رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه خانواده یک از شبکه یک

خانواده یک

شبکه یک
پس از 21 سال
سیمای خانواده به «خانواده یک» تغییر نام داد

برنامه تلویزیونی «سیمای خانواده» در شبکه یک سیما پس از 21 سال به «خانواده یک» تغییر نام داد.
خبرگزاری فارس: سیمای خانواده به «خانواده یک» تغییر نام داد

برنامه سیمای خانواده از سال 1373 یکی از پربیننده ترین برنامه های زنده شبکه یک صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران است که در روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 10:22 پخش می شود.

در سری قبلی سیمای خانواده شامل آیتم های پوشینه(خیاطی)، آذین(کاردستی)، دست پخت مامان(آموزش آشپزی همراه میزبانی از مهمان ویژه)، شیرینکده(آموزش شیرینی و نوشیدنی)، آشپزی(غذای روز) و مشاوره های روانشناسی و پزشکی  بود.

سری جدید این برنامه با نام «خانواده یک» از دکور جدید و بخش های جدید برخوردار است و در برخی بخش ها، مردم به عنوان مهمان در برنامه حضور دارند.

بهره گیری از موسیقی با حضور خواننده از بخش های دیگر این برنامه است.

هدف از سری جدید سیمای خانواده ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در جهت بهبود زندگی، ترویج سبک زندگی ایرانی، ایجاد صمیمیت و آموزش مهارت های لازم زندگی به خانواده ها و انتقال اطلاعات در حوزه تشکلیل خانواده و تحکیم سلامت خانواده است.

شعله قهرمانی و هرمز شجاعی مهر از جمله مجریانی هستند که سالها اجرای «سیمای خانواده» را بر عهده داشتند.
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/09/02/13940902000617_PhotoA.jpg
ژانر : آموزشی ،  سبک زندگی
دسته بندی : اجتماعی
زبان : فارسی
 عوامل تهیه برنامه
کارگردان :
احمد گرمایی درویش علیپور
تهیه کننده :
علی اکبر کریمی
مجری :
شعله قهرمانی - نیلوفر امینی فر - هرمز شجاعی مهر - عباس طاهرخانی - محمد سلیمی


درباره " سیمای خانواده "

برنامه سیمای خانواده از سال 1373 یکی از پربیننده ترین برنامه های زنده شبکه یک صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران است که در روزهای شنبه تا پنجشنبه هر هفته ساعت 10:22 پخش می شود. می توانید سیمای خانواده را همزمان از طریق تلوبیون مشاهده کنید و اگر در این زمان موفق به مشاهده برنامه نشدید می‌توانید در هر زمان و هر مکانی به صورت آنلاین آن را مشاهده کنید.
سیمای خانواده شامل آیتم های پوشینه(خیاطی)، آذین(کاردستی)، دست پخت مامان(آموزش آشپزی همراه میزبانی از مهمان ویژه)، شیرینکده(آموزش شیرینی و نوشیدنی)، آشپزی(غذای روز) و مشاوره های روانشناسی و پزشکی است.
هدف از سری جدید سیمای خانواده ارتقای سطح آگاهی خانواده ها در جهت بهبود زندگی، ترویج سبک زندگی ایرانی، ایجاد صمیمیت و آموزش مهارت های لازم زندگی به خانواده ها و انتقال اطلاعات در حوزه تشکیل خانواده و تحکیم سلامت خانواده می باشد.
تهیه کننده سیمای خانواده علی اکبر کریمی و کارگردان هنری آن احمد گرمایی درویش علیپور عهده دار هستند و اجرای آن را شعله قهرمانی، نیلوفر امینی فر، هرمز شجاعی مهر و عباس طاهرخانی بر عهده دارند.
............................................................................

برنامه آشپزی سیمای خانواده
1392/06/24
آموزش آشپزی ، سایت آشپزینکات آشپزی و نکات آموزنده در خانه داری

برنامه سیمای خانواده شبکه یک

برنامه سیمای خانواده که هر روز ساعت 11/30 دقیقه شروع می شود در میان بینندگان تلویزیون در ساعات روز طرفدار زیادی پیدا کرده است یک برنامه با بخش های مختلف اجتماعی و سلامت و آشپزی ، که می توان گفت در بین برنامه های آشپزی تلویزیون که این روزها خیلی هم زیاد شده غذاهای معرفی شده در بخش آموزش آشپزی سیمای خانواده یکی از بهترین هاست وب سایت آکاایران به دست اندرکاران این برنامه خسته نباشید و خداقوت عرض می نماید.

سیمای خانواده,بهونه,به خانه برمی گردیم

سیمای خانواده,بهونه,به خانه برمی گردیم

 گروه خانواده  برای نخستین بار در سال 1373 به عنوان یکی از بخشهای گروه اجتماعی شبکه اول سیما فعالیت خود را آغاز کرد و از سال 1378تاکنون به عنوان یک گروه مستقل به فعالیت خود ادامه داده است.
این گروه تنها گروه مستقل خانواده در سطح شبکه های سیماست و با توجه به اینکه در سند( چشم انداز واستراتژی های سازمان صدا و سیما) یکی از استزاتژی های مهم رسانه تحکیم جایگاه زن ومقام خانواده در فرهنگ اسلامی – ایرانی تعیین شده است ، گروه خانواده می کوشد تا با تولید برنامه های  مختلف تلویزیونی و ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی ایرانی – اسلامی  به این مهم دست یابد.
مهمترین برنامه گروه خانواده برنامه سیمای خانواده است که یک برنامه ترکیبی است و به صورت زنده اجرا می شود. این برنامه ازبخشهای مختلف و متنوعی تشکیل شده است و هدف اصلی آن ارائه اطلاعاتی  است که موجب بهبود شیوه زندگی و تحکیم نهاد خانواده می شود

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


رها ماهرو : لطفا نظرات و  انتقادات خود را به برنامه سیمای خانواده با نام جدید خانواده یک برای وبسایت رها ماهرو بفرستید.



نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:59 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااا جون به دو خبر قدیمی هنری همراهتم


«مرغ دریایی» آموزنده و حرفه ای است
ابتکار- بهزاد فراهانی، بازیگر و کارگردان با سابقه تئاتر پس از دیدن نمایش « مرغ دریایی» از کشور روسیه گفت: پس از 45 سال سابقه فعالیت تئاتری دیدن چنین نمایشی به من گوشزد می کند که مقوله بازیگری بسیار گسترده است و باید بیش ازاین ها به آن پرداخت. فراهانی که پس از تماشای « مرغ دریایی» به وجد آمده بود، اظهار داشت: بازیگران این نمایش از بدن، بیان و انرژی زیادی برخوردار بودند که به کیفیت این اثر نمایشی افزوده بود.


ورود نابازیگر ها در تلویزیون خوشایند نیست
ارژنگ امیرفضلی معتقد است: ورود یک سری نابازیگر به مجموعه های تلویزیونی که برای بیننده هم جذاب نیست، بزرگترین ضعف بازیگری در تلویزیون است که اصلا اتفاق خوشایندی نیست. این بازیگر که به زودی در مجموعه تلویزیونی 90 شبی «سلام» ایفا نقش خواهد کرد در گفت وگو با ایسنا، گفت: در این مجموعه نقش پسری 35 ساله و دایی خانواده را بازی می کنم که فارغ التحصیل رشته هنرهای تجسمی است که بیشتر زمان خود را در اتاق خودشان، فیلم دیدن، نقاشی کردن و غیره سپری می کند و معمولا در خودش است.


«کوری» را باید چند بار دید
جمشید مشایخی گفت: ممکن است ما زبان ایتالیایی را نفهمیم و آن ها هم زبان ما را، اما در نمایش «کوری» این ذات خداجوی انسان هاست که با هم ارتباط برقرار می کند و زبان و کشور در درجه اول اهمیت نیست. به گزارش ایکنا، «جمشید مشایخی» پس از تماشای نمایش «کوری» در جشنواره تئاتر فجر گفت: کوری داستانی است درباره انسان دوستی، عدل و ارتباط انسان با خالق هستی که به تمامی در دستورهای دینی و کتاب آسمانی ما قرآن بر آن تاکید شده است. وی ادامه داد: «کوری» نمایشی عمیق بود که باید چند بار آن را دید و مدت ها به مفاهیم عمیق آن فکر کرد.


کناره گیری آغداشلو از دبیری دوسالانه هفتم نقاشی ایران
آیدین آغداشلو دبیر هفتمین دوسالانه نقاشی ایران از سمت خود کناره گیری کرد. آغداشلو در گفت وگو با فارس با تایید این خبر درباره دلایل این تصمیم گفت:به دلیل به توافق نرسیدن انجمن هنرمندان نقاش ایران با مرکز هنرهای تجسمی تصمیم گرفتم از دبیری هفتمین دوسالانه نقاشی ایران استعفا بدهم. آغداشلو با بیان اینکه این بحث ها نزدیک به 5 ماه است ادامه دارد تصریح کرد: من آدم کم طاقتی نیستم ولی احساس کردم تلاش بی فایده ای دارم و بهترین راه این است که از دبیری این دوسالانه کنار بکشم و انجمن هنرمندان کس دیگری را برای دبیری دوسالانه انتخاب کند.


فراموشی هنرمندان غم انگیز است
جلیل فرجاد در مورد جشن بازیگران سینمای ایران که چندی پیش برگزار شد، به آناگفت: برگزاری چنین جشن هایی بسیار لازم و انگیزه بخش است به خصوص برای کسانی که به خاطر ضعف جسمانی قادر به ارائه جدیدی نیستند و مثل گذشته اسمشان سر زبان ها نیست. وی ادامه داد: همیشه نام هنرمندان در جامعه مطرح بوده است و وقتی دیگر نامشان برده می شود برایشان سخت و غم انگیز است. از شورای بازیگران برای این یادآوری متشکرم و امیدوارم این کار تداوم داشته باشد.


کمک های ویژه شهردار تهران به خانه سینما
ابتکار - بر اساس پیگیری های مدیر عامل خانه سینما مبنی بر جلب کمک های ویژه برای کمک به هنرمندان عضو خانه سینما، محمد باقر قالیباف مبلغ 3 میلیارد ریال کمک شهرداری تهران را به همین منظور اختصاص داد. با دستور شهردار تهران ملک مناسبی در ازای تحویل باغ امیر احمدی جهت تاسیس پژوهشکده سینمایی و استقرار کتابخانه تخصصی سینمای ایران هر چه سریعتر واگذار خواهد شد که یقینا بخشی از نیازهای مکانی خانه سینما را تامین خواهد کرد. لازم به ذکر است به موازات این اقدام، توافقنامه دیگری بین مدیر عامل خانه سینما و علی عسگری - رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به امضا» رسیده است که بر اساس آن مساعدت از سوی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جهت اجرای طرح های موثر در ارتقا» فرهنگی سینماگران به خانه سینما تعلق می گیرد.


نصب سیستم های حفاظت از فیلم ها در سینماهای جشنواره فیلم فجر
ابتکار- فعالیت های مربوط به نصب سیستم های حفاظتی برای حفظ حقوق مادی و معنوی صاحبان فیلم ها در سینماهای نمایش دهنده آثار جشنواره آغاز شد.این سیستم های حفاظتی به گونه ای طراحی شده که محل هر گونه تصویربرداری را شناسایی کرده و به این ترتیب امکان کپی برداری و تکثیر غیرمجاز در سالن های سینمایی جشنواره را غیرممکن می کند.این سومین سالی است که سیستم های حفاظتی و امنیتی در سینماهای جشنواره نصب می شود.


حلقه رندان عاشورایی می شود
ابتکار- ویژه برنامه عاشورایی شب شعر « در حلقه رندان» با عنوان «رندان تشنه لب» اول بهمن مقارن با آغاز ماه محرم در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.در این شب شعر عاشورایی، علی معلم دامغانی، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی بهمنی، ناصر فیض، ساعد باقری، سهیل محمودی، سیدعبدالرضا موسوی و محمد سلیمانی به ارائه اشعار عاشورایی خود خواهند پرداخت.







«کلا س هنرپیشگی کلید خورد»
علیرضا داودنژاد تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «کلا س هنرپیشگی» از سپری شدن نیمی از مراحل فیلمبرداری این فیلم خبرداد و گفت: فرم حضور در «کلا س هنرپیشگی» در جشنواره فجر را پر کردم. علیرضا داوودنژاد تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی گفت: فیلمبرداری فیلم سینمایی «کلا س هنرپیشگی» از نیمه گذشت. وی افزود: فرم حضور «کلا س هنرپیشگی» در جشنواره فیلم فجر را پر کردم و احتمالا فیلم به جشنواره می رسد. در فیلم جدید علیرضا داوودنژاد بازیگرانی چون رضا داوودنژاد، محمدرضا داوودنژاد، زهرا داوود نژاد، احترام السادات حبیبیان و کبری حسن زاده ایفای نقش می کنند. فیلمنامه «کلا س هنرپیشگی» به زندگی و روابط چند کارآموز کلا س هنرپیشگی می پردازد. داوود نژاد سال گذشته با فیلم سینمایی «مرهم» در جشنواره و فیلم فجر حضور داشت.

پایان فیلمبرداری محمد (ص)
فیلمبرداری بخش مربوط به جنوب کشور فیلم سینمایی «محمد (ص)» به کارگردانی مجید مجیدی در عسلویه پایان یافت. فیلمبرداری صحنه های مربوط به جنوب کشور به پایان رسیده و عوامل خارجی پروژه برای استفاده از تعطیلا ت سال نو میلا دی عازم کشور خود شده اند تا برای چند روز فیلمبرداری این پروژه متوقف شود. گروه تولید این پروژه طبق برنامه ریزی صورت گرفته صحنه های مربوط به جنوب کشور را با اتمام، آذر ماه به پایان رساندند.
علیرضا شجاع نوری، مهدی پاکدل، حمید فرخ نژاد، ساره بیات، محسن تنابنده و مینا ساداتی از بازیگران این فیلم هستند. فیلم سینمایی «محمد (ص)» روایتگر زندگی خاتم الا نبیا (ص) در مقطع پیش از تولد 12 سالگی ایشان است و محمدمهدی حیدریان تهیه کنندگی را بر عهده دارد.

«ماموریت غیرممکن» به نیمه رسید
تصویربرداری فیلم تلویزیونی «ماموریت غیرممکن» به کارگردانی محمدجواد رجب زاده و تهیه کنندگی حسن شکوهی از چندی قبل آغاز شده و همچنان ادامه دارد. جمشید مشایخی، حسن شکوهی، داریوش اسدزاده، شهین تسلیمی، نگین صدق گویا، محمد ابهری، عباس محبوب، رضا زنده جاه، نسیم فرخی، امیر شکوهی، علی منفرد، شهیار سعیدنیا، مهرداد قدیری و (با معرفی) حسین شکوهی بازیگران این تله فیلم هستند. در خلا صه داستان فیلم آمده است: پرویز (جمشید مشایخی) که بعد از کودتای 28 مرداد از کشور گریخته بود. اینک پس از 50 سال دوری در بازگشت به وطن با عشق دوران جوانی اش رخشانه و همین طور کاووس دوست دوران جوانی اش در سرای سالمندان دیدار می کند، اما این دیدار باعث می شود که مسیر زندگی آنها دستخوش تغییر و تحولا تی شود. در این بین فیروز (حسن شکوهی) که دانشجوی دکترای فیزیک است. با جریاناتی بسیار جالب سرنوشتش با پرویز (جمشید مشایخی) گره می خورد. فیلم تلویزیونی «ماموریت غیرممکن» در بیش از 10 لوکیشن از جمله بیمارستان توانبخشی معلولین زعفرانیه، دانشگاه شهرداری تهران و خیابان بهشت، کوچه باغ دربند، خیابان جمهوری و چند خانه ویلا یی در شمال تهران مقابل دوربین رفته است را تجربه می کند.

«بزرگ مرد کوچک» جلوی دوربین
پیش تولید فیلم سینمایی «بزرگ مرد کوچک» به کارگردانی صادق دقیقی و تهیه کنندگی مشترک پروانه مرزبان و حبیب العبادی همچنان ادامه دارد و گروه در تلا شند تا بازیگر نوجوان نقش شهید بهنام محمدی را انتخاب کنند.
پروانه مرزبان تهیه کننده درباره روند تولید فیلم توضیح داد: پیش تولید فیلم مدتی است آغاز شده و مدتی است که برای انتخاب بازیگر نقش شهید بهنام در تلا ش هستیم تا بتوانیم بازیگری مناسب برای این نقش انتخاب کنیم در این فیلم نقش بهنام از اهمیت خاصی برخوردار است و تاکنون تعداد بازیگر نوجوان را تست گرفته و با تمرین هم برای ایفای این نقش صورت گرفته اما هنوز نظر کارگردان و تهیه کنندگان را جلب نکرده و در جست و جوی نوجوانی برای ایفای این نقش هستیم. وی در ادامه درباره بازیگر نقش صالحی که دوست شهید بهنام است گفت: نقش صالحی که از دوستان نزدیک شهید بهنام است و بهنام به خاطر ایشان شهید شد را «پرهام دلدار» بازی می کند و تاکنون حضور رضا ایرانمنش، گوهر خیراندیش، شبنم قلی خانی و آرش جهاندار قطعی شده است. وی در خاتمه افزود: تمامی عوامل منتظر انتخاب نقش بهنام هستند و ما پس از انتخاب این نوجوان می توانیم به سرعت فیلم را در خرمشهر جلوی دوربین می بریم.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد