رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند «این شرح بی‌نهایت» ساخته مصطفی دالایی

بی نهایت از شبکه یک



مستند "این شرح بی‌نهایت" با موضوع پیاده روی اربعین حسینی از امروز تا سه شنبه از شبکه یک پخش می شود.
این مستند مستند قصه عاشقانی است که کیلومترها راه را به عشق مولایشان حسین علیه السلام تا کربلا پای پیاده طی می کنند.
در این مستند که به کارگردانی مصطفی دالایی و در بخش های حدود 30 دقیقه ای تهیه شده است جلوه های زیبای پیاده روی 250 کیلومتری زائران اربعین به تصویر کشیده می شود.
در این مستند همچنین خدمت رسانی کسانی که "موکب" نامیده می شوند، نشان داده می شود که  با هر چه  در توان دارند نظیر تهیه محلی برای استراحت مسافران، خوراک، پوشاک و ... به زائران خدمت می کنند و در نهایت خود به زائران امام حسین می پیوندند.
گفتنی است این مستند که در گروه مستند شبکه یک تهیه شده است، از امروز شنبه 7 آذر تا10 آذر هر روز ساعت  15:50 از شبکه یک پخش می شود.


رها ماهرو : بازدید کنندگان عزیز ، لطفا نظر و انتقاداتتان را درباره ی مستند این شرح بی نهایت که در وبلاگ رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید






پخش مستند «این شرح بی نهایت» از شبکه یک

مستند «این شرح بی‌نهایت» با موضوع پیاده روی اربعین حسینی از امروز تا سه شنبه از شبکه یک پخش می شود.
خبرگزاری فارس: پخش مستند «این شرح بی نهایت» از شبکه یک

به گزارش خبرگزاری فارس، این مستند قصه عاشقانی است که کیلومترها راه را به عشق مولایشان حسین علیه السلام تا کربلا پای پیاده طی می کنند.

در این مستند که به کارگردانی مصطفی دالایی و در بخش های حدود 30 دقیقه ای تهیه شده است جلوه های زیبای پیاده روی 250 کیلومتری زائران اربعین به تصویر کشیده می شود.

در این مستند همچنین خدمت رسانی کسانی که موکب نامیده می شوند، نشان داده می شود که با هر چه در توان دارند نظیر تهیه محلی برای استراحت مسافران، خوراک، پوشاک و ... به زائران خدمت می کنند و در نهایت خود به زائران امام حسین می پیوندند.

این مستند که در گروه مستند شبکه یک تهیه شده است، از امروز شنبه 7 آذر تا 10 آذر هر روز ساعت 15:50 از شبکه یک پخش می شود.


http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1393/09/05/13930905000439_PhotoA.jpg


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:55 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جون به دو خبر قدیمی همراهتم


علیرضا رئیسیان کارگردان و داور سی امین جشنواره فیلم فجر درباره اهدا نکردن سیمرغ بلورین بهترین فیلم در جشنواره اظهار داشت :
باید به رای اکثریت مردم احترام گذاشت

یکی از اعضای هیات داوران سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر درباره اعطا نکردن سیمرغ بلورین بهترین فیلم، گفت: سیمرغ بلورین بهترین فیلم باید به اثری اهدا شود که از نظر محتوا، فرم ، ساختار، تهیه کننده و سرمایه گذار کاملا برتر باشد، اما هیچ فیلمی واجد همه این شرایط نبود.
علیرضا رییسیان در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: در جشنواره فجر جایزه بهترین فیلم را به تهیه کننده آن می دهند. تمام کاندیداهای بخش بهترین فیلم به جز «پل چوبی» سرمایه گذاری دولتی داشتند. همچنین جایزه بهترین فیلم جشنواره باید علاوه بر تهیه کنندگی مناسب، محتوا، فرم و ساختار شاخصی نیز داشته باشد که ما اثری واجد همه این شرایط در جشنواره نداشتیم. وی در پاسخ به سوالی درباره نظرش پیرامون اعطای جوایز سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر اظهار کرد: من به جهت کارشناسی از تمام کاندیداها در تمامی بخش های جشنواره دفاع می کنم و حاضرم دلایل فنی چینش کاندیداها در بخش های مختلف را توضیح دهم. این عضو هیات داوران سودای سیمرغ جشنواره سی ام در عین حال افزود: جوایز نهایی بر اساس رای گیری بین تمامی اعضا داده شد و شاید در بعضی از بخش ها، من فرد دیگری را مستحق دریافت جایزه می دانستم و برای آن هم دلایلی داشتم، اما باید به آرای اکثریت احترام گذاشت.
رئیسیان در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه «آیا فکر نمی کنید تعدادی از آثار بخش مسابقه سینمای ایران فیلم های مناسبی برای این بخش نبودند؟» ، بیان کرد: قطعا این گونه است. ما این موضوع را هم در اواسط و هم در انتهای داوری به دبیر محترم جشنواره اعلام کردیم که تعداد 32 فیلم برای بخش مسابقه زیاد است و تعدادی از آثار شرایط حضور در بخش مسابقه سینمای ایران نیستند.
وی ادامه داد: هیات داوران باید در پنج شش روز 32 فیلم را مشاهده و تحت شرایط زمانی بسیار فشرده داوری می کرد . طبیعی است که در این شرایط خطاهای انسانی نیز بروز پیدا کرده و بخشی از جزئیات فیلم ها نادیده گرفته می شود. ما باید در 16 رشته 32 فیلم را ارزیابی می کردیم و طبیعتا 16 نفر خوشحال و 74 نفر از جوایز ناراحت می شدند که این خودش کار را سخت تر می کرد.
رئیسیان با بیان این که «نهایتا 20 یا 22 فیلم برای بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره فجر کافی است» ، تاکید کرد: طبیعی است که تعدادی از فیلم های بخش مسابقه سینمای ایران نباید در این بخش حضور می یافتند اما ظاهرا نهادها و ارگان هایی که فیلم می سازند فشارهای زیادی می آورند تا فیلم شان در بخش مسابقه سینمای ایران حاضر باشد و جشنواره سی ام هم ظاهرا می خواست همه گیر برگزار شود.
این کارگردان در پایان گفت وگو، درباره پیش بینی اش از وضعیت اکران سال 91 سینماها عنوان کرد: من خیلی در اکران متخصص نیستم، اما فکر می کنم در اکران سالی شبیه به سال 89 با وضعیتی متوسط در فروش را پیش رو خواهیم داشت. من در میان فیلم های بخش مسابقه اثری که بتواند مرزهای فروش را بشکند مشاهده نکردم.



--------------------------------------

در برنامه ملاقات و مهر
طهماسب و جبلی از کودکی هایشان گفتند

ابتکار- مجله داخلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1355 در کادری مربع شکل عکس نوجوان موفقی را چاپ کرده و موفقیت های هنری این عضو پسر مرکز شماره 9 کانون را در تهران ستوده بود نام این نوجوان که آن روزها پنج سال از تاریخ عضویتش در کتابخانه می گذشت، ایرج طهماسب است.
ایرج اکنون 30 سال پس از آن تاریخ مجله را در دست گرفته و پای در کتابخانه ای گذاشته است که روزگاری در آن با هم سن و سالانش تئاتر بازی می کرد، موسیقی را زیر نظر حسین علیزاده فرا می گرفت و پشت میزهای کوچک مرکزی که در محله وحیدیه تهران قرار دارد، کتاب می خواند.
26 دی در برنامه ای با عنوان ملاقات و مهر سه نسل از کودکان و نوجوانان عضو این کتابخانه قدیمی کانون که سال 1347 در شرق تهران بنا نهاده شده است خاطرات خود را به اشتراک گذاشتند و در فضایی صمیمی و بی تکلف از زبان ایرج طهماسب، حمید جبلی و هنرمندان میهمان برنامه از گذشته هایی گفتند که مربیانشان به آنها کتاب می دادند و بچه ها واژه واژه و سطر به سطر آن را می خواندند و درس زندگی می آموختند.
ابتدای این مراسم بچه ها سرود خواندند و متنی از زبان مربیان پیشین کانون -که تعدادی از آنها در محل کتابخانه حاضر بودند خوانده شد- که در آن خطاب به ایرج و حمید گفته شده بود که ما هنوز در کوچه پس کوچه های وحیدیه صدای پای کودکانه شما را می شنویم و با گریه های شما غمگین و با خنده های شما شاد می شویم.
ایرج طهماسب در سخنانی گفت: نمی دانم چه گونه باید به چنین مکانی ادای دین کنم برای خود من اگر این قطعه از زمین نبود مشخص نمی شد الان کجا بودم و چه کار می کردم کانون انسان هایی را تربیت کرد که یاد بگیرند به دیگران سلام بدهند رفتارهای فردی را کنار گذاشته و اجتماعی شوند من چگونه باید تشکر کنم از کسانی که ما و شیطنت های کودکانه و اصرارهای زیاد ما را تحمل می کردند و خدا می داند یک کتابدار ساده که به دست کودکان کتاب می دهد چه لطفی می کند در حق جامعه و نسل های بعدی آن و ما از کانون چیزهای زیادی یاد گرفتیم.
حمید جبلی هم در این مراسم گفت: الان نمی دانم کانون برای شما چه جایی است ولی آن موقع ما یا باید می رفتیم در کوچه و خیابان و دنبال کارهای ناپسند یا در خانه می نشستیم و راه سوم ما حضور در کتابخانه کانون بود و من اگر به مدرسه می رفتم تمام فکر و حواسم به این بود که مدرسه کی تعطیل می شود تا خود را به کانون برسانم.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد