رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال رنگ شک

رنگ شک
ژانر     اجتماعی/پلیسی
سازنده     گروه سریال های تلویزیونی سیما فیلم
نویسنده     فریبرز عرب نیا بر اساس طرحی از فریبرز عرب نیا و مجید آسودگان
کارگردان     فریبرز عرب نیا
مجری     شبکه سه
بازیگران     فریبرز عرب‌ نیا
آرش مجیدی
شهرزاد کمال‌زاده
معصومه آقاجانی
رضا امامی
حمیدرضا هدایتی
امیر مولوی
رضا نوری
پیام لاریان
محمدرضا شیرخانلو
شاهرخ فروتنیان
صداپیشگان     علی گراکویی
آهنگساز     بابک میرزاخانی
کشور سازنده      ایران
زبان‌ها     زبان فارسی
تعداد قسمت‌ها     ۷ قسمت
تولید
تهیه‌کننده     بهروز خوش رزم
تدوین‌کننده     فریبرز عرب نیا
علیرضا فرساد
دوربین     حسن اسدی
مدت     ۴۵ دقیقه‌
تولیدشرکت‌ها     صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
توزیع کننده     گروه فیلم و سریال شبکه سه
پخش کننده
شبکه اصلی     شبکه سه
اولین نمایش در     آذر ۱۳۹۳
سال ۱۳۹۳

رنگ شک یک مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی فریبرز عرب نیا است.
خلاصه داستان

لب دوست صدفیست که جز لولو امیدی نرود.....مرگ تنهایی من گناهی است بی پایان یک افسر نیروی انتظامی ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود و به دلیل فوق سری بودن عملیات، تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و…

-----------------

«رنگ شک» سرانجام به پخش رسید/ وقتی آقای بازیگر کارگردان شد
سریال رنگ شک
هنر > رادیو و تلویزیون
«رنگ شک» نخستین تجربه سریال‌سازی فریبرز عرب‌نیا که در زمان ساخت با مدت زمانی وقفه روبرو شده بود، سرانجام از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

شهریور ماه 92 بود که خبر رسید فریبرز عرب‌نیا بازیگر سینما و تلویزیون قرار است ساخت نخستین سریال خود را تجربه کند و سریالی با نام «رنگ شک» را برای سیما فیلم می‌سازد. بهروز خوش‌رزم نیز تهیه‌کنندگی سریال را برعهده دارد و خود عرب نیا و بازیگران دیگری چون شاهرخ فروتنیان، صالح میرزا آقایی، شهرزاد کمال زاده، امیر مولوی، معصومه آقاجانی، حمیدرضا هدایتی، رضا نوری و محمدرضا شیرخانلو در آن بازی می‌کنند.

آن زمان از محل‌هایی چون ستاد مبارزه با مواد مخدر، حفاظت و اطلاعات نیروی انتظامی و متروی تهران به عنوان لوکیشن‌های این سریال نام برده می‌شد که مشخص کرد اثر محتوایی پلیسی دارد.

http://media.mehrnews.com/d/2014/11/26/3/711203.jpg?ts=1417252754681

فیلمنامه اثر را نیز خود عرب نیا نوشته و داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود و به دلیل فوق سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و او در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

چندی بعد خبر رسید آرش مجیدی به عنوان نقش منفی اصلی سریال با نام نیم انگشتی با این پروژه قرارداد بسته و حضور عمار تفتی و شهرام عبدلی نیز در این سریال قطعی شده است.

سریال رنگ شک

از میان عوامل پشت دوربین نیز مدیر تصویربرداری این سریال حسن اسدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز اکبر نصیری، دستیار دوم کارگردان ارسطو خوش رزم، مدیر تولید مهدی بدرلو، صدابردار علی گراکویی، طراح گریم محسن موسوی، اجرای گریم آفرین صادقی، پژمان بنفشه خواه، مدیر تدارکات پرویز کاظم لو و عکاس مسعود پاکدل هستند.

سرانجام سریال در 27 مهر ماه، در وردآورد واقع در اتوبان تهران کرج کلید خورد و مدت زمان تقریبی تصویربرداری نیز دو ماه پیش‌بینی شد.

در ادامه حوالی نیمه‌های آذر خبر رسید در ترکیب بازیگران تغییراتی ایجاد شده و رضا امامی جایگزین صالح میرزاآقایی و سرهنگ هدایت الله سجادی جایگزین طوفان مهردادیان در گروه بازیگران شده‌اند.

همچنین اعلام شد سکانس‌های پایانی سریال مربوط به درگیری سروان علی نبوی (فریبرز عرب‌نیا) و شخصیت منفی داستان نیم انگشتی (آرش مجیدی) در بوشهر و روی دریا تصویربرداری خواهد شد.

سریال رنگ شک

اواسط دی ماه 92 نیز خبرهایی از پایان تصویربرداری سریال در تهران به گوش می‌رسید و تهیه‌کننده پروژه اعلام کرد پس از این عوامل قدری استراحت می‌کنند تا برای ضبط بخش‌های پایانی در جنوب کشور آماده شوند و عرب‌نیا نیز در این فاصله برای بررسی موقعیت جغرافیایی لوکیشن‌های بوشهر عازم این بندر می‌شود.

پس از این پروژه دچار توقف شد و کمبود بودجه در سازمان صداوسیما به این مینی سریال نیز رحم نکرد. بنابراین عوامل معطل چند سکانس باقی مانده در جنوب کشور شدند و پروژه از پایان تصویربرداری و رسیدن به پخش بی نصیب ماند.

بهمن ماه 92 آرش مجیدی بدمن سریال در گفتگویی با مهر اعلام کرد: سکانس‌های پایانی کار باقی مانده که قرار است در جنوب تصویربرداری شود و گروه منتظرند مشکلات مالی تلویزیون حل شود و زودتر ادامه کار به انجام برسد.

سریال رنگ شک

سرانجام در خرداد ماه سال 93 خبر رسید عوامل برای ضبط سکانس‌های پایانی به بوشهر رفته‌اند و با پایان کار تصویربرداری، عرب‌نیا مشغول تدوین سریال است و این مرحله 2 ماه طول خواهد کشید.

در نهایت اول همین ماه که اعلام شد مراحل فنی «رنگ شک» به پایان رسیده و سریال تحویل سیما فیلم شده است. از همان زمان شاهد پخش آنونس‌های کار بودیم و از امشب شنبه هشتم آذر ماه نیز پخش نخستین تجربه سریال‌سازی فریبرز عرب‌نیا از شبکه سه سیما آغاز خواهد شد.

این سریال پنج قسمتی را هر شب ساعت 20:45 از شبکه سه سیما ببینید.


رنگ شک به کارگردانی"فریبرز عرب نیا"به جنوب می رود.


شهرزاد کمال زاده در باره حضورش در سریال رنگ شک گفت:سریال "رنگ شک" در ژانر پلیسی تهیه و تولید می شود و دراین پروژه ایفاگر نقش "رویا" همسر پلیس(فریبرز عرب نیا)هستم.
وی اظهار داشت: سریال "رنگ شک" که به نوعی بخشی از زندگی همسران پلیس را به تصویر می کشد،"رویا" شخصیتی ظریف و شکننده ای دارد.
این بازیگر افزود: 90 درصد از تصویربرداری این سریال در تهران به پایان رسیده و گروه قرار است بقیه تصویربرداری را در جنوب کشور ادامه بدهند.
وی بیان کرد: در این پروژه بازیگرانی چون فریبرز عرب نیا، محمد رضا شیر خانلو ،معصومه آقاجانی،شاهرخ فروتنیان و افسانه چهره آزاد به ایفای نقش می پردازند.
کمال زاده با اشاره به اینکه در این سریال نقش و گریمی متفاوت نسبت به کارهای قبلی ام دارم گفت: در کنار فریبرز عرب نیا تجربیات بسیاری را کسب کردم و یکی از ویژگی های این کار این بود که فریبرز عرب نیا علاوه بر کارگردانی، در این سریال بازی هم می کرد و این موضوع با توجه به زبان مشترک، انتقال و مفاهیم ساده تر به پیشبرد کار به سمت جلو کمک می کرد.

-----------------
سریال رنگ شک

مینی سریال رنگ شک که یک سریال پلیسی می باشد و کارگردانی آن توسط فریبرز عرب نیا انجام شده است قرار است از شنبه ۸ آذر ۹۳ در ۷ قسمت ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما برود.

سریال رنگ شک ساخته فریبرز عرب نیا

بازیگران : فریبر عرب‌نیا، آرش مجیدی، شهرزاد کمال‌زاده ، معصومه آقاجانی، رضا امامی ، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، هدایت الله سجادی و محمدرضا شیرخانلو, شاهرخ فروتنیان ,عمار تفتی و شهرام عبدلی

سریال رنگ شک ساخته فریبرز عرب نیا

فیلمنامه سریال نیز که نویسنده آن هم عرب نیا است داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود و به دلیل فوق سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.
-----------------
رها ماهرو : لطفا نظرات خواندن تان را در باره سریال زیبا و دیدنی رنگ شک به کارگردانی فریبرز عرب نیا در وبسایت نقد سینمایی رها ماهرو برای ما ارسال کنید
-----------------

_____________

داستان : سیندرلا به ایران آمد

داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 07:41 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

رها جون سلام
مطلب قدیمی تقدیم میشه


جواد رضویان با «قرارگاه مسکونی» در تلویزیون

مجموعه طنز "قرارگاه مسکونی" به کارگردانی جواد رضویان در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما مراحل پیش تولید را سپری می کند. به گزارش مهر، مجموعه طنز "قرارگاه مسکونی" به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان درباره تعدادی سرباز در یک قرارگاه است که برای تعطیلات ایام نوروز تصمیم دارند به مرخصی بروند، ولی با مشکلاتی رو به رو می شوند و ... در این مجموعه رضویان علاوه بر کارگردانی ، بازی هم می کند و در کنار او یوسف تیموری، مهران رجبی، یوسف صیادی و ... به ایفای نقش می پردازند.تحقیق و نگارش این مجموعه را علیرضا محمودی انجام داده و پروژه مراحل پیش تولید را سپری می کند.


ارسال نظر

همزمان با برگزاری بیست وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر
«بازار فیلم وبرنامه های تلویزیونی» برگزار می شود

ابتکار- مدیردهمین « بازار فیلم وبرنامه های تلویزیونی ایران» از برگزاری این رویداد از15 تا 19 بهمن ماه و در طول برگزاری بیست وپنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خبر داد.امیر اسفندیاری تصریح کرد: در این بازار که درمرکز آفرینش های هنری کانون فکری پژوهشی کودکان و نوجوانان برپا می شود جمع کثیری از فعالان عرصه پخش سینمایی، تهیه کنندگان وشبکه های تلویزیونی و خریداران حقوق محصولات سینمایی و تلویزیونی حضور خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: پیگیری های لازم برای حضور گسترده کمپانی های خارجی و اطلاع رسانی و ارسال مقررات این بازار به اقصی نقاط جهان از آبان ماه سال جاری آغاز شده است.
وی هدف از برگزاری این بازار را ایجاد محلی مناسب و فضایی حرفه ای جهت عرضه فیلم های سینمایی،کوتاه و برنامه های تلویزیونی در منطقه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته بازار فیلم وبرنامه های تلویزیونی ایران در طول سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و با توجه به توان فرهنگی موجود و بهره گیری از پشتوانه موفقیت های سینمای ایران در عرصه جهانی،این روند روبه رشد ادامه خواهد داشت.درنهمین بازار فیلم و برنامه های تلویزیونی بیش از 72 کمپانی از سوی 42 کشور حضور داشتند و این بازار حضور75 نفر از نمایندگان جشنواره های معتبر بین المللی را تجربه کرد و شمار میهمانان خارجی این رویداد به بیش از 200 نفر رسید.
در دوره گذشته بیشتر از 40 غرفه به موسساتی معتبر از کشورهای کانادا، فرانسه،آلمان، ایتالیا، لبنان، مالزی، سوریه، ترکیه، انگلیس، روسیه، اندونزی، فلسطین، قطر و عراق اختصاص داشت و کمپانی های معتبری چون «ام کا دو»، «کانال پلوس»، «دویچه وله»، «مدیا ترید»، «تی دبلیوتی»و «فالکون فیلمز» حضور داشتند.
گفتنی است که بیست وپنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال از 12 تا22 بهمن ماه برگزار خواهد شد.


---------------------

گفت و گو با خانم شهنوش شهباززاده به بهانه حضور در سریال وضعیت سفید

خانم شهباززاده برای شروع بفرمائید متولد کجا هستید؟
متولد شهر آبادان ولی بزرگ شده تهران هستم. البته پدر و مادرم هم آبادانی هستند.
چندمین فرزند خانواده هستید؟
یک برادر بزرگتر از خودم به اسم امید دارم.
مشغول چه کاری هستند؟
دندانپزشک هستند.
در مورد تحصیلا ت خودتان هم بگویید؟
من فوق دیپلم روان شناسی و لیسانس زبان ایتالیایی از دانشگاه آزاد هستم.
کی ازدواج کردید؟
سال 1370 با مهندس علی اصغر دشتی ازدواج کردم.
چند فرزند دارید؟
یک دختر به نام نهال و یک پسر به نام دانیال دارم.
خب بگویید ببینم چند سال دارید؟
اینو دیگه باید خودتان حدس بزنید.
چه سالی وارد عرصه بازیگری شدید؟
سال 1380 از طریق کلا س های آقای حمید سمندریان.
مشوق شما برای ورود به این عرصه چه کسی بود؟
مادرم و دخترم.
اولین کارتان کدام بود؟
کارم را با فیلم سینمایی هم نفس به کارگردانی آقای فخیم زاده که بعدها به سریال تبدیل شد، شروع کردم که متاسفانه اسم من در تیتراژ این فیلم و سریال جا افتاد.
چرا؟
نمی دانم شاید آقای فخیم زاده بدانند.
کار کدام کارگردان ها را می پسندید؟
همه کارگردان ها خوب هستند ولی کارهای آقای حمید نعمت ا... را بیشتر دوست دارم.
اولین بار که جلوی دوربین رفتید چه حسی داشتید؟
خیلی راحت بودم و هیچ ترسی نداشتم چون از خودم مطمئن بودم.
چه نقشی داشتید؟
من نقش خواهرشوهر خانم رویا نونهالی که هنرمند بسیار کاردانی هستند را بازی می کردم و برای من افتخاری بود که با ایشان همبازی بودم.
چه تیپ و نقشی را دوست دارید؟
همه نقش ها را چه مثبت و چه منفی دوست دارم چون به نظر من هرکدام جذابیت خاص خودش را دارد.
برای شما نقش مهم است یا کار کردن با کارگردان خاص؟
اول فکر می کردم کارگردان مهم تر است ولی حالا نقش برای من اهمیت بیشتری دارد.
الگوی شما در بازیگری کیست؟
گوهر خیراندیش، فاطمه معتمدآریا و ثریا قاسمی.
از بازیگران خارجی کدام؟
هیچ کدام.
اهل مسافرت هستید؟
بله زیاد سفر می رم.
موسیقی هم گوش می کنید؟
اگر فرصتی باشه.
خب حالا کمی هم درباره فیلم ها و سریال هایتان صحبت کنید؟
سریال آشپزباشی نقش مشاور خانواده را داشتم که خیلی آن نقش را دوست داشتم چون با دو چهره هنری ارزشمند کشورمان پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا همبازی بودم و از این کار هم بسیار راضی بودم که کاری بود از آقای محمدحسین لطیفی.
رقص پرواز به کارگردانی احمد مرادپور و اخیرا هم وضعیت سفید به کارگردانی حمید نعمت اله در نقش (همدم) بازیگری می کنم و با بازیگرانی مثل افسانه چهرهآزاد، افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب و امیرحسین رستمی همبازی هستم.


برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد