رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند پل های تاریخی ایران

پلهای تاریخی ایران
مستند پل های تاریخی ایران (زنجان)
مدت : 18.45 دقیقه
تولید سال 1390   مرکز زنجان

این برنامه به پل های تاریخی ایران و اهمیت ایجاد ارتباط در دوره های گذشته با سایر مردم و مناطق مختلف با هدف جذب توریست می پردازد و به معرفی پل های تاریخی زنجان، آذربایجان شرقی و اردبیل می پردازد.

عوامل برنامه :
تهیه کننده : امید غریبی کارگردان : امید غریبی   
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1390/12/15/144652_717.jpg
ژانر : تاریخی
دسته بندی : مستند تلویزیونی
زبان : فارسی
زمان پخش: 09 آذر 1394 ٠٠:۴٧
-----------------
پخش از : شبکه مستند سیما
ژانر : مستند
دسته بندی : سیاسی و تاریخی
زبان : فارسی ،  English
زمان پخش: 08 آبان 1394 ۲٠:٠٠
مدت: 47 دقیقه
-----------------
درباره " برنامه تاریخی: پل "
برنامه های با ژانر (موضوع) تاریخی
-----------------

سایر قسمت های برنامه "پل های تاریخی ایران"

پل های تاریخی ایران: پل کال سالار (15 آذر 1394 ۲۲:۵۱)

پل های تاریخی ایران: پل کالشور/خراسان رضوی (12 آذر 1394 ۲٠:۱٨)

پل های تاریخی ایران: پل خرانق (09 آذر 1394 ٠٠:۴٧)

-----------------
رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز وبسایت جامع نقد سینمایی رها ماهرو ، لطفا نظرتان را درباره مستند دیدنی و بسیار زیبای پل های تاریخی ایران به کارگردانی امید غریبی برای ما بنویسید
-----------------
امید غریبی - مستند ساز

امید غریبی در سال 1358 در شهرستان سندج متولد شد .

غریبی در رشته عکاسی تحصیل نموده و همچنین فارغ التحصیل کارگردانی سینما از مذرسه عالی فیلم تهران  است.
او کار فیلم سازی را ازسال 1382 آغاز و با ساخت فیلم کوتاه اولین تجربه های خود را اندوخت .
مستند قاچاق از جمله فیلم های مستند این کارگردان است که در آن به موضوع قاچاق کالا در مرزهای غربی کشور پرداخته است . در این فیلم غریبی با نگاهی خاص به معقوله قاچاق اثری متفاوت را خلق نموده است و با نگاهی منصفانه به معقوله قاچاق و قاچاقچی ، اقدام به آسیب شناسی این معضل کرده است . این فیلم از زاویه ای متفاوت به قاچاق و قاچاقچی ، به دلایل و عوامل بروز این معضل پرداخته است که در آن قاچاقچب نه یک مجرم بلکه یک نان آور خانواده است که عوامل و شرایط باعث گرایش این مردمان به قاچاق کالا شده است .
شاید یکی از مهم ترین مستند هایی که این فیلمساز در کارنامه حرفه ای خود دارد ، مجموعه مستند پل های تاریخی ایران است که بدون اغراق کامل ترین مجموعه مستندی است که درباره پل های تاریخی ایران ساخته شده است . امید غریبی  ساخت این مجموعه را از سال 1387 آغاز کرده و همچنان ادامه میدهد .غریبی برای تولید  این مجموعه به تمام مناطق ایران سفر کرده و  یک دایره المعارف تصویری را درباره پل های تاریخی ایران بوجود آورده است . امید غریبی تا کنون (بهمن 1392) بیش از 60 قسمت این مجموعه مستند را  به پایان رسانیده که 50 قسمت از آن در مقاطع مختلف از شبکه های مختلف تلویزیونی پخش شده است  . بخش سوم این مجموعه درحال تدوین بوده وغریبی همچنان درحالساخت ادامه این پروژه است .

برخی از آثار امید غریبی:

فیلم شناسی:
کرایه تاکسی
اسیررنگ
پویینک
...؟
تردد پرخطر
توت فرنگی
پل‌های تاریخی ایران
مستند قحطی بزرگ (هولوکاست دیگر )

امید غریبی در کنار مستند سازی تدوین و تهیه کنندگی را نیز در کارنامه خود دارد. و همچنین بازیگری را نیز تجربه کرده است .


برای این جوان پرتلاش و پرکار مستندساز کشورمان آرزوی موفقیت می کنیم...

-----------------

_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:49 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااا جون مطالب قدیمی باز هم تقدیم میشه



در اولین دوره برنامه کارگاه نمایش به اجرا در می آید
10 نمایش 10 شب در تئاتر شهر


ابتکار- 10 گروه نمایش در اولین دوره برنامه فصلی کارگاه نمایش برنامه اجرا می کنند.دراولین دوره برنامه فصلی کارگاه نمایش که از اول تا یازدهم دی ماه در آتلیه شماره 1 کارگاه نمایش برگزار می شود گروه های زیر در دو نوبت آثار نمایش خود را به روی صحنه می برند.تاریخ،ساعت ،نام وکارگردان گروه های نمایشی که قرار است در این 10 شب آثار خود را در ساعت های17 و 20 به روی صحنه ببرند به شرح زیر اعلام شده است:
1- گروه زا از کرمان به کارگردانی بابک دقیقی روز اول دی ماه،
2- گروه سایه شیدا از بندر انزلی به کارگردانی مشهور روزدوم دی ماه،
3- گروه کاکتوس به کارگردانی رضا گوران روز سوم دی ماه،
4- گروه بازی به کارگردانی آتیلا پسیانی روز چهارم دی ماه،
5- گروه ویرگول به کارگردانی آروند دشت آرای روز پنجم دی ماه،
6- گروه نمایش به کارگردانی هادی کمالی مقدم روز ششم دی ماه،
7- گروه نیوشا به کارگردانی محمودرضا رحیمی روز هفتم دی ماه،
8- گروه اتوپیا به کارگردانی تینوش نظم جو روزهشتم دی ماه،
9- گروه نمایشی به کارگردانی رضا مولایی روز نهم دی ماه،
10- گروه پاراواتا به کارگردانی رضا کشاورز، روزدهم دی ماه،
11- بحث و نظرسنجی پیرامون اولین دوره برنامه فصلی روز یازدهم دی ماه.


ارسال نظر

خبرهای جشنواره ای

جشنواره تئاتر فجر
بازسازی تئاتر شهر زیر نظر
«بهروز غریب پور»
ابتکار- مجموعه تئاتر شهر، در آستانه برپایی بیست وپنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، زیرنظر بهروز غریب پور آماده بازسازی اساسی می شود. از آنجایی که مجموعه تئاتر شهر جزو میراث ملی است و پس از فعالیت های مداوم نمایشی طی سال های گذشته همواره نیازمند بازسازی و مرمت بوده،انجام این مهم و مسوولیت آن به بهروز غریب پور که در کارنامه مدیریتی، هنری و اجرایی اش تبدیل کشتارگاه تهران به فرهنگسرای بهمن،تبدیل پادگان ایرانشهر به باغ هنر وخانه هنرمندان ایران،ساخت پاویون فرودگاه مهرآباد،بازسازی بخشی از وزارت امور خارجه و... به چشم می خورد،گذاشته شد.
ارائه 25 مقاله علمی در سمینار «نمایش و دین»
ابتکار- در نخستین سمینار بین المللی «نمایش و دین »25 مقاله علمی از صاحب نظران تئاتر 9 کشور جهان ارائه می شود. گفتنی است،نخستین سمینار بین المللی «نمایش و دین» در روزهای 16 و17 دی ماه در محل تالار فریدون ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
جشنواره فیلم پلیس
حضور بیش از220 فیلمنامه
فیلم کوتاه
ابتکار- تاکنون بیش از 220 فیلمنامه فیلم کوتاه به دفتر دومین جشنواره فیلم پلیس رسیده است. مسابقه بزرگ فیلمنامه نویسی با عنوان برگ زرین در دو بخش مسابقه فیلمنامه های بلند وکوتاه برگزار می شود. در این دوره از جشنواره توجه ویژه ای به فیلمنامه نویسی شده است به گونه ای که 8 جایزه با رقمی نزدیک به 50 میلیون تومان دربخش های مختلف به این رشته اختصاص یافته است.
200 فیلم 110 ثانیه ای آماده
نمایش شد
ابتکار- تاکنون دویست فیلم کوتاه صدوده ثانیه ای برای حضور در جشنواره فیلم پلیس آماده نمایش شده است.حسن امجدی مقدم مدیر بخش صدوده ثانیه ای دومین جشنواره پلیس با اعلام این مطلب افزود:کارگردانان مطرح سینمای ایران برای حضور در این بخش اظهار تمایل کرده اند وپیش بینی می شود حضور این فیلمسازان نسبت به دوره قبل گسترده تر باشد.
جشنواره قصه گویی
تاثیر شگرف قصه بر انسان ها
ابتکار- دهمین جشنواره قصه گویی با قصه گویی صدیقه مرصعی و قصه گویی پریوستان آرساند از کشور نروژ گشایش یافت. قاسم کریمی، دبیر دهمین جشنواره قصه گویی در مراسم گشایش این جشنواره گفت: قصه ها تاثیر شگرفی برافراد به جا می گذارند; چنانچه فردوسی با بیان قصه های دلنشین رستم و سهراب توده مردم را تحت تاثیر قرار می داد. کتاب آسمانی ما مسلمانان هم با زبان قصه و تمثیل با توده مردم روبه رو می شود.
جمع آوری قصه های دنیا
ابتکار- نخستین کلکسیون داستان های کودکان در دنیا از سوی یک نویسنده زن هندی جمع آوری می شود.مانوراما جافا، نویسنده هندی که برای شرکت در دهمین جشنواره قصه گویی به تهران آمده است، در این خصوص گفت: اینکه قصه ها از کجا آمده و چگونه نقل می شوند و بخش هایی که مردم هر منطقه به آن اضافه کرده اند در این مجموعه گنجانده شده است. به طوری که برخی داستان ها تنها 20 نمونه از بخش های مختلف هند دارند.
جشنواره فیلم بهزیستی
گودرزی 3 دقیقه با «پارتنر»
ابتکار- رضا گودرزی از سینماگران جوان کشورمان فیلم کوتاه «پارتنر» را برای جشنواره فیلم بهزیستی فرستاده تا در بخش فیلم های سه دقیقه ای به نمایش در آید.این فیلم زندگی یک دختر جوان نابینا همراه یک پسر جوان که از ناحیه دو دست معلول است را روایت می کند که در مغازه خدمات کامپیوتر روزگار می گذرانند به نحوی که پسر کاغذهای دست نویس مردم را برای دختر می خواند و دختر نابینا هم آنها را تایپ می کند و...
وظیفه سینما، تصویر دردهای
جامعه است
ابتکار- عمده ترین وظیفه هنر به ویژه سینما به عنوان جامع ترین ابزار هنری نشان دادن دردها و آسیب های اجتماعی است.ابوالحسن داودی با بیان این مطلب افزود: نشان دادن و تصویر شرایط اجتماعی، معضلات و آسیب ها به این معنا نیست که سینما ملزم است راه درمان را هم نشان دهد چرا که درمان وظیفه متولیان،مسوولان و مدیران سازمان ها،نهادها و مراکز اجرایی کشور است.

-----------------------------




ساره بیات نارنجی پوش شد
ساره بیات به جمع بازیگران فیلم سینمایی نارنجی پوش به کارگردانی و داریوش مهرجویی پیوست.
این بازیگر قرار است در فیلم تازه مهرجویی در کنار حامد بهداد و میترا حجار یکی از نقش های اصلی را ایفا کند.
بیات پیش از این در مقلد شیطان و جدایی نادر از سیمین بازی کرده بود و قرار است بعد از پایان نارنجی پوش در فیلم محمد (ص) مجیدی ایفای نقش کند.
قرار است با اضافه شدن چند بازیگر جدید فیلمبرداری نارنجی پوش آخر این هفته در تهران آغاز شود.

(روئیدن باد) در راه سرعین
بیش از 60 درصد از فیلمبرداری فیلم سینمایی (روئیدن باد) به کارگردانی رهبر قنبری به پایان رسیده است.
حسن امجدی مقدم تهیه کننده این فیلم سینمایی در این باره گفت: تاکنون بیش از 60 درصد از فیلمبرداری این فیلم به پایان رسیده است. گروه در حال حاضر در دامنه سبلان و حومه شهر سرعین در حال کار هستند. پیست اسکی آلوارس و روستای شمسآباد از دیگر لوکیشن های کار بوده اند.
گوهر خیراندیش، امید زندگانی، یلدا قشقایی، محمد رضا خدایی بازیگران این فیلم سینمایی هستند. (روئیدن باد) توسط رهبر قنبری نوشته شده و داستان پسر 14 ساله ای را روایت می کند که مجبور است امتحانات سراسری را در مسیر کوچ ایل از قشلاق به ییلاق بگذراند که با سختی ها و مشتقات فراوانی مواجه است...

(عاشقانه های تجریش) در انتظار پروانه ساخت
پوریا آذربایجانی مراحل پایانی نگارش فیلمنامه (کوچه برلن) را سپری می کند. آذربایجانی در این ارتباط گفت در حال حاضر مشغول نگارش مراحل پایانی فیلمنامه سینمایی (کوچه برلن) هستم که تا چند روز آینده به اتمام می رسد. این فیلم درباره یک فرم لباس عروس است و حدود 70 درصد آن در کوچه برلن تهران فیلمبرداری می شود.
وی افزود: همچنین منتظر پروانه ساخت فیلم (عاشقانه های تجریش) به عنوان دومین فیلم بلند سینمایی خودم به تهیه کنندگی علی سرتیپی هستم و امیدوارم به زودی صادر شود.
(روایت های ناتمام) اولین ساخته بلند سینمایی پوریا آذربایجانی است که تاکنون امکان اکران عمومی پیدا نکرده است.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد