رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه نسیم دانش

نسیم دانش

میان برنامه شبکه نسیم

نسیم دانش برنامه ای است که قصد دارد لحظاتی مفرح را با چاشنی علمی برای بینندگان شبکه نسیم فراهم آورد . نسیم دانش آخرین دستاوردهای علم و فناوری ایران را در عرصه های داخلی و بین المللی به شما معرفی میکند و تلاش دارد تا فرهنگ علم و فناوری را تبلیغ کند . اگر شما هم به فعالیت های دانش بنیان علاقه مندید و رویای تجاری سازی و تولید ثروت از علم را دارید بیننده این برنامه باشید .

این برنامه به کارگردانی کاوه جاوید و تهیه کنندگی ابولفضل صفری ، دوشنبه ها ساعت 20:30 از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

-----------------
بخش علمی به برنامه های شبکه نسیم افزوده شد/«نسیم دانش» اولین برنامه در حوزه فناوری

شبکه نسیم که از موضوعات ثابتی در تولید و تامین برنامه هایش استفاده می کند، به تازگی بخش علمی را به موضوعات خود اضافه کرده است.
بخش علمی به برنامه های شبکه نسیم افزوده شد/«نسیم دانش» اولین برنامه در حوزه فناوری

در حال حاضر شبکه تلویزیونی نسیم از 12 بخش ثابت شامل نسیم نما ایرانی، نسیم نما خارجی، نسیم آوا، دیدنی ها، نسیم آفرینش، نسیم یادها، نسیم ملل، دوربین مخفی، نسیم شما، نسیم مهارت، نسیم رادیو و نسیم استان ها است.

این شبکه به تازگی بخش «نسیم دانش» را هم به دیگر موضوعات اضافه کرده و در همین راستا برنامه ای تحت همین عنوان روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

در این برنامه تلویزیونی یک خواهر و برادر به نقاط مختلف ایران سفر کرده و دستاوردهای علمی جدید را به مخاطبان خود معرفی می کنند.

برنامه «نسیم دانش» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت پخش از شبکه نسیم ساخته می‌شود و موضوع اصلی برنامه انجام آزمایش‌ها و سرگرمی‌های علمی در مکان‌های مختلف است که با حضور خانواده‌ها و دانشجویان ضبط می‌شود.
-----------------
نسیم دانش (اشنایی با فناوری و دانشهای بومی ایران )

نسیم دانش (اشنایی با فناوری و دانشهای بومی ایران ) (ستاد توسعه فرهنگ علم , فناوری و اقتصاد دانش بنیان )

آغاز ضبط برنامه تلویزیونی «نسیم دانشنما»
ضبط برنامه «نسیم دانشنما» – فن‌آموز

ضبط برنامه تلویزیونی «نسیم دانشنما» به کارگردانی سید محسن حسینی و با مجری‌گری دکتر عبدالعالی، مجری برنامه تلویزیونی چیستا و علم با طعم لذت در «پارک فن‌آموز» آغاز شد.
برنامه «نسیم دانشنما» با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت پخش از شبکه نسیم ساخته می‌شود و موضوع اصلی برنامه انجام آزمایش‌ها و سرگرمی‌های علمی در مکان‌های مختلف است که با حضور خانواده‌ها و دانشجویان ضبط می‌شود.
مراحل ساخت این برنامه شامل طراحی یا انتخاب آزمایش‌ها، ساخت تجهیزات و وسایل اجرای آزمایش‌ها و هم‌چنین ضبط تلویزیونی این برنامه توسط شرکت «سراج فن‌آموز» انجام می‌شود.
۴ قسمت از این برنامه روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه در پارک فن‌آموز ضبط شد.
پلان‌های اول این برنامه با موضوع قدرت نور لیزر با حضور تعدادی از دانشجویان خانم آغاز گردید.
برنامه دوم با موضوع بیضی و کانون بیضی با حضور خانواده‌ای در پارک علمی فن‌آموز ضبط شد.
موضوع برنامه بعدی منیزیم و یخ خشک بود که این برنامه نیز با حضور خانواده دیگری مورد تصویربرداری قرار گرفت.
ضبط برنامه دیروز با انجام آزمایش‌های اصطکاک و حضور ۴ نفر از دانشجویان دکترا به پایان رسید.
لازم به ذکر است؛ برنامه تلویزیونی «نسیم دانشنما» در ۲۰ قسمت ۵ دقیقه‌ای از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

-----------------

میان برنامه‌های شبکه نسیم

 نسیم آوا
 نسیم نما
 نسیم آفرینش
 نسیم ملل
 نسیم استان‌ها
 نسیم دانش
 نسیم آرامش
 نسیم عطرگردان
 نسیم رادیو
 نسیم مهارت
 بازی‌های محلی
 اقلیم ایران
 دیدنی‌های جهان
 باشگاه‌های فوتبال جهان
 دوربین مخفی
 دیدنی‌ها
 انیمیشن / کارتون

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/07/21/13920721000441_PhotoA.jpg


رها ماهرو : خوانندگان محترم لطفا نظرتان را درباره برنامه آموزنده نسیم دانش که از شبکه نسیم پخش می شود برای ما بفرستید .


_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:57 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جون دو تا مطلب قدیمی دیگه تقدیم میشه

اصغر فرهادی بهترین کارگردان جشنواره «کرالا»


یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم "کرالا" هند، جایزه بهترین کارگردانی را به اصغر فرهادی کارگردان "چهارشنبه سوری" اهدا کرد. به گزارش ایسنا، علاوه بر اهدای تندیس ویژه این جشنواره به اصغر فرهادی، جایزه نقدی 300 هزار روپیه نیز اهدا شد. اصغر فرهادی خود در این مراسم حضور نداشت. طی چند ماه اخیر در حضورهای بین المللی، "چهارشنبه سوری به عنوان بهترین فیلم جشنواره شیکاگو، بهترین فیلم نامه از سه قاره نانت انتخاب شده است. فرهادی دو سال گذشته نیز در هندوستان و در جشنواره بین المللی آن برای "شهرزیبا" طاووس طلایی گرفت. چهارشنبه سوری از جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین کارگردانی ،بهترین بازیگر نقش اول زن برای هدیه تهرانی، بهترین تدوین را برای هایده صفی یاری کسب کرد.


------------------------------


ریچارد برتون، یک شکسپیر تمام عیار


برتن اواخر دهه 1950 تا اواخر دهه 1960 بهترین نقش هایش را بازی کرد. نقش سربازی تلخ در پیروزی تلخ (1958) نیکلا س ری نقش جوانی خشمگین در فیلمی از نهضت جوانان خشمگین به کارگردانی تونی ریجاردسون اگرچه برتون چند فیلم مهم دیگر را در سال های بعد بازی کرد مثل بوم یا برخورد کوتاه اما به اعتقاد من فیلم هایی طلا یی او عموما در فاصله سال های 1958 تا 1968 بودند دورانی که بیشتر آن برتون ویلزی و غریبه تحت حمایت همسرش الیزابت تیلور در مجموعه ای فیلم در کنار لیز بود. شاید یکی از بهترین و البته ناشناخته ترین فیلم های ریچارد برتون مرغ دریایی باشد در این محصول متد و گلدوین مایر که بیشتر بر کرانه های مونتری کالیفرنیا فیلمبرداری شده بود برتن نقش کشیش تلخ اندیش شهری کوچک را بازی می کند که عشقی آرام و خاموش را با زن مطلقه نقاشی که پسربچه اش به آنجا آمده تجربه می کند.
برتن عموما نقش مردان تلخ اندیش و درونگرایی را بازی می کرد که به سختی قابل نفوذ بودند. در چهره و صدای او وقار و جذبه ای وجود داشت که شاید برآمده از نقش های شکسپیری دوران جوانی او بود. البته او به خاطر این زمینه همواره در نقش های تاریخی طرفدار داشت. فیلم هایی مثل سکندر کبیر 1956، بکت (1964) دکتر فاستوس و... اما وقتی این پس زمینه شکسپیری را در شمایلی قرن بیستم بر پرده میآورد تضاد عجیبی از خلا ل این کشمش هویدا می شود. به خاطر همین بود که او فیلم جاسوسی مارتین ریت را به صورت اثری غیرمتعارف بر پرده جان بخشید.
همان طور که حضورش توانست پروژه ای حادثه ای مثل قلعه عقاب ها را از ورطه یک فیلم پرماجرای احتمالا توخالی به رومانسی عمیقا جذاب ارتقا بخشد.
بله! او هنرپیشه ای جذاب مثل پل نیومن نبود. مثل پیتر اوتول با یک فیلم نتوانست نقشش را برای همیشه در ذهن ها تثبیت کند. او یک هنرپیشه انگلیسی بود و فکر می کنم عدم جذابیت یکی از خصوصیات همیشگی هنرپیشه های بریتانیایی باشد. از ریچار هریس گرفته تا پیتر فینچ و جان میلر و... اما برتن توانست به شکل به خصوص جذاب جلوه کند. شاید از این رو که او مثل بسیاری از هم وطنانش تلا ش نمی کرد تا آن تلخی دروغی و ذاتی اش را مخفی و مکتوم کند بلکه پی برده بود که روی پرده هرچه تلخ باشد جذاب تر جلوه خواهد کرد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد