رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

سریال های در حال ساخت تلویزیون

اسامی سریال‌های آماده تولید و در جریان ساخت شبکه‌های سیما در سال 93 و زمان‌ پیشنهادی برای پخش برخی از این مجموعه‌ها اعلام شد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در میان اسامی اعلام شده برای سریال‌های تلویزیون در سال 93، نام 69 سریال به چشم می‌خورد که از این تعداد، بیشترین سهم را مجموعه‌های مناسبتی به خود اختصاص داده‌اند.

*** شبکه اول: همکاری با لطیفی، جیرانی و سروش صحت

شبکه یک سیما 12 سریال را آماده تولید و همچنین در حال ساخت دارد.

«معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی علی لدنی در ژانر انقلاب اسلامی برای شبکه یک سیما در حال ساخت است. زمان پیشنهادی برای پخش این سریال از 28 مرداد 93 تعیین شده است.

همچنین «گذر از رنج‌ها» یکی دیگر از پروژه‌های در حال ساخت شبکه یک سیماست که کارگردانی آن را فریدون حسن‌پور بر عهده دارد. این سریال در 30 قسمت 40 دقیقه‌ای در ژانر ملودرام خانوادگی در حال ساخت است که زمان پیشنهادی برای پخش آن در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده است.

«مدینه» سریال مناسبتی رمضان 93 است که به نویسندگی سعید نعمت‌الله، تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی سیروس مقدم در ژانر خانوادگی اخیرا کلید خورده است.

«انقلاب زیبا» از جمله دیگر سریال‌های شبکه اول سیماست که به مناسبت رحلت حضرت امام خمینی (ره) قرار است در 20 قسمت 45 دقیقه‌ای به روی آنتن برود. این مجموعه که به تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده اخیرا کلید خورده است به نویسندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی در ژانر انقلاب اسلامی برای پخش در خرداد 94 در نظر گرفته شده است.

«نافذان دل» از دیگر مجموعه‌های تلویزیونی است که به مناسبت ماه محرم در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی حسین تراب‌نژاد و مهدی حمزه برای پخش از شبکه اول در نظر گرفته شده است. تهیه‌کنندگی این سریال را محمود رضوی و کارگردانی آن را بهروز شعیبی بر عهده دارد. «نافذان دل» در ژانر اجتماعی برای محرم 93 در نظر گرفته شده که در حال حاضر آماده کلید زدن است.

همچنین «خانه امن» به کارگردانی فریدون جیرانی قرار است به مناسبت سالگرد شهدای هسته‌ای در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای مهر 93 به روی آنتن شبکه یک سیما برود. این سریال که به شکل مشارکتی ساخته خواهد شد در ژانر سیاسی تهیه خواهد شد که تهیه‌کنندگی آنرا سیدکمال طباطبایی بر عهده دارد.

همچنین «میکائیل» از دیگر سریال‌های در نظر گرفته شده شبکه یک سیماست که در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای توسط سعید نعمت‌الله در ژانر پلیسی نوشته شده است. تهیه‌کنندگی این سریال مشارکتی را الهام غفوری و کارگردانی آن را سیروس مقدم بر عهده خواهد داشت.

سریال «شهید ستاری» به نویسندگی فرهاد توحیدی و علیرضا نادری در ژانر دفاع مقدس برای شبکه اول سیما ساخته خواهد شد. این مجموعه که هنوز تهیه‌کننده و کارگردانی برایش مشخص نشده با مشارکت بنیاد نخبگان و بنیاد شهید ساخته خواهد شد.

«مربع، مثلث، دایره» از دیگر سریال‌های این شبکه است که در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی رضا جودی در ژانر طنز ساخته خواهد شد.

همچنین «بن‌بست» به نویسندگی آشتیانی و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و محمد کشاورز و نیز کارگردانی محمدحسین لطیفی در ژانر تاریخی از دیگر سریال‌های شبکه اول سیماست.

«چهره به چهره» به نویسندگی سعید فرهادی یکی دیگر از سریال‌های کمدی شبکه اول سیماست که هنوز کارگردان و تهیه‌کننده‌اش مشخص نشده است.

همچنین «دایره خوشبختی» آخرین سریال شبکه اول سیما در سال 93 است که در ژانر کمدی ساخته خواهد شد. این سریال به نویسندگی فریدون فرهودی نوشته خواهد شد.

*** شبکه دو: ساخت سریالی بر اساس داستان هوشنگ مرادی کرمانی

به گزارش ایسنا، تعداد سریال‌های آماده تولید و در حال ساخت شبکه دو سیما در سال 93 به 11 مجموعه می‌رسد.

«سرپناه» در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی سینا وزیری و تهیه‌کنندگی امید نجیب‌زاده در ژانر طنز اجتماعی در نظر گرفته شده است.

همچنین سریال «گاهی به پشت سر نگاه کن» به کارگردانی مازیار میری در 30 قسمت 40 دقیقه ای طراحی شده است که به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان و نویسندگی محمدمحمود سلطانی در ژانر ملودرام اجتماعی ساخته خواهد شد.

«همسفره» عنوان دیگر سریال شبکه دو سیماست که در 24 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی اصغر عبداللهی نوشته شده و افشین صادقی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده خواهد داشت. این مجموعه در ژانر کمدی ساخته می شود.

همچنین «باغ سردار» به نویسندگی و کارگردانی سپهر محمدی در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای از دیگر سریال‌های این شبکه است که در ژانر کمدی ساخته می‌شود.

«زیر نور شمع» از دیگر سریال‌های طنز اجتماعی این شبکه است که به نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی و ابراهیم فروزش نگارش می‌شود و علیرضا سبط احمدی تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد.

همچنین سریال دفاع مقدسی «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از مجموعه‌های بلند تلویزیون است که در 100 قسمت 35 دقیقه‌ای مهرماه 93 از شبکه دو به روی آنتن خواهد رفت.

«سالار» به تهیه‌کنندگی محمدعلی اسلامی، نویسندگی خسرو نقیبی و کارگردانی مهدی کرم‌پور از دیگر سریال‌های ملودرام خانوادگی این شبکه است که برای پخش در ایام محرم امسال در نظر گرفته شده است.

«شکوه یک زندگی» یکی دیگر از سریال‌های شبکه دو است که به نویسندگی شعله شریعتی نگارش می‌شود که امیرعباس کنی تهیه‌کنندگی و داریوش یاری کارگردانی آن را بر عهده دارند. این سریال که در ژانر انقلاب اسلامی تهیه خواهد شد، دهه فجر امسال به روی آنتن می‌رود.

همچنین «دولت مخفی» یکی دیگر از سریال‌های دفاع مقدسی این شبکه است که اکنون در مرحله صداگذاری، موسیقی و تدوین به سر می‌برد. این مجموعه به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی تهیه شده است که کارگردانی آن را حسن برزیده و راما قویدل بر عهده داشتند. زمان پیشنهادی پخش این سریال از 26 مرداد-همزمان با سالروز ورود آزادگان تعیین شده است.

«اسیر» یکی دیگر از سریال‌هایی است که در ژانر دفاع مقدس برای هفته بسیج شبکه دو طراحی شده است. این سریال به نویسندگی رضازاده در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد.

همچنین «هانیه» آخرین عنوان از سریال‌های شبکه دو سیماست که به نویسندگی سیدجلال دهقانی و تهیه‌کنندگی علی مهام در ژانر خانوادگی تهیه خواهد شد.

*** شبکه سه: ساخت «پژمان 2» و همکاری با برادران قاسم‌خانی در «تلفن»

از سریال‌های آماده تولید و در جریان ساخت شبکه سه می‌توان به 11 مجموعه تلویزیونی اشاره کرد.

«دردسرهای عظیم» به نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی و مهران مهام در ژانر طنز برای شبکه سه سیما در نظر گرفته شده است.

همچنین «شمعدانی» یکی دیگر از سریال‌های طنز این شبکه است که به نویسندگی و کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی در جریان ساخت قرار دارد.

همچنین سریال «هفت سنگ» که از گزینه‌های پخش در ماه رمضان امسال در نظر گرفته شده است در ژانر خانوادگی مفرح در 26 قسمت 60 دقیقه‌ای به نویسندگی علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی مجید مولایی ساخته شده است.

«ویندوز قرمز» از دیگر سریال‌های شبکه سه سیماست که در ژانر پلیسی برای دهه فجر آماده شده است. این سریال به نویسندگی رسول لطفی نوشته شده است.

«سریال پژمان 2» به نویسندگی سروش صحت و ایمان صفایی در ژانر طنز از دیگر سریال‌های کمدی اجتماعی این شبکه است که به تهیه‌کنندگی محسن چگینی تهیه می‌شود.

«تلفن» از دیگر سریال‌های طنز شبکه سه سیماست که به نویسندگی محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ساخته می‌شود.

همچنین «تلخ و شیرین» از دیگر سریال‌های این شبکه است که به نویسندگی مسعود شاه محمدی نگارش شده است. این مجموعه در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی مهران رسام و کارگردانی مسعود شاه‌محمدی در ژانر خانوادگی مفرح تهیه خواهد شد.

«همه چیز آنجاست» یکی دیگر از سریال‌های ملودرام اجتماعی شبکه سه سیماست که به تهیه‌کنندگی داود هاشمی تهیه می‌شود.

همچنین «بهترین مسابقه زندگی» به نویسندگی جابر قاسمعلی نگارش شده است. این مجموعه در ژانر ملودرام اجتماعی برای پخش از شبکه سه سیما در نظر گرفته شده است.

«سوداگر» یکی دیگر از سریال‌های شبکه سه سیماست که برای مناسبت هفته نیروی انتظامی به تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری ساخته خواهد شد. این سریال در ژانر پلیسی ساخته می‌شود.

«جنبش طلایی» آخرین سریال آماده تولید و در جریان ساخت شبکه سه سیماست که به نویسندگی علیرضا کاظمی پور و سعید جلالی نگارش می‌شود. این مجموعه در ژانر ملودرام اجتماعی ساخته می‌شود.

*** شبکه چهار: فقط «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار»

به گزارش ایسنا، همچنین «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» تنها سریال شبکه چهار سیماست که به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و به کارگردانی مسعود کرامتی در ژانر اجتماعی - فرهنگی در حال ساخت است.

*** شبکه تهران: احتمال پخش سریال مدیری از عید فطر

همچنین در پی اعلام وضعیت سریال‌های آماده تولید و در جریان ساخت شبکه‌های سیما، به شبکه تهران اشاره می‌شود که تعداد سریال‌های این شبکه به عدد 12 می‌رسد.

«جاده چالوس» در ژانر طنز خانوادگی به نویسندگی آرش قادری، تهیه‌کنندگی علیرضا داوری و کارگردانی احمد معظمی ساخته می‌شود که زمان پخش آن اواخر تابستان پیشنهاد شده است.

همچنین سری جدید از مجموعه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان برای ایام مذهبی در نظر گرفته شده است.

همچنین «سه جلد» عنوان دیگری از سریال‌های این شبکه است که به نویسندگی پیام عباسی نگارش شده است. تهیه‌کنندگی این مجموعه را جمال گلی و کارگردانی آن را سامان مقدم بر عهده خواهند داشت. این مجموعه در ژانر کمدی اجتماعی در نظر گرفته شده که زمان پیشنهادی پخش آن از شبکه تهران بهمن 93 اعلام شده است.

«سی‌ و نه هفته» در شش قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی احمد رفیع‌زاده و تهیه‌کنندگی جمال گلی در ژانر دفاع مقدس برای پخش در هفته دفاع مقدس طراحی شده است.

همچنین سریال «نشانه‌ها» برای محرم امسال شبکه تهران در نظر گرفته شده است. این سریال 13 قسمتی به نویسندگی بابک کایدان نگارش شده است که تهیه‌کنندگی آن را عباس نادران بر عهده خواهد داشت.

«نورالدین پسر ایران» همچنین از دیگر سریال‌های مناسبتی این شبکه است که به تهیه‌کنندگی علیرضا داوری در ژانر دفاع مقدس ساخته و در هفته بسیج پخش خواهد شد.

«رادیکال» از دیگر سریال‌های مناسبتی شبکه تهران است که به تهیه‌کنندگی سعید پروینی در ژانر سیاسی خانوادگی ساخته می‌شود. گفته شده که این سریال در حماسه 9 دی به روی آنتن خواهد رفت.

«شب کولی» به نویسندگی احمد رفیع‌زاده و تهیه‌کنندگی جمال گلی در ژانر پلیسی برای دهه فجر این شبکه در نظر گرفته شده است.

سریال «سه نقطه» در 90 قسمت 45 دقیقه‌ای در قالب طنز آیتمی به تهیه‌کنندگی سیدحامد عقیلی برای پخش از این شبکه در نظر گرفته شده است.

همچنین از دیگر سریا‌ل‌های شبکه تهران سیما که آماده تولید و در جریان ساخت قرار دارند می‌توان به سریال مهران مدیری اشاره کرد که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است. این مجموعه که قرار است در 90 قسمت ساخته شود زمان پیشنهادی برای پخش عید سعید فطر عنوان شده است.

همچنین «خوشبختی در می‌زند» از دیگر پروژه‌های آماده تولید و در جریان ساخت شبکه تهران است که به نویسندگی ندا نوبخت نوشته شده است. تهیه‌کنندگی این سریال را اکبر تحویلیان بر عهده دارد و اعلام شده که کارگردانی مجموعه در حال مذاکره است. «خوشبختی در می‌زند» در ژانر خانوادگی مفرح برای پخش در نوروز 94 در نظر گرفته شده است.

همچنین «ویلای سمت چپ» از دیگر سریا‌ل‌های طنز این شبکه است که به تهیه‌کنندگی زهرا جوادی و کارگردانی محمدهادی نقیبی برای پخش در نوروز 94 در نظر گرفته شده است.

*** سریال‌های شبکه قرآن:‌همکاری با شاه‌حاتمی

به این ترتیب شبکه قرآن هم وضعیت سریال‌های آماده تولید و در جریان ساختش را برای سال 93 اعلام کرد که به شرح زیر است:

«همسفر خورشید» به نویسندگی علی شاه حاتمی در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای در ژانر معارف برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است.

«کربلایی کاظم» برای مناسبت محرم به نویسندگی محمدحسین لطیفی برای این شبکه طراحی شده که علیرضا داوری و محسن علی‌اکبری از تهیه‌کنندگان این مجموعه هستند و محمدحسین لطیفی کارگردانی آن را نیز بر عهده دارد. این سریال که برای محرم شبکه قرآن ساخته خواهد شد در ژانر اجتماعی طراحی شده است.

«محراب خاک» از دیگر سریا‌ل‌های شبکه قرآن برای دهه فجر است که در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای به نویسندگی سیدفاطمه موسوی در ژانر انقلاب اسلامی تهیه خواهد شد.

همچنین «رخصت» از دیگر سریال‌های مناسبتی شبکه قرآن است که در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی داریوش یاری در ژانر اجتماعی برای ایام محرم در نظر گرفته شده است.

شبکه قرآن برای ماه رمضان سریالی با عنوان «فراخوان» را خواهد داشت که در 30 قسمت 40 دقیقه ای در ژانر ملودرام به روی آنتن می‌رود.

«نرجس خاتون» از دیگر سریال‌های این شبکه است که به نویسندگی فیروزه آقاحسنی و هانیه رودی در ژانر تاریخ اسلام ساخته خواهد شد.

همچنین سریال «او ما را دوست دارد» در 24 قسمت 45 دقیقه‌ای به قلم طلا معتضدی نگارش شده است که در ژانر معارفی ساخته می‌شود.

«پرده‌نشین» در 14 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی ابراهیم علی‌برزی و تهیه‌کنندگی محمدتقی انصاری برای پخش از این شبکه طراحی شده که در ژانر تاریخ اسلام ساخته می‌شود. پخش این مجموعه برای سال 94 پیشنهاد شده است.

«بی‌انتها» آخرین سریال شبکه قرآن است که قرار است سال 94 به پخش برسد. این مجموعه 26 قسمتی که به نویسندگی احسان احمدی نوشته شده به تهیه‌کنندگی سیدمصطفی فاطمی تهیه خواهد شد.

*** سیما فیلم: همکاری با جواد شمقدری و کیانوش عیاری

به گزارش ایسنا، از سریال‌های آماده تولید و همچنین در جریان ساخت مرکز سیما فیلم در سال 93 می‌توان سریال‌های زیر را نام برد.

«جاده قدیم» به نویسندگی امید سهرابی در ژانر کمدی اجتماعی در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد.

همچنین «چشم سوم» به نویسندگی آرش قادری از دیگر سریال‌های مرکز سیما فیلم است که قرار است در 26 قسمت ساخته شود.

«رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب‌نیا و تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم در ژانر پلیسی در شش قسمت 40 دقیقه‌ای در حال ساخت است.

سریال «انقلاب دوم» از دیگر پروژه‌های مرکز سیما فیلم است که به نویسندگی و کارگردانی شمقدری ساخته خواهد شد. این مجموعه در ژانر ملودرام انقلاب اسلامی ساخته می‌شود.

«پسران سپیدرود» در 13 قسمت 40 دقیقه‌ای به نویسندگی محمدرضا محمدی در ژانر انقلاب اسلامی نیز طراحی شده است.

همچنین «گمشده در سراب» از دیگر سریال‌های سیما فیلم است که در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی اکبر نبوی در ژانر اجتماعی، سیاسی و انقلابی ساخته خواهد شد.

از دیگر سریال‌های مرکز سیما فیلم می‌توان به «ضلع سوم» به نویسندگی عباس نعمتی اشاره کرد که در ژانر سیاسی ساخته خواهد شد.

«قصه‌های درگوشی» در 52 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی طلا معتضدی نگارش می‌شود. این مجموعه که از محصولات سیما فیلم است به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی رضوی در ژانر خانوادگی ساخته خواهد شد.

«88 متر» از دیگر پروژه‌های سیما فیلم است که به قلم کیانوش عیاری نگارش می‌شود. این مجموعه در 26 قسمت 40 دقیقه‌ای در ژانر اجتماعی ساخته خواهد شد.

«قحطی بزرگ» از دیگر سریال‌های مناسبتی مرکز سیما فیلم است که در هفت قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی اردلان عاشوری نگارش می‌شود. این سریال در ژانر تاریخی حماسی ساخته می‌شود.

«آقای شهردار» در 40 قسمت 40 دقیقه‌ای به نویسندگی عباس نعمتی و تهیه‌کنندگی سعید سالارزهی از دیگر پروژه‌های سیما فیلم است که در ژانر کمدی اجتماعی ساخته می‌شود.

«خبرنگاران» از آخرین پروژه‌های مرکز سیما فیلم است که در 40 قسمت 45 دقیقه‌ای به نویسندگی رامین حیدری ساخته خواهد شد.



نظرات 1 + ارسال نظر
واله سه‌شنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 11:27 ق.ظ

عالی بود مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد