رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه خانه زیبای من به تهیه کنندگی سونیا پوریامین

خانه زیبای من

شبکه آموزش

پوریامین به همراه پسرش در شبکه آموزش
آموزش صرفه جویی در «خانه زیبای من» توسط سونیا پوریامین و پسرش هر شب از شبکه آموزش پخش می شود.
پوریامین به همراه پسرش در شبکه آموزش

^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^


«خانه زیبای من» در بازار نمایش داده می‌شود
سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو

«خانه زیبای من» کاری از شبکه تلویزیونی بازار به تهیه‌کنندگی سونیا پوریامین است که از روز شنبه ـ هشتم مهر ماه ـ هر روز از شبکه بازار به روی آنتن می‌رود.

به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این برنامه در 180 قسمت 15 دقیقه‌ای در قالب نمایش کوتاه ساخته شده که سعی دارد با ایجاد فضایی مناسب، راهکارهای استفاده بهینه از وسایل و لوازم منزل و راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار را به مخاطبان آموزش و ارائه دهد.

از دیگر بخش‌های این برنامه می‌توان به آشنایی با تأسیسات خانه، وسایل برقی، باغبانی، وسایل الکتریکی، نجاری، نکات خانه داری و هر چه مربوط به امور منزل و خانه داری است اشاره کرد.

این برنامه برای اولین بار در صدا و سیما در قالب نمایشی و با رویکرد اقتصادی به منظورکاهش هزینه‌ها در سبد زندگی طراحی شده است.

برنامه «خانه زیبای من» هر روز ساعت 20 پخش و روز بعد ساعات 7 و 30 دقیقه، 13 و 17 و 20 دقیقه تکرار می‌شود.

روابط عمومی شبکه بازار اعلام کرد، در این برنامه هر روز مسابقه‌ای با موضوع کاهش هزینه‌های زندگی برگزار می شود که به قید قرعه به بهترین پیشنهاد در این خصوص جوایز نفیسی از طرف شرکت راهکار سرزمین هوشمند اهداء می‌شود.
http://bazaartv.ir/Files/Images/Thumbnail/2013-04-13/17-02-07-189--610.jpg
"خانه زیبای من" از هشتم مهر ماه درشبکه بازار
"خانه زیبای من" کاری از شبکه تلویزیونی بازار به تهیه کنندگی خانم "سونیا پوریامین" است که از روز شنبه مورخ هشتم مهرماه 91 هر روز ازاین شبکه به روی آنتن می رود.
 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بازار؛ این برنامه در 180 قسمت 15 دقیقه ای در قالب نمایش کوتاه ساخته شده که سعی دارد با ایجاد فضایی مناسب ،راهکارهای استفاده بهینه از وسایل و لوازم منزل و راه های صرفه جویی در هزینه های خانوار را به مخاطبان آموزش و ارائه دهد.
بر اساس این گزارش؛ از دیگربخشهای این برنامه می توان به آشنایی با تأسیسات خانه ،وسایل برقی، باغبانی،وسایل الکتریکی،نجاری،نکات خانه داری و هر چه مربوط به امور منزل و خانه داری است اشاره کرد.
این برنامه برای اولین بار در صدا و سیما در قالب نمایشی و با رویکرد اقتصادی بمنظور کاهش هزینه ها در سبد زندگی طراحی شده است.
برنامه خانه زیبای من هر روز ساعت 20پخش و روز بعد ساعات 7:30،13و 17:20 تکرار می شود.
گفتنی است؛ دراین برنامه هرروز مسابقه ای با موضوع کاهش هزینه های زندگی برگزار می شود که به قید قرعه به بهترین پیشنهاددراین خصوص جوایز نفیسی از طرف شرکت راهکار سرزمین هوشمند اهداء می شود.
^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^
پخش از : شبکه آموزش
ژانر : آموزشی
دسته بندی : اجتماعی
زبان : فارسی

لیست قسمت ها

خانه زیبای من: نگهداری گل و گیاه   
خانه زیبای من
نگهداری گل و گیاه   
 
   
خانه زیبای من: برچسب انرژی   
خانه زیبای من
برچسب انرژی   
 
   
خانه زیبای من: تعمیر تلفن   
خانه زیبای من
تعمیر تلفن   
 
خانه زیبای من: نصب تابلو   
خانه زیبای من
نصب تابلو   
 
   
خانه زیبای من: نصب سرامیک   
خانه زیبای من
نصب سرامیک   
 
   
خانه زیبای من: الگوی مصرف برق   
خانه زیبای من
الگوی مصرف برق   
 
خانه زیبای من: تعمیر چرخ خیاطی   
خانه زیبای من
تعمیر چرخ خیاطی   
 
   
خانه زیبای من: چرخ خیاطی   
خانه زیبای من
چرخ خیاطی   
 
   
خانه زیبای من: برچسب انرژی   
خانه زیبای من
برچسب انرژی   
 
خانه زیبای من: اتصال دستگاه ها   
خانه زیبای من
اتصال دستگاه ها   
 
   
خانه زیبای من: نصب بخاری   
خانه زیبای من
نصب بخاری   
 
   
خانه زیبای من: صرفه جویی در برق   
خانه زیبای من
صرفه جویی در برق   
 

http://www1.jamejamonline.ir/Media/images/1391/09/11/100829347957.jpg
خانه زیبای من

برخی نکاتی را که در اقتصاد و معیشت خانواده دارای اهمیت بسزایی بودند و شاید هم خیلی به چشم نمی آمدند و مصداق اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود بودند را در دستور کار این برنامه قرار دادیم و سعی شد تا آن جایی که امکان دارد به آموزش استفاده بهینه از کالا و خدمات ایرانی داخل منزل بپردازیم و کمک کوچکی در بهبود نحوه نگهداری لوازم موجود در خانه مخاطبین عزیز شبکه کرده باشیم.
تهیه کننده: خانم سونیا پوریامین
^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^_^
«خانه زیبای من» کاری از شبکه تلویزیونی بازار به تهیه کنندگی سونیا پوریامین است که به زودی از این شبکه به روی آنتن میرود.


به گزارش سرویس تلویزیون ایسنا، این برنامه در 180 قسمت 15 دقیقهای در قالب نمایش کوتاه ساخته شده که سعی دارد با ایجاد فضایی مناسب، راهکارهای استفاده بهینه از وسایل و لوازم منزل و راههای صرفه جویی در هزینههای خانوار را به مخاطبان آموزش و ارائه دهد.

از اجزای این برنامه میتوان با آشنایی با تأسیسات خانه وسایل برقی، باغبانی، وسایل الکتریکی، نجاری، نکات خانهداری و هر چه مربوط به امور منزل و خانهداری است اشاره کرد.

این برنامه اقتصادی برای اولین بار در صداوسیما در قالب نمایشی و با رویکرد اقتصادی به منظور کاهش هزینه ها در سبد زندگی طراحی شده است.

برنامه «خانه زیبای من» هر روز به قید قرعه به بهترین پیشنهاد درباره ی راهکارهای کاهش هزینه زندگی جایزه نفیسی از طرف شرکت سرزمین راه هوشمند اهداء میکند.


به گزارش سینماخبر، مجموعه اقتصاص اجتماعی «خانه زیبای من» با طراحی، تهیه‌کنندگی سونیا پوریامین و کارگردانی مهرداد طاهری هر شب از شبکه آموزش پخش خواهد شد.

این برنامه در قالب نمایش‌های کوتاه سعی دارد با ایجاد فضایی مناسب راهکارهای استفاده بهینه از وسایل و لوازم منزل و راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار را به مخاطبان آموزش بدهد.

این برنامه با ساختاری داستانی و با حضور خانم پوریامین و پسرش در کنار سایرین به ارائه نکته های خانه داری،صرفه جویی در مصرف انرژی،نکته های مختلف تلویزیون،آشپزی،کابینت و نقاشی و به طور کلی وسایل خانه ،تعمیر لوله ها،کابینت،خرابی کلید پریز و..را به صورت نمایشی جهت کاهش هزینههای زندیگ به مخاط آموزش می دهد.

براین اساس،«خانه زیبای من» در 175 قسمت 15 تا 20 دقیقه ای از فردا شب دوشنبه 16دی ساعت 22 و 40 دقیقه روی آنتن شبکه آموزش می رود.

پوریامین آموزش می‌دهد
صرفه جویی در «خانه زیبای من»
این روزها شبکه بازار یک برنامه کاربردی با نام «خانه زیبای من» با طراحی، تهیه‌کنندگی سونیا پوریامین در حال پخش دارد. این برنامه در قالب نمایش‌های کوتاه سعی دارد با ایجاد فضایی مناسب راهکارهای استفاده بهینه از وسایل و لوازم منزل و راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار را به مخاطبان آموزش بدهد. به همین بهانه با سونیا پوریامین درباره این برنامه صحبت کردیم تا بیشتر با انگیزه‌های او برای تولید این برنامه آشنا شویم.

شما قبل از اجرا، تهیه‌کننده و پژوهشگر هم بودید اما مردم شما را بیشتر با اجرا می‌شناسند، حتی اجرای شما در برنامه تهران بیست هنوز در خاطره‌ها باقی مانده است. این روزها شاهد بازی شما در برنامه «خانه زیبای من» هستیم. چطور شد در این برنامه در کنار طراحی موضوع و تهیه‌کنندگی تصمیم گرفتید، بازی هم کنید؟

من همیشه علاقه‌مند هستم برنامه‌ای، تولید کنم که موضوع آن حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشد، به همین دلیل به سمت سبک‌های جدید در برنامه‌سازی می‌روم. سبک‌هایی که خلاقانه است. سعی می‌کنم برنامه‌هایی را تولید کنم که ضمن دادن آموزش، برای مخاطبان سرگرم‌کننده هم باشد تا تاثیر بیشتری بر بینندگان داشته باشد.

بنابراین ما به دنبال تولید یک برنامه باورپذیر برای مخاطبان بودیم. احساس کردیم نمایش راه مناسبی برای ارتباط با مخاطبان است. بعد از آن تصمیم گرفتم خودم هم در بخش‌های نمایشی برنامه بازی کنم. البته نمی‌دانم می‌توان نام کار بازیگری گذاشت یا نه؟ اما در مجموع تلاش کردیم بینندگان از دیدن این برنامه لذت ببرند و راه‌های صرفه‌جویی در هزینه‌های خانوار به مخاطبان آموزش داده شود.

یکی از ویژگی‌های برنامه خانه زیبای من این است که مخاطب فکر نمی‌کند که شما در بخش‌های نمایشی بازی می‌کنید. در واقع خودش را به نوعی به جای شما احساس می‌کند، حتی شاهد هستیم اشتباهات کلامی بازیگر نقش مقابل‌ شما که نقش فرزندتان، سپهر را بازی می‌کند، اصلاح نشده و همین مساله به باورپذیری مخاطب بیشتر کمک کرده است.

دقیقا همین طور است. می‌خواستم باورپذیری برنامه بیشتر شود و مخاطب کاملاً به ما اعتماد کند. آقای داروغه‌زاده، قائم مقام شبکه بعد از دیدن چند قسمت از این برنامه به من پیشنهاد داد که بهتر است در کنار من پسری هم در نقش فرزندم در آیتم‌های نمایشی حضور داشته باشد و او هم سوالاتی را بپرسد که ممکن است برای مخاطبان پیش بیاید. به همین دلیل او سوالات را ساده تر بیان می‌کند تا برخی اصطلاحات تخصصی با زبان ساده تعریف شوند.

برای این‌که یک ارتباط خوب بین من و این بازیگر برقرار شود نام پسرم سپهر را روی او گذاشتم تا ارتباط نزدیک‌تری بین ما شکل بگیرد. باید اعتراف کنم که خودم با تولید این برنامه نکات زیادی را یاد گرفتم.

فکر می‌کنم جامعه مخاطبان شما در برنامه «خانه زیبای من» جوانان هستند، چون این برنامه برای جوانان کاربردی‌تر است.

بله، می‌خواستم برنامه‌ای بسازم که قابل استفاده برای جوانان باشد. متاسفانه گاهی در خانه‌ها شاهد خرابی وسائل هستیم و این در حالی است که می‌توانیم این وسائل را خودمان هم تعمیر کنیم تا در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی شود. مخاطبان در این برنامه با وسایل خانه از جمله وسایل برقی، باغبانی، نجاری، نکات خانه‌داری و هر چه مربوط به امور منزل و خانه‌داری است، آشنا می‌شوند. هدف من از طراحی این برنامه در شبکه بازار این بود که چطور می‌توانیم بهترین استفاده را از وسائل زندگی داشته باشیم.

برخی وسائل منزل به سادگی تعمیر می‌شوند. علاوه بر آن در این برنامه به داشتن جعبه ابزار در خانه تاکید می‌کنیم که تا چه میزان می‌تواند قابل استفاده باشد. در برنامه «خانه زیبای من» نکات خوبی هم در زمینه باغبانی یاد می‌دهیم. به عنوان مثال به بینندگان می‌گوییم که چرا گلدانی که در آپارتمان دارند، خشک می‌شود؟ یا چطور گل خریداری شده را از محل به خانه بیاورند و...

با توجه به این‌که شما خودتان هم مادر هستید تا چه میزان موضوعات این برنامه را پیشنهاد دادید؟

این برنامه در 180 قسمت ضبط شده و هم اکنون از شبکه بازار پخش می‌شود. از این تعداد 120 موضوع پیشنهاد خودم است. درباره موضوعات برنامه با کارشناسان صحبت می‌کردیم و بخشی از آنها جرح و تعدیل می‌‌شد و در نهایت همراه نویسندگان و کارشناسان به توافق می‌رسیدیم که روی چه موضوعاتی بیشتر کار کنیم.

چرا روی موضوع صنایع غذایی کار نکردید؟ فکر نمی‌کنید در این زمینه هم می‌توانستید موضوعات متنوعی را مطرح کنید؟

بله، حق با شماست. ما هم می‌خواستیم روی صنایع غذایی کار کنیم؛ اما برنامه دیگری طراحی شده بود و ما دیگر روی این موضوع کار نکردیم. البته ده قسمت از این برنامه را به نکات ریز خانه داری مثل شست فرش‌ها و... اختصاص دادیم.

قصد دارید سری جدید این برنامه را بسازید؟

بستگی به نظر مردم دارد. امیدوارم این برنامه مورد توجه قرار بگیرد و مردم احساس کنند این برنامه برایشان مفید است.

فاطمه عودباشی



رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره برنامه خانه زیبای من که از شبکه آموزش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .


نظرات 3 + ارسال نظر
حسین ضیاء پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 12:47 ب.ظ

سلام
چطور میتونم با عوامل برنامه خانه زیبای من ارتباط برقرار کنم

خانم امانی پنج‌شنبه 17 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 11:50 ق.ظ

خیلی خوب هست باحال هست مرسی از برنامه خوبه شما

عباس دوشنبه 12 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 10:16 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان
واقعا برنامه شما عالیه
دنبال یکی از قسمتها هستم دقیقا متوجه نشدم که آموزش چی بوده آخر آموزش رسیدم فقط دیدم اون کسی که آموزش میده یه گلدان گذاشت روی شیشه دکوری دواری که از زیر آن نور منعکس میشد میخواستم راهنمایی کنید چه آموزشی بود ممنون باز هم تشکر از برنامه خوبتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد