رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد و بررسی برنامه شب کوک

برنامه شب کوک
پخش از : شبکه نسیم
ژانر : هنری ، سرود و نماهنگ
دسته بندی : سرگرمی و مسابقه ، فرهنگ ، هنر و رسانه
زبان : فارسی

لیست قسمت ها

شب کوک ( فصل یک ): رقابت خوانندگان جوان در «شب کوک» شبکه نسیم   
شب کوک ( فصل یک )
رقابت خوانندگان جوان در «شب کوک» شبکه نسیم   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): ویژه برنامه روز مادر   
شب کوک ( فصل یک )
ویژه برنامه روز مادر   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): قسمت آخر   
شب کوک ( فصل یک )
قسمت آخر   
 
شب کوک ( فصل یک ): آهنگ شاد و شنیدنی ناصر عبداللهی با نام بی همتا   
شب کوک ( فصل یک )
آهنگ شاد و شنیدنی ناصر عبداللهی با نام بی همتا   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): داریوش شهریاری   
شب کوک ( فصل یک )
داریوش شهریاری   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): هادی عزیزی   
شب کوک ( فصل یک )
هادی عزیزی   
 
شب کوک ( فصل یک ): میثم روحی   
شب کوک ( فصل یک )
میثم روحی   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): انوش تقوی   
شب کوک ( فصل یک )
انوش تقوی   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): کسری جوادی   
شب کوک ( فصل یک )
کسری جوادی   
 
شب کوک ( فصل یک ): مهدی مدرس   
شب کوک ( فصل یک )
مهدی مدرس   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): آهنگ ادعا از رضا صادقی   
شب کوک ( فصل یک )
آهنگ ادعا از رضا صادقی   
 
   
شب کوک ( فصل یک ): پاکان شیرازیانی   
شب کوک ( فصل یک )
پاکان شیرازیانی   
 
http://newsmedia.tasnimnews.com/Tasnim/Uploaded/Image/1394/10/07/139410071221516516802624.jpg
درباره " شب کوک "

برنامه شب کوک از ابتدای پاییز هرشب در شبکه نسیم در حال پخش است. از مهمترین بخش‌های برنامه می‌توان به معرفی خوانندگان با استعداد و جوان این مرز وبوم که تاکنون فرصت مناسبی برای فعالیت بصری آثار خود را در رسانه ملی نداشته اند، پخش آثار با ارزش و پرمحتوای موسیقی سنتی ،پاپ ،قومی ومحلی با مضامین اجتماعی ،ملی ،انقلابی ،مذهبی و همچنین تحلیل وبررسی وضعیت موسیقی کشور در همه ابعاد ان اشاره کرد.در واقع شب کوک برنامه ای ترکیبی با آیتم های متنوع است که مخاطبان در آن حضوری پررنگ خواهند داشت. پخش 2 آهنگ درخواستی و گزارش های مردمی نمونه هایی از مشارکت بینندگان است. بابایی در اضافه کرد: در بخشی از برنامه به میان مردم می رویم و یادی از آهنگ های خاطره انگیز و نوستالژی خواهیم داشت. گزارشگر ما از مردم می خواهد تا قطعه ای از آهنگی که با آن خاطره دارند بخوانند و پس از آن ترانه در برنامه پخش می شود.دعوت از هنرمندان و ورزشکارانی که به نوعی وارد دنیای موسیقی نیز شده اند آیتم دیگری بود که این کارگردان برنامه های تلویزیونی به آن اشاره کرد و افزود: در این قسمت از مدعوین می خواهیم تا تجربیات خود را در زمینه دنیای موسیقی با مخاطبان برنامه به اشتراک گذارند.
بابایی از معرفی تازه کارهای عرصه موسیقی کشور در برنامه "شب کوک" خبر داد و گفت: این برنامه محفلی است برای جوانانی که به تازگی وارد عرصه موسیقی شده اند و در آن تلاش می کنیم علاقمندان به این هنر با زیر و بم کار موسیقی آشنا شوند.وی افزود: قدما و بزرگان موسیقی که از دنیا رفته اند و به نوعی در زمان حیات خود مهجور بوده اند از یاد نبرده‌ایم و ماندگاترین آثار آنها در این برنامه پخش می شود. همچنین به تناوب از آهنگ های محلی و فولکلور نیز استفاده خواهیم کرد.کارگردانی و اجرای برنامه را باربد بابایی و تهیه‌کنندگی انرا هادی دمیرچی برعهده دارند.
3000054شماره پیامک و shabkook@irib.ir ایمیل شب کوک است که بینندگان و علاقه مندان محترم می‌توانند برای اعلام نظرات، درخواست حضور در برنامه برای اجرای قطعه و درخواست پخش آثار خوانندگان زیر با دست‌اندرکاران شب کوک در ارتباط باشند.
برنامه‌شب کوک را هر شب از شبکه نسیم و تلوبیون می‌توانید تماشا کنید. اگر پخش زنده آن را از دست دادید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز قسمت‌های قبلی را در تلوبیون مشاهده نمایید:
احسان خواجه امیری – رضا صادقی – بنیامین بهادری – فرزادفرزین – محسن یگانه – مرتضی پاشایی – بهنام صفوی – مازیارفلاحی – مهدی یغمایی – محمد علیزاده – محسن چاوشی – بابک جهانبخش – گروه اریان – علی لهاسبی – ناصر عبداللهی – شهاب رمضان – محمد اصفهانی – حمید عسگری – سیروان خسروی – حمید حامی – رضا یزدانی – همایون شجریان – سالار عقیلی – علیرضا قربانی – علیرضا افتخاری – شهرلم ناظری – گروه چارتار – ایرج بسطامی – حسام الدین سراج – علیرضا عصار – علی اصحابی – فریدون اسرایی – روزبه نعمت اللهی – مهدی یراحی – مسعود امامی – خشایار اعتمادی – مانی رهنما – امیر تاجیک – قاسم افشار – فرهاد مهراد و ...

 برنامه شب کوک از ابتدای پاییز هرشب در جدول پخش شبکه نسیم است. ازمهمترین بخشهای برنامه میتوان به معرفی خوانندگان با استعداد و جوان این مرز وبوم که تاکنون فرصت مناسبی برای فعالیت بصری اثار خود را در رسانه ملی نداشته اند، پخش اثار با ارزش و پرمحتوای موسیقی سنتی ،پاپ ،قومی ومحلی با مضامین اجتماعی ،ملی ،انقلابی ،مذهبی و همچنین تحلیل وبررسی وضعیت موسیقی کشور در همه ابعاد ان اشاره کرد .

کارگردانی و اجرای برنامه را باربد بابایی و تهیه کنندگی انرا هادی دمیرچی برعهده دارند.

3000054 شماره پیامک و shabkook@irib.ir ایمیل شب کوک است که بینندگان و علاقه مندان محترم میتوانند برای اعلام نظرات ، درخواست حضور در برنامه برای اجرای قطعه و درخواست پخش اثار خوانندگان ذیل با ما در ارتباط باشند .

احسان خواجه امیری – رضا صادقی – بنیامین بهادری – فرزادفرزین – محسن یگانه – مرتضی پاشایی – بهنام صفوی – مازیارفلاحی – مهدی یغمایی – محمد علیزاده – محسن چاوشی – بابک جهانبخش – گروه اریان – علی لهاسبی – ناصر عبداللهی – شهاب رمضان – محمد اصفهانی – حمید عسگری – سیروان خسروی – حمید حامی – رضا یزدانی – همایون شجریان – سالار عقیلی – علیرضا قربانی – علیرضا افتخاری – شهرلم ناظری – گروه چارتار – ایرج بسطامی – حسام الدین سراج – علیرضا عصار – علی اصحابی – فریدون اسرایی – روزبه نعمت اللهی – مهدی یراحی – مسعود امامی – خشایار اعتمادی – مانی رهنما – امیر تاجیک – قاسم افشار – فرهاد مهراد و ....
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

پخش آهنگ‌های درخواستی مردم در برنامه ای موسیقی محور
رقابت خوانندگان جوان در «شب کوک» شبکه نسیم
جام جم نوا: شبکه نسیم با شعار «شبکه نسیم، شبکه نشاط و سرگرمی» و تولید برنامه‌‌‌های مفرح بتدریج جای خود را بین مخاطبان باز می‌کند.
تصویر رقابت خوانندگان جوان در «شب کوک» شبکه نسیم

یکی از این برنامه‌ها که بزودی از شبکه نسیم پخش خواهد شد، برنامه «شب کوک» است که با محوریت موسیقی در صد قسمت تولید می‌شود.

باربد بابایی، تهیه‌کننده، کارگردان و مجری این برنامه گفت: در برنامه «شب کوک» چند بخش مشخص داریم که مهم‌ترین آنها دادن یک فرصت به خواننده‌های جوان است که استعداد خود را در این زمینه به نمایش بگذارند. آنها در شب کوک می‌توانند کارهایشان را ارئه دهند و مردم از طریق پیامک نظر خود را درباره قطعه ارائه شده بیان کنند.

وی افزود: در یکی دیگر از بخش‌ها آهنگ‌های درخواستی مردم را پخش خواهیم کرد که علاقه‌مندان می‌توانند به سایت برنامه شب کوک رفته و از بین چند خواننده‌ای که در حوزه موسیقی کشور فعالیت می‌کنند یک خواننده و آهنگ او را انتخاب کنند. ما در هر برنامه سه آهنگ درخواستی پخش می‌کنیم که تا آخر هفته یک تک آهنگ به عنوان آهنگ برتر انتخاب خواهد شد. این آهنگ برتر برای دانلود روی سایت برنامه قرار خواهد گرفت. علاقه‌مندان به برنامه شب کوک می‌توانند در باشگاه این برنامه هم ثبت‌نام کنند. بابایی از برگزاری کنسرت‌هایی در برنامه شب کوک خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در آینده‌ نزدیک کنسرت‌هایی را برگزار کنیم و کسانی را که در باشگاه برنامه عضو هستند به این کنسرت‌ها دعوت خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده تلویزیونی بیان کرد: برنامه شب کوک بعد از پخش 25 قسمت به برنامه‌ای چالشی تبدیل خواهد شد و درباره موسیقی، آواز‌ها و خواننده‌های فعال پرسش‌ها و چالش‌هایی را مطرح خواهیم کرد.

وی درباره حضور مهمان و کارشناس در این برنامه توضیح داد: قرار بود در برنامه شب کوک مهمان هم داشته باشیم ولی شبکه نسیم رویکرد گفت‌وگو محوری ندارد برای همین ما به استودیو‌های ضبط موسیقی خواننده‌ها و موزیسین‌ها می‌رویم و با آنها صحبت می‌کنیم.

بابایی درباره انتخاب نام این برنامه گفت: ابتدا نام این برنامه فرکانس بود که اسمی خارجی است و به ما اجازه انتخاب آن را ندادند و بعد از مشاوره‌های زیاد به نام شب کوک رسیدیم. چون این برنامه شب پخش می‌شود و ما تصمیم داریم در یک زمان کوتاه مردم را شاد کنیم و به اصطلاح دل آنها را کوک کنیم به همین دلیل به نظرم شب کوک نام مناسبی برای این برنامه است. بابایی به کارکرد شبکه نسیم که طنز و ایجاد فضای نشاط و سرگرمی در جامعه است، اشاره کرد و گفت: برنامه شب‌کوک کاملا بر اساس یک موقعیت فانتزی و پخش موسیقی‌های پرانرژی طراحی شده و سعی کرده‌ایم بیشتر به موسیقی بپردازیم و کمتر حرف بزنیم و قصدمان این است که نشاط را از طریق موسیقی به خانه‌های مردم ببریم.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/07/13/13940713000527_PhotoA.jpg
روی آنتن شبکه نسیم ببینید
آغاز پخش سری جدید «شب کوک» از امشب

سری جدید برنامه موسیقایی «شب کوک» به کارگردانی مسعود فروتن هم زمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) روی آنتن شبکه نسیم می رود.
خبرگزاری فارس: آغاز پخش سری جدید «شب کوک» از امشب

به گزارش خبرگزاری فارس، سری جدید مسابقه موسیقی و خوانندگی «شب کوک» با فضایی جدید و دکوری متفاوت از سه شنبه 8 دی ماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پخش می‌شود.

در برنامه افتتاحیه سری دوم، با مروری به اتفاقات سری نخست، برای نخستین بار قرار است داوران این برنامه یعنی فریدون آسرایی، فرهاد برنجان و مهدی یغمایی به اجرای زنده بپردازند.

پس از این افتتاحیه ویژه، سری دوم این برنامه با چند روز فاصله از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود تا شرکت کنندگان این برنامه شانسشان را برای کسب رتبه نخست این مسابقه خوانندگی امتحان کنند.

فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان داوران سری دوم مسابقه خوانندگی «شب کوک» هستند و هادی و مجید دمیرچی نیز تهیه کنندگان این برنامه هستند.

مسعود فروتن کارگردانی تلویزیونی این برنامه تلویزیونی را بر عهده دارد و «باربد بابایی» نیز کارگردان هنری آن است.

«شب کوک» از اوایل هفته آینده به صورت منظم از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
 «شب کوک» در شب میلاد پیامبر(ص) روی آنتن شبکه نسیم

همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد(ص)، افتتاحیه برنامه موسیقایی «شب کوک» روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سری جدید مسابقه موسیقی و خوانندگی «شب کوک» با فضایی جدید، دکوری متفاوت و عواملی با تجربه و حرفه‌ای سه شنبه 8 دی ماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پخش می‌شود.

در برنامه افتتاحیه سری دوم، با مروری به اتفاقات سری نخست، برای نخستین بار قرار است داوران این برنامه یعنی فریدون آسرایی، فرهاد برنجان و مهدی یغمایی به اجرای زنده بپردازند تا افتتاحیه این برنامه موسیقی غافلگیری جالبی را برای بینندگان و علاقمندان این برنامه تلویزیونی داشته باشند.

سری دوم برنامه «شب کوک» قرار بود اوایل دی ماه از شبکه نسیم روی آنتن برود ولی با توجه به اضافه شدن «مسعود فروتن» به عنوان کارگردان تلویزیونی به این برنامه و تغییرات محتوایی در روند تولید آن و دکور و لوکیشن جدید، آغاز پخش دور دوم این برنامه با تاخیری کوتاه رو به رو شد تا افتتاحیه این برنامه و سری جدیدش از سه شنبه 8 دی ماه استارت بخورد.

پس از این افتتاحیه ویژه، سری دوم این برنامه با چند روز فاصله از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود تا شرکت کنندگان این برنامه شانسشان را برای کسب رتبه نخست این مسابقه خوانندگی امتحان کنند.

فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان داوران سری دوم مسابقه خوانندگی «شب کوک» هستند و هادی و مجید دمیرچی نیز تهیه کنندگان این برنامه هستند.

مسعود فروتن کارگردانی تلویزیونی این برنامه تلویزیونی را بر عهده دارد و «باربد بابایی» نیز کارگردان هنری آن است.
«شب کوک» از اوایل هفته آینده به صورت منظم از شبکه نسیم روی آنتن می‌رود.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
 مسابقه ˝شب کوک˝ به شبکه نسیم می‌آید / فریدون آسرایی تست صدا می‌گیرد
مسابقه تست صدا برای اولین بار در ایران از شبکه نسیم و برنامه ˝شب کوک˝ برای خوانندگان موسیقی برگزار می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین: به نقل از روابط عمومی برنامه، برای اولین بار در ایران مسابقه ای برای پیدا کردن استعداد یابی در زمینه خوانندگی به تهیه کنندگی مجید دمیرچی و هادی دمیرچی، کارگردانی مجری‌گری باربد بابایی از شبکه نسیم برنامه شب کوک تهیه و تولید شده است، هر شب تعدادی از هنرمندان در این مسابقه شرکت می کنند و با هم به رقابت می پردازند.

این تعداد شرکت کننده در مقابل داورانی از اهالی هنر موسیقی قضاوت می شوند، داوران برنامه شب کوک عبارتنداز: فریدون آسرایی، مهدی یقمایی و پوریا حیدری هستند.

شب کوک هر شب از شبکه نسیم ساعت 21 پخش می شود و تعدادی از شرکت کنندگان توسط داوران انتخاب و به مرحله بعد صعود می‌کنند، آنهایی که از طریق داوران انتخاب نشده اند کماکان شانس ورود به مرحله بعد را دارند و از طریق انتخاب مردمی طبق کدهای داده شده به آنها شانس ورود به مرحله بعد را دارند، می تواننده دوباره به گردونه مسابقه برگردند، مردم نیز می توانند از طریق سامانه 30570 به آنها رای دهند.

 امشب 20 شهریورماه ساعت 21 اولین قسمت "شب کوک" به روی آنتن می‌رود و این برنامه 28 قسمت ادامه دارد.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
همزمان با عید بزرگ مسلمانان جهان
افتتاحیه برنامه «شب کوک» در شب میلاد پیامبر (ص) روی آنتن شبکه نسیم می‌رود
موسیقی ما - همزمان با شب میلاد پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، افتتاحیه برنامه موسیقایی «شب کوک» روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

به گزارش «موسیقی ما»، سری جدید مسابقه موسیقی و خوانندگی «شب کوک» با فضایی جدید، دکوری متفاوت و عواملی با تجربه و حرفه‌ای سه شنبه 8 دی ماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) پخش می شود و در برنامه افتتاحیه سری دوم، با مروری به اتفاقات سری نخست، برای نخستین بار قرار است داوران این برنامه یعنی فریدون آسرایی، فرهاد برنجان و مهدی یغمایی به اجرای زنده بپردازند تا افتتاحیه این برنامه موسیقی غافلگیری جالبی را برای بینندگان و علاقمندان این شوی تلویزیونی داشته باشند.

سری دوم «شب کوک» قرار بود اوایل دی ماه از شبکه نسیم روی آنتن برود ولی با توجه به اضافه شدن «مسعود فروتن» به عنوان کارگردان تلویزیونی به این برنامه و تغییرات محتوایی در روند تولید آن و دکور و لوکیشن جدید، آغاز پخش دور دوم این برنامه با تاخیری کوتاه رو به رو شد تا افتتاحیه این برنامه و سری جدیدش از سه شنبه 8 دی ماه استارت بخورد.

پس از این افتتاحیه ویژه، سری دوم این برنامه با چند روز فاصله از شبکه نسیم روی آنتن می رود تا شرکت کنندگان این برنامه شانس‌شان را برای کسب رتبه نخست این مسابقه خوانندگی امتحان کنند. سری جدید این برنامه شامل بخش های متنوع پشت صحنه نیز می باشد که شامل گفت و گو با عوامل و هنرجویان و شرکت کندگان است.

فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان داوران سری دوم مسابقه خوانندگی «شب کوک» هستند و هادی و مجید دمیرچی نیز تهیه کنندگان این برنامه می باشند.

مسعود فروتن کارگردانی تلویزیونی این شوی تلویزیونی را بر عهده دارد و «باربد بابایی» نیز کارگردان هنری آن است.

«شب کوک» از اوایل هفته آینده به صورت منظم از شبکه نسیم روی آنتن خواهد رفت.
نویسنده:بهمن بابازاده
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
 افتتاحیه برنامه «شب کوک» در شب میلاد پیامبر (ص) روی آنتن شبکه نسیم می‌رود

http://jamejamonline.ir/Media/Image/1393/03/02/635364479771088622.jpg
با اضافه شدن «فرهاد برنجان» به تیم داوری
«مسعود فروتن» کارگردان تلویزیونی مسابقه خوانندگی «شب کوک» شد
موسیقی ما – کارگردان و مجری سرشناس تلویزیون ایران، به تیم تولید مسابقه خوانندگی شبکه «نسیم» پیوست.

به گزارش «موسیقی ما»، مسعود فروتن کارگردان تلویزیونی مسابقه خوانندگی «شب کوک» شبکه نسیم شد تا سری دوم این مسابقه خوانندگی با حضور این کارگردان سرشناس تلویزیون ایران روی آنتن شبکه نسیم برود.

هادی دمیرچی (تهیه کننده شب کوک) ضمن تائید این خبر، در توضیح زمان آغاز سری دوم این مسابقه خوانندگی به «موسیقی ما» گفت: «کارشناسان برنامه یعنی فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری با حضور در لوکیشن جدید ضبط این برنامه، ضمن انعقاد قراردادهای جدید، طرح ها و ایده هایشان را برای سری دوم این برنامه بازگو کردند و در این بین «فرهاد برنجان» (از موزیسین های قدیمی حوزه موسیقی) نیز به تیم داوری «شب کوک» در سری دوم اضافه شده‌اند.»

دمیرچی درباره سری جدید اینب رنامه گفت:«در دور دوم 108 نفر در دور نیمه نهایی و نهایی با یکدیگر رقابت خواهند کرد تا سرانجام نفرات برگزیده معرفی شوند.»

او درباره انتقادهایی که برخی رسانه ها به ضعف های سری قبلی مطرح کردند، گفت: «سری جدید برنامه به هیچ عنوان قابل مقایسه با سری اول نیست. دکور و لوکیشن برنامه بکر از آب در آمده و قطعا به محض آغاز پخش سری جدید، خیلی ها تفاوتها را احساس خواهند کرد. فضایی زیبا در کنار تیم تقویت شده تصویربرداری، و دکوری قابل توجه در کنار حضور آقای مسعود فروتن قطعا اتفاقات جالبی را در تولید سری جدید رقم خواهند زد.»

اواسط دی ماه تاریخ آغاز پخش سری دوم «شب کوک» از شبکه نسیم است که «باربد بابایی» اجرا و کارگردانی هنری آن را بر عهده دارد و «مجید دمیرچی» نیز جانشین تهیه کننده است.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
از اواخر آذرماه و با تغییرات محتوایی و ساختاری
سری دوم مسابقه خوانندگی «شب کوک» روی آنتن شبکه «نسیم» می‌رود
موسیقی ما – سری دوم نخستین مسابقه خوانندگی که در یک شبکه رسمی صدا و سیما روی آنتن رفته است، از اواخر آذر بار دیگر مهمان خانه‌ ایرانی‌ها می‌شود.

به گزارش «موسیقی ما»، مسابقه خوانندگی «شب کوک» که دوره نخست آن در ماه های گذشته روی آنتن شبکه نسیم رفت و بحث ها و واکنش‌های زیادی را در بین رسانه‌ها و مردم باعث شد، با تغییرات محتوایی و ساختاری از اواخر آذر ماه بار دیگر روی آنتن می‌رود.

سری دوم این مسابقه خوانندگی در حالی هم اکنون در حال ضبط است که صحبت‌ها و نقدهای بسیاری درباره سری اول این برنامه صورت پذیرفته بود. نوع اجرای چهره‌های جوان، نوع قضاوت‌ها و داوری داروان این برنامه (فریدون آسرایی، مهدی یغمایی و پوریا حیدری)، دکور، برخی حاشیه ها که از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد و ... از جمله نقدهایی بود که به این برنامه وارد شده است و این در حالی‌ست که تهیه کننده و مجری «شب کوک» از تلاش‌های گسترده برای بهبود محتوایی و ساختاری این برنامه در سری دوم خبر می‌دهند.

هادی دمیرچی (تهیه کننده شب کوک) درباره روند شکل گیری این برنامه به «موسیقی ما» می‌گوید: «از همان ابتدای آغاز به تولید برنامه قرار بود هر فصل از برنامه یک شکل و محتوا و هدف گذاری را در پیش بگیریم. شروع «شب کوک» برنامه‌ای تحلیلی بود که با حضور چهره‌های موسیقی و جذابیت‌های بصری همراه بود. در چهارچوب قوانین شبکه نسیم. آیتم‌هایی مثل «تازه نفس» هم بود که به معرفی خواننده‌هایی می‌پرداخت که مردم شناختی از آنها نداشتند و حالا دراین برنامه با آنها آشنا می‌شدند. مضامین ارزشی هم در معرفی هنرمندان دخیل بود و می‌توانست طیف مخاطبان موسیقی را گسترش دهد. در بخش دوم هم با توجه به اینکه مدت‌ها بود دغدغه برنامه‌ای موسیقی که به شکل مسابقه خوانندگی باشد ولی آکادمی تلقی نشود، با یک تیم فکری نشستیم و برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم. با توجه به برخی محدودیت‌ها، عملی کردن این سوژه کمی سخت بود ولی با اتخاذ برخی سیاست‌ها توانستیم در سری دوم برنامه این مسابقه خوانندگی را آغاز کنیم و شروع و پیش زمینه‌ای باشد برای سری‌های بعدی که در حال تولید آن با محتوا و کیفیت بسیار بالاتر هستیم.»

* هدف گذاری

هدف گذاری برای یک برنامه با توجه به میزان برخی محدودیت‌ها درباره موسیقی در رسانه‌ای مثل تلویزیون، مهم‌ترین مبحث برای تولید چنین برنامه‌ای می‌تواند باشد.

«باربد بابایی» (مجری شب کوک) که پیش از این نیز سابقه اجرای برنامه موسیقی محور را داشته، درباره هدف گذاری‌های کلان این برنامه و میزان رضایت مندی بینندگان عام آن، معتقد است: «هنوز زود است در این باره حرف زد. برنامه نود با آیتم‌ها و بخش‌های مختلف‌اش پس از سالها آزمون و خطا و کسب تجربه توانسته در موقعیت و محبوبیت کنونی‌اش قرار بگیرد. یا برنامه ماه عسل پس از سال‌ها توانسته خودش را پیدا کند و حالا جزو برنامه‌های پربیننده سیما است. حالا پس از سی و خرده‌ای سال، یک برنامه موسیقی با این شمایل آغاز به کار کرده و در حال پیش رفتن است. قطعا باید کمی به آن زمان داد تا بتواند مسیرش را پیدا کند. وجود برخی محدودیت‌ها هم که دیگر طبیعی‌ست و ما سعی کرده‌ایم در بهترین حالت ممکن آنرا پیش ببریم. قطعا یک فرصت چند ماهه در سری‌های اول و دوم، توانسته تیم سازنده برنامه را به تجربیات بیشتری برساند و برآیند این تجارب قطعا در سری جدید مشخص خواهد شد.»

* استانداردها

هر برنامه تلویزیونی برای آغاز روند تولید‌اش، همیشه بایستی برخی استانداردهای اولیه را دارا باشد. این یکی از بدیهی‌ترین اتفاقات برای روند پیش تولید یک برنامه تلویزیونی است. مجری «شب کوک» در این باره اعتقاد دارد: «این موضوع را باید در دو بخش کنکاش کرد. بخش اول در زمینه محتوایی است و بخش دوم بحث لجستیکی و سخت افزاری. درباره بحث‌های محتوایی این برنامه ما زمانی می‌توانیم قضاوت درستی داشته باشیم که محدودیت‌های حوزه موسیقی را در چنین برنامه‌ای نداشته باشیم. ما از بین 210 قطعه که باید برای اجرای آنها اقدام به مجوز می‌کردیم تا هنرجویان آن را در برنامه بخواند، تنها توانستیم مجوز 64 قطعه را بگیریم. به هر حال موسیقی موضوع پر بحثی در رسانه ملی است و ما هم سعی داشتیم با حفظ تمام ارزش‌ها و قوانین کارمان را پیش ببریم. سری نخست این برنامه که روی آنتن رفت نوعی آزمون برای رصد میزان واکنش‌ها به چنین برنامه‌ای در تلویزیون بود و در بحث‌های لجستیکی و سخت‌افزاری هم واقعا کمبودهای زیادی داشتیم. ولی این ماجرا را با همین توان اندک اجرایی کردیم و حالا برای سری جدید حتما خواهید دید که چقدر این موضوع جدی تر و قوی‌تر شده است.»

بابایی درباره روند انتخاب داروان این برنامه نیز می‌افزاید: «من و آقای دمیرچی 45 نام اعم از آهنگساز و موزیسین و خواننده را برای انتخاب داورها به سازمان ارائه کردیم. ولی تنها 5 اسم برای حضور در برنامه توانستند چراغ سبز بگیرند و 40 نفر از این اسامی به دلایل مختلف اجازه حضور در صدا و سیما را داشتند. ما با این مشکلات هم دست به گریبان بودیم و هیچکس خبر نداشت. البته مشکل بسیاری از این همکاران و اهالی موسیقی، برخی همکاری‌ها با هنرمندان خارج از کشور بود و همین باعث شد مشکلات بالا بگیرد. سرانجام به انتخاب‌های کنونی رسیدیم و اتفاقا این تیم داوری در سری قبلی یکی از نقاط قوت‌مان است که قرار است در سری جدید یک داور دیگر از چهره‌های قدیمی حوزه موسیقی به آنها اضافه شود.»

* اتفاقات ویژه در سری دوم

هادی دمیرچی که تهیه کنندگی این برنامه را به همراه برادرش «مجید دمیرچی» بر عهده دارد، درباره پیش‌بینی‌ها برای آغاز تولید سری دوم و آغاز پخش سری جدید در شبکه نسیم می‌گوید: «نخستین برنامه در حوزه موسیقی و مسابقه خوانندگی در سیمای جمهوری اسلامی را روی آنتن بردیم و به لطف همکاری مدیران شبکه، انشاالله در سری جدید قرار است اتفاقات بهتر و ویژه‌تری را باعث شویم. باید اول خودمان راتثبیت می‌کردیم. این تثبیت خیلی مهم بود. ولی به مرور قرار است کیفیت و محتوای برنامه نیز به مرور ارتقا یابد که در سری دوم، این موضوع اولویت تیم سازنده است تا بتوانیم رضایت بیننده‌ها و مخاطبان برنامه را تامین کنیم و با یک برنامه استاندارد در تمام بخش‌ها، دورخیزی داشته باشیم برای سری جدید این برنامه که در اوایل سال آینده به صورت گسترده و با فراخوانی عمومی، قرار است از اقصی نقاط کشور، استعدادهای خوانندگی را کشف کند.»

دمیرچی در انتهای صحبت هایش نیز گفت: « در حوزه اطلاع رسانی برنامه «شب کوک» قبول داریم که بسیار ضغیف کار کردیم. زمانی که یک روزنامه درباره این برنامه گزارش توهین آمیزی نوشت، مدیران سیما به قدری به تیم «شب کوک» اعتماد داشتند که از ما خواستند در سکوت کامل کارمان را ادامه دهیم و آنها خودشان از طریق دایره حقوقی سیما اقدام کردند و آن روزنامه را به دادگاه کشاندند. این مشخص است که این برنامه آرام آرام توانسته خودش را در دل مدیران جا کند و در سری‌های آینده که به زودی روی آنتن می‌رود، قطعا اتفاقات جالب توجهی رخ خواهد داد. ازاعتماد مدیران سیما ممنونیم و همین باعث شده که وظیفه ما در قبال مخاطبان و بینندگان بیشتر و بیشتر شود و ما نیز با تلاشی چند برابر در پی کسب رضایت بینندگان‌مان هستیم و در سری دوم، قطعا باید منتظر اتفاقات و غافلگیری‌های زیادی باشید.»
نویسنده: بهمن بابازاده


رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه پر بیننده شب کوک به تهیه کنندگی هادی دمیرچی که از شبکه نسیم تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .



نظرات 5 + ارسال نظر
تینا چهارشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:34 ب.ظ

عصبانی:چراآخه این برنامه چرا توی تعطیلات پخش نمی شه ولی زمان امتحانات ترم پخش می شه آخه چرا فکر ما دانش آموز ها رونمی کنید اگه اینجوری پخش کنید ما نمی تونیم نگاه کنیم .

zahra_banoo یکشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 01:39 ق.ظ

سلام.خدا قوت میگم به همه عوامل برنامه شب کوک،شاید منم مثل خیلی از دوستان از خیلی انتخابات راضی نباشم ولی خوب هر کسی سلیقه ای داره و منم کارشناس نیستم که بخوام نظر بدم و انتخاب داورها رو نقد کنم.مجری توانمند و داورهای بسیار فوق العاده ای در برنامه تلاش کردن،من فقط میخوام یه خسته نباشید بگم بهتون که با برنامه جذابتون باعث انگیزه و تلنگر شدین،اینکه جوون هامون بدونن یه بستری تو کشور عزیز خودمون هست تا خودشون و صداشون رو به نمایش بذارن.اینکه خیلی ها بخاطر برنامه زیباتون از ماهواره دل کندن حتی شده واسه یک ساعت.میدونم خیلی مانع تراشی ها و گزافه گویی ها رو تحمل کردین تا برنامه شب کوک رو بسازید ولی خوشحالم که ناامید نشدید و باعث شادی مردم شدید.منتظر فصل بعد شب کوک با انرژی بیشتر هستم.

وحید چهارشنبه 11 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 09:05 ق.ظ

یه سوالی برامون پیش اومده اونم اینه که آیا امکان داره که یکی از شرکت کننده ها (که خیلی پسر باشخصیت و دوست داشتنی هم هست) به نام سهیل از کسایی مثل مصطفی و مخصوصا رضا آبزین که اجرای فوق العاده ای تو مرحله ای که حذف شد داشت ، که اتفاقا سهیل تو این مرحله اجرای خوبی نداشت، بهتر باشه؟!!!!
کسانی که من باهاشون صحبت کردم به اتفاق نظرشون این بود که سهیل، مخصوصا تو مرحله نیمه نهایی، حقش نبود که بیاد بالا، یا یجور دیگه بگم، رضا آبزین واقعا حقش بود که صعود کنه به مرحله بعد، ولی متاسفانه احتمالا به دلیل اینکه سهیل عزیز فرزند شهید هست اینهمه امتیاز بهش میدن.
نهایتا این برنامه تموم خواهد شد و یکی (به احتمال زیاد سهیل!!) نفر اول خواهد شد. ولی نکته اینجاست که شما اعتماد اکثر بیننده هاتونو از دست خواهید داد اگر که قضاوت منصفانه تری نداشته باشید.

محسن یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 04:02 ب.ظ

خیلی مسخره است که ی آدم با صدای نازک خانمی بیاد بالا بخاطر خانواده اش که گریه نکنند کارت سبز میگیره

آتی چهارشنبه 4 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 05:47 ب.ظ

باید مصطفی مهدی مسی ایران که فوق العادس میرفت بالامن ناراحت شدم اما به داورا احترام میذارممم و به شدت از آقای حیدری خوشم میاددددددد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد