رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم چهار انگشتی ساخته سعید سهیلی

چهارانگشتی
فیلم محصول سال 2007
چهارانگشتی نام یک فیلم سینمایی ساختهٔ ۱۳۸۶ به کارگردانی سعید سهیلی است.
تاریخ اکران اولیه: ۵ دسامبر ۲۰۰۷ م.
کارگردان: سعید سهیلی
بازیگران
لیلا اوتادی
بهرام رادان
طناز طباطبایی

چهارانگشتی
کارگردان     سعید سهیلی
نویسنده     سعید سهیلی
بازیگران     بهرام رادان
اندیشه فولادوند
لیلا اوتادی
طناز طباطبایی
جمشید هاشم‌پور
مهدی ماهانی
موسیقی     کیوان هنرمند
فیلم‌برداری     محمدتقی پاک‌سیما
تدوین     کاوه ایمانی
مدت زمان
    ۱۰۴ دقیقه
کشور     ایران
زبان     فارسی
فروش گیشه     ۹۸ میلیون تومان

چهارانگشتی نام یک فیلم سینمایی ساختهٔ ۱۳۸۶ به کارگردانی سعید سهیلی است.
جوایز

 بهترین کارگردانی از دومین جشنواره فیلم پلیس.
http://archivefa.ir/wp-content/uploads/3d9d8ada6f562b1d4.jpeg
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
سینمای ما ـ امیر کاظمی : « چهار انگشتی » هشتمین ساخته سعید سهیلی در مقام کارگردان که پیش از این قرار بود در روز عید فطر اکران شود ٬ با سه هفته تاخیر بر روی پرده می رود...
امیر کاظمی : « چهار انگشتی » هشتمین ساخته سعید سهیلی در مقام کارگردان که پیش از این قرار بود در روز عید فطر اکران شود ٬ با سه هفته تاخیر بر روی پرده می رود . بهرام رادان ٬ جمشید هاشم پور ٬ لیلا اوتادی اندیشه فولادوند و از جمله بازیگران « چهار انگشتی » هستند . بهرام رادان با ۳ گریم متفاوت در مقابل دوربین محمد تقی پاک سیما به ایفای نقش پرداخته است و بازی در این نقش را بهترین نقش آفرینی خود می داند . این فیلم به تهیه کنندگی سعید سهیلی و مشارکت موسسه ناجی هنر ساخته شده. پخش « چهار انگشتی » بر عهده ی « امید فیلم » است .
فواد جوان شهرستانی برای کار عازم تهران می شود، در ایستگاه راه آهن با دختری به نام الهام آشنا شده که او برای مراسم تدفین برادرش که از افراد نیروی انتظامی است و به دست اشرار به شهادت رسیده، راهی تهران است و ...
دیگر عوامل « چهار انگشتی عبارتند از :
نویسنده ٬کارگردان و تهیه کننده : سعید سهیلی ٬ مدیر فیلمبرداری: محمدتقی پاک سیما ٬ تدوین : کاوه ایمانی ٬ سازنده موسیقی: کیوان هنرمند ٬ چهره پرداز: بابک شعاعی ٬ طراح صحنه و لباس: نازی پرتوزاده ٬جلوه های ویژه: عباس شوقی، رضا ترکمان
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
اطلاعات کامل : سوره سینما

ژانر : حادثه ای


بازیگران : بهرام رادان – لیلا اوتادی – اندیشه فولادوند – لیلا ارشادی – جمشید هاشم پور – طناز طباطبایی – مهدی ماهانی و ….

خلاصه داستان : روایتگر قصه جوانی شهرستانی به نام فواد است که برای کار به تهران می آید. او در ایستگاه راه آهن با دختری به نام الهام آشنا می شود و…
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
نقد فیلم چهار انگشتی
فیلم روایتگر قصه جوانی شهرستانی به نام فواد است که برای کار به تهران می‌ آید و با دختری به نام الهام آشنا می‌ شود. در ادامه این سفر با اتفاقاتی درگیر می شود که زندگی او را تغییر می دهد.
"چهارانگشتی" پس از "سنگ کاغذ قیچی" هشتمین فیلم بلند سعید سهیلی است که سال 1385 به سفارش دومین جشنواره فیلم پلیس ساخته شد و جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
بازیگران: بهرام رادان ، جمشید هاشم پور، لیلا اوتادی ، اندیشه فولادوند ، طناز طباطبایی و مهدی ماهانی
کارگردان: سعید سهیلی
 فیلم، داستانی زیبا و گیرا دارد. با سکانسی جالب و جذاب در ابتدای فیلم آغاز شده و بیننده را به دیدن ادامه فیلم راغب و او را درگیر با داستان می کند.
 بهرام رادان: بدون شک بهرام رادان با بازی در دو نقش و با چهار گریم متفاوت در این فیلم یکی از بازی های خوب خود را به نمایش گذاشته و از پس نقش خوب بر آمده است.
او در مصاحبه هایش این فیلم را بهترین فیلم خود حتی بهتر از سنتوری عنوان کرده. در واقع در این فیلم تمامی اتفاقات توسط او به وجود می آید و تنها نقش او کامل به نظر می رسد.
 لیلا اوتادی: همانطور که در خلاصه داستان خواندید فواد (بهرام رادان) با دختری به نام الهام (لیلا اوتادی) آشنا می شود و انتظار می رود تا پایان فیلم هنرپیشه نقش اول زن باد اما او نه تنها هنرپیشه نقش اول نیست بلکه نقش او در حد یک نقش مکمل هم نیست!!!
 و البته این فیلم هم از بلای سانسور در امان نبوده و احتمالاً (بخوانید حتماً) سکانس های زیادی سانسور شده این سکانس ها در هیچ صحنه از فیلم نمایش داده نشده و احتمالاً(حتماً) سانسور شده اند.
 جمشید هاشم پور: ...
 اندیشه فولادوند: ...
 طناز طباطبایی: اگر مجموع زمانهایی که در فیلم حضور دارد را جمع کنیم بدون اغراق مجموع آن به 2دقیقه و 30 یا 40 ثانیه نخواهد رسید !!! و در واقع حضور یا عدم حضور او هیچ نقشی در پیش برد داستان ندارد و هدف از حضور او مشخص نیست !!!
 در مجموع هر چند این فیلم از داستانی زیبا برخوردار است ، اما به دلیل داستان پردازی نامناسب و شتابزدگی ، دچار سردرگمی شده است و همین دلیل باعث پایین آمدن جذابیت فیلم می شود.
 اما نباید از این نکته نیز غافل شد که این فیلم بر خلاف اکثر قیلم های موجود که دارای داستان هایی مشابه و نه چندان جذاب هستند ، دارای داستانی جدید و جذاب بوده که بیننده را به پیگیری فیلم ترغیب می کند.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/0/0c/4Angoshti.jpg/220px-4Angoshti.jpg
 این هفته با بهرام رادان

بهرام رادان در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد که معتقد بودند وی شایستگی آن را نداشته است.
رادان در فیلم «سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی با بازی خوب خود در نقش یک نوازنده که به اعتیاد گرفتار بود توجه بسیاری را به توانایی های بازیگری خود جلب کرد و باعث شد تا به عنوان یک بازیگر جوان با استعداد شناخته شود. هرچند که او در چندین فیلم کم اهمیت تر از نظر نقش آفرینی نیز بازی کرده اما فیلم های او در دهه 80 باعث شد تا او به عنوان بازیگری مطرح در سینمای ایران شناخته شود. رادان در سال گذشته با ورود با عرصه خوانندگی و تولید یک آلبوم موسیقی با نام «روی دیگر» شانس خود را در عرصه های دیگر هنری نیز آزمود که این کار از نظر فروش رکورد خوبی را نیز به جای گذاشت. رادان تا امروز 29 فیلم سینمایی را در پرونده کاری خود به ثبت رسانیده است و در طول سالهای فعالیت سینمایی خود نیز توانست جوایز متعددی را از آن خود کند مانند «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد – ۱۳۸۲»،‌»برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی – ۱۳۸۳»، «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری – ۱۳۸۵» و «برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی لاداخ برای فیلم آدمکش – ۲۰۱۲».



رها ماهرو : خوانندگان عزیز سایت رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم چهارانگشتی به کارگردانی سعید سهیلی برای ما بنویسید و بفرستید .



در این هفته شبکه نمایش در راستای پخش و بررسی آثار بزرگان سینما، فیلم های «عطش»، «رز زرد»، «کارناوال مرگ»، «ازدواج صورتی»، «چهار انگشتی»، «آدمکش» و «شورعشق» با بازی بهرام رادان را در لیست پخش خود قرار داده است که می توانید هرشب ساعت 21 از این شبکه ببینید.

{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}

نظرات 1 + ارسال نظر
زهرا امیری جمعه 11 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 05:46 ب.ظ

بازی اندیشه فولادوند در این فیلم فوق العاده بود به گونه ای که من چند روز طول کشید تا توانستم شخصیت خودش را از فیلم در ذهنم جدا کنم اگه شما با اون مشکل شخصی دارید درست نیست آن را در بازیش دخالت بدهید او یکی از بهترین بازی های خودش را در این فیلم ارائه داد ولی بازی لیلا اوتادی واقعن بد بود و بدترین بازی فیلم بود شاید هم عمرش خیلی ها که فیلم را دیده اند با من هم عقیده هستند لطفن درست بنویسید

زهرا جان این نقد من نیست
من این فیلم رو ندیدم نقد مال شخص دیگریه
... اون بخشی رو که گفتی پاک کردم عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد