رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه 626 با اجرای محمود کریمی

626 از شبکه یک


برنامه تلویزیونی «626» مسائل اجتماعی و اقتصادی را در قالب طنز مورد بررسی قرار داده و از امشب حدود ساعت 19:30 به روی آنتن می‌رود.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ برنامه «626» محصول گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که از 12 مهر مابین دو خبر ساعت 19 و 21 پخش خواهد شد.

در همین رابطه امیر سیاح مدیر گروه دانش و اقتصاد گفت: برنامه 626 به تهیه‌کنندگی سعید نبی است که قصد دارد ارزش کالاهای ایرانی را در میان ایرانیان ارتقا دهد. همچنین جریانی را برای برپایی ذوق و تحرک به منظور ایجاد کسب و کارهای کوچک و کم سرمایه و متکی به خود در سرتاسر کشور ایجاد کند.

وی بیان کرد: این برنامه روز‌های یکشنبه، دوشنبه و شنبه به بررسی مسائل اجتماعی و اقتصادی در قالب طنز می‌پردازد.

سیاح تصریح کرد: مسابقه‌ای به منظور یافتن دلیل نامگذاری این برنامه با عنوان «626» در نظر گرفته شده است که از مردم تقاضا می‌شود به شماره پیامک «10000626» پیام داده و پاسخ‌های خود را ارسال نمایند که در نهایت جایزه یک میلیون تومانی نیز به برنده تعلق خواهد گرفت.
http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1394/7/12/3642900_987.jpg
وی اظهار داشت: روز‌های یکشنبه و سه‌شنبه برنامه به صورت طنز با اجرای حسین کلهر و روز‌های دوشنبه، مسائل مربوط به کسب و کار و رقابت با اجرای محمود کریمی خواهد بود.


رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و انتقاداتتان را درباره ی برنامه 626  که در وبلاگ رها ماهرو قرار گرفته است برایمان بنویسید



اولین قسمت از جنگ مفرح اقتصادی- اجتماعی "626" به تهیه کنندگی سعید نبی از فردا 12 مهر به روی آنتن می رود.

بگفته مدیرگروه دانش و اقتصاد شبکه یک، برنامه "626" قصد دارد احترام عمومی برای کالاهای ایرانی را در میان همه ایرانیان گسترش دهد و موجی از تحرک برای ایجاد کسب و کارهای کوچک، کم سرمایه و اتکایی را در سراسر کشور راه بیاندازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، امیر سیاح افزود: این برنامه که سه روز در هفته یعنی روز های یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه ما بین دو خبر ساعت 19 و 21 پخش می شود، تلاش دارد مسایل اقتصادی و اجتماعی را در قالبی طنز مورد بحث و بررسی قرار دهد.

او در پاسخ به اینکه چرا نام 626 را برای این برنامه انتخاب کرده اند تصریح کرد: اتفاقا ما این موضوع را به مسابقه گذاشتیم و از بینندگان شبکه یک می خواهیم تا از طریق پیامک 10000626 علت انتخاب نام 626 را برای ما ارسال کنند و ما هم به یک نفر که جواب صحیح را تشخیص دهد، جایزه نقدی یک میلیون تومانی اهدا خواهیم کرد.

مدیرگروه دانش و اقتصاد شبکه یک با بیان این که قالب روزانه این برنامه با برنامه بعدی آن متفاوت خواهد بود اظهار داشت: در روزهای یکشنبه و سه شنبه برنامه 626 با قالب طنز به روی آنتن می رود و روزهای دوشنبه به مسایل مربوط به کسب و کار و رقابت در این عرصه پرداخته می شود.

امیر سیاح افزود: امیدوارم 626 یک گام جدیدی در برنامه تلویزیونی در ایران باشد و تعامل مردم با سیما و همین طور اثرگذاری سیما را در مناسبات اجتماعی یک قدم جلوتر ببرد.

او در پایان گفت: حسین کلهر مجری بخش قالب طنز برنامه و محمود کریمی مجری بخش کسب و کار برنامه 626 هستند.

جنگ اقتصادی- اجتماعی 626 به تهیه کنندگی سعید نبی، کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که روزهای یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته حوالی ساعت 19:30 از این شبکه پخش خواهد شد.

-------------------------


 برنامه 626 فردا سه شنبه پخش می شود.


برنامه 626 فردا سه شنبه ساعت 19:45با موضوع کسب و کار از این شبکه پخش می شود.


گفتنی است برنامه 626 با موضوع اجتماعی –اقتصادی کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که به تهیه کنندگی سعید نبی، بصورت زنده از این شبکه پخش می شود.
 


تاریخ انتشار: دوشنبه 20 مهر 1394


-----------------




نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 11:02 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهاجووووون زینگگگگگ من اومدم باااازم خبر قدیمی




مازیار فلاحی و علاقه به همکاری با بهروز صفاریان

مازیار فلاحی که پیش از این آلبوم (قلب یخی) را روانه بازار کرده بود، درباره آلبوم جدید خود گفت: به دنبال انتظار آلبوم جدید هستم و فکر می کنم پایان امسال یا اوایل سال آینده منتشر شود.
وی ادامه داد: اکثر قطعات آن آهنگسازی و تنظیماتش انجام شده حتی بعضی از قطعات را خودم تنظیم کرده ام. فلاحی گفت: به خاطر این که آلبوم جدیدم متفاوت با کارهای دیگر باشد، دوست دارم با تنظیم کننده هایی مانند امیر توسلی که از دوستان قدیمی من است، بهروز صفاریان و کوشان حداد همکاری کنم. وی ادامه داد: این آلبوم اگر چه مانند آلبوم های قبلی من فضایی عاشقانه دارد ولی متنوع تر از کارهای قبلی ام می باشد.
وی در پایان در مورد کنسرت های بعدی خود گفت: ما سعی مان بر این است که خیلی پرکاری نکنیم ولی همه دوستدارانمان را راضی نگه داریم.

(بازی عوض شده) پاسداشت شهدای جنگ

آخرین آلبوم موسیقی (علیرضا عصار) با عنوان (بازی عوض شده) به همت معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انتشار یافت و به زودی در مراکز فرهنگی عرضه می شود.
آلبوم (بازی عوض شده) با صدای علیرضا عصار و آهنگسازی و تنظیم فواد حجازی در 8 قطعه گردآوری شده است که قرار بود همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر در 3 خرداد توزیع گردد که آماده عرضه نشد. این آلبوم پاسداشت شهدای جنگ 8 ساله علی الخصوص مدافعین خرمشهر می باشد.
در آلبوم بازی عوض شده می شنویم: بازی عوض شده سروده بهزاد بمانی، زخم های ماندگار سروده افشین مقدم، خاطره نیمه جان سروده سعید بیابانکی، پناک سروده افشین مقدم، صفر مرزی سروده افشین مقدم، خوابی از جنس بلور سروده مهدی شریفی، نماز سربداران سروده مهدی شریفی و خرمشهر سروده دکتر شجاع پور.
طراحی جلد (بازی عوض شده) به دو گونه می باشد. تصویری از نخل و غروب شهر به همراه پرچم و سلاح که نشان فتح و پیروزی است و در طرح دیگر چهره خواننده (بازی عوض شده) علیرضا عصار دیده می شود.








هارو لوید مرد عینکی با کلاهی حصیری


اگر به سال 1918 باز کردیم، می بینیم که نگاه کارشان در آن زمان به پدیده هارولد لوید چندان متفاوت با چیزی نبود که امروز نوه او بسیاری از کارشناسان دیگر می گویند. در سال مورد بحث (روزنامه سیتی نیوز) که کارش چاپ اخبار و مطالب سینمایی بود نوشته بود: (واژه لوید به معنای پول و پولسازی است. نماد و چهره او و تمام کارهایی که انجام می دهد این برداشت را به وجود می آورد.)
آن روزنامه و نویسنده اش اشتباه نکرده بودند. فیلم (سلامتی در مرحله آخر) که اسم و وصف آن پیشتر نیز آمد در زمان عرضه اش 1/58 میلیون دلار فروخت که رقمی باور نکردنی بود و اگر بر اساس شاخصه ها و قیمت های روز مبنا و با آن هماهنگ شود چیزی برابر با 205 میلیون دلار را به دست می دهد و در حقیقت بر اثر تورم و گرانی در دنیای کنونی است که ارقام فعلی در ارتباط با هر چیزی شکل گرفته اند و تاثیر این مساله بر فیلم و سینما چشمگیر تر بوده است.
یک سال بعد از فیلمی که گفتیم از لوید فیلم خجالتی اکران شد که با احتساب معادلات و تناسب های امروز 217 میلیون دلار سود به بار آورد و در 1926 فیلم (به خاطر خدا) فروش و سودی را به دست داد که طبق معیارهای امروز به 294 میلیون دلار می رسید.
حتی همین امروز می توان بسیاری از تکه ها و نشانه های کار لوید و تقلید از او و کارهایشان را در فیلم های جدید دید.
همین امروز هم سوزان لوید همپا با بسیاری از کارشناسان می گوید:
یک حس ماندگار فیلم های پدر بزرگم این است که بسیار پر شتاب بودند و در آن ها همه اتفاقات بسیار سریع شکل می گیرد و همه چیز بر پایه سرعت و حادثه است و به همین خاطر می توانند با نسل کنونی و جوانان فعلی دنیا نیز به بهترین شکل ارتباط برقرار کنند و برای مردم امروز دنیا هم تماشایی باشند.
اما اگر هم چنین نباشد خود هارولد لوید نیز 35 سال پس از مرگ آن قدر دوستدار و طرفدار دارد که هرگز خاطره و کارهایش منزوی و بی رونق نمی مانند. مایکل پو کورزیلسکی مدیر بخش آرشیو و بایگانی آکادمی علوم سینمایی و هنرهای تصویری می گوید:
با دیدن فیلم های لوید به چیزهایی بسیار بیشتر از آن چه در یک زندگی عادی رایج و جاری است دست می یابید. در کارهای او فقط خط داستانی مهم نیستند بلکه خود زندگی اهمیت دارد که مثل یک رود جاری است. اکثر تماشاگران با کارهای لوید همراه می شوند و برایشان فرق ندارد که او چه می کند زیرا مثل اکثر ستاره های سینما خود وی و کاراکترش جالب تر است تا آن چه در دورو بر وی می گذرد.
فیلم های لوید حتی استفاده ای فراتر از این هم دارند زیرا بر خلاف اکثر کارهای چاپلین نه در حاشیه اجتماع بلکه در داخل شهرها و در میان توده های مردم عادی و طبقه متوسط می گذرند و در نتیجه با تماشای آن ها می توان فهمید که در آن دوران دنیا چگونه بوده و مردم چه می کرده اند.
برای 85 فیلمی که از هارولد لوید بر جای مانده باید ابتدا از خود او تشکر کرد زیرا وی در کاری که بعدا توسط امثال جورج لوکاس تکرار شد تمام پرینت ها و نگاتیوهای آثار خود را از شریک خود در کار تولید فیلم های سینمایی یعنی هال روچ خریداری و نزد خود حفظ کرد.
او به واقع اولین کسانی بود که به حفظ و نگهداری آثار سینمایی کمدی در عصر و زمانه ای پرداخت که این گونه فیلم ها بیشتر یک فاکتور و وسیله تجاری و سودساز هنری محسوب می شوند و نه بخشی از تاریخ سینما از همه برتر آن که پیرو نگرش پیشین بسیاری از فیلم های کمدی آن زمان پس از این که کارشان به هنگام اکران تمام می شد و سود خود را به بار می آوردند یا سوزانده می شدند و یا به داخل دریا انداخته می شدند!
لوید چنان آدم جامع نگر و دوستدار یاد گرفتن و تجربه کردن هر چیز و هر مساله ای بود که دست به سفر به کشورهای مختلف در دنیا می زد و عکسبرداری می کرد و سعی داشت از نکات خاص برای خودش یادداشت برداری و فیلمبرداری کند.







«آل پاچینو» در نقش سالوادور دالی

آل پاچینو در فیلم تازه اندرو نیکل به نام «دالی و من: داستان سوررئال» نقش نقاش افسانه ای اهل اسپانیا را بازی می کند. به گزارش مهر، نیکل که سال گذشته فیلم «جنگ سالار» را با بازی نیکلاس کیج بر پرده سینماهای جهان داشت، اواخر بهار سال آینده «دالی و من» را بر اساس آخرین روزهای زندگی نقاش مشهور سبک سوررئال از نگاه دوست سالوادور دالی و دلال آثار هنری او، استن لوریسن، کلید می زند. نویسنده فیلمنامه های «ترمینال» و «نمایش ترومن» این روزها مشغول بازنویسی متن «دالی و من: داستان سوررئال» است. فیلمنامه اولیه را جان سالواتی بر اساس کتاب زندگینامه لوریسن به همین نام نوشته بود.

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 09:54 ب.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جون به دو خبر قدیمی همراهتم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر، تاکید کرد:
فکر و اندیشه، جوهره سینماست فیلمی که پایه هایش بر فکر استوار نباشد، تصاویری متحرک است

متن کامل سخنرانی سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر به شرح ذیل است: هنر که در ذاتش زیبائی است نیازمند خودآرائی است.
فرمود: «ان ا... یحب الجمال و التجمل»
و سینما هنرش در آرایه هائی است که بر اجزا» و اعضا» خود می بندد تا برجستگی آن را از آن خود کند.
زیبائی را با خودآرائی چندان کند که همه هنرها را تحت الشعاع خود قرار دهد.
سینما، سینماست! گرچه واقعیت دارد اما مستند نیست! گرچه با موسیقی عجین است اما کنسرت نیست! گرچه با مد و لباس و گریم سر و کار دارد اما سالن آرایش نیست ! گرچه با نقاشی آشناست اما گالری نیست! باید گفت سینما، سینماست. این پدیده با همه هنرها آمیختگی دارد اما از همه منفک است و تنها با اندیشه هم مسلک است!
فکر و اندیشه، جوهره سینماست! فیلمی که پایه هایش بر فکر استوار نباشد، تصاویری متحرک است. امروز چه بجاست اگر عبارت مغز مزد به جای دستمزد در بسیاری از امور به کارگیری شود.»
وزیر ارشاد در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ای برادر تو همه اندیشه ای مابقی خود استخوان و ریشه ای و مهم ترین جا برای عرض اندام اندیشه، فیلمنامه است. سینمای ایران از بعد تکنیک و فن آوری برای این موجودیت، شاید کم و کسری نداشته باشد اما برای این سرزمین و این ملت، برای این نظام و این رسالت، آنچه بیش از همه مورد نیاز است، شالوده و اساس یک فیلم، یعنی فیلمنامه است.
تا آن جا که من مطلعم به مهم ترین بخش فیلم، کمترین بها» داده می شود. به نسبت دیگر عوامل سینما، فیلمنامه نویس از مزایای کمتری برخوردار است.
سازمان نوپای امور سینمائی به این بخش توجه ویژه مبذول بدارد! به شعور مخاطب احترام باید گذاشت. نقش ایوان لازم است اما کافی نیست; پای بست خانه را محکم کنید!
اگر بلم این رودخانه از تنگه عبور کرده و به دریا متصل شده است لازم است آن را با کشتی عوض کنید!
دریا، سری سودائی و دلی دریائی می خواهد!
سازمان امور سینمائی می بایست از فیلم حمایت کند نه صرفا فیلمساز! مرعوب نام فیلمساز نباید شد.
اگر فیلمی شایسته است مورد توجه و حمایت قرار گیرد.
«انظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال»
آن گاه است که فیلمساز خوب متولد می شود. این سخن البته نافی جایگاه مفاخر سینما نیست.
سازمان امور سینمائی لازم است به تهیه کنندگان اعتماد بیشتری نشان دهد. تهیه کنندگان در محدوده سینما چونان حزب هستند در مقوله سیاست! تهیه کننده اگر این اعتماد را خدشه دار کند از گردونه اعتبار خارج خواهد شد; و یقین بدانید که چنین اتفاقی نخواهد افتاد.»
سید محمد حسینی همچنین مطرح کرد: «از پرداختن به جزئیات جشنواره به جهت اجتناب از اطناب خودداری می کنم لاکن ضمن قدردانی از حرکت خوب و به جای گردانندگان در استمرار همایش هالیوودیسم و سینما، لازم است به این نکته اشاره کنم که هر پدیده ای اقتضائات خود را دارد. سینما نیز زبان خود را دارد. همایش و سخنرانی برای تبیین آسیب ها، اگر از همه مقبول افتد، برای سینما کافی نیست. زبان سینما، فیلم است!
برای مقابله با آفات نباتی، تبر به تنهائی جواب نمی دهد! کلوخ انداز را پاداش سنگ است!
نقص است اگر حرف به جای عمل آید!
از حضور پررنگ فیلمسازان و خصوصا تنوع گونه ها، اظهار رضایت و شادمانی می کنم. از ضعف ها نگران نیستم که قوت ها خلا» ها را پر خواهد کرد.
از برگزاری خوب جشنواره به خصوص عملکرد دبیر آن سپاسگزارم و امیدوارم فردائی بسیار بهتر را در سینمای ایران اسلامی علی الخصوص با ماموریت الهی حساسیت نسبت به بیداری اسلامی و خیزش اخلاقی جهانی شاهد باشیم.
جشنواره فیلم فجر برای دومین بار در طول سی سال فیلم برتر نداشت و با حاشیه های فراوانی روبه رو بود حال به معرفی برگزیدگان آن می پردازیم .
بهترین فیلم: دیپلم افتخار: «روزهای زندگی» سعید سعدی و سیما فیلم و «ضد گلوله» رضا رخشان
دیگر نامزدها: «ملکه» سیدابوالقاسم حسینی و بنیاد سینمایی فارابی، «نارنجی پوش» داریوش مهرجویی، «پل چوبی» علی سرتیپی و مهدی داوری، «بوسیدن روی ماه» منوچهر محمدی
بهترین کارگردانی: سیمرغ بلورین: پرویز شیخ طادی برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: داریوش مهرجویی «نارنجی پوش»، محمدعلی باشه آهنگر «ملکه»، همایون اسعدیان «بوسیدن روی ماه»، مانی حقیقی «پذیرایی ساده»
بهترین فیلمنامه: سیمرغ بلورین: مصطفی کیایی برای «ضدگلوله»
دیگر نامزدها: «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان، «روزهای زندگی» پرویز شیخ طادی، «ملکه» محمدرضا گوهری و محمدعلی باشه آهنگر، «نارنجی پوش» وحیده محمدی فر و داریوش مهرجویی،
بهترین بازیگر مرد: سیمرغ بلورین: فرهاد اصلانی برای «خرس» و «زندگی خصوصی»
دیگر نامزدها: حمید فرخ نژاد «گشت ارشاد» و «روزهای زندگی»، رضا عطاران «خوابم می آد»، حسین یاری «یک سطر واقعیت»، میلاد کیمرام «ملکه»، مصطفی زمانی «یه عاشقانه ساده»
بهترین بازیگر زن: سیمرغ بلورین: هنگامه قاضیانی برای «روزهای زندگی»، دیپلم افتخار بهناز جعفری برای «تلفن همراه رئیس جمهور»
دیگر نامزدها: لیلا حاتمی «نارنجی پوش»، مهناز افشار «پل چوبی»، شیرین یزدان بخش «بوسیدن روی ماه»، ترانه علیدوستی «پذیرایی ساده»
بهترین بازیگر مکمل مرد: سیمرغ بلورین: اکبر عبدی برای «خوابم می آد»
دیگر نامزدها: حمیدرضا آذرنگ «ملکه»، ساعد سهیلی «گشت ارشاد»، افشین هاشمی «بی خداحافظی»، پولاد کیمیایی «گشت ارشاد»، احمد مهرانفر «یه عاشقانه ساده»
بهترین بازیگر مکمل زن: سیمرغ بلورین: یکتا ناصر برای «یکی می خواد باهات حرف بزنه»
دیگر نامزدها: ویشکا آسایش «برف روی کاج ها»، شبنم مقدمی «بوسیدن روی ماه»، میترا حجار «نارنجی پوش»، بیتا فرهی «در انتظار معجزه»
بهترین فیلمبرداری: سیمرغ بلورین: امیر کریمی برای «روزهای زندگی»، دیپلم افتخار: حسن پویا برای «راه بهشت»
دیگر نامزدها: علیرضا زرین دست «ملکه»، حسین جعفریان «بوسیدن روی ماه»، تورج منصوری «پل چوبی»
بهترین تدوین: سیمرغ بلورین: هایده صفی یاری برای «نارنجی پوش»
دیگر نامزدها: وارژ کریم مسیحی و مهدی سعدی «روزهای زندگی»، سعید شاهسواری «بی خداحافظی»، مهدی حسینی وند «گیرنده»، نیما جعفری جوزانی «ضد گلوله»
بهترین موسیقی: سیمرغ بلورین: حسین علیزاده برای «ملکه»، دیپلم افتخار: ناصر چشم آذر برای «گشت ارشاد»
دیگر نامزدها: محمدرضا علیقلی «روزهای زندگی»، فردین خلعتبری «یک روز دیگر»، بردیا کیارس «سلام بر فرشتگان»
بهترین طراحی صحنه و لباس: سیمرغ بلورین: عباس بلوندی برای «ملکه»
دیگر نامزدها: علی نصیری نیا «روزهای زندگی»، پروین صفری «پل چوبی»، شهرام قدیری فر « شور شیرین»، لیلا حاتمی «پله آخر»
نامزدهای بهترین چهره پردازی: سیمرغ بلورین: عباس صالحی برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: سعید ملکان «ملکه»، ایمان امیدواری «خوابم می آد»، رسول سیدعربی «آمین خواهیم گفت»، عبدالله اسکندری «یه عاشقانه ساده»
بهترین صدابرداری: سیمرغ بلورین: ساسان نخعی برای «بوسیدن روی ماه»
دیگر نامزدها: نظام الدین کیایی «نارنجی پوش»، رضا تهرانی «روزهای زندگی»، پرویز آبنار«بی خداحافظی»، عباس رستگارپور «ملکه»
بهترین صداگذاری: سیمرغ بلورین: محمدرضا دلپاک برای «خرس»، دیپلم افتخار: فرامرز ابوالصدق برای «روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: امیرحسین قاسمی «ملکه»، پرویز آبنار «بی خداحافظی»، مهران ملکوتی «ضد گلوله»
بهترین جلوه های ویژه بصری: سیمرغ بلورین: کامران سحرخیز، امیر سحرخیز، سیدهادی اسلامی برای «سلام بر فرشتگان، دیپلم افتخار: حسن ایزدی برای «ملکه»
دیگر نامزدها: فرهاد یوسفی، سعید حاجی میری «بیداری»، حسین افشار «راه بهشت»، حسین صفا «روزهای زندگی»
بهترین جلوه های ویژه میدانی: سیمرغ بلورین: محسن روزبهانی برای « روزهای زندگی»
دیگر نامزدها: محسن روزبهانی «ملکه»، و «ضد گلوله»، جواد شریفی راد «شور شیرین»، عباس شوقی «خوابم می آد»، حمید رسولیان «گشت ارشاد»، حمید سلیمانی «راه بهشت»

جایزه ویژه هیئت داوران: داریوش مهرجویی برای «نارنجی پوش»
بهترین فیلمنامه اقتباسی: علی مصفا برای «پله آخر»


*******
*********
*******

اعلام فهرست اولیه نامزدهای بهترین فیلم خارجی اسکار

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای نخستین بار پیش از اعلام نامزدهای نهایی، یک فهرست کوتاه از فیلم های نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را اعلام کرد.
به گزارش مهر، این فهرست شامل فیلم های "روزهای افتخار" (الجزایر)، "آب" (کانادا)، "بعد از عروسی" (دانمارک)، صندلی های ارکستر (فرانسه)، "زندگی دیگران" (آلمان)، "هزارتوی پن" (مکزیک)، "کتاب سیاه" (هلند)، "بازگشت" (اسپانیا) و "ویتوس" (سوئیس) است.
هر 9 فیلم معرفی شده را کمپانی های آمریکایی در بازار توزیع کرده اند، دقیقا بر عکس دو سال قبل که بسیاری از فیلم های نامزدشده چنین شرایطی نداشتند. از این 9 فیلم چهار فیلم "زندگی دیگران"، "کتاب سیاه"، "بازگشت" و "ویتوس" را سونی کلسیکس توزیع کرده است.
"نامه هایی از ایوو جیما"، برنده گلدن گلوب بهترین فیلم خارجی زبان و "آپوکالیپتو" مل گیبسون، به این دلیل که یک تولید آمریکایی هستند، شرایط لازم برای شرکت در بخش اسکار بهترین فیلم را نداشته اند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد