها و لبخندها " درباره زنی به نام شمسی است که در پی تصادف در زندان به سر می‌برد او برای سرو سامان دادن به زندگی تنها پسرش خسرو که خلافکار نیز است، ۱۵ روز از زندان مرخصی می‌گیرد، و از دختر برادرش، حشمت که سینماداری قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌کند، حشمت که جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر کردن او دروغی تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد.
http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1390/11/16/208097_879.jpg

بازیگران سریال اشک ها و لبخندها پس از 45 سال


 اشک‌ها و لبخندها، اتفاقی مهم و فرصتی بی‌نظیر که از دست رفت
سریال اشک‌ها و لبخندها اتفاق مهمی در عرصه‌ی کمدی سازی تلویزیون ایران است. سریالی که اگرچه بر تیپ‌سازی تکیه دارد اما از فضای آیتم محور سال‌های اخیر فراتر رفته و با مولفه‌های درخشانی که در زمینه‌ی فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و بازیگری دارد مجموعه‌ای جذاب و دیدنی از کار درآمده. کاگردانی دقیق حسن فتحی و فیلمنامه‌ی جذاب و به خصوص دیالوگ‌های روان علیرضا نادری را بازی‌های اکثرا درخشان بازیگران این فیلم و به ویژه مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش و شهره لرستانی آنچنان خوب ارائه می‌دهند که این سریال را دیدنی می‌کنند.

به نظر من این سریال سطح سلیقه مخاطبان تلویزیون ایرانی را یک گام بالاتر می‌برد. به خصوص در زمینه‌ی کمدی که سال‌هاست در سطح مهران مدیری و پیمان قاسم‌خانی مانده است. البته به هیچ وجه کار مهران مدیری و تیمش را کم نمی‌شمارم و معتقدم مدیری بیش از یک دهه در بالا بردن سطح کمدی در تلویزیون نقش داشته است اما او که اصولا بازیگر و کارگردان آیتم و "90 شبی"ست ژانری مخصوص به خودش دارد که نباید کمدی‌های خوب تلویزیونی در او محدود شوند. بگذریم از اینکه به نظر می‌رسد مدتی هم هست که درجا می‌زند.
اشک‌ها و لبخندها اصولا کاری متفاوت است. ریتم یکدستی دارد، دیالوگ‌ها جذابند، فیلمبرداری و نورپردازی‌اش در سطح کارهای سینمایی‌ست، کارگردان‌اش در فضاهای قدیمی صاحب تجربه است، روی دکور، لباس و گریم آن دقت شده... و به ویژه آنکه بازیگرانش "کمدی" بازی می‌کنند.
در همین‌جا این توضیح را بدهم که استفاده از لفظ فیلم یا سریال طنز به جای "کمدی" اشتباهی‌ست که متاسفانه دائما تکرار می‌شود. ما چیزی به نام فیلم، سریال، تئاتر یا فیلمنامه و نمایشنامه‌ی طنز نداریم. هر کدام از این هنرهای نمایشی هرگاه که طنزآمیز و خنده‌ساز باشند "کمدی" نام می‌گیرند. در اینباره بیشتر توضیح نمی دهم تا از بحث دور نیفتیم. (اگر خواستید نظر بزرگان در این زمینه را بدانید می‌توانید مصاحبه‌ی با زنده‌یاد منوچهر احترامی در این رابطه را در اینجا بخوانید.)

مهدی هاشمی در اشک‌ها و لبخندها اوج کمدی تلویزیونی را نمایش می‌دهد. با تمام ظرایف آن و اغراق‌های حساب‌شده‌ای که درست تا لبه‌ی افراط می‌روند اما هاشمی یک لحظه هم اشتباه نمی‌کند و در حالیکه بیشترین خنده‌سازی را می‌کند، اغراق را از حد نمی‌گذراند و باورپذیر و شیرین و در خدمت سایر عناصر مجموعه می‌ماند. هاشمی استاد بازیگری‌ست. شهرتش در تلویزیون هم با بازی دوگانه‌اش (هردو کمدی) در سلطان و شبان آغاز شد اما نقش‌های جدی نظیر نقش دکتر قریب را هم خوب و باورپذیر بازی می‌کند و در این سریال هم بازگشت خوبی به کمدی داشته باشد.
از آنسو حسن فتحی هم که علاقه‌ی خاصی به بازسازی فضاهای تاریخی یا نوستالژیک دارد؛ با این سریال گام بلندی رو به جلو برداشته است. بارزترینِ آن، به نظرم اهمیت دادن به دیالوگ‌نویسی است. کافیست دیالوگ‌های نچسب، مغلوط و پر از کلمات غریبه (نسبت به فضا و تاریخ وقوع داستان) در سریال مدار صفردرجه، را در کنار دیالوگ‌های اشکها و لبخندها بیاوریم که فارغ از ریتمیک بودن یا نبودن‌شان، خوب و دراماتیک تنظیم شده‌اند، با فضای داستان هماهنگ هستند و در دهان هر پرسناژی خوب می‌نشینند.

به نظر من اشک‌ها و لبخندهای فتحی در ژانر کمدی تلویزیونی در حد زیر تیغ محمدرضا هنرمند در ژانر تراژدی تلویزیونی است و هر دوی اینها از معدود نقاط درخشان صدا و سیمای ایران است که انگار مدیران آن قسم خورده‌اند بودجه‌های میلیاردی رسانه ملی را در اختیار سلحشورها بگذارند. جالب اینجاست که نحوه تصویربرداری و بسیاری از فضاهای این دو سریال هم شبیه به همدیگر است.
با تمام این توصیفات اما به نظرم فتحی در یک مورد کژسلیقگی کرده است. البته تاکید می‌کنم "کژسلیقگی" و نه اشتباه. آن هم در مورد موسیقی فیلم است. گذشته از موسیقی پایانی که اصولا یک جورهایی‌ست، حسن فتحی می‌توانست با یک ابتکار هم به سریال خودش کمک کند و هم به موسیقی ایران زمین. فتحی می‌توانست موسیقی این فیلم را از ترانه‌های "ضربی" سفارش دهد.
ضربی‌ها نوعی از موسیقی مردمی ایران هستند که به ویژه در تهران رواج بسیاری داشته‌اند. اصلا نوعی از ضربی‌ها که به لاله‌زاری و روحوضی معروف هستند موسیقی فولکلور مردم تهران محسوب می‌شوند که اتفاقا بیش از هر چیز یادآور کلاه مخملی‌ها و سینماهای لاله‌زار و همین فضای اشک‌‌ها و لبخندها هستند. جالب اینجاست که این ترانه‌ها عموما چه از حیث محتوای ترانه و چه از حیث اجرا طنزآمیز هستند که باز در این مورد هم با کمدی اشک‌ها و لبخندها اشتراک دارند.

جلوه‌ی روشنفکرانه‌تر این نوع موسیقی "پیش پرده‌خوانی" نام داشت که خاستگاه آن تئاترها و سینماهای لاله‌زار تهران بود و در دهه بیست تا پیش از کودتای 28 مرداد، اّشعار انتقادی سیاسی و اجتماعی به شدت تندی داشت که فکاهی نویسان و طنزسرایانی چون پرویز خطیبی آنها را می‌سرودند.

شاید به همین دلیل هم بود که پس از کودتا، دستگاه فرهنگی رژیم عمدا به موسیقی ضربی‌خوانی و تئاتر روحوضی بی‌توجهی می‌کرد و حتی این هنرهای اصیل و مردمی به طور ضمنی تحقیر هم می‌شدند. تا اینکه با انقلاب اسلامی و فضای خاصی که به خصوص آن اوایل به وجود آمد عملا این نوع موسیقی حتی فرصت حیات در مجالس شادی و عروسی‌های مردم را هم نیافت و اندک اندک از یادها رفت. دستندرکاران آن هم در نهایت فقر و فاقه مردند و فقط تعدادی انگشت‌شمار زنده‌اند که عن‌قریب خواهند مرد.

ضربی‌خوانی شاید مظلوم‌ترین هنر ایرانی باشد. آنقدر مظلوم که در پیش از انقلاب حتی برای ضبط آن نیز چندان کاری صورت نگرفت و تنها کاست اصیل حاوی ضربی‌خوانی و موسیقی لاله‌زاری، کاری‌ست که مرتضی احمدی در دهه‌ی 50 جمع کرده و آن هم با هزینه‌ی شخصی یک پزشک علاقه‌مند!
بعد از انقلاب هم که وضع روشن است. نه رسانه‌ی ملی (؟) حاضر به استفاده از این هنر است و نه دستگاه‌های فرهنگی دست کم حاضر به صبط و آرشیو این ترانه‌هایند. مرتضی احمدی که گویا تنها بازمانده‌ی ضربی خوان‌ها و تسلط به ترانه‌های لاله‌زاری است در دو گفتگویی که با او داشتم می‌گفت من الان در سن هشتاد و چند سالگی هنوز آمادگی دارم که این ترانه‌ها را با جمع کردن معدود نوازنده‌های اصیلی که مانده‌اند اجرا کنم اما هیچ ارگانی حاضر نیست بودجه این کار را حتی برای ثبت در تاریخ این کشور هم که شده تامین کند. و البته هم که اینطور است. صدا و سیما و ارشاد و حوزه هنری و ده‌ها سازمان ذی‌ربط و بی‌ربط که بودجه‌های فرهنگی میلیاردی می‌گیرند کارهای واجب‌تری دارند...

گلایه‌ی من (و نه ایراد) اینجاست که معنی می‌گیرد. می‌گویم در چنین فضای نامسئولانه‌ای، حسن فتحی می‌توانست با بکاربردن ترانه‌های ضربی تهرانی، به خصوص با لحن کمیک و جاهلانه‌ی لاله‌زاری که مرتضی احمدی استاد آن است نه فقط به سریال خودش جان دیگری ببخشد بلکه با استفاده از رسانه‌ی پرمخاطب تلویزیون، گوش و روان میلیون‌ها ایرانی را با این ترانه‌های دل‌انگیز آشنا کند. شک ندارم که در آن صورت ذائقه‌های بسیاری با طعم شیرین نوع خاص و مردم‌پسندی از موسیقی ایرانی را می‌چشید، می‌پسندید و به سرعت صدها هزار نسخه از موسیقی فیلم این سریال فروش می‌رفت و تقاضاها برای این نوع موسیقی بالا می‌گرفت. و آنوقت شاید به خاطر جنبه‌ی اقتصادی‌اش هم که شده، عده‌ای روی تولید این ژانر سرمایه‌گذاری می‌کردند و به این ترتیب نه‌تنها بخشی از موسیقی فولکلور ایران از نابودی نجات پیدا می‌کرد بلکه اساتید رو به موت ضربی‌خوان و ضربی‌نواز فرصت می‌یافتند آن را به نسل جدید بیاموزند و انتقال دهند.

و افسوس از فرصتی که به این راحتی از دست رفت.
""""""""""""""""""""""""""""""
آغاز ماراتن مجموعه‌های نوروز
مرد دو هزار چهره با اشک‌ها و لبخندها رقابت می‌کند
جام جم آنلاین: شبکه‌های مختلف تلویزیون برای نوروز امسال شش مجموعه تهیه کرده‌اند که در فاصله حدود دو هفته مانده به نوروز هنوز تصویربرداری هیچکدام پایان نیافته و تولید هر یک حاشیه‌هایی به همراه دارد.

مجموعه‌های "اشک‌ها و لبخندها"، "ماه عسل"، "مرد دو هزار چهره"، "عیار 88" و "عید امسال" نوروز امسال به ترتیب از شبکه‌های یک، دو، سه، چهار و تهران روی آنتن می‌رود.

 شبکه یک مجموعه تلویزیونی "اشک‌ها و لبخندها" را به کارگردانی حسن فتحی و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه برای نوروز امسال تهیه می‌کند. در این مجموعه مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، کیانوش گرامی، مهشاد مخبری و محسن نقیبیان به ایفای نقش می‌پردازند.



رها ماهرو : خوانندگان وبلاگ رها ماهرو ، اگر نقد یا نظری در باره این برنامه دارید حتما برای ما بفرستید .



 خلاصه داستان:


داستان مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" درباره زنی به نام شمسی است که برای سر و سامان دادن به زندگی پسر خلافکار خود 15 روز از زندان مرخصی می‌گیرد. او پس از آزادی، به خواستگاری دختر برادرش می‌رود و ...

 حاشیه‌ها:

شبکه یک ابتدا قصد داشت مجموعه نوروزی امسال را به سیروس مقدم بسپارد. او سال گذشته هم مجموعه "پیامک از دیار باقی" را برای این شبکه ساخته بود، اما معادله به طور ناگهانی تغییر کرد و زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه امسال فتحی مجموعه‌ نوروزی شبکه یک را می‌سازد، شنیده شد و بعد از مدتی هم شایعات رنگ حقیقت به خود گرفت. با توجه به اینکه چند سالی است سیروس مقدم مجموعه‌های مناسبتی شبکه یک را می‌سازد، دور از ذهن بود امسال او از گردونه رقابت جا بماند.

فتحی تا یک روز پیش از کلید خوردن مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" حاضر به دادن خبری از پروژه نبود و مرتب اعلام می‌کرد چون فیلمنامه در حال نگارش است و هنوز چیزی قطعی نشده، بهتر است خبری داده نشود.

او حتی بعد از کلید خوردن این مجموعه نیز خبری در اختیار خبرنگاران قرار نداد. البته این امر طبیعی است و نمی‌توان به سازندگان فیلم گلایه کرد، چرا که انگار این روزها ندادن خبر از پروژه‌های مهم در تلویزیون مد شده است!

وی بعد از ساخت مجموعه نوروزی "شب دهم" که نوروز 81 مقارن با ماه محرم پخش شد، با کارگردانی مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" دومین مجموعه نوروزی خود را تجربه می‌کند. او در مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" بازیگرانی را انتخاب کرده که در مجموعه‌های قبلی‌اش همچون "میوه ممنوعه" موفق بودند. با نگاهی به ترکیب بازیگران "اشک‌ها و لبخندها" می‌توان پیش‌بینی کرد این مجموعه نیز بازتاب خوب در میان مخاطبان داشته باشد.

گوهر خیراندیش که بعد از مجموعه "میوه ممنوعه" ساخته فتحی دیگر در مجموعه‌های تلویزیونی بازی نکرده بود، با بازی در مجموعه‌ای دیگر از فتحی به تلویزیون بازگشته و پیش بینی می‌شود او در این مجموعه همچون "میوه ممنوعه" نقشی متفاوت داشته باشد.

گروه نویسندگان "میوه ممنوعه" بار دیگر در مجموعه "اشک‌ها و لبخندها" کنار هم قرار گرفته‌اند و همچون آن مجموعه علیرضا کاظمی‌پور قصه‌ و علیرضا نادری دیالوگ‌ها را می‌نویسند. با توجه به موفقیت این گروه پیش‌بینی می‌شود فیلمنامه "اشک‌ها و لبخندها" هم به قوت "میوه ممنوعه" باشد.

شبکه دو مجموعه تلویزیونی "ماه عسل" را به کارگردانی شاهد احمدلو، نویسندگی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی برای ماه نوروز امسال تهیه می‌کند. در این مجموعه سعید پورصمیمی، محمد مطیع، پروانه معصومی، افسر اسدی، امیرحسین صدیق، خاطره حاتمی، یوسف تیموری، سحر ولدبیگی، کمند امیرسلیمانی، فلورا سام، نفیسه روشن، علیرضا اشکان و شاهرخ استخری به ایفای نقش می‌پردازند.

خلاصه داستان:

مجموعه "ماه عسل" درباره زندگی امیر و شیرین، دختر و پسری جوان است که می‌خواهند با هم ازدواج کنند، اما برای آنها مشکلاتی پیش می‌آید که لحظه‌های تلخ و شیرین را رقم می‌زند.

حاشیه‌ها:

مجید اوجی همراه همسرش فلورا سام سال گذشته تهیه‌کنندگی و نویسندگی مجموعه نوروزی "نشانی" را به عهده داشتند و امسال هم با ارائه طرح "ماه عسل" در گردونه رقابت حضور دارند. شبکه دو از میان چهار طرح مجموعه تلویزیونی به کارگردانی مسعود کرامتی، جواد رضویان، شاهد احمدلو و مجید صالحی برای پخش در نوروز سال 88 در نهایت طرح فلورا سام را پذیرفت.

اوجی در مجموعه "ماه عسل" از ترکیب بازیگران "نشانی" همچون پورصمیمی، معصومی و صدیق بهره برده است. او قصد دارد تجربه موفق سال گذشته خود را تکرار کند. این تهیه‌‌کننده این مجموعه را متفاوت از "نشانی" دانست و گفت: این پروژه هم شبیه سایر مجموعه‌های من زندگی واقعی را به تصویر می‌کشد و نوع قصه و فضاسازی آن متاثر از زندگی است. "ماه عسل" یک مجموعه مفرح و شیرین است و قصه‌ای روان و یکدست دارد که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

فلورا سام معتقد است فیلمنامه‌هایش همیشه پرتعلیق است، اما این تعلیق هرگز برای مخاطب آزاردهنده نیست و علاقه‌ای ندارد به بیننده استرس وارد کند.

"ماه عسل" نخستین مجموعه‌ نوروزی امسال بود که خیلی زود تکلیف تولید آن مشخص و تصویربرداری آن نسبت به دیگر مجموعه‌ها زودتر آغاز شد. این مسئله نشان می‌دهد امسال شبکه دو برنامه‌ریزی خوبی برای مجموعه‌های مناسبتی داشت، چرا که این تجربه را در ماه رمضان تکرار کرده بود.

اوجی برخلاف برخی تهیه‌کنندگان که حاضر نیستند خبر بدهند و مرتب برای خبرنگاران تعلیق ایجاد می‌کنند، با خبرنگاران ارتباط خوبی دارد و به راحتی خبر و عکس‌های مجموعه نوروزی "ماه عسل" را در اختیار خبرنگاران قرار داد.

شاهد احمدلو جوانترین کارگردان مجموعه‌های نوروزی است و او با ساخت "ماه عسل" نخستین تجربه کارگردانی مجموعه تلویزیونی را کسب می‌کند. او ساخت فیلم‌های "چند می‌گیری گریه کنی؟" و "موش" و فیلم‌های تلویزیونی "پسرها سرباز به دنیا نمی‌آیند" و "بهار قبل و بعد" را در کارنامه دارد.

شبکه دو مجموعه "کلاه قرمزی 3" را به کارگردانی ایرج طهماسب، تهیه‌کنندگی حمید مدرسی و بر مبنای فیلنامه طهماسب و حمید جبلی برای نوروز تهیه می‌کند. در این مجموعه دو عروسک جدید به نام‌های گی گی لی و  پسر عمه زا، کلاه قرمزی و پسرخاله را همراهی می‌کنند.

همچنین بازیگرانی همچون ایرج طهماسب، حمید جبلی، باران کوثری، امین حیایی، علیرضا خمسه، شهرام قائدی، رضا شفیع جم، منوچهر آذری، پانته آ بهرام، آتیلا پسیانی، و ... بازی می‌کنند.

خلاصه داستان:

"کلاه قرمزی 3" درباره نوروز و بچه‌هاست و با محتوایی شاد به موضوعات مختلف از جمله مسائل آموزشی می‌پردازد.

 حاشیه‌ها:

طهماسب بعد از ساخت مجموعه "صندوق پست" که در دهه 70 در تلویزیون گل کرد، دو فیلم سینمایی با عناوین "کلاه قرمزی و پسر خاله" و "کلاه قرمزی و سرو ناز" را ساخت که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. همچنین سی دی کلاه قرمزی که شامل آیتم‌های تلویزیونی بود مورد توجه قرار گرفت.

تولید  مجموعه "کلاه قرمزی 3" در سکوت خبری آغاز شد و عوامل مجموعه در تماس خبرنگاران برای تهیه خبر متذکر شدند مهدی فرجی مدیر شبکه دو دادن هر گونه خبر را ممنوع کرده است. در واقع مدیر شبکه دو اصرار داشت ارائه اطلاعات درباره این مجموعه تنها از طریق روابط عمومی شبکه دو باشد.

در این مجموعه دو عروسک جدید هم به جمع کلاه قرمزی و پسرخاله اضافه شدند که با توجه به کارهای پرمخاطب طهماسب بیش‌بینی می‌شود "کلاه قرمزی 3" نه تنها مورد توجه کودکان، بلکه بزرگترها هم قرار بگیرد.

شبکه سه مجموعه تلویزیونی "مرد دو هزار چهره" را به کارگردانی مهران مدیری و تهیه‌کنندگی مجید و حمید آقاگلیان برای نوروز امسال تهیه می‌کند. در این مجموعه مدیری، بروز ارجمند، سپند امیرسلیمانی، دریا امینیان، سیامک انصاری، پژمان بازغی، مریم بخشی، رضا برزگر، بیژن بنفشه‌خواه، فلامک جنیدی، شقایق جودت، صدرالدین حجازی، نوید خداشناس، امید روحانی، بهاره ریاحی، سحر زکریا، امید زندگانی، محمود سالاروند، ژاله شعاری، فلور نظری، کیهان ملکی و ...بازی می‌کنند.

خلاصه داستان:

داستان این مجموعه درباره فردی به مسعود شصتچی کارمند اداره بایگانی است که در موقعیت‌های مختلفی قرار می‌گیرد و ...

 حاشیه‌ها:

ابتدا قرار بود علیرضا افخمی فیلمنامه مجموعه نوروزی شبکه سه را بنویسد، اما ناگهان همه چیز تغییر کرد و کار به مهران مدیری سپرده شد.

تصویربرداری مجموعه "مرد دو هزار چهره" اوایل دی ماه در سکوت خبری آغاز شد و دست‌اندرکاران این پروژه حاضر به ارائه خبر نبودند. در واقع این یکی از شگردهای کار مدیری است که برای جذاب کردن کارش خبری از پروژه ندهد.

مدیری همچون کارهای قبلی‌اش برای نگارش مجموعه از خشایار الوند، امیرمهدی ژوله و محراب قاسمخانی بهره می‌برد و بازیگران آشنای کارهای خودش را همچون سیامک انصاری، فلامک جنیدی، پژمان بازغی و .... انتخاب کرده است.

هر چند دنباله‌های سینمایی و تلویزیونی معمولا موفق از کار درنمی‌آیند، اما مدیری که شهرت دارد کارهایش را در اوج به پایان می‌رساند، این ریسک را به جان خریده و "مرد دو هزار چهره" را در ادامه "مرد هزار چهره" می‌سازد که نوروز 87 با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

مدیری در "مرد دو هزار چهره" همچون دیگر مجموعه‌هایش ایفاگر نقش اصلی است و چندان دور از ذهن نبود که این بار هم خودش نقش اصلی را بازی کند.

شبکه چهار علاوه بر پخش فیلم‌های سینمایی مجموعه ترکیبی نمایشی طنز "عیار 88" را به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود رسام برای نوروز امسال تهیه می‌کند. این مجموعه اجتماعی است که در آن تحلیل‌های روانشناسی هم ارائه می‌شود.

شبکه تهران مجموعه تلویزیونی "عید امسال" را به کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی محمدمهدی عسگرپور و سیدمحمود رضوی تهیه می‌کند. در این مجموعه صالحی در کنار علی صادقی، مهران غفوریان، بهنوش بختیاری، محسن قاضی‌مرادی، بیتا سحرخیز، فاطمه شکری، نادر سلیمانی، علی صالحی، امیر غفارمنش و شهرام قائدی بازی می‌کند.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/f/f8/AshkHa_va_LabkhandHa_Series.jpg/220px-AshkHa_va_LabkhandHa_Series.jpg
خلاصه داستان:

داستان طنز "عید امسال" به اتفاق‌هایی می‌پردازد که برای یک خانواده در ایام عید نوروز در تهران روی می‌دهد و ...

حاشیه‌ها:

سعید آقاخانی مجموعه نوروزی "روزگار خوش حبیب‌آقا" را همراه مهدی مظلومی کارگردانی کرده بود و "عید امسال" نخستین کارگردانی مستقل او در مجموعه‌سازی است.

مجید رجبی‌معمار مدیر شبکه تهران 29 آذر اعلام کرد طرح دو مجموعه نوروزی را برای شبکه تهران در نظر دارد که هر دو مجموعه همزمان ساخته و در نهایت یکی برای پخش انتخاب می‌شود، اما بعد از مدتی طرح عسگرپور پذیرفته شد و تولید مجموعه "عید امسال" آغاز شد.

در این مجموعه سعید آقاخانی از همبازی‌های قدیمی‌اش همچون علی صادقی، مهران غفوریان و ... استفاده کرده و پیش‌بینی می‌شود او که از شاگردان مهران مدیری است با حضور دوستان بازیگرش با استاد خود رقابت کند، البته کار آقاخانی مشکل‌تر است که چرا معمولاً مجموعه‌های نوروزی شبکه تهران زمان پخش مناسب ندارد.
""""""""""""""""""""""""""""""
از امروز با آغاز تصویربرداری یک سریال صورت می‌گیرد
اشک‌ها و لبخندها به روایت حسن فتحی
جام جم آنلاین: حسن فتحی امروز سریال «اشک‌ها و لبخندها» را در تهران کلید می‌زند تا داستانی متفاوت از زندگی آدم‌های امروز را عید نوروز در شبکه یک سیما روایت کند.
http://up.downloadtarin.ir/up/9292/Pictures/ashkha-o-labkhandha.jpg
داستان این سریال که در 12 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته می‌شود، درباره زنی به نام شمسی است که برای سرو سامان دادن به زندگی پسر خلافکارش، 15 روز از زندان مرخصی می‌گیرد. او پس از آزادی از دختر برادرش، حشمت که یک سینمادار قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌کند. حشمت که جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر کردن او یک دروغ تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد.

در سریال اشک‌ها و لبخندها، بازیگرانی مانند مهدی هاشمی، گوهر خیراندیش، شهره لرستانی، برزو ارجمند، لیلا اوتادی، هومن برق‌نورد، کیانوش گرامی، مهشاد مخبری و محسن نقیبیان بازی می‌کنند.سریال اشک‌ها و لبخندها که قرار است نوروز از شبکه یک سیما روی آنتن برود، همزمان با تصویربرداری، تدوین نیز خواهد شد.

از دیگر عواملی که در ساخت این سریال همکاری دارند، می‌توان به مدیر نور و تصویر: جواد صفا، صدابردار: صالح حبیبی، طراح صحنه و لباس: پیام فروتن، طراح گریم: مهری شیرازی، دستیار یک کارگردان: محمدرضا رستمی، برنامه‌ریز: سعید عباسی، مدیر تدارکات: مهدی پیله‌وریان، تصویربردار: خسرو دادگر، عکاس: محمد فوقانی و مدیر تولید: عزیز علیزاده اشاره کرد.
""""""""""""""""""""""""""""""
نام سریال: اشکها و لبخندها

موضوع: طنز

سال تولید:1387 

تعداد قسمت ها: 11 قسمت
http://www1.jamejamonline.ir/Media/images/1387/12/23/100901395151.jpg
بازیگران: مهدی هاشمی ، گوهر خیراندیش ، شهره لرستانی ، برزو ارجمند ، لیلا اوتادی ، هومن برق نورد ، مهشاد مخبری ، کیانوش گرامی ، سیدمحسن نقیبیان ، سینا رازانی ، عباس ظفری
http://jamejamonline.ir/Media/images/1387/12/18/100900939044.jpg
   خلاسه داستان:

” اشک‌ها و لبخندها ” درباره زنی به نام شمسی است که در پی تصادف در زندان به سر می‌برد او برای سرو سامان دادن به زندگی تنها پسرش خسرو که خلافکار نیز است، ۱۵ روز از زندان مرخصی می‌گیرد، و از دختر برادرش، حشمت که سینماداری قدیمی است برای پسرش خواستگاری می‌کند، حشمت که جرات نه گفتن به خواهرش را ندارد، برای دست به سر کردن او دروغی تازه به شمسی می‌گوید، غافل از این که این دروغ به ظاهرکوچک همه چیز را به هم می‌ریزد.

http://www1.jamejamonline.ir/Media/images/1387/11/26/100899073151.jpg

""""""""""""""""""""""""""""""



یافته های نو در سایت پربازدید رها ماهرو : بازیگران فیلم پولی آنا . سخنرانی کامل تهمینه میلانی . پولی آنا . فیلم سینمایی پولی آنا . فیلم خارجی دوئل . فیلم من بچه هامو می خوام . http://doorbiin.blogsky.com/1394/08/27/post-229  . عکسهایی از بازیگران فیلم من بچه هامومیخوام . نقد یک فیلم . داستان فیلم بیداری . فیلم بیداری


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد