رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم بانتی و بابلی

بازیگران اصلی :

آمیتاب باچان :

آبیشک باچان : راکش ، بانتی

رانی موکرجی : ویمی ، بابلی

بانتی و بابلی محصول سال ۲۰۰۵ سینمای هند به کارگردانی شاد علی است. آدیتیا چوپرا نویسنده فیلمنامه این فیلم طنزاجتماعی و ماجراجویانه این فیلم است.


رها ماهرو : فیلم بانتی و بابلی فیلم طنز و مانند فیلم های دیگر هندی حالتی غیر واقعی داشت . اما در هر حال ساعتی باعث آرامش روان بیننده میشد.دو جوان که آرزوهایی دارند و نمیخواهند مانند دیگر آدم های معمولی زندگی کنند . شروع به کار کلاهبرداری میکنند. که البته در این کارشان موفق هم میشوند و پلیس و مردم را به تحسین از کارشان وامیدارند . در پایان از این کارشان پشیمان شده و تصمیم میگیرند زندگی شرافتمندانه ای را آغاز کنند . اما یک پلیس باهوش که ماه ها در اندیشه دستگیری آندو بود گیرشان می اندازد . ولی وقتی متوجه میشود که آنها از کارشان دست کشیده اند آزادشان میکند . سالها بعد پلیس به خانه آن ها در روستا میرود بانتی و بابلی از او خواهش میکنند که آننها از این زندگی معمولی نجات دهد . پلیس تصمیم میگیرد آنها را در کار پلیس شرکت دهد تا برای جامعه شان مفید باشند و کارهایشان را جبران کنند.


نظرات 1 + ارسال نظر
مریلا شکوهی جمعه 20 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 05:12 ق.ظ http://nimkatma.blogfa.com/

سلاااام رها جونم
یه مطلب برات دارم در معرفی استاد داریوش فرهنگ


----------------------
داریوش فرهنگ

داریوش فرهنگ درخشانی در 6 آذر 1326 در خانواده ای متوسط در آبادان به دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در 8 سالگی به همراه خانواده به شهر کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد.
دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آن که در دانشگاه پذیرفته شد، به تهران رفت. او در سال 1352 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. او فعالیت در تئاتر را از سال 1345 آغاز کرد و در سال 1347 گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی او با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم مسیحی) در سال 1359 بود. پس از آن با فیلم نامه نویسی و کارگردانی فیلم 65 دقیقه ای (رسول پسر ابوالقاسم) فعالیت حرفه ای خود را در سینما آغاز کرد.
سوسن تسلیمی بازیگر سینما و تئاتر همسر پیشین او بود. در حال حاضر همسر وی رزیتا اربابیان است و یک پسر به نام مانی دارد.
فرهنگ در بخش های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ و تهیه کنندگی نیز فعالیت داشته است. نخستین ساخته تلویزیونی او مجموعه سلطان و شبان نام داشت که پخش آن در سال های آغازین دهه 60 با استقبال زیادی روبه رو شد.
داریوش فرهنگ بی شک یکی از کارگردانان موفق سینما و تلویزیون است. شاید یکی از پرطرفدارترین سریال های پس از پیروزی انقلا ب را او ساخته است. قدیمی ترها یادشان هست (افسانه سلطان و شبان) چه قدر بین مردم مورد توجه قرار گرفت. به گونه ای که دیالوگ های سریال در دهان مردم کوچه و خیابان بود. او سال 65 یک فیلم زیبا با عنوان (طلسم) را هم ساخت. چند فیلم تجاری چون (تکیه بر باد) و (زر زرد) را نیز در کارنامه دارد. اما می دانیم که اهل این نوع آثار نیست.

جایزه ها و نامزدی ها
- برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم (دو فیلم با یک بلیط) از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1369)
- برنده سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران (دو فیلم با یک بلیط) از نهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1369)
- نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (دو فیلم با یک بلیط) در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1369)
- نامزد سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (دو فیلم با یک بلیط) در نهمین دوره جشنواره فیلم فجر (1369)
- انتخاب فیلم طلسم به عنوان پنجمین فیلم سال- دومین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان 1366


----------------------------

«من ایرانی‌ام» دانشمند برتر جهان را به شبکه مستند می‌آورد

سینماپرس: مهدی بخشی مقدم کارگردان مجموعه «من ایرانی ام» درباره این قسمت توضیح داد: دکتر دومیری دارای شخصیت بسیار جالبی است. او نه تنها به فکر مهاجرت از کشور نیست بلکه حتی در تهران نیز سکوت ندارد و علاقمند است در بابل بماند. او برای آرامش خودش ارزش بسیاری قائل است و برای تفریح به دل کوه و دریا می زند. دریافت نشان درجه سه پژوهش در سال ۱۳۹۲، دانشمند برتر جهان در سالهای ۲۰۱۱، ۲۰۱۰، ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸، پژوهشگر برتر استان مازندران در سال ۱۳۸۸، پژوهشگر برتر کشور در بخش ویژه در سال ۱۳۸۷، پژوهشگر برتر استان مازندران در سال ۱۳۸۷ و دانشجوی نمونه کشور در سال ۱۳۷۸ از جمله افتخارات دومیری گنجی دارای مدرک دکترای مهندسی مکانیک است.«من ایرانی‌ام» تولید مشترک شبکه‌های مستند و پرس تی وی است و به ۱۰ تن از دانشمندان ایرانی می پردازد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد