رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه خلاقیت در معماری ساخته حسنعلی اربابی

پخش از : شبکه آموزش
ژانر : آموزشی
دسته بندی : اجتماعی
زبان : فارسی
درباره " خلاقیت در معماری "

مجموعه ترکیبی خلاقیت در معماری با هدف آموزش خلاقیت و نگاه معمارانه به محیط، در طرح و شکلی نو، به روی آنتن شبکه آموزش می‌رود.
خلاقیت در معماری به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حسنعلی اربابی، است.
در هر قسمت از مجموعه خلاقیت در معماری عمادالدین زند، یکی از جوان‌ترین مهندسان کشور و مجری کارشناس این برنامه با کنار هم قرار دادن وسایل روزمره زندگی یک پلان معماری می‌سازد.
 
همچنین در برنامه خلاقیت در معماری اسکیس هم‌ آموزش داده می‌شود؛ اسکیس شکل طراحی اولیه ساختمان‌ و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسکیس برمی‌گردد، این برنامه در واقع به نوعی به خلاقیت در معماری و اسکیس در کنار هم می‌پردازد.
 
موضوع اصلی برنامه خلاقیت در معماری، داشتن یک خلاقیت و نگاه معمارانه نسبت به محیط اطرافمان است و این‌ که این نگاه معمارانه را چگونه با مهارت‌های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.
 
خلاقیت در معماری، یک مجموعه آموزشی ـ ترکیبی با روایت مستندگونه است که در 50 قسمت 30 دقیقه‌ای است که از شبکه آموزش پخش می گردد.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت پنجاه و در واقع قسمت آخر از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

 در این دوره آموزشی که با محوریت آموزش تکنیک های اسکیس و راندو بود، سعی کردیم به پرورش خلاقیت ذهنمان نیز بپردازیم و در هر قسمت تمرینی برای تقویت خلاقیت انجام دادیم. در هر جلسه از موضوعات و اشیاء معمولی اطرافمان استفاده کردیم و سعی کردیم با تغییر کیفیت نگاهمان، فرم های معماری زیبایی خلق کنیم. در این قسمت نیز همانند تمام قسمت های قبلی سعی می کنیم از ترکیب بندی و چیدمان چندین موضوع معمولی به یک فرم معمارانه دست یابیم و به اسکیس و راندوی آن بپردازیم.

امیدواریم این دوره آموزشی برای علاقمندان به طراحی مفید فایده واقع شده باشد.

 قسمت آخر مجموعه خلاقیت در معماری در ادامه با سازه برتر همراه باشید.

ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و نهم از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

شما مطمئنا بعنوان یک طراح و یا دانشجوی معماری واژه چیدمان و ترکیب بندی را می شناسید، در این دوره آموزشی سعی می کنیم ابتدا یک ترکیب بندی و چیدمان انجام دهیم و سپس آنرا تبدیل به یک اسکیس کنیم؛ در واقع قصد داریم یک مدلسازی انجام دهیم.

این کار یک تمرین بسیار ساده است که شما می توانید براحتی آنرا انجام دهید، با هر شی ای می توانید این کار را انجام دهید.برای انجام یک تمرین معماری دیگر در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و هشتم از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

شما بعنوان یک طراح و یا دانشجوی طراحی و یا دانشجوی معماری کیفیت نگاهتان نسبت به محیط اطراف چگونه است؟ آیا با کیفیت بالایی به محیط اطرافتان نگاه می کنید؟ به این معنی که آیا شما پس از دیدن یک موضوع به سادگی از آن عبور می کنید و یا زیبایی که در فرم آن هست را تجزیه تحلیل می کنید؟ این اتفاق ممکن است در خیلی از موضوعات بیفتد.

همچنان که در این آموزش یک خودکار خیلی ساده الهام بخش طراحی ما می باشد و فرم آنرا با استفاده از خلاقیت مان به یک طرح معماری تبدیل می کنیم.

 این آموزش در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و هفتم از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

طبیعت همواره در طول تاریخ الهام بخش بسیاری از آثار تاریخی بوده است ، برای هنرمندان و معماران زیادی الهام بخش بوده و آثار بسیاری را می بینیم که از طبیعت الهام گرفته شده است. در این قسمت از تصویر یک پرنده استفاده خواهیم کرد و از فرم آن برای رسیدن به یک طرح معمارانه و طراحی اسکیس بهره خواهیم برد.

برای انجام یک تمرین معماری دیگر در ادامه با سازه برتر همراه باشید.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و محترم لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه آموزنده خلاقیت در معماری که از شبکه آموزش تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و ششم از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

میزان پیشرفت شما در زمینه اسکیس و راندو بیشتر از اینکه به استعداد و توانایی ذاتی شما مربوط باشد به تمرین شما مربوط می شود؛ بعنوان یک دانشجوی معماری و یا کسی که کار طراحی انجام می دهد در طول یک هفته چقدر تمرین اسکیس و راندو انجام می دهید؟ اسکیس یکی از مسائلی است که در زمینه طراحی حرفه ای اهمیت فراوانی دارد.

در این قسمت نیز برای انجام یک تمرین جذاب و حرفه ای اسکیس و راندو با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
 به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و پنجم از سری آموزش های اسکیس و راندو همراه شما هستیم.

اگر فکر می کنید برای طراحی کردن محدودیت دارید ، اگر فکر می کنید امکانات محدودی در اختیارتان هست با این مجموعه آموزشی همراه باشید. جالب است بدانید که خلاقیت اساسا در محدودیت ها پرورش می یابد .

در مجموعه خلاقیت در معماری و در این قسمت با استفاده از امکانات محدود و چندین موضوع ساده یک حجم معماری خلق می کنیم و در ادامه به اسکیس و راندوی آن خواهیم پرداخت.  این آموزش در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید . با قسمت چهل و چهارم از سری آموزش های اسکیس و راندو همراه شما هستیم.

 دانشجوهای معماری همیشه در طول تاریخ دو دسته بوده اند! گروه اول گروهی که اسکیس بلد نبودند و گروه دوم گروهی که اسکیس بلد نبودند اما یاد گرفتند! هر دانشجویی با استعدادی در سطح متوسط حتی می تواند در زمینه اسکیس بسیار موفق باشد، و رمز موفقیت فقط تلاش و پشتکار و تمرین می باشد.

برای انجام یک تمرین معماری دیگر در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید . با قسمت چهل و سوم از سری آموزش های اسکیس و راندو همراه شما هستیم.

دست شما ابزاری بسیار قدرتمند است که می تواند برای طراحی به شما کمک کند، ما بطور روزانه در محیط اطرافمان با تعداد زیادی ابزار و اشیار سر و کار داریم که هر کدام از آین موضوعات دارای خاصیت حجمی می باشند، ما می توانیم از این خاصیت حجمی اشیا استفاده کنیم برای اینکه یک ترکیب بندی معماری و یک چیدمان حجمی انجام دهیم ، و سپس از روی آن اسکیس بزنیم و یک ساختمان طراحی کنیم.

برای انجام یک تمرین معماری دیگر در ادامه با ما همراه باشید.
http://architectur.ir/wp-content/uploads/2014/06/emad-660x330.jpg
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت چهل و دوم از این مجموعه آموزشی در خدمت علاقمندان به اسکیس و راندو هستیم.

 قدرت تخیل می تواند به یک ابزار بسیار مهم و قدرتمند برای هر طراح تبدیل شود ، یک طراحی حرفه ای نیازمند تخیل است. زیبایی های اطراف چیزهایی هستند که ما می توانیم از آنها برای طراحی استفاده کنیم، اگر نگاه متفاوتی به اطراف مان داشته باشیم. در این آموزش از تصویر یک پروانه استفاده می کنیم و آنرا تبدیل به یک ساختمان می کنیم و سپس به راندوی آن می پردازیم.

برای انجام یک تمرین معماری دیگر در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این بخش از سازه برتر با قسمت چهل و یکم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری همراه شما هستیم.

در این مجموعه آموزشی به آموزش تکنیک های اسکیس و راندو و همچنین خلاقیت و ایده پردازی در قالب تمرین های معماری می پردازیم. انجام این تمرین ها به ما کمک خواهد کرد تا کیفیت نگاهمان را به محیط اطراف بالا ببریم.

در تمرین امروز از چند موضوع ساده استفاده می کنیم و یک ترکیب بندی معماری بوجود می آوریم و آنرا به اسکیس تبدیل خواهیم کرد.  این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید . با قسمت چهلم از این دوره آموزشی همراه با شما هستیم.

ماکت سازی و مدلسازی یکی از راه هایی است که برای یادگیری طراحی معماری میتوان از آن کمک گرفت. این روش در درک سه بعدی احجام و فرم هایی که مد نظر طراحی است کمک بسیاری می کند؛ در این آموزش نیز یک تمرین معماری اسکیس و راندو انجام خواهیم داد اما قبل از آن با استفاده از مقوا یک مدلسازی انجام خواهیم داد و یک ماکت اتودی صفحه ای خواهیم ساخت.

برای انجام یک تمرین معماری هیجان انگیز دیگر در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید. در این بخش از سازه برتر با قسمت سی و نهم از این مجموعه آموزشی زیبا همراه شما هستیم.

 اسکیس و راندو موضوعاتی هستند که ما بعنوان یک معمار، بعنوان یک دانشجوی معماری و بعنوان کسی که علاقمند به معماری است نیاز داریم که به این موضوعات مسلط باشیم تا بتوانیم طراحی کنیم ؛ طراحی دستی یک قدرت و ابزار مهم است برای یک طراح.

در این قسمت نیز با استفاده از چندین موضوع یک فرم معماری بوجود می آوریم و سپس یک تمرین اسکیس و راندو خواهیم داشت. این تمرین ها کمک می کنند که قدرت طراحی خود را بالا ببریم.

 این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت سی و هشتم از این مجموعه آموزشی اسکیس و راندو با شما هستیم. شما بعنوان یک دانشجوی معماری در طول هفته چقدر تمرین اسکیس و راندو دارید؟

تنها راز موفقیت در یادگیری اسکیس و راندو داشتن پشتکار است. ابزار خاص و یا امکانات خاصی نیاز نیست ، تنها کافیست که پشتکار داشته باشید و تمرین کنید.

برای انجام یک تمرین معماری دیگر و یک آموزش اسکیس و راندوی دیگر در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
 به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت سی و هفتم از این مجموعه آموزشی با شما هستیم. هدف این مجموعه این است که با روش های بسیار ساده و قابل دسترسی برای تمام افراد ، تمرین های متفاوتی از ایده تا اسکیس و راندو انجام شود.

در این آموزش سعی می کنیم از تصویر یک پرنده استفاده کنیم و از روی آن اسکیس بزنیم و یک ساختمان خلق کنیم ؛ در واقع این یک روش برای طراحی نیست ، یک روش برای اسکیس است. ضمنا در بخش پایانی آموزش به معرفی و بررسی مسجد جامع یزد نیز خواهیم پرداخت.

 این آموزش در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید . با قسمت سی و ششم از این مجموعه آموزشی با شما هستیم .

شما چقدر تمرین اسکیس می کنید؟ شما چقد برای طراحی دستی وقت می گذارید؟ خیلی مهم است که یک دانشجوی معماری یا علاقمند به طراحی وقت بگذارد و برای قوی شدن طراحی دستش تمرین کند. در این قسمت نیز با ما همراه باشید تا یک تمرین معماری دیگر برای آموزش اسکیس و راندو انجام دهیم.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این بخش از سازه برتر با قسمت سی و چهارم از مجموعه آموزشی اسکیس و راندوی ” خلاقیت در معماری ” با شما هستیم. اگر بخواهیم طراحی معماری را به دو بخش عمده تقسیم کنیم یکی بخش فرم است و دیگری بخش عملکرد ؛ و مطمئنا این دو باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند.

در این مجموعه بیشتر به فرم معماری خواهیم پرداخت و تمرین های معماری در مورد طراحی فرم انجام خواهیم داد. همچنان که در این آموزش از تصویر یک پرنده شروع خواهیم کرد و آنرا به یک فرم زیبای معماری خواهیم رساند.

 این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید . با یک قسمت دیگر از این مجموعه آموزشی همراه شما هستیم . بهترین زمانی که یک معمار فرصت خلاقیت و آزاد اندیشی دارد زمان دانشجویی است ، بخاطر اینکه فارغ از واقعیات می تواند خط بکشد ، و فارغ از تمامی مسائل فنی طراحی کند ، از تخیلاتش استفاده کند و خیلی راحت فکر کند .

این مسئله خیلی مهم است که بتوانیم از این فرصت و قابلیت استفاده کنیم . اگر دانشجوی معماری هستید و یا اگر علاقمند به طراحی هستید برای انجام یک تمرین معماری و تمرین اسکیس و راندو در ادامه با سازه برتر همراه باشید. این تمرین به ما کمک خواهد کرد تا کمی متفاوت بیاندیشیم.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت سی و سوم از مجموعه آموزشی ” خلاقیت در معماری” با محوریت آموزش اسکیس و راندو با روشهای متفاوت همراه شما هستیم. در این قسمت نیز یک تمرین معماری انجام خواهیم داد ، تمرین ایجاد یک چیدمان و ترکیب بندی که به ما کمک می کند تا نگاهمان را به محیط اطراف تغییر دهیم ، سعی کنیم از زوایای متفاوتی به محیط اطراف نگاه کنیم ، چه طبیعت چه اشیایی که در اطراف ما قرار گرفته اند.

 این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید . شما چقدر به تجربه کردن علاقه دارید؟ چقدر شیوه های مختلف طراحی را امتحان می کنید؟ اگر دانشجوی معماری یا هنر هستید و یا علاقمند به طراحی هستید ، برای یک تمرین معماری و اسکیس آماده باشید.

در این تمرین با استفاده از نقوش اسلیمی سعی می کنیم یک حجم معماری خلق کنیم و اسکیس بزنیم و به راندوی آن بپردازیم. آموزش رسم پرسپکتیو بر اساس نقاط گریز ، اسکیس ، طراحی محیط و تکنیک های مختلف راندو از قسمت های مهم این مجموعه می باشد.  این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. در این بخش هم می خواهیم یک تمرین دیگر انجام دهیم ، یک تمرین برای بهتر نگاه کردن و یک تمرین برای اسکیس و راندو .

در این قسمت با استفاده از تصویر یک برگ ، سعی می کنیم از زاویه ای متفاوت به آن نگاه کنیم و آنرا تبدیل به یک اسکیس و یک ساختمان کنیم .

 این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید. شما بعنوان یک دانشجوری معماری یا دانشجوی رشته های طراحی هنگامیکه به طبیعت می روید آیا فقط از زیبایی های آن لذت می برید؟ یا اینکه سعی می کنید زیبایی ها را ببینید و از آنها در کارتان استفاده کنید؟

در تمرین معماری این قسمت به سراغ طبیعت می رویم و از تصویر دو پرنده که بر روی شاخه درختی نشسته اند استفاده می کنیم ، الگو برداری می کنیم و یک فرم معماری خلق می کنیم ؛ و در ادامه طبق معمول به طراحی اسکیس و راندوی آن با تکنیک های مختلف می پردازیم.

 این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت بیست و نهم از مجموعه آموزشی اسکیس و راندوی خلاقیت در معماری همراه با شما هستیم. همه ما برای موفقیت به سه چیز نیاز داریم : اول از همه نگاه جستجوگر ، تجربه کردن و شجاعت تجربه کردن ، و سوم پشتکار.

در این قسمت نیز به یک تمرین معماری جذاب خواهیم پرداخت و با استفاده از چندین ظرف یکبار مصرف به یک چیدمان ایده آل خواهیم رسید و سپس از آن اسکیس خواهیم زد و به راندوی آن خواهیم پرداخت و در انتها یک تمرین ایده پردازی ، اسکیس و راندوی بسیار زیبا را تجربه خواهیم کرد.  این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید. با قسمت بیست و هشتم از این مجموعه آموزشی همراه شما هستیم. در این قسمت قصد داریم یک ترکیب بندی ایجاد کنیم ، یک چیدمان انجام دهیم و در نهایت آنرا به اسکیس تبدیل کنیم و راندو کنیم.

در این آموزش جالب با استفاده از یک قاچ هندوانه ، یک تکه پنیر و دو عدد چنگال سعی می کنیم یک ترکیب بندی مناسب انجام دهیم و به یک فرم معماری دست پیدا کنیم.  این آموزش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این بخش از سازه برتر با قسمت بیست و هفتم از مجموعه آموزش اسکیس و راندوی ” خلاقیت در معماری ” همراه با شما هستیم. یکی از مسائلی که طراحان را از هم متمایز می کند، نحوه نگاهشان به محیط اطراف است ؛ زاویه نگاهشان به محیط اطراف و اتفاقاتی که در اطرافشان می افتد. شما چگونه به محیط اطرافتان نگاه می کنید؟ از چه زاویه ای اتفاقات و جریانات محیط اطرافتان را می بینید؟

در این آموزش می خواهیم یک تمرین معماری دیگر در رابطه با چیدمان و طراحی حجم انجام دهیم .  این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید. با قسمت بیست و ششم از این مجموعه آموزشی حرفه ای همراه با علاقمندان هستیم. خیلی ها معتقدند هنر معماری بر فن معماری غالب است ، اما آنچه که مسلم است اینست که یک دانشجوی معماری باید به محیط اطرافش نگاه خلاقانه داشته باشد ، باید نگاه جستجوگر داشته باشد ، و تجربه کند.

شما مجاز هستید تجربه کنید ، شما مجاز هستید ریسک کنید و امتحان کنید. در این قسمت نیز تجربه ای جدید از خلاقیت و ایده پردازی در معماری و تمرینی جدید از آموزش اسکیس و راندو خواهیم داشت.  در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این بخش با قسمت بیست و پنجم از مجموعه آموزش اسکیس و راندوی ” خلاقیت در معماری ” همراه شما هستیم. در این آموزش ها سعی خواهیم کرد تا نگاهمان را به محیط اطراف تغییر دهیم ، به اینکه از فرم های زیبایی که در اطراف ما قرار گرفته اند برداشت معمارانه داشته باشیم.

امروز نیز یک تمرین معماری خواهیم داشت و با استفاده از چند موضوع ساده ، ابتدا قصد داریم به یک ترکیب بندی مناسب دست پیدا کنیم و سپس از روی آن اسکیس بزنیم و راندو کنیم.  این آموزش در ادامه مطلب با ما باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با قسمت بیست و چهارم از این مجموعه آموزشی همراه شما هستیم. یکی از مسائلی که هر معماری یا هر دانشجوی معماری باید به آن مسلط باشد هنر اسکیس یا فن اسکیس می باشد. در این سری آموزش ها ، بطور کامل و حرفه ای به آموزش طراحی اسکیس و راندو با انواع تکنیک ها می پردازیم.

در این قسمت نیز یک تمرین معماری هم در زمینه پرورش خلاقیت ، هم در زمینه آموزش اسکیس و راندو خواهیم داشت. اما توجه داشته باشیم یک دانشجوی معماری یا دانشجوی طراحی باید نگاه تحلیلگر و جستجوگر به محیط اطراف داشته باشد.  این آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه ” خلاقیت در معماری ” خوش آمدید. با قسمت بیست و سوم از مجموعه خلاقیت در معماری با شما هستیم، شما چقدر از تخیلتان استفاده می کنید؟ بعنوان یک طراح و دانشجوی معماری چقدر تخیلاتتان را به خط و به طرح تبدیل می کنید؟

در این قسمت نیز در طول ۲۸ دقیقه با استاد زند همراه می شویم تا به یک تمرین معماری ، ایده پردازی و تمرین اسکیس دیگر بپردازیم. در این قسمت نیز با استفاده از اشیاء اطرافمان سعی می کنیم به یک ترکیب بندی مناسب برسیم و یک نمای معماری از آن طراحی کنیم.

آموزش های این مجموعه به ما کمک خواهد کرد تا نگاهمان را به محیط اطرافمان تغییر دهیم و کیفیت نگاهمان را بالا ببریم.  این آموزش در ادامه با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت بیست و دوم از مجموعه آموزشی اسکیس و راندوی ” کارگاه خلاقیت در معماری ” با شما هستیم. شما ابزارهای بسیار قدرتمندی برای طراحی دارید، دست و ذهن شما ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که می توانند به شما در طراحی کمک کنند.

چقدر از این دو در طراحی هایتان استفاده می کنید؟ چقدر اسکیس می زنید؟ چقدر تمرین راندو می کنید؟ اگر دانشجوی رشته معماری هستید و یا اگر علاقمند به طراحی هستید با ما در ادامه همراه باشید تا یک تمرین معماری دیگر را انجام دهیم.

ابتدای تمرین را به نگاه کردن خواهیم پرداخت ، و سعی خواهیم کرد بعنوان یک طراح کیفیت نگاهمان را بالا برده و از دید متفاوتی به اشیاء اطرافمان نگاه کنیم.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این پست از سازه برتر با قسمت بیست و یکم از مجموعه آموزشی اسکیس و راندوی ” خلاقیت در معماری ” همراه با شما هستیم. در این آموزش به یک تمرین معماری در زمینه مدلسازی خواهیم پرداخت، با وسایلی که شاید در نگاه اول هیچ ربطی به معماری ندارند. با استفاده از وسایلی که در طول روز به وفور از آنها استفاده می کنیم به یک ترکیب بندی مناسب معماری خواهیم رسید و سعی خواهیم کرد در قدم اول آنرا به یک مدل معماری تبدیل کنیم و سپس از روی آن اسکیس بزنیم و آنرا راندو کنیم.

در این آموزش و بطور کلی در این مجموعه آموزشی با شیوه های متفاوتی به معماری و آموزش اسکیس و راندو خواهیم پرداخت. اما فراموش نکنیم فقط باید تمرین کنیم، فقط باید تجربه کنیم.  آموزش در ادامه با ما همراه باشید.
http://tv7.ir/images/stories/archi.jpg
به کارگاه آموزشی خلاقیت در معماری خوش آمدید. در این قسمت با شما همراه می شویم تا یک تمرین معماری دیگر انجام دهیم و سعی کنیم نگاهمان را به محیط اطرافمان متفاوت کنیم، تمام اشیایی که در اطراف ما قرار گرفته اند و هر روزه از آنها استفاده می کنیم دارای خاصیت فرمی می باشند و فرم های مشخصی دارند؛ گاهی اوقات می توانیم از آن فرم ها استفاده کنیم برای تمرین طراحی.

همچنان که در این آموزش از چندین موضوع معمولی استفاده می کنیم و یک فرم معماری خلق و طراحی می کنیم و به اسکیس و راندوی آن می پردازیم. اگر دانشجوی معماری هستید و یا علاقمند به مباحث معماری هستید در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت نوزدهم از مجموعه آموزشی اسکیس و راندوی خلاقیت در معماری با شما هستیم. یکی از چیزهایی که هر دانشجویی در رشته های طراحی به آن نیاز دارد تسلط بر طراحی دستی است. یادگیری اسکیس و راندو تنها و تنها با تمرین و تمرین امکانپذیر است؛ پس با ما در این قسمت همراه باشید تا یک تمرین اسکیس و راندوی معماری دیگر را به سرانجام برسانیم.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. شما در طول روز و در طول هفته چقدر از کامپیوتر برای طراحی استفاده می کنید؟ آیا اگر در جایی باشید که دسترسی به کامپیوتر نداشته باشید باز هم می توانید طراحی کنید؟ ذهن و دست شما ابزاری بی نظیر است که همیشه برای طراحی کردن در دسترس شما است . هنوز در عرصه حرفه ای اهمیت بسیاری دارد که بتوانید با دست طراحی کنید. در این قسمت از این مجموعه آموزشی تمرین معماری دیگری برای طراحی معماری و آموزش اسکیس و راندو انجام خواهیم داد.

 از مجموعه خلاقیت در معماری با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت هفدهم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری با شما عزیزان هستیم. شما در طول روز چقدر تمرین می کنید برای خط کشیدن؟ چقدر شیوه های مختلف را امتحان می کنید؟ برای طراحی کردن، در طول روز چند بار امتحان می کنید، خط می کشید و تجربه می کنید؟

در این قسمت نیز تجربه ای تازه و تمرین معماری دیگری برای آموزش اسکیس و راندو خواهیم داشت. لطفا در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. ضعف شدید بسیاری از دانشجویان معماری در تسلیم شدن است، بهتر راه موفقیت در یادگیری اسکیس و راندو این است که همیشه یکبار دیگر سعی کنیم.

در مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری در هر قسمت سعی خواهیم کرد تا یک تمرین معماری اسکیس و راندو انجام دهیم. ویژگی عمده این مجموعه استفاده از چیدمان های مختلف با موضوعات مختلف در هر تمرین می باشد و از کپی کردن خودداری می شود. همچنان که در این قسمت نیز با سه موضوع ساده به یک چیدمان ایده آل خواهیم رسید و سپس به اسکیس و راندوی آن خواهیم پرداخت.

 این آموزش زیبا در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
انسان دارای قدرت خلاقیت است، این قدرت در تمام انسان ها وجود دارد، اما نکته مهم این است که از آن استفاده کنیم؛ تمرین هایی وجود دارد که به ما کمک می کند تا این قدرت خلاقیت را بالا ببریم. همینطور در رابطه با اسکیس و راندو نیز تمرین هایی در این زمینه وجود دارد.

با قسمتی دیگر از کارگاه آموزشی خلاقیت در معماری با شما هستیم، در این قسمت نیز با انجام یک تمرین معماری دیگر به پرورش ذهن و قدرت خلاقیتمان خواهیم پرداخت، همچنین بعد از رسیدن به فرم معماری به اسکیس و راندوی آن نیز می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت چهاردهم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری همراه شما هستیم. شما می توانید اشتباه کنید، شما مجاز هستید اشتباه کنید، شما مجاز هستید تجربه کنید ، شما مجاز هستید ریسک کنید ، برای پرورش خلاقیت این تجربه کردن ها بهترین راه است.

در این آموزش در طول ۲۹ دقیقه با استاد زند همراه می شویم تا تمرین معماری دیگری انجام دهیم و کیفیت نگاهمان را بالا ببریم. تمرین امروز طراحی نمای معماری، اسکیس و راندوی آن با ماژیک و مداد رنگی می باشد.

 این آموزش در ادامه با ما باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
به کارگاه خلاقیت در معماری خوش آمدید. با یکی دیگر از آموزشهای اسکیس و راندو از مجموعه خلاقیت در معماری همراه شما هستیم. در این قسمت با استفاده از چندین موضوع ساده به یک چیدمان می رسیم و از آن به یک طرح نمای معماری خواهیم رسید و سپس به اسکیس و راندوی آن خواهیم پرداخت.

 این آموزش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمتی دیگر از مجموعه آموزش خلاقیت در معماری در کنار شما هستیم. در این مجموعه می خواهیم تمرین هایی انجام دهیم در زمینه خلاقیت و همینطور تمرین هایی برای آموزش اسکیس و راندو. همچنین راجع به تکنیک های راندو نیز صحبت خواهیم کرد، اگر دانشجوی رشته معماری هستید و یا دانشجوی رشته های هنری هستید در ادامه این آموزش با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
آیا بنظر شما خلاقیت را می شود پرورش داد؟ آیا تابحال به میزان خلاقیت خودتان فکر کرده اید؟ خلاقیت در تمام انسان ها وجود دارد اما بعضی آنرا رشد می دهند و بعضی دیگر نه. با قسمت یازدهم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری با محوریت آموزش اسکیس و راندوی معماری در خدمت علاقمندان به معماری هستیم.

در این آموزش نیز سعی می کنیم با استفاده از چندین موضوع ابتدا به یک چیدمان و ترکیب بندی حجمی برسیم، در مرحله بعد اسکیس و راندو، و در نهایت به یک ساختمان خواهیم رسید. بطور کلی در این مجموعه آموزشی به روند کامل ” از ایده تا معماری ” خواهیم پرداخت.

 این آموزش در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
من و تو فرصتیم برای آموختن ، آموختن به راحتی نوشیدن یک لیوان آب ، آموختن در فاصله یک نفس عمیق. با قسمت دهم از کارگاه آموزشی خلاقیت در معماری با شما هستیم. در این قسمت در طول ۳۲ دقیقه با استاد زند در یک پروژه کامل طراحی اسکیس ( از ایده تا راندو ) همراه می شویم تا نقش کم رنگ شده این توانایی را بار دیگر جلوه ای تازه ببخشیم.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۱۰ در ادامه مطلب با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
شما تاکنون چند بار برای یادگیری اسکیس و راندو تلاش کرده اید؟ چند بار تلاش کرده اید و موفق نشده اید؟ شکست پله های نردبان موفقیت است. با قسمت نهم از مجموعه خلاقیت در معماری همراه شما هستیم. در این قسمت در طول ۳۰ دقیقه و ۴۷ ثانیه با استاد زند همراه می شویم تا پروژه ای دیگر را طراحی کنیم. استفاده از موضوعات ساده، رسیدن به چیدمان ایده آل، آموزش جذاب و حرفه ای اسکیس و تکنیک های راندو از ویژگی های این مجموعه می باشد.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۹ در ادامه همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این پست از سازه برتر با قسمت هشتم از کارگاه خلاقیت در معماری با شما هستیم. تعریف شما از خلاقیت چیست؟ گاهی اوقات خلاقیت تلفیق ایده های قدیمی است، و گاهی اوقات خلاقیت ساختن چیزی است از هیچ. شما به محیط اطرافتان چطور نگاه می کنید؟ و محیط اطراف شما در طراحی شما چقدر تاثیر می گذارد؟

در مجموعه خلاقیت در معماری یاد می گیریم چگونه نگرش مان را به محیط اطراف تغییر دهیم و متفاوت بیاندیشیم، از موضوعات ساده ایده و الهام بگیریم و فرم های معماری زیبایی خلق کنیم. همچنان که در این قسمت از یک برگ خشکیده شروع می کنیم، سعی می کنیم برداشتی متفاوت داشته باشیم، و در نهایت طرح خود را با یک آلاچیق بسیار زیبا به اتمام می رسانیم.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۸ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با آموزش های اسکیس و راندو در خدمت شما هستیم با قسمت هفتم از مجموعه خلاقیت در معماری. در این قسمت نیز با موضوعاتی ساده و مختلف سعی می کنیم به یک چیدمان مناسب برسیم و سپس از آن چیدمان برای طراحی سایت پلان الگو می گیریم. همچنین با نحوه راندوی سایت پلان بوسیله ماژیک نیز آشنا خواهیم شد.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۷ در ادامه مطلب با سازه برتر همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت ششم از سری مجموعه خلاقیت در معماری با شما هستیم. همانطور که در قسمت های قبلی بیان شد مهمترین عنصر در طراحی معماری، خلاقیت می باشد و هدف این مجموعه علاوه بر آموختن طراحی اسکیس و روش های راندو، کمک به پرورش ذهن طراحان برای بوجود آوردن خلاقیت می باشد. در این قسمت نیز سعی می کنیم با نگاهی تازه به محیط اطرافمان، از موضوعات ساده کمک بگیریم و یک فرم معماری خلق کنیم و سپس به اسکیس و راندوی آن بپردازیم.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۶ در ادامه همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این پست از سازه برتر با قسمت پنجم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری همراه شما هستیم. در این قسمت در طول ۳۲ دقیقه با استاد زند همراه می شویم تا با استفاده چند موضوع ساده و کمی خلاقیت بتوانیم طرح معماری زیبایی خلق کنیم. در این مجموعه آموزشی فرا خواهیم گرفت چگونه ایده پردازی کنیم ، چگونه معمارانه فکر کنیم ، چگونه فرم های معماری طراحی کنیم، علاوه بر این ها نحوه اسکیس و راندو با ماژیک، مداد و مداد رنگی را نیز فرا خواهیم گرفت.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۵ در ادامه مطلب همراه ما باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت چهارم از مجموعه آموزشی خلاقیت در معماری با شما هستیم. در این قسمت نیز استاد زند توضیحاتی در مورد نحوه ترکیب بندی و استفاده از فرم های معمولی برای خلق یک فرم معماری ارائه می کنند، و طبق معمول پس از دستیابی به فرم ایده آل شروع به اسکیس و همچنین طراحی محوطه و در نهایت به راندوی آن می پردازند.

علاوه بر یادگیری تکنیک های اسکیس و راندو، به گفته خود استاد امید است با استفاده از این آموزش ها نحوه نگرش معمارانه ما به موضوعات اطرافمان تغییر کند و بتوانیم حس خلاقیت را در ذهنمان بپرورانیم و این خلاقیت منجر به خلق آثار ارزشمند معماری شود. در طراحی اسکیس، مهم تر از داشتن دست و خط قوی، داشتن ذهن قوی است.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۴ در ادامه مطلب با ما باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
با قسمت سوم از مجموعه بینظیر خلاقیت در معماری همراه علاقمندان به آموزش اسکیس و راندو هستیم. در این آموزش در طول ۳۰ دقیقه و ۲۲ ثانیه ابتدا به ترکیب چندین موضوع ساده می پردازیم و پس از رسیدن به حجم و فرم کلی از آن عکس می گیریم، سپس با استفاده از میز نور به اسکیس مدادی می پردازیم، در ادامه با تغییراتی که انجام می دهیم به فرمی ایده آل از نظر معماری می رسیم و پس از راپیدی کردن اسکیس، به طراحی محوطه می رسیم و به راندوی آن با ماژیک می پردازیم و در نهایت طرحی که در عکس مشاهده می کنیم را نتیجه خواهیم گرفت.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۳ در ادامه با ما باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
در این بخش از سازه برتر با قسمت دوم از مجموعه ۵۰ قسمتی خلاقیت در معماری همراه شما هستیم. در این قسمت در مورد پرسپکتیو یک نقطه ای و دو نقطه ای، نحوه رسم، نقاط گریز، نقطه دید، خط افق و … آموزش داده می شود؛ درک پرسپکتیو در طراحی اسکیس معماری بسیار مهم می باشد و رعایت اصول آن در طراحی الزامی است. بنابراین در این قسمت در طول ۳۲ دقیقه و ۴۶ ثانیه با استاد زند همراه می شویم تا با اصول پرسپکتیو آشنا شویم.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۲ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
از امروز قصد داریم مجموعه کامل خلاقیت در معماری را برای علاقمندان به راندو و اسکیس ارائه کنیم. این مجموعه شامل ۵۰ قسمت حدودا ۳۰ دقیقه ای است که بصورت روزانه یک قسمت را ارائه خواهیم کرد. مجموعه خلاقیت در معماری مجموعه فوق العاده ای است با تدریس استاد عمدالدین زند که به آموزش اسکیس و راندو با تکنیکهای مختلفی نظیر: مداد رنگی، ماژیک و … می پردازد و در هر قسمت یک طرح، اسکیس و راندو می شود. از ویژگی های این مجموعه، پرورش ذهن و خلاقیت و الگو گرفتن از فرم ها و احجام معمولی و در نهایت اسکیس و راندوی آن می باشد.

در شروع هر قسمت با الگو گرفتن از یک یا ترکیب چند موضوع ساده به فرمی دلخواه می رسیم و در ادامه آموزش به اسکیس و راندوی همان طرح می پردازیم، بنابراین علاوه بر یادگیری تکنیک های اسکیس و راندو، قدرت خلاقیت را نیز پرورش می دهیم و همزمان با دست، ذهن خود را نیز قوی می کنیم.

 مجموعه کامل آموزش خلاقیت در معماری _ قسمت ۱ و مشاهده آنلاین با ما همراه باشید.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
 پخش دوباره مجموعه مستند «خلاقیت در معماری» در شبکه آموزش(شنبه 22 شهریور)

پخش دوباره مجموعه مستند «خلاقیت در معماری» در شبکه آموزش
مجموعه مستند «خلاقیت در معماری» با هدف آموزش خلاقیت و نگاه معمارانه به محیط از دوباره از شبکه آموزش سیما پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه آموزش سیما، مجموعه مستند «خلاقیت و معماری» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسنعلی اربابی است و برای اولین بار است که موضوع آموزش معماری را به شکلی نوین در صداوسیما و در شبکه‌ آموزش ارائه داده است.
براساس این گزارش، این برنامه آموزش‌های اسکیس را به همراه دارد. اسکیس شکل طراحی اولیه‌ی ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسکیس برمی‌گردد، این برنامه در واقع به نوعی به خلاقیت‌ در معماری و اسکیس در کنار هم می‌پردازد.
موضوع اصلی برنامه داشتن یک خلاقیت و نگاه معمارانه نسبت به محیط اطرافان است واینکه این نگاه معمارانه را چگونه با مهارت‌های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.
براساس این گزارش، «خلاقیت در معماری» یک مجموعه آموزشی ـ ترکیبی با روایت مستندگونه است که در 50 قسمت 30 دقیقه‌ای هر روز ساعت 17 از شبکه آموزش سیما پخش می شود.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء
مجموعه کامل خلاقیت در معماری از استاد عماد الدین زند (آموزش اسکیس و راندو) - آرشیتکت
مهرداد جلیلی

دانلود مجموعه کامل خلاقیت در معماری از استاد عماد الدین زند (آموزش اسکیس و راندو)(vip)

با توجه به درخواست فراوان کاربران آرشیتکت بر آن شدیم تا مجموعه کامل مستند خلاقیت در معماری (آموزش اسکیس وراندو) که مدرس ان هم استاد عماد الدین زند هست  در سایت آرشیتکت قرار دهیم. آرشیتکت مجموعه خلاقیت در معماری را به طور کامل در ۵۰ قسمت و با کیفیت Full Hd  عرضه می کند که در هر قسمت استاد عمادالدین زند ضمن کشیدن طرحی جدید به بیان نکات، تکنیک ها و اصول حاکم بر آن طرح می پردازد و در راندو ها نحوه انتخاب رنگ ها و رنگ بندی طرح ها و تکنیک ایجاد سایه روشن ها می پردازد. بیان مدرس در این آموزش به گونه است که، تشریح جزء به جزء عناصر اسکیس و راندو با نگرشی ساده و قابل فهم، برای همگان باشد.
خلاقیت در معماری
خلاقیت در معماری

روش تدریس مهندس زند در این مجموعه اسکیس و راندو بر اساس ترکیب بندی کانسپت های حجمی و الهام از طبیعت است.
مجموعه خلاقیت در معماری در فصول مختلفی تدوین شده که عبارتند از:
بیان مقدمات ، آموزش خط کشیدن و برش زدن
آموزش پرسپکتیو دو نقطه ای ویژه اسکیس
آموزش اسکیس از نما و راندو با ماژیک
آموزش اسکیس سایت پلان و راندو با ماژیک
آموزش اسکیس حجمی از پرسپکتیوهای خارجی ساختمان و راندو با ماژیک
در ادامه مثال هایی از این مجموعه را مشاهده می نمایید:
روش ترسیم به شکل مرحله ای مانند مثال زیر با ارائه توضیحات و نکات می باشد.

آموزش کلاس هایی که در سطح شهر بنام اسکیس و راندو همه را وسوسه میکند بسیار پایین تر از این حد این آموزش است و حتی شبکه آموزش صدا و سیما این آموزش را سطح بهترین فیلم های آموزشی خود در شبکه گنجانده است .
http://www.telewebion.com/content_images/program_images/cover_images/thumbs/ac5/240_ac5a08fd81df9def6dd34354e08bc3bd.jpg
 مستند خلاقیت و معماری در شبکه آموزش

خلاقیت و معماری مجموعه مستند ترکیبی به کارگردانی حسنعلی اربابی است که اولین بار آموزش معماری را به شکلی متفاوت به مخاطبان ارائه می‌دهد.

حسنعلی اربابی پیش از این درباره مجموعه مستند خلاقیت و معماری خاطرنشان کرده بود: این برنامه آموزش‌های اسکیس را به همراه دارد، اسکیس شکل طراحی اولیه ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسکیس برمی‌گردد، این برنامه تلاش کرده است به نوعی به خلاقیت در معماری و اسکیس در کنار هم می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرده بود: خیلی از بناها و ساختمان‌های متریال معماری را نمی‌توان از نزدیک دید به لحاظ این که در نقاط مختلف دنیا پراکنده‌اند، در نتیجه ما از تلفیق گرافیک و متن خیلی از بناها را در یک برنامه تلویزیونی آورده و مرور می‌کنیم.

خلاقیت و معماری در 52 قسمت 30 دقیقه‌ای قرار بود بهمن سال 90 از شبکه آموزش پخش شود که در نهایت با تعویق از بیستم خرداد 91 هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه در باکس شبکه آموزش سیما قرار گرفت.

پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است. مجموعه مستند "خلاقیت در معماری" یک مجموعه آموزشی-ترکیبی با روایت مستند گونه است که پخش فصل دوم آن در 26 قسمت 30 دقیقه ای از شهریور 91 از شبکه آموزش آغاز شده است.

موضوع اصلی برنامه داشتن خلاقیت و نگاه خلاقانه نسبت به محیط اطرافان است واینکه این نگاه خلاقانه را چگونه با مهارت‌های اسکیس تلفیق کنیم و یک طرح معمارانه به وجود بیاوریم.

مجموعه برنامه "خلاقیت در معماری" به کارگردانی و تهیه کنندگی حسن علی اربابی و اجراء عمادالدین زند با نگاهی متفاوت و جدید تصویرگر الهاماتی از زندگی روزمره و طبیعت است. در این مجموعه از تلفیق گرافیک و متن به معرفی بناهای ایران و همچنین ساختمان های روز دنیا پرداخته شده که دیدن آن خالی از لطف نیست.

بخش عمده­ای از هر برنامه به آموزش اسکیس توسط مهندس عمادالدین زند می­پردازد تا نقش کم رنگ شده این توانایی با توجه به مزیت­های آن در فرایند طراحی – انتقال سریع ایده از ذهن بروی کاغذ، توسعه سریع کانسپت، کمک به خلق ترکیب­بندی مناسب ، ارتباط سریع و بهتر با مشتری و ... را بار دیگر گوشزد کند.

حسن علی اربابی پیش از این درباره مجموعه مستند "خلاقیت و معماری" خاطرنشان کرده بود: این برنامه آموزش‌های اسکیس را به همراه دارد، اسکیس شکل طراحی اولیه ساختمان‌ها و بناهای معماری است و چون خیلی از مشکلات دانشجویان معماری به عدم آشنایی و نداشتن مهارت‌های اسکیس برمی‌گردد، این برنامه تلاش کرده است به نوعی به خلاقیت در معماری و اسکیس در کنار هم می‌پردازد.
ءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءءء


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد