رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه گلخانه به تهیه کنندگی محمدحسین حسین‌خانی

گلخانه

پنجشنبه ساعت 23:15 جمعه ساعت 22:20

 کاری از : گروه پخش شبکه سه سیما

دانلود گزیده برنامه

- این برنامه  به بررسی  برنامه های در حال پخش شبکه سه سیما میپردازد.
 در بخشهای گوناگون این برنامه  پشت صحنه، مصاحبه با عوامل اصلی مانند نویسنده، کارگردان، بازیگران ،تهیه کنندگان  ، مجریان، کارشناسان، دست اندرکاران و همچنین اطلاعات و آمار مربوط به مجموعه نمایشی یا برنامه مورد بحث در گلخانه از قبیل میزان مخاطبان، میزان رضایتمندی آنان، انتقادات، پیشنهادها و راهنمایی های مخاطبان در قالب گزارش، پخش تلفن های مخاطبان ، خواندن پیامکها و... مطرح میشود.
-اشاره به اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه  هاو بازتاب یافته در مطبوعات و.... با عنوان شبکه سه سیما در رسانه ها(شنیداری ،دیداری ،مکتوب و ...).
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
 حضور احسان علیخانی در برنامه گلخانه

در این قسمت از برنامه گلخانه شاهد حضور احسان علیخانی هستیم و پای صحبت های شنیدنی او درباره زندگی حرفه ای و برنامه ماه عسل می نشینیم.

رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به برنامه پربیننده گلخانه به تهیه کنندگی محمدحسین حسین‌خانی که از شبکه سه پخش می شود در وبسایت بزرگ نقد رها ماهرو برایمان بفرستید




آهنگ تیتراژ ابتدایی گلخانه با صدای حسین توکلی

دانلود آهنگ تیتراژ ابتدایی برنامه گلخانه با صدای حسین توکلی

متن آهنگ تیتراژ ابتدایی برنامه گلخانه حسین توکلی:

به یاد من بیار همه خاطره هامو
چقدر عوض کردی منو حال و هوامو
داره همش میره به سمت تو حواسم
من همه خوبیا رو با تو می شناسم
رو به چشام پنجره وا کن
باز منو از خودم جدا کن
تشنه خاطرات خوبم
منو پر از خاطره ها کن
چه حال خوبیه حال و هوای تو
نمیاد تو دلم هیشکی به جای تو
وقتی نیستی انگار یه چیزی کم دارم
با تو حس خوبی توی قلبم دارم
با تو دنیای من غرق خوشحالیه
حال و هوای ما این روزا عالیه
وقتی می بینمت همه چی روشنه
با تو حس خوبی توی قلب منه
به یاد من بیار همه خاطره هامو
میخوام دوباره حس کنم داری هوامو
داره همش میره به سمت تو حواسم
من روزای خوبیو با تو می شناسم
چه حال خوبیه حال و هوای تو
نمیاد تو دلم هیشکی به جای تو
وقتی نیستی انگار یه چیزی کم دارم
با تو حس خوبی توی قلبم دارم
با تو دنیای من غرق خوشحالیه
حال و هوای ما این روزا عالیه
وقتی می بینمت همه چی روشنه
با تو حس خوبی توی قلب منه
این اثر تیتراژ جدید برنامه «گلخانه» است که جمعه هر هفته از شبکه سوم سیما پخش می شود. ترانه خاطره ها از سروده های «علی پرمهر» است و ملودی توسط حسین توکلی ساخته شده است. تنظیم، میکس و مسترینگ هم توسط «فربد یزدانفر» انجام شده است. این قطعه قرار است که امشب برای اولین بار پخش شود. حسین توکلی هم مهمان برنامه گلخانه دوازدهم دی ماه است و در مورد فعالیت های اخیر و آثارش خود با مخاطبانش سخن خواهد گفت.

خاطره ها، دومین تیتراژی است که در حال حاضر با صدای این خواننده جوان از تلویزیون پخش می شود. تیتراژ آغازین برنامه «یک فنجان چای» که هر روز عصر از شبکه سه پخش می شود هم از ساخته های حسین توکلی است. او در تیرماه سال جاری آلبوم «لرزش» را با همراهی چهره های مطرح پاپ به بازار عرضه کرد. از سوی دیگر او این روزها به همراه اعضای ارکستر خود مشغول تمرین است اما هنوز تاریخی برای حضورش روی استیج اعلام نشده است.



فردوسی پور جمعه به برنامه گلخانه می رود!
عادل که جمعه شب و از ساعت 20:30 به برنامه گلخانه می رود ، در این برنامه به پرسش های بینندگان پاسخ خواهد داد و البته در دل برنامه ، چند مصاحبه ضبط شده از علی پروین ، علی کفاشیان و رامبد جوان درباره او پخش می شود.
عادل فردوسی پور برای 90 دقیقه ، جمعه شب روی آنتن شبکه 3 می رود.
 

به گزارش خبرآنلاین:عادل فردوسی پور به برنامه گلخانه شبکه 3 می رود تا درباره خودش حرف بزند. او در شب 14 آذر به مناسبت سالگرد تاسیس شبکه 3 ، راهی این برنامه ویژه می شود تا در گفت و گو با محمدرضا حسینیان و مهدی نادریان درباره رازهایی بگوید که برنامه اش را در همه این سالها به پر بیننده ترین برنامه شبکه سوم سیما تبدیل کرده است.

فردوسی پور که از سال 1388 تا امروز ، این برنامه را در صدر جدول برنامه های پر بیننده تلویزیون و شبکه 3 قرار داده است ، در همه این سال ها با چالش های بسیاری روبرو بوده است. مشکلاتی چون فشار اهالی فوتبال ، نمایندگان مجلس ، مسئولان عالیرتبه ورزش و همه آنهایی که احساس می کردند ، منافع شان به خطر افتاده است. عادل که هر بار در برابر تمام این تهدیدها تنها جوابی کلیشه ای داشت:« 90 در دل مردم جا باز کرده چون سعی می کند با آنها صادق باشد و آنچه باور دارد حقیقت است را برای شان بگوید.» او بارها به پیامک هایش اشاره کرده و گفته مثل ناموسش از این اس ام اس ها مراقبت می کند. یکی از راه هایی که در سال های پر فشار عادل ، با آن سعی می کردند محدودش کنند ، فشار بر پیامک هایش بود که او با تمام وجود در برابرشان ایستاد .

90 در همه این سال ها با همه دشواری هایش البته منقدان بسیاری داشته. آنهایی که مثل قلعه نویی ، گاه علی پروین و ... که او را متهم کرده اند به خراب کردن چهره فوتبال و بی اعتمادی مردم نسببت به فوتبالیست ها. یکی مثل امیر قلعه نویی ، عادل را باعث زوال فوتبال ایران می شناسد و این گفته را مدام تکرار می کند . فارغ از اینکه خودش چطور نتیجه گرفته است و چه برای فوتبال ایران انجام داده اما این تئوری او را تحقیق های مختلف علمی رد کرده است. تقریبا یک سال قبل بود که یک پایان نامه دانشجویی که در آن تقریبا تمام بزرگان فوتبال ایران از علی دایی ، محمد دادکان ، فرهاد مجیدی ، علی پروین ، علی کریمی ، مهدی مهدوی کیا ، کریم باقری ، حمید استیلی ، علیرضا منصوریان ، منصور پورحیدری ، مجید جلالی ، جواد نکونام، پرویز مظلومی و 306 بازیکن و مربی لیگ برتری نظرات شان را درباره برنامه 90 گفته بودند ، نتایجی بدست آمد که تمام گفته های امیر قلعه نویی را زیر سئوال می برد و نشان می داد بازیکنان و مربیان لیگ برتری بر این باورند که 90 نتنها عامل نابودی فوتبال ایران نیست که نقشی موثر در ریشه کنی فساد در فوتبال ایران داشته است. جالب اینکه فردوسی پور در آن تحقیق ، درباره بخشی از این انتقادهای سنتی گفته بود:«یادتان باشد 90 باعث شد خیلی از این بزرگان ، تاج و تخت شان را ببازند و حق دارند از ما شاکی باشند.»

اگرچه همه این بزرگان هم انتقادهایی به شیوه کاری عادل دارند. از محمد دادکان که می گوید باید سهم فوتبال در برنامه بیشتر از حاشیه هایش باشد ، تا علی دایی و علی کریمی و بقیه. فردوسی پور در دو سال گذشته با افزودن بخش های فنی آنالیز ، سعی کرده تا به فوتبال نزدیک تر شود.

90 فردوسی پور البته منتقدانی هم از نظر ساختاری دارد. اینکه او تمام اتکای برنامه اش را بر اجرا و محبوبیت خودش گذاشته و هنوز شاخص هایی که بر اساس آنها برنامه اش را پیش می برد ، تقریبا همان تاکتیک های دهه های قبلی است. چیزی که فردوسی پور مدام درباره اش می گوید باید پاسخش را در امکانات و هزینه های برنامه دید که 90 یکی از کم خرج ترین برنامه های صدا و سیماست. او که در تمام این سالها هیچ گاه روی استیج هیچ برنامه ای نرفته و هیچ اسپانسری را در کنار برنامه اش غیر از اسپانسر پیامکی برنامه نداشته است ، عادل را در شرایطی قرار داده که بتواند خیلی صریح درباره پاکی سخن بگوید . اگرچه این رفتارش به تکنیک های برنامه سازی 90 هم ضربه های بزرگی زده است.

عادل که جمعه شب و از ساعت 20:30 به برنامه گلخانه می رود ، در این برنامه به پرسش های بینندگان پاسخ خواهد داد و البته در دل برنامه ، چند مصاحبه ضبط شده از علی پروین ، علی کفاشیان و رامبد جوان درباره او پخش می شود. این بخش از گفته های علی پروین درباره او که دیگر عادل خوب شده و همه را به جان هم نمی اندازد ، رسانه ای شده است اما این مصاحبه ها ، کلی حرف شنیدنی دیگر هم دارد.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
در برنامه زنده تلویزیونی سینما گلخانه حمید گودرزی به هموطنان لر اهانت کرد

حرفای تاسف بار این بازیگر سینما و تلویزیون را در ادامه می خوانید

حرفهای جنجالی حمید گودرزی در تلویزیون

حمید گودرزی بازیگر بروجردی سینما و تلویزیون در برنامه سینما گلخانه که در تاریخ ۲۹ دی 91 از شبکه سه سیما پخش شد در پاسخ به سوال مجری برنامه که از او پرسید اهل کجایی؟ به گونه ای پاسخ داده است که گویا به مزاج برخی از لر زبانان خوش نیامده است.

ظاهرا حمید گودرزی در پاسخ به سوال مجری گفته است: ” فقط مسخره نکنید منو ها اما متاسفانه لر هستم” که این نوع ادبیات حمید گودرزی بازتاب گسترده ای میان رسانه های استان های لر نشین داشته است.

برخی از سایت های محلی در انتقاد به رفتار این بازیگر سینما و تلویزیون نوشتند: ادبیات حمید گودرزی تحقر آمیز بوده و او نباید در رسانه ملی وجهه قوم لر را کوچک می شمرد.

بنا بر این گزارش، موج اعتراضات به حمید گودرزی از سایت استان زادگاهش یعنی لرستان آغاز شد و برخی از سایت های استان های کهگیلویه و و بویراحمد و چهارمحال بختیاری به این موضوع پرداختند و همچنین سخنان گودرزی اعتراض مردم مناطق لر نشین استان های فارس و خوزستان را نیز در بر داشته است.

سایت سرزمین لر و مجله خرم آباد در اقدامی مشترک عکس حمید گودرزی را با یک ضربدر بزرگ قرمز رنگ منتشر کردند و در مطالب خود نوشتند : از اینکه چنین شخصیتی در بین ما بود و به آن افتخار می کردیم ما بیشتر متاسفیم.

سایت بویر نیوز هم در حرکتی اعتراض آمیز عکس گودرزی را وارونه منتشر کرد و نوشت ” چه خوب است آدم از اسب بیفتد ولی از اصل نیفتد.”

این سایت همچنین با اشاره به ویژگی ها و خصلت های چون صداقت، مهمان نوازی و رشادت های قوم لر خواستار معذرت خواهی هر چه سریعتر گودرزی شد.

برخی از فعالان فرهنگی لر زبان نیز مراتب اعتراض خود را اعلام داشتند که از جمله آن می توان به نامه اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد کمالوند خرم آباد به رئیس صدا و سیما اشاره داشت.

البته صحبت های گودرزی چیزی از ارزشهای قوم اصیل لر کم نمی کند چرا که اعتبار این قوم با اینگونه ادبیات هرگز خدشه دار نخواهد شد ولی ای کاش حمید گودرزی که سال ها دعای مردم لر زبان را پشت سر خود داشت قبل از حرف زدن کمی بیشتر فکر می کرد حتی اگر قصد مزاح داشت بگونه ای که اکنون باعث جریحه دار شدن احساسات قوم لر نمی شد این موضوع را بیان می کرد.

به نظر می رسد صحبت های گودرزی با توجه به حال و هوای برنامه بیشتر یک شوخی بوده است و هیچگونه قصد توهینی را نداشته است.

حمید گودرزی متولد سال ۱۳۵۶ ( اصالتا لرستانی است) و فارغ التحصیل بازیگری از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران است. وی فعالیت هنری را با بازی در نمایش «کشتی اسپرانزا» به کارگردانی محمد رحمانیان آغاز کرد. نخستین تجربه سینمایی او، بازی کوتاهی در فیلم «سهراب» به کارگردانی سعید سهیلی است. در حال حاضر نیز این بازیگر سریال تلویزیونی زمانه را از شبکه سه سیما در حال پخش دارد.
""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
http://tv3.ir/images/others/golkhaneh2.png
گلخانه در دو نوبت ، پنج شنبه ها حوالی ساعت ۱۰ صبح و جمعه ها حوالی ساعت ۱۴ از شبکه سه سیما پخش می شود .  با توجه به تعدد و تنوع برنامه های شبکه ، این برنامه در روز پنج شنبه به معرفی برنامه های شاخص شبکه سه و همچنین نمایش مطالب ارسال شده توسط مردم با موضوع شبکه سه خواهد پرداخت . اما جمعه های برنامه گلخانه اختصاص به مصاحبه و گفتگو با عوامل تولید برنامه های مختلف شبکه اعم از نمایشی ، گفتگو محور ، مستند و ... خواهد داشت . در بخشهای گوناگون این برنامه پشت صحنه، مصاحبه با عوامل اصلی مانند نویسنده، کارگردان، بازیگران ،تهیه کننده ، مجریان، کارشناسان، دست اندرکاران و همچنین اطلاعات و آمار از قبیل میزان مخاطبان، میزان رضایتمندی آنان، انتقادات، پیشنهادها و راهنمایی های مخاطبان در قالب گزارش، پخش تلفن های مخاطبان ، خواندن پیامکها و... مطرح میشود.

-اشاره به اخبار و اطلاعات منتشر شده در رسانه ها (شنیداری ،دیداری ،مکتوب و ...) با عنوان شبکه سه سیما یکی از بخشهای با اهمیت گلخانه است.

گفت و گو با «شاهین جمشیدی» مجری برنامه «گلخانه»
«گلخانه» برنامه ای رو راست و صادق است
نویسنده: ضیغمی
استفاده از مطالب روزنامه خراسان در گلخانه یک اتفاق خوب است

می گوید: دفتر شبکه سوم سیما در خیابان گلخانه واقع شده است و به همین دلیل برای این که نمادی از شبکه سوم سیما باشد، نام این برنامه را «گلخانه» گذاشته اند. این برنامه برآیند برنامه های شبکه سوم سیماست یعنی هر آن چه در این شبکه اتفاق می افتد در برنامه «گلخانه» جمع بندی و به آن پرداخته می شود.وی ادامه می دهد: خدا را شکر، نظر مردم درباره برنامه مثبت است. او که جوانی مهربان، با نشاط و مؤدب است از «گلخانه» به خوبی یاد می کند و به آن علاقه دارد؛ «گلخانه ای» که هر زمان روانه آنتن می شود میزبان یکی از هنرمندان خوب کشور است.«شاهین جمشیدی» مجری برنامه گلخانه، خیلی ساده و صمیمی با میهمان برنامه درباره ایفای نقش یا تولید آثارش گفت وگو می کند تا مخاطب با او بیشتر آشنا شود.

«شاهین جمشیدی» چندی است که اجرای برنامه «گلخانه» را بر عهده دارد؛ برنامه ای که به موضوع تولیدات نمایشی شبکه سوم سیما و دعوت از میهمانان هنرمند همچون بازیگر، کارگردان، نویسنده و یا طراح صحنه می پردازد. او متولد 1360 و دانش آموخته رشته مهندسی کشاورزی است. این مجری آملی تاکنون اجرای برنامه هایی نظیر محرمانه، گزینه جوان، کولاک و صبح آمد را بر عهده داشته و اکنون با برنامه «گلخانه» پنج شنبه و جمعه ها میهمان شبکه سوم سیماست. با ما همراه شوید و گفت و گویی را که با او انجام داده ایم در ادامه بخوانید.

* از زمان شکل گیری برنامه «گلخانه»، مجریان آن در حال تغییر هستند؛ چگونه اجرای آن را به شما سپردند؟

** این برنامه که سال های گذشته با نام سینما گلخانه روانه آنتن می شد قدمت زیادی دارد و در آن سال ها «محمد رضا حسینیان» اجرای آن را بر عهده داشت تا این که سال گذشته با تغییر تهیه کننده، من اجرای برنامه را بر عهده گرفتم که با فرمت جدیدی روانه آنتن شد.در حال حاضر «حسین خانی» تهیه کننده این برنامه است و امسال نام آن از «سینما گلخانه» به «گلخانه» تغییر کرد. سال گذشته در برنامه به گپ و گفت با هنرمندان و بازیگران فیلم های سینمایی می پرداختیم اما امسال علاوه بر گفت و گو با هنرمندان و دست اندرکاران برنامه ساز، به بررسی برنامه های شبکه سوم سیما هم می پردازیم.

پیامک هایی داغ مانند نان از تنور درآمده!

* برای اجرای برنامه اتاق فکری هم تشکیل می دهید؟

** به طور قطع همین طور است. اما یکی از محاسنی که می توان برای «گلخانه» در نظر گرفت این است که فارغ از بوروکراسی ها و پیچیدگی های قبل از برنامه است. این برنامه حاصل تلاش تمام عوامل است، یعنی همه اعضای گروه در کنار گروه برنامه ساز متشکل از تهیه کننده و دستیارش و دیگر دوستانی که برای کار و هماهنگی با مهمان ها حضور دارند، دور هم جمع می شویم و آن چه روی آنتن می بریم در لحظه تولید می شود. واکنش میهمان را به طور زنده می بینیم. بعضی اوقات پیامکی در برنامه می خوانم و پاسخش را از میهمان می گیرم، در واقع آن پیامک که مردم برایمان ارسال کرده اند مانند نان تازه از تنور درآمده داغ داغ است که یکی از محاسن برنامه محسوب می شود.

انتخاب ها را بی طرفانه انجام می دهیم

* انتقادی نسبت به بخش بریده جراید دارم؛ چرا در بیشتر موارد مطالب و گفت وگوهای روزنامه جام جم را انتخاب می کنید. آیا این انتخاب به دلیل این است که این روزنامه مرتبط با سازمان صدا و سیماست؟

**گروه اطلاع رسانی برنامه «گلخانه» تمام تلاشش این است که انتخاب ها را بی طرف انجام بدهد و بیشتر به دنبال موضوع هایی هستیم که درباره آن میهمان یا موضوع برنامه مان است.

«خراسان»، روزنامه ای خوب و حرفه ای است

* البته این نکته را هم بگویم که در این بخش مصاحبه هایی که با «پریناز ایزدیار»، «محمد رضا خسروی»، «حمید نعمت ا...» و «نرگس محمدی» در روزنامه خراسان انجام شده بود، نشان دادید.

** روزنامه خراسان، یکی از روزنامه های بسیار خوب و حرفه ای مملکت است که ما هم از مطالب آن استفاده می کنیم به ویژه در برنامه «گلخانه» که استفاده از مطالب این روزنامه، به نظر من یک اتفاق خوب است.

زمان برنامه «گلخانه» کوتاه است

* چرا زمان برنامه کوتاه است؛ به طور مثال یک میهمان با آن شلوغی و ترافیک تهران حداقل 2 ساعت طول می کشد تا به استودیو برسد اما در مجموع 10 دقیقه هم حرف نمی زند؟

** ما هم معتقدیم که زمان برنامه «گلخانه» کوتاه است و از این برنامه با این عنوان که زمانش کوتاه است و میهمانان کم صحبت می کنند، یاد می شود. تلاش می کنیم زمان برنامه را ارتقا دهیم و پیشنهادش را به شبکه داده ایم تا بتوانیم برنامه ریزی های خوبی را که در گذشته انجام داده ایم اعمال کنیم، چرا که در خیلی از برنامه هایمان نتوانستیم آن چه را برنامه ریزی کرده بودیم، به دلیل کمبود وقت اجرا کنیم.

* مجله ای که در تیتراژ دیده می شود و شما هم گاهی در برنامه صفحاتی از آن را نشان می دهید، برخی اوقات اشتباهاتی دارد. این مجله متعلق به کجاست و چرا با وجود داشتن اشتباه از آن استفاده می شود؟

** ناشر این مجله خود «گلخانه» است و آن یک نسخه مجله ای است که برای تیتراژ طراحی شده و نمی دانم کدام اشتباه ها مدنظرتان است.

تاریخی برای اتمام برنامه نداریم

* به عنوان نمونه، در برنامه ای «داریوش فرهنگ» میهمانتان بود و در کارنامه کاری اش مجموعه «راه شب» را مثال زدید و در تصویر هم نوشته شده بود، با حضور «محمد علی کشاورز».

** معتقدم ما تاریخی برای اتمام برنامه «گلخانه» نداریم. در برنامه سازی رسانه، بر فرض مثال اگر برنامه ای مانند «ماه عسل» را بخواهیم روانه آنتن کنیم یک ابتدا و انتهایی برای آن مشخص می کنیم و خیلی راحت تر می توان برنامه ریزی کرد اما برنامه «گلخانه» چنین مشخصاتی را ندارد و حدود 700 روز برنامه را روی آنتن بردیم و توانستیم بیش از هزار ارتباط تلفنی و میهمان داشته باشیم. بنابراین ممکن است، در بعضی مواقع به دلیل حجم زیاد کار اشتباه های تایپی صورت گیرد که فکر می کنم کمتر از یک درصد باشد؛ البته آن هم نباید باشد چرا که اکنون به چشم می آید.

* «گلخانه» برنامه ای تخصصی در حوزه تلویزیون است؛ برای اجرای این برنامه چه اطلاعاتی را به دست می آورید؟

** در اجرای تلویزیون، مجری نیاز دارد تا دامنه و گستردگی اطلاعات خود را هر روز بیشتر کند و من هم برای اجرای این برنامه مطالعاتی انجام دادم و برای جذابیت آن سعی کردم اطلاعاتم را در رابطه با دانستنی های هنری مرتبط با برنامه به روز کنم.

* با توجه به این که بخش مهم برنامه دعوت از میهمان است، هماهنگی و دعوت از آنان به چه شکلی انجام می شود؟

** «حسین خانی»، تهیه کننده برنامه تجربه بسیار درخشانی در این زمینه دارد و از سوی مدیران شبکه سوم سیما آقایان «پورمحمدی» مدیر شبکه 3 و «شیعه» مدیر پخش شبکه 3 حمایت می شود. شکر خدا در بخش دعوت از میهمانان مشکل خاصی نداریم، به جز برخی موارد که طبیعی است که نمی توان روی آن تمرکز کرد. معتقدم اکنون در تلویزیون برنامه «گلخانه» به عنوان یک منبع و مرجع در ارتباط با بحث هنر مطرح شده است، البته هنری که می گویم جامع نیست بلکه منظورم بخشی از بازیگری، کارگردانی و طراحی صحنه است که در برنامه به آن می پردازیم و پیچیدگی اش را باز می کنیم. اکنون این برنامه به آن حد از اعتبار رسیده است که خیلی از هنرمندان تمایل داشته باشند در آن حضور یابند.

جست و جوهای گروه برنامه ساز

* در بخش دعوت از میهمان این سؤال هم مطرح است که آیا قبل از حضور در برنامه، بیوگرافی اش را از او می پرسید. چرا که اطلاعاتی که ارائه می دهید، خیلی کامل است.

** گروه برنامه ساز وظیفه اش جمع آوری اطلاعات کامل درباره میهمان است و گروهی متشکل از کارشناسان روابط عمومی شبکه سوم هستند و آن ها جست و جوهایی انجام می دهند و اطلاعات تکمیلی را یا از خود هنرمند می گیرند یا با اطلاعات و آماری که خود دارند، سعی می کنند آن ها را تکمیل کنند. همان طور که به درستی اشاره کردید، بیوگرافی که ارائه می دهیم کامل و صحیح است.

* حال اگر روزی میهمان برنامه بنا به دلایلی حضور نیابد چه اقدامی انجام می دهید؟

** تجربه چنین اتفاقی را چند بار در برنامه داریم، خیلی اوقات میهمان در ترافیک گرفتار شده یا مشکلی برایش رخ داده و نتوانسته است به برنامه برسد که خوشبختانه گروه برنامه ساز پیش بینی چنین مواردی را دارد و به بخشی از برنامه که مرتبط با اطلاع رسانی و برنامه های مختلف شبکه است، می پردازیم.

خود را درگیر شیوه های اجرا نمی کنم

* آیا شیوه خاصی برای اجرایتان در نظر می گیرید؟

** «گلخانه» برنامه رو راست و صادقی است و خودم را درگیر شیوه های اجرا و پیچیدگی های آن نمی کنم. سعی می کنم خودم باشم و مقابل میهمان مانند یک فرد عادی می نشینم و سؤال هایی را که مردم در نظر دارند، از آن ها می پرسم. اما فرمت اجرایم روی این برنامه تأثیر دارد که باید بیشتر روی آن کار کنم و سعی می کنم کیفیت اجرایم را ارتقا دهم.

* یکی از ویژگی های اجرایتان این است که اغراق و غلو ندارید و خیلی راحت و صمیمی با میهمان صحبت می کنید.

** همین طور است، به نکته ای هم اشاره کنم که در بعضی از برنامه هایمان محکوم شده ایم که شاید آن طور که باید حق مطلب را در ارتباط با حفظ جایگاه میهمان ادا نکرده ایم که البته فکر می کنم در ۳-۲ مورد بود اما جا دارد توضیحی ارائه کنم. ما در شیوه اجرایمان در برنامه «گلخانه» با افراد و هنرمندان مختلف که هر یک روحیه خاصی دارند، گفت و گو می کنیم. بینندگان درباره بعضی از این میهمانان دوست داشتنی با توجه به نقش های مختلفی که از آن ها دیده اند برداشت هایی دارند که گاه مطابق با واقعیت نیست. ما برای این که بتوانیم به این موضوعات بپردازیم مجبوریم از شیوه هایی استفاده کنیم که بعضی اوقات شاید به نظر برسد که چالشی در برنامه ایجاد می کنیم البته این گونه نیست و ما با همه هنرمندان میهمان برنامه ارتباط بسیار خوب و دوستانه ای داریم.

با «گلخانه» خو گرفته ام

* در پایان اگر سخنی باقی مانده است بفرمایید.

** ابتدا از شما تشکر می کنم، سؤالاتی که پرسیدید بسیار خوب بود. خیلی وقت بود که مصاحبه نکرده بودم چون سؤالات کلیشه ای شده بود. با برنامه «گلخانه» خو گرفته ام ، من همه برنامه های برگزار شده و میهمانانی را که آمده اند، دوست دارم. با این که زمان برنامه کوتاه است اما زحمت های بسیار زیادی کشیده می شود تا برنامه روانه آنتن شود. بعضی انتقادها هم درست است و قبول داریم که این برنامه کاستی هایی دارد اما هدف تمام اعضای این برنامه جلب رضایت مردم است. ما سعی می کنیم با برنامه ریزی مناسب، کیفیت «گلخانه» را ارتقا دهیم.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
برنامه "گلخانه" ارتباط دوسویه با مخاطب دارد
لوگو گفتگوی تلویزیون
شناسهٔ خبر: 1523520 - چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
فرهنگ > سایر
تهیه‌کننده برنامه "گلخانه" معتقد است ویژگی این برنامه بخش‌های متنوع و ارتباط دو سویه با مخاطب است.
محمدحسین حسین‌خانی، تهیه‌کننده برنامه "گلخانه" درباره تغییرات این برنامه به خبرنگار مهر گفت: ما پارسال برنامه‌ای با عنوان "سینما گلخانه" داشتیم که بعد از این برنامه، یک فیلم سینمایی پخش می‌شد، اما به مرور زمان احساس کردیم بهتر است برنامه تغییر رویه بدهد.
 
وی ادامه داد: احساس کردیم یک ارتباط دو سویه باید این برنامه با مردم داشته باشد و چنین مسئله‌ای ضرورت داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم به بخشی از زحماتی که برای ساخت یک برنامه کشیده می‌شود، بپردازیم. بیشتر در آثار نمایشی با بازیگر و کارگردان صحبت می‌شد و زحمات افراد پشت صحنه دیده نمی‌شود، به همین دلیل با بررسی برنامه‌های مختلف می‌توانستیم در حد تصویر به این افراد بپردازیم.
 
این تهیه‌کننده افزود: در مجموع ارتباط دو سویه مد نظرما بود. مثلاً در بخش مطبوعات خبرهایی که درباره برنامه‌های شبکه سه درج شده را بررسی می‌کنیم. بخشی هم با نام انعکاس نظرات مردم داریم که همان پیامک‌ها است. گرچه نمی‌توانیم همه پیامک‌ها را بخوانیم و گلچین آن به نیازهای برنامه برمی‌گردد. گزارش‌های مردمی هم از دیگر بخش‌های برنامه است که سعی می‌کنیم گستره جغرافیایی‌اش هم کم نباشد و معقول باشد.
 
حسین‌خانی یادآور شد: برخی مواقع که به یک موضوع خاص می‌پردازیم تعداد پیامک‌ها افزایش می‌یابد. این مسئله نشان می‌دهد توانسته‌ایم رضایت مخاطبان را کسب کنیم.

""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد