رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد احمد آگه به سریال در حاشیه 2 ساخته مهران مدیری

نقد احمد آگه بر مجموعه در حاشیه 2 مهران مدیری


((سلام . اول از همه باید بگم در قسمت دوم در حاشیه چقدر نبود آقای مدیری احساس میشه ...به نظر من تا الان ک مجموعه داره پخش میشه ، کار اول متنوع تر و قویتر بود . و البته خنده دار تر . من فکر میکنم علت ضعیفی کار به خاطر بسته بودن کار هستش یعنی وقتی یه مجموعه ای در یک فضای کاملا بسته قرار میگیره دست نویسنده هم برای کار بسته خواهد شد . بنابراین فکر و قلم نوسینده و حتی کارگردان محدود خواهد شد .آخه تو زندان که همه چیزش محدود و تحت کنترله چه اتفاقی میخواد بیفته که موضوع هر قسمت سریال بشه ؟ علت بعدی سکانسهای داخلی بیش از حد مجموعه ست. یعنی شما اگه در قسمت خواستگاری خواهر بهروز عشقی توجه کرده باشین لوکیشن بیرون زندان بود و این تنوع باعث شد بیننده یه حس تازه تری پیدا کنه و بتونه یه نفس راحتتری بکشه .


احمد آگه - منتقد سینما و تلویزیون

احمد آگه - منتقد سینما و تلویزیون


علت بعدی شاید وجود یک فضای کاملا مردونه باشه که تنوع کار رو مختل کرده . و علت دیگر اینکه تعداد بازیگرهای اصلی کمه. به طور کل به نظر من هم کارگردان و هم نویسنده به خاطر فضای محدودی که هستش نتونستن تا اینجای کار رو با قدرت پیش ببرن . من فک میکنم اگه آقای مدیری بازیگرای اصلی رو آزاد کنه و مسیر داستان رو عوض کنه کار خیلی بهتر و متنوع تر از این خواهد بود. به امید موفقیت برای ایشون و عوامل))




 مضمون و جزئیات فصل دوم «در حاشیه» مهران مدیری

فصل دوم سریال در حاشیه با مضمون زندان ساخته خواهد شد و دستگیری بازیگران کلیدی و انتقال به زندان در آخرین قسمت فصل اول نیز مقدمه شکل‌گیری فصل دوم بوده است؛ تصمیمی که اکنون قطعی شده و مقدمات لازم برای تعریف ادامه داستان در این فضای تازه، در حال فراهم‌سازی است...
روند تولید فصل دوم سریال «در حاشیه» در شرایطی در دستور کار قرار می‌گیرد که مطابق با جمع‌بندی نهایی، این فصل در زندان ساخته می‌شود و سکانس پایانی فصل نخست نیز در همین راستا و به عنوان مقدمه‌ای برای فصل بعدی تصویربرداری و پخش شده است.
http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1394/2/6/494372_852.jpg
به گزارش «تابناک»،‌ سریال در «حاشیه»، یکی از پرحاشیه‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون شد و هرچند دور از انتظار نبود که انتقاداتی از سوی برخی پزشکان نسبت به این سریال مطرح شود، ‌هیچ‌گاه تصور نمی‌شد ‌یک بسیج وسیع از سوی هفت هزار پزشک علیه این کمدی شکل بگیرد و پزشکان متخصص تا این حد، این سریال را جدی بگیرند و در طول مسیر، وکلا نیز به پزشکان بپیوندند.

با این حال، روند انتقادات که در حین تولید سریال آغاز شده بود و پس از پخش چند قسمت به اوج رسید و یک جبهه واحد از نظام پزشکی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل داد، به مرحله‌ای رسید که حتی پزشکان، کمپینی برای تجمع مقابل صداوسیما با محوریت نظام پزشکی شکل دادند و تماشای این سریال را تحریم کردند و کار تا آنجا بالا گرفت که به گفته نویسنده این سریال، مسئولان پیشنهاد کردند در عوض عدم پخش سریال، خسارت وارده را نیز پرداخت کنند!

البته پزشکان در این کارزار تنها بودند و با توجه به حجم نقدهایی که به عملکرد برخی پزشکان وارد بود، افکارعمومی به شدت حامی سریال مدیری بودند و نقدهای شدیدی به وزیر بهداشت و رئیس نظام پزشکی وارد آمد که باعث شد تا حدودی موضع این مسئولان منعطف شود.

مضمون و جزئیات فصل دوم «در حاشیه» مهران مدیری

خلاصه آنکه سرانجام فصل اول سریال با وجود حمایت شدید افکار عمومی پس از پخش ۲۶ قسمت به پایان رسید و گروه مهران مدیری، سراغ تولید فصل دوم با مضمونی دیگر رفتند تا پس از پخش «شمعدونی» ساخته سروش صحت، دوباره به آنتن شبکه سوم سیما بازگردند؛ اما با پایان فصل اول که بیمارستان «حاشیه» پلمب می‌شود و همه پزشکان و پزشک‌نما‌ها به زندان می‌روند، چه سرنوشتی در انتظار کارکتر‌هاست و در کدام بستر، داستان استمرار خواهد شد؟

بر اساس پیگیری‌های «تابناک»، فصل دوم سریال در حاشیه با مضمون زندان ساخته خواهد شد و دستگیری بازیگران کلیدی و انتقال به زندان در آخرین قسمت فصل اول نیز مقدمه شکل‌گیری فصل دوم ‌است؛ تصمیمی که اکنون قطعی شده و مقدمات لازم برای تعریف ادامه داستان در این فضای تازه، در حال فراهم‌سازی است.

در همین راستا؛ هماهنگی‌هایی نیز شده تا شوخی با زندان و زندانبان، برای سازندگان «در حاشیه» منتهی به مصائبی شبیه به فصل اول سریال نشود و دست نویسنده و کارگردان برای تولید این فصل بسته نماند و در ‌‌نهایت به کیفیت سریال لطمه‌ای وارد نشود. از این منظر اگر واقعاً بتوان با این فضا شوخی وسیعی داشت، در حاشیه نخستین سریالی کمدی است که مدت طولانی در زندان بوده و به شوخی با این فضا می‌پردازد.

در این سریال که مهدی ژوله، خشایار الوند، الهه زارع‌نژاد و... تیم نویسندگی‌اش را زیر نظر مهران مدیری تشکیل می‌دهند، سیامک انصاری، سپند امیرسلیمانی، علی اوجی، لیلا ایرانی، پوریا ایرایی، شراره ارمغانی، تینا اسدی، بهناز توسلی، فرزانه تفرشی، فلامک جنیدی، جوانه دلشاد، سید جواد رضویان، آذین رئوف، سحر زکریا، نادر سلیمانی، ماندانا سوری، شادان شهیدی، یوسف صیادی، الیکا عبدالرزاقی، گل ناز عباسی، مهران غفوریان، رضا فیض‌نوروزی، نیما فلاح، شبنم فرشادجو، عارف لرستانی، علی لک‌پوریان، مهران مدیری، دریا مرادی دشت، رضا نیکخواه، رامین ناصرنصیر، سام نوری، سحر ولدبیگی، محمدرضا هدایتی، فاطمه هاشمی و ساعد هدایتی ‌نقش‌آفرینی کردند.

<><><><><><><><><><><><><><><><>

طنز سروش صحت جایگزین می‌شود
پایان زودهنگام «در حاشیه» مهران مدیری
کد خبر: ۲۳۰۳۳۲
۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
تلویزیون با پخش آنونس‌های سریال «شمعدونی» سروش صحت، از جایگزینی این مجموعه با سریال طنز «در حاشیه» خبر می‌دهد.
 
با این جایگزینی، مجموعه «در حاشیه» مهران مدیری زودتر از موعد رسمی اعلام شده به پایان می‌رسد.
 
به گزارش ایسنا‌، هر چند شبکه سه تاکنون خبری رسمی مبنی بر پایان سریال «در حاشیه» آنهم زودتر از موعد مقر اعلام نکرده است اما تبلیغ سریال جدید «شمعدونی»، از پایان زودهنگام سریال مدیری خبر می‌دهد.
 
به نظر می‌رسد انتقادهای پزشکان و در پی آنها وکلا، مدیران تلویزیون را سرانجام مجاب کرده است که نسبت به پایان دادن قسمت‌های این سریال آن‌هم زودتر از موعد معین تصمیم بگیرند.
 
این در حالی است که پیش از آغاز پخش سریال «در حاشیه» که در بدو امر «اتاق عمل» نام داشت، نقطه نظرات پیشنهادی وزارت بهداشت و سلامت، سازندگان این مجموعه را به توقف مقطعی و در پی آن تغییر فیلنامه وا داشت اما تغییر فیلمنامه هم در نهایت راهگشا نبود تا پس از پخش سریال مهران مدیری، انتقادها آغاز شده و دامنه‌ی آن حتی به وکلا کشیده شود.
 
اعتراض‌ پزشکان پس از پخش قسمت‌های ابتدایی، همچنین با واکنش از سوی سازندگان سریال «در حاشیه» همراه بود که بخش‌های مربوط به تخلفات بیمارستانی برای پایان دادن به حاشیه‌ها از قسمت 30 حذف می‌شود و در فاز جدید نیز از این بخش‌ها خبری نیست.
 
اما حتی این خبر هم در نهایت تاثیر چندانی بر روند اعتراض‌ها باقی نگذاشت.
 
مجموعه «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت قرار است از شنبه - پنجم اردیبهشت ماه - پخش خود را به شکل هر شبی آغاز کند.
 
این مجموعه داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ سرپرستی آن را بر عهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است.
 
محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میرعلمی، محسن قاضی مرادی، محمدرضا داود نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی و ...، با معرفی محمد نادری. بازیگر خردسال: عرفان برزین از بازیگران سریال «شمعدونی» هستند.
 
سروش صحت نقش اول این سریال را به (محمد نادری) - بازیگری جدید در حوزه طنز - محول کرده است.
 
طبق اعلام شبکه سه مجموعه «در حاشیه» قرار است فاز جدید خود را پس از ایام رمضان و با پایان مجموعه «شمعدونی» آغاز کند.
 
پایان پخش مجموعه طنز «در حاشیه» پنجشنبه - سوم اردیبهشت ماه - خواهد بود.

<><><><><><><><><><><><><><><><>
در حاشیه

ژانر     طنز
گونه     سریال تلویزیونی
نویسنده    

 امیرمهدی ژوله (سرپرست)
 خشایار الوند (سرپرست)
 الهه زارع‌نژاد
 امیر وفایی
 امیر برادران
 امیرعباس پیام

[۱]
کارگردان     مهران مدیری
خلاق کارگردان     پوپک مظفری
بازیگران     به ترتیب حروف الفبا:[۲]

 سیامک انصاری
 سپند امیرسلیمانی
 علی اوجی
 لیلا ایرانی
 پوریا ایرایی
 پریا ابراهیمی
 شراره ارمغانی
 یلدا عباسی
 سروش جمشیدی
 الهه حصاری
 محمد علی تقوی
 تینا اسدی
 بهناز توسلی
 فرزانه تفرشی
 فلامک جنیدی
 جوانه دلشاد
 فرج الله گل سفیدی
 الهه فرش چی
 سوگل قلاتیان
 درسای فرح نیا
 نصرالله رادش
 سید جواد رضویان
 آرش نوذری
 آذین رئوف
 سحر زکریا
 پروین قائم مقامی
 ماندانا سوری
 مجید نوروزی
 شادان شهیدی
 یوسف صیادی
 الیکا عبدالرزاقی
 گل ناز عباسی
 مهران غفوریان
 رسول نجفیان
 نیما فلاح
 شبنم فرشادجو
 عارف لرستانی
 علی لک‌پوریان
 مهران مدیری
 دریا مرادی دشت
 رضا نیکخواه
 رامین ناصرنصیر
 سام نوری
 سحر ولدبیگی
 محمدرضا هدایتی
 فاطمه هاشمی
 ساعد هدایتی

موسیقی متن     بهرام دهقانیار[۲]
آهنگ شروع     آهنگ لبه تاریکی از اریک کلاپتون
اهنگ پایان     Pastorale, BWV 590 از یوهان سباستیان باخ
کشور سازنده     ایران
زبان‌ها     فارسی
تعداد فصل‌ها     ۳
تعداد قسمت‌ها     ۲۶ (فصل اول)
طرح برنامه ۳ فصل ۳۰ قسمتی بوده است
تولید
تهیه‌کننده     حمیدرضا مهدوی[۱]
تدوین‌کننده    

 امیر ادیب پرور[۲]
 شهریار رحیمی راد

مکان‌ها     تهران
مدت     ۴۰ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکه ۳
اجرای اصلی     ۶ فروردین ۱۳۹۴ – ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
آثار مرتبط
بعد از     شوخی کردم…!
قبل از     عطسه

در حاشیه عنوان سریال تلویزیونی طنزی به کارگردانی مهران مدیری است که در ۹۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای، در ابتدا برای شبکه تهران تهیه شد ولی در نهایت در نوروز ۱۳۹۴ از شبکه ۳ سیما به نمایش درآمد. این مجموعه تلویزیونی چهارمین سریال مهران مدیری در دههٔ ۱۳۹۰ و اولین سریال او پس از بازگشت به تلویزیون است که با حاشیه‌هایی که از سوی جامعه پزشکان گریبانگیر آن شد زودتر از موعد از روی آنتن کنار رفت.

خلاصه داستان

هومن صحرایی در یک رشته خاص پزشکی مربوط به خون که در کشور کمتر به آن پرداخته می‌شود متخصص است و در شرایطی ست که در پست بیمارستانی خود هیچ مراجعه کننده‌ای ندارد. او که فردی متعهد و متخصص است برای رفع بی‌کاری خود به اورژانس سرکشی می‌کند و اتفاقی با یک پزشک متخلف وارد درگیری فیزیکی شده و به همین دلیل از شغل خود بی‌کار می‌شود.
در شرایط مالی بسیار نابسامان وقتی که کتب درسی دانشگاه خود را به حراج گذاشته بود اتفاقی با استاد دانشگاه خود یعنی دکتر کی‌مرام روبرو می‌شود. کی‌مرام که پزشکی خیرخواه است و از جزئیات داستان بی‌کار شدن هومن با خبر است او را به «هیئت نظارت بیمارستان‌های تهران» سفارش می‌کند. هومن که اصلاً نمی داند چه شغلی برایش در نظر گرفته شده و فقط در پی فعالیت در زمینه تخصصی خود است مأمور می‌شود تا یک مرکز درمانی وقف شده و بسیار مجهز به نام «دکتر حاشیه» که ۸۰ سال است راه‌اندازی نشده را راه‌اندازی و مدیریت کند. اما آن منطقهٔ خارج از شهر، حالا پس از ۸۰ سال در نزدیکی شمال شهر تهران قرار گرفته و زمین آن ارزش بالایی پیدا کرده. نام نوهٔ شخصی که آن زمین را برای ساخت بیمارستان اهدا کرده «کنگر زهتاب» است. زهتاب به فکر منافع خود است و با ظاهری خیرخواه به صورت پنهانی کارشکنی می‌کند تا زمین را بفروشد.
هومن صحرایی در این مسیر با سهراب کاشف (یک جراح پلاستیک بدهکار و فراری که سابقه کلاهبرداری و شیادی دارد و پروانه پزشکی او باطل شده) و بهروز عشقی (فردی بی‌کار با مدرکی نامعتبر درباره جراحی امعا و احشاء از منطقه‌ای ناشناخته در فیلیپین که وجود خارجی ندارد به نام کولوکوکو[نکته ۱]) آشنا و همراه می‌شود.
هومن صحرایی که به عنوان مدیر بیمارستان انتخاب شده به جای اینکه درباره کادر بیمارستان و اطرافیان خود تحقیق کند و جدی و دقیق باشد، به آلت دست زهتاب، سهراب و بهروز تبدیل شده و حتی این سه نفر برای اینکه آیا او مدیر بیمارستان باشد یا نه تصمیم می‌گیرند. این سه نفر، افراد غیر متخصص یا نالایق را در بیمارستان استخدام می‌کنند.
سودجویی و جاه طلبی زهتاب و هرج و مرج بیمارستان فقط به خرج تراشی برای بیماران با رقم‌های هنگفت و جراحی‌های بی‌دلیل آنها و قاچاق اعضای بدن ختم نمی‌شود بلکه نهایتاً باعث می‌شود تا افراد سالم زیادی در یک مانور بیمارستانی صدمات جدی ببینند یا مفقود شوند. خبر آبروریزی این مانور از تلویزیون پخش می‌شود اما همچنان اقدامی از طرف اداره نظارت صورت نمی‌گیرد. هومن فکر می‌کند که تنها خودش مقصر است و در یک ویدئو و یک همایش به این موضوع اعتراف می‌کند. ویدئوی اعتراف شهرت جهانی پیدا می‌کند.
نهایتاً در قسمت‌های پایانی سری اول سریال، دکتر کی‌مرام که پزشکی سرشناس و مورد اعتماد بوده و با اداره نظارت بر بیمارستان‌ها در ارتباط است با رویی خوش به بیمارستان حاشیه مراجعه کرده، تعرفه استاندارد بیمارستانی را به زهتاب داده، حضورش موجب ترس تمام پرسنل متخلف شده و یک سرپرستار جدی را نیز به هومن معرفی و سفارش می‌کند. در این مرحله هومن مجدد عدم صلاحیت خود در مدیریت را نشان می‌دهد. با اینکه زهتاب از اداره نظارت بسیار می‌ترسد ولی در پاسخ به تعرفه استاندارد کیفیت تجهیزات بیمارستان را به شدت کاهش می‌دهد و حتی پاسخدهی به بیماران سطح متوسط و پایین جامعه نیز کاملاً متوقف می‌شود. در این مرحله تمام پنهانکاری‌های سهراب، بهروز و دیگر کارمندان مثل فلافل فروش که دکتر مسئول داروخانه شده بود آشکار می‌شود و تمام پرسنل و پزشکان از جمله هومن، زهتاب، بهروز و سهراب دستگیر می‌شوند.
بازیگران
بازیگر     شخصیت     نقش
مهران مدیری     دکتر سهراب کاشف     جراح پلاستیک
سیامک انصاری     دکتر هومن صحرایی/تیمور بینابینی     رئیس بیمارستان حاشیه
سید جواد رضویان     کنگر زهتاب     مالک بیمارستان
مهران غفوریان     دکتر بهروز عشقی     پزشک با تخصص امعاء و احشاء
محمدرضا هدایتی     صولت     نگهبان بیمارستان
عارف لرستانی     شهرام عطریان     بیمار بیمارستان
سحر زکریا     ماندانا     نامزد بهروز
نصرالله رادش     سیروس تکراری     مسئول داروخانه
فلامک جنیدی     پرستو ناشتا     پرستار اورژانس
آرش نوذری     نوشین عادل     پزشک اورژانس
سپند امیرسلیمانی     پرویز تابناک     مسئول پذیرش
غلامرضا نیکخواه     جسد عظیمی     مسئول سردخانه
علی لک پوریان     کامران     فیزیوتراپ
شبنم فرشادجو     هاله     خواهر هومن
علی اوجی     شروین     وکیل دکتر کاشف
ماندانا سوری     فرخ‌لقا حکمت     سرپرستار
پروین قائم مقامی     طاهره     مادر بهروز
فرج الله گل سفیدی     عشقی     پدر بهروز
سوگل قلاتیان     -     رادیولوژی
بهناز توسلی     بهناز بشر     مسئول آزمایشگاه
سام نوری     پرستار جادار     پرستار خوش تیپ
لیلا ایرانی     بهناز     خواهر بهروز
سروش جمشیدی     نادر     دوست بهروز
محمد علی تقوی     -     پدر ماندانا
جوانه دلشاد     چرخه سلطانی     نظافتچی
فاطمه هاشمی     چرخه سلطانی     نظافتچی
ساعد هدایتی     -     صندوق‌دار
آذین رئوف     دلدار     منشی بیمارستان
واکنش‌ها به سریال

در آذر ۱۳۹۳ اخباری مبنی بر احتمال توقف ضبط سریال منتشر شده و ضبط این سریال به مدت ۲۰ روز متوقف شد.[۵] با رخداد تغییرات مدیریتی جدید در سازمان صداوسیما و انتصاب علی اصغر پورمحمدی به عنوان معاون سیما در ۲۶ آذر ماه ۱۳۹۳ اعلام شد ساخت سریال متوقف شده است تا در فیلمنامه، قسمت‌هایی از آن بازنگری شود.[۶] سرانجام در اسفند ۱۳۹۳، در پی جلسات مشترک بین صدا و سیما و وزارت بهداشت، با اعمال تغییراتی در فیلمنامهٔ این مجموعه، فیلمبرداری آن پی‌گیری شد.[۷]

پس از توقف ساخت سریال با مخالفت سازمان نظام پزشکی بدلیل نمایش رفتارهای خلاف قانون پزشکان در این سریال، و تصمیم مجدد سازمان صداوسیما به ساخت سریال با جرح و تعدیل مضمون، مدیری در اینستاگرامش خبر از نمایش این سریال داد و گفت که احتمالاً نام این سریال «دکتر» خواهد بود.[۸] اما صداوسیما در اسفند ۱۳۹۳ تیزرهای این سریال را با نام «در حاشیه» پخش کرد. قرارداد پخش آن از شبکه تهران لغو و با شبکه سه منعقد شد.[۹]

خشایار الوند، نویسنده سریال در گفتگو با هفته‌نامه مثلث گفت که اصرار وزارت بهداشت بر توقف پروژه تا حدی بود که حاضر شدند از بودجه بهداشت کشور پول داده و خسارت توقف پروژه را بپردازند و جلوی تولید و پخش آنرا بگیرند.[۱۰]
تهدید به تجمع از سوی سازمان نظام پزشکی

به جز دو نامه اعتراضی علیه سریال «در حاشیه» که یکی منجر به تغییرات اساسی در محتوی سریال شد، رئیس این سازمان در ۱۴ فرودین ۱۳۹۴ نامه دیگری به رئیس سازمان صداوسیما نوشته و خواستار جلوگیری از پخش سریال شد. همچنین سایت سازمان نظام پزشکی اقدام به نظر خواهی از پزشکان برای شرکت در تجمع علیه سریال کرد.[۱۱][۱۲] اما در ۱۸ فروردین ۱۳۹۴، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی (وزیر بهداشت) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون آموزشی این وزارتخانه همکاران خود را به پرهیز از حاشیه سازی و پرداختن به کارهای مهمتر توصیه کرد.[۱۳]

آرش نوذری بازیگر نقش دکتر عادل در سریال با اشاره به مخالفتها علیه این سریال گفت: «تا چه زمانی فیلم برداری ادامه پیدا می‌کند نمی دانم چون شرایط مطلوب نیست و خوشبین نیستم که سریال تا پایان پخش شود. ما با ترس و لرز فیلم برداری می‌کنیم چون افرادی هستند که چوب لای چرخ می‌گذارند و دست از سر سریال بر نمی‌دارند و ما تا زمانی که تلویزیون سریال را پخش کند کار می‌کنیم.»[۱۴]

درباره اعتراض به چنین تولیدات سینمایی و تلویزیونی، بی‌بی‌سی فهرستی از مجموعه‌های قبلی مثل مرد هزار چهره که با شکایت اداره کل ثبت احوال استان فارس مواجه شده بود را ارائه کرد.[۱۵]

سام نوری در گفتگویی اعلام کرد بسیاری از صحنه‌هایی که او و سپند امیر سلیمانی بازی کرده‌اند از سریال حذف شده است.[۱۶].

برخی از بازیگران این مجموعه مانند رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، سحر ولدبیگی، نیما فلاح با آن که نامشان در تیتراژ فصل اول این مجموعه آمده بود اما در قسمت‌های پخش شده حضور نداشتند از جمله رامین ناصرنصیر در مصاحبه‌ای گفت پیش از این صحبت‌هایی برای حضورم در سریال «در حاشیه» انجام شده بود اما هنوز مقابل دوربین نرفته‌ام ولی اسمم را هر شب در تیتراژ می‌بینم؛ بنابراین برای حضورم در این سریال کمی بلاتکلیف هستم و باید صبر کنیم ببینیم تغییرات «در حاشیه» به کجا می‌انجامد. طی صحبت‌هایی که با آقای مدیری داشتیم، قرار بود نقش یک رزیدنت که دانشجوی کارآموز است را ایفا کنم که سال‌های طولانی رزیدنت باقی‌مانده است اما چه زمان و چگونگی‌اش را نمی‌دانم. .[۱۷]
پایان فصل اول

فصل اول سریال در ۲۶ قسمت به پایان رسید. پیش از آن غلامرضا میر حسینی (مدیر شبکه سه سیما) در مصاحبه‌ای گفت: فاز اول این سریال در ۲۷ قسمت به پایان می‌رسد و فاز دوم با فاصله کمی تولید می‌شود.[۱۸]

مهران مدیری درباره ادامه ساخت سریال توضیح داد:

از ابتدا نیز قرار بود این سریال در سه فصل و هر فصل ۳۰ قسمت ساخته و پخش شود و پخش فصل اول هم اکنون تمام شد. قرار است دو فصل ۳۰ قسمتی دیگر ساخته شود و بعد از هماهنگی با مدیران صدا و سیما و ساخت سی قسمت دوم، پخش آن آغاز می‌شود اما زمان پخش فصل دوم هنوز مشخص نیست.[۱۹]
فصل دوم

فصل دوم این سریال در زندان می‌گذرد و خود مهران مدیری بازی ندارد و تنها کارگردانی می‌کند. هر چند با نبود وی در سریال نیز شوخی‌هایی شده است و این امر احساس می‌شود. پخش سریال طنز در حاشیه به کارگردانی مهران مدیری قرار بود از شنبه آینده (۵ دی ماه ۱۳۹۴)آغاز شود اما گفته می‌شود که با تأخیر یک هفته‌ای روی آنتن شبکه سوم سیما خواهد رفت. ابتدا قرار بود این دوره ۲۶ قسمت باشد که به صورت هر شب از شبکه ۳ پخش شود، اما در نهایت ۲۲ یا ۲۳ قسمت آن تولید می‌شود.[۲۰] قرار است سری دوم از شنبه ۱۲ دی ماه ۱۳۹۴ ساعت ۲٠:۴۵ از شبکه ۳ سیما پخش شود.
<><><><><><><><><><><><><><><><>

واکنش شدید به «در حاشیه» مهران مدیری
در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.
خبرگزاری ایسنا: در پی پخش برنامه‌هایی با محوریت نظام سلامت از صدا و سیما، رییس کل سازمان نظام پزشکی نسبت به تخریب رابطه پزشک و بیمار و عواقب هرگونه واکنش احتمالی جامعه پزشکی به نهادهای امنیتی و قضایی هشدار داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در نامه دکتر علیرضا زالی خطاب به رییس سازمان صدا و سیما آمده است:«

جناب آقای دکتر محمد سرافراز

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

سلام علیکم

احتراما با تبریک سال نو و آرزوی موفقیت برای جنابعالی، همانطور که مستحضرید پیش از این نیز در مکاتبات متعدد با جناب آقای ضرغامی، ریاست وقت سازمان و جنابعالی کرارا بر اهمیت تحکیم رابطه بین پزشک و بیمار و نقش موثر آن در درمان تاکید گردید و از رویه نامناسب آن سازمان محترم به طور اخص در طی 18 ماه گذشته که به صور مختلف و با اتکا به آمار مجعول و تصاویر غیرقابل اعتماد و تولید برنامه‌های غیرآگاهانه و بعضا مغرضانه در تخریب این رابطه موثر کوشیده است، گلایه‌مندی خود را به نمایندگی از جامعه بزرگ پزشکی کشور اعلام نموده‌ام.

شعار امسال به ابتکار مقام معظم رهبری به نام "دولت، ملت- همدلی و همزبانی" نامگذاری گردید. نیک می‌دانید که اگر دولت دستاوردی در زمینه سلامت داشته است و از کاهش پرداخت از جیب مردم سخن می گوید؛ این موفقیت جز با فداکاری و همکاری ایثارگرانه و صبورانه همه دست اندرکاران عرصه درمان اعم از پزشک و پرستار و پیراپزشک میسر نبوده است. فراموش نکنید طی این سال‌ها جامعه خدوم پزشکی بوده است که از حقوق واقعی خود گذشته و یارانه نظام سلامت را از جیب خود پرداخت کرده است.

آن‌ها که از نزدیک دستی برآتش دارند و یا خدای نکرده در طی این مدت به کسالتی دچار شده‌اند، حجم عظیم مراجعان و زحمات شبانه‌روزی و طاقت فرسای کادر درمان را دیده‌اند که البته بعضا میزان رضایتمندی مردم در رسانه ملی انعکاس یافته است. اما گویا برای رسانه همکاران درمانگر جزئی از مردم محسوب نمی‌شوند تا بخشی از زحمات آن‌ها نیز که علت‌العلل این رضایتمندی است را نشان دهد؛ اگرچه هرگز در این قاب آن همه ایثارگری نمی‌گنجد.

اعتماد مردم به پزشکان علاوه برآنکه نیازی طرفینی است تاثیر واضحی بر کاهش بار کاری نظام سلامت و بار مالی دولت دارد و می‌بایست محور برنامه‌های پرمخاطب رسانه ملی قرار گیرد. قبلا نیز گفته‌ام که تصویر کلی حاصل از برنامه‌های صدا وسیما متاسفانه نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها را در ذهن مخاطب از نظام سلامت به یادگار می‌گذارد و این درحالی است که بدون شک جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین و سالم‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است.

بزرگنمایی و استفاده از اشارات شیرین اگر به درستی استفاده شود موجبات بهجت درونی و نشاط را ایجاد می‌کند، اما نه ساخت سریال به ظاهر طنزی که در آن پزشکان به نحوی به سخره گرفته می‌شوند که تصویری غیرمنصفانه و همراه با لودگی از آن‌ها نمایش داده می‌شود که نه فایده‌ای در اصلاح امور دارد و نه سبب ساز شادی است.

مطلعید در نامه پیشین که در اول دی ماه گذشته به معاونت محترم سیما نوشته شد به طور مبسوط و مستدل به نگرانی از ساخت چنین سریالی پرداخته و عواقب واکنش‌های اجتماعی پیش بینی شد. در همان زمان در جلسه‌ای که با روسای انجمن‌های علمی - تخصصی کشور برگزار شد، نظرات مستفاد از آن جلسه با حضور رییس محترم شورای سیاستگذاری سلامت سازمان صدا و سیما بررسی و احتمالا منجر به تغییراتی در نام و سناریوی سریال که بن مایه اصلی آن به سخره گرفتن جامعه پزشکی بود، شد. اما گویا همه آن نظرات دلسوزانه مد نظر قرار نگرفته است.

درناف دو علم بوی طیب است وآن هردو فقیه یا طبیب است

اهمیت طبابت تا بدان حد است که پیامبراکرم(ص) علم الادیان را در کنار علم الابدان آورده‌اند و ارزش طبابت را با فقاهت یکسان دانسته‌اند؛ در کدامیک از برنامه‌های صدا و سیما این خط قرمز شکسته می‌شود که حال طبابت را نشانه گرفته است؟

مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی نظام پزشکی بر تقدیس جامعه پزشکی اشاره و فرمودند:« ما احتیاج داریم مردم به پزشک اعتماد کنند، احترام کنند، او را تکریم کنند و او را تقدیس کنند.» همچنین در زمان ترخیص از بیمارستان نیز فرمودند:« من به دکترهای خودمان افتخار می‌کنم. علم‌الیقین من درباره توانایی پزشکان ایرانی به عین الیقین تبدیل شد.»

حال سوال این است که آیا پخش چنین برنامه‌های موهوم در طول سنوات گذشته در راستای نگاه مدبرانه مقام معظم رهبری نسبت به جامعه پزشکی بوده است؟

پزشکان بیدار و مهربان ایران با هوشیاری تحسین برانگیز خود به رغم تمام نامهربانی‌ها که در حقشان صورت گرفته هیچ گاه مراتب اعتراض خود را طوری بیان نکرده‌اند که نامحرمان و بدخواهان بتوانند از آن سوء استفاده کنند. با عنایت به ناخرسندی آحاد جامعه پزشکی از رویه صدا و سیما و همکاری شایسته‌ای که در ارتقای آموزش عمومی مردم در رسانه ملی داشته‌اند و همچنین درخواست قبلی مبنی بر حداکثر دقت و صلاح اندیشی آن سازمان محترم در خصوص برنامه‌های مرتبط با نظام سلامت، موکدا با گوشزد نمودن عواقب هرگونه واکنش اجتماعی احتمالی از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم در جریان امر قرار گیرند.

قطعا اگر نیاز به هر اقدامی باشد سازمان نظام پزشکی ضمن پیگیری قاطع، با نظرخواهی از جامعه پزشکی کشور و تصمیم‌گیری در شورای عالی خود از تمامی راهکارها و ظرفیت های قانونی و مدنی استفاده خواهد کرد.

در آستانه سال نو نیز پخش گزارشی هدفمند در شبکه خبر موجبات تلخکامی جمع بزرگی از پزشکان عمومی کشور را فراهم آورد در حالیکه بارها تذکر لازم در زمینه مشورت در ساخت چنین برنامه هایی و حداقل آگاهی از قوانین و حتی اعلام آمادگی سازمان نظام پزشکی نیز خاطرنشان گردیده بود.

لازم به یادآوری است که مردم به پزشکان خود اعتماد دارند و این جزئی از فرهنگ ایرانی است که حتی نه فقط در مشکلات درمانی که در برخی مسائل زندگانی شخصی نیز پزشک را محرم خود دانسته و او را طرف مشورت قرار می‌دهند و هرگونه تخریب در این رابطه بیش از آنکه پزشک را متضرر کنند اثری به مراتب بیشتر بر بیماران و مردم خواهد داشت.

در ضمن سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی و براساس وظایف مصرح قانونی در حمایت از مردم شریف و جامعه معزز پزشکی، خواهان تغییر نگرش سازمان صدا و سیما در تولید و پخش برنامه‌های سلامت محور و ایجاد نگاه مثبت در نظام سلامت کشور است که موجبات افزایش اعتماد فی مابین بیمار و پزشک فراهم گردد.

در پایان امیدوارم با حضور جنابعالی شاهد همراهی بیشتر ملت و رسانه ملی باشیم.»


دکتر علیرضا زالی؛ رییس کل سازمان نظام پزشکی کشور

<><><><><><><><><><><><><><><><>

بابک زنجانی بازیگر جدید "در حاشیه" مهران مدیری (عکس)
در این سری درحاشیه یکی از نقش ها متعلق به بابک زنجانی است و این تصویر از مهران مدیری همراه بازیگر این نقش منتشر شده است.
درحاشیه 2 به زودی از تلویزیون پخش می شود.
http://noandish.com/files/fa/news/1394/10/11/28522_684.jpg
به گزارش ایسکانیوز گویی در این سری درحاشیه یکی از نقش ها متعلق به بابک زنجانی است و این تصویر از مهران مدیری همراه بازیگر این نقش منتشر شده است.



«در حاشیه» مهران مدیری زیر و رو شد!

سریال «در حاشیه» قرار است تا قسمت سی‌ام بخش‌های بیمارستانی خود را به اتمام برساند و به نوعی به فشارها و حاشیه‌هایی که با آن مواجهه شده، پایان دهد.

به گزارش ایسنا؛مجموعه «درحاشیه»ی مهران مدیری که پیش از این با عنوان «اتاق عمل» شناخته می‌شد‌، پس از پشت سر گذاشتن توقفی سه ماهه مجددا با شرط‌ و شروطی کار تولید خود را آغاز کرد. از جمله‌ی این شروط می‌توان به بیشتر شدن سکانس‌های مربوط به دکترهای مثبت سریال اشاره کرد.

البته به نظر می‌رسد سکانس‌های مربوط به شخصیت دکتر مثبت در سریال، از جمله مواردی است که در بازنویسی‌ به سریال اضافه شده است.

حال به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران این مجموعه به جهت فشارهایی که همچنان بر روی این مجموعه وجود دارد، تصمیم گرفته‌اند بخش‌های تخلفات بیمارستانی و همچنین بخش‌های مربوط به بیمارستان را تا قسمت سی‌ام جمع کنند و به حاشیه‌های اصلی این مجموعه مبنی بر انتقادات سازمان نظام پزشکی پایان دهند.

فاز اول مجموعه «در حاشیه» در ۳۵ قسمت است و قبل از ماه رمضان پخش تلویزیونی آن به پایان می‌رسد. اما پس از قسمت سی‌ام این سریال با وجود شخصیت‌هایی که خلق کرده است داستان خود را ادامه می‌دهد.
<><><><><><><><><><><><><><><><>

 


فیلم های تلویزیونی در سایت بزرگ رها ماهرو : جست و جو پولی انا . بازیگر زن فیلم، من بچه هامو می خوام . بازیگران فیلم من بچه هایم را میخواهم . شبکه نسیم برنامه قاصدک . فیلم سینمایی پولی آنا . بازیگران فیلم من بچه ها مو میخوام . دانلودفیلم بچه رو بگیر . دانلود سریال rivoglio i miei figli  . دانلود فیلم rivoglio i miei figli  . دانلود rivoglio i miei figli  . دانلود من بچه هامو می خوام . بازیگر فیلم فرانک . دانلود اهنگ من بچه هایم را میخوام . حذفی سریال شمال و جنوب نماشا . دانلود پولی آنا


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد