رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم لونا مهمانی از دریا ساخته دان مک بریتی

لونا مهمانی از دریا
2007 کانادا
Luna: Spirit of the Whale

Dir:Don McBrearty

http://www.covershut.com/covers/Luna---Spirit-Of-The-Whale-2007-WS-Front-Cover-6468.jpg

گزارش فیلم‌های آخر هفته تلویزیون


فیلم سینمایی "حرفه خانوادگی" با بازی شان کانری و داستین هافمن، درام تحسین‌شده "عقب‌نشینی" به کارگردانی فنگ زیائوگنگ و "همزاد" کیوشی کوروساوا در تعطیلات آخر هفته از تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش مهر، فیلم تلویزیونی "حق‌السکوت" ساخته احمد پایداری و تهیه‌کنندگی علیرضا رئیسیان جمعه چهارم اردیبهشت ساعت 16 از شبکه یک پخش می‌شود.

روناک یونسی، ایوب آقاخانی، الیکا عبدالرزاقی، مهدی بقائیان، زویا امامی، مهدی مقدم و نوژن رمضانی بازیگران "حق‌السکوت" هستند. این فیلم محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک و درباره دختری است که پس از تصادف سکوت اختیار می‌کند و ...

"حق‌السکوت" پیش از این "شب تلخ" نام داشت و در سومین جشنواره فیلم پلیس اکران شد. عوامل این فیلم عبارتند از طراح صحنه و لباس: علی فداکار، صدابردار: حسین بشاش، طراح گریم: مریم دوستی، مدیر جلوه‌های ویژه: عباس شوقی، دستیار کارگردان:  بهرام صحیحی، منشی صحنه: گارینه نظریان، مدیر تولید: مجید کریمی وعکاس: نوید سجادی حسینی.

پایداری پیش از این فیلم‌های تلویزیونی "بهار عشق"، "بازگشت به زندگی"، "نقش واقعی" و "شکوه تنهایی" را کارگردانی کرده است.

فیلم سینمایی "عقب‌نشینی" به کارگردانی فنگ زیائوگنگ پنجشنبه سوم اردیبهشت ساعت 23:50 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. این درام جنگی تولید سال 2007 چین و هنگ‌کنگ و مدت زمان آن 124 دقیقه است.

"عقب‌نشینی" بر مبنای رمان "یک مورد قانونی" ساخته شده و ژانگ هانیو، دنگ چائو، یوان ونکانگ و تان یان در آن بازی می‌کنند. این فیلم رفتار قهرمانانه گروهی از سربازان کمونیست را در پایان جنگ داخلی در چین در اواخر سال‌های 1940 به تصویر می‌کشد.

"عقب‌نشینی" از معدود آثار سینمای چین است که در آن تصویری واقعگرایانه از جنگ داخلی این کشور ارائه شده است. این فیلم در شش رشته نامزد دریافت جوایز اسب طلایی بود و جایزه بهترین بازیگر مرد (هانیو) را برد، ضمن اینکه در جشنواره پیونگ یانگ برنده سه جایزه از جمله بهترین فیلم شد. زیائوگنگ از فیلمسازان سرشنای چین است و فیلم جنایی حادثه‌ای "دنیای بدون دزد" از دیگر ساخته‌های اوست.

فیلم تلویزیونی "لونا، مهمانی از دریا" ساخته دان مک‌بررتی جمعه چهارم اردیبهشت ساعت 18 از شبکه دو پخش می‌شود. این درام خانوادگی تولید سال 2007 کانادا است و آدام بیچ، گراهام گرین، جیسن پریستلی و تانتو کاردینال در آن نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان "لونا، مهمانی از دریا" آمده است: یک وال وارد خلیج کنار یک شهر ساحلی می‌شود. ساکنان شهر که متوجه حضور وال و همچنین بی‌آزاری او برای اهالی منطقه شده‌اند، تصمیم می‌گیرند او را به حال خود بگذارند که در خلیج بماند یا به دریای آزاد برگردد، اما ...

فیلم سینمایی "گمشده" ساخته جرج اسلایزر پنجشنبه سوم اردیبهشت ساعت 20:15 از شبکه سه پخش می‌شود. جف بریجز، کیفر ساترلند، نانسی تراویس و ساندرا بولاک در این فیلم تریلر بازی می‌کنند که تولید سال 1993 آمریکا و مدت زمان آن 109 دقیقه است.

"گمشده" با عنوان اصلی "ناپدید شدن" بازسازی یک فیلم هلندی فرانسوی به همین نام تولید سال 1988 است. هر دو فیلم بر مبنای رمان "تخم مرغ طلایی" نوشته تیم کرابی ساخته شده‌اند. این فیلم داستان مردی است که یک مرد روانی نامزد او را دزدیده است. مرد از جستجوی خود دست برنمی‌دارد و ...

فیلم سینمایی "حرفه خانوادگی" به کارگردانی سیدنی لومت جمعه چهارم اردیبهشت ساعت 23 از شبکه سه روی آنتن می‌رود. این فیلم کمدی بر مبنای رمانی از وینسنت پاتریک ساخته شده و شان کانری، داستین هافمن، متیو برودریک و رزانا دیسوتو بازیگران آن هستند.

"حرفه خانوادگی" تولید سال 1989 آمریکا و مدت زمان آن 110 دقیقه است. داستان این فیلم درباره خانواده‌ای ست که همیشه مشغول کارهای خلاف و دزدی‌های کوچک بوده است. تا اینکه یک روز نوه خانواده به پدر و پدربزرگ خود پیشنهاد یک دزدی می‌دهد و ...

سیدنی لومت کارگردان "حرفه خانوادگی" برای فیلم‌های "بعد از ظهر سگی"، "شبکه" و "حکم دادگاه" نامزد اسکار کارگردانی و برای "شاهزاده شهر" نامزد اسکار فیلمنامه شد. او سال 2005 اسکار یک عمر دستاورد را گرفت. "سرپیکو"، "قطار سریع‌السیر شرق"، "قلم" و "پیش از آنکه شیطان بفهمد مرده‌ای" دیگر فیلم‌های این فیلمساز 86 ساله است.

فیلم سینمایی "همزاد" ساخته کیوشی کوروساوا جمعه چهارم اردیبهشت ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم تریلر تولید سال 2003 ژاپن و مدت زمان آن 107 دقیقه است.

کوجی یاکوشو، هیرومی ناگاساکو، یوسوکه سانتاماریا و ماساهیرو تودا بازیگران فیلم "همزاد" هستند. داستان درباره مردی به نام هایاساکی مخترع یک روبات است، اما کار او خوب پیش نمی‌رود و هایاساکی در آستانه اخراج از شرکت قرار می‌گیرد، اما همزاد او از راه می‌رسد و ...

کیوشی کوروساوا متولد سال 1955 است و نسبتی با آکی‌را کوروساوا فیلمساز معروف ژاپنی ندارد. بیشتر شهرت او به خاطر فعالیت در حوزه فیلم‌های ترسناک است. از دیگر فیلم‌های کوروساوا می‌توان به "مرحم"، "چشم عنکبوت"، "کاریزما"، "آینده روشن" و "عقوبت" اشاره کرد. این فیلمساز ژاپنی درام تحسین‌شده "سونات توکیو" را روی پرده سینماها داشت.

فیلم سینمایی "اسب رویایی" به کارگردانی جان گاتینز جمعه چهارم اردیبشت ساعت 14:20 روی آنتن شبکه تهران می‌رود. داکوتا فانینگ، کرت راسل، کریس کریستوفرسن، الیزابت شو و دیوید مورس بازیگران این فیلم 102 دقیقه‌ای تولید سال 2005 آمریکا هستند.
"اسب رویایی" با نام اصلی "رویایی: با الهام از یک داستان واقعی" داستان کیل کرین دختری کوچک است که از یک اسب مسابقه که پای شکسته مراقبت می‌کند و ...
http://www.findinternettv.com/images/movies/l/luna-spirit-of-the-whale.jpg
پخش از : شبکه 2
ژانر : خانوادگی ،  درام
دسته بندی : فیلم سینمایی خارجی
زبان : فارسی
زمان پخش: 26 دی 1394 ٠٠:۱۹
مدت: 1 ساعت و 16 دقیقه

پنج فیلم سینمایی از شبکه 4 سیما پخش می شود
شبکه چهار

پنج فیلم سینمایی از 28 تیر تا 4 مرداد از شبکه 2 سیما پخش می شود.
به گزارش خبرگزاری سینمای ایران فیلم «لونا، مهمانی از دریا» محصول سال 2007 کانادا به کارگردانی دان مک بِرِتی و با بازی آرام بیج و گراهام گرین روز دوشنبه 28 تیر ساعت 45/23 پخش می شود. «آمبروز مک کوئینا» پدر «مایک» رئیس قبیله سرخ پوستان موواچات، فوت می کند و مایک که به علت اختلاف با پدرش به شهر دیگری مهاجرت کرده بود برای شرکت در مراسم خاکسپاری او باز می گردد. طبق آیین و رسوم قبیل، پسر جایگزین پدر می شود و مایک باید ریاست قبیله را عهده دار شود اما...
فیلم «مرد خانواده» نیز روز سه شنبه 29 تیرساعت 45/23 پخش خواهد شد.
فیلم های «تحّول» و «پینگ پنگ» دو فیلم سینمایی هستند که روز چهارشنبه 30 تیرماه پخش می شوند. فیلم «تحول» محصول سال 2008 آمریکا به کارگردانی نوآم مورو و با بازی «دنیس کوئید» و «سارا جسیکا» است که زندگی استاد دانشگاهی به نام «لارنس و درهولد» و ماجراهایی که برای او رخ می دهد را به تصویر می کشد. این استاد دانشگاه قصد دارد رویه اشتباه گذشته خود را در زندگی اصلاح کند ولی ... این فیلم ساعت 21 از شبکه دو پخش می شود.
فیلم «پینگ پنگ» نیز محصول سال 2002 ژاپن و به کارگردانی فومیهیکو سوری است که راجع به دو تن از اعضای تیم پینگ پونگ مدرسه به نامهای سوکسیموتو و هوشیمو است که هر دو توانایی بالایی در پینگ پونگ دارند، اما هر کدام به خاطر روحیه ای که دارند در کارشان دچار مشکل هستند. این فیلم ساعت 45/23 پخش خواهد شد.
در روز پنج شنبه آخرین روز تیرماه نیز ساعت 45/23 فیلم «حمله دایناسورها» که محصول 2008 کاناداست پخش خواهد شد. این فیلم را پائول زیلر کارگردانی کرده و برایان کِرِیز در آن به ایفای نقش پرداخته است. موضوع فیلم در مورد حمله دایناسورها در جزیره ای است که شروع به خوردن انسانها می کند و همین امر باعث بروز مشکلاتی در آن جزیره می شود.
فیلم روز جمعه اول مرداد نیز «صبح روز بعد» نام دارد که ساعت 30/17 مهمان خانه مخاطبان است. این فیلم که محصول سال 2009 آمریکاست را رابرت زِمِکیس کارگردانی کرده و موضوع آن در خصوص «اسکروچ» پیرمرد سرمایه دار و خسیسی است که زندگی بسیار سرد و ساکتی دارد و تنها چیزی که برای او اهمیت دارد جمع کردن پول و ثروت است و جنبه های دیگر زندگی برای او بی ارزش و حقیر است.
این فیلم در قالب انیمیشن است وهمان «اسکروچ» معروف کارتونی است که موضوع آن مورد علاقه بسیاری از خانواده هاست و حالا شرکت والت دیسنی با انیمیشن قوی تر اقدام به تهیه آن نموده و شبکه دو آن را به مخاطبان خود هدیه می دهد.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Luna: Spirit of the Whale (2007 TV Movie)
خلاصه داستان فیلم
    Mike Maquinna returns to his home town of Gold River on Vancouver Island to attend the funeral of his father, Mowachaht/Muchalaht First Nations Chief Ambrose Maquinna. With a troubled past including alcoholism, Mike does not intend on staying to claim his rightful place as Chief, but intends on returning to his current life as a logger in Bella Coola. Meanwhile, a lone Orca whale - dubbed Luna by western media - has been spotted in the area, the whale unusually socialized to boats and humans. Luna, suspected to be a missing juvenile from a pod now living south of the area in Puget Sound, becomes a public sensation, both as a spectacle and a human interest story. The Department of Fisheries & Oceans (DFO) administration, led by Ted Jeffries, plans on reuniting Luna with his pod, which means capturing the young Orca. This move by DFO does not sit well with Mike and the band, who see the spirit of Ambrose inhabited within Luna. They feel it best for Luna to decide where he chooses to live. This issue - in combination with caring for a troubled band youth, Adam Ross - reintegrates Mike into his band life. The band does have an ally in local DFO officer Jill Mackay, who - behind the scenes - is continually butting heads with her boss, Jeffries, the public face of the DFO.
http://www.altfg.com/film/wp-content/uploads/images/luna-spirit-of-the-whale.jpg
Luna: Spirit of the Whale (2007 TV Movie)

کارگردان
دان مک بریتی

نویسنده
الیزابت استوارت

بازیگران

آدام بیچ در نقش مایک مکینا

گراهام گرین در نقش بیل لوییس

جیسون پریستلی در نقش تد جفریس

تانتو کاردینال در نقش گلوریا مکینا

آرون مایک در نقش آدام

دیگر بازیگران

Adam Beach     Adam Beach     ...    
Mike Maquinna
Graham Greene     Graham Greene     ...    
Bill Louis
Jason Priestley     Jason Priestley     ...    
Ted Jeffries
Tantoo Cardinal     Tantoo Cardinal     ...    
Gloria Maquinna
Aaron Miko     Aaron Miko     ...    
Adam
Erin Karpluk     Erin Karpluk     ...    
Jill Mackay
Michelle Harrison     Michelle Harrison     ...    
Jane Kimball
David Lewis     David Lewis     ...    
Murray Novak
Christopher Attadia     Christopher Attadia     ...    
Eli
Tricia Collins     Tricia Collins     ...    
Brenda
Tchadas Leo     Tchadas Leo     ...    
Joey
Tom McBeath     Tom McBeath     ...    
Ernie Ivers
Barbara Tyson     Barbara Tyson     ...    
Lucy
Gerald Auger     Gerald Auger     ...    
Ambrose
Gabriel George     Gabriel George     ...    
Young Mike - Age 9
Nels Lennarson     Nels Lennarson     ...    
Chris Bardecki
David Abbott     David Abbott     ...    
Priest
Ron Hamilton     Ron Hamilton     ...    
Elder
Tinsel Korey     Tinsel Korey     ...    
Annie
Kyle Cassie     Kyle Cassie     ...    
Lance
Juan Riedinger     Juan Riedinger     ...    
Deckhand
Alf Humphreys     Alf Humphreys     ...    
Police Seargeant
Sharon Heath     Sharon Heath     ...    
Woman in Boat
Brenda Crichlow     Brenda Crichlow     ...    
Reporter #1
Matt David Johnson     Matt David Johnson     ...    
Reporter #2 (as Matt Johnson)
Doug Herbert     Doug Herbert     ...    
Eco Tourist
Stephen Dimopoulos     Stephen Dimopoulos     ...    
Local Guy
Graeme Duffy     Graeme Duffy     ...    
Environmentalist
Mark Burgess     Mark Burgess     ...    
Man
Chris Nowland     Chris Nowland     ...    
Driver in Truck
Rest of cast listed alphabetically:
Adam Behr     Adam Behr     ...    
Animatronic Whale puppeteer
Adam Miko     Adam Miko     ...    
Adam
Trevor Lerner     Trevor Lerner     ...    
Running Cameraman (uncredited)



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم لونا ، میهمانی از دریا به کارگردانی دان مکبریتی برای ما بنویسید و بفرستید.




تهیه کنندگان
Trish Dolman     ...     executive producer / producer
Anne Marie La Traverse     ...     consulting producer
Lori Lozinski     ...     associate producer

آهنگساز
Tim McCauley    

فیلمبردار
Jan Kiesser    

تدوینگر فیلم
Michael John Bateman    

انتخاب بازیگران
John Buchan    
Corinne Clark    
Jennifer Page    
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




سرچ های تازه وبلاگ رها ماهرو : دانلود فیلم بچه را بگیر . نظر سنجی سریال پشت بام تهران . سریال سروش صحت کارکردان . فیلم اسپارتاکوس . عطش فیلم پرفروش سال 82 . انتقادها از سریال در حاشیه2 . موسیقی فیلم من بچه هامو میخوام . دانلود فیلم خوشبختی برای ما . کودکمتولدباییز . نقد سریال در حاشیه 2 . خوشبختی برای ما محصول 1961


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد