رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

درباره برنامه تلویزیونی به خانه بر می گردیم

به خانه بر می گردیم

آشپزخانه (به خانه برمی گردیم )

    ژانر : آشپزی
    دسته بندی : اجتماعی
    زبان : فارسی
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
داستان ازدواج سنتی و عاشقانه صبا راد، مجری محبوب به خانه برمیگردیم! +عکس

صبا راد مجری خوش بیان و مسلط ،فعالیتش را از شبکه گیلان شروع کرده و با اجرای برنامه به خانه بر می‌گردیم مخاطبان بسیاری را به تماشای این برنامه در تلویزیون دعوت کرده است.

داستان ازدواج سنتی و عاشقانه صبا راد و همسرش! +عکس

این گفتگو پیرامون ازدواج صبا راد مجری مشهور و محبوب تلویزیون با مرتضی علی آبادی مدیر مجموعه تنیس استقلال صورت گرفته است.

به عشق بعد از ازدواج معتقدید یا قبل از آن؟
 صبا راد: این روز‌ها بسیاری از افراد فکر می‌کنند، بهترین راه برای ازدواج، آشنایی پیش از ازدواج است، چرا که بر این باورند عشق قبل از ازدواج ضامن دوام زندگی مشترکشان است. در صورتی که عشقی که بعد از ازدواج به وجود می‌آید، به مراتب پایدار‌تر از عشق قبل از ازدواج است، چون شما هر چقدر هم که پیش از ازدواج با فردی آشنا باشید، اما تا با او زیر یک سقف نروید، به شناخت واقعی دست پیدا نیم کنید و عشق و شناخت، بعد از اینکه دو نفر زندگی مشترکشان را شروع کردند، توامان با هم به وجود می‌آید و رفته رفته پررنگ‌تر می‌شود.

مرتضی علی آبادی: کاملاً با نظر صبا موافق هستم. من قبل از اینکه تصمیم به ازدواج بگیرم همیشه به این موضوع معتقد بودم و به همین خاطر هیچ وقت تصویری برای ازدواج به گونه‌ای دیگر و به شکل آشنایی پیش از ازدواج نداشتم، دوست داشتم همه چیز درست و بر طبق اصول تعریف شده سنت‌هایمان پیش برود.
 

داستان ازدواج سنتی و عاشقانه صبا راد و همسرش! +عکس

ملاکتان برای ازدواج چه بود؟
 مرتضی علی آبادی: یکی از نکاتی که همواره برای من به عنوان ملاک انتخاب همسر قرار داشت، ایمان و اعتقادات فرد مقابل و پاکدامنی و حجب او بود و اینکه به اصول و قواعد خانه و خانواده پایبند باشد و برای آن احترام قائل باشد، خوشبختانه صبا تمام این خصوصیات را داشت، ضمن اینکه هنرمند توانایی بود در آن مقطع که به عنوان مخاطب برنامه‌های او را دنبال می‌کردم، همیشه حجب و نوع بیان هنرمندانه او در اجرا برای من جالب بود، بدون اینکه تصوری نسبت به آینده مشترک داشته باشم و حال خیلی خوشحالم که این اتفاق برای هر دوی ما افتاده است.

 صبا راد: همیشه دوست داشتم با کسی ازدواج کنم که به لحاظ عقاید و نوع نگاه به من نزدیک باشد و در زندگی‌اش از دروغ پرهیز کند و صادق باشد. در سه جلسه‌ای که پیش از ازدواج برای آشنایی داشتیم، متوجه شدم، مرتضی هم دقیقاً مانند من فکر می‌کند و برای او هم مثل من، صداقت در زندگی مشترک اهمیت زیادی دارد، ما با این پیش شرط با یکدیگر صحبت کردیم، که هرگز به هم دروغ نگوییم و نسبت به یکدیگر صادق باشیم، حتی اگر این صداقت ما را در مقطعی ناراحت کند، خوشبختانه تا اینجای کار که هر دو به این شرط پایبند بودیم.
 

به سبک سنتی ازدواج کردید؟
 صبا راد: شاید برای بعضی‌ها عجیب و حتی غیر قابل باور به نظر برسد اما من و همسرم کاملاً به شکل سنتی با یکدیگر آشنا شدیم ما از طریق یکی از دوستانم، به هم معرفی شدیم و در مدت زمان کوتاهی با یکدیگر در مورد دیدگاه‌هایمان، پیرامون ازدواج صحبت کردیم متوجه شدیم که به لحاظ ذهنی به هم شباهت داریم به همین خاطر خیلی زود پای سفره عقد نشستیم.مرتضی علی آبادی: زمان بین آشنایی و دوره عقد ما به ک‌تر از یک ماه رسید، اما در طول همین مدت کوتاه، ما به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کردیم و متوجه شدیم تفاهم در کلیات می‌تواند به ما کمک کند تا در جزئیات هم به هم نزدیک شویم.

داستان ازدواج سنتی و عاشقانه صبا راد و همسرش! +عکس

استرس مراسم خواستگاری بیشتر است یا اجرای زنده؟
 صبا راد: نمی‌توانم بگویم در مراسم خواستگاریمان استرس نداشتم. چون استرسم در این مراسم از اجرای برنامه زنده تلویزیونی هم بیشتر بود. بخشی از این استرس به این خاطر بود که مراسم و خواستگاری و به دنبال آن عقد ما خیلی سریع رخ داد و من تا به خودم آمدم دیدم بله را گفته‌ام… خلاصه خانواده مرتضی که برخلاف ما بسیار پرجمعیت هستند یک رسم جالب دارند و اینکه هر کدام از اعضای خانواده‌اش که به مراسم ما آمد دسته گلی به دست می‌گیرد و این موضوع باعث شد که خانه ما در عرض چند دقیقه به گلخانه بدل شود، که این رسم برای من بسیار شیرین و ارزشمند و جالب بود.
 

 مادرتان اجرای همسرتان را در سیما دیده بودند؟
 مرتضی علی آبادی: رویکرد برنامه‌هایی که معمولاً صبا اجرای آن را برعهده دارد به گونه‌ای است که خانم‌ها بیشتر مخاطب آن هستند. به همین خاطر مادرم با علاقه خاصی برنامه ایشان را دنبال می‌کرد و نکته جالب اینجاست که علاقه خاصی به سبک اجرای ایشان داشتند و معتقد بودند ایشان خیلی عالی اجرا می‌کند، در آن مقطع من تنها به عنوان یک مجری و هنرمند نسبت به ایشان شناخت داشتم و احترام زیادی هم برایشان قائل بودم، اصلاً فکر نمی‌کردم یک روز، دست تقدیر ما را کنار سفره عقد بنشاند.

مجله زندگی مثبت
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

مجری «به خانه برمی‌گردیم» به آنفلوانزا مبتلا شد (+عکس)
به گزارش میزان، بهروز تشکر مجری سابق برنامه «تهران 20» و مجری کنونی برنامه «به خانه برمی‌گردیم» با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد:

امروز چهارمین روز مبارزه من با ویروس آنفلو آنزا در یکی از بیمارستانهای تهران همچنان مهمان پزشکان معالج و پرستاران هستم و در ایزوله کامل و مراقبتهای ویژه

از لطف دوستان و همکاران عزیز که تلفنی جویای حالم بودند و هستند بسیار سپاسگذارم و فعلا ملاقات ممنوع
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^
امیرشاهی:«به خانه برمی‌گردیم» را بزرگش کردم
ژیلا امیرشاهی پس از 16 سال همکاری با «به خانه برمی‌گردیم» درباره این برنامه اظهار کرد: ته احساسم درباره «به خانه برمی‌گردیم» این است که برایم مثل بچه‌ای است که بزرگش کردم، خیلی دوستش دارم و روی آن تعصب دارم.

به گزارش فرهنگ نیوز، امیرشاهی با اشاره به اینکه از سال 76 به شکل رسمی وارد صدا و سیما شده و کار را در رادیو آغاز کرده است‌، می‌گوید: تصور می‌کنم اجرای برنامه‌های خانواده را از رادیو شروع کردم. از برنامه «خانه و خانواده» رادیو که مدت‌ها با آقای شجاعی‌مهر و مدت‌ها هم با آقای اکبری که گوینده برنامه بودند این برنامه را اجرا کردیم. پس از آن همزمان با رفتن خانم بیدمشکی از ایران، دوره‌ای که اگر اشتباه نکنم آقای پورمحمدی (معاون سیما) تهیه‌کننده‌ی برنامه سیمای خانواده یا مدیر گروه اجتماعی بودند، من و آقای شجاعی مهر این برنامه را اجرا می‌کردیم. اما پس از آن به دلایلی از سیمای خانواده بیرون آمدم و به‌ برنامه «به خانه برمی‌گردیم» دعوت شدم.

این مجری گفت: این مطالب را عنوان کردم که مقایسه‌ای بین برنامه‌های رادیو و سیمای خانواده داشته باشم.

امیرشاهی درباره‌ی برنامه 16 ساله‌ «به خانه برمی‌گردیم» یادآور شد: این برنامه 16 سال پیش توسط آقای یمینی، تهیه‌کننده آغاز شد و ایشان روی این برنامه تعصب و فکر زیادی داشتند و تصورشان این بود که «به خانه برمی‌گردیم» باید مثل یک دایره‌المعارف کار کند. به همین دلیل مهمانان مختلف از ژانرهای مختلف دعوت می‌شدند و مطالب آن معوق نگه داشته می‌شد برای اینکه بیننده همین‌طور منتظر بماند و روز بعد دنباله مطالب را بگیرد. علاوه بر این تهیه‌کننده اصرار داشت که فضای برنامه، خانوادگی باشد در این زمینه مجریان هم افراد از راه رسیده‌ای نبودند؛ مجریانی بودند که تجربه داشتند.

او سپس با بیان خاطره‌ای از سال‌های شروع برنامه «به خانه برمی‌گردیم» یادآور شد: ما آن موقع‌ها ملزوم بودیم که حتما گوشی داشته باشیم و تهیه‌کننده مطمئنا حالات روحی ما را احساس می‌کرد و از گوشی طوری با ما صحبت می‌کرد که لبخند روی لبانمان بیاید و یا اگر سوال کم می‌آوردیم ما را برای سوال راهنمایی می‌کرد و به طور کلی در برنامه بود و فرد بی‌تفاوتی نبود.

این مجری قدیمی تلویزیون یکی از عوامل موفقیت یک برنامه‌ی روتین خانوادگی 16 ساله را به شخص تهیه‌کننده نسبت داد و عنوان کرد: کلید خوردن این برنامه از طریق ایشان‌، یکی از دلایل موفقیت این برنامه است.

او همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود به الگو قرار دادن برنامه «به خانه برمی‌گردیم» در شبکه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شبکه‌هایی همچون جام جم و همچنین شبکه سه از این برنامه الگوبرداری کرده‌اند.

او سپس یادآور شد که همگام با برنامه «به خانه برمی‌گردیم»، برنامه «سیمای خانواده» هم سال‌ها پیش با اجرای هرمز شجاعی‌مهر طرفداران زیادی داشت.

امیرشاهی درباره‌ی تفاوت «سیمای خانواده» با برنامه «به خانه برمی‌گردیم» و اینکه آیا از همان بدو کلید خوردنشان با یکدیگر رقابت داشتند،‌ گفت: تفاوت «به خانه برمی‌گردیم» با سیمای خانواده در این است که آن موقع سیمای خانواده در سکون بود اما «به خانه برمی‌گردیم» تحرک زیاد و فضای خودمانی داشت که آن را به بیننده انتقال می‌داد و همه اینها دلایل موفقیت یک برنامه می‌تواند باشد.

این مجری تلویزیون از علاقه‌اش به شبکه چهار و برنامه‌های علمی نیز گفت و توضیح داد: چند سالی که در ایران نبودم، وقتی برگشتم ذهنیتم این بود که به شبکه چهار منتقل شوم به دلیل اینکه با برنامه‌های شبکه چهار خیلی راحت هستم و با توجه به اینکه ساختار و شخصیتم هم جدی است دوست داشتم به این شبکه بروم اما مدیران موافقت نکردند و در «به خانه برمی‌گردیم» ماندم.

امیرشاهی همچنین با اشاره به اینکه به حکم یک خانه، به برنامه‌ی «به خانه برمی‌گردیم» نگاه نمی‌کند، یادآور شد: من به حکم یک محیط کار به این برنامه نگاه می‌کنم که بعضی وقت‌ها خاطرات خیلی خوبی از گذشته‌ی این برنامه دارم و بعضی اوقات با گروه‌های خیلی خوبی همکار شدم و شاید هم گاهی اوقات مشکلاتی در کار بوده است که طبیعی است. مثل مشکلات ریز و درشت زندگی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم. اما به طور کلی سعی می‌کنم با خاطرات خوبی که از گذشته‌ی این برنامه دارم همان احساس را داشته باشم.

این مجری تلویزیون همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر از سوی شبکه چهار پیشنهاد همکاری به وی شود می‌پذیرد؟ گفت: فضای شبکه چهار را به واسطه علمی بودنش دوست داشتم اما پیش نیامد و در حال حاضر در شبکه سلامت مباحث روانشناسی و مباحث در ارتباط با تغذیه را اجرا می‌کنم و هر دوی این مباحث شوق مصاحبه با پزشکان که همیشه در وجودم هست را راضی می‌کند. اما جایم در «به خانه بر می‌گردیم» خوب است.
 

وی سپس به سال‌های ورودش به تلویزیون اشاره کرد و گفت: از سال 76 در رادیو به طور رسمی کارم را شروع کردم. ابتدا نریتور بودم اما ورودم به تلویزیون با برنامه‌ای به نام صدا در سیما بود که به معرفی برنامه‌های رادیویی و پشت صحنه آنها می‌پرداخت. به خاطر اجرای آن برنامه کاندیدای بهترین مجری زن در هفته نامه سینما شدم و همین تشویقم کرد برای اینکه کارم را ادامه دهم.

امیرشاهی در پایان گفت‌وگوی خود درباره اجرای حرفه‌ای و حضور مجریان جدید به تلویزیون توصیه‌هایی را داشت و گفت: جوانانی که در حوزه اجرا کار را شروع می‌کنند حتما مطالعاتشان را بالا ببرند و فقط تکیه به ظاهرشان نکنند. هر چند که تلویزیون یک ظاهر آراسته، چهره خوب‌ و قابل پذیرش از طرف مردم می‌خواهد ولی ظاهر بسیار عادی می‌شود و آن چیزی که می‌ماند فهم و دانش و درک در برنامه‌های مختلف تلویزیون است که امیدوارم مجریان جدید با این درک کارشان را شروع کنند.
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^

خانواده سالم در برنامه به خانه بر می گردیم
تهیه کننده برنامه به خانه بر می گردیم گفت: این برنامه در سال جدید با رویکرد تبیین خانواده سالم برای مخاطبان روی آنتن می رود.
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی شبکه تهران ، سید محمد سید رضی تهیه کننده برنامه زنده به خانه بر می گردیم در این باره توضیح داد: تلاش می کنیم در این برنامه خانواده محور با رویکرد خانواده سالم از تمامی ابعاد مانند تغذیه ، بهداشت، آموزش مسائل روابط فرزندان با والدین ، مباحث روانشناسی و... را در مباحث کارشناسی برنامه لحاظ کنیم.

بنابر این گزارش ، برنامه زنده " به خانه بر می گردیم " کاری از گروه اجتماعی شبکه تهران است که  فروردین سال 77 بر روی آنتن رفته است. در این برنامه موضوعات و محورهای مرتبط با خانه وخانواده در زمینه های مختلف مانند روانشناسی خانواده - همسرداری - کودکیاری - تربیت فرزندان - آموزش نکات مختلف  خانه داری و آشپزی - مسائل بهداشتی و پزشکی - موضوعات حقوقی خانواده - آشنایی و آموزش هنرهای مختلف خانگی برای خودکفایی و دهها موضوع متنوع دیگر مورد بررسی قرار می گیرد.

تهیه کنندگان برنامه به خانه برمی گردیم سید محمد سید رضی  و مهدی هاشمی  هستند که یک هفته در میان برنامه به روی آنتن می فرستند.

به خانه برمیگردیم هر روزساعت 17 به جزء جمعه ها از شبکه تهران پخش می شود. 
^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^-^


لینک ها :

Great Orod Quotes

Dalai Lama Quotes

Steve Jobs Quotes

نقد سریال متشکرم ساخته لی جائه دانگ

نقد فیلم خانه دریایی ساخته یوجی یامادا
نقد فیلم روزهای پایانی در مریخ ساخته رویری رابینسون
فیلم به خاطر روزانا ساخته پائول ویلند
فیلم گذر ساخته یاسر طالبی
نقد فیلم شماره 17 ساخته آلفرد هیچکاک
فیلم راننده بدلکار ساخته نیکولاس ویندینگ رفن
فیلم اسپانگلیش ساخته جیمز ال بروکس
نقد فیلم دور دنیا در هشتاد روز ساخته مایکل اندرسون
فیلم کاراگاه خصوصی ساخته دی مین پارک
فیلم دونالئون ساخته سیگی روتموند

فیلم سخنرانی حکیم ارد بزرگ - نماشا

نقد فیلم چهره درون ساخته تام مک لوکین از رها ماهرو

نقد سریال آقا و خانم سنگی ساخته شاهد احمدلو




تعدا قسمت های در برابر آینده . فیلم . گری سریال دربرابراژنده . اخر فیلم پس کوچه شمرون . بازیگران فیلم باغبان . دانلود مجموعه در محاصره . نقد و بررسی فیلم پس کوچه پس کوچه های شمرون . برنامه نقاشی شبکه آموزش . حرفهای پریوش نظریه در فیلم سپیده برای دخترش . شانسیا دیویس ویلیامز بازیگر سریال در برابر اینده . ویکی پدیایدفیلم هنوز نرسیویم . سایت برنامه نیایش . معرفی بازیگران شمشیر اژدها . علی رها توتیا . تعداد قسمت های سریال دربرابر اینده . مسافران . موضوع فیلم پذیرایی ساده . بازیگران تعقیب کوبنده . قصه فیلم نگار . فیلم داوطلب مرگ . مجموعه در برابر آینده . فیلم نگار . اتشفشان دانته . سریال در برابر آینده . نقد فیلم پذیرایی ساده . فیلم شمال و جنوب . بازیگران فیلم فرانک ریوا . فیلم نگار رامبد جوان . دانلود فیلم ایرانی ابی مه الود . نحوه ساخت ویتامین خ . فیلم هندی خدمتگزار شهر . بازیگران فیلم مسیر نو . پایان فیلم خبر خاصی نیست خلاصه . فیلم اتشفشان دانته . عیلم طعم گیلاس . فیلم افسانه های اسپایرویک . در برابر آینده . گری هاپسون . دانلود فیلم هواپیمای محکومین . فیلم افسانه های اسپایدرویک . دیوانه از قفس پرید . فیلم آتشفشان دانته . نقد سریال در برابر آینده . داستان فیلم خبر خاصی نیست . برنامه خانه زیبای من . خلاصه داستان سریع و خشن 7



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد