رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم بچه نشو ساخته احمد درویش علی پور

بچه نشو
1393 ایران

احمد درویش علی پور



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم بچه نشو به کارگردانی احمد درویشعلی پور برای ما بنویسید و بفرستید.



بچه نشو (1393)

http://www.simafilm.ir/images/1.photo/iu978.jpg
کارگردان: احمد درویشعلی‌پور
تهیه‌کننده: مریم نیکان‌لو
فیلمنامه‌نویس: محمد درویشعلی‌پور
مدیر تصویربرداری: محمود صالحی
تدوین: امید شهلایی
صدابردار: آرش برومند
صداگذار: آرش برومند و امید شهلایی
طراح صحنه و لباس: رضا حاج‌درویش
چهره‌پرداز: پروین نویدی
موسیقی: مهرداد نصرتی
جلوه‌های ویژه: علی زارع
بازیگران: آشا محرابی، ابراهیم شفیعی، عرفان برزین، نفیسه روشن، محسن افشانی، مجید شهریاری و نیما شاهرخ‌شاهی
مدت: 85 دقیقه

خلاصه داستان: یک خانواده متوسط که دارای یک فرزند هستند و این فرزند به شدت زیاد خواه است. یک روز صبح با اتفاق عجیبی روبه رو می‌شوند.

احمد درویشعلی‌پور
متولد: 1356/ تهران
تحصیلات: دیپلم
فیلم‌شناسی: شادونه و شبح سیاه، تب و آژیر

?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟
 با بازی آشا محرابی، نفیسه روشن، نیما شاهرخ شاهی و ...
«بچه نشو» به اصفهان می رود


سینمافا- تله فیلم«بچه نشو»به کارگردانی احمد درویشعلی پور،مراحل انتهایی تصویر برداری را پشت سر می گذارد.

تا کنون 70 درصد از تصویر برداری این تله فیلم انجام شده است و نخستین نمایش آن در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان خواهد بود.
مریم نیکانلو تهیه کننده این فیلم تلویزیونی با اعلام این خبر گفت:«این تله فیلم با نام موقت«بچه نشو»توسط محمد درویشعلی پور نوشته شده واین تله فیلم،روایتگر زندگی خانواده ای از قشرمتوسط جامعه است که یک فرزند زیاده خواه دارند.ماجراهایی در این خانواده بوجود می اید که غافلگیر کننده است.»
آشا محرابی،نیما شاهرخ شاهی،نفیسه روشن،محسن افشانی،ابراهیم شفیعی،مجید شهریاری و بازیگر خردسال عرفان برزین بازیگران این تله فیلم هستند.
دیگر عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از:دستیار اول کارگردان و برنامه ریز:علی هاشمی،مدیر تولید:محمد حسین خلیفه،مدیر تصویر برداری:محمود صالحی،مدیر صدابرداری:ارش برومند،طراح صحنه و لباس:رضا حاج درویش،طراح چهره پردازی:پروین نویدی،تدوین:امید شهلایی،آهنگساز:مهرداد نصرتی،مدیر تدارکات:مهدی اشتاوری،عکاس:سامان ناصری،منشی صحنه:سمیرا مسلمی
?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟
فیلم سینمایی «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویش علی پور و تهیه کنندگی مریم نیکانلو نوروز 94 از شبکه دو روی آنتن می‌رود.
?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟
پیش تولید "بچه نشو " به پایان رسید


احمد درویشعلی‌پور که سابقه ساخت مجموعه های مختلف برنامه کودک از جمله عموپورنگ و مستندهای آژیر و تب را در کارنامه خود دارد کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. "بچه نشو" دومین فیلم این کارگردان بعد از "شادونه و شبح سیاه" می باشد.

هموطن آنلاین _ مریم نیکانلو تهیه کننده این فیلم با اعلام این خبر گفت: فیلمنامه « بچه نشو» به قلم محمد درویشعلی پور درباره یک خانواده هنرمند است که در گوشه ای از شهر مشغول زندگی می باشند. آنها یک روز صبح که از خواب بیدار می شوند تا به دنبال کارهای روز مره خود بروند با اتفاق عجیبی روبرو می شوند....
تصویربرداری این فیلم در ۲۰ جلسه انجام می شود و آشا محرابی ، ابراهیم شفیعی ، نفیسه روشن ، نیما شاهرخ شاهی ، محسن افشانی ، مجید شهریاری و هنرمند خردسال عرفان برزین بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.احمد درویشعلی‌پور که سابقه ساخت مجموعه های مختلف برنامه کودک از جمله "عموپورنگ" و مستندهای "آژیر" و "تب" را در کارنامه خود دارد کارگردانی این فیلم را بر عهده دارد. "بچه نشو" دومین فیلم این کارگردان بعد از "شادونه و شبح سیاه" می باشد.
فهرست عوامل پشت دوربین این اثر عبارتند از دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: علی هاشمی، مدیر تولید: محمد حسین خلیفه، مدیر تصویربرداری: محمود صالحی، مدیر صدا برداری: آرش برومند طراح صحنه و لباس: رضا حاج درویش، طراح چهره‌پرداز: پروین نویدی، تدوین: امید شهلایی ،آهنگساز: مهرداد نصرتی، مدیر تدارکات: مهدی اشتاوری، عکاس : سامان ناصری و منشی صحنه: سمیرا مسلمی می باشند.
فیلم « بچه نشو» که محصول مرکز سیما فیلم می باشد در جشنواره فیلم کودک و نوجوان به روی پرده می‌رود
?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟

با احمد درویشعلی‌پور، کارگردان فیلم «بچه نشو»
باید به دنیای کودکان پا بگذاریم
هرساله و همزمان با جشنواره فیلم کودک و نوجوان، فیلم‌های این گروه سنی به نمایش درمی‌آید و مسائل و مشکلات این بخش مطرح ‌شده و بعد از مدتی فراموش می‌شود.
تصویر باید به دنیای کودکان پا بگذاریم
بعضی‌ها از کمی فیلم‌های کودک و نوجوان می‌نالند و عده‌ای این فیلم‌ها را کافی، اما نامناسب می‌دانند. یکی از فیلم‌های تلویزیونی که بخوبی به مساله کودک در خانواده پرداخت، فیلم «بچه نشو» به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور بود که توانست پروانه زرین بهترین فیلمنامه بلند جشنواره کودک و نوجوان را از آن خود کند.

با درویشعلی‌پور که کارگردانی برنامه «عمو پورنگ» و فیلم «شادونه و شبح سیاه» را هم در کارنامه دارد، درباره فیلم «بچه نشو» گپ کوتاهی زدیم.

درباره ایده «بچه نشو» و ویژگی‌های آن کمی برایمان بگویید.

قصه بچه نشو درباره یک خانواده متوسط است که مثل خیلی از پدر و مادرها با مشکل زیاده‌خواهی فرزند خود دست به گریبانند و یک روز صبح که از خواب بلند می‌شوند، متوجه اتفاقی می‌شوند که همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. به موضوع تک‌فرزندی و زیاده‌خواهی بچه‌ها قبلا هم در فیلم‌ها پرداخته شده، اما ما سعی کردیم این فیلم با پرداخت فانتزی، ایده اولیه نو و بدیع به فیلمی متفاوت تبدیل شود تا به‌وسیله آن نگاه نو، پیام‌های قصه به صورت غیرمستقیم به بچه‌ها و خانواده‌های آنها منتقل شود. با توجه به همین نگاه فانتزی هم بود که تصمیم گرفتیم با نگاهی همذات‌پندارانه و کودکانه به موضوع بپردازیم. چیدمان اتاق، نوع حرف​زدن شخصیت اصلی و رنگ‌ها همه اینها باعث شد این فیلم مورد استقبال بچه‌ها قرار گیرد.

به نظرتان فیلم کودک و نوجوان باید چه مشخصاتی داشته باشد؟

در بچه نشو شغل خانواده تردستی است، از این راه کسب درآمد می‌کنند و این شغل موروثی آنهاست. همین شغل برای بچه‌ها خیلی جذاب است. در حقیقت باید به‌دنبال راه‌هایی برای جذابیت فیلم و سریال‌های این گروه سنی باشیم و وقتی به جذابیت‌ها و ساختار پرداختیم باید به المان‌های دیگر توجه کنیم. مثلا کودکان در فیلم‌ها به دنبال ریتم تند و رنگ‌های شاد هستند و مسائلی که کنجکاوی آنها را برانگیزد، به علاوه این‌که جنس‌ بازی‌ها هم در موفقیت یک کار بی‌تاثیر نیست.

چرا فیلم‌های کمی برای گروه سنی کودک و نوجوان ساخته شده و وقتی هم ساخته می‌شود آن‌طور که باید مورد استقبال قرار نمی‌گیرد؟

به‌دلیل این‌که ما در ساختار با مشکل مواجه هستیم. با نگاه بزرگسالانه می‌خواهیم برای بچه‌ها فیلم بسازیم، در صورتی که مثلا همین زیاده‌خواهی نیز با توجه به سبک زندگی غلطی که ما بزرگ‌ترها داریم و سعی می‌کنیم همه امکانات را برای بچه‌ها فراهم کنیم، گریبان آنها را گرفته است. ما باید به دنیای بچه‌ها پا بگذاریم و سعی کنیم از دریچه آنها به مسائل نگاه کنیم.

بچه نشو از تلویزیون پخش می‌شود؟

حتما، ولی زمان دقیق آن را نمی‌دانم.
http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1393/08/10/635504596343034197.jpg
" بچه نشو" نامزد بهترین اثر بلند ویدئویی جشنواره کودک شد

/فیلم تلویزیونی " بچه نشو" به کارگردانی احمد درویشعلی پور و محصول سیمافیلم ، نامزد دریافت پروانه زرین بهترین اثر بلند ویدئویی جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان شد.
به گزارش روابط عمومی سیمافیلم ، این اثر به همراه 7 فیلم دیگر در بخش مسابقه آثار بلند ویدئویی این جشنواره در بخش های مختلف نامزد دریافت جایزه شده اند.
بنا براین گزارش ، " بچه نشو" با بازی عرفان برزین ، آشا محرابی ، نفیسه روشن ، ابراهیم شفیعی و نیما شاهرخ شاهی در فضایی فانتزی به دردسرهای بوجود آمده توسط یک کودک زیاده خواه می پردازد.
گفتنی است در افتتاحیه جشنواره فیلم کودک ،فیلمنامه " بمبک" نوشته علیرضا اسحاقی دیگر محصول مرکز سیمافیلم ، عنوان بهترین فیلمنامه نگارشی را از آن خود کرد.
اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان امشب برگزار و برگزیدگان نهایی معرفی خواهند شد.

?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟?؟



آمار وبلاگ رها ماهرو : داستان سریال کره ای میخک . گورو . محمدرضا نعمتی شبکه سه . محمدرضا نعمتی مجری . فیلم جولی وجولیا . فیلم لوسی . تحلیل فیلم لوسی . درباره فیلم بیداری . سینمایی خارجی دختری که درشهربازی مرگ هرکدام از دوستانش رابگونه ای دید . دانلود فیلم شمشیرزنی لینک مستقیم . قرار است در پایتخت 5 چه دختری زن ارسطو شود؟ . نقد شب کوک . دانلود اهنگ فیلم من بچه هامو میخوام



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد