رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

انیمیشن آرتور به کارگردانی گرگ بیلی

آرتورانیمیشن پر طرفدار و قدیمی کانادایی به تازگی از شبکه پویا در حال پخش است .

آرتور و دورتی خواهر و برادری هستند که به تازگی صاحب خواهر کوچولویی به نام کیت شده‌اند.
داستان در شهر خیالی «الوود سیتی» در آمریکا اتفاق می‌افتد؛ در خانوادۀ‌ پسر هشت ساله‌ای به نام «آرتور رد» که با پدر و مادر و دو خواهرش زندگی می‌کند. او دانش‌آموز کلاس سوم ابتدایی مدرسه «لیک وود» است. «دیوید»، پدر آرتور، سرآشپز و مادرش، «جین»، حسابدار است. «دورتی» یا «دورا» که پیش دبستانی است و «کیت» که تازه به دنیا آمده و هنوز نوزاد است، خواهران آرتور هستند.
این مجموعه تأکید زیادی بر ارزش آموزشی کتاب‌ها و کتابخانه‌ها و همچنین روابط با دوستان و اعضای خانواده دارد و با مسائل اجتماعی یا مسائل مرتبط با سلامت روبه‌رو می‌شود؛ مانند مرگ یک حیوان خانگی، تقویت اعتماد به نفس، ترس‌های دوران کودکی، توهمات، سرطان‌های رایج، آسم، بیماری آلزایمر و... این مسائل اغلب در اطراف کودکان وجود دارند و بر روی کودک تأثیر می‌گذارند. حتی بازی‌هایی که بر اساس این مجموعه ساخته شده است نیز به این مسائل توجه میکند و بیشتر جنبۀ آموزشی دارد.


این مجموعه بر اساس سری کتاب‌های آرتور که توسط مارک براون Marc Brown خلق شده، در 16 فصل ساخته شده است که مجموعاً 195 قسمت 24 تا 26 دقیقه‌ای دارد و هر قسمت آن شامل دو بخش 11 دقیقه‌ای است. فصل هفدهم آن نیز در دست تولید است. تولید این مجموعه از سال 1996 آغاز شده و به طور مستمر تاکنون ادامه یافته است. انواع بازی‌های فکری و سرگرم کنندۀ آرتور نیز از سال 1998 به بعد وارد بازار شد. در مجموع 153 قسمت از این مجموعه دوبله و آمادۀ پخش می‌باشد.

این مجموعه تاکنون موفق به کسب جایزۀ جورج فاستر پیبادی George Foster Peabody Award و چهار جایزه دِی تایم امی Daytime Emmy Awards برای بخش بهترین انیمیشن کودکان شده است. در سال 2002، مجلۀ هفتگی «راهنمای تلویزیون» (TV Guide) آرتور را در لیست «50 شخصیت برتر کارتونی» با رتبۀ 26 قرار داد. این مجموعه همچنین موفق به کسب جایزۀ بافتا BAFTA شد و 17 بار نامزد دریافت جایزۀ دی تایم امی شده است.

http://www.pooyatv.ir/media/k2/items/cache/9aa7d237af2afc3d6330bb79b5080d3c_XL.jpg

اطلاعات تکمیلی

    کارگردان: گرگ بیلی
    نویسنده: مارک براون
    انیماتور: Al Jeffery ، Ivan Tankushev ، Sebastian Grunstra ، Tim Capelli ، Dev Ramsaran و...
    موسیقی: Judith Henderson , Raymond C. Fabi
    تکنیک: دو بعدی
    تعداد قسمت: 153
    مدت: 13 دقیقه‌ای
    کشور سازنده: محصول مشترک امریکا و کانادا
    سال ساخت: از 1996تا 2013
    شرکت سازنده: Cinar ، Cookie Jar Entertainment ، DHX Media ، 9 Story Entertainment و WGBH-TV
http://s2.picofile.com/file/7643237204/arthur_home.gif
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.
آرتور یک کارتون کانادایی / آمریکایی ، توسط گروه کوکی jar را (که قبلا به عنوان Cinar شناخته می شد) و پخش در شبکه (PBS) تهیه شده بود. داستان کارتون حول محور زندگی آرتور  8 ساله، دوستان و خانواده اش، و تعاملات روزانه خود را با انهاست.
این کارتون  بر اساس سری کتاب آرتور، نوشته مارک براون است. تولید مجموعه انیمیشن در سال 1994 آغاز شد و قسمت اول آن در تاریخ 2 سپتامبر 1996 پخش شد. فصل اول  آن، 185 قسمت 30 دقیقه ای، و فصل دوم آن در اکتبر 15، 2012. با 190 قسمت پخش شد آرتور یکی از طولانی ترین برنامه های کودکان و نوجوانان شبکه  PBS می باشد.
آرتور بالاترین امتیاز در میان کودکان و نوجوانان در شبکه  PBS به مدت چند سال از ان خود کرد، آرتور به طور مجموع در 83 کشور جهان پخش شده است.
:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.


رها ماهرو : خواننده عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به انیمیشن آرتور نوشته مارک براون و به کارگردانی گرگ بیلی در وبسایت رها ماهرو برایمان بفرستید





نظرات 2 + ارسال نظر
مریم جمعه 20 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:23 ب.ظ

سلام
چطور میشه این کارتون رو تهیه کرد؟؟؟

مریلا شکوهی دوشنبه 23 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 01:56 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com

چند خبر قدیمی قدیمی



مهران غفوریان که این روزها در سریال 90 قسمتی «خانه اجاره ای» شبکه سه بازی می کند، درباره تعلق گرفتن آنتن سیما به سریال های طنز معتقد است این که دائم مجموعه طنز روی آنتن باشد خوب است چون مردم به خندیدن نیاز دارند.
این بازیگر و کارگردان سریال های طنز خاطرنشان کرد: تنظیم برنامه های آنتن، سیاست شبکه است اما این که دائم سریال های گریه دار و مشکل و گرفتاری پخش شود، خوب نیست. تصمیمی گرفته شده که چند سریال طنز با هم روی آنتن باشند. این مساله چه اشکالی دارد؟ مردم ساعت 9 می خندند و ساعت 11 هم می خندند. این مساله اشکالی ندارد چون مردم هر قدر بیشتر شاد باشند و بخندند، بهتر است.
غفوریان سپس درباره حضور در پروژه خانه اجاره ای توضیح داد: این کار 90 قسمت است و علت آمدن من به این کار رفاقت با حمید رحیمی و محمد کاشانی (تهیه کنندگان این سریال) بود. از شروع آن با آنها بودم یعنی با هم طرح را درست کردیم. دنبال کردیم و به خشایار الوند دادیم که بنویسد.
می توانم بگویم قبل از کارگردان برای این کار انتخاب شده بودم. او در پاسخ به این پرسش که چرا خودش این سریال را کارگردانی نکرد؟ گفت: من کمی خسته می شدم که هم بازی و هم کارگردانی کنم. البته قبل از آن تهیه کنندگان از من خواسته بودند کارگردانی کنم ولی بعد دیدند خسته می شوم و فشار زیادی به من وارد می شود، قبول کردند که کارگردانی نکنم.
این بازیگر همچنین درباره تفاوت سریال خانه اجاره ای با دیگر طنزهای آپارتمانی گفت: تفاوت این کار با کارهای دیگر حضور رامین ناصر نصیر است که می تواند با مدل کار کردن و نوع نگاهش این سریال را از سریال های دیگر متفاوت کند. تمام تلا ش و سعی او نیز این است که مدل خنده و طنزش با بقیه کارها فرق داشته باشد.
غفوریان که در سریال خانه اجاره ای نقش سامان انبارلویی را بازی می کند، درباره شباهت این کاراکتر با شخصیت بهروز خالی بند که مردم او را با بازی در این نقش می شناسند، تاکید کرد: سامان شبیه بهروز خالی بند نیست، آنها با هم فرق می کنند. فقط بازیگرانشان با هم یکی است.

احسان سر سفره هفت سین شبکه دو
احسان علیخانی مجری موفق «ماه عسل» که کمتر او را در برنامه های مختلف در تلویزیون می بینیم، امسال هم قرار است برای عید یک ویژه برنامه آماده کند.
از آن جایی که او هر سال در شبکه ای برنامه ویژه عید را تهیه و اجرا کرده آن شبکه پربیننده ترین شبکه شده، امسال هم به دستور مدیران سازمان، ماموریت ساختن و اجرای برنامه برای شبکه دو را دارد.
او قرار است امسال شبکه دو را مثل شبکه سه و جام جم تبدیل به پربیننده ترین شبکه حین سال تحویل کند. ب
ه نظر می رسد مثل همیشه باید منتظر ایده های نو و آیتم های جدید و جذاب از شبکه دو و برنامه ای باشیم که احسان علیخانی قرار است اجرا کند.

بازگشت بهاره رهنما به تلویزیون
بهاره رهنما بازیگر توانمندی است. او علا وه بر این توانمندی از محبوبیت خاصی هم میان مردم برخوردار است.
در این مدت او را در چندین فیلم سینمایی از جمله سن پطرزبورگ دیدیم و از هنرنمایی اش لذت بردیم اما خبر خوب درباره این بازیگر حضور دوباره اش در تلویزیون است. بهاره رهنما در حال بازی در سریال جدید سیروس مقدم برای تعطیلا ت نوروزی است. این بازیگر یکی از نقش های اصلی این سریال را بازی می کند. سریال طنز سیروس مقدم قرار است در تعطیلا ت نوروز امسال از شبکه یک سیما پخش شود. سال قبل این کارگردان، سریال پایتخت همه شبکه ها را قبضه کرد.



شرکت در جشنواره هنرهای تجسمی از طریق اینترنت

ابتکار- از 16 خرداد 85 همزمان با آغاز تحویل آثار به دبیرخانه جشنواره هنرهای تجسمی، سایت اینترنتی این جشنواره افتتاح شد.هنرمندان جوانی که نتوانستند فرم شرکت در این جشنواره بزرگ را دریافت نمایند با مراجعه به سایت iran.comwww .festival art می توانند فرم مزبور را پرینت گرفته و در جشنواره شرکت کنند. این سایت اخبار گوناگون جشنواره، بریده جراید، سمینارهای آموزش هنر در مشهد، اصفهان و تبریز و رویدادهای مرتبط را در دسترس کاربران قرار می دهد.جشنواره هنرهای تجسمی در زمینه های نقاشی، طراحی، پوستر و تصویر سازی به همت شرکت دامون فر با همکاری فرهنگسرای نیاوران 9 تا 16 تیر در نگارخانه های فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد و هنرمندان زیر 25 سال ایرانی می توانند تا پایان خرداد ماه جاری با تحویل حداکثر پنج اثر خود در این رویداد شرکت کنند.


نقد شعر «بیژن جلالی» درحوزه هنری

ابتکار- مجموعه شعر"شعر خاک، شعر خورشید" سروده "بیژن جلالی" دوشنبه 29 خرداد با حضور دکتر صابر امامی و ضیا»الدین ترابی در سالن شماره 2 تالار اندیشه حوزه هنری نقد و بررسی می شود.این مجموعه شعر، شامل آثار منتشر نشده "بیژن جلالی" در فاصله سال های 1335 تا 1345 می باشد که اخیرا منتشر شده است.این نشست در ادامه سلسله نشست های "نقد شعر امروز" است که دوشنبه آخر هر ماه به همت دفتر شعر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری برگزار می شود و در آن اشعار قابل اعتنایی که به تازگی منتشر شده باشند مورد نقد و بررسی قرار می گیرند.




نقدی بر سریال نقطه سر خط

شبکه 3 سیما مدتی است سریال نقطه سر خط ساخته سعید آقاخانی را برای پخش در شب های زمستان شروع کرده سریالی با حال و هوای طنز و البته گاها با بازی ها و دیالوگ های تکراری و نخ نما شده، فارغ از این که چقدر این سریال توانسته نظر بینندگان را جلب نماید نکته ای که برای من مهم به نظر می رسید دست مایه قرار دادن زندگی یک بازنشسته برای خندان مردم توسط سازندگان سریال بود ولی این پرسش را باید از صدا و سیما پرسید که خنداندن مردم به چه قیمتی؟
آیا به نتیجه این کار هم فکر شده؟با دیدن این سریال نگاه کودکان و نوجوانان ما به بازنشستگان چگونه خواهد بود؟ ای کاش پیش از پخش و یا حتی ساخت هر سریالی آسیب شناسی موضوع سریال مد نظر سازندگان آن قرار می گرفت تا شاهد این نباشیم که پس از پخش هر سریالی بخشی از جامعه متحمل ضرر و زیان روانی، اجتماعی ناشی از پخش سریال باشد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی در خصوص اهمیت جایگاه بازنشستگان و لزوم توجه به امور آنان، فرمود: بازنشستگان، نیروی فعال کشور در اندکی پیش هستند که تلاش کرده اند زحمت کشیده اند، بسیاری از آنها شب و روز و عمر و جوانی خود را صرف کار کرده اند و باید کشور به این تلاش و به این زحمتکشی مستمر دوران عمر پاسخ گوید.
این را هم بدانید که وضع کنونی بازنشستگان، در واقع همیشه به صورت یک الگو در مقابل چشم کارکنان فعلی دولت قرار خواهد گرفت.
هر چه وضع بازنشستگان در کشور بهتر باشد، کارکنان کنونی دولت با دلگرمی بیشتری کار خواهند کرد، چون می دانند فردا که به آن وضع رسیدند، اوضاعشان خوب خواهد گذشت.
اگر خدای ناکرده نسبت به بازنشستگان بی اعتنایی، بی احترامی و بی توجهی شود و آنها دچار مشکل شوند، این آیینه فردای کارکنان امروز خواهد بود; یعنی نگاه می کنند، می بینند که فردایشان این است; از کار دلزده خواهند شد و به کارهای نامتناسب با شغل خود روی خواهند آورد. لذا دستگاه های دولتی باید به صورت اساسی به مساله بازنشستگان توجه و به صورت ویژه به آنها رسیدگی کنند.

سریال نقطه سر خط و سریال خانه اجاره ای
شبکه سه سیما از شنبه شب پخش دو مجموعه طنز را آغاز کرده است. یکی از این مجموعه ها «نقطه سر خط» نام دارد و آن را سعید آقاخانی کارگردانی کرده است. این بار هم او به سراغ یک داستان اجتماعی رفته است. داستان این سریال درباره مردی است که نمی خواهد قبول کند بازنشستگی پایان دوران فعالیت اوست.
صمد قیصری، کارمندی است که پس از سال ها فعالیت در اداره اش، حکم بازنشستگی دریافت می کند. او به همراه خانواده اش در خانه ای استیجاری زندگی می کند و البته ارتباط خوبی هم با صاحبخانه اش دارد، اما بازنشستگی او باعث می شود ماجراهای مختلفی برای او و اطرافیانش به وجود آید.
حمید لولایی در این اثر در نقش صمد قیصری ظاهر می شود و علی صادقی نیز فریبرز، پسر اوست که طبق معمول شخصیت یک جوان پرشر و شور را عینیت خواهد بخشید. مریم سعادت نیز در نقش همسر آقاصمد یعنی گندم هنرنمایی می کند. غلامرضا نیکخواه هم در نقش سیروس، صاحبخانه آنها جلوی دوربین رفته است.
افسانه ناصری و اشکان اشتیاق هم به ترتیب در نقش همسر سیروس و پسر او دیده خواهند شد. اصغر حیدری، کریم قربانی، مرجانه گلچین، مونا بیگی، بهشاد شریفیان، اکبر وارث، مهدیه تقی پور، فرزاد حاتمیان و فتح الله طاهری از دیگر بازیگرانی هستند که در این مجموعه نقش آفرینی می کنند.
نگارش فیلمنامه این سریال برعهده مصطفی کیایی و سعید جلالی بوده است. «نقطه سر خط» در 30 قسمت 40 دقیقه ای در گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید شده است.
تهیه کنندگی این سریال برعهده مهران مهام و ایرج محمدی بوده و قرار است هر شب بجز پنجشنبه و جمعه ها ساعت 45:20 روی آنتن برود.
در ساخت این سریال حسن زارع (مدیر تصویربرداری)، مرتضی اصلان زاده ( صدابردار)، قاسم ترکاشوند (طراح صحنه و لباس)، مهراعظم شیرازی (طراح گریم)، علیرضا نجف زاده (مدیر برنامه ریزی)، شاپور دلدار (مدیر تولید)، سمیرا بختیاری (عکاس)، حسین غضنفری (تدوین) و مجید اخشابی (آهنگساز) همکاری می کنند.
«خانه اجاره ای»
« خانه اجاره ای» هم عنوان یک سریال دیگر است که پخش آن از شنبه شب آغاز می شود.
خانه اجاره ای را رامین ناصرنصیر کارگردانی کرده و در آن بازیگران شناخته شده حوزه طنز در نقش های مختلف هنرنمایی می کنند. مهران غفوریان، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه، نصرالله رادش ،سینا رازانی، شهین تسلیمی، آرش نوذری، نعیمه نظام دوست، سوزان عزیزی، رابعه مدنی، غزاله جزایری، امیر کاظمی، فرشاد موحد حسینی، بهشاد مخبری و حمید لیقوانی از جمله بازیگرانی هستند که در این اثر هنرنمایی می کنند.
مجموعه «خانه اجاره ای» ترکیبی از معضلات اجتماعی و مسائل مبتلابه خانواده را دستمایه کار خود قرار داده و سعی دارد در بستری طنزگونه، مراودات، عادات و مناسبات غلط و مشکل سازی را که این روزها بسیاری از افراد خانواده به شکل مستقیم و غیرمستقیم با آن دست به گریبانند، به نقد بکشد.
در این راستا معضلاتی چون کلاهبرداری، ثروت اندوزی، ساده لوحی و تاثیرات مخرب برنامه های ماهواره ای به تصویر کشیده می شود.
داستان های این سریال در یک مجموعه مسکونی که چند خانواده مختلف با مختصات و ویژگی های خاص خود زندگی می کنند، اتفاق می افتد.
زندگی هر کدام از خانواده های این مجتمع، تحت تاثیر ماجراهای روزمره قرار می گیرد که اگرچه وقوع شان دور از ذهن نیست، اما تبعاتی دارد که فضایی شیرین و طنزآلود پدید می آورد.
تهیه کنندگی این اثر به عهده محمد کاشانی و حمید رحیمی نادی بوده است. در این مجموعه نویسندگانی چون پریسا شمس، جمیله دارالشفایی، محمدرضا عرفانی، حمید برزگر و پوریا کاکاوند همکاری می کنند. سرپرست نویسندگان این مجموعه به عهده کوروش نریمانی است. «خانه اجاره ای» براساس طرحی از خشایار راد ساخته شده است.
«خانه اجاره ای» در 90 قسمت 40 دقیقه ای آماده می شود. کار تصویربرداری این مجموعه از شهریور آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
در ساخت این مجموعه تلویزیونی محمود رضایی (کارگردان تلویزیونی) ، مسعود رجبیان (مدیر تصویربرداری) ، محمد مرادی و محسن نجفی (تصویربرداران) ، حمید دژاکام (صدابردار) ، ارسطو مداحی گیوی (طراح نور) ، سینا اسحاقی (تدوین) ، حمید صدری (آهنگساز) و البرز پارسی (عکاس) همکاری می کنند.این مجموعه ساعت 23 شنبه شب روی آنتن شبکه سه می رود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد