رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه سینمایش به تهیه کنندگی حمیدرضا توسلی

برنامه سینمایش

سینمایش

شبکه نمایش افتتاحیه و اختتامیه فیلم فجر را در برنامه «سینمایش» پوشش می‌دهد.به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، برنامه «سینمایش» که چندی است از شبکه نمایش به اخبار و وقایع سینمای ایران می‌پردازد، مهمترین رخداد سینمایی کشور را از مراسم افتتاحیه تا اختتامیه پوشش می‌دهد. این برنامه در طول ایام برگزاری جشنواره در چند بخش از محل برگزاری جشنواره گزارش‌هایی از وقایع جشنواره به طور زنده ارائه می‌دهد و با اهالی سینما و شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت‌و‌گو می‌کند.

حمیدرضا توسلی، تهیه‌کننده این برنامه در گفت‌وگویی گفت: مراسم افتتاحیه از سال ٧۴ تاکنون به صورت زنده پخش نشده است و امسال تنها شبکه نمایش به آن خواهد پرداخت.

وی افزود: این برنامه در نظر دارد ضمن اطلاع‌رسانی از اخبار و وقایع روزانه این جشن سینمایی، به‌طور اختصاصی به موضوعات مرتبط با سینما بپردازد و با برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت‌و‌گو کند.

مراسم اختتامیه نبز در این برنامه پوشش داده می‌شود. برنامه «سینمایش» اکنون یکشنبه‌ها ساعت ٢٠ و ۴٠ دقیقه از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

در ایام برگزاری جشنواره نیز هرروز ساعت ١۴و ٣٠ دقیقه، ١۶ و ٣٠ دقیقه، ١٨ و ٣٠ دقیقه، ٢٠ و ٣٠ دقیقه و ٢٢ و ٣٠ دقیقه به مدت ١۵ دقیقه به طور زنده پخش خواهد شد.



رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم سینمایش که از شبکه نمایش تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .





پخش از : شبکه نمایش
ژانر : سینما
دسته بندی : فرهنگ ، هنر و رسانه
زبان : فارسی
درباره " سینمایش "

برنامه سینمایش به تهیه کنندگی حمیدرضا توکلی که از شبکه نمایش پخش می شود که دارای آیتم هایی متنوع از جمله اخبار و وقایع سینمای ایران، مهمترین رخداد سینمایی کشور را از مراسم افتتاحیه تا اختتامیه پوشش می‌دهد.

برنامه سینمایش در طول ایام جشنواره و از محل برگزاری، گزارش‌هایی از وقایع آن به طور زنده ارائه می‌دهد و با اهالی سینما و شرکت‌کنندگان در جشنواره گفت‌و‌گو می‌کند.

برگزاری جشنواره نیز هرروز ساعت 14:30، 16:30، 18:30، 20:30 و 22:30 به مدت ١۵ دقیقه به طور زنده پخش خواهد شد.
<><><><><><><><><><><><><><><><>

حسین مسافرآستانه به مهر گفت:
جزئیاتی از گروه جدید «سینمایش»/ نمایشنامه‌ها فیلم می‌شوند
حسین مسافرآستانه

حسین مسافرآستانه که از سوی رییس سازمان سینمایی مسئول تدوین طرح «سینمایش» شده است درباره جزئیات آیین‌نامه و اهداف این گروه جدید سینمایی توضیح داد.

حسین مسافرآستانه مشاور رییس سازمان سینمایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به طرح «سینمایش» و چگونگی اجرای آن گفت: با دستور بررسی و تدوین طرح «سینمایش» از سوی رییس سازمان سینمایی، جلساتی را با افراد مختلفی برای اجرایی شدن گروه «سینمایش» داشتم و امیدوارم هفته آینده جلسه عمومی را با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی و تعدادی از کارشناسان سینما و تئاتر داشته باشیم تا با تدوین آیین نامه، مراحل بعدی اجرایی شدن این طرح را عملی کنیم.

وی با اشاره به اینکه «سینمایش» قرار است به عنوان جدیدترین گروه سینمایی در کشور فعالیت کند، توضیح داد: این گروه همانند گروه سینمایی «هنر و تجربه» که نزدیک به یک سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و فیلم های خاصی را نمایش داده و فرصت جدیدی را برای اکران بسیاری از فیلم ها در کشور فراهم کرده است، پتانسیل جدیدی را در حوزه سینما فراهم می‌کند. گروه «سینمایش» با هدف نمایش فیلم های سینمایی که برگرفته از متون فاخر ادبیات نمایشی که امکان تولید داشته باشند، آغاز به کار می کند.

این مدیر سینمایی افزود: «سینمایش» با هدف تولید در سینما فعالیت خود را آغاز می کند و ما تعدادی از متون ادبی فاخر نمایشی را با حفظ ساختار نمایشی به صورت سینمایی ضبط می‌کنیم. چنین فعالیتی در حوزه سینما فایده های بسیاری دارد که از آن جمله می توان به این مساله اشاره کرد که با این طرح می توانیم ادبیات نمایشی را در قالب آثار سینمایی به مخاطبان عرضه کرده و ماندگاری آثار و امکان توجه و دیدن این ادبیات در سینما را برای بسیاری از افراد فراهم می کند، چرا که نمایشنامه ها معمولا توسط افراد خاص علاقه مند به این حوزه مورد مطالعه قرار می گیرد و مردم کمتر به سمت مطالعه ادبیات نمایشی می روند.

مسافرآستانه دیگر مزایای اجرای طرح «سینمایش» را اینگونه بیان کرد: با اجرای این طرح امکان ساخت فیلم هایی ارزشمند از نظر محتوایی در قالب سینمایی فراهم می شود که می تواند با هزینه ارزانتر اما با متون قوی تری ساخته شوند. معرفی ادبیات غنی نمایشی در قالب آثار سینمایی کمک بزرگی به حوزه تولید فیلم در سینما می کند و از طرف دیگر برای هنرهای نمایشی نیز فرصت ابراز وجود فراهم می کند. در واقع این طرح فرصتی را فراهم می آورد که متون نوشته شده و ارزشمند که بعد از اجرا بایگانی شده اند به صورت فیلم جلوی دوربین برده و این متون را ماندگارتر کرد. البته در این میان آثاری به مرحله تولید می رسد که واجد شرایط لازم برای تولید فیلم سینمایی باشند.

وی توضیح داد: قرار است کلیات مورد نظر در طرح «سینمایش» توسط تعدادی از کارگردانان سینما و تئاتر و نویسندگان ادبیات نمایشی تبدیل به یک گروه سینمایی شود و با تدوین آیین نامه روشن و شفاف، تولید در این زمینه آغاز شود.

مشاور رییس سازمان سینمایی در پاسخ به این پرسش که در این طرح بیشتر متون ادبیات نمایشی نویسندگان ایرانی استفاده می شود، یا خارجی توضیح داد: اولویت ما در این طرح با متون ایرانی است که از نظر محتوایی سنخیت بیشتری با فرهنگ ما دارد، اما به طور کلی مانع ساخت برخی از آثار خاص بین المللی نمی شویم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در سینما با آن مواجه هستیم این است که نویسندگان شاخص در حوزه سینما به تعداد انگشتان یک دست هستند که البته این نویسندگان نیز به دلیل سختی کاری که دارند، تنها سالی یک یا دو متن را می توانند به رشته تحریر درآورند ریرا فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی جزو کارهای بسیار سخت است و نویسنده نمی تواند تولید انبوه داشته باشد. از طرف دیگر ما با تولیدی از فیلم ها سر و کار داریم که کارگردان بدون رعایت اصول فیلمنامه نویسی و مبتنی بر کارگردانی خود موضوعاتی را دسته بندی کرده و تبدیل به فیلمنامه می کند و می نویسد. به همین دلیل با توجه به نظر بسیاری از کارشناسان سینمایی، سینمای ایران در این سال ها تحت تاثیر بسیاری از فیلمنامه ها جایگاه مناسبی را در جامعه پیدا نکرده و این نشان می دهد که جریان عمومی نگارش فیلمنامه در کشور پیشرفت چندانی نداشته اشت.

این مدیر سینمایی توضیح داد: با توجه به اینکه استحکام متون نمایشی در ایران و دنیا برای همه آشکار است، می تواند به کمک فیلمنامه نویسی در ایران آمده و هنر فیلمنامه نویسی را در سینما ارتقا دهد تا حوزه کارگردانی و فیلمنامه نویسی که دو حوزه تخصصی و جدا از یکدیگر است دسته بندی مشخصی داشته باشد، البته منظور من این نیست که هیچ کارگردانی نمی تواند فیلمنامه بنویسد اما جریان عمومی سینما باید تخصص های هر یک را به صورت روشن و شفاف بتواند ارائه دهد.

آستانه در پایان گفت: امیدوارم به زودی با تصویب آیین نامه «سینمایش»، تا یک ماه آینده اولین فیلم در این گروه به مرحله تولید رسد.


لیست قسمت ها
 کمپین تلوبیون
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): نظر رامبد جوان درباره برگزاری جشنواره   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
نظر رامبد جوان درباره برگزاری جشنواره   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): ویژه جشنواره فیلم فجر _ 14 بهمن (بخش 2 )   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
ویژه جشنواره فیلم فجر _ 14 بهمن (بخش 2 )   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): ویژه جشنواره فیلم فجر _ 14 بهمن ( بخش 1)   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
ویژه جشنواره فیلم فجر _ 14 بهمن ( بخش 1)   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): گفت گو با امیر علی نبویان برای نقش آفرینی در فیلم خانه دختر   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
گفت گو با امیر علی نبویان برای نقش آفرینی در فیلم خانه دختر   
 
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): حواشی برج میلاد و نمایش فیلم ها   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
حواشی برج میلاد و نمایش فیلم ها   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): ویژه جشنواره فیلم فجر _ 13 بهمن ( بخش 2)   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
ویژه جشنواره فیلم فجر _ 13 بهمن ( بخش 2)   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): گفت گو با پژمان بازغی برای نقش آفرینی در فیلم ناهید   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
گفت گو با پژمان بازغی برای نقش آفرینی در فیلم ناهید   
 
   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): گفت گو با مصطفی کیایی برای نقش آفرینی در فیلم عصر یخبندان   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
گفت گو با مصطفی کیایی برای نقش آفرینی در فیلم عصر یخبندان   
 
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر): ویژه جشنواره فیلم فجر _ 13 بهمن ( بخش 1)   
سینمایش (ویژه جشنواره فیلم فجر)
ویژه جشنواره فیلم فجر _ 13 بهمن ( بخش 1)   

<><><><><><><><><><><><><><><><>

انعکاس مهمترین رویداد فرهنگی کشور در رسانه ملی
تلاش رسانه ملی در انعکاس سی ویکمین جشنواره ی فیلم فجر دیدنی بود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مدیرکل روابط عمومی صداوسیما با بیان این مطلب واشاره به پایان سی ویکمین جشنواره ی فیلم فجر واعلام نتایج آن گفت :براساس اطلاعات دریافتی از مسئولان برگزار کننده ی این جشنواره وهمچنین گزارش های امور مخاطبان روابط عمومی رسانه ی ملی تعداد زیادی از علاقه مندان به صنعت سینما رویدادها وخبرهای مربوط به سی ویکمین جشنواره ی فیلم فجر را ازصداوسیما دنبال می کردند.
سیّد تقی سهرابی با اعلام اینکه در روزهای برگزاری این جشنواره شبکه های مختلف رادیویی و تلویزیونی با ارائه ی گزارش و برنامه های مختلف دوستداران سینما را در جریان کم و کیف فیلم های به نمایش در آمده در بخش های مختلف قرار می دادند افزود: شبکه نمایش با برنامه تخصصی" سینمایش" باپخش مستقیم مراسم افتاحیه این جشنواره به استقبال برنامه های آن رفت . این برنامه هر روز با پنج بخش زنده به مدت 20 دقیقه تا روز پایانی جشنواره به پوشش اخبار این رویداد پرداخت و با پخش زنده اختتامیه جشنواره در خدمت مخاطبان بود.
وی گفت:برنامه ی تخصصی "هفت" شبکه ی سوم سیما در این مدت 11برنامه تولید به مدت1980دقیقه با 60نفر از فعالان صنعت سینما در گرایش و تخصص های مختلف گفت‌وگو کرد و شبکه های دیگر سیما مانند شبکه ی چهار،آموزش و... نیز در این خصوص فعال بودند.
سهرابی افزود:شبکه های رادیویی ایران، تهران، گفت‌و‌گو،فرهنگ، اقتصاد،جوان و نمایش با ارائه 5115دقیقه در 77 برنامه شنوندگان علاقه مند را با جشنواره ی سی و یکم فیلم فجر همراه کردند. همچنین شبکه ی خبر،واحد مرکزی خبر و باشگاه خبرنگاران جوان اخبار و اطلاعات این رویداد مهم فرهنگی را به صورت روزانه و حتی در برخی مواقع مانند اختتامیه به طور لحظه ای اطلاع رسانی کردند. روزنامه ی جام جم نیز در این مدت همراهی قابل توجهی با جشنواره داشت.
http://www.telewebion.com/content_images/program_images/cover_images/thumbs/2d0/240_2d032e6b2c84336f25b57e1fc21f6feb.jpg
«سینمایش» با ایده‌های تازه به خانه مخاطبان می‌آید
«سینمایش» عنوان برنامه ای است که همزمان با شروع سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز ساعت 15:30 و 21:30 روی آنتن شبکه نمایش خواهد رفت.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سیما؛ «سینمایش» عنوان برنامه ای است که همزمان با شروع سی وسومین جشنواره بین المللی فیلم فجر هر روز ساعت 15:30 و 21:30 روی آنتن شبکه نمایش خواهد رفت.
 
این برنامه دارای آیتم هایی متنوع از جمله گفتگو با سینماگران، پوشش خبری سینماهای مردمی و نقد و بررسی فیلم ها خواهد بود.
 
در بخش دیگری از این برنامه از هنرمندان سینما که اکنون در میان ما نیستند یاد خواهد شد.
 
«سینمایش» نگاهی تازه به سینمای ایران به ویژه فیلم اولی ها داشته و همچنین مستندهایی در زمینه لابراتور، به بهانه تقدیر از این بخش دارد که پخش خواهد شد.
 
«سینمایش» هر شب در ایام جشنواره فیلم فجر از 12 تا 23 بهمن ماه در شبکه نمایش پخش خواهد شد.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛
مرادخانی به دیدار"محمدعلی کشاورز" رفت/ یکی از مجریان تلویزیون سرش را تراشید
"علی مرادخانی" معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار"محمدعلی کشاورز" بازیگر پیشکسوت رفت.
به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ در این هفته رادیو و تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.
 
بنابراین گزارش مهمترین رویداد این هفته تلویزیون، ویژه برنامه‌های صدا وسیما به مناسبت دهه فجر و 22 بهمن بود. همچنین شبکه‌های مختلف تلویزیون راهپیمایی روز 22 بهمن ماه را به طور مستقیم پخش کردند.
 
معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور از صدا و سیما به خاطر اطلاع‌رسانی به موقع در حادثه برف اخیر قدردانی کرد.
 
علی دارابی از فیلم‌های "شیار143" ساخته نرگس آبیار و "لامپ صد" ساخته سعید آقاخانی در سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر تمجید کرد.
 
برای همدلی با دانش‌آموز مریوانی دومین مجری تلویزیون سرش را تراشید، مهرداد احمدزاده از مجریان سیمای کردی شبکه سحر به منظور حمایت از این اقدام انسان دوستانه و به پاس احترام به مقام این معلم گرانقدر که به خاطر دانش‌آموزان موهای خود را تراشید، موهای سر خود را تراشید.
 
پیش از این علی ضیاء مجری برنامه "ویتامین3" در برنامه زنده به تراشیدن سرخود برای همدلی با ماهان اقدام کرده بود.
 
مراسم پایانی دومین دوره ختم قرآن کریم در برنامه تلویزیونی "سمت خدا" در حرم حضرت معصومه (س) و همزمان با سالروز وفات آن حضرت از شبکه سه سیما به طور زنده پخش شد.
 
مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر در برنامه "سینمایش" به طور زنده از شبکه نمایش به روی آنتن رفت.
 
در دیگر رویداد این هفته، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با محمدعلی کشاورز دیدار کرد.
 
مرادخانی گفت: سایه بزرگان و هنرمندانی همچون شما باید برسر جوانان باشد. وجود شما برکت و دلگرمی برای ماست.
 
روابط عمومی صدا و سیما اعلام کرد: 24 شبکه ایرانی روی اینل‌ست قابل دریافت است.
 
مراسم تقدیر از بازیگران و عوامل سریال "آوای باران" باحضور هنرمندان، دست اندرکاران و جمعی از مدیران و مسئولان صدا و سیما برگزار شد.
 
مدیر شبکه از نویسندگان "آوای باران" به خاطر پرداخت به مضامین اجتماعی تقدیر کرد.
 
جلسه مشترک شورای معاونین دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با معاون صدا و جمعی از مدیران این معاونت، با موضوع نحوه تعامل بین دبیرخانه شورا و معاونت صدا برگزار شد.
 
همچنین هجدهمین جشنواره تولیدات مراکز استان با حضور مدیران ارشد معاونت امور استان‌ها برگزار شد.
 
سریال "وضعیت سفید" به کارگردانی و نویسندگی حمید نعمت‌الله از شبکه آی فیلم نیز در حال پخش است.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
اطراقچی خبر داد:
پخش برنامه تحلیلی«سینمایش» از فرداشب آغاز می‌شود
احمد اطراقچی سینماپرس: برنامه تحلیلی سینمایی «سینمایش» از فرداشب پنجشنبه از شبکه نمایش سیما پخش می‌شود.

احمد اطراقچی سردبیر، مجری و یکی ازتهیه کنندگان این برنامه در خصوص رویکرد این برنامه به خبرنگار سینماپرس توضیح داد: این برنامه با هدف پرداختن به مسائل سینمایی و اکران فیلم های روز پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در این برنامه البته به فیلم هایی که در گروه هنر و تجربه به نمایش درمی آیند هم توجه خواهد شد.

وی همچنین افزود: این برنامه به صورت ضبط شده دوشنبه ها ساعت۲۲:۴۰ و پنج شنبه ها ساعت ۲۰:۴۰ از شبکه نمایش پخش می شود.

عوامل تولید این برنامه عبارتند از : تهیه کنندگان: احمداطراقچی و محمود محمودی، سردبیر و مجری: احمد اطراقچی، مدیر تصویربردار: مهداد هوشیاری، مدیرتولید: ارش جهانشاهی.

<><><><><><><><><><><><><><><><>

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد