رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

کارتون شهر آجیلی ساخته کوزایی تاکائو

شهر آجیلی

شهر اجیلی عنوان یکی از کارتونهای قدیمی و جالب گروه کودک شبکه اول در دهه70است
که مربوط به شهر ی میشود که  شخصیتهای ان میوه ها سبزیجات و صیفی جات و ... هستن و چندین شخصیت منفی که هربار در دسرهایی را  درست می کنند و ماجراهای قشنگی در این شهر اجیلی درست می کنند


نام انگلیسیNutsberry Town
کشور تولیدکننده ژاپن
شرکت تولیدکننده استودیو جونیور (Studio Junior) ان اچ کی (NHK)
کارگردان کوزایی تاکائو (Kouzai Takao)
نخستین پخش (نسخۀ اصلی) 1992 میلادی
مدت زمان (هر قسمت) 10 دقیقه
ژانر ماجرایی

کارتونی که بیشتر شخصیتهایش خوردنی بود

«شهر آجیلی» عنوان یک مجموعۀ کارتونی است که محصول کشور ژاپن می‌باشد. شهر آجیلی مکانی است سرسبز و زیبا که ماجراهای گوناگونی در آن اتفاق می‌افتد. شخصیت‌های این کارتون همگی آجیل، میوه و یا سبزی هستند، با این تفاوت که ظاهر و خصوصیات انسانی دارند؛ یعنی دست، پا، چشم، دهان و بینی دارند، لباس بر تن می‌کنند، شغل دارند، صحبت می‌کنند و از همه مهم‌تر عاطفه و احساس دارند.

این کارتون سه شخصیت اصلی و تعداد زیادی نیز شخصیت فرعی دارد. شخصیت‌های اصلی عبارتند از: «اِسنپی» که یک پیاز است، «پی‌وی» که یک بادام زمینی است و «وِندی» که یک گردو است. در شهر آجیلی، یک گروه شرور هم وجود دارد که دردسرهای زیادی برای اهالی شهر ایجاد می‌کند.

کارتون شهر آجیلی در 170 قسمت 10 دقیقه‌ای تولید شده است.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
ژانر : پویا نمایی
دسته بندی : کودک و نوجوان
زبان : فارسی
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
http://s3.picofile.com/file/7577126448/%D8%B4%D9%87%D8%B1_%D8%A7%D8%AC%DB%8C%D9%84%DB%8C2.jpg
لیست قسمت ها

شهر آجیلی: اینم یه جوز مریضی   
شهر آجیلی
اینم یه جوز مریضی   
 
   
شهر آجیلی: پنکی قهرمان   
شهر آجیلی
پنکی قهرمان   
 
   
شهر آجیلی: آشپزباشی   
شهر آجیلی
آشپزباشی   
 
شهر آجیلی: درخت طلایی   
شهر آجیلی
درخت طلایی   
 
   
شهر آجیلی: سفید برفی   
شهر آجیلی
سفید برفی   
 
   
شهر آجیلی: نمایشگاه آجیلی   
شهر آجیلی
نمایشگاه آجیلی   
 
شهر آجیلی: هیولای آقای کدو   
شهر آجیلی
هیولای آقای کدو   
 
   
شهر آجیلی: سرسره بازی   
شهر آجیلی
سرسره بازی   
 
   
شهر آجیلی: سنجاق طلایی   
شهر آجیلی
سنجاق طلایی   
 
شهر آجیلی: دردسرهای آقای کدو   
شهر آجیلی
دردسرهای آقای کدو   
 
   
شهر آجیلی: به دنبال گنج   
شهر آجیلی
به دنبال گنج   
 
   
شهر آجیلی: اینجا مال شما نیست   
شهر آجیلی
اینجا مال شما نیست   
 
 کارتون شهر آجیلی
قسمتی از کارتون زیبا و خاطره انگیز شهر آجیلی ... این قسمت " آدم برفی " نام دارد.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

http://www.jacartooni.com/images/Animations/TV_Animation_Series/Nutsberry_Town.jpg

اِسنپی، پی‌وی و وندی از ساکنین شهر آجیلی هستند که هر روز با اتفاق جدیدی در شهر روبه‌رو می‌شوند.


شهر آجیلی با نام اصلی Nutsberry Town شهر کوچکی در میان یک جنگل سرسبز است که ساکنین آن همگی آجیل و سبزی و میوه هستند! مثل پیاز، گردو، بادام زمینی و... آنها نیز در شهرشان مثل همۀ شهرها شهروندان خوب و بد دارند شهروندانی که حق دیگران را رعایت می‌کنند یا شهروندانی که با بی‌توجهی و خودخواهی باعث دردسر و آزار سایرین می‌شوند.
این مجموعه در 170 قسمت 8 تا 10 دقیقه‌ای تولید شده که 128 قسمت آن آمادۀ پخش می‌باشد.
اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: Takao Kouzai
    موسیقی: مارک مرکوری
    تکنیک: دو بعدی
    تعداد قسمت: 128
    مدت: 8/5 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: ژاپن
    سال ساخت: 1989
    شرکت سازنده: Studio Junio ، NHK

:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظرات و انتقاداتتان را درباره ی انیمیشن نوستلژیک و خاطره انگیز شهر آجیلی ساخته کوزایی تاکائو که در وبسایت رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید




نظرات 2 + ارسال نظر
آجیلی سه‌شنبه 6 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:57 ب.ظ

سلام.اسپی فندق تازه هست نه پیاز

مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:49 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی

ترانه سرای امروز چیزی بلد نیست

سیروس نیرو معتقد است: ترانه امروز پشتوانه چندانی ندارد و به این دلیل هر چیز دم دستی در آن می آید. این شاعر به ایسنا، گفت: ما در گذشته شاعران قوی داشتم، به این دلیل ترانه هایی که در گذشته سروده می شدند، بیشترشان ماندگار شدند و خوانندگان زیادی نیز در آن زمان مطرح بودند، ولی امروز کسانی که به ترانه سرایی رو می آورند، از نظر شعری چیزی بلد نیستند و حتی وزن و قافیه را به درستی نمی شناسند. وی گفت: ترانه سرایان جوان امروز بدون توجه به اصول شعری، ترانه هایی را می سازند که هیچ کدام ماندگار نخواهند بود; تنها مدتی کوتاه زمزمه و بعد به فراموشی سپرده می شوند. نیرو ادامه داد: جوانان امروز جوانانی مایوس هستند; چگونه از آن ها می توان انتظار داشت ترانه ای شاد بسازند؟ طبیعی است که آن ها غم و اندوه و شرایط نامناسب اجتماعی را در ترانه هایشان انعکاس دهند.وی اعتقاد دارد: اگر ترانه های گذشته گویای غم و اندوهی بود، لااقل از نظر اصول شعری، درست بود و در پایان نیز در آن ها نوعی امید وجود داشت، ولی ترانه های امروز فاقد این ویژگی ها هستند. او همچنین گفت: بسیاری از ترانه های گذشته هنوز در ذهن بسیاری از ما ماندگار شده و زمزمه می شوند، ترانه های رهی معیری، ملک الشعرای بهار و ...; ولی شما کدام ترانه را که امروز سروده شده، حتی بعد از چند سال می توانید به خاطر آورید؟




سال 90 پر از فراز و نشیب پایان یافت
نویسنده : میثم دهرویه

امروز آخرین صفحه هنری در سال 90 به چاپ می رسد، سالی که با فراز و نشیب های متفاوتی همراه بود.
در سال نود، دارای سه صفحه هنری بودیم که سعی نمودیم به مسایل هنری استان و کشور بپردازیم. سال 90 از نظر شخصی بسیار برایم سخت و بد بود، چون در ابتدای سال پدرم را از دست دادم و در آخر سال نیز شهر سمنان نماینده محبوب و شجاعی را در میان خود در سال 91 نمی بیند که حتما تاریخ حقانیت او را به اثبات می رساند.
اما در سال 90 اتفاقات مهم هنری رخ داد و مهمترین آنها جایزه کارگردان سینمای ایران اصغر فرهادی بود. فرهادی به دنیا ثابت نمود هنر نزد ایرانیان است و جایزه وی (اسکار و کن) در دنیا با سر و صداهای فراوانی همراه بود. وی در این سال بیش از 20 جایزه معتبر آسیایی و اروپایی را از آن خود نمود، در این سال اتفاقات ناگواری نیز برای سینما افتاد و آن هم انحلال خانه سینما بود که به خاطر مسایل شخصی و شاید کج سلیقگی بعضی از دوستان و وزارت ارشاد بود و شاید علت اصلی آن برگردد به جشن باشکوه سینما که در شهریور برگزار شد و هنرمندان بی شماری در آن حضور یافتند و صحبت های حقی به زبان آوردند اما ارشادی ها از آن خوششان نیامد و از همان جا اختلاف خانه سینما و وزارت ارشاد شروع گردید و بعد از آن وزارت ارشاد اعلام نمود که خانه سینما از دید آنها منحل شده است و این اتفاق با سر و صداهای فراوانی در داخل و خارج کشور همراه بود که البته اکثر هنرمندان این برخورد شلاقی ارشاد را نادرست دانستند و نمایندگان مجلس نیز مخالفت های خود را بیان داشتند به طوری که نماینده سمنان و مهدیشهر با صدای بلند در مجلس شورای اسلامی این برخورد را غیر قانونی دانست.
اتفاق مهم دیگر در سینما برگزار شدن جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه بود که یادآور شد متاسفانه اکثر کارگردانان بزرگ در آن حضور نداشتند.
در رشته های مختلف هنری نیز رویدادهایی رخ داد که طبق سنوات گذشته نیز انجام گرفت. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید در سال 90 رضا صادقی خواننده محبوب پاپ ایران بعد از گذشت 15 سال پیراهن مشکی خود را درآورد و حتی آلبومی را نیز با نام «دیگه مشکی نمی پوشم» را روانه بازار نمود. بعد از ذکر اتفاقات مهم هنری کشور باید بگویم در استان سمنان نیز مهمترین اتفاق هنری تغییر مدیر کل ارشاد اسلامی استان بود.
رویدادهای هنری خوبی در استان اتفاق افتاد که به اختصار به بیان آن ها می پردازم:
- در اردیبهشت 90 هفته فرهنگی هنری استان سمنان در فرهنگسرای نیاوران با حضور نماینده، استاندار و ...
- در شهریور ماه 90 جشنواره نقاشی استان، در مهر ماه جشنواره تئاتر استان،
- در آبان ماه دو سالانه سفال و سرامیک ملی کشور در سمنان و در همان ماه نمایشگاه آثار سفال و سرامیک هنرمندان استان سمنان در برج میلاد، در آذر ماه بزرگداشت آیت الله ایوانکی و آغاز جشنواره تجسمی فجر کشور در فرهنگسرای کومش سمنان
- در حوزه هنری استان نیز در سال 90 با مدیریت خوب عباس دانایی اتفاقات بی شماری رخ داد که شاید در این یادداشت نگنجد.
البته باید یادآور شویم روزنامه نیز با محدودیت هایی روبه رو است اما اگر شد، در سال 91 شما خوانندگان محترم شاهد تغییر و تحولاتی بی شماری خواهید بود و اولین نمونه آن سایت هنری استان است که آن را طراحی نموده ام که شما می توانید به آن مراجعه و تمامی اخبار هنری پیام استان سمنان را در آن مشاهده نمایید و...
و در آخر باید بگویم از هنرمندان استان می خواهم اگر پیشنهادی برای بهتر شدن صفحه هنری خود دارند نظرات خود را به ایمیل com.yahoo;961-meysam بفرستند و همچنین ما را برای پربارتر شدن صفحه هنری تنها نگذارید و مطالب خود را ایمیل و یا به آدرس روزنامه بفرستید.




بزرگداشت، ورک شاپ و نمایش فیلم های جعفر پناهی در سه قاره

بزرگداشت جعفر پناهی، کارگردان سینمای ایران، در کشورهای واقع در سه قاره برگزار می شود. به گزارش ایسنا، بعد از اولین حضور بین المللی «آفساید» آخرین ساخته این کارگردان، در جشنواره برلین و کسب جایزه خرس نقره ای، جشنواره هایی همچون ملبورن (استرالیا)، کاروویواری (چک)، جیاجو( کره جنوبی)، برنیاله (یونان)، آفتاب نیمه شب(فنلاند)، دوربون (آفریقای جنوبی)، سوچیه (روسیه)، والدیوا(شیلی) آرسنال، نیوزلند و... از «آفساید» دعوت به عمل آورده اند و در سه قاره اروپا،اقیانوسیه و آمریکای جنوبی ضمن بزرگداشت جعفر پناهی تمامی فیلم های این کارگردان ایرانی را به نمایش خواهند گذاشت. جعفر پناهی صبح دیروز عازم فنلاند شد، تا در اولین برنامه بزرگداشت اش در سال جاری شرکت کند. سپس به آفریقای جنوبی می رود،تا ضمن برپایی ورک شاپ در بخش مسابقه جشنواره دوربان شرکت نماید. همچنین فستیوال ملبورن در تدارک وسیعی برای نمایش کلیه فیلمهای پناهی در شهرهای ملبورن و سیدنی است و پناهی ضمن شرکت در این فستیوال به سیدنی و زلاندنو خواهد رفت، تا تبلیغات برای نمایش عمومی این فیلم را، در آن قاره آغاز کند. همچنین سومین بزرگداشت کارگردان «بادکنک سفید»، «دایره»، «طلای سرخ» و «آفساید» در کشور شیلی در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد، که این نخستین برنامه بزرگداشت یک فیلم ساز ایرانی دراین کشور است. به گفته این فیلمساز در دعوت نامه ای که از سوی جشنواره والدیوا برای جعفر پناهی ارسال شده آمده است:« آقای پناهی همان طور که می دانید، خانم باشله اولین رئیس جمهور زن در کشور ما می باشد، برای ما باعث افتخار است که میزبان فیلم ساز بزرگی از ایران باشیم، فیلم سازی که اکثر فیلمهایش درباره زنان است.»




«خواب آهسته مرگ» رویصحنه می رود

افشین خورشید باختری، پیشنهاد اجرای متنی از محمد چرم شیر را برای نیمسال دوم امسال به تئاتر شهر ارائه کرده است. خورشید باختری با اعلام این خبر به ایسنا، گفت: «خواب آهسته مرگ» کار جدیدی از محمد چرم شیر است که بازخوانی از داستان «دکترجکیل و مسترهاید» است و پیشنهاد آن را برای اجرا در نیمسال دوم ارائه کرده ام که امیدوارم مورد موافقت مسوولان تئاترشهر قرار بگیرد. وی همچنین درباره شروع تمرینات و گروه اجرایی این نمایش،در ادامه تصریح کرد: تا زمانیکه وضعیت قطعی اجرای نمایش مشخص نشود، نمی توان برنامه ریزی برای گروه و زمان شروع تمرینات داشته باشم ولی فکر می کنم نتیجه قطعی آن تا هفته آینده مشخص شود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد