رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

غریبه ها به کارگردانی یزدان فتوحی

تله فیلم غریبه ها

شبکه سه

تله فیلم غریبه ها
 
فیلم تلویزیونی غریبه ها

تهیه کننده : مهدی صفرخانی

کارگردان : یزدان فتوحی

ناظر کیفی : حمید رضا شیروانیان

مجری طرح : مهدی علی محمدی

نویسنده : فاطمه عبدالمحمدی

طراح گریم : افروز بوجاریا

اجرای گریم : سمیه نظری و امیر بوجاریا

صحنه و لباس : فرخ مختاری

منشی صحنه : ژولیت نیکوغاسیان

تولید : مصطفی مسجدی

مشاور تهیه : محمد خزاعی

صدابرداری : علیرضا کلانتری

موسیقی : سعید و میلاد محمدی مطلق عکسهای شبنم قلیخانی عکس شبنم قلیخانی

صدابرداری موسیقی : مازیار کلامی

 

موسیقی متن فیلم تلویزیونی غریبه ها

 Photo GIF

دانلود موسیقی تله فیلم غریبه ها

 شبنم قلیخانی شبنم قلیخانی شبنم قلی خانی شبنم قلیخانی

نوازندگان : شهاب شرفی ، کامیار ماندگاری ، علی جعفری ، میثم مرودستی و سینا ذکایی

آوا : رزا فقیرزاده

ضبط موسیقی : استودیو فورته وبلاگ شبنم قلی خانی وبلاگ شبنم قلیخانی

شاعر : محمد مهرپویا

خواننده : حمید فرزانه عکسهای شبنم قلی خانی عکس شبنم قلی خانی

آهنگساز تیتراژ : رضا فوادیان و مسعود طاهری

 

موسیقی تیتراژ پایانی تله فیلم غریبه ها
 

دانلود موسیقی تیتراژ پایانی تله فیلم غریبه ها

 شبنم قلی خانی غریبه ها کیهان ملکی الیزابت امینی شبنم قلی خانی

عکاس : مهرداد امینی

صداگذاری و میکس : علیرضا کلانتری و مجید میرطاهری

برنامه ریز و دستیاران کارگردان : امیر مکین و الهام اخوان

تدوین : سیاووش کردجان شبنم قلی خانی در غریبه ها شبنم قلیخانی در تله فیلم غریبه ها

مدیر تصویربرداری : کوروش پیرو

مدیر تدارکات : حمید پیشکار شبنم قلی خانی در اولین شب آرامش

بازیگران : شبنم قلیخانی ، گلاره عباسی ، الیزابت امینی ، صدف احمدی و کیهان ملکی

و با حضور کوروش معصومی

بازیگران خردسال : نیوشا شعاعی

تهیه شده در گروه فیلم و سریال شبکه سه سیما بهار ۱۳۸۹

 


رها ماهرو : بازدیدکنندگان عزیز ، از شما درخواست می کنیم تا نظر و انتقادتان را راجع به تله فیلم غریبه ها ساخته یزدان فتوحی که از شبکه سه پخش شده است در وبسایت رها ماهرو برایمان بفرستید




داستان و خلاصه فیلم سینمایی غریبه ها


اطلاعات فیلم :

زمان پخش : جمعه ۲۲ آبان – ساعت ۱۹:۱۰

نویسنده و کارگردان: یزدان فتوحی

محصول : ۱۳۸۹ | شبکه سه سیما

خلاصه فیلم :

رضا و سارا زن و شوهری هستند که به دلیل مشکلات زندگی قصد جدایی دارند، برای تکمیل مدارک راهی مشهد می شوند. در طی این سفر مسافرانی به طور ناخواسته با آن ها همراه می شوند و…

بازیگران :

جمشید مشایخی , کیهان ملکی، شبنم قلی خانی، گلاره عباسی، الیزابت امینی، کوروش معصومی و صدف احمدی نقش آفرینی کرده اند .
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

نقد و بررسی خلاصه تله فیلم غریبه ها به کارگردانی یزدان فتوحی
نویسنده : بیتا
 این تله فیلم داستان زندگی آدم‌هایی غمگین و سردرگم را بیان می‌کند، آدم‌هایی که از آنچه در آینده برایشان رقم می‌خورد نامطمئن و نگرانند و هر کدام برای تغییردادن شرایط موجود تلاش می‌کنند.

فیلم 4 داستان متفاوت را روایت می‌کند. اولین داستانی که فیلم روایت می‌کند مربوط به سارا و رضا، زن و شوهر جوانی است که راهی مشهد هستند. ماشین آنها در آستانه تصادفی سخت قرار می‌گیرد که با کنترل رضا، خطر رفع می‌شود اما برخورد تند سارا برای بیننده آشکار می‌کند که اختلافی روابط این زوج را شکننده کرده است. اما این که این اختلاف از کجا نشات گرفته را باید از فلاش‌بک‌های (رفتن به گذشته) متعدد بعدش فهمید.

از اینجا به بعد، داستان‌های پراکنده‌ای از گذشته سارا و رضا نقل می‌شود که نشان می‌دهد سارا زنی بهانه‌گیر است که به خاطر چشم و هم‌چشمی با دوستانش، خوبی‌های همسرش را ندیده می‌گیرد. این داستان‌ها در ادامه یکدیگر و کاملا مربوط به هم نیستند. مثل این است که یکی از شخصیت‌ها برای اثبات حرفش داستان‌های پراکنده‌ای از روزهای مختلف زندگی‌اش را به عنوان مثال و شاهد تعریف کند. بعد از این که این داستانک‌ها دلیل نارضایتی زن و عکس‌العمل مرد را برای بیننده مشخص کردند، به زمان حال برمی‌گردیم؛ وقتی که سارا و رضا برای تکمیل مدارک مورد نیاز طلاق راهی مشهد می‌شوند.

داستان دوم، داستان سیمین، پزشکی است که در همسایگی سارا و رضا زندگی می‌کند. مثل داستان اول، به وسیله فلاش‌بک شناختی نسبی از سیمین به مخاطب داده می‌شود با این تفاوت که تعداد داستان‌هایی که در مورد زندگی سیمین توضیح می‌دهند کمتر از داستان اول است اما جنبه‌های متنوع‌تری از زندگی او را نشان می‌دهد و شناخت بیشتری از او به مخاطب می‌دهد. سیمین که به خاطر عیادت از برادرش که در بیمارستان بستری است، قرار است راهی مشهد شود و سرشار از نگرانی و اندوه خواهرانه است. حال بدی دارد و به هر راهی متوسل می‌شود تا خودش را به برادرش برساند. بالاخره طی سلسله حوادثی همسفر رضا و سارا می‌شود.

اما نکته سوال‌برانگیز اینجاست که با پیوستن سیمین به رضا و سارا، آثار نگرانی و اضطراب از چهره‌اش محو می‌شود. سوال این است که چطور کسی که برادر جوانش طی یک اشتباه تیر خورده و در بیمارستان بستری است، براحتی می‌تواند در ماشین کتاب بخواند، به روابط همسفرهایش توجه کند و مثل یک خواهر باتجربه، زن را راهنمایی و نصیحت کند؟ در سفر از سیمین شخصیتی مسلط، خونسرد و خوددار به تصویر کشیده می‌شود اما این با منطق جور درنمی‌آید که کسی اینقدر راحت بتواند دلیل سفرش را نادیده بگیرد و طوری رفتار کند که انگار راهی سفری تفریحی است.

در داستان سوم، مادر و فرزندی را می‌بینیم که فقر و بلاتکلیفی از چهره‌شان معلوم است. مادر (شیرین) که دچار بیماری لاعلاجی است، برای انجام کاری که شاید منجر به بهبود زندگی‌اش شود، همراه فرزندش راهی مشهد است. همچنان فلاش‌بک‌هایی، گوشه‌هایی از گذشته شیرین را به تصویر می‌کشد. اگر فلاش‌بک‌ها در داستان اول، بیننده را به قضاوت فرا می‌خواند، در داستان دوم فقط جنبه معرفی شخصیت را داشت، در داستان سوم بیشتر به منظور برانگیختن دلسوزی و همدلی مخاطب طراحی شده‌اند. در این فلاش‌بک‌ها وارد زندگی پر از مشقت زن می‌شویم و رنج او را درک می‌کنیم اما به هدف او از این سفر، جز اشاره‌ای کوتاه صورت نمی‌گیرد. شیرین و فرزندش هم طی حوادثی همسفر بقیه شخصیت‌ها می‌شوند.

در داستان چهارم، همسفرها با دختر جوانی به نام سمانه آشنا می‌شوند که تلاش می‌کند برای مادرش که دیالیز می‌شود، کلیه پیدا کند و در این راه مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است. داستان آخر این درونمایه را دارد که مفصل‌تر برگزار و شاید به یک تله‌فیلم مستقل تبدیل شود اما واقعیت این است که به اندازه 3 داستان دیگر جذاب از کار درنیامده است. شاید به این دلیل که شخصیت‌های داستان آخر، دیرتر از همه وارد می‌شوند و وقت کمتری برای تعریف قصه خود دارند و در نتیجه همذات‌پنداری کمتری را در مخاطب به وجود می‌آورند. اما هر چه هست، فلاش‌بک‌هایی که طبق ساختار فیلم در این داستان هم وجود دارند، نمی‌توانند باعث شوند که بیننده دختر را خوب بشناسد و سرنوشت او و مادرش به اندازه سرنوشت بقیه افراد برایش مهم شود. ممکن است تفاوت‌های اساسی این چهار گروه شخصیت و سرنوشت متفاوتشان، این نگرانی را به وجود بیاورد که داستان‌ها بی‌ربط و تحمیلی شوند، اما نحوه تنیده شدن سرنوشت آدم‌های این قصه‌ها به یکدیگر، تفاوت آنها را پذیرفتنی می‌کند. هر کدام از این شخصیت‌ها در زندگی دیگری تاثیری می‌گذارند، سیمین، زاویه دید سارا را تغییر می‌دهد و زندگی‌اش را از نابودی نجات می‌دهد، شیرین که در پایان بر اثر بیماری جانش را از دست می‌دهد، با سپردن فرزند خود به سیمین، او را به آرزویش می‌رساند و سمانه بر حسب اتفاق با بابک، برادر سیمین آشنا می‌شود و رابطه‌ای عاطفی بین آنها شکل می‌گیرد. وقتی این داستان‌ها کنار یکدیگر و در یک مجموعه قرار می‌گیرند، مثل تکه‌های پازل مکمل یکدیگر هستند و احساسی مثل چند پاره بودن و از هم گسیختگی را به مخاطب منتقل نمی‌کنند.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
ژانر : اجتماعی ، خانوادگی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 19 آذر 1394 ۱۹:٠۱
مدت: 1 ساعت و 18 دقیقه
درباره " غریبه ها "

رضا و سارا زن و شوهری هستند که به دلیل مشکلات زندگی قصد جدایی دارند و برای تکمیل مدارک راهی مشهد می شوند. در طی این سفر مسافرانی به طور ناخواسته با آن ها همراه می شوند...
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
غریبه ها پنجشنبه 19 آذر - ساعت 19:00

 نویسنده و کارگردان: یزدان فتوحی

در خلاصه داستان آمده است : رضا و سارا زن و شوهری هستند که به دلیل مشکلات زندگی قصد جدایی دارند، برای تکمیل مدارک راهی مشهد می شوند. در طی این سفر مسافرانی به طور ناخواسته با آن ها همراه می شوند...

در این تله فیلم بازیگرانی چون جمشید مشایخی کیهان ملکی، شبنم قلی خانی، گلاره عباسی، الیزابت امینی، کوروش معصومی و صدف احمدی نقش آفرینی کرده اند .

این فیلم محصول 1389 شبکه سه سیماست .

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد