رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال جاده‌ چالوس

جاده‌ چالوس

موضوع و داستان سریال جاده چالوس روایت خانواده‌ای است که در تهران زندگی می‌کنند و پدر خانواده به علت بی تدبیری شریکش ورشکست می‌شود و در این بین ارثیه‌ای (رستوران متروکه ) به محبوبه زن خانواده در شمال می‌رسد، اعضای خانواده با رفتن به شمال و رونق دوباره رستوران متروکه سعی دارند تا مشکلات اقتصادی را با اتحاد و همدلی حل کنند.

نیما شاهرخ شاهی (نقش مسعود ) , بیژن امکانیان ( نقش احمد/ پدر خانواده ) , فاطمه گودرزی ( نقش محبوبه ),محسن افشانی (نقش امیر علی ), سیما خضرآبادی ( نقش مهتاب ) , علیرام نورایی, سیروس گرجستانی,محمد شیری از بازیگران اصلی سریال جاده چالوس می باشند. همچنین چندین چهره جدید که از میان فارغ التحصیلان هنر بازیگری و تئاتر انتخاب شده اند از بازیگران مهمان این مجموعه هستند و کارگردان کار نیز در این خصوص گفته است که خواسته ایم در این سریال چهره های جدید را معرفی کنیم.
-----------------
سریال جاده چالوس
جاده چالوس
ژانر     طنز اجتماعی
بازیگران     محسن افشانی
نیما شاهرخ شاهی
بیژن امکانیان
فاطمه گودرزی
سیما خضرآبادی
علیرام نورایی
سیروس گرجستانی
کشور سازنده      ایران
زبان‌ها     زبان فارسی
تعداد قسمت‌ها     ۲۶ قسمت
تولید
دوربین     -
مدت     آبان ۱۳۹۳
توزیع کننده     شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی ایران
پخش کننده
اولین نمایش در     آبان ۱۳۹۳

مجموعه جاده چالوس مجموعه‌ای تلویزیونی به کارگردانی احمد معظمی است که در آبان و آذر ۱۳۹۳ از شبکه ۵ سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.


بازیگران
    محسن افشانی
    نیما شاهرخ شاهی
    بیژن امکانیان
    فاطمه گودرزی
    سیما خضرآبادی
    علیرام نورایی
    سیروس گرجستانی
    محمد شیری
    حمید یزدانی ابیانه

خلاصه داستان
مرد ثروتمندی در آستانه ورشکستگی هست و به خاطر هزینه‌های بالای خانواده خود نمی‌تواند کار خود را پیش ببرد در همین زمان یک رستوران متروکه در شمال کشور به عنوان ارث به همسر این مرد می‌رسد. محبوبه همسرش خانواده را راضی به رفتن به شمال و اداره این رستوران برای سر و سامان دادن دوباره به زندگیشان می‌کند و…
http://www.amazing.ir/wp-content/uploads/2014/08/Serial-jade-chaloos-Amazing-ir-12.jpg

این سریال با موضوع احترام بین اعضای خانواده و ترویج زندگی ساده و بی‌تکلف تولید شده است
آغاز پخش سریال «جاده چالوس» از امشب
پخش سریال تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری، امشب ساعت 23 از شبکه تهران آغاز می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت 19 خواهد بود. نقش‌های اصلی این سریال را بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی بازی می‌کنند.
تصویر آغاز پخش سریال «جاده چالوس» از امشب
داستان سریال جاده چالوس درباره زن و شوهری است که همراه دو فرزندشان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تصمیم می‌گیرند از تهران نقل مکان کنند و راهی چالوس شوند. آنها تصمیم می‌گیرند رستورانی را در جاده افتتاح کنند و همین مساله باعث می‌شود تا آنها با ماجراهای مختلف روبه‌رو شوند.

احمد معظمی، کارگردان سریال جاده چالوس درباره قسمت اول این سریال گفت: قصه با کابوس پدر خانواده (بیژن امکانیان) شروع می‌شود که در خواب می‌بیند به زندان می‌افتد. در قسمت اول علاوه بر امکانیان، فاطمه گودرزی هم بازی دارد.

وی ادامه داد: البته مراحل فنی سریال همزمان با پخش ادامه خواهد داشت. بهنود یخچالی ساخت موسیقی را به‌عهده دارد و رضا یزدانی هم خواننده تیتراژ است. روح‌الله هاشمی و پگاه هوشنگی تدوین این سریال را انجام می‌دهند و احسان افشاریان هم صداگذاری را به‌عهده دارد.

این کارگردان با اشاره به مفاهیم این سریال گفت: در این سریال به موضوعاتی چون ارتباط و احترام بین اعضای خانواده، ساده زندگی کردن، مشورت و... می‌پردازیم. این سریال در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید شده است.

معظمی ادامه داد: در این سریال به موضوع مهاجرت از تهران هم می‌پردازیم که مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌توانند از تهران به شهرهای مختلف نقل مکان کرده و براحتی زندگی کنند؛ ضمن این‌که به مسائلی همچون اعتماد به نفس، شناخت همدیگر، خانواده اصیل ایرانی و دوستی‌ها هم توجه خواهیم کرد. نقطه قوت سریال این است که از لوکیشن‌های شهری فاصله گرفتیم و به دل طبیعت زدیم و فضای بکر و شیوه زندگی مردم را در طبیعت نشان می‌دهیم. معظمی با اشاره به بازیگران گفت: در این سریال بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی نقش پدر و مادر (احمد و محبوبه) را بازی می‌کنند و نقش فرزندانشان امیر و خدیجه را محسن افشانی و سیما خزرآبادی به‌عهده دارند.

علی رام‌نورایی ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این سریال با نام مساوات است. او از طرف طلبکارهای احمد مامور می‌شود که سر از کار او دربیاورد. به همین دلیل پنج گریم متفاوت دارد.

نیما شاهرخ‌شاهی نقش مسعود، سیروس گرجستانی نقش سهرابی (رقیب احمد)، حدیث فولادوند نقش سرآشپز رستوران، روشنک عجمیان نقش همسر سهرابی، محمد شیری نقش مصیب (آبدارچی)، علی طالب‌لو نقش دایی‌محمود، سعید پیردوست نقش سرمدی طلبکار، پویان گنجی و رضا آحادی هم نقش شاگردان رستوران را بازی می‌کنند. علی جلالی هم نقش پسر یکی از شخصیت‌های قصه را بازی می‌کند.

نهال دشتی نقش دختر مصیب، شیما رستگار نقش منشی شرکت، میلاد نیکزاد نقش مصطفی دوست امیر، حسین شمس نقش کلایی وکیل، بهزاد داوری نقش محبی وکیل، سیدعلی موسویان نقش چراغعلی و پیمان مقدمی دیگر بازیگران این سریال هستند.

معظمی در این سریال از بازیگران جوان هم استفاده کرده است. او درباره کار با بازیگران کم‌تجربه توضیح داد: من بیش از صد اپیزود از سریال «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» را ساختم و در آن سریال از چهره‌های جدید استفاده کردم که تجربه خوبی بود. به نظرم باید بستری برای بازیگران جوان فراهم کرد و تلاش دارم در هر کاری که می‌سازم حداقل چند چهره جدید را معرفی کنم.

وی درباره انتخاب بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من برای نقش پدر و مادر به‌دنبال بازیگرانی بودم که به شخصیت‌های احمد و محبوبه نزدیک بوده ، ضمن این‌که توانایی بالایی در ایفای نقش‌ داشته باشند. در این سریال امکانیان نقش متفاوتی به‌عهده دارد که برای مخاطبان تازگی دارد. ضمن این‌که یکی دیگر از ملاک‌های من برای انتخاب نقش احمد، بازیگری بود که مردم او را در کارهای تلویزیونی کمتر دیده باشند.

علی رام‌نورایی در این سریال گریم‌های متفاوتی دارد که به شکل هندی، وکیل، توریست و کارآگاه درمی‌آید.

وی درباره فضای کمدی سریال تلویزیونی جاده چالوس گفت: گونه این سریال اجتماعی است، اما لایه‌های کمدی هم دارد. در مجموع فضای گرم و دلنشینی دارد.

فیلمنامه سریال جاده چالوس را شعله شریعتی نوشته. معظمی درباره تعامل‌اش با نویسنده این سریال گفت: خوشبختانه تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و من هم هرجایی که لازم بود ایده‌هایم را به او منتقل می‌کردم. به‌نظرم این سریال متن خوبی دارد و حال و هوای خاصی برای بینندگان تلویزیون خواهد داشت.

سریال جاده چالوس لوکیشن‌های متعددی دارد، اما لوکیشن اصلی رستورانی است که خانواده اصلی قصه در آنجا مستقر می‌شوند. به گفته تهیه‌کننده، بینندگان در این سریال می‌توانند شاهد موقعیت‌های طنز بسیاری باشند، اما هیچ‌یک از شخصیت‌های سریال طنز نیستند و نویسنده با قرار دادن موقعیت‌های طنز در قصه سعی کرده فضای آن را برای بینندگان شیرین و دوست‌داشتنی کند.

برخی از عوامل سازنده سریال جاده چالوس عبارتند از: مدیر تولید و مجری طرح علیرضا سالمی‌نیک، مدیر تصویربرداری: علیرضا ودادتقوی، صدابردار حمید یارندپور، طراح گریم حسین یزدی، برنامه‌ریز امیر جاویدنیک، دستیار اول کارگردان سیامک راشدی، دستیار دوم کارگردان حسین صفریان بحری، مشاور رسانه‌ای مجتبی احمدی، منشی صحنه زهرا غلامی، مدیر تدارکات علیرضا رضایی و عکاس حمید کشانی.

نورایی: مساوات پیچیده است

علیرام نورایی درباره نقش‌آفرینی‌اش در سریال «جاده چالوس» گفت: در این سریال ایفاگر نقش مردی به نام «مساوات» هستم که با نقش‌های گذشته‌ام تفاوت‌های اساسی دارد.

این بازیگر ادامه داد: سریال جاده چالوس یک کار اجتماعی است با لایه‌هایی از طنز و بخشی از کمدی این سریال را مساوات شکل می‌دهد که من نقشش را بازی می‌کنم.

وی با اشاره به این که نقش مساوات پیچیده است و برایش یک تجربه متفاوت محسوب می‌شود، اظهار کرد: شخصیت مساوات چند تیپ متفاوت دارد و بازی در این نقش مستلزم تیپ‌سازی‌های چندگانه بود که برای هر کدام از آنها گریم ویژ‌ه‌ای طراحی شده است. نورایی افزود: در گرمای سخت تابستان چند گریم سنگین را بر چهره‌ام تحمل کردم.

نورایی که سریال ماتادور را در کارنامه خود دارد، درباره حضورش در کنار بازیگران باتجربه‌ای همچون بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من قبلا تجربه بازی در کنار آقای امکانیان و خانم گودرزی را داشته‌ام و گروهی حرفه‌ای و بدون هیچ حاشیه‌ای در این سریال حضور دارند.

وی که سابقه بازی در آثار دیگر احمد معظمی را دارد، تصریح کرد: ازابتدای حضورم در عرصه هنر با برادران معظمی (احمد و محمود) آشنا هستم و همکاری‌های خوبی از جمله تله فیلم «ساعت به وقت صفر» و «کارد و پنیر» را با آنها داشته‌ام. بازیگر «جاده چالوس» با بیان این که از ابتدای سال 93 مشغول بازی در این سریال است، افزود: اکنون مشغول فیلمبرداری سکانس‌های پایانی هستیم.

نورایی گفت: بخشی از این سریال در جاده چالوس و بقیه در دکوری در تهران و البته در خود شهر فیلمبرداری شده است. این بازیگر پیش‌بینی کرد که سریال «جاده چالوس» با توجه به موضوعی که دستمایه ساختش قرار گرفته و حضور عوامل حرفه‌ای در آن با استقبال و توجه مخاطبان مواجه شود.مجموعه تلویزیونی «جاده چالوس» به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری قرار است از روز شنبه ساعت 23 از شبکه تهران پخش شود.

در این مجموعه تلویزیونی، بیژن امکانیان در نقش احمد، فاطمه گودرزی در نقش محبوبه، محسن افشانی در نقش امیر پسر خانواده و سیما خضرآبادی در نقش مهتاب دختر خانواده، محمد شیری، سیروس گرجستانی، علیرام نورایی، نیما شاهرخ شاهی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند.
-----------------
 40 بازیگر مهمان در «جاده چالوس»
تصویربرداری سریال تلویزیونی «جاده چالوس» به‌کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی علیرضا داوری که از پانزدهم اسفند سال گذشته کلید خورده در خیابان‌های تهران ادامه دارد و نقش‌های اصلی این سریال را بیژن امکانیان، فاطمه گودرزی و علی رام‌نورایی بازی می‌کنند که برای نورایی پنج گریم متفاوت طراحی شده است.
تصویر 40 بازیگر مهمان در «جاده چالوس»

داستان سریال جاده چالوس درباره زن و شوهری است که همراه دو فرزندشان به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی تصمیم می‌گیرند از تهران نقل مکان کنند و راهی چالوس شوند. آنها تصمیم می‌گیرند رستورانی را در جاده افتتاح کنند و همین مساله باعث می‌شود تا با ماجراهای مختلف روبه‌رو شوند.

احمد معظمی، کارگردان سریال جاده چالوس درباره روند تولید این اثر تلویزیونی به جام‌جم گفت: تصویربرداری این سریال از پانزدهم اسفند سال گذشته آغاز شد، اما در تعطیلات نوروز کار نکردیم و بعد از نوروز مشغول ضبط لوکیشن‌های خیابانی هستیم.

وی ادامه داد: بعد از تمام شدن تصویربرداری لوکیشن‌های خارجی وارد لوکیشن اصلی واقع در نیاوران می‌شویم و خانه احمد را با بازی بیژن امکانیان ضبط می‌کنیم. بعد از تمام شدن بخش‌های مربوط به تهران و اطرافش راهی جاده چالوس می‌شویم.

معظمی با اشاره به بازیگران گفت: در این سریال بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی نقش پدر و مادر(احمد و محبوبه) را بازی می‌کنند و نقش فرزندانشان امیر و مهتاب را محسن افشانی و سیما خزرآبادی به‌عهده دارند. علی رام‌نورایی ایفاگر یکی از نقش‌های اصلی این سریال با نام مساوات است. او از طرف طلبکارهای احمد مامور می‌شود که سر از کار او دربیاورد. به همین دلیل پنج گریم متفاوت دارد.

نیما شاهرخ‌شاهی نقش مسعود، عباس محبی نقش مصیب(آبدارچی)، علی طالب‌لو نقش دایی محمود، سعید پیردوست نقش سرمدی طلبکار، کیانوش گرامی نقش ظریف طلبکار، روح‌الله کمانی و رضا آحادی هم نقش شاگردان رستوران را بازی می‌کنند.

بازیگر نقش‌های اصلی سهرابی(صاحب رستوران) و سلطان علی(عموی محبوبه) هنوز انتخاب نشده‌اند. در این سریال 40 بازیگر مهمان هم حضور دارند.این کارگردان با اشاره به بازیگران جوان این سریال گفت: در این سریال از چند چهره جدید استفاده کردم که در این باره می‌توانم به نهال دشتی در نقش دختر مصیب، شیما رستگار در نقش منشی شرکت، میلاد نیکزاد در نقش مصطفی دوست امیر، حسین شمس در نقش کلایی وکیل، بهزاد داوری در نقش محبی وکیل، سیدعلی موسویان در نقش چراغعلی و پیمان مقدمی اشاره کنم.

معظمی در پاسخ به این پرسش که کار کردن با بازیگران کم‌تجربه شما را با مشکل روبه‌رو نمی‌کند؟ توضیح داد: من بیش از صد اپیزود سریال شاید برای شما هم اتفاق بیفتد را ساختم و در آن سریال تجربه خوبی داشتم و از چهره‌های جدید استفاده می‌کردم. به نظرم باید بستری برای بازیگران جوان فراهم کرد و تلاش دارم در هر کاری که می‌سازم حداقل چهار چهره جدید را معرفی کنم.

وی درباره انتخاب بیژن امکانیان و فاطمه گودرزی گفت: من برای نقش پدر و مادر به دنبال بازیگرانی بودم که به شخصیت‌های احمد و محبوبه نزدیک باشند و توانایی بالایی در ایفای نقش‌شان داشته باشند. در این سریال امکانیان نقش متفاوتی به‌عهده دارد و تا به حال بینندگان او را این‌گونه ندیده‌اند. ضمن این‌که یکی دیگر از ملاک‌های من برای انتخاب نقش احمد، بازیگری بود که کمتر کار کند، نه این‌که بینندگان هر شبکه‌ای که می‌زنند او را ببینند.

معظمی درباره گریم‌های علی رام‌نورایی گفت: او در این سریال گریم‌های متفاوتی دارد که به شکل هندی، وکیل، توریست و کارآگاه درمی‌آید. من برای این نقش به دنبال بازیگری بودم که فیزیک، صدای خوب و صورتش قابلیت گریم‌های متفاوت داشته باشد.

این کارگردان عنوان کرد: علاوه بر آن این نقش رگه‌های کمدی هم دارد، اما دلم نمی‌خواست به سراغ بازیگران کمدین بروم، بلکه برعکس علاقه‌مند به انتخاب بازیگری بودم که همیشه نقش‌های اکشن و جدی بازی کرده بود. تلاش کردم در این سریال قالب‌ بازی‌های قبلی رام‌نورایی را بشکنیم تا بینندگان شاهد توانایی او در ایفای نقش‌های دیگر باشند.

وی درباره فضای کمدی سریال تلویزیونی جاده چالوس گفت: گونه این سریال اجتماعی است و لایه‌های کمدی هم دارد. در مجموع فضای گرم و دلنشینی دارد و اطمینان دارم مورد توجه بینندگان قرار می‌گیرد.فیلمنامه سریال جاده چالوس را شعله شریعتی نوشته و بنا به گفته کارگردان فیلمنامه این سریال نسبت به دیگر آثار تلویزیونی فضای متفاوت و ویژگی‌های خاصی دارد و این‌که نویسنده سعی کرده به بهترین شکل روابط بین اعضای یک خانواده ایرانی را بدرستی شخصیت‌پردازی و آن را روایت کند.

معظمی درباره این‌که خودش تا چه میزان در نگارش دخالت داشته توضیح داد: خوشبختانه تعامل خوبی میان من و نویسنده بود و من هم هر جایی که لازم بود ایده‌هایم را به او منتقل می‌کردم. به نظرم این سریال متن خوبی دارد و حال و هوای خاصی برای بینندگان تلویزیون خواهد داشت.

این سریال در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه تهران تولید می‌شود و به موضوع مهاجرت از تهران می‌پردازد که مردم با توجه به مشکلات اقتصادی و اجتماعی می‌توانند از تهران به شهرهای مختلف نقل مکان کرده و براحتی زندگی کنند. ضمن این‌که به مسائلی همچون اعتماد به نفس، شناخت همدیگر، خانواده اصیل ایرانی و دوستی‌ها هم توجه می‌کند.

سریال جاده چالوس بنا به گفته علیرضا داوری، تهیه‌کننده لوکیشن‌های متعددی دارد، اما لوکیشن اصلی رستورانی است که خانواده اصلی قصه را در آنجا می‌بینیم.
-----------------
رها ماهرو : خوانندگان محترم ، از شما درخواست میکنیم تا نظر و نقدتان را راجع به مجموعه جاده چالوس ساخته احمد معظمی برای ما بفرستید
-----------------

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 2 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:20 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رهای نازنینم با چند خبر خیلی قدیمی در خدمتم


خبرکده

شجریان های ضعیف نمود پیدا می کنند
بسیاری از شیوه های آوازی شبیه به شیوه شجریان است که اتفاقا همه آنها ضعیف هستند و در دراز مدت نمود عینی پیدا می کنند. "صدیق تعریف"مدرس آواز ضمن بیان این مطلب به مهر گفت: شباهت ظاهری در بیان لحن آوازی که تا کنون رایج بوده هنر نیست بلکه ابداع شیوه ای نو در خواندن غنیمتی است که باید در جستجوی آن بود. این مدرس آواز خاطر نشان کرد:یکی از ویژگی های آواز، تنوع در شیوههای آن است ولی به نظر می رسد که سبک وسیاق های دیگر آوازی در حال کم رنگ شدن است و تقریبا امروزه به دست فراموشی سپرده شده و هرکس که به قولی صدای خوبی دارد سعی می کند به شیوه خواننده نامدار موسیقی سنتی بخواند و این یک ضعف اساسی در آواز است.
برگزاری سومین نشست «محمود کلاری»
سومین نشست نقد و بررسی عکس توسط "محمود کلاری" 28 آذر در بوفه گالری ماه مهر برگزار می شود. به گزارش فارس، "کلاری" فیلمبردار و کارگردان سینما که نمایشگاهی از آثار عکاسی اش در گالری ماه مهر برپاست، پیش از این دو نشست نقد و بررسی عکس را در حاشیه این نمایشگاه برگزار کرد. تاکنون این نشست ها با حضور میهمانان ویژه ای چون آلفرد یعقوب زاده، نادر داوودی، محمد فرنود، محسن راستانی و آیدین آغداشلو همراه بوده و به دلیل استقبال زیاد از این نمایشگاه و نسشت های تخصصی مدت زمان آن تمدید شد.
زندگی «مارتین لوترکینگ» پرفروش ترین کتاب تاریخی سال 2006
کتاب زندگی مارتین لوتر کینگ - رهبر سیاهان آمریکا در مبارزه علیه تبعیض نژادی - پرفروش ترین کتاب تاریخی سال 2006 شد. به گزارش ایسنا، بر اساس فهرست منتشرشده ازسوی بزرگ ترین سایت کتاب فروشی جهان، "مرز کنعان" (آمریکا در سال های کینگ، 1968 - 1965) نوشته "تیلر برنچ" در رتبه اول پرفروش ترین کتاب های تاریخی قرار دارد. این کتاب زندگی کوتاه "مارتین لوتر کینگ" و انقلاب آرامی را که او در آمریکا ایجاد کرد، روایت می کند.
کودکان ایرانی قصه های سراسر دنیا را می شنوند
ابتکار- کودکان ایرانی قصه های کشورهای مختلف دنیا را از زبان 10 قصه گو می شنوند. 10 قصه گو از کشورهای ژاپن، نروژ، هندوستان، انگلستان و سوئد از فردا با حضور در چهار کتابخانه کانون واقع در شهر تهران ضمن برگزاری کارگاه های قصه گویی مربیان، برای کودکان قصه می گویند. یکی از میهمانان دهمین جشنواره قصه گویی امسال، "میکی ساکورای"، قصه گو، مشاور تلویزیون های ژاپن و موسس انجمن داستان گویای ژاپن است. "جورجیانا کیبل" میهمان دیگری است که عضویت در گروه قوانین هنرمندان مجتمع هنرمندان متخصص انگلستان، راه اندازی تئاتر بانوان، پایه گذاری و احیای داستان گویی زنده در دهه 80 در لندن، مربی قصه گویی، ریاست سابق فستیوال قصه گویی بین المللی، مشاور برنامه قصه گوی بی بی سی و فیلمنامه نویسی را در کارنامه خود دارد. همچنین از دیگر قصه گویان خارجی می توان به "مانوراماجافا"، "ماری اولزبرگ"، "پرجاستین آرماند"، "مت رنمن"، "کرستی استابی"، "کرستی بیدرکمن"، "بیته فراستاد" و "هلگاسام ست" اشاره کرد.

برگزاری کنسرت مشترک نوازندگان
هندی و ایرانی
ابتکار- به دنبال حضور نوازندگان هندی درکنسرت تالار اندیشه حوزه هنری، سرپرست گروه هنری بیگ بنگ از همکاری مشترک گروه موسیقی ایرانی خنیا با موسیقی دان های هندی برای اجرای کنسرت در دو کشور هند و ایران خبر داد.به گفته دکتر والا، این نوازندگان پس از اجرای کنسرت درتالار اندیشه، تمرین و همکاری گروه خود را با نوازندگان گروه خنیا به سرپرستی و همخوانی پری ملکی آغاز خواهند کرد.به گفته والا، کنسرت های آتی گروه بیگ بنگ با تلفیق سازهای سنتی ایرانی و هندی و سازهای الکترونیک درکشورهای ایران وهند اجرا خواهند شد.
فروش سینماهای تهران، از5 میلیارد هم گذشت
ابتکار- فروش کل 26 فیلم اکران اول سینماهای تهران از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهر ماه 85 مرز 5 میلیارد تومان را نیز پشت سرگذاشت.«چپ دست»،«چهارشنبه سوری»،«زیر درخت هلو»، «هوو»، «یک تکه نان»، «ازدواج به سبک ایرانی»، «مربای شیرین»، «آتش بس»، «چند میگیری گریه کنی»،«باغ های کندلوس»، «به آهستگی»، «انتخاب»، «شغال»،«سوغات فرنگ»، «شام عروسی»، «زن بدلی»، «طبل بزرگ زیر پای چپ»،«به نام پدر»،«کافه ستاره»، «سرود تولد»، «باغ فردوس 5 بعدازظهر»، «گرگ ومیش»، «عروسک فرنگی»، «قتل آنلاین»، «ابراهیم خلیل الله» و «تقاطع» عناوین فیلم های ایرانی اکران شده طی نیمه نخست سال 85 است که جمعا بیش از 5 میلیارد تومان طی شش ماه فروش داشته اند.


---------------------




«پری» به یونان سفر می کند

نمایش پری به کارگردانی مشترک خیرا... تقیانی پور و جواد نوری که قرار بود آذر ماه امسال در دو کشور هلند و لهستان به صحنه برود، برای اجرا به کشور یونان نیز دعوت شده است.
تقیانی پور در این باره به مهر گفت: قرار است آذر ماه امسال نمایش پری را به مدت 10 شب در شهر آمستردام هلند اجرا کنیم. پس از آن قرار است نمایش را در کشور لهستان به صحنه ببریم. به تازگی دعوتی نیز از کشور یونان داشتیم تا این اثر نمایشی را در آن کشور اجرا کنیم.

اجرای (زن، مرد) و (هوموشین) در ایتالیا

دو نمایش (زن و مرد) و (هوموشین) با طراحی و کارگردانی مرتضی میرمنتظمی و به صورت کار مشترک دی ماه امسال در ایتالیا اجرای عمومی می شوند.
میر منتظمی که کار طراحی و کارگردانی این دو نمایش را بر عهده دارد، گفت: قرار است ژانویه سال 2012 این دو نمایش را در رم پایتخت ایتالیا اجرا کنیم.
وی ادامه داد: هرکدام از نمایش ها 14 اجرا خواهند داشت و از آن جایی که قرار است با ایتالیا به صورت مشترک این دو اثر را آماده کنم، در حال حاضر با بازیگری وارد مذاکره نشده ام.

(شکار ماه) در جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی

نمایش (شکار ماه) با دراماتورژی انور سبزی و کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده در بیست و سومین جشنواره تئاتر استان آذربایجان غربی به صحنه می رود.
در این نمایش که درباره سفر انسان به ماه است بازیگرانی چون سعد قهرمانی، ایران احمدپور، هیمن عثمانی، سعادت بدوی، شورش تباک و صنم قهرمانی به ایفای نقش می پردازند و امید اسراری به عنوان نورپرداز، شاهین حسنی موسیقی و محمد خضریانی به عنوان عکاس این نمایش را همراهی می کنند.
شکار ماه که کاری از گروه تئاتر (کانی) شهرستان بوکان است در قالب بیست و سومین جشنواره استان آذربایجان غربی مهر ماه در سالن استاد شهریار شهرستان نقده اجرا خواهد شد.
بیست و سومین جشنواره استان آذربایجان غربی به میزبانی نقده و با حضور 11 گروه نمایشی برگزار می شود و داوری آن برعهده کرامت رودساز، امید آتشی و وحید لک است.


بازم بهت سر می زنم

مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:25 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلام رها جونم امروز یه شعر می خوام واست بفرستم که حس و حال خیلی خیلی جالبی داره
از آقای علیرضا طبائی است خیلی به دل می نشینه

(( مادرم ، ایران ))

مادر من، چادری پوشیده از نیلوفر آبی
جامه ای از کوه و دریا و کویر و جنگل و هامون
گوشه گوشه دامنش از نقره، شعر آذین
مهربانی چهره، با رخسار مهتابی
مادرم پیر است; اما در شیار فصل فصل چهره اش،
امروز هم اعجاز زیبایی است
مهربانی، دست هایش را
بارور کرده است
گام هایش در سراب خشکسالی ها
جای جای خاک را، با جاری لبخند،
با کاریز های ژرف، تر کرده است
تا مبادا در میان کاروان های حریر و صمغ مروارید و ابریشم
رهگذاری تشنه درماند.
رنج پیری از خطوط صورتش پیداست
دسترنجش را به غارت برده، آز و کینه همسایگان دور یا نزدیک
لیک او در روزگار قحطی لبخند
با شکیبایی، شب خود را سحر کرده است
مادرم پرورده در دامان رنگینش
رستم و سهراب، بهرام و سیاوش را
داریوش و کوروش و ساسان و نادر را
کاوه و زرتشت و آرش را
مادرم در غربت ویرانه تاریخ
سال های سال
در غل و رنجیر، یا زندان به سر برده است.
عاقبت اما در این کابوس، از چنگ گر از و حرس
جان به در برده است.
مادرم ققنوس وار، از توده خاکستر اعصار
با شکوهی بیشتر ، هر بار
شعله گون برخاسته، مغرور
چشم در چشم سپیده، ایستاده روی پای خویش،
چشم در راه است،
تا که با دستان خود، در جشن آزادی
هدیه بخشد خاک را، با میوه های خویش
مادر من از زلال شعر نوشیده است
مادرم بالیده با دانش، کنار نهرهای شعر
از حریر شعر
خیمه ها افراشته بر خاک
کاخ هایی بر شده تا گنبد افلاک
مادرم در دامنش پرورده حافظ را
سعدی و فردوسی و خیام را ، عطار و صائب را، نظامی را.
مادر من پای گهواره
لحظه ها را از بلور خاطرات زندگی سرشار می سازد
طعم این تصویرها، در یاد من مانده است:
شیهه اسبان میان دشت های پارس
کرنش صف ها و برق هدیه ها، بر پلکان قصر
خنده مستانه تائیس و اسکندر
ضجه امواج، زیر تازیانه اقتدار و خشم
شانه بیم والر یانوس و اسب شوکت شاپور
ماه تحشب، آسیاب مرو،
سند و چنگیز و جلال الدین
موج نای و کوس نادر در شب دهلی
جعبه های خالی و بهت نگاه خسته ناباور عیاس در قفقاز
در نبردی نابرابر
سرب و باروت و زر تورانیان و شانه های زخمی ایران
چرخش شمشیر سردار نجیب زند، در دروازه شیراز
در برق خیانت ها
غیرت ستار و باقر، در طلوع قامت تبریز در پیکار
انعکاس شوکت گام مصدق در سکوت سنگی لاهه
مادرم زیر ستون و سقفی از نور و نوازش ها
خانه هایی ساخته، با سایبان امن
خانه هایی از گل و پیوند و گندم، از سفال خشت
کومه ها از بافه ها و چوب
قصرها از سنگ
تا که فرزندانش از کرد و بلوچ و فارس
آذری و گیل و خوزی، ترکمن یا لر
آریایی زادگانی ، یادگار فر هوشنگ و رخ جمشید
در کنار هم بر آسایند
دست در دست و به هم پیوسته، مثل کوهی از پولاد
تا که این پیوندها، پابندگی زایند.
مادرم پیر است، اما در رگش خون جوان زندگی جاری ست
در نگاهش شعله زایش
در توان گام او، پایندگی جاری است
تا زمین می چرخد و خورشید در کار است، می رانیست
دوستت دارم
مادرم ، ایران !


این شعر زیبا منو به یاد جملات قصار و میهن دوستانه حکیم ارد بزرگ انداخت

--------------------------

و یک خبر قدیمی :

اسامی کامل برگزیدگان سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر


در حالی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با برگزاری آیین اختتامیه به کار خود پایان داد که «روزهای زندگی» به کارگردانی «پرویز شیخ‌طادی» بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به شرح زیر معرفی شدند:

* مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)

بهترین فیلم:

در این بخش سیمرغ بلورین اهدا نشد و تنها دو دیپلم افتخار بهترین فیلم به «سعید سعدی» برای فیلم «روزهای زندگی» و «رضا رخشان» برای «ضد گلوله» اهدا شد.

بهترین کارگردانی:

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به «پرویز شیخ‌طادی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «روزهای زندگی» اهدا شد.

بهترین فیلمنامه:

سیمرغ بلورین به خاطر فیلم «ضد گلوله» به مصطفی کیایی اهدا شد.

بهترین بازیگر زن:

دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن نیز برای «تلفن همراه رئیس جمهور» به بهناز جعفری و سیمرغ بلورین برای «روزهای زندگی» به «هنگامه قاضیانی» اهدا شد.

بهترین بازیگر مرد:

در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد، سیمرغ بلورین به «فرهاد اصلانی» برای فیلم‌های «خرس» و «زندگی خصوصی» اهدا شد.

بهترین بازگی نقش مکمل زن:

در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل زن، سیمرغ بلورین برای «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» به یکتا ناصر اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد:

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» به اکبر عبدی اهدا شد.

بهترین موسیقی:

دیپلم افتخار برای «گشت ارشاد» به ناصر چشم آذر و سیمرغ بلورین به «حسین علیزاده» برای فیلم «ملکه» اهدا شد.

بهترین فیلمبرداری:

دربخش بهترین فیلمبرداری، سیمرغ بلورین برای «روزهای زندگی» به امیر کرمی و برای «راه بهشت» دیپلم افتخار به «حسن پویا» اهدا شد.

بهترین تدوین:

سیمرغ بلورین بهترین تدوین نیز به «هایده صفی‌یاری» برای «نارنجی پوش» تقدیم شد.

بهترین صدابرداری:

سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری به «ساسان نخعی» برای «بوسیدن رو ماه» اهدا شد.

بهترین صداگذاری:

سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری به «محمدرضا دلپاک» برای فیلم «خرس» اهدا شد و فرامرز ابوالصدق در این بخش برای «روزهای زندگی» دیپلم افتخار دریافت کرد.

بهترین طراحی صحنه و لباس:

در بخش بهترین طراحی صحنه و لباس، سیمرغ بلورین به «عباس بلوندی» برای «ملکه» رسید.

بهترین چهره‌پردازی:

در این بخش، «عباس صالحی» برای «روزها زندگی» سیمرغ بلورین دریافت کرد.

بهترین جلوه‌های ویژه میدانی:

در بخش بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، سیمرغ بلورین به «محسن روزبهانی» برای فیلم «روزهای زندگی» اهدا شد.

بهترین جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای:

در بخش بهترین جلوه‌های ویژه بصری رایانه‌ای، سیمرغ بلورین برای «سلام بر فرشتگان» به کامران سحرخیز، امیر سحرخیز و سیدهادی اسلامی اهدا شد و حسین ایزدی برای فیلم «ملکه» دیپلم افتخار دریافت کرد.

بهترین فیلمنامه اقتباسی:

در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی، سیمرغ بلورین به «علی مصفا» برای نگارش فیلمنامه «پله آخر» اهدا شد.

جایژه ویژه هیئت داوران:

در بخش مسابقه سینمای ایران، جایزه ویژه هیئت داوان به «داریوش مهرجویی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «نارنجی پوش» اهدا شد.

جایزه ویژه دبیر جشنواره:

سیمرغ زرین جایزه ویژه دبیر جشنواره برای توجه به سه مضمون «اخلاق، امید و آگاهی» به «رسول صدرعاملی» برای کارگردانی فیلم سینمایی «در انتظار معجزه» اهدا شد.

بهترین فیلم از نگاه ملی:

سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی به «شور شیرین» ساخته جواد اردکانی اهدا شد که جایزه این بخش را «ابراهیم اصغری» دریافت کرد.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش بین‌الملل:

سیمرغ بهترین فیلم بین‌الملل از نگاه تماشاگران به «ملکه» اهدا شد.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران بخش مسابقه سینما ایران:

سیمرغ بهترین فیلم سینمای ایران از نگاه تماشاگران به «پیمان معادی» برای فیلم «برف روی کاج‌ها» اهدا شد.

* مسابقه فیلم‌های اول (نگاه نو)

بهترین کارگردانی:

در بخش «نگاه نو» سیمرغ بهترین کارگردانی به «رضا عطاران» برای کارگردانی فیلم سینمایی «خوابم می‌آد» اهدا شد و «مانلی شجاعی‌فرد» برای کارگردانی فیلم «میگرن» دیپلم افتخار گرفت.

بهترین فیلم:

سیمرغ بلورین بهترین فیلم نیز به «محمد قهرمانی» و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای فیلم «گیرنده» اهدا شد.

بهترین فیلمنامه:

اکبر روح، مهرداد موفق‌یامی و مهرداد غفارزاده برای نگارش فیلمنامه «گیرنده» دیپلم افتخار گرفتند.

بهترین بازیگر نقش اول مرد:

«سعید راد» در این بخش برای بازی در فیلم «گیرنده» دیپلم افتخار گرفت و «ناصر گیتی‌جاه» هم برای بازی در فیلم «خوابم می‌آد» لوح تقدیر گرفت.

بهترین بازیگر نقش اول زن:

دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن به «مهناز افشار» برای بازی در فیلم «برف روی کاج‌ها» اهدا شد.

بهترین دستاورد فنی هنری:

لوح تقدیر بهترین دستاورد فنی به «روانبخش صادقی» برای فیلم «فیلادلفی» و دیپلم افتخار به کار گروهی فیلم «تهران ۱۵۰۰» اهدا شد.

* مسابقه سینمای مستند (سینمای حقیقت)

بهترین فیلم مستند:

در بخش سینمای حقیقت، سیمرغ بهترین فیلم مستند به «حبیب احمدزاده» برای مستند «بهترین مجسمه دنیا» اهدا شد و فتح‌الله امیری دیپلم افتخار را برای «در جستجوی پلنگ ایرانی» گرفت.

بهترین کارگردانی مستند:

همچنین «مانی حقیقی» دیپلم بهترین کارگردانی را برای «مهرجویی چهل سالگی» گرفت.

بهترین تصویربرداری مستند:

دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری به «محمد لطفیان» برای فیلم مستند «وقتی ابرها پایین می‌آیند» تقدیم شد.

بهترین تدوین مستند:

«اپیزود هملت» در مجموعه «کهریزک چهار نگاه» دیپلم افتخار بهترین تدوین مستند را دریافت کرد.

بهتریت تحقیق و پژوهش:

دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش در بخش مستند به «ارد عطارپور» و «سعید ملیح» برای فیلم مستند «خلیج فارس» اهدا شد.


--------
و یک خبر جدید !

«جنگ ستارگان» اکران نشده رکورد فروش را می‌زند؟

به گزارش سینماپرس، با پیش فروش بلیط های فیلم «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد» هواداران این مجموعه در سراسر دنیا برای زمان مناسبشان
بلیط های خود را رزرو کردند. استقبال از این حرکت به حدی بالا بود که در ۲۴ ساعت ابتدایی بسیاری از کشورها رکورد شکنی کردند. نروژ، بریتانیا و آمریکا جزو مهم ترین کشورهایی بودند که استقبال مردم از «جنگ ستارگان» جدید باعث شد رکورد های قبلی فروششان شکسته شود و حالا در این کشورها این فیلم «پرفروش ترین پیش فروش» تاریخ
در ۲۴ ساعت ابتدایی را به خودش اختصاص داده.
اما این استقبال به همین جا ختم نمی شود. بین دو نیمه بازی فوتبال آمریکایی ۱۶ میلیون نفر تریلر پایانی این فیلم را از شبکه ESPN، یکی از هزاران زیر مجموعه کمپانی بزرگ دیزنی دیدند و ۱۱۲ میلیون نفر دیگر هم طی ۲۴ ساعت پس از قرار گرفتن این تریلر روی صفحات مجازی به صورت آنلاین از آن دیدن کرده اند که آمار عجیب و فوق العاده ۱۲۸ میلیون بازدید از این تریلر را به ثبت می رساند. همه این ها باعث شد کمپانی لوکاس فیلم طی انتشار بیانیه ای از همه هواداران
«جنگ ستارگان» تشکر کند.
کمتر از ۵۵ روز تا اکران «جنگ ستارگان: ارتش به پا می خیزد» باقی مانده و خیلی ها منتظر شکستن رکوردهای تاریخ سینما در فروش هستند.
شاید اکران این فیلم حتی کفته ترازوی فروش سال ۲۰۱۵ را به سمت دیزنی متمایل کند. فعلا کمپانی یونیورسال با فیلم هایی مثل «سریع و خشن ۷»، «دنیای ژوراسیک» و «مینیون ها» پر فروش ترین محصولات سال را تولید کرده و عنوان سودآورترین کمپانی در سال ۲۰۱۵ را به خودش اختصاص
داده است.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد