رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

برنامه احسان ماندگار ساخته علیرضا مقدم

احسان ماندگار

شبکه سه

ژانر : مستند
دسته بندی : اجتماعی ،  مستند تلویزیونی
زبان : فارسی
 درباره " احسان ماندگار "

از جمله احکام مترقی دینی مبین اسلام، وقف است که در جوامع اسلامی از صدر اسلام تاکنون به عنوان یک سنت حسنه رواج داشته است. وقف یک فرهنگ انسانی است که ریشه در سنت الهی دارد و بر اساس آن هر مسلمان بخشی از دارای خود را برای پیشبرد اهداف مسلمانان وقف می‌کند. برخی تصور می‌کنند وقف تنها برای رفع نیازهای افراد مستمند و نیازمندان است، از دستاوردها و برکات وقف یکی رفع نیازهای افراد مستمند است، اما به طور قطع این فرهنگ برکات بسیاری برای جوامع اسلامی دارد که باید به درستی در جامعه ترویج شود.
 


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به برنامه احسان ماندگار به کارگردانی علیرضا مقدم که از شبکه سه پخش شده است در وبسایت رها ماهرو برایمان بفرستید



به همین منظور برنامه "احسان ماندگار" با شعار همه واقف باشیم  به دستاوردهای وقف وسازمان اوقاف می پردازد. این برنامه در 13 قسمت و سه بخش پای صحبت های دست اندر کاران سازمان اوقاف  نشسته  وبا معرفی موقوفات و نقش امامزادگان و مساجد در نشر این سنت حسنه ، سعی در ترویج فرهنگ وقف دارد.
========================
همزمان با هفته بزرگداشت وقف:
ویژه برنامه احسان ماندگار روی آنتن می رود
ویژه برنامه تلویزیونی احسان ماندگار با موضوع وقف و بقاع متبرکه در 10 قسمت با هفته بزرگداشت وقف از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.
رضا مفید معاون روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: مجموعه ترکیبی ویژه هفته وقف، با موضوعات مرتبط با روز شمار هفته وقف در 10 قسمت 25 دقیقه ای با عنوان احسان ماندگار از روی هشتم دی ماه از شبکه سوم سیما روی آنتن خواهد رفت. 
 
مفید، تولید و پخش مجموعه مستند وقف با عنوان بی نهایت در 10 قسمت 15 دقیقه ای از شبکه اول با موضوع معرفی موقوفات درمانی،‌ آموزشی، مذهبی و اجتماعی استان تهران و با حضور چهره های برجسته هنری را یکی دیگر از برنامه های بزرگداشت هفته وقف در رسانه ملی عنوان کرد. 
 
معاون روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، تولیدات رسانه ای هفته بزرگداشت وقف یک مجموعه مستند 13 قسمتی با موضوع معرفی امام زادگان و موقوفات با مشارکت اداره کل اوقاف استان تهران از شبکه سوم با اجرای آقای احمد زاده روی آنتن خواهد رفت. 
 
مفید، در بخش دیگری از سخنان خود، تولید شش نما‌هنگ ویژه همایش های هفته وقف تاکید کرد: نما‌هنگ وقف و رسانه، نما‌هنگ عملکرد رسانه در حوزه وقف، نما‌هنگ وقف و اقتصاد، نما‌هنگ همه واقف باشیم و نما‌هنگ نقش بانوان در ترویج فرهنگ وقف و مروری بر ادوار گذشته همایش وقف و رسانه از جمله تولیدات سمعی بصری در ایام بزرگداشت هم وقف خواهد بود. 
 
وی، ساخت تیز‌ر اطلاع رسانی و مفهومی وقف،‌تیزر روز شمار ایام هفته وقف و تیزر پنجمین همایش وقف و رسانه را از دیگر تولیدات سمعی و بصری این روابط عمومی اعلام کرد. 
========================
شور،شوق تعبد و بندگی مردم قزوین از قاب برنامه احسان ماندگار شبکه 3 سیما
استان‌ها > قزوین - ویژه برنامه تلویزیونی «احسان ماندگار» با موضوع معرفی امامزادگان استان قزوین از شبکه ۳ سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ، علی محمدپور مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اعلام این خبر در تشریح این برنامه اظهار داشت:از جمله احکام مترقی دینی مبین اسلام، وقف است که در جوامع اسلامی از صدر اسلام تاکنون به عنوان یک سنت حسنه رواج داشته است. وقف یک فرهنگ انسانی است که ریشه در سنت الهی دارد و بر اساس آن هر مسلمان بخشی از دارای خود را برای پیشبرد اهداف مسلمانان وقف می‌کند.

برخی تصور می‌کنند وقف تنها برای رفع نیازهای افراد مستمند و نیازمندان است، از دستاوردها و برکات وقف یکی رفع نیازهای افراد مستمند است، اما به طور قطع این فرهنگ برکات بسیاری برای جوامع اسلامی دارد که باید به درستی در جامعه ترویج شود.

به همین منظور برنامه "احسان ماندگار" به بیان دستاوردهای وقف وسازمان اوقاف می پردازد.

وی در ادامه گفت :مجموعه برنامه ترکیبی با موضوعات مرتبط در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای با عنوان «احسان ماندگار» در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه 3 سیما روی آنتن رفته است که استان قزوین در دومین ایستگاه این برنامه قرار گرفته است .

وی در ادامه گفت : در این برنامه علاوه بر معرفی 2 بقعه شاخص این استان می پردازد که مرحله تصویربرداری این برنامه امشب در جوار آستان مقدس امامزادگان حسین (ع) و آمنه خاتون جهت به تصویر کشاندن شور شوق تعبد و بندگی مردم خداجو قزوین آغاز می شود.

این برنامه به تهیه کنندگی محمد قیومی و کارگردانی علیرضا مقدم می باشد.
========================




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد