رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

مستند باسیمره ساخته بهمن ابراهیمی

مستند باسیمره
مستند باسیمره شنبه تا چهارشنبه - ساعت 10:50

کارگردان : بهمن ابراهیمی

26 قسمت 30 دقیقه ای

به طبیعت تاریخ وفرهنگ ایران زمین می پردازد . در این مجموعه با جاذبه های طبیعی ، گردشگری وفرهنگ عامه در طول مسیر رودخانه باسیمره از سرچشمه های همدان تا هور العظیم در خوزستان آشنا می شویم .

,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،

آغاز پخش مستند ” با سیمره” از شبکه سه سیما

شبکه سه سیما پخش مستند قسمتی ” با سیمره ” را از امروز آغاز کرد.

به گزارش آسوبان به نقل میرملاس، بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان مستند  قسمتی “با سیمره ” با اعلام این خبر گفت: این مستند از امروز شنبه فروردین در کنداکتور پخش شبکه سه سیما قرار گرفته است.

وی افزود : مستند “با سیمره” هر روز از شنبه تا چهارشنبه راس ساعت :از شبکه سه سیما به روی انتن می رود و امروز در پخش قسمت اول این مستند کلیاتی درباره رشته کوه های زاگرس و گرین به نمایش در می آید.

وی با ذکر این نکته که این مستند بزودی از شبکه های شما و افلاک نیز پخش خواهد شد؛ افزود :در قسمت های آتی بینندگان را ابتدا به تماشای سرشاخه های رودخانه سیمره در استان همدان دعوت میکنیم و سپس با ثبت جلوه هایی کمیاب از گرین و گاماسیاب به سوی هرسین، زرامین و کنگاور رفته و در ادامه نیز با قسمت هایی درباره ی بیستون ،کرمانشاه ،روانسر،کوهدشت، شیرز ، دره شهر، پلدختر،شوش،خرم آباد ، الشتر،نورآباد،سوسنگرد… سعی نموده ایم که طبیعت غرب ایران را به بینندگان سراسر ایران بیشتر معرفی کنیم.

ابراهیمی درباره ساخت مستند با سیمره افزود: این مستند در مدت  ماه به سفارش شبکه جهانی جام جم برای بینندگان داخل و خارج از کشورساخته شده است.

این مستندساز کوهدشتی افزود: با سیمره به زندگی و نحوه معیشت مردمان حاشیه رودخانه سیمره در  استان غرب کشور می پردازد و تاکیدعوامل این مستند بیشتربر ثبت جلوه های زیبای طبیعی و نیز نمایش قابلیت های ژئوتوریسم مناطق مختلف غرب کشور همچون ژئو پارک شیرز بوده است.

تهیه کننده برنامه های سیاه مشق و عندلیبان در رابطه با این برنامه ها نیز به خبرنگار “میرملاس” گفت: برنامه های ادبی “سیاه مشق” و “عندلیبان” که به شعر خوانی شاعران جوان کشور و نیز اشعار حافظ اختصاص دارد در حال حاضر از شبکه جام جم در حال پخش هستند.
وی درباره ساعت پخش این دو برنامه گفت:این برنامه ها در قالب آیتم های کوتاه میان برنامه در طی روز از شبکه جام جم پخش می شوند. ابراهیمی در پایان اظهار داشت :بربنده واجب است از همکاری همه مسوولین شبکه جام جم و عوامل تهیه و تولید به شرح ذیل تشکر کنم و زحمات ایشان را ارج بنهم :
جناب دکتر طلوعی مدیر محترم شبکه ، آقای زراعتگر معاون اداری مالی، آقای عطا حسن پور ،عبدالرسول بهمانی، بهروز ابراهیمی ،سمیه آزادبخت ، سعید قاسمی ، علی محمد کاظمی ،محمد حسین آزادبخت ، علی رضا آزادبخت : پژوهش ،
سیف الله غضنفری : راوی،
 بهمن شکریان و شهرام صابونی :گویندگان متن،
مجتبی ابراهیمی :برنامه ریزی تولید،
 سهیل امرایی : دستیار تولید ،
انوشیروان فاضل پور: صدا بردار،
سهیل نظری و داریوش ابراهیمی :تدوین ،
داوود رضایی :موسیقی،
وسپاس ویژه از اطلاع رسانی پایگاه خبری تحلیلی میرملاس همه ی سرورانی که بنده را در تولید اثر یاری نموده اند.
http://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2015/04/4427.jpg
 مستند ‌با سیمره از شبکه 5 سیما پخش می‌شود

تهیه کننده مستند با سیمره از درخواست شبکه تهران برای پخش این مستند خبر داد.
,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،
پخش از : شبکه 3
ژانر : طبیعت ، تاریخی
دسته بندی : مستند تلویزیونی
زبان : فارسی
درباره " باسیمره "

به طبیعت تاریخ وفرهنگ ایران زمین می پردازد . در این مجموعه با جاذبه های طبیعی ، گردشگری وفرهنگ عامه در طول مسیر رودخانه باسیمره از سرچشمه های همدان تا هور العظیم در خوزستان آشنا می شویم .
,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،

لیست قسمت ها

باسیمره: قسمت 20 - رودخانه سیمره   
باسیمره
قسمت 20 - رودخانه سیمره   
 
   
باسیمره: قسمت 19 - پل دختر   
باسیمره
قسمت 19 - پل دختر   
 
   
باسیمره: قسمت 18 - معرفی جاذبه‌های گردشگری خرم آباد   
باسیمره
قسمت 18 - معرفی جاذبه‌های گردشگری خرم آباد   
 
باسیمره: قسمت 17 - کوهدشت ، جامال نخستین ...   
باسیمره
قسمت 17 - کوهدشت ، جامال نخستین ...   
 
   
باسیمره: قسمت 16 - الشتر لرستان   
باسیمره
قسمت 16 - الشتر لرستان   
 
   
باسیمره: قسمت 15 - از گاومیشان تا کلم   
باسیمره
قسمت 15 - از گاومیشان تا کلم   
 
باسیمره: قسمت 14 -از سی پله تا رودبار   
باسیمره
قسمت 14 -از سی پله تا رودبار   
 
   
باسیمره: قسمت 13 - از زیتون تا ایلام   
باسیمره
قسمت 13 - از زیتون تا ایلام   
 
   
باسیمره: قسمت 12 - کشکان رود   
باسیمره
قسمت 12 - کشکان رود   
 
باسیمره: قسمت 11 - کشکان - رود کاسیان   
باسیمره
قسمت 11 - کشکان - رود کاسیان   
 
   
باسیمره: قسمت 10 - جاذبه‌های گردشگری لرستان   
باسیمره
قسمت 10 - جاذبه‌های گردشگری لرستان   
 
   
باسیمره: قسمت 9 - طاق بستان   
باسیمره
قسمت 9 - طاق بستان   

,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،,،
هفته ی کوهدشت در شبکه سه سیما

 بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان مستند باسیمره در گفتگوی اختصاصی با میرملاس اظهار داشت هفته آینده را باید هفته کوهدشت در شبکه نامید چراکه چهار قسمت از مستند با سیمره که اختصاص به کوهدشت و مناطق اطراف آن دارد در هفته آینده در کنداکتور پخش شبکه  قرار دارند. از شیرز تا […]

 

IMG_9832

 

بهمن ابراهیمی تهیه کننده و کارگردان مستند باسیمره در گفتگوی اختصاصی با میرملاس اظهار داشت هفته آینده را باید هفته کوهدشت در شبکه نامید چراکه چهار قسمت از مستند با سیمره که اختصاص به کوهدشت و مناطق اطراف آن دارد در هفته آینده در کنداکتور پخش شبکه  قرار دارند. از شیرز تا کنی کوخا ، کوهدشت جامال نخستین، از زیتون تا رودبار و یاقوتهای سیاو هفته آینده از شبکه سه پخش خواهد شد و نام کوهدشت در این هفته بیشتر از هر شهر دیگری شنیده خواهد شد.همچنین هفته مابعد نیز نوبت به پخش مستندهایی در خصوص سایر شهرهای لرستان از جمله الشتر ،خرم آباد و پلدختر خواهد رسید . ابراهیمی افزود قسمتهای دهم تا بیست و یکم مستند باسیمره به لرستان اختصاص دارد که میتوان گفت جذاب ترین بخشهای این مجموعه هستند.
کارگردان کوهدشتی این مستند اظهار داشت: مستند با سیمره از شبکه  هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت  صبح پخش می‌شود و بازپخش آن نیز بعد از ساعت یک بامداد است.
ابراهیمی با اعلام این که از ابتدای اردیبهشت نیز شبکه شما این مستند را در کنداکتور قرار داده افزود: از مخاطبین لرستانی تقاضا می‌کنم که پیشنهاد و نظرات خود را با شماره پیامک  با پخش شبکه  در میان بگذارند.
وی افزود: مستند با سیمره طی  ماه کار مداوم از مرداد  تا مهر  در واحد فرهنگ و تاریخ شبکه جام‌جم تولید شده است.
 
 مستند “با سیمره” رتبه نخست جشنواره نوروزی صدا و سیما را کسب کرد

 مراسم معرفی برترین آثار نوروزی سیما، امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد. به گزارش میرملاس نیوز، مراسم قدردانی از بهترین‌های تولیدات تلویزیونی نوروز  با حضور معاون،مدیران و برنامه‌سازان سیما برگزار شد . در این مراسم مستند “با سیمره” به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن ابراهیمی ، رتبه نخست بهترین […]

 
مراسم معرفی برترین آثار نوروزی سیما، امروز در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز، مراسم قدردانی از بهترین‌های تولیدات تلویزیونی نوروز  با حضور معاون،مدیران و برنامه‌سازان سیما برگزار شد .

در این مراسم مستند “با سیمره” به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن ابراهیمی ، رتبه نخست بهترین مستند نوروزی شبکه های داخلی و برون مرزی سیما را کسب نمود.

برنامه های راه یافته به این جشنواره از شبکه های مختلف داخلی و برون مرزی سیما ارزیابی وانتخاب شده بودند که در این مراسم عوامل این برنامه ها مورد تقدیر قرار گرفتند.

این برنامه‌ها در بخش های مختلف چون مستند، مجموعه‌های نمایشی، کودک، مسابقه و سرگرمی، معارفی و راهیان نور ارزیابی شده اند.

مستند با سیمره در  قسمت  دقیقه ای به بررسی آداب ، سنن، فرهنگ و جاذبه های طبیعی و گردشگری در طول مسیر رودخانه سیمره از گاماسیاب در نهاوند تا هور العظیم در خوزستان خواهد پرداخت.  قسمت از مجموعه  قسمتی مستند ” با سیمره” ایام نوروز از شبکه جهانی جام جم پخش شد .



رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه باسیمره به کارگردانی بهمن ابراهیمی که از شبکه پنج تلویزیون پخش می شود برای ما بنویسید و بفرستید .

برگزیدگان

مسابقات معارفی و قرآن: محمد صیرفی (مجری) و حجت الاسلام علوی (کارشناس) برنامه یاد خدا و علی اکرمی (تهیه‌کننده) و سیدوحید مرتضوی و الهام غفاری (مجریان) مسابقه چشمه‌های جاری.

مستندهای معارفی و قرآنی: علی افشاری برای تهیه مستند یک کلام حرف حساب (شبکه قرآن و معارف سیما) انتخاب شد و از حجج اسلام غیاث، دکتر رفیعی و شهاب مرادی به عنوان کارشناسان مذهبی که بیشترین همراهی را با برنامه‌های تلویزیونی و مخاطبان سیما داشتند؛ قدردانی شد.

برنامه‌های ویژه شعار سال: به دلیل تحقیق و پژوهش و انتخاب مهمانان متناسب با موضوع و استمرار هدفمند برنامه‌ها در طول تعطیلات نوروزی از محسن رفیعی برای تهیه برنامه دریچه(شبکه یک) قدردانی شد.

مسابقات تلویزیونی: به دلیل نوآوری و خلاقیت در طراحی و اجرای مسابقه از حسین آقازمانی (طراح و برنامه‌ریز)، مهدی محمدی (تهیه‌کننده) و محمدرضا احمدی (مجری) مسابقه آقای گزارشگر(شبکه سه) قدردانی شد.

مستندهای تلویزیونی: از بهمن ابراهیمی، تهیه کننده و کارگردان مستند با سیمره (شبکه جام‌جم) ونیزاز مستند حیات خانه ما (شبکه دو) قدردانی شد.

برنامه‌های صبحگاهی: برنامه صبحی دیگر(شبکه آموزش) به تهیه‌کنندگی سیدرامین ملکی موسوی و اجرای نیما کرمی (مجری) قدردانی شد.

تله‌فیلم: از شبنم عرفی‌نژاد کارگردان فیلم فصل تازه (سیمافیلم)، محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده فیلم فریادهای خاموش (شبکه دو)، رهبر قنبری و بابک نبی‌زاده برای نگارش فیلمنامه پنجره (شبکه دو) قدردانی شد.

در این بخش از سعید چنگیزیان برای بازی در تله‌فیلم دنیای بهتر و ریما رامین‌فر برای نقش‌آفرینی در فیلم تلویزیونی چند روز بیشتر قدردانی شد.

برنامه‌های تحویل سال: برنامه سه ستاره (شبکه سه) به عنوان بهترین ویژه‌برنامه تحویل سال انتخاب و از احسان علیخانی (مجری و تهیه‌کننده) و علی زلقی (کارگردان تلویزیونی) این برنامه قدردانی شد.

جایزه ویژه هیأت داوران بخش برنامه‌های ترکیبی و مسابقه به برنامه قندپهلو (شبکه آموزش) اهدا و از رضا رفیع (کارشناس و مجری)، شهرام شکیبا و ناصر فیض (کارشناس) و امیر قمیشی (تهیه‌کننده) قدردانی شد.

بخش کودک و نوجوان: برنامه کلاه قرمزی  جایزه ویژه هیات داوران در بخش کودک و نوجوان را کسب کرد و از ایرج طهماسب (کارگردان، مجری و نویسنده)، حمید جبلی (نویسنده، عروسک‌گردان و صداپیشه) و حمید مدرسی(تهیه‌کننده برنامه) قدردانی شد.

برنامه‌های ورزشی: از برنامه جام بیستم (شبکه ورزش) و مهدی توتونچی تهیه‌کننده برنامه قدردانی شد.

دوبله: بهرام زند به عنوان بهترین مدیر دوبلاژ فیلم‌های سینمایی، غلامعلی افشاریه بهترین مدیر دوبلاژ مستند، ناصر طهماسب بهترین مدیر دوبلاژ پویانمایی معرفی شدند و از حسین شایگان برای بهترین ترجمه و ویراستاری و سیدمحمد کشفی برای بهترین صدابردار و صداگذاری قدردانی شد. همچنین از حسن طرازنده و فریدالدین امامی مدیران واحدهای دوبلاژ و رپرتاژ قدردانی شد.

 
درج شده توسط : امین آزادبخت

http://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2015/04/427.jpg
مستند با سیمره به تعداد 26 برنامه 30 دقیقه ای به کارگردانی بهمن ابراهیمی هرهفته برای مخاطبان علاقمند به طبیعت تاریخ وفرهنگ ایران زمین تقدیم می شود. باسیمره عنوان مستندی است در 26 قسمت 30 دقیقه ای در این مجموعه با جاذبه های طبیعی وگردشگری وفرهنگ عامه در طول مسیر رودخانه سیمره از سرچشمه های همدان تا هور العظیم در خوزستان آشنا خواهید شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد