رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند در محاصره ساخته امیرمهدی پوروزیری

در محاصره

در یک مجموعه داستانی ،
روایت شبکه اول سیما از مقاومت مردم دیروز آبادان با مستند "در محاصره "
چهارمین قسمت از مجموعه مستند داستانی «در محاصره» به شدت گرفتن جنگ و مقاومت ساکنان شهر آبادان با کمترین امکانات در برابر دشمن می پردازد.

مجموعه مستند داستانی «در محاصره» که جمعه شب ها ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه از شبکه یک سیما روی آنتن می رود، در تازه ترین قسمت از این مجموعه شدت گرفتن جنگ در آبادان و مقاومت ساکنان و مدافعان شهر با کمترین امکانات در برابر دشمن را روایت می کند.

به گزارش سرویس اجتماعی آبادان آنلاین،در قسمت‌های پیشین مستند «در محاصره» روایت زندگی مدافعان آبادانی از زبان خودشان روایت شد. در این بخش از این مستند روایت زنان و مردان جوانی که با شروع پیش‌روی عراق به سمت آبادان، شهر را خالی نکردند پخش شد و هریک از آنها مقاومت خود مقابل ورود نیروهای عراقی و در نهایت محاصره آبادان توسط نیروهای بعثی را شرح دادند.

در قسمت چهارم از این مجموعه بیننده شاهد پیشروی جنگ و گلوله‌باران شهر توسط دشمن خواهد بود به گونه ای که مدافعان جوان شهر، مرگ را نزدیک‌تر از همیشه لمس می‌کنند.

در این قسمت از برنامه «محاصره» چنین روایت می شود که تفنگ برنو و یک توپ ۱۰۶ که روی یک جیپ سوار شده، تنها تجهیزاتی است که برای مقابله با عراقی‌ها در دست دارند اما کمبود امکانات از مقاومت‌ مدافعان جوان کم نمی‌کند هر چند در آن مقطع زمانی پیروزی نصیب‌شان نمی‌شود و شکست می‌خورند.

مستند داستانی «در محاصره» محصول موسسه فرهنگی روایت فتح است که امیر مهدی پوروزیری کارگردانی و مهدی همایون فر تهیه کنندگی آن را به عهده داشته است.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و محترم لطفا نظر و نقدتان را درباره مجموعه در محاصره به تهیه کنندگی مهدی همایونفر که از شبکه یک تلویزیون پخش می شود برای ما بفرستید .



پخش مستند داستانی «در محاصره» از شبکه یک

مستند داستانی «در محاصره» کاری از موسسه فرهنگی روایت فتح و با موضوع داستان حصر آبادان، امشب از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش سراج24،تسنیم نوشت؛مستند داستانی «در محاصره» با موضوع داستان حصر آبادان و وقایع آن از شبکه یک پخش می شود.

در این مستند که امیر پوروزیری آن را کارگردانی و مهدی همایونفر تهیه کنندگی کرده است، داستان درگیری یک گروه از جوانان آبادانی با نیروهای عراقی بازسازی شده است.

پخش بعضی از خاطرات این جوانان آن زمان از زبان خودشان از دیگر بخش های مستند در محاصره است که در گروه روایت فتح ساخته شده است.

 این مجموعه مستند در 10 قسمت توسط موسسه فرهنگی هنری روایت فتح ساخته شده و قسمت اول آن روز جمعه ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش می شود.
http://tv1.ir/uploads/images/hasr.jpg
به بهانه حصر آبادان؛ پخش مستند داستانی "در محاصره"از شبکه یک


مستند داستانی "در محاصره" با موضوع داستان حصر آبادان و وقایع آن از شبکه یک پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، در این مستند که امیر پور وزیری آن را کارگردانی کرده است داستان درگیری یک گروه از جوانان آبادانی با نیروهای عراقی بازسازی شده است .
پخش بعضی از خاطرات جوانان آن زمان از زبان خودشان از دیگر بخش های مستند درمحاصره است که در گروه روایت فتح ساخته شده است.
محاصره آبادان نبرد بزرگی در اوایل حمله عراق به ایران بود. در تاریخ 18 مهر 59 شمسی ارتش متجاوز عراق با عبور از روی رود کارون و احداث دو پل شناور در منطقه مارد و سلمانیه موفق شد تا نیروهای خود را برای تسخیر شهر ابادان به شرق کارون اعزام کند و در این تاریخ با قطع جاده ارتباطی آبادان به اهواز مسافرین و مردمی را که از ابادان در حال خارج شدن بودند به اسارت خود در آوردند و در تاریخ 19مهر 59نیز اقدام به قطع جاده ارتباطی ابادان به ماهشهر کردند و با عبور از این جاده و رسیدن به شمال آبادان و ساحل شمالی بهمنشیر که یکی از دو رودخانه ای است که ابادان را محصور نموده اند موفق شدند این شهر را محاصره نمایند . در این محاصره که زاویه ای 270درجه را تشکیل میداد مردم برای خروج از شهر دچار مشکلات زیادی شدند اما تعداد زیادی از مردم نیز برای مقاومت در مقابل دشمن در شهر ماندند تا دشمن موفق به تسخیر شهر نشود اما نیروی مدافع شهر هیچگونه سلاح موثر نظامی در اختیار نداشت و در واقع سلاح های موجود تنها به درد یک جنگ خیابانی میخورد نه نبردی در مقابل ارتش مسلح عراق ولی مردم و نیروهای اکثر غیر حرفه ای موجود در شهر با تمام توان و با تکیه بر آموزه های دینی در مقابل دشمن صف ارائی کردند.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

پنجمین قسمت از «در محاصره» امشب در شبکه یک

پنجمین قسمت از مجموعه تلویزیونی «در محاصره» امشب جمعه 27 آذرماه ساعت 20:15 روی آنتن شبکه یک سیما می رود.
سایت رها ماهرو: پنجمین قسمت از «در محاصره» امشب در شبکه یک

در قسمت پنجم از این مجموعه عراقی ها که روز نوزدهم مهرماه جاده اهواز آبادان را گرفته اند و مکی و دوستانش را شکست داده اند، شبانه پانزده کیلومتر بر روی همان جاده جلو می آیند و به خانه های ابتدای شهر می رسند. از طرفی مدافعان شهر که هیچ گاه فکر نمی کردند عراقی ها شهر را دور بزنند و از پشت حمله کنند، قسمتی از مهمات را در خانه های مخروبه آن سوی شهر پنهان کرده اند تا از دست عراقی ها و خمپاره باران آنها در امان باشد. حالا بچه های آبادان باید هم دشمن را عقب برانند و هم مهمات را از چنگ آنها نجات دهند. اکنون شهر در خطرناک ترین و سخت ترین لحظات خود قرار گرفته و مردمی که در شهراند با خطر جدی مواجه شده اند...

در سوی دیگر همزمان با ورود دشمن به شهر، خمپاره باران بیشتر می شود و خانه های بسیاری در شهر خراب می شوند و مردم بسیاری شهید. بیمارستانها بسیار شلوغند و مردم دختر بچه ای بی نام و نشان و یکساله را به بیمارستان نزد زهرا حمیدی و دوستانش می برند. از خانواده دخترک ظاهرا کسی زنده نمانده و کسی حتی اسم او را نمی داند. ورود او به بیمارستان بر روی زندگی دخترها تاثیر زیادی می گذارد. همه این اتفاقات در روز بیستم مهرماه پنجاه ونه می افتد و شهر در خطر سقوط است...

مجموعه تلویزیونی «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی پوروزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر کاری از موسسه فرهنگی «روایت فتح»، شکل جدیدی از یک اثر مستند- داستانی است که روزهای حصر آبادان و شکست حصر را تصویر کرده است.

«در محاصره» جمعه شب ها ساعت 20:15 روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
http://abadanonline.ir/Uploads/styles/new_slide/public/drmhsrh.jpg?itok=BKjERLq2
«در محاصره» از شبکه یک پخش می شود
مجموعه مستند «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی پور وزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر یک اثر مستند- داستانی است که روزهای حصر آبادان و شکست حصر را تصویر کرده است.

مجموعه مستند «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی پور وزیری و تهیه کنندگی مهدی همایونفر شکل جدیدی از یک اثر مستند- داستانی است که روزهای حصر آبادان و شکست حصر را تصویر کرده است. این مستند ده قسمتی از جمعه این هفته در شبکه یک سیما پخش می‌شود.

پنجم مهرماه روزی است که رزمندگان ایرانی در قالب عملیات ثامن الائمه تواستند حصر آبادان را بشکنند. کم و بیش در مستندهای جنگ، به آزاد سازی شهر آبادان اشاره کردند اما این‌بار موسسه روایت فتح مستند داستانی از روزهای جنگ در شمایلی جدید تولید کرده است.

سریال «در محاصره» به کارگردانی امیر مهدی پور وزیری به تهیه کنندگی مهدی همایونفر، داستان زندگی کسانی است که در جریان روزهای سخت حصر آبادان در این شهر ماندند و از آن دفاع کردند.

مهدی همایونفر مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: اولین قسمت مستند «در محاصره» جمعه همین هفته ساعت 20 از شبکه یک سیما پخش می‌شود و پخش هفتگی آن در ده هفته تا ایام دهه فجر ادامه خواهد داشت.

تهیه کننده «در محاصره» افزود: چند سالی بود که روایت فتح تولید متفاوتی نداشته است تصمیم گرفتیم که تولیداتی داشته باشیم که موضوعات دوران دفاع مقدس را جذاب‌تر مطرح کنیم. مجموعه‌های مستند داستانی «در محاصره» تولید شده است که در نوع خود یک غافلگیری بزرگ برای مخاطبان مستندهای روایت فتح است. در این مستند 80 درصد کار بازسازی شده است و مابقی آن بازخوانی خاطرات شروع جنگ تا زمان محاصره آبادان و عملیات ثامن الائمه (ع) است.

همایونفر در مورد پرداخت جدید روایت روزهای جنگ در سری جدید مجموعه مستندهای «روایت فتح» گفت: این مستند خاطرات مردم را در قالب داستان یک زن و شوهر که به همراه بچه‌ شان به شهر آبادان برمی‌گردند، بازگو می‌کند. هر کدام از آدمهایی مستند «در محاصره» داستانک‌های خودشان را دارند.

وی در مورد فعالیتهای اخیری که این موسسه در عرصه تولید داشتند، گفت: «در محاصره» اولین کار از مجموعه مستندهای «روایت فتح» است که در قالب مستند داستانی تولید شده است. مثلا مستند‌ی در مورد منطقه بستان داریم یا مستندی در مورد زندگی شهید وزوایی و عملیات فتح المبین در حال تولید است. مستند داستانی دیگری در مورد عملیات والفجر2 داریم که آن هم تولیدی متفاوتی خواهد داشت.

آهنگساز این مجموعه بهزاد عبدی است و ضبط موسیقی آن در کشور اوکراین و توسط ارکستر ناسیونال اوکراین انجام شده است. شعر این قطعه را کاظم بهمنی سروده است. محمد معتمدی هم خواننده تیتراژ پایانی سریال «در محاصره» است.
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد