رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم پسر به کارگردانی ... برای ما بنویسید و بفرستید.
بازیگران
لورن کوهننقد شب کوک . دانلود فیلم وسترن سرتو بدزد رفیق . سر تو بدزد رفیق . فیلم . http://doorbiin.blogsky.com/1394/12/16/post-1012/ . سرتو بدزد رفیق . داستان فیلم ابدو یک روز . سوپر استار . خواننده چینی تسو جیه لون . فیلم سوپراستار شهاب حسینی . نقد فیلم ابدو یک روز . دانلود نقد فیلم یک تکه نان . نقد فیلم یک تکه نان . نظرات درباره شب کوک . رفیق سرتو بدز . فیلم سینمایی سرتو بدزد رفیق . سرتو بدزد رفیق سرجیو لئونه . فیلم سرتو بدزد رفیق . فیلم ابدو یک روز . باباسمور . شعرخراسانشمالی . عکسهای آستروبوی نماشا . اژانس دوچرخه . خلاصه فیلم ابدو یک روز . عضویت در تلگرام سخنان بزرگان . فیلم عنکبوت و تنبل خان . دانلود فیلم بچه نشو . دانلودفیلم سینمایی سکوت دریابابازیه زهراسعیدی . نقد و تحلیل و بررسی سریال کره ای سرنوشت . بیوگرافی مایکل لاندون . نقدوبرسی جومونگ . سریال شوالیه سیاه . اسم ساختمان فیلم آسمان من چیه؟ . دانلود بهترین فیلمهای سیروس مقدم . دانلود فیلم کوهستان سرد
Dir:Grethe Bøe-Waal
نام فیلم: عملیات قطب شمال | ژانر: ماجراجویی، خانوادگی | تاریخ انتشار: سال 2014
زبان: دوبله فارسی + نروژی | مدت زمان: 01:30:39
خلاصه داستان:
سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آن طرف تر، هیچکس نمیداند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است…
فیلم عملیات قطب شمال
ژانر : ماجراجویی | خانوادگی
ستارگان : Nicolai Cleve Broch , Lars Arentz-Hansen , Kaisa Gurine Antonsen
کارگردان : Grethe Boe-Waal
محصول کشور نروژ
تاریخ انتشار : 2014/10/17
خلاصه داستان فیلم Operation Arctic 2014 :
سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است .
توضیحات دوبله فارسی فیلم عملیات قطب شمال :
مترجم : یسنا ایروانی
مدیر دوبلاژ : سعید مظفری
گویندگان : شیلا آژیر ، پویا فهیمی ، سعید مظفری ، حامد عزیزی و …
دوبله شده در استدیو دوبلاژ قرن 21
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم عملیات قطب شمال به کارگردانی گرت بی وال برای ما بنویسید و بفرستید.
نام فارسی: عملیات قطب شمال
نام لاتین: Operation Arctic 2014
محصول کشور: ۲۰۱۴ Norway
ستارگان و هنرمندان حاضر در این اثر: Kaisa Gurine Antonsen, Lars Arentz-Hansen, Nicolai Cleve Broch, Ida Leonora Valestrand Eike و …
به کارگردانی:Grethe Bøe-Waal
موضوع و ژانر: ماجراجویی, خانوادگی
مدت زمان نمایش: ۱ ساعت و ۲۷ دقیقه
سال تولید: ۲۰۱۴
امتیاز فیلم در: ۶٫۱ از ۱۰ از بین ۱۴۳ رای
جوایز کسب شده توسط فیلم: ۱ نامزد .
گروه سنی: تماشای این فیلم به افراد زیر ۱۰ سال توصیه نمی شود.
توضیحاتی در مورد اتفاقات داستان: سه خواهر و برادر به طور اتفاقی در جزیره متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم نبردی دراماتیک برای نجات است .
نام فیلم: عملیات قطب شمال -Operation Arctic 2014
ژانر : ماجرایی , خانوادگی
مدت زمان : ۹۱ دقیقه
زبان : نروژی , فارسی
محصول : نروژ
ستارگان : Line Verndal, Nicolai Cleve Broch, Kristofer Hivju, Kaisa Gurine Antonsen
کارگردان : Grethe Boe-Waal
خلاصه داستان :
۳ برادر و خواهر به طور اتفاقی در جزیره ی متروکه ای در قطب شمال در میان طوفان تک و تنها گیر می افتند. تا یک اقیانوس آنطرف تر ، هیچکس نمی داند آنها کجا هستند. این فیلم داستان نبردی شجاعانه برای نجات است و…
88888888888888888888888888888888
Dir:Vibhu Puri
Hawaizaada (2015)
خلاصه داستان
The film which is based on the life on an Indian scientist Shivkar Bapuji Talpade, who is credited to have constructed India's first unmanned plane is the tale of the hardships that he went through on the journey to discover. Also the film is set in the pre-independence era of Bombay of 1895.
Hawaizaada
(2015)
Full Cast & Crew
Directed by
Vibhu Puri
Writing Credits (in alphabetical order)
Saurabh Bhave
Vibhu Puri
Cast (in credits order)
Naman Jain Naman Jain ...
Narayan Talpade
Rest of cast listed alphabetically:
Mithun Chakraborty Mithun Chakraborty ...
Subbaraya Shastry
Krutika Deo Krutika Deo ...
Champa
Jeffrey Goldberg Jeffrey Goldberg ...
Wilson
Ayushmann Khurrana Ayushmann Khurrana ...
Shivkar Bapuji Talpade
Priyanka Setia Priyanka Setia
Pallavi Sharda Pallavi Sharda ...
Sitara
Shefali Shetty Shefali Shetty
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم پرواز به کارگردانی ویبهو پوری برای ما بنویسید و بفرستید.
تهیه کنندگان
Rajesh Banga ... co-producer
Vicky Bhatia ... Post line producer
Sada Bhuvad ... executive producer: Reliance Entertainment
Jatin Dharna ... line producer
Dilip Gupta ... line producer
Vishal Gurnani ... co-producer
Amit P. Singh ... line producer (as Amit Kumar Raj)
Dave Yukta ... assistant line producer
Music by
Vishal Bhardwaj ... guest composer
Mangesh Dhakde
Ayushmann Khurrana
Rochak Kohli
Cinematography by
Savita Singh
Film Editing by
Shan Mohammed
Costume Design by
Harsh Dedhia
Sahil Kochhar
Makeup Department
Preetisheel Singh ... make up and hair designer
Clover Wootton ... make up and hair designer
Production Management
Rahul Jadhav ... production manager
Sayyed Nizam ... post-production manager
Second Unit Director or Assistant Director
Utpala Barve ... assistant director
Amit Bathija ... first assistant director
Lokesh Chadda ... chief assistant director / second unit director
Kanishka Singh Deo ... assistant director (as Kanishka Deo)
Shrilekha Gaherwar ... assistant director (as Shikha Singh)
Avijit Khanwilkar ... second assistant director
Pratik Parmar ... second assistant director
Shiladitya Sen ... second assistant director (as Shiladitya)
Manuja Tyagi ... first assistant director
Sound Department
Sampath Alwar ... dialogue editor
Jayesh Dhakan ... adr recordist
Arunav Dutta ... Sound Designer
Racchit Malhotra ... adr mixer / dubbing director
Hengul Medhi ... associat film mix engineer
Susmit Nath ... sound recordist
Shadab Rayeen ... final mix
Varun Visoi ... foley recording
Visual Effects by
Yatin Bhave ... digital compositor
Pankaj Kalbende ... visual effects supervisor
Arun Kataria ... digital matte painter
Abrez Mohammed ... visual effects producer
Abhilash Nanda ... visual effects
Bhavesh Patel ... cgi artist
Hitesh Patel ... cgi artist
Sarika Salian ... team lead: Reliance Mediaworks
Selvakumar ... digital compositor
Chandrakant Shenoy ... digital matte painter
Sridharan ... Sr.Compositor: Reliance Media Works
Jitendra Yadav ... compositor: Reliance Media Works
Camera and Electrical Department
Rahul Vamadevan ... Behind-the-scenes Cinematographer
Music Department
Shadab Rayeen ... final mastering
Monty Sharma ... background score
دیگر کارکنان
Devashish Chainani ... international sales and distribution: reliance entertainment
Brijesh Chheda ... visual promotions
Pankaj Hurne ... Visual Promotion
Vasudevan Kothandath ... Visual Promotion
Shashidharan Jacob Manas ... behind the scenes director
Mahesh Ramanathan ... management team: reliance entertainment
Avinash Shah ... Post production Assistant
Rahul Tanwar ... script supervisor
-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
رامبد جوان
پسر آدم، دختر حوا
فیلم محصول سال 2010
تاریخ اکران اولیه: ۲۰۱۰ م.
کارگردان: رامبد جوان
بازیگران
رامبد جوان
حامد کمیلی (فرهود زندی)
مهناز افشار (مینا بزرگمهر)
شیلا خداداد (محبوبه)
88888888888888888888888888888888
پسر آدم، دختر حوا
کارگردان رامبد جوان
تهیهکننده سعید حاجی میری
نویسنده محمدرضا احمدی پیشکوهی
بازیگران حامد کمیلی
مهناز افشار
رامبد جوان
شیلا خداداد
فرامرز صدیقی
لیلا اوتادی
علیرضا ریاحی
کیومرث ملکمطیعی
ملکه رنجبر
موسیقی سیدبهنام ابطحی
فیلمبرداری فرج حیدری (با همکاری علیرضا زریندست)
تاریخهای انتشار
سبحان فیلم
کشور ایران
زبان فارسی
پسر آدم، دختر حوا دومین فیلم سینمایی رامبد جوان و ساخت سال ۱۳۸۷ است.
بازیگران
بازیگر نقش
حامد کمیلی فرهود زندی
مهناز افشار مینا بزرگمهر
رامبد جوان ناصر
شیلا خداداد محبوبه
فرامرز صدیقی پدر مینا
لیلا اوتادی ساناز
علیرضا ریاحی سیامک
کیومرث ملکمطیعی سرایدار
محمود بنفشهخواه صاحب دفتر
کیانوش گرامی تاجر
سعید پیردوست دلال املاک
مهوش وقاری مادر فرهود
ملکه رنجبر موکل
اردشیر کاظمی پدر ناصر
عوامل
صدابردار: بهروز معاونیان
طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسایی
طراح چهرهپردازی: مهرداد میرکیانی
مجری طرح و مدیر تولید: آزیتا موگویی
جزییات
ژانر: کمدی رمانتیک
رنگ: رنگی
صدا: Mono
لوکیشن: تهران
خلاصه فیلم
فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت میپردازند. در این بین ناصر و محبوبه میخواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را میپذیرند و رقابتشان وارد دور تازهای میشود.
88888888888888888888888888888888
پسر آدم، دختر حوا /فیلم سینمایی / کامل
پسر آدم، دختر حوا فیلم سینمایی به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی سعید حاجی میری و محصول سال ۱۳۸۷ است. بازیگران: حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد،فرامرز صدیقی،لیلا اوتادی،علیرضا ریاحی و کیومرث ملکمطیعی خلاصه فیلم: فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت میپردازند. در این بین ناصر و محبوبه میخواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را میپذیرند و رقابتشان وارد دور تازهای میشود.
چه خوب که می توانیم بخندیم
نویسنده : نزهت بادی
………………………………….………………………………….…………….....
حالا در میان این همه فیلم های کمدی سخیف می توان از یک کمدی رمانتیک درست و حسابی حرف زد که احترام تماشاگران را نگه می دارد و مخاطبان می توانند بدون این که نگران پایین آمدن سطح شعور و شخصیتشان باشند و از خودشان خجالت بکشند، به ایده های جالب و مفرح فیلم بخندند و لذت ببرند.
داستان فیلم درباره یک دوئل تمام نشدنی میان زن و مردی است که هیچ کدام حاضر نیستند دست از لج بازی بردارند. چیزی که این موقعیت های موش و گربه ای را تا انتهای فیلم به درستی سر جای خود قرار می دهد، ساختار حساب شده و منطقی روایت است. یعنی از همان ابتدا رقابت شغلی میان زن و مرد است که جدال های پی در پی آنها را به وجود می آورد و از آنجا که این هم جواری اجباری بین دو وکیل بر اساس تصادف و یا انتخاب خودشان نیست، بلکه از روی زرنگ بازی دو دلال با سوء استفاده از مشکل مالی آنهاست، پایه های اصلی روایت بر مبنای درستی گذاشته می شود.
در ظاهر به نظر می رسد که تصاحب آپارتمان است که آن دو را رویاروی یکدیگر قرار می دهد، اما آن چه به درگیری هایشان دامن می زند و نمی گذارد هیچ کدام عقب نشینی کنند، رقابت شغلی و اثبات برتری خود بر دیگری است. در واقع چون نویسنده علت اساسی اختلاف و تقابل را به خوبی انتخاب کرده است، به راحتی می تواند تا انتها آن را ادامه دهد و از دل آن، ماجراها و موقعیت های تازه در آورد.
این جدال ها با این شرط ساده شروع می شود که هر کس زودتر توانست پرونده ای را به دست آورد، در آپارتمان می ماند و دیگری می رود. بعد کم کم همین شرط ساده شکل پیچیده تر و دشوارتری می یابد و آنها را وا می دارد تا نقشه های بیشتری بکشند و کلک های جدیدتری سر هم کنند تا درپرونده مشترکی که روی آن کار می کنند، رقیب را از میدان به در کنند و به پیروزی برسند و تازه بعد از همه تقلاها و دعواها درست جایی که فکر می کنیم دیگر دلیلی برای ادامه درگیری وجود ندارد و ماجرا باید به طور طبیعی به نفع یکی از طرفین فیصله بیابد، درخواست ناصر و محبوبه برای پیوند مجدد، دوباره آنها را مقابل هم قرار می دهد و نمی گذارد این بازی تمام شود.
اگر دقت کرده باشید، در تمام این مراحل چیزی که نزاع و کشمکش مینا و فرهود را تداوم می بخشد، دستیابی به موفقیت در زمینه شغل مشترکشان است و همین موضوع به این رو کم کنی های بچگانه ماهیتی جدی و مهم می بخشد و به عنوان هدف نهایی شخصیت ها مطرح می شود و هر گونه اقدامی از سوی حریف شکل موانعی را می یابد که ما دوست داریم قهرمانانمان بتوانند بر آن غلبه کنند. به همین دلیل این حال گیری ها به صورت مبارزه جذابی برایمان در می آید و از برد و باخت های چرخشی میان شخصیت ها به هیجان می آییم.این که ما در طول روایت همواره با موقعیت های پویا و زنده ای روبه رو هستیم و ریتم روایت از نفس نمی افتد- که خدا می داند در یک کمدی نگه داشتن ضرباهنگ داستان چه کار سختی است- به این دلیل است که با واکنش های زنجیره وار روبه رو هستیم. یعنی موقعیت ها از دل یکدیگر بیرون می آیند و هر کنشی به واکنشی از سوی شخصیت دیگری منجر می شود و در هیچ مرحله ای کشمکش میان شخصیت ها قطع نمی شود. یک جور بازی پینگ پنگ وار که طرفین بازی به خوبی از پس هم بر می آیند و هیچ یک از ضربات حریف را بدون جواب نمی گذارند.
این پیوستگی رخدادها و تداوم کشمکش ها مدیون دقت نویسنده و کارگردان در زمینه تقسیم مساوی و یکسان موقعیت ها میان دو شخصیت اصلی است، یعنی آنها هرگز اجازه نمی دهند ماجرا به نفع یکی از شخصیت ها تمام شود و یکی از آن دو برای مدت طولانی برنده بماند و همواره کاری می کنند که به سرعت ورق به نفع دیگری برگردد.
در واقع ما با نوعی موقعیت الاکلنگی در رابطه زوج فیلم روبه رو هستیم که در این بالا و پایین رفتن ها تقریباً از نیروی برابری برخوردارند و هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند. یعنی همواره سازندگان فیلم حواسشان بوده است که موضوع برد و باخت در نوسان میان دو شخصیت اصلی در حرکت باشد و مهم تر از آن نگذارند مخاطب به سمت یکی از طرفین ماجرا تمایل و جانبداری بیشتری پیدا کند. حتی در پرونده حضانت نیز مراقب بودند تا بار احساسی موضوع، داستان را به سوی یکی از زوج ها و برخورداری از حق بیشتر هدایت نکند، چون در چنین داستان هایی بیش از هر چیزی این نکته مهم است که هر دو شخصیت به یک اندازه معصوم و مقصر به نظر برسند و ما نتوانیم طرف یکی از آنها را بگیریم و از هر دو به یک اندازه خوشمان بیاید.
یکی از ترفندهای خوبی که فیلم به کار می برد، این است که نیمه دوم داستان را قرینه نیمه اول آن نشان می دهد که به خوبی می تواند بر پوچی و بیهودگی تلاش ها و جدال های دو وکیل در اثبات حقانیت وکلایشان تأکید ورزد. یعنی مینا و فرهود برای جدایی زوجی این قدر خود را به دردسر انداختند که اصلاً نمی توانند بدون هم زندگی کنند و همین موضوع موقعیت نزاع آنها را آبزوردتر و مضحک تر جلوه می دهد. البته این قرینه سازی را نه تنها در مفهوم کلی داستان بلکه در موقعیت های جزئی نیز می توان دید که اتفاقاً در راستای تقویت رویارویی برابر شخصیت هاست. مثلاً استفاده از درهای کاملاً مشابه در کنار یکدیگر که بر موقعیت یکسان آنها اشاره دارد و فیلم چه شوخی بامزه ای را به وسیله آن خلق می کند، یا موقعی که مینا بعد از پیدا کردن وسیله شنود تلفنش برای فرهود که پنهانی در حال گوش دادن است، خط و نشان می کشد و حالش را می گیرد و در عوض فرهود بعد از دادن کیف مینا به پدرش از طریق آیفون که می داند مینا در حال شنیدن است، ماجرا را تلافی می کند و حرص مینا را در می آورد. اما جایی که این قرینه سازی ها بیشتر از بقیه نمود دارد، اذیت کردن مینا توسط فرهود با ماشین است که در یک موقعیت کاملاً مشابه حسی که در زیر دو رویداد پنهان است، به شدت با هم فرق دارد.
اتفاقاً تنها چیزی که جایش در فیلم خالی است، همین لحظات عاطفی دوگانه و کنایی میان زوج رقیب است. اصلاً گرمای کمدی رمانتیک های خوبی که می شناسیم، از همین بار احساسی نهفته در لایه های زیرین قصه می آید. غالباً در نمونه های قابل ارجاع چنین فیلم هایی ریشه این لج و لجبازی ها و جدل ها در ظاهر نوعی رقابت شغلی، جنسیتی و یا اجتماعی است، ولی در باطن عدم توانایی برای ابراز علاقه است که زوج مورد نظر را در تقابل هم قرار می دهد.
با وجود این کمبود که فیلم را از اصالتی که در کمدی رمانتیک های محبوبمان می بینیم دور می کند، اما باز هم با فیلم قابل احترامی روبه رو هستیم که نباید نقش کارگردانی خوب رامبد جوان را نادیده بگیریم که اجرای درستی از شوخی های فیلم داشته و معلوم است تا جایی که توانسته سعی کرده موقعیت های کمیک داستانی را ارتقا بخشد.
88888888888888888888888888888888
به "پسر آدم، دختر حوا" کلی هم باید بالید
نویسنده : مهناز عظیمی
………………………………….………………………………….…………….....
فیلم رامبد جوان فیلم خوبی ست. در این واویلای بازار فیلم های گیشه ای و عامه پسند و شری که گریبان گیر همه مان شده و از بد روزگار همه شان هم قصد خنداندن ما را دارند و مثلا در حیطهی کمدی ساخته می شوند می توانم بگویم فیلم جوانیک جور افتخار به حساب می آید و باید کلی هم به آن بالید. اگر چه سوژه تکراری ست و به قول دوست منتقدی از همان دقایق اول مشخص است که آخرش چه می شود، امایادمان باشد که اصلا بحث ما چیز دیگری ست ، بحث سر فیلم کمدی است و در چنین فیلمی بیش از قصه روی سر و شکل و اتفاقات و موقعیت های کمدی و طنزش باید قضاوت شود.
فیلم رامبد جوان فیلم خوبی ست چون آنقدر خلاقیت داشته که بتواندیک ایدهی ساده را به خوبی با مسائل روز جامعه هماهنگ کند ، در تک تک صحنه ها طنز موقعیت به جا و درست خلق کند و در ضمن حرف خودش را هم به طناز ترین شکل ممکن بزند. برای خنداندن لوده گی نکند، دلقک بازی نا به جا در نیاورد، حرف زشت و رکیک چاشنی دیالوگ هایش نکند،با فرهنگ مردم ، قومیت ها و حتی گاها لهجه ها و آیین ها شوخی نکند و مسخره بازی راه نیندازد.
فیلم پسر آدم دختر حوا در حد و اندازهی خودش از سبکی خاص و منحصر به کارگردانش پیروی می کند که همین خاصی و زیبایی آنرا دو چندان می کند. آنهایی که رامبد جوان را می شناسند و با کارهای او آشنا هستند می دانند که او چه به عنوان بازیگر و چه به عنوان کارگردان همیشهیک جور تقارن مختص به میزانسن های تئاتری را چاشنی کارهای خود می کند و در این فیلم این تقارن ها بیش از پیش مشهود است.در سکانس های داخلی حتی ایستادن بازیگر ها کنار هم، راه رفتن ها و موقعیت هاشان نسبت به هم از تقارن خاصی برخوردار است چیزی فراتر از کلیشه ای که در فیلم های کمدی اصولا با آن سر و کار داریم. حداقل می توانم بگویمیک آدم کار بلد توانسته از آن درست استفاده کند، دقت کنید به سکانس ابتدای فیلم جایی که بنگاهی ها و مشتریانشان سر قیمت و اجاره با صاحب خانه چانه می زنند و فرم ایستادن فرهود و مینا در کنار هم و بعد واکنش همزمانشان نسبت به مشتری جدید.یا در سکانس بعدی که هر دو ماشین در کنار هم می رانند و وقایع دو موقعیت موازی سینمایی این جا دریک فضا و به صورت دو ماشین بغل هم نشان داده می شود ویک موقعیت ظریف و خنده دار برای تماشاگر ایجاد می کند.
البته گاهی هم این تقارن ها به نفع طنز شدن موقعیت در فیلم شکسته می شود مثلا در سکانسی فرهود و مینا بعد از دعوا هر دو به سمت اتاقشان می روند، فرهود در را محکم می بندد، کلیشه این بود که مینا هم همزمان همین کار را بکند ولی او از این کنش جا می ماند و بعد از شنیدن صدای محکم بسته شدن در اتاق فرهود آنرا به صورت واکنش پاسخ می دهد.
این کشاکش بین فرهود و مینا از ساده ترین اتفاقات، شوخی های بدیع خلق می کند. از لج و لج بازی آنها برای محل تابلوی اسم شان بگیرید تا تلاش براییافتن موکل که خود کنایه ای جالب به بیکار ماندن این دو وکیل جوان و عدم داشتن پیشنهاد کار است آنقدر که مجبورند از هر دلیل ساده و احمقانه ای برای شوراندن دوستانشان ویافتن موکل استفاده کنند . پای خواستگار مینا که به دفتر کارشان باز می شود ازیک موقعیت معمولی فال گوش ایستادن فرهود و هول شدنش بعد از اینکه دستش رو می شودیک طنز واقعا خنده دار و بدیع خلق می شود.
به همهی این ها اضافه کنید صحنهی جالب کیف قاپی و زد و خوردی که بین دو دزد کیف و فرهود زند صورت می گیرد و در نهایت شوخی بسیار خنده دار و جالبی که با لوایح مجلس و روند به تصویب رسیدنشان در فیلم می شود و ارتباط به جای آنها با روند اتفاقات فیلم و نتایجی که قرار است از آنها آید فیلم شود.
نوع بازی بازیگر ها نیز در فیلم قابل توجه است. از فرم و سبک نمایشی آشنای رامبد جوان در این سال ها حرف زدم. به نظرتان چند درصدش را به شخصیت فرهود انتقال داده است؟ از نظر من فرهود این فیلم حداقل پنجاه شصت در صد همان رامبد جوان آشنای خودمان است، البته این به این معنی نیست که حامدکمیلی از نوع بازی های رامبد جوان تقلید کردهیا در این فیلم چیزی به او تحمیل شده است، خیر، اتفاقا بر عکس. نوع طنز بازی های جوان و سبک او را گرفته و روی خودش پیاده کرده وشخصیت فوق العاده شیرین فرهود زند را خلق کرده که همه چیزش با فیلم هماهنگ است. ازیک طرف فرم خندیدن آشنای حامد کمیلی را داریم و شیطنت هایش که خیلی خوب روی شخصیت نشسته و تر و تازه است و تکراری هم به نظر نمی آید و از طرف دیگر حرکات بعضا رامبد جوان مآبانه مثل چک و چانه ای که توی اولین قرار ملاقاتش با مینا در کافی شاپ می زند و فرم صحبت کردنش و ادا اطوار های تند و حتی دستی که حین گفتن دیالوگ: چه قدر فروتن! محکم بر دهان خود می کوبد و ما در کارهای رامبد جوان بارها از این قسم حرکات دیده ایم که چاشنی حرکات طنز آمیزش است و مخاطب را جذب کاراکتر می کند.
مهناز افشار این فیلم هم با وجود مقایسهی شدیدی که روی کاراکتر مینا نسبت به سایه در آتش بس می شود به نظرم خوب است . نقش را گرفته و آنطور که باید و شاید تحویل مخاطب داده. ازیک زن نمی شود توقع طنز پردازی خاص حداقل در سینمای خودی داشت. با توجه به شرایط و محدودیت هایی که دارد. البته قبول دارم که بازیگر خوب در هر شرایطی می تواند کار عالی ارائه دهد ولی مجموعا اگر بخواهیم ایرادی به بازی مهناز افشار بگیریم ، ایرادهای کلی ست و نه مختص به این فیلم، مثل ایرادی که دوستان منتقد به فرم خندیدن ش می گیرند که اگر دقت کنیم چه در حال حرص خوردن و چه در حالت عادی و معمولی اش او همیشهیک فرم خنده تحویل مخاطب می دهد "خنده همراه با دندان هایی که شدیدا به هم می فشارد". از این گذشته او در این فیلم جاهایی خیلی خوب از پس نقشش بر می آید، اصلا مثل شخصیت سایه لوس حرف نمی زند، معقول تر و طبیعی تر به نظر می رسد، ادا در نمی آورد ، در لحظه های حساس فیلم نیز مثل صحنهی عبور از به قول خودش پل امیر بهادر! ویا گیر کردنش پشت در آهنی و قفل شدهی دفترش خیلی خوب از پس انتقال حس برمی آید.
رامبد جوان و شیلا خداداد (ناصر و محبوبه) ظاهرا قرار بوده دو شخصیت جدی و کمی درون گرا را بازی بکنند. جوان از پس این نقش خوب برآمده منهای اواخر فیلم، که ناگهان طنز سابق خود را روی شخصیت آرام ناصر پیاده می کند و قدری نچسب به نظر می رسد. به هر حال درست است که موقعیت های کمیک در اواخر فیلم توسط کاراکتر ناصر خوب است و بیننده را می خنداند اما با شخصیتی که اول فیلم از او معرفی شده در تضاد است. ناصری که روز اول به دفتر کار فرهود زند مراجعه کرد را مقایسه کنید با ناصری که برای دیدن شناسنامهی همسرش همراه با فرهود شبانه به خانهی همسرش می رود. حرکات تند و سریع و ادا اطوارهایی که پیش از این در کارهای سابق رامبد جوان دیده بودیم و در این فیلم هم در کاراکتر فرهود مشاهده کرده بودیم برای ناصر این فیلم که از اول آدم آرام و درون گرایی معرفی شده در این سکانس نا به جاست. می توانست همان شخصیت آرام و نسبتا جدی و چراغ خاموشش را تا به آخر ادامه دهد و با همان مثل ابتدای فیلم موقعیت های جذاب و طنازی خلق کند. اما شیلا خداداد کاراکترش را تا به آخر حفظ می کند و بازی قابل قبولی از خود ارائه می دهد.
این خیلی خوب است که در این فیلم روی شخصیت های کوچک و ماجراهایی که حول آنها رخ می دهد خوب فکر و کار شده است. به سرایدار ساختمان که شایدیادگاری از آخرین بازی زندهیاد ملک مطیعی باشد دقت کنید. با آن قیافهی پیر و اخمویش به اندازهی هر کدام از نقش اول های فیلم بیننده را شاد می کند و در موقعیت های کوتاهش آنها را می خنداند. نه حرف بی ادبانه ای و نه خشونت بی جایی و نه شکل و قیافه و سر و وضع خنده داری. خودش به تنهایی با پاسخ های قاطع و بی رودربایسی اش مخاطب را بایک وضعیت جالب و خنده دار روبه رو می کند. پسر کوچولوی ناصر و محبوبه نیز همینطور، او نقش چندانی در فیلم ندارد اما برای او هم موقعیت های کوتاه و طنازی خلق شده تا همچون پیرمرد سرایدار با جواب های غیر مترقبه! اش مخاطب را روده بر کند. صحنهی اولین قرار ملاقات مینا با محبوبه در کافی شاپ را بهیاد بیاورید و حرف هایی که بین مینا و پسر بچه زده می شود و پاسخ های جالبی که از طرف او به مینا داده می شود.
فقطیک شخصیت ، خواهر خواستگار سمج مینا که شخصا هر چه فکر کردم لزومش را در فیلم متوجه نشدم! حضوریک کاراکتر با بازیگری نسبتا چهره آشنا تنها برای هول دادن ناصر پیش فرهود زند به نظرم غیر منطقی و نامعقول است و اگر عوامل شدیدا لزومش را حس کردند حداقل می توانستند قدری بیشتر روی آن مانور دهند تا این قدر نچسب و بیرون زده و لوث شده به نظر نرسد.
به هر حال فیلم پسر آدم دختر حوا کار خودش را کرده است. هم مخاطب عام از آن راضی ست و هم طیف وسیطی از منتقدان. این نشان می دهد اگر هنرمند با درایت عمل کند می تواند محصولی تولید کند که نه ضرر به گیشه بزند ، نه کفر منتقد جماعت را بالا بیاورد و نه برای فروش بالا و صرفا ساختن چیزی برای هجویه و خنداندن ملت سطح هنر سینمای کشورش را پایین بیاورد.
88888888888888888888888888888888
پسر آدم، دختر حوا /فیلم سینمایی
پسر آدم، دختر حوا فیلم سینمایی به کارگردانی رامبد جوان و تهیه کنندگی سعید حاجی میری و محصول سال ۱۳۸۷ است. بازیگران: حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد،فرامرز صدیقی،لیلا اوتادی،علیرضا ریاحی و کیومرث ملکمطیعی خلاصه فیلم: فرهود و مینا، دو وکیل جوان بر سر تصاحب دفتر کاری که با کلاهبرداری به آن دو داده شده، به رقابت میپردازند. در این بین ناصر و محبوبه میخواهند از هم جدا شوند. فرهود و مینا وکالت این دو را میپذیرند و رقابتشان وارد دور تازهای میشود.
قالب : فیلم بلند
کارگردان : رامبد جوان
نویسنده : محمدرضا احمدی پیشکوهی
بازیگران : حامد کمیلی،مهناز افشار،رامبد جوان،شیلا خداداد
88888888888888888888888888888888
محسن کمالی دولت آبادی
کارگردان: محسن کمالی دولت آبادی | موضوع: طنز اجتماعی
سال تولید: 1390 | مدت زمان: 93 دقیقه
خلاصه داستان:
منوچهر و پرویز برادرزاده های آقای شهریاری هستند که برای تصاحب اموال خان عمو، به هر دری میزنند. در کمال ناباوری خان عمو آنان را صدا زده، قرعه مردن یا زنده ماندن خود تا دو ماه آینده را برای تصاحب اموال برای هر یک بیان میکند. حال یکی با قصد سوء به خان عمو و دیگری با دفع بلا در فکر مال خورد کردن اموال هستند تا اینکه خان عمو…
-_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
نام فیلم : عموی خسیس من
بازیگران:
خشایار راد، حسن اسدی، پریسا گلدوست، هوشنگ حریرچیان، آزیتا ترکاشوند، لیلا لطیفی، عبدالرضا زهره کرمانی
موضوع: طنز
خلاصه داستان:
منوچهر و پرویز برادرزاده های آقای شهریاری هستند که برای تصاحب اموال خان عمو، به هر دری میزنند. در کمال ناباوری خان عمو آنان را صدا زده، قرعه مردن یا زنده ماندن خود تا دو ماه آینده را برای تصاحب اموال برای هر یک بیان میکند. حال یکی با قصد سوء به خان عمو و دیگری با دفع بلا در فکر مال خورد کردن اموال هستند تا اینکه خان عمو…
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم عموی خسیس به کارگردانی محسن کمالی دولت آبادی برای ما بنویسید و بفرستید.
موضوع:
دو پسر عمو به نام های پرویز و منوچهر که در یک کارخانه با هم شریک بودند، ورشکست میشوند و به خاطر بدهی ها و چک های بی محلی که کشیده بودند، مجبور میشوند تمام وسایل زندگی خود را بفروشند. این دو پسر عمو و همسران آنها به نام های شوکت و کوکب به دلیل مشکلاتی که پیش آمده مانند کارد و پنیر با هم هستند. پرویز و منوچهر اختلاف و رقابت زیادی با یکدیگر پیدا کرده اند.
آنها برای جبران خسارت ها تصمیم میگیرند به سراغ فامیل بروند و از آنها پول قرض بگیرند. آنها عمویی دارند به نام خان عمو شهریاری که به گفته برادر زاده هایش بسیار خسیس و سختگیر است. دو پسر عمو اسم او را در آخر لیست قرار میدهند تا اگر چاره ای نداشتند به سراغ او بروند. بالاخره با جواب رد از جانب همه فامیل، آنها به عموی خود رو میکنند.
پرویز و منوچهر که چشم به اموال عموی خود دارند، به خانه او میروند و مجبور میشوند در گوشه ای از خانه او زندگی کنند. عمو شهریاری به بیماری صعب العلاجی دچار است و به دنبال این است که اموال خود را قبل از مرگ در اختیار یکی از این دو قرار بدهد. او یک بازی را شروع میکند تا ببیند کدام یک بیشتر به او علاقه دارند و بدین ترتیب بین آنها قرعه ای می اندازد تا مشخص شود کدام یک دوست دارند خان عمو بعد از دو ماه زنده بماند و کدام یک دوست ندارد. به این ترتیب هر کدام به تناسب موقعیتش نسبت به سلامتی خان عمو کارهایی را انجام میدهد.
دختر و پسر این دو پسر عمو که با یکدیگر نامزد هستند، به خاطر مشکلاتی که خانواده هایشان با یکدیگر دارند، برای عروسی موانعی بر سر راه دارند و تلاش میکنند که این روابط را به روز اول برگردانند.
خان عمو بعد از مدتی جای این دو پسر عمو را در آن بازی با هم عوض میکند و بدین ترتیب کارهای آنها نیز برای زنده ماندن یا مردن خان عمو عوض میشود. در نهایت خان عمو به آنها میگوید که متوجه تمامی کارهای آنها بوده و فقط میخواسته آنها را امتحان کند که پرویز و منوچهر از کرده خود بسیار پشیمان میشوند و برای دختر و پسر شان در همان خانه جشن عروسی بر پا میکنند.
اطلاعات تکمیلی:
کارگردان محسن کمالی دولت آبادی:
محصول ایران:
سال1392:
Dir:Peter Hewitt
تنها در خانه: سرقت در تعطیلات
فیلم محصول سال 2012
تنها در خانه: سرقت در تعطیلات یک فیلم تلویزیونی و پنجمین قسمت از مجموعه فیلمهای تنها در خانه میباشد که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.
تاریخ اکران: ۲۵ نوامبر ۲۰۱۲ م. (آمریکا)
کارگردان: پیتر هویت
مدت زمان فیلم: ۱ ساعت ۳۸ دقیقه
آهنگساز: David Kitay
فیلم قبلی: تنها در خانه ۴: پس گرفتن خانه
بازیگران
جودل فرلاند
کریستین مارتین
مالکوم مکداول
رها ماهرو : خوانندگان عزیز ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم تنها در خانه 5 به کارگردانی پیتر هویت برای ما بنویسید و بفرستید.
نام فارسی:تنها در خانه 5
نام انگلیسی:Home Alone 5 The Holiday Heist 2012
محصول سال 2012 کشور آمریکا
بازیگران حاضر در این فیلم:Christian Martyn, Eddie Steeples, Jodelle Ferland
به کارگردانی: Peter Hewitt
امتیاز:4.1 از 10
موضوع:کمدی و جنایی و خانوادگی
مدت زمان نمایش:1 ساعت و 27 دقیقه
توضیحاتی در مورد فیلم:در این قسمت از مجموعه ” تنها در خانه ” با نقل مکان خانواده باستر مواجه می شویم. آن ها هم اکنون به مین منتقل شده اند و در خانه جدید خود در این شهر سکنا گزیده اند. پس از مدتی، روزی پدر و مادر خانواده به بیرون از مزل می روند و پسر خانواده با خواهرش در خانه تنهاست، او که اعتقاد به وجود ارواح در این خانه دارد سعی می کند با گذاشتن تله هایی آن ها را به دام بیندازد اما …
---------------------------------------------------------
تنها در خانه: سرقت در تعطیلات
کارگردان پیتر هویک
نویسنده آرون گینسبرگ
وین مکلنتایر
بازیگران کریسشن مارتین
جادل فرلند
الی هاروی
مالکوم مکداول
تاریخهای انتشار
۲۵ نوامبر ۲۰۱۲
مدت زمان
۹۸ دقیقه
کشور ایالات متحده آمریکا
زبان انگلیسی
تنها در خانه: سرقت در تعطیلات (به انگلیسی: Home Alone: The Holiday Heist) (همچنین معروف به تنها در خانه ۵) یک فیلم تلویزیونی و پنجمین قسمت از مجموعه فیلمهای تنها در خانه میباشد که در سال ۲۰۱۲ ساخته شد.
تندرستی، پرشگاه روان بیدار است ، برای گشودن دروازه های پیروزی. حکیم ارد بزرگ
تنها آرامشگاه همسران ، خانه آنهاست. حکیم ارد بزرگ
تنها زبان همسران شایسته ، مهر و مهربانی است. حکیم ارد بزرگ
تنها مادر و پدر ، خواست های فرزند را ، بی هیچ چشم داشتی برآورده می سازند. حکیم ارد بزرگ
جدایی از زندگی زناشویی ، دلیلی برای رها کردن فرزند نیست . رها نمودن فرزند ، هم وزن جنایت ، شرم آور است. حکیم ارد بزرگ
تندرستی ، پیش نیاز هر آرمان باشکوهی است. حکیم ارد بزرگ
جریان های آلوده ، به مرداب خواهند رسید و سخن گفتن از آنها، زندگیمان را تباه می سازد. حکیم ارد بزرگ
جشن های خویش را ، با دعوت همسایگان ، باشکوهتر برگزار کنیم. حکیم ارد بزرگ
جفتت اگر پرید ، برای پریدن شتاب مکن. حکیم ارد بزرگ
چه خوب و بجاست که هر خانواده ، بین دو تا سه فرزند داشته باشد. حکیم ارد بزرگ
ستایشگری و تشویق هنر است ، هنری که با آن می توان ناراست ترین آدمیان را هم ، دلپسند نمود. حکیم ارد بزرگ
سخت نمودن پیمان زناشویی، به نام ارزش نهادن به سنت ها درست نیست. حکیم ارد بزرگ
سرایش یک بند درست از زندگی ، نیاز به سفری ، هفتاد ساله دارد. حکیم ارد بزرگ
سرزمین های پیشرفته، مردمی منظم و دقیق دارند. حکیم ارد بزرگ
کاری نکنید که موجب سوءظن همسرتان نسبت به شما شود ، سوءظن استوارترین بناهای زندگی زناشویی را نیز ، از هم پاشیده است. حکیم ارد بزرگ
اندکی از آدمیان ، تنها به آرمان می اندیشند ، و بسیار کسان که آرمانشان تنها ، خانه نشین نمودن همان گروه کوچک است. حکیم ارد بزرگ
اندیشه های فراگیر مردمی ، همیشگی نیست ، زیرا همواره دستخوش دگرگونی به دست جوانان پس از خود است ، با آمدن جوانان ، به آرامی آرمان های نو
پدید می آید ، و اگر آرمان گذشتگان نتواند خود را بازسازی کند ، ناگریز نابود می گردد. حکیم ارد بزرگ
اندیشه های کوچک ، توان رسیدن به آرزوهای بزرگ را ندارند. حکیم ارد بزرگ
آدم های آرمانگرا، نیکروز هستند. حکیم ارد بزرگ
آدمهای آرمانگرا ، هنگامیکه به نادرست بودن آرزویی پی می برند ، همان دم رهایش می کنند. حکیم ارد بزرگ