رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد مجموعه شکر آباد ساخته شهاب عباسی

درباره " شکر آباد "

مجموعه 90 قسمتی طنز شکر آباد در شهرک سینمایی غزالی و به کارگردانی شهاب عباسی تولید می شود. لوکیشن های مجموعه شکر آباد سنتی است و المان های همچون خانه های کاهگلی، بازارچه های سنتی، حیواناتی نظیر شتر و اسب ... در آن دیده می شود. از ویژگی های این مجموعه طنز اجتماعی این است که به عادات رفتاری مردم توجه شده تا در قالب طنز همراه با نیش و نوش جنبه های فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد تا هویت ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی ایران حفظ شود.در واقع با رویکردی طنز و داستانی مسائل روز جامعه نظیر اعتیاد، دوست ناباب، تعامل خانواده ها با فرزندان، برخورد جامعه با افراد معتاد، بازنشستگی، مد و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی که چالش های جامعه هستند در مجموعه شکر آباد بیان می شود.تلفیق فضای سنتی با پست مدرن سبب شده تا موقعیت طنز بیشتری بوجود آید. موسیقی و ساختار سنتی لوکیشن ها تداعی کننده خاطرات نسلهای گذشته است و به نسل امروز نیز می گوید که استفاده بهینه از ابزار های هم چون تلفن همراه، تبلت ایرادی ندارد و می توان ضمن حفظ هویت فرهنگی هم راستا با فناوری روز جهانی پیش رفت.شکر آباد در 90 قسمت 20 دقیقه ای از پاییز روی آنتن می رود. هر قسمت به دو آیتم 10 دقیقه ای با دو موضوع خاص تعلق دارد. کل مجموعه شامل سه بخش زیر است:
1.مکتب خانه
بین معلم و شاگردان سخنانی رد و بدل می شود که بهانه ای برای قصه گویی معلم مکتب خانه است.
2.محکمه
در خیابان، کوچه و بازار و زندگی مردم مسائلی پیش می آید که به محکمه مراجعه می کنند تنها شخصیت جدی شکر آباد، قاضی است.
3.شهرزاد قصه گو
در این بخش بر خلاف داستان رایج بین مردم در شکر آباد نعل وارونه زده شده و پادشاه می گوید: می خواهم بخوابم و شهرزاد اصرار دارد که قصه بگوید.
در این مجموعه تلویزیونی، ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی، آرش میر احمدی، کوروش معصومی و چندین هنرمند دیگر نقش آفرینی می کنند و تعداد زیادی هنرور نیزدر کنار بازیگران اصلی حضور دارند.مجموعه طنز شکرآباد از ابتدای پاییز در شبکه نسیم در حال پخش است.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره مجموعه پر بیننده شکرآباد به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی که از شبکه نسیم تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



لیست قسمت ها

شکر آباد: معروفیت   
شکر آباد
معروفیت   
 
   
شکر آباد: رژیم غذایی   
شکر آباد
رژیم غذایی   
 
   
شکر آباد: مشکلات مالی سد راه جوانان   
شکر آباد
مشکلات مالی سد راه جوانان   
 
شکر آباد: طوطی و بازرگان   
شکر آباد
طوطی و بازرگان   
 
   
شکر آباد: پینوکیو و پدر ژپتو   
شکر آباد
پینوکیو و پدر ژپتو   
 
   
شکر آباد: راهزن   
شکر آباد
راهزن   
 
شکر آباد: اداره کل امور بلاد   
شکر آباد
اداره کل امور بلاد   
 
   
شکر آباد: بررسی گارندگی بلخ( رانندگی)   
شکر آباد
بررسی گارندگی بلخ( رانندگی)   
 
   
شکر آباد: حل مشکل بیکاری توسط افلاطون   
شکر آباد
حل مشکل بیکاری توسط افلاطون   
 
شکر آباد: اسخروش مدیر جدید اداره کلی بلخ (اسکروچ)   
شکر آباد
اسخروش مدیر جدید اداره کلی بلخ (اسکروچ)   
 
   
شکر آباد: سنگ سر راه   
شکر آباد
سنگ سر راه   
 
   
شکر آباد: دعوای زن و شوهر   
شکر آباد
دعوای زن و شوهر   
http://91.225.55.86/uploads/posts/2014-10/1412513256_199633.jpg
پخش مجموعه تلویزیونی «شکر آباد» به کارگردانی «شهاب عباسی» از ۱۲ مهر در شبکه نسیم آغاز شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از پایگاه اراده ملی، این مجموعه هر شب ساعت 22 به روی آنتن خواهد رفت. این مجموعه تلاش دارد با استفاده از زبانی طنز و انتقادی، ضمن ایجاد فضایی شاد و مفرح، مسایل و اتفاقات روز جامعه را یادآوری کند. داستان‌ها و اتفاقات این مجموعه در سال های خیلی دور و در مکانی نامعلوم رخ می‌دهد. مردمان و اهالی این مجموعه، به رغم آن که در زمان گذشته هستند از ابزارهایی همچون تلفن همراه، تلویزیون و موتور استفاده می‌کنند.
دانلود مجموعه ی طنز شکر آباد از شبکه نسیم

شکر آباد

کل مجموعه شامل سه بخش زیر است :

1) مکتب خانه

بین معلم و شاگردان سخنانی رد و بدل می شود که بهانه ای برای قصه گویی معلم مکتب خانه است.

2) محکمه

در خیابان، کوچه و بازار و زندگی مردم مسائلی پیش می آید که به محکمه مراجعه می کنند تنها شخصیت جدی شکر آباد، قاضی است.

3) شهرزاد قصه گو

در این بخش بر خلاف داستان رایج بین مردم در شکر آباد نعل وارونه زده شده و پادشاه می گوید: می خواهم بخوابم و شهرزاد اصرار دارد که قصه بگوید.

بسته کامل مجموعه " شکر آباد" شبکه نسیم

در این مجموعه تلویزیونی، ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی، آرش میراحمدی، کوروش معصومی و چند هنرمند دیگر نقش آفرینی می کنند و تعداد زیادی هنرور نیز در کنار بازیگران اصلی حضور دارند. «شکرآباد» در 90 قسمت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
برنامه طنز شکرآباد

برنامه شکرآباد نام برنامه طنز ۹۰ قسمتی که در شهرک سینمایی غزالی و به کارگردانی شهاب عباسی ساخته و از شبکه نسیم در حال پخش است.

بسته کامل مجموعه " شکر آباد" شبکه نسیم

بسته کامل مجموعه " شکر آباد" شبکه نسیم

سبک برنامه شکرآباد سنتی است و صحنه هایی همچون خانه های کاهگلی و بازار های سنتی و حیوانات مثل اسب و شتر در آن دیده می شود.

از جمله برجستگی های برنامه شکرآباد میتوان به سبک طنز اجتماعی آن اشاره کرد که به عادات مردم اشاره شده و به مشکلات جامعه در قالب طنز نیش و کنایه میزند بلکه مورد توجه قرار گیرند.

برنامه شکراباد در واقع با رویکردی و سبکی طنز و داستانی مسائل روز جامعه نظیر اعتیاد، دوست ناباب، تعامل خانواده ها با فرزندان، برخورد جامعه با افراد معتاد، بازنشستگی، مد و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی که چالش های جامعه هستند در مجموعه شکرآباد بیان می شود. و به چالش کشیده میشود.

نا امید نشوید. چرا که سبک سنتی برنامه شکرآباد همراه با سبک های مدرن هست تا صحنه های طنز زیبایی را خلق کند.

بسته کامل مجموعه " شکر آباد" شبکه نسیم

از بازیگران برجسته مجموعه تلویزیونی شکراباد میتوان به : ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، آرش میر احمدی , یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی، کوروش معصومی اشاره کرد.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
 اهالی «شکرآباد» شنبه به شبکه نسیم می‌آیند
مجموعه تلویزیونی «شکرآباد» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی از شب عید سعید قربان پخش می شود.
تصویر اهالی «شکرآباد» شنبه به شبکه نسیم می‌آیند

«شکر آباد» شنبه ۱۲ مهر هم زمان با شب عید سعید قربان ساعت ۲۲ از شبکه نسیم پخش می شود.

این مجموعه تلاش دارد با استفاده از زبانی طنز و انتقادی، ضمن ایجاد فضایی شاد و مفرح، مسائل و اتفاقات روز جامعه را نیز یادآوری کند.

گفتنی است، داستان ها و اتفاقات این مجموعه در سال های خیلی دور و در مکانی نامعلوم رخ می دهد . البته مردمان و اهالی این مجموعه ، به رغم آنکه در زمان گذشته هستند ، هر از گاه ، از ابزار مدرنی مانند تلفن همراه، تلویزیون ، موتور و ... استفاده می کنند.

در این مجموعه تلویزیونی، ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی، آرش میراحمدی، کوروش معصومی و چندین هنرمند دیگر نقش آفرینی می کنند و تعداد زیادی هنرور نیز در کنار بازیگران اصلی حضور دارند.

شکرآباد در ۹۰ قسمت به تهیه کنندگی و کارگردانی شهاب عباسی روی آنتن شبکه نسیم می رود
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
اعلام زمان آغاز پخش سری جدید خنده بازار ( شکر آباد )

 

 
آغاز پخش ورژن جدید خنده بازار از شبکه نسیم سیما

شهاب عباسی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران پیرامون مجموعه "شکر‌آباد" گفت: این مجموعه طنزی اجتماعی است که در زمان‌های گذشته ودرشهر که وجود خارجی ندارد اتفاق می‌افتد.

وی درادامه افزود: این گروه نیز همان گروه خنده‌ بازار هستند، اما ساختار و ماهیت‌های این دو مجموعه کاملا با هم متفاوت است.

کارگردان"خنده‌بازار"اظهار داشت:در حال حاضر در مرحله تولید"شکرآباد هستیم و تا 10 روز دیگر این مجموعه به روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: تمام گروه شکرآباد تلاش خود را برای جلب رضایت مردم و بهتر شدن کار می‌کنند، امیدوارم مردم هم از این مجموعه خوششان بیاید

 
اخبار تکمیلی :

به گزارش آترو اولین قسمت از مجموعه طنز اجتماعی شکر آباد همزمان با شب عید بزرگ قربان ( یکشنبه 13 مهر 93 ) از ساعت 22:00 از شبکه نسیم سیما پخش خواهد شد .
http://shirintanz.ir/wp-content/uploads/2014/10/%D8%B4%DA%A9%D8%B1-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF.jpg
داستان و عکس های مجموعه طنز شکر آباد از شبکه نسیم

مجموعه شکر آباد ,طنز شکر آباد ,سریال شکر آباد نسیم

داستان مجموعه شکر آباد

شکر آباد مجموعه طنز و خنده داری که قراره در ۹۰ قسمت به کارگردانی شهاب عباسی از شبکه نسیم بزودی پخش شود. گروه بازیگران و نویسندگان این مجموعه همان گروه خنده بازار هستند که از شبکه سه پخش میشد.شکر آباد در شهرک سینمایی غزالی و در فضایی با دکور سنتی و قدیمی در حال ساخت می باشد.شهری قدیمی و خیالی که اتفاقات روز مره در آن رخ می دهد و از لحاظ ساختاری به دنیای پست مدرن نزدیکه به طوری که در آن تمام تکنولوژی های قرن ۲۱ از قبیل شبکه های اجتماعی، ساعت، موبایل و… به چشم می خورد. پرداختن به مسائل روز اجتماعی محور اصلی این مجموعه است تا جاییکه در تیزر معرفی این مجموعه آیتم هایی مثل پرداختن به مساله چالش سطل آب یخ , دو دختری که در حال آواز خواندن تصادف کردن و یا دی جی حسین فسنقری وجود داشت.
 مجموعه شکر آباد ,طنز شکر آباد ,سریال شکر آباد نسیم

 
زمان پخش مجموعه طنز شکر آباد

در ۹۰ قسمت ۲۰ دقیقه ایی از اوایل مهر ۹۳ از شبکه نسیم هرشب نزدیکای ساعت ۲۲ پخش میشود با توجه به اتمام شدن برنامه عینک آفتابی رضا رشید پور این مجموعه جایگزین عینک آفتابیست. به گفته ی شهاب عباسی کارگردان این مجموعه هر قسمت از شکر آباد به دو آیتم ده دقیقه ای و دو موضوع خاص اختصاص داره و تو هر قسمت پیامی اخلاقی به شکل غیرمستقیم به مخاطب ارائه میشود .

 
اسامی بازیگران و عوامل مجموعه شکر آباد

اسامی بازیگران نقش اصلی مجموعه شکر آباد : آرش میراحمدی ، کورش معصومی ، ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی … تهیه کننده، کارگردان و سرپرست نویسندگان : شهاب عباسی … سایر نویسندگان : حمزه صالحی، شاهرخ باقری نژاد، کیمیا گیلانی، شیما محمد بیگی، معصومه صفایی پور … صدابرداران: مسعود دادگری، مهران بهروزی نیا … دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بهرام ملکی علوی، غزال ناصری
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
 مجموعه 90 قسمتی طنز شکر آباد در شهرک سینمایی غزالی و به کارگردانی شهاب عباسی تولید می شود. لوکیشن های مجموعه شکر آباد سنتی است و المان های همچون خانه های کاهگلی، بازارچه های سنتی، حیواناتی نظیر شتر و اسب ... در آن دیده می شود. از ویژگی های این مجموعه طنز اجتماعی این است که به عادات رفتاری مردم توجه شده تا در قالب طنز همراه با نیش و نوش جنبه های فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد تا هویت ایرانی اسلامی و فرهنگ غنی ایران حفظ شود.در واقع با رویکردی طنز و داستانی مسائل روز جامعه نظیر اعتیاد، دوست ناباب، تعامل خانواده ها با فرزندان، برخورد جامعه با افراد معتاد، بازنشستگی، مد و دیگر موضوعات اجتماعی و فرهنگی که چالش های جامعه هستند در مجموعه شکر آباد بیان می شود.

تلفیق فضای سنتی با پست مدرن سبب شده تا موقعیت طنز بیشتری بوجود آید. موسیقی و ساختار سنتی لوکیشن ها تداعی کننده خاطرات نسلهای گذشته است و به نسل امروز نیز می گوید که استفاده بهینه از ابزار های هم چون تلفن همراه، تبلت ایرادی ندارد و می توان ضمن حفظ هویت فرهنگی هم راستا با فناوری روز جهانی پیش رفت.

در این مجموعه تلویزیونی، ابراهیم شفیعی، سیاوش مفیدی، یزدان فتوحی، محمد رضا خسروی، آرش میر احمدی، کوروش معصومی و چندین هنرمند دیگر نقش آفرینی می کنند و تعداد زیادی هنرور نیزدر کنار بازیگران اصلی حضور دارند.

مجموعه طنز شکرآباد از ابتدای پاییزپخش می شود .
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

نظرات 1 + ارسال نظر
امیر سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1402 ساعت 11:52 ق.ظ

یادش بخیر. دبیرستانی بودم که پخش میشد. هنوز که هنوز عاشقانه دوستش دارم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد