رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه بچه های مردم ساخته مجتبی احمدی

بچه های مردم

شبکه یک



هر روز عصر از شبکه یک سیما پخش می شود
«بچه‌های مردم» حرف‌هایی از جنس نوجوانان
«بچه‌های مردم» عنوان برنامه‌ای ترکیبی است که از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 و 30 دقیقه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. این برنامه با درگیر کردن نوجوانان سراسر ایران سعی می‌کند، ضمن بیان حرف‌های خوب به جوانان ونوجوانان، مطالبات و دغدغه‌های آنها را مطرح کند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد این برنامه توانسته با اقبال زیاد مخاطبان روبه‌رو شود.
تصویر «بچه‌های مردم» حرف‌هایی از جنس نوجوانان

مجتبی احمدی، تهیه‌کننده و کارگردان، درباره شکل‌گیری ایده بچه‌های مردم به جام‌جم گفت: اوایل امسال خط مشی برنامه بچه‌های مردم را با آقای مجید هاشمی‌فرا مدیر پخش شبکه یک مطرح کردم و بعد از برگزاری جلسه، اتاق فکری اعم از کارشناسان حوزه اجتماعی، کارشناسان بهزیستی در حوزه نوجوان و روان‌شناسان اجتماعی و نوجوانان نخبه درسی و ورزشی تشکیل دادیم.



رها ماهرو : از خوانندگان محترم وبلاگ رها ماهرو دعوت می کینیم تا نظرشان را درباره ی برنامه ی بچه های مردم ساخته مجتبی احمدی برای ما بفرستید .





پرهیز از شعارزدگی

احمدی ادامه داد: بعد از بررسی‌ مجدد، طرح جدید را به آقای محمد احسانی، مدیر شبکه یک ارائه کردیم و ایشان هم نظراتشان را مطرح کردند. مدیر شبکه یک علاقه‌مند بود این برنامه در حوزه نوجوان به یک اتفاق خوب منجر شود و ما هم با بهره بردن از دیدگاه وی، بخش‌های مختلف برنامه بچه‌های مردم را طراحی کردیم، زیرا می‌خواستیم برنامه برای نوجوانان آموزشی و مفرح باشد.

این تهیه‌کننده و کارگردان هنری با اشاره به هدف برنامه که زدن حرف‌های خوب برای نوجوانان است، توضیح داد: تلاش کردیم برنامه برای نوجوان خسته‌کننده نباشد. علاوه بر آن با طرح مساله برای نوجوانان، دغدغه‌های آنها را مطرح می‌کنیم. برنامه بچه‌های مردم به سوالات امروز نوجوانان می‌پردازد نه سوالات تکراری و شعاری.

بخش دخترانه و پسرانه برنامه مجزاست و محیا اسناوندی و عبدالله روا اجرای هر یک از این بخش‌ها را به عهده دارند. همچنین قرار است برنامه ویژه‌ای برای روز نوجوان پخش کند. به گفته احمدی، برنامه بچه‌های مردم؛ خواسته‌های نوجوانان از خانواده، جامعه، دولت و مسئولان را مطرح می‌کند. در بخش دخترانه دغدغه‌های دختران و در بخش پسرانه دغدغه‌های پسران مطرح می‌شود. ما در این برنامه با زدن حرف‌های متعدد و متنوع به هیچ‌وجه قضاوت نمی‌کنیم یا مساله‌ای را به نوجوانان دیکته نمی‌کنیم. فقط در تلاشیم به دغدغه‌های روز نوجوانان بپردازیم.


مجتبی احمدی:

ما در این برنامه با زدن حرف‌های متنوع به هیچ‌وجه قضاوت یا مساله‌ای را به نوجوانان دیکته نمی‌کنیم

سوژه‌ها در اتاق فکر طراحی می‌شود و گروه نویسندگان به سرپرستی مجتبی احمدی متن را می‌نویسد. در این برنامه از نوجوانان موفق نخبه علمی، ورزشی و ... دعوت می‌شود و به گفته تهیه‌کننده، با آموزش و پرورش و امور نخبگان هم ارتباط مستمر دارند. اجرای این برنامه به دو مجری سپرده شده که قبلا اجرای برنامه‌های نوجوانان را تجربه کرده بودند.

این تهیه‌کننده درباره انتخاب محیا اسناوندی و عبدالله روا توضیح داد: محیا اسناوندی تا به امروز برنامه‌هایی با عنوان مثبت من، مثل تو، سه نقطه و عصر طلایی را در حوزه نوجوان کار کرده و به عنوان گوینده هم در برنامه جمعه من در رادیو جوان مشغول فعالیت است و در برنامه‌های نمایشی رادیو سلامت هم حضور دارد. من با او برنامه عصر‌طلایی را کار کرده بودم.

وی ادامه داد: به نظرم اسناوندی فقط مجری صرف نیست و مجری ـ بازیگر است. یعنی هم در اجرا و هم در بازیگری سابقه کار دارد و همین توانایی او باعث می‌شد تا فضای برنامه در بخش دخترانه را مفرح کند. عبدالله روا هم توانایی ویژه‌ای در حوزه اجرا دارد و توانسته فضای متنوعی را در بخش پسرانه برنامه فراهم کند. سرفصل‌های برنامه هم بعد از طراحی در اختیار دو مجری گذاشته‌می‌شود. احمدی اضافه کرد: برنامه‌ بچه‌های مردم قصد دارد از نوجوانان موفق الگوسازی کند. در ایام محرم هم از نوجوانان مداح دعوت کرده بودیم. ما متناسب با موضوع هرروز گزارش‌های متنوع هم پخش می‌کنیم. حسین تورنگ، کارگردان بخش نمایش است. من از گروه فنی و تولید شبکه یک هم تشکر می‌کنم که برای این برنامه ما را همراهی کردند.

بهره بردن از تجربیات

محیا اسناوندی درباره پذیرفتن اجرای این برنامه به جام‌جم گفت: من تا به امروز اجرای چند برنامه در حوزه نوجوانان را به عهده داشتم و به‌تازگی پیشنهاد اجرای یک برنامه اقتصادی در حوزه بزرگسالان را داشتم، اما نپذیرفتم و ترجیح دادم با بهره بردن از تجربیات سال‌های گذشته باز هم برنامه‌ای برای نوجوانان اجرا کنم، زیرا قبلاً تجربه برنامه خوب و پر مخاطب عصر طلایی را با مجتبی احمدی داشتم که 80 قسمت را اجرا کردم. وی ادامه داد: معتقدم این تهیه‌کننده ریتم برنامه را خیلی خوب می‌شناسد و به قول معروف به کارش اشراف کامل دارد و همیشه کار متفاوت از مجری می‌خواهد. در مجموع برنامه‌ بچه‌های مردم آن‌قدر ویژگی داشت که مرا برای اجرا ترغیب کند. علاوه بر آن من در این برنامه مجری صرف نیستم و مجری ـ بازیگر هستم. در مجموع در این برنامه حرف دل نوجوانان را می‌زنیم و مضمون نمایش‌ها در این برنامه طنز و شیرین است، به همین دلیل مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

محیا اسناوندی:

در این برنامه حرف دل نوجوانان را می‌زنیم و مضمون نمایش‌ها طنز و شیرین است، به همین دلیل مورد توجه مخاطبان است

این مجری با اشاره به یکی از موضوعات این برنامه توضیح داد: در یکی از قسمت‌های برنامه و در بخش دخترانه به دربی فوتبال پرداختیم و من هم با اطلاعاتی که از سال‌های قبل داشتم درباره این موضوع صحبت کردم که اتفاقا با اقبال مخاطبان هم روبه‌رو شد، حتی آن روز هم حدود 4000 پیامک توسط نوجوانان دختر برای ما ارسال شد. اجرای این برنامه نه‌تنها برای من متفاوت بود، بلکه برای بینندگان هم خیلی جذاب بود که چطور یک خانم درباره دربی فوتبال صحبت می‌کند.

بامعرفت‌ترین مخاطبان دنیا

عبدالله روا، این روزها اجرای بخش پسرانه برنامه بچه‌های مردم را به عهده دارد. وی گفت: اجرای برنامه در حوزه نوجوانان برایم تجربه شیرینی است. سال 91 برنامه شیش‌‌تایی‌ها را برای شبکه دو اجرا کردم. گرچه در این سال‌ها برنامه‌های مختلفی برای بزرگسالان اجرا کردم، اما برنامه نوجوانان چیز دیگری است. می‌توانم در یک جمله بگویم که نوجوانان بامعرفت‌ترین مخاطبان محسوب می‌شوند. با اجرای این برنامه احساس می‌کنم حس نوجوانی در دل من زنده شده است.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون



--------------------

«بچه‌های مردم» رنگ محرم می‌گیرد/ مجری جدید به برنامه آمد
بچه های مردم
شناسهٔ خبر: 2941949 - جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
هنر > رادیو و تلویزیون
برنامه تلویزیونی «بچه های مردم» که از دو هفته پیش هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه یک می رفت، در ایام ماه محرم حال و هوای دیگری خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی احمدی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «بچه های مردم» درباره تغییرات این برنامه در ایام ماه محرم گفت: با توجه به جنس و نوع نگاه‌مان به گروه سنی نوجوان و لحن برنامه با کمک های محمد احسانی مدیر شبکه یک و مجید هاشمی‌فر مدیر پخش این شبکه دست به تغیراتی بنیادی در دکور برنامه زدیم. ما با حفظ گروه پیشین، عبدالله روا را به تیم جلوی دوربین اضافه کردیم تا او با سابقه ایی که در اجرا برای گروه سنی نوجوان دارد رنگ و لعاب جدیدی را در رخ به رخ شدن ما با مخاطب ایجاد کند.

وی ادامه داد: در کنار عبدالله روا، محیا اسناوندی کماکان بخش دخترانه برنامه را پیش خواهد برد و میثم بیدقی و سهیل بابایی بازیگران نمایش های برنامه «بچه های مردم» خواهند بود. من دعوت می کنم نوجوانان به همراه خانواده های خود در ایام محرم و البته پس از روزهای سوگواری هم مخاطب ما باشند. برنامه های ویژه ای برای این ایام تدارک دیده شده است و ما تصمیم داریم با زبان و کلام جدیدی به محرم و اهداف امام حسین(ع) بپردازیم. شناخت مسیر، و انتخاب هدف، روحیه زیر بار ظلم نرفتن، عزت و ذلت و وفاداری به عهد الفبای این روزهای «بچه های مردم» خواهد بود که در کنار مهمانان ویژه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

احمدی بیان کرد: «بچه های مردم» مصمم است به حال و احوال عزاداری نوجوانان در اقصی نقاط کشور بپردازد و نمایش سبک و سیاق عزاداری در اقوام مختلف ایرانی جزو بخش های اصلی برنامه ما در محرم خواهد بود.

خوانندگی ترانه تیتراژ این برنامه بر عهده رضا صادقی است.


-----------------------

 عبداله روا به بچه های مردم رسید


عبدالله روا از شنبه 25مهرماه در کنار محیا اسناوندی برنامه بچه های مردم را اجرا می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، برنامه تلویزیونی "بچه های مردم" که از دو هفته پیش هر روز از شنبه تا چهارشنبه؛ حوالی ساعت۱۶/۳۰ روی آنتن شبکه یک سیما می رفت از آغاز این هفته با حال و احوالی متفاوت در دکور و اجرا ویژه برنامه ایی با حال و هوای کربلا خواهد داشت.
مجتبی احمدی تهیه کننده این برنامه تلویزیونی که سال گذشته برنامه "عصر طلایی"را برای شبکه پنج کارگردانی و تهیه کرده است گفت: با توجه به جنس و نوع نگاهمان به گروه سنی نوجوان و لحن برنامه پس از ده برنامه با لطف جناب آقای احسانی مدیر محترم شبکه و جناب آقای هاشمی فرا مدیر محترم پخش  دست به تغییراتی بنیادی در دکور و رنگ و لعاب برنامه زدیم و با حفظ گروه پیشین عبداله روا را به تیم جلوی دوربین اضافه کردیم تا او با سابقه ایی که در اجرا برای گروه سنی نوجوان دارد رنگ و لعاب جدیدی را در رخ به رخ شدن ما با مخاطب ایجاد کند.
در کنار روا ، محیا اسناوندی کماکان اجرای بخش دخترانه برنامه را پیش خواهد برد و میثم بیدقی و سهیل بابایی بازیگران نمایش های برنامه بچه های مردم خواهند بود.
احمدی افزود:دعوت می کنم نوجوانان و خانواده های گرامی شان در ایام محرم و البته پس از روز های سوگواری سرور و سالار شهیدان هم مخاطب ما باشند. برای این روزها و شب های عزیز برنامه های جذاب  و ویژه ایی تدارک دیده ایم. تصمیم داریم با زبان و کلام جدیدی به محرم, هدف امام حسین(ع) ، واقعه عاشورا و.... بپردازیم.
شناخت مسیر, و انتخاب هدف, روحیه زیر بار ظلم نرفتن, عزت و ذلت, وفاداری به عهد و ....الفبای این روزهای بچه های مردم خواهد بود که در کنار مهمان ویژه ایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
"بچه های مردم" مصمم است به حال و احوال عزاداری نوجوانان در اقصی نقاط کشور بپردازد و نمایش سبک و سیاق عزاداری در اقوام مختلف ایرانی جز بخش های اصلی برنامه ما در محرم خواهد بود.
وی ادامه داد: از همین جا دعوت می کنم  عکس ها و فیلم های خودتان را از حضور و فعالیت در خیمه حسینی برایمان بفرستید تا با نمایش در برنامه بتوانیم گوشه ایی از ارادت نوجوان ایرانی را به این ماه عزیز و امام حسین ع و خاندانش منعکس کنیم.
هر روز یک سوال و هر هفته یک تبلت هدیه موسسه "حامی سیما" مجری طرح برنامه است به نوجوانان همراه" بچه های مردم"  که با ما در ارتباط هستند.
حسین تورنگ کارگردان آیتم ها, مجتبی فرجی مدیر تولید, بهاره امینی طراح صحنه , ایمان جمالی مدیر اجرای دکور ,و گروه ساخت تیتراژ حسین تورنگ ، مهدی جوزانی و محمدآقا میری و رضا صادقی خواننده تیتراژ برخی ازعوامل این کار هستند.

همچنین مهران الماسی طراحی لوگوی این برنامه را بر عهده داشته و اشکان حاجی عبدالهی در هماهنگی امور مسوولین  با این پروژه همکاری دارد . میثم صدقی گرافیست و طراح سایت برنامه است. حمید باب الحوایجی گزارشگر و علاالدین سوری ومحمد باریکانی تصویر بردار پلی بک های تولیدی ، محمد آقا میری  امور گرافیکی مربوط به برنامه و میثم ملکی پور تدوین برنامه را به دست دارد. و همچنین فاطمه جانثاری و نازنین گودرزوند کار تحقیق مطالب و نگارش برنامه را برعهده دارند و رضا مهاجر دستیار امور تولید "بچه های مردم"است.

برنامه بچه های مردم از شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت 16:30 به روی آنتن شبکه یک سیما می رود.


تاریخ انتشار: شنبه 25 مهر 1394

نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:57 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهااااا جون به دو خبر قدیمی هنری همراهتم


سی امین جشنواره تئاتر فجر پایان یافت

در هفته گذشته سی امین جشنواره تئاتر فجر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان تئاتر به کار خود پایان داد که به معرفی برگزیدگان آن می پردازیم.
شیما میرحمیدی «طراح صحنه نمایش» به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" برگزیده شد همچنین در این بخش "رضا عباسی" و "امین سالاری" طراحان صحنه نمایش "رویای تفتیده " مورد تقدیر قرار گرفتند.

بازیگری مرد
" حمیدرضا آذرنگ " برای بازی در نمایش "خون رقصه" بازیگر برگزیده شد.
در این بخش گروه از بازیگران نمایش "پری" و حسین امیدی بازیگر نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید " تقدیر شد.

بازیگری زن
" ثریا شیرزادی" برای بازی در نمایش "مرگ کسب و کار من است" به عنوان برگزیده معرفی شد، همچنین در این بخش از "نسیم ادبی" و "گیتی قاسمی" برای بازی در نمایش "خون رقصه" تقدیر به عمل آمد.

نمایشنامه نویسی
" سلما رفیعی" برای نمایش " به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" نویسنده برتر شد. "خیراله تقیانی پور" برای نمایش "پری" و "صحرا رمضانیان" برای نمایش "مرگ کسب و کار من است" مورد تقدیر قرار گرفتند.

کارگردانی
" سمانه زندی نژاد " برای کارگردانی نمایش "به مراسم مرگ داداش خوش آمدید" کارگردان برگزیده شد همچنین از "حسین پاکدل" برای کارگردانی نمایش "عشق و عالیجناب" و "آرش دادگر" برای کارگردانی نمایش "بازگشت افتخارآمیز مردان جنگ" تقدیر به عمل آمد.
ضمنا آتیلا پسیانی و حمیدرضا آذرنگ با نمایش های "ریچارد سوم" و "دولیتر در دولیتر صلح" بیشترین جوایز بخش مسابقه بین الملل سی امین جشنواره تئاتر فجر را از آن خود کردند.
بخش بین الملل
در بخش موسیقی جایزه " مسعود سخاوت دوست" برای نمایش "دولیتر در دولیتر" اختصاص پیدا کرد.
در بخش طراحی صحنه نیز جایزه به "یوشیکا تسو ایتو" برای نمایش "قصر مه آلود" از کشور ژاپن اهدا شد.
در بخش بازیگر مرد " صابر ابر" برای بازی در نمایش "ریچارد سوم"
در بخش بازیگری زن " ناتالی منتا" برای نمایش "بیست هزار فرسنگ زیر دریا" جوایز را تصاحب کردند.
در بخش نمایشنامه نویسی " حمیدرضا آذرنگ " برای نمایش "دولیتر در دولیتر صلح" نویسنده برتر جشنواره تئاتر فجر شد.
جایزه بخش کارگردانی نیز به "آتیلا پسیانی" برای نمایش "ریچارد سوم" تعلق گرفت.
در این مراسم جایزه ویژه سی امین جشنواره تئاتر فجر به نمایش "قصر مه آلود" از کشور ژاپن و جایزه بزرگ این جشنواره به نمایش "ریچارد سوم


***
****
**********
****
***


همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر
اجرای عمومی نمایش ها از سر گرفته می شود


همزمان با مراسم اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، نمایش ها اجرای عمومی خود را در تالارهای مختلف از سر می گیرند.امسال، برخلاف دوره های قبل، همزمان با برپایی مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر، نمایش ها اجرای عمومی خود را در تالارها از سر می گیرند.بر همین اساس، در مجموعه تئاتر شهر، نمایش های «پهلوان پنبه» کار فریبا رئیسی و «خواب دیدم پاره های ماه چون پر می بارد» کار مریم معینی در تالار کوچک، «شوایک» کار کوروش نریمانی، «مرگ فروشنده» کار نادر برهانی مرند در تالار قشقایی، «نجواهای شبانه» کار عباس غفاری در تالار نو، «عشقه» کار محمد رحمانیان در تالار چهارسو، «تهران- پرندک» کار سپیده نظری پور و «آنکه گفت آری، آنکه گفت نه» کار مهرداد رایانی مخصوص در تالار سایه روی صحنه خواهد بود.همچنین نمایش «اکبرآقا آکتور تئاتر» به کارگردانی اکبر عبدی نیز تا پایان هفته جاری (جمعه 29 دی ماه) در تالار سنگلج روی صحنه خواهند رفت.علاوه بر این، نمایش «قصه سیبی که نصف نشد» کار مجتبی مهدی در تالار هنر روی صحنه خواهد رفت.آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ساعت 18/30 امروز درتالار وحدت برگزار خواهد شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد