رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم تشخیص هویت ساخته مهدی برقعی

پخش از : شبکه IFilm
ژانر : اجتماعی ، ماجراجویی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 30 تیر 1394 3:30
مدت: 1 ساعت و 32 دقیقه
درباره " تشخیص هویت "

شهریار برای درمان بیماری خود و عمل جراحی مغز به آمریکا می‌رود و دیگر خبری از وی نمی‌شود. سه سال بعد همسر شهریار او را در تهران می‌بیند و در پیگیری‌های خود متوجه می‌شود حافظه شهریار از دست رفته و گذشته خود را به خاطر ندارد. کلید این ماجرای معما گونه، موسسه‌ای وابسته به سرویس جاسوسی آمریکاست که روی مغز قربانی‌ها کار می‌کند و . . .

گمشده ای در دیار غربت

فیلم تلویزیونی «تشخیص هویت» به کارگردانی سید مهدی برقعی پنجشنبه از شبکه نمایش پخش می شود. تهیه‌کنندگی این فیلم هم بر عهده علیرضا کیان‌پور بوده است.

داستان فیلم درباره خاطره دختر جوانی است که با مادر و ناپدری‌اش زندگی می‌کند. او چند سالی است که منتظر بازگشت همسر عقدی خود به نام شهریار است که برای جراحی تومور مغزی به آمریکا رفته تا معالجه شود و تاکنون بازنگشته و به گفته اقوام او، شهریار گم شده است اما....

حدیث فولادوند، رضا رویگری و علیرضا کیان‌پور در فیلم تلویزیونی «تشخیص هویت» بازی کرده‌اند.

سید مهدی برقعی کارگردان این فیلم متولد تهران، فارغ التحصیل مجتمع آموزشی سینما در رشته کارگردانی، فارغ التحصیل مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس در رشته تحلیل فیلم. آغاز فعالیت او در زمینه فیلمسازی از سال بوده است. فعالیت در وزارت آموزش و پرورش به عنوان مشاور، معلم، مربی و مسئول امور هنری طی سال های ـ ، برنامه ریز و دستیار کارگردان در تعدادی فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی در سال های تا ، مدیر داخلی انتشارات نحل در سال های تا ، عضو کانون کارگردانان سینمای ایران از سال تاکنون و... بوده است. از جمله فعالیت های جشنواره ای او؛ برنده جایزه پروانه زرین و دیپلم افتخار به عنوان بهترین فیلم داستانی از دهمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سال ، شرکت در جشنواره بین المللی فیلم های کوتاه بیلبائو، اسپانیا، برنده جایزه تندیس بلورین و نشان خادم قرآن کریم و یک سفر حج عمره از نخستین جشنواره فیلم های قرآنی در سال ، برنده جایزه دیپلم افتخار برای تهیه کننده فیلم سعید حاجی میری از نخستین فیلم های سینمایی امید در سال و... بوده است.

«تشخیص هویت» پنجشنبه ساعت : و تکرار آن یک بامداد روز بعد از شبکه نمایش پخش می شود.
///////////////////////////////////////////////
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «قلب‌های اندوهگین»، «تشخیص هویت»، «الکساندرا»، «برخورد»، «روز هشتم»، «وثیقه»، «ژان کلود ون دام»، «ماجرای ماتئی»، «فرزند خوانده» و «ماجرا» در روزهای پایانی هفته، پنجشنبه و جمعه 14 و 15 آبان از شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
*«قلب‌‌های اندوهگین»
فیلم سینمایی «قلب‌های اندوهگین» پنجشنبه 14آبان ماه ساعت 22:15 از شبکه اول سیما پخش می‌شود. داستان در مورد ویل تونی ولگرد بی سر و پایی است که در یک بحث و گفت‌وگو پدر جیمز کانر را به قتل می‌رساند اما شاهدی بر این قضیه وجود ندارد و قانون قادر به دستگیری او نیست. جیمز پس از مرگ پدرش شهر را ترک می‌کند و دیگر کسی از او خبر ندارد تا اینکه پس از سال‌ها دوباره به شهر باز می‌گردد و در آنجا با همبازی دوران کودکی‌اش ماری که زن جوانی شده، ازدواج می‌کند.
آنگوس مک فادین و جاستین آمینت در فیلم سینمایی «قلب‌های اندوهگین» به کارگردانی دیان آلیتـو محصول آمریکا در سال 2009 ایفای نقش کرده‌اند.
http://www.telewebion.com/content_images/program_images/cover_images/thumbs/f61/240_f6127362ba4727c54d742b7ab1ae7c1c.jpg
*«تشخیص هویت»
فیلم تلویزیونی «تشخیص هویت » به کارگردانی سید مهدی برقعی و تهیه‌کنندگی علیرضا کیان‌پور جمعه 15 آبان ماه ساعت 15:45 از شبکه اول سیما پخش می‌شود.
خاطره دختر جوانی است که با مادر و ناپدری‌اش زندگی می‌کند. او چند سالی است که منتظر بازگشت همسر عقدی خود به نام شهریار است که برای جراحی تومور مغزی به آمریکا رفته تا معالجه شود و تاکنون بازنگشته و به گفته اقوام او، شهریار گم شده است.
حدیث فولادوند، رضا رویگری و علیرضا کیان‌پور در فیلم تلویزیونی «خاطره» بازی کرده‌اند.

*«الکساندرا»
فیلم سینمایی «الکساندرا» جمعه 15 آبان ماه ساعت 18:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.
«الکساندر» زنی است که برای دیدن نوه‌اش که هفت سال او را ندیده، راهی جبهه جنگ نیروهای نظامی روسیه در برابر چچن می‌شود. او در آنجا نوه‌اش «دنیس» را می‌بیند و از او می‌خواهد تا همه قسمت‌های پادگان را به او نشان دهد. دنیس یکی از تکاورهای ماهر و زبردست ارتش است. در روز اولی که الکساندرا در پادگان به سر می‌برد، دنیس جاهای زیادی را به او نشان می‌دهد. شب، وقتی که دنیس مادر بزرگش را ترک می‌کند تا بخوابد، الکساندرا از جای خود بلند می‌شود و به درون میدان مین می‌رود.
فیلم سینمایی «الکساندرا» به کارگردانی الکساندر سوکورو محصول سال 2007 کشورهای روسیه و فرانسه است.

*«برخورد»
فیلم سینمایی «برخورد» پنجشنبه 14 آبان ماه ساعت 19 از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.
در طی یک رگبار شهابی بقایای یک ستاره مرده به ماه اصابت می‌کند. این امر سبب ازدیاد جرم ماه می‌شود و در نتیجه ماه از حرکت خود در مدار فلکی خارج شده و دائم به زمین نزدیک‌تر می‌شود. این امر سبب اختلالات و نوسانات شدید الکترو مغناطیسی و نیروی جاذبه زمین
می‌شود. گروهی از دانشمندان در سراسر دنیا، دکتر مدی رودز و دکتر الکس کتینر از آمریکا، دکتر رولند امرنسون و فراتر از آلمان و دکتر ایان ویلسون از انگلستان به دنبال راه‌حل و علت بروز این وقایع دست به کار می‌شوند ولیکن از این فاجعه گریزی نیست و درعرض 39 روز ماه با زمین برخورد خواهد کرد.
دیوید جیمز الیوت و ناتاشا هنس تریج در فیلم سینمایی «برخورد» به کارگردانی مایـکل جی رول محصول سال 2008 کشور کانادا ایفای نقش کرده‌اند.

*«روز هشتم»
صبح جمعه ساعت 10:20 فیلم تلویزیونی «روز هشتم» به کارگردانی مهدی کرم‌پور از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
داستان این فیلم تلویزیونی در ارتباط با سه شخصیت به نام‌های شکوهی، رستمی و زینت است که هر کدام بنا به دلیلی به مشهد می‌روند. مسائل و مشکلاتی برای آنان به وجود می‌آید که در سایه توسل به امام رضا (ع) و توجه حضرتش مرتفع می‌شود.
انوشیروان ارجمند، علیرضاخمسه (آقای رستمی)، امیرحسین مدرس (امیر شکوهی)، فرزاد حسنی(دکتر امینی) و عسل بدیعی در نقش زینت احدی)، افسر اسدی(پروانه همسر آقای رستمی) و مهدی صباغ(دکتر پارسا) در صحن اصلی حرم مطهر امام رضا(ع) به ایفای نقش پرداخته‌اند.
عوامل این فیلم تلویزیونی عبارتند از:فرزین خسروشاهی(فیلمبردار)، کامران کیان مارثی(صدابردار)، شهرام کی‌ور(صداگذار)، کیان اولاد وطن(چهره‌پرداز)، نازنین توسلی(طراح صحنه و لباس)، شیرین جابری(منشی صحنه)، درنا مدنی (دستیار اول و برنامه‌ریز)، علی هاشمی و وهاب گائینی (گروه کارگردانی)، حامد کریم‌زاده(عکاس)، مهدی جهانگیری(جانشین تولید)، وحید سعیدی (روابط عمومی)، حمید و حامد پرهیز (گروه تدارکات) و محمد صادق آذین (مدیر تولید ).

*«وثیقه»
فیلم سینمایی «وثیقه» به کارگردانی مایکل مان جمعه 15 آبان ماه ساعت 23 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.
در این فیلم با بازی تام کروز و جمی فاکس می‌بینیم: ماکس یک راننده تاکسی است که شبی با مسافری عجیب برخورد می‌کند. ونیسنت یک قاتل حرفه‌ایی است که از سوی یک باند قاچاق مواد مخدر که از سوی دادستانی در خطر افتاده‌اند، استخدام شده تا تمام شاهدان احتمالی را از بین ببرد. ماکس ناخواسته و مانند یک گروگان همراه ونیسنت می‌شود و کم کم به یکدیگر نزدیک شده و تمام سعی ماکس این است که خود، ونیسنت و آخرین قربانی را حفظ کند که در نهایت با مرگ ونیسنت فیلم به پایان می‌رسد.
فیلم سینمایی «وثیقه» محصول سال 2004 کشور آمریکاست.

*«ژان کلود ون دام»
فیلم سینمایی «ژان کلود ون دام» به کارگردانی مبروک ال مکری پنجشنبه 14 آبان ساعت 15:40 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
قهرمان فیلم‌های اکشن ژانک کلود ون دم گویا دیگر تاریخ مصرفش برای کمپانی‌های هالیوودی تمام شده است. او که سن و سالی هم دارد، درست در بحبوحه دعواهای حقوقی با همسر سابقش بر سر حضانت بچه، به دلیل مشکلاتی که در آمریکا و به خصوص سر صحنه فیلم‌برداری برایش به‌وجود می‌آید هالیوود را ترک می‌کند و به زادگاهش یعنی شهرکی در اطراف بروکسل برمی‌گردد. او که کاملاً بی‌پول شده و وکیلش بدون پول حاضر به همکاری نیست برای گرفتن پول و ارسال آن برای وکیلش به بانک می‌رود بدون اطلاع از اینکه سه مرد به بانک دستبرد
زده‌اند، او ناخواسته در میان گروگان‌ها قرار می‌گیرد.
ژان کلود ون دم و ارود سونی در فیلم سینمایی «ژان کلـود ون دام» محصول مشترک کشورهای فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ در سال 2008 ایفای نقش کرده‌اند.

*«ماجرای مانئی»
فیلم سینمایی «ماجرای ماتئی» به کارگردانی فرانچسکو رزی جمعه 15 آبان ساعت 23:15 در قالب برنامه «سینما چهار» از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
در این فیلم با بازی جیان ماریا و الونته و اددا فرونانو می‌بینیم: لوچیانوماتئی یک تاجر بزرگ نفتی در ایتالیای پس از نازیسم است. فیلم با ماجرای سقوط هواپیمای شخصی او در سیسیل که منجر به مرگ او شده شروع می‌شود. در ادامه به گذشته باز می‌گردیم، زمانی که ماتئی در عرصه اقتصاد و تجارت در اوج موفقیت است. او صاحب شرکت بزرگ نفتی(ای ان آی) است و با تمام توان سعی دارد معادلات بین المللی نفتی را برای حفظ منافع خود و ایتالیا برهم بزند.
فیلم سینمایی «ماجرای ماتئی» محصول سال 1972 کشور ایتالیاست.

*«فرزند خوانده»
فیلم سینمایی «فرزند خوانده» به کارگردانی دلفـین گلز40 دقیقه بامداد روز جمعه 15 آبان از شبکه تهران سیما پخش می‌شود.
آلفرد پس از فوت پدرش، مثل مرغ‌هایش شروع به خوردن سنگریزه می‌کند و پس از اینکه دوباره بستری می‌شود از این کار دست می‌کشد، اما دیگر قادربه حرف زدن با دیگران نیست و فقط می‌تواند با مادرش و بچه‌ها صحبت کند. از این رو تصمیم می‌گیرد کودکی را به فرزندی قبول کند تا شاید از این طریق بتواند قادر به برقراری ارتباط با دیگران شود. اما به جای یک کودک، پیرمردی برای او از سوی اداره بهزیستی فرستاده می‌شود.
آرتوس دی پنگوئرن و داری کول در فیلم سینمایی «فرزند خوانده» به ایفای پرداختند.

*«ماجرا»
فیلم تلویزیونی «ماجرا» جمعه 15 آبان ساعت 13:30 از شبکه تهران سیما پخش می‌شود.
داستان فیلم در مورد مردی قاچاقچی است که در حین حمل مواد مخدر تصادف می‌کند و به زندان می‌افتد. در آنجا با مردی آشنا می‌شود که مثل خود او به دلیل عدم توانایی در پرداخت دیه در زندان است. وی سعی می‌کند که دوستی عمیقی با این پسر جوان برقرار کند. او پس از پرداخت دیه، در زمان آزادیش دیه مرد جوان را هم که او قادر به پرداختش نبود را پرداخت کرده و هر دو از زندان بیرون می‌آیند.
رضا رویگری، رامین راستاد و امیر محمد زند در فیلم تلویزیونی«ماجرا» به کارگردانی سیامک صرافت و تهیه کنندگی سعید منتظرالمهدی بازی کرده‌اند.
///////////////////////////////////////////////
سانحه رانندگی تصویر برداری "به من کلک نزن" را متوقف کرد
به من کلک نزن
شناسهٔ خبر: 1203636 - شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
هنر > سینمای ایران
در حالی که حدود 60 درصد از تصویربرداری تله فیلم "به من کلک نزن"‌ به کارگردانی سیدمهدی برقعی انجام شده بود، ‌یک سانحه رانندگی تولید آن را متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در یکی از صحنه‌ها مطابق فیلمنامه قرار بود یکی از بازیگران سوار بر اتومبیل شده و با سرعت صحنه را ترک کند، علیرضا شیرین در حین رانندگی کنترل خودرو را از دست داد و پس از عبور از چند مانع، با سرعت بسیار زیاد به درخت نخل وسط خیابان برخورد کرد.

بازیگر مصدوم، بر اثر این سانحه دچار شکستگی از ناحیه کتف و گردن شد و به گفته پزشکان چند هفته‌ای را به استراحت بپردازد. علیرضا شیرین سابقه بازی در فیلم سینمایی «لج و لجبازی» از ساخته‌های سیدمهدی برقعی را دارد. با وجود این اتفاق انتظار می‌رود فیلمبرداری این تله فیلم مجددا در دی‌ماه از سر گرفته شود.

 

 تله فیلم "به من کلک نزن" به کارگردانی سید مهدی برقعی و تهیه‌کنندگی محمد پهلوان و محمد منتظری دهم آبان ماه، در جزیره کیش کلید خورد. این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از عباس مرادیان و با بازی ارژنگ امیرفضلی، شهره سلطانی، محمد پهلوان، آرام جعفری، علیرضا شیرین و شهرزاد کمال‌زاده ساخته می‌شود.

"به من کلک نزن" داستان دو وکیل به نام‌های مسعود و سپهر است که به دور از چشم همسرانشان به جزیره کیش سفر می‌کنند تا وکالت پرونده کلاهبرداری عظیمی در این جزیره را عهده‌دار شوند.

از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به حسین ناظریان: مدیر تصویر‌برداری، علیرضا نوین‌نژاد: مدیر صدابرداری، مهدیه اعرابیان: طراح چهره‌پرداز و امیرحسین احدزاده :طراح صحنه و لباس، اشاره کرد.

"به من کلک نزن" پنجمین تله فیلم سید مهدی برقعی است. وی پیش از این تله فیلم‌های "او شبیه گل داوودی بود"، "وقتی سفر کردیم"، "تشخیص هویت" و "جایی برای اشتباه نیست" را در کارنامه خود ثبت کرده و دو فیلم سینمایی "سفر به شرق" و "لج و لجبازی" را نیز کارگردانی کرده‌ است.


رها ماهرو : خوانندگان عزیز سایت رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره تله فیلم تشخیص هویت به کارگردانی سید مهدی برقعی برای ما بنویسید و بفرستید .



فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «تشخیص هویت»، «ماجرای پیگلت»، «راز چشم‌هایش»، «سوغات فرنگ»، «ساکت شو» و «پسرآتش» پنجشنبه ۲۸ دی ماه ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود.

فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «انتخاب سیاوش»، «خرس برادر»،«ایستگاه مرکزی برزیل»، «بدون یک پارو»، «ژرمینال» و «مسابقه بزرگ» ساعت ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ روز جمعه ۲۹ دی ماه از شبکه نمایش پخش می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد