رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

بررسی انیمیشن دشت تمشک ساخته زحل رضوی

دشت تمشک

کرپو، تارتن، مه‌شب، سرگی، موری و سایر حشرات دشت تمشک هر روز با اتفاقات و ماجراهای تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند.

مارمولکی به نام «کِرپو»، عنکبوتی به نام «تارتَن» و سوسک شب‌تابی به نام «مَه‌شب» سه کاراکتر اصلی این مجموعه هستند. این سه دوست با شخصیت‌های خاص و متضادشان ماجراها و طنزهای داستان را ایجاد می‌کنند.
مجموعۀ «دشت تمشک» به تهیه‌کنندگی شرکت «کلبه راورا» در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک تولید شده است.
اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: زحل رضوی
    نویسنده: زحل رضوی، لیلی خاتمی
    انیماتور: مسیح رضوی، هدی زمانیان، وحید رضایی
    موسیقی: مرتضی سلطانی
    تکنیک: دو بعدی
    تعداد قسمت: 26
    مدت: 12 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
    سال ساخت: 1391
    تهیه شده در: مرکز پویانمایی صبا

:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
جانوران دشت تمشک

مجموعه انیمیشن «دشت تمشک» به کارگردانی و نویسندگی زحل رضوی و با تکنیک دوبعدی کلاسیک در 26 قسمت 12 دقیقه‌ای با محتوای آموزشی و سرگرمی تهیه شده است.

رضوی درباره ایده اولیه این انیمیشن می‌گوید: بیشتر تلاشمان بر این بود که براساس محدودیت‌های انیمیشن در ایران، طرحی را انتخاب کنیم تا بر حسب امکانات موجود چندان گسترده نباشد.

موسیقی این مجموعه ساخته مرتضی سلطانی است. دشت تمشک به تهیه‌کنندگی شرکت «کلبه راورا» در مرکز پویانمایی صبا برای گروه سنی کودک و خردسال تولید شده و اکنون نیز در حال پخش از شبکه پویاست.

ایده اولیه‌ دشت تمشک از یک کتاب خارجی با عنوان «آنچه در مورد حشرات باید بدانیم» گرفته شده است، ضمن این‌که رضوی همراه لیلی خاتمی این کتاب را ترجمه کرده و نگارش فیلمنامه‌اش نیز یک سال و نیم زمان برده است. دشت تمشک در حوزه گونه‌های حشرات، زندگی و خصوصیت آنهاست که در کنار آموزش دارای متن‌های سرگرم‌کننده‌ای هم هست.

مارمولکی به نام «کرپو»، عنکبوتی به نام «تارتن» و کرم شب‌تابی به نام «مه‌شب»، مورچه‌ای به نام «موری» و سوسکی به نام «سرگی» کاراکتر‌های اصلی این مجموعه هستند. این حیوانات با شخصیت‌های خاص و متضادشان ماجراها و طنزهای داستان را پدید می‌آورند که مخاطب کودک و نوجوان دوست دارد آنها را پیگیری کند.

کرپو، تارتن، مه‌شب، سرگی، موری و دیگر حشرات دشت تمشک هر روز با اتفاقات و ماجراهای تازه‌ای روبه‌رو می‌شوند و در تمام قسمت‌های این اثر، قصه‌ها بر اطلاعات علمی از دنیای حشرات استوارند و طنز کلامی و تصویری، این ماجراها را برای مخاطب جذاب کرده است.

ساخت چنین مجموعه‌هایی که در کنار سرگرم‌کننده بودن دارای محتوای آموزشی نیز باشند ایده خوبی است که جذب بیشتر مخاطب را به دنبال دارد، اما در کنار نکات مثبت این مجموعه توجه به چند نکته نیز موجب بهتر شدن کارهایی از این قبیل می‌شود.

برای مثال در انیمیشن‌هایی از این نوع که در قالب داستان موضوعات علمی را به کودک آموزش می‌دهند مثل کنده‌شدن دم مارمولک و رشد مجدد آن یا تغذیه مورچه از شیره شته‌ها و پرورش آنها انتظار می‌رود که در طراحی شخصیت‌های حشرات مختلف دقت بیشتری شود که کودک تا حدی با شکل واقعی و اختلاف اندازه آنها آشنایی پیدا کند. مثلا در خیلی از صحنه‌ها مارمولک، مورچه و زنبور هم اندازه تصویر شده‌اند یا این‌که برای راحت‌تر شدن طراحی انیمیشن تعداد دست و پاهای حشرات کمتر شده‌اند و تا حدی هم ظاهر دست و پای انسانی پیدا کرده‌اند، البته این موضوع را در کارهایی مثل «هاچ زنبور عسل»، «نیکو» یا فیلم سینمایی«بری زنبوره» و «زندگی یک حشره» یا «مورچه‌ای به نام زی» هم می‌توان مشاهده کرد. نکته دیگر این‌که استفاده از تکیه‌کلام‌های کوچه بازاری و جاهلی مثل «ریفیق» یا «سه سوته حله» در کار کودک خیلی مناسب به نظر نمی‌رسد و بیشتر مناسب کارهایی با طنز بزرگسال است و بهتر است هنگام دوبله کار به این مساله توجه کرد.


ساخت انیمیشن «راه و بی راه» در ۱۵ قسمت با موضوع کسب و کار
مجموعه انیمیشن «راه و بی راه» به تهیه کنندگی و کارگردانی زحل رضوی این روزها در مرحله کامپوزیت قرار دارد و تا سه ماه آینده آماده نمایش خواهد شد.

زحل رضوی تهیه کننده و کارگردان انیمیشن به خبرنگار مهر گفت: «راه و بی راه» مجموعه ای به مدت ۲۱۰ دقیقه است که در ۱۵ قسمت ۱۴ دقیقه ای آماده نمایش می شود. این انیمیشن برای اولین بار با روش «بن گذاری» در نرم افزاری به نام تون بوم هارمونی «Toon boom harmony» کار می شود. استفاده از این نرم افزار به نوعی ویژگی کار به حساب می آید چراکه تا کنون تولیدات دوبعدی انیمیشن با روش مذکور نبوده و از این باب گامی نو در ارتقای صنعت انیمیشن دو بعدی برداشته ایم.

مدیر گروه «کلبه انیمیشن راورا» افزود: این نرم افزار توسط گروه «راورا» در ایران ترجمه شده و به واسطه مدیر فناوری و نرم افزار گروه مهدی صفارپور جهت استفاده در این پروژه برنامه ریزی و به کاربران پروژه آموزش داده شده است. علی رغم ویژگی ها و دشواری تولید این اثر، ما هیچ حمایت مالی نداشتیم و هزینه های ساخت مجموعه «راه و بی راه» برای اولین بار در حوزه سریال‌سازی انیمیشن ایران کاملا شخصی و مستقل تامین شد به همین خاطر برای پخش و نمایش هم قطعا شرایط متفاوت تری را نسبت به کارهای دیگر تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پخش این انیمیشن که بیشتر نوجوانان را مخاطب هدف قرار داده است ابتدا از جشنواره ها آغاز خواهد شد، بیان کرد: بعد از آن قصد داریم روی بازارهای داخلی و خارجی انیمیشن تمرکز کنیم. «راه و بی راه» در فضایی کاملا بومی و بکر در بافت قدیم ایران به تصویر آمده و محوریت داستان با حضور دو کاراکتر قهرمان و ضد قهرمان در فضای کسب و کار شکل می گیرد. در بطن قصه های این اثر دراماتیک نکته‌هایی نهفته است که مشتری مداری، کیفیت و روش درست تجارت را آموزش می دهد.

این تهیه کننده که پیش از این انیمیشن هایی چون «دشت تمشک» و «کلاغ ها» را روی آنتن تلویزیون برده است گفت: در حالی که یک اثر تولیدی هم ناظر نگارشی دارد هم ناظر کیفی و سازندگان کار انیمیشن زمان و هزینه زیادی پای کار می گذارند اما شبکه به خودش اجازه می دهد بدون رعایت این مسایل، قیچی بیندازد و از یک انیمیشن که ارزش ثانیه ای دارد یک تا دو دقیقه حذف کند.

وی در پایان گفت: من پیش از این تجربه پخش آثارم را در تلویزیون داشتم و متاسفانه به گونه ای کار را ناقص کرده اند که نه تنها این اتفاق را توهین به خودم دانستم بلکه باعث شدند خط روایی قصه از مسیر درستش خارج شود و مخاطبان تلویزیون بی خبر از اتفاقات قبل از پخش، تولیدکنندگان اثر را به تولید انیمیشنی بی خط و ربط متهم کردند.


رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن دشت تمشک ساخته زحل رضوی که هم اکنون از شبکه پویا در حال پخش می باشد و در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بفرستید




ژانر : پویا نمایی
دسته بندی : کودک و نوجوان

لیست قسمت ها
با عکس    لیست
دشت تمشک: به خبر بد   
دشت تمشک
به خبر بد   
 
   
دشت تمشک: پرتاب تمشکی   
دشت تمشک
پرتاب تمشکی   
 
   
دشت تمشک: فیری بدجنس   
دشت تمشک
فیری بدجنس   
 
دشت تمشک: حق با کیه   
دشت تمشک
حق با کیه   
 
   
دشت تمشک: جشن نیکوکاری   
دشت تمشک
جشن نیکوکاری   
 
   
دشت تمشک: هیس هیس من اینجام   
دشت تمشک
هیس هیس من اینجام   
 
دشت تمشک: یه دشت و دو کلونی   
دشت تمشک
یه دشت و دو کلونی   
 
   
دشت تمشک: از آسمون ماهی میباره   
دشت تمشک
از آسمون ماهی میباره   
 
   
دشت تمشک: همسایه سرگی   
دشت تمشک
همسایه سرگی   
 
دشت تمشک: بنگ بنگ   
دشت تمشک
بنگ بنگ   
 
   
دشت تمشک: کوزه ای برای بچه ها   
دشت تمشک
کوزه ای برای بچه ها   
 
   
دشت تمشک: جشن یک روزه ها   
دشت تمشک
جشن یک روزه ها   
http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/957f58b75951b865d8c7cd709580c940_XL.jpg
آغاز پخش انیمیشن «دشت تمشک» از شبکه پویا

انیمشین «دشت تمشک» به کارگردانی زحل رضوی در مرکز پویانمایی صبا تهیه و تولید شده و هر روز ساعت ۱۷ از شبکه پویا پخش می‌شود.

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، زحل رضوی کارگردان و نویسنده انیمیشن «دشت تمشک» درخصوص این انیمیشن گفت: «دشت تمشک» با تکنیک دو بعدی کلاسیک و با روش قدیمی در 26 قسمت 12 دقیقه‌ای با محتوای آموزشی و سرگرمی در مرکز پویا نمایی صبا تولید شده است.

وی در حوزه موضوع این انیمیشن عنوان کرد: «دشت تمشک» در حوزه گونه‌های حشرات، زندگی و خصوصیت آنهاست که در کنار آموزش دارای متن سرگرم کننده است و اینکه چند حشره با هم دوست هستند و ماجرای طنز برای آنها اتفاق می‌افتد بنابراین وجه سرگرمی این انیمیشن بیشتر از آموزش آن است.

وی درخصوص ایده اولیه این انیمیشن اظهار داشت: بیشتر تلاشمان بر این بود که براساس محدودیت‌های انیمیشن در ایران، طرحی را انتخاب کنیم تا بر حسب امکانات موجود چندان گسترده نباشد.

وی افزود: در یک کتابخانه به کتابی خارجی تحت عنوان «آنچه که در مورد حشرات باید بدانیم» برخوردم که اطلاعات کتاب خیلی جذاب بود، به خصوص اینکه در آن به معرفی سوسکی پرداخته بود که اندازه کف دست انسان است ولی هنگام پرواز صدای بال آن شبیه هلیکوپتر است اما در عین حال بی‌آزار و گیاه‌خوار است.

رضوی اضافه کرد: ایده اولیه «دشت تمشک» از این کتاب شکل گرفت که خط کلی داستان این انیمیشن باشد بنابراین براساس آن اطلاعات کتاب به همراه لیلی خاتمی ترجمه کردیم و براساس آن فیلم‌نامه را نوشتیم.

رضوی تصریح کرد:  نگارش این انیمیشن یک سال‌ونیم به طول انجامید و داستان‌های آن با انیمیشن‌های بسیار متفاوت است و حدود دو سوم کار دارای فیلم‌نامه‌های قوی، بلکه متفاوت است.

وی درخصوص قصه‌ی این انیمیشن اظهار داشت: داستان طول سه حشره‌ی اصلی و رابطه‌ی آنها می‌گذرد که در ادامه حشرات دیگر وارد قصه می‌شوند و قسمت داستان جداگانه‌ای را رقم می‌زنند.

زحل رضوی: کارگردان، زحل رضوی و لیلی خاتمی: نویسنده، مهدی صفارپور: تهیه کننده و مجری طرح مسیح رضوی به طراح شخصیت، سمیرا پیشانی‌دار: نقاشی پس زمینه، هومن خیاط: سرپرست گویندگان و در مرکز پویانمایی صبا تهیه و تولید شده است.

این انیمیشن هر روز ساعت 17 از شبکه پویا پخش می‌شود.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
انیمیشن 26 قسمتی «دشت تمشک» به کارگردانی زحل رضوی...
گلوری - انجمن صنفی گویندگان جوان
انیمیشن 26 قسمتی «دشت تمشک» به کارگردانی زحل رضوی به‌مدیریت دوبلاژ هومن خیاط و نظارت کیفی مهرداد رئیسی در انجمن گویندگان جوان (گلوری) صداگذاری شد.

در این انیمیشن گویندگانی چون: آرزو آفری، ثمین مظفری، سارا جامئی، محبوبه نریمیسا، سیدمحمدکمال معتضدی، کیوان عسگری، شادی هاشم لو، انسیه کمالیان، وحید آذری و... گویندگی کرده اند.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:45 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی

گزارشی از مراسم اختتامیه فستیوال سینمایی کن 2006;
نخل طلا برای سیاسی ترین کارگردان انگلیس

حسین سینجلی- بالاخره پس از ده روز رقابت فشرده و پرهیجان، پنجاه ونهمین دوره فستیوال فیلم کن در این شهر ساحلی کشور فرانسه به روز آخر رسید و جوایز معتبر این فستیوال به صاحبانش اهدا گردید. دوره ای که برای ما ایرانی ها به دلیل نداشتن فیلمی در بخش مسابقه با کمی دلخوری همراه بود، اما به هر صورت جشنواره کن آنقدر پر اهمیت است که به همین آسانی نمی توان از آن گذر کرد.کن لوچ فیلمساز بریتانیایی به خاطر کارگردانی فیلم سینمایی باد در مزرعه جو، جایزه نخل طلایی، بزرگترین جایزه جشنواره سینمایی کن امسال را از آن خود ساخت. هیات داوران فیلم کن لوچ را از سایر 19 فیلم شرکت کننده در بخش مسابقه این جشنواره معتبر، برتر شناختند. ونگ کار وای، سینماگر هنگ کنگی که ریاست هیات داوران را به عهده داشت، گفت که هیات داوران بیش از هر چیز به نمودهای "عواطف و پیوندهای انسانی" در فیلمها توجه داشته است. هیات داوران که هنرمندانی مانند تیم روث، ساموئل جکسون و مونیکا بلوچی در آن عضویت داشتند، نظر خود را با اتفاق آرا اعلام کردند. فیلم کن لوچ به دوران آغازین مبارزه ایرلند در راه استقلال می پردازد. کارگردان 69 ساله فیلم خود در عین حال اثری در مخالفت با حمله آمریکا به عراق دانسته است. او هنگام دریافت جایزه گفت: "وقتی درباره گذشته سخن می گوئیم شاید بتوانیم به امروز هم نظر داشته باشیم." او از هیات داوران تشکر کرد و فستیوال کن را "برجسته ترین جشنواره سینمایی جهان" خواند. او همچنین گفت: "فیلم ما گامی بسیار کوتاه و تلاشی کوچک در بازشناسی تاریخ امپریالیسم بریتانیا به شمار می رود. کن لوچ با فیلمهای پیشین خود تا کنون 7 بار در جشنواره کن شرکت داشت، اما این اولین بار است که جایزه بزرگ فستیوال را از آن خود می سازد.
سایر برندگان جشنواره
در جشنواره دو فیلم برجسته دیگر حضور داشت: فیلم سینمایی "بازگشت" ساخته کارگردان اسپانیایی پدرو المودووار و فیلم سینمایی بابل ساخته سینماگر مکزیکی الخاندرو گونزالس ایناریتو. بازیگران زن فیلم بازگشت، از جمله پنلوپه کروز، به طور جمعی جایزه بهترین بازیگر زن را برنده شدند و خود المودووار به خاطر بهترین سناریو جایزه گرفت. جایزه بهترین هنرپیشه مرد، به طور جمعی به بازیگران عرب و فرانسوی فیلم سینمایی "روزهای افتخار" تقدیم شد. این فیلم را رشید بوشارب ساخته است و داستان آن روایتی از عملیات سربازان شمال آفریقا است که در جنگ جهانی دوم در کنار ارتش فرانسه جنگیدند. آندریا آرنولد خانم کارگردان بریتانیایی نیز که با فیلم "جاده سرخ" در فستیوال شرکت کرده بود، جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود ساخت. مهمترین جشنواره سینمایی جهان که روز 17 مه با فیلم رمز داوینچی آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.
«کن لوچ» از نگاه نزدیک
«کن لوچ» فیلمساز بریتانیایی و خالق آثاری چون «نام من جو است» و «بارش سنگها » با ساخت و ارائه فیلم «باد در مزرعه جو» در پنجاه و نهمین دوره جشنواره فیلم کن موفق به دریافت نخل طلایی این فستیوال شد. این هشتمین حضور این فیلمساز در کن به شمار می رود. کن لوچ نه تنها سیاسی ترین فیلمساز بریتانیایی است بلکه بیشترین ممیزی ها را هم متحمل شده است. فیلم های «کن لوچ » عموما با جنجال های سیاسی و اجتماعی فراوانی به خصوص در کشورش انگلستان مواجه می شود. تم انسانهایی تنها در میان جمعیتی ازانسان ها موضوعی غالب در آثار سینمایی وی محسوب می شود. کن لوچ متولد(1936 )پس از ساخت چند فیلم کوتاه و مستند در ادامه جنبش سینمای مستند انگلیس توانست نخستین فیلم بلندش «قوچ» را در 1979 کارگردانی کند. فیلم داستان زندگی نوجوان است که با فرورفتن در تنهایی و انزوا همدم و مونس یک قوچ می شود. کن لوچ در 1971 زندگی خانوادگی و در 1973 بدبیاری را کارگردانی کرد و در 1981 نگاه ها و لبخندها را ساخت. لوچ دردقت نظر به انسان های درک نشده جامعه در 1998 و فیلم نام من جو است را ساخت این فیلم به زندگی یک مردو دوستانش که در دام مافیای اعتیاد گرفتارند می پردازد. لوچ در سال 2000 با فیلم پان و گل های سرخهمچنان به عنوان یکی از محرکان سیاسی محسوب می شود. کن لوچ قرار است به همراه «کیارستمی» و «اولمی» یک فیلم مشترک، به نام بلیط را کارگردانی کند.
سینمای ایران در بازار کن
مدیر چتر سینمای ایران در بازار جشنواره فیلم کن این حضور و نتایج آن را ترسیم کننده دورنمای حضور فرهنگی و تجاری سینمای ایران در طول سال جاری معرفی کرد. امیر اسفندیاری با ذکر این نکته که بازاریابی و فروش فیلم پروسه ای طولانی مدت است و نتایج حضور در بازار کن را نمی توان به صورت سریع بیان کرد، گفت: "ما مذاکرات مناسبی با شرکت ها و پخش کننده های معتبر جهانی انجام داده ایم و خوشبختانه توافقات اولیه زیادی نیز صورت گرفته است که به زودی نتایج آن اعلام می شود." وی ادامه داد: "علاوه بر نمایش آثار سینمایی ایرانی در سینماهای رسمی کن، در چتر سینمای ایران و هر غرفه چهار مکان نمایش فیلم هست و آثار سینمایی ایرانی از این طریق برای خریداران و دست اندرکاران حرفه ای سینما به نمایش درمیآید. خوشبختانه استقبال از چتر سینمایی ایران چشمگیر است و پیشنهادات بسیاری برای فروش آثار داشته ایم." اسفندیاری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای تشکیل چتر سینمای ایران از سال گذشته آغاز شد، افزود: "طبق پیش بینی ما چتر سینمای ایران از نقاط پرتردد بازار جشنواره کن امسال است و کلیه دست اندرکاران حرفه ای سینمای جهان از طریق این چتر با آخرین وضعیت سینمای ایران و تولیدات جدید این سینما آشنا شدند. طبیعتا استمرار حضور در بازارهای جهانی فیلم می تواند باعت بهبود وضعیت اقتصادی سینمای ایران در سطح بین الملل و فروش فیلم های ایرانی شود. حضور در بازار فیلم جشنواره های معتبر جهانی حلقه ای از یک زنجیره متصل است که می تواند به توسعه تجاری سینمای کشور کمک کند." وی یکی از اهداف چتر سینمای ایران را تمرکز در نحوه ارائه محصولات سینمای کشور عنوان کرد و افزود: "این تمرکز باعث هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی مناسب تر برای حضور در بازار شد و با امکانات فراهم شده همچنین بخش خصوصی نیز توانست امکان فعالیت مناسب داشته باشد. در واقع با نظم موجود از رقابت های بی مورد آثار جلوگیری شد و با تبلیغات مناسب هر کدام از نهادها و شرکت های زیرمجموعه چتر سینمای ایران بیش از صد عنوان از آثار خود را در این بازار عرضه کردند." اسفندیاری تهیه بروشورهای تبلیغاتی، کتابچه راهنمای فیلم های ایرانی، سی دی مولتی مدیا، معرفی آثار و تبلیغ فیلم ها در نشریات معتبر از جمله نشریه اسکرین (چهار نوبت در روز) را از دیگر فعالیت های چتر سینمای ایران در جشنواره کن عنوان کرد.






شلیک آخرین آلبوم سال 90

در حالی که کمتر از یک هفته تا پایان سال جاری زمان باقی است اما هیچ خواننده ای به جز فرزاد فرزین قصد انتشار آلبومش را در این فرصت ندارد. در حالی که انتظار می رفت احسان خواجه امیری، محسن یگانه، بنیامین و چند خواننده دیگر که آلبومشان آماده انتشار است، در روزهای باقی مانده تا پایان سال آلبومشان را روانه بازار کنند اما این اتفاقا نمی افتد و فقط شلیک فرزاد فرزین روانه بازار شد.
خبرهای رسیده مبنی بر این که آلبوم جدید فرزاد فرزین به شدت طرفداران زیادی پیدا نموده است و بقیه خواننده ها را به تعلل واداشته تا در فرصتی دیگر و بعد از عید نوروز آلبوم خود را روانه بازار کنند.






رامتین خداپناهی

رامتین خداپناهی بازی در فیلم سینمایی «محرمانه تهران» به کارگردانی قاسم جعفری را به پایان برد و با این اثر در سی امین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. او گفت: «در این فیلم سینمایی با علیرضا جلا لی تبار، صالح میرزاآقایی و... همبازی بودم»
«محرمانه تهران» در ژانر پلیسی تولید شد و من نقش جوانی به اسم هادی را در آن داشتم. او یک نخبه کامپیوتر است و... بازیگر فیلم سینمایی «خاک و آتش» (مهدی صباغ زاده) که تا چندی قبل به همراه فریبرز عرب نیا، میترا حجار و... روی پرده بود و نقش مردی بلوچ را در آن داشت، فیلم سینمایی «راه بهشت» و «دوازده صندلی» را نیز آماده دارد. کارگردانی «راه بهشت» بر عهده صباغ زاده بود و در ژانر تاریخی تولید شده است. این فیلم داستان خانواده ای را روایت می کند که خداپناهی و زندگانی نقش فرزندان این خانواده و نسرین مقانلو به همراه رضا رویگری والدین آنان هستند.
بازیگر تله فیلم های در «دیدار در سپیده دم» و «مردان زمین» همچنین پروژه سینمایی «دوازده صندلی» را آماده اکران دارد. احمد نجفی، داریوش اسدزاده و... در کنار این بازیگر در این اثر بازی کرده اند.

مریم سعادت

مریم سعادت در حال بازی در سریال «نقطه سر خط» به کارگردانی سعید آقاخانی است. او گفت: مدتی است که تصویربرداری این سریال آغاز شده و من در آن نقش زنی به نام گندم را بازی می کنم که همسر حمید لولا یی است.
در طول کار با سعید آقاخانی همه چیز به آرامی و خوبی انجام می شود و نقطه سرخط تجربه خوبی است. این سریال روایتگر داستان زندگی صمد قیصری (با بازی لولا یی) کارمند یکی از ادارات است که به همراه همسر و دو دختر و یک پسر که همگی در سن ازدواج و دانشجو هستند در خانه ای استیجاری زندگی می کنند. علی صادقی، غلا مرضا نیک خواه، اشکان اشتیاق، مرجانه گلچین و...
در کنار سعادت از دیگر بازیگران اصلی این سریال هستند. سریال «آب پریا» نیز به کارگردانی مرضیه برومند دیگر اثری است که با بازی این بازیگر آماده پخش شده است.
او در این مجموعه در کنار بهناز جعفری نقش کوتاهی را بازی کرده است.

مهران رجبی همچنان پرکار

مهران رجبی در حال بازی در مجموعه «پدرناخوانده» به کارگردانی سعید سلطانی است او گفت: این سریال با بازیگران زیادی مثل محمد کاسبی، سحر جعفری جوزانی و... در حال تصویربرداری است و سعید سلطانی به عنوان کارگردان آن در زمان کار بسیار بانشاط عمل می کند و احاطه بسیاری روی عملکرد گروه به خصوص بازی بازیگران دارد» بازیگر سریال «آسمان همیشه ابری نیست» همچنین در نخستین سریال شبکه تلویزیونی بازار که مدتی است ضبط تصاویر آن آغاز شده، در کنار بازیگرانی چون بهنوش بختیاری، الیزابت امینی، رامین راستاد و... مشغول بازی است. این مجموعه آیتمی فعلا قرار است در 30 قسمت به تولید برسد و هر روز سه آیتم آن به پخش برسد. «پنجره» عنوانی است که برای این مجموعه آیتمی انتخاب شده است.
بازیگر تله فیلم «زن ها نمونه اند» جمعه شب ها نیز با سریال «شوق پرواز» (یدا... صمدی) روی آنتن شبکه یک است. او در این مجموعه نیز نقش پدر یکی از همرزمان شهید عباس بابایی (با بازی شهاب حسینی) را دارد که در قسمت های اخیر به شهادت رسیده و نقش پسر او را شهرام حقیقت دوست بر عهده دارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد