رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مجموعه السون و ولسون ساخته ناهید محمدیان و کامبیز صمیمی مفخم

السون و ولسون
این مجموعه درمورد آموزش‌هایی برای رعایت بهداشت و مراقبت از دهان و دندان کودکان می‌باشد.

دو پسر بازیگوش با نام‌های «السون» و «ولسون» در کلبۀ کوچکی زندگی می‌کنند. یکی از آنها عاقل‌تر از دیگری است. در همسایگی آنها، دو کبوتر برای خود دو لانه درست کرده‌اند و از آن بالا زندگی روزمرۀ السون و ولسون را تماشا می‌کنند و گاهی هم نگران این دو برادر می‌شوند، چون یک شخصیت دیگر به نام «دون دون» وجود دارد که با هر نقشه‌ای سعی دارد السون و ولسون را گول بزند و شکلات و شیرینی زیادی به آنها بدهد تا دندان‌های آنها را هم مثل خودش خراب کند!

این مجموعۀ نمایشی جهت آموزش بهداشت برای گروه سنی خردسال با تکنیک عروسکی دستکشی تهیه شده است که در آن توصیه‌هایی جهت مسواک زدن و کاهش مصرف شکلات و شیرینی و غیره می‌دهد.
این برنامه در واحد خردسال گروه کودک و نوجوان شبکۀ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و برای اولین بار از شبکۀ دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

http://cartoondownload.net/cartoon/alesoon.jpg

اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: ناهید محمدیان، کامبیز صمیمی مفخم
    نویسنده: احمد بهبهانی
    موسیقی: محمود منتظم صدیق
    تکنیک: عروسکی نمایشی
    تعداد قسمت: 29
    مدت: 13 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: جمهوری اسلامی ایران
    سال ساخت: 1374
    تهیه شده در: گروه کودک و نوجوان شبکۀ اول سیما
تیتراژ و شعر برنامه کودک قدیمی السون و ولسون و دون دون
شعر تیتراژ این مجموعه بیاد ماندنی:
یک و یک و یک السون
دو و دو و دو ولسون
سه تا می شن با دون دون
السون و گول می زنم
ولسون و گول می زنم
دشمن دندوناشونم
السون آی السون
قند و نبات آوردم
من آب نبات آوردم
شیرینی تازه دام
باز شکلات آوردم
السون و ولسون
پسته دارم براتون
گردو و فندق دارم
بادومه بچه ها جون
بیا و بگیرش از من
با دندونات زود بشکن
بشکن
من نمی شکنم
بشکن
من نمی شکنم
چی بود چی بود؟
شیشه شکست
شیشه نبود
پس چی شکست
دندونای نادون شکست
السون و ولسون قلب منو شکستن
چه شیطونایی هستن
`````````````````````````````````````````
السون و ولسون

السون و ولسون یک مجموعهٔ تلویزیونی عروسکی بود که در دههٔ ۱۳۷۰ از شبکهٔ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شد. ناهید محمدیان و کامبیز صمیمی مفخم کارگردانی این مجموعه را که ۲۹ قسمت ۱۳ دقیقه ای از آن تولید شده، بر عهده داشتند.
طرح داستان

این مجموعه دربارهٔ دو پسر بازیگوش با نام‌های «السون» و «ولسون» است که در کلبهٔ کوچکی زندگی می‌کنند. دو خواهر کبوتر در نزدیک خانهٔ آنها، لانه‌ای برای خود ساخته اند. شخصیت دیگر، «دون دون» است که سعی دارد به بهانه‌های مختلف، السون و ولسون را وسوسه کند تا شکلات و شیرینی بخورند و دندانهایشان مثل او خراب بشود.او با غمگینی آوازی غم انگیز را سر می داد.
ویژگی‌ها

این مجموعه پیامهایی دربارهٔ بهداشت دهان و دندان را به کودکان منتقل می‌کند. تکنیک عروسکی دستکشی در تهیهٔ این مجموعه استفاده شده. این سریال در سال ۱۳۷۴ در واحد خردسال گروه کودک و نوجوان شبکهٔ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و برای اولین بار از شبکهٔ دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.

پروین شمشکی، تهیه کنندهٔ این مجموعه معتقد است «السون و ولسون، چیزی کمتر از «کلاه قرمزی» ایرج طهماسب ندارد و با حضور عروسک‌های جدید می‌تواند به یک کار سینمایی فاخر تبدیل شود... معتقدم به دلیل ریتم جالبی که داشت، می‌تواند با عروسک‌های جدید برای کودکان حال حاضر جذاب و دیدنی باشد.»



رها ماهرو : خوانندگان عزیز سایت رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره مجموعه عروسکی السون و ولسون به کارگردانی ناهید محمدیان و کامبیز صمیمی مفخم برای ما بنویسید و بفرستید .



این مجموعه درمورد آموزش‌هایی برای رعایت بهداشت و مراقبت از دهان و دندان کودکان می‌باشد.


دو پسر بازیگوش با نام‌های «السون» و «ولسون» در کلبۀ کوچکی زندگی می‌کنند. یکی از آنها عاقل‌تر از دیگری است. در همسایگی آنها ، دو کبوتر برای خود دو لانه درست کرده‌اند و از آن بالا زندگی روزمرۀ السون و ولسون را تماشا می‌کنند و گاهی هم نگران این دو برادر می‌شوند ، چون یک شخصیت دیگر به نام «دون دون» وجود دارد که با هر نقشه‌ای سعی دارد السون و ولسون را گول بزند و شکلات و شیرینی زیادی به آنها بدهد تا دندان‌های آنها را هم مثل خودش خراب کند!

 http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/ccbcc5edb44a084e1c0f73f85b3a870d_XL.jpg

این مجموعۀ نمایشی جهت آموزش بهداشت برای گروه سنی کودک و خردسال با تکنیک عروسکی دستکشی تهیه شده است که در آن توصیه‌هایی جهت مسواک زدن و کاهش مصرف شکلات و شیرینی و غیره می‌دهد.
این برنامه در سال 1374 و در واحد خردسال گروه کودک و نوجوان شبکۀ اول سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید و برای اولین بار از شبکۀ دو سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است.
`````````````````````````````````````````

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد