رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد سریال متشکرم ساخته لی جائه دانگ

متشکرم
Thank You

کره جنوبی 2007



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به مجموعه متشکرم به کارگردانی لی جائه دانگ برای ما بنویسید و بفرستید.



متشکرم
گونه     درام رمانتیک
بازیگران     جانگ هیوک
گونگ هیو جین
سئو شین آئه
کشور سازنده     کره جنوبی
تعداد قسمت‌ها     ۱۶
تولید
مدت     ۴۵ دقیقه
پخش کننده
شبکه اصلی     ام‌بی‌سی

متشکرم با نام اصلی «ما آنجا بودیم» (به کره‌ای: 고맙습니다) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره‌ای است که در سال ۱۳۸۷ به روی آنتن شبکه تهران صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران رفت.

«متشکرم» که در ژانر درام - رمانتیک تولید شده، سال ۲۰۰۷ در ۱۶ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای از شبکهٔ ام‌بی‌سی کره جنوبی پخش شد.

داستان

داستان دربارهٔ پزشک چیره‌دست ولی خودپسند و گرانسری است به نام «مین‌کی‌سو» با بازی «جانگ‌هیوک». این پزشک در بیمارستانی کار می‌کند، او به هیچکس اهمیت نمی‌دهد و تنها کسی که در نگاهش ارزشمند شمرده می‌شود، نامزد درگذشته‌اش «چاجی‌مین» است. «چاجی‌مین» پیش از مرگش از دکتر مین‌کی‌سو می‌خواهد که به خانوادهٔ دختری به نام «لی‌بوم» که در پی تزریق خون آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که «لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت‌اندیش است. آشنایی دکتر مین‌کی‌سو با این مادر و دختر دگرگونی‌های بزرگی را در زندگی او به دنبال می‌آورد...

بازیگران

 جانگ هیوک در نقش مین گى سو
 گونگ هیو جین در نقش لى یانگ شین
 سو شین ا در نقش لى بوم,دختر یانگ شین
 چویى کانگ هى در نقش چا جى مین,نامزد گى سو
 شین سونگ رک در نقش چویى سوک هیون
 شین گو در نقش آقاى لى/لى بیون گوک,پدربزرگ یانگ شین
 کانگ بو جا در نقش کانگ گوک جا,مادر سوک هیون
 ریو سیونگ سو در نقش اوه جانگ سوک

صداپیشگان

سال ۱۳۸۷ متشکرم به سرپرستی افشین ذی‌نوری به پارسی دوبله شد. نام دوبلُرها و بازیگران این سریال:
دوبلر     نقش     بازیگر
افشین ذی‌نوری     مین‌گوی‌سو     جانگ‌هیوک
فریبا رمضان‌پور     یونگ‌شین     گونگ هیو-جین
مهوش افشاری     پوم     سئو شین آئه
کسری کیانی     سوکه     شین‌سونگ‎روک
زویا خلیل‌آذر     مادر سوکه     کانگ‌بوجا
شهرزاد ثابتی     سوران     جو می ریونگ
پرویز ربیعی     پارک
جواد پزشکیان     آقای لی (پدر بزرگ)
رزیتا یاراحمدی     جی‌مین
مهسا شرافت     یونگ‌جو
شراره حضرتی     مادر دکتر مین‌گوی‌سو
افسانه آریابقا     یون‌هی
حسین خداداد بیکی     جونگ‌سو     ریو سئونگ سو
جواد بازاریان     پدر مدکتر مین‌گوی‌سو
ابراهیم شفیعی     دوسوب
مینا شجاع     مادر دوسوب
سیمین صارمی     بچه
آرزو روشناس     مادر پورام
نازنین یاری     پرستار
حسین سرآبادانی     دوست دکتر مین‌گوی‌سو
کامبیز شکوفنده     یونگ‌او
محمد یاراحمدی     پیرمرد + بازنویس
حسن کاخی     مرد
عادل کریمی     مرد
<><><><><><><><><><><><><><><><>
 تلخ و شیرین سریال کره ای «متشکرم»
سریال «متشکرم» که هم اکنون از شبکه تهران پخش می شود توانست سال 2007 جایزه عفو بین‌الملل را از آن خود کند.
تصویر تلخ و شیرین سریال کره ای «متشکرم»

کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر نشان دادند در سریال سازی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. اگر چه تولیدات تاریخی آنها بیشتر از دیگر تولیدات تلویزیونی این کشور در دنیا شناخته شده است اما مجموعه‌های خانوادگی نیز تولید کرده‌اند که به اندازه همان سریال‌های پرهزینه تاریخی‌شان پربیننده و پرمخاطب است. سریال متشکرم محصول 2007 شبکه MBC کره جنوبی که هم‌اکنون شاهد بازپخش آن از شبکه تهران هستیم نمونه‌ای از مجموعه‌های خانوادگی کره‌ای در سال‌های اخیر است.

محور اصلی این سریال آلودگی به ویروس HIV است؛ موضوعی جسورانه که در کره جنوبی کمتر در سینما و تلویزیون تا آن زمان از آن سخن به میان می‌آمد. یکی از ویژگی‌های مثبت سریال این است که گرچه در مورد بیماری و مرگ است اما با فضای امید و معجزه توام شده است و بیننده را با فضایی متفاوت روبه‌رو می‌کند. داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام «مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش او را بازی می‌کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می‌آید نامزد مرده‌اش چاجی‌مین است. «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواهد که به خانواده دختری به نام «لی‌بوم» که بر اثر تزریق خون‌آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که «لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت‌اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شود.

جنگ هیوک بازیگر نقش اصلی سریال که به گفته خودش برای بازی در این نقش از فیلم کریسمس در آگوست محصول 1998 الهام گرفته، در یک کنفرانس خبری گفت: من در این سریال نقش مردی را بازی می‌کنم که با عشق و محبت دگرگون می‌شود... گرچه سریال به مورد بیماری ایدز پرداخته اما در عین حال داستان امید، معجزه و عشق است و همین موضوع انگیزه خوبی را برای بازی در سریال برایم ایجاد کرد.

این بازیگر بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش درآمد، اما چندی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت دارد، گر چه نقش او در درام خانوادگی متشکرم گاه به کمدی نیز نزدیک می‌شود.

جنگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گوید: من در این سریال نقش مرد ازخودراضی و مغروری را بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به شهری بسیار دور از زادگاهش پناه می‌برد و در آنجا دوباره به زندگی امیدوار می‌شود. اکنون از این‌که ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام.

این بازیگر کره‌ای که متولد1976 است سابقه همکاری با گانگ هیو جین بازیگر نقش اول زن سریال (بازیگر نقش لی یانگ شین) را در فیلم آتشفشان بلند محصول 2001 را داشت. ضمن این‌که سریال متشکرم دومین همکاری او با لی کیونگ هی نویسنده سریال پس از سریال داستانی «سانگ دو! بریم مدرسه» محصول 2003 به شمار می‌آید. لی‌کیونگ‌هی فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته است که ساختار اولیه داستان را سه سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر هشت ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟
http://parsmeshop.com/images/products/pic1/1699.jpg
او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواس شهرت داشته، در نهایت نیز تصمیم گرفته داستان این بیمار را ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.

لی‌کیونگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ای است که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت دارد. از جمله کارهای او می‌توان به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌ است.

کارگردان سریال لی جائه دانگ برای تصویر برداری سریال و به تصویر کشیدن جزیره آبی Blue Island که مکانی تخیلی و محل وقوع اتفاقات داستان است حساسیت زیادی داشت و جستجوی زیادی انجام داد. او سرانجام منطقه‌ای را در سواحل شرقی کره جنوبی در استان جولا انتخاب کرد. او پس از انتخاب خانه دو شخصیت اصلی داستان شین و بوم با اجازه ساکنان منطقه تغییراتی را در آنها برای فیلمبرداری اعمال کرد.

سریال متشکرم با استقبال زیادی در کره جنوبی در هنگام پخش مواجه شد. این سریال 16 قسمتی به خصوص از نیمه دوم به بعد در فهرست ده سریال پربیننده هفته در کره جنوبی قرار گرفت.

پرداختن به موضوع مبتلایان به ایدز ایده‌ای جسورانه بود که نویسنده و کارگردان سریال از ابتدا آن را می‌دانستند و به سختی‌ها و موانع آن واقف بودند. اما فیلمنامه و داستان‌پردازی خوب موجب شد حساسیت‌ها در مورد آن کاسته شود و نقش آموزشی و البته هشدار دهنده آن پررنگ‌تر شود. همین موضوع نیز باعث شد در سال 2007، دهمین جایزه ویژه رسانه‌ای عفو بین‌الملل به سریال کره‌ای متشکرم تعلق بگیرد. در سایت رسمی عفو بین‌الملل علت اهدای جایزه به سریال متشکرم، پرداخت آن به موضوعی عنوان شد که تا آن زمان هیچ سریال تلویزیونی به آن توجهی نکرده بود. ضمن این‌که تلاش سازندگان سریال برای ترغیب افراد جامعه برای احترام و تعامل با مبتلایان به ویروس HIV و دیگر افراد محروم از مزایای اجتماعی مورد تجلیل قرار گرفته است.

علاوه بر این جایزه مهم رسانه‌ای این سریال چند جایزه دیگر از جمله چند جایزه معتبر از مجموع جوایز MBC کره در سال 2007 و جایزه بهترین فیلمنامه از مجموع جوایز هنری بایک سانگ کره جنوبی را در سال 2008 از آن خود کرد.

سال گذشته یک شبکه تلویزیونی در چین اقدام به بازسازی این سریال کره‌ای کرد. این سریال که خوشحالی فرشته نام دارد در سال 2013 در این کشور به نمایش درآمد. دو بازیگر معروف مینگ دا و سسیلیا لو نقش‌های اصلی نسخه چینی سریال متشکرم را بازی کرده‌اند.

لادن بهبودی‌
<><><><><><><><><><><><><><><><>

دانلود سریال کره ای متشکرم Thank You 2007

ژانر: کمدی | عاشقانه | ملودارم
تعداد قسمت: 16
شبکه پخش: MBC
سال پخش: 2007
بازیگران : Jang Hyuk , Gong Hyo Jin
خلاصه داستان: داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام« مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش آن را بازی می کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می آید نامزد مرده اش چاجی مین است. «چا جی مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می خواهد که به خانواده دختری به نام «لی بوم» که بر اثر تزریق خون آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که« لی یانگ شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می شود.

<><><><><><><><><><><><><><><><>
نگاهی به سریال متشکرم
صحنه ای از سریال متشکرم
یک داستان عاشقانه برای بزرگسالان

چندی است که سریالی با نام «متشکرم» از شبکه تهران پخش می‌شود که از یک سو به‌دلیل عنوان جالبش و از سوی دیگر به خاطر موضوع خانوادگی‌ای که دارد، مخاطبان بسیاری را پای تلویزیون نشانده

به‌طوری که تکرار این سریال برخلاف سریال‌های دیگر در دو روز هفته یعنی روزهای شنبه و چهارشنبه پخش می‌شود. به‌نظر می‌رسد، این حرکت شبکه تهران در ادامه پخش سریال‌های هر شب یا یک شب در میان باشد، چون «متشکرم» در حقیقت یک بار دو شنبه پخش می‌شود. به ویژه آنکه مدتی است علاقه‌مندان سریال‌های آسیای شرقی بیشتر شده و شاید بتوان گفت که به نوعی این سریال‌ها بهترین گزینه برای پخش در سیمای جمهوری اسلامی ایران است چرا که به‌نظر می‌رسد این سریال‌ها در زمان پخش کمتر نیاز به حذف و اضافه داشته باشند یا حداقل حساسیت در مورد لباس بازیگران کمتر است. به عنوان نمونه از این سریال‌ها می‌توان به «امپراتور دریا»، «تاجر پوسان» و «افسانه جومونگ» اشاره کرد که با توجه به ویژگی مجاورت و نزدیکی به ایران، در جلب توجه مخاطبان بسیار موفق بوده‌اند.

سریال «متشکرم» که در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای با نام اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره ساخته شد پیش از این سال گذشته از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی پخش شده است و به دلیل محبوبیت این سریال در زمان پخش، کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این سریال را خریداری و دوبله کردند. فیلمنامه این سریال را خانم «لی کیانگ هی» نوشته و «جی دانگ» آن را کارگردانی کرده است.

داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام« مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش آن را بازی می‌کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می‌آید نامزد مرده‌اش چاجی‌مین است. «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواهد که به خانواده دختری به نام «لی‌بوم» که بر اثر تزریق خون آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که« لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شود.

سریال «متشکرم» که در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای با نام اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره ساخته شد پیش از این سال گذشته از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی پخش شده است و به دلیل محبوبیت این سریال در زمان پخش، کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این سریال را خریداری و دوبله کردند.

«لی‌کیانگ‌هی» فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته است که ساختار اولیه داستان را 3سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر 8ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟ او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواسی شهرت داشته، در نهایت نیز تصمیم گرفته داستان این بیمار را ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.

لی‌کیانگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ای است که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت دارد. از جمله کارهای او می‌توان به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌اند.

«لی‌کیانگ‌هی» در مقام فیلمنامه‌نویس معتقد است که برای نقش این دکتر هیچ‌کس مناسب‌تر از جنگ هیوک نیست.

این بازیگر بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش در آمد اما چندی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت دارد اگر چه نقش او در درام خانوادگی«متشکرم» گاه به کمدی نیز نزدیک شده است.

جنگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گوید: «من در این سریال نقش مرد از خود راضی و مغروری را بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به کشوری بسیار دور از زادگاهش پناه می‌برد و در آنجا با کمک عشق زن دیگری نسبت به‌خود دوباره به زندگی امیدوار می‌شود. در حال حاضر از اینکه ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام، چون چندی پیش وقتی تمرینات ارتش را می‌دیدم از اینکه دیگر مجبور نیستم در ارتش باشم بسیار خوشحال شدم.»
صحنه ای از سریال متشکرم

وی درباره نقش خود در این سریال می‌افزاید: «در سریال «متشکرم» سعی کردم به نرمی تغییر اخلاق یک پزشک با کمک عشق و مهربانی را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات این سریال در بیمارستان رخ می‌دهد اما در حقیقت این سریال درباره بیماری نیست، بلکه سریالی عاشقانه برای بزرگسالان است.»

جنگ هیوک همچنین می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند یک پزشک باید خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذیرفتن این نقش خیلی تلاش کردم تا بفهمم که آیا یک پزشک باید رفتاری آرام داشته باشد؟ یعنی این ویژگی لازمه کار پزشک است یا او می‌تواند به گونه دیگری باشد؟ به هر حال در جریان سریال معنی احساسات عاشقانه یک پزشک را کشف کردم.»

جنگ هیوک در سال 1976 در شهر پوسان کره جنوبی به دنیا آمد و به‌عنوان بازیگر و خواننده شهرت دارد. او پیش از سریال متشکرم در بیش از 20 فیلم و سریال بازی کرده و جوایز بسیاری را به دست آورده است. هیوک برای بازی در فیلم کمدی توفان زده که سال 2004 پخش شد، در آسیای شرقی محبوب شد. از دیگر کارهای او می‌توان به این موارد اشاره کرد: «لطفا به من انگلیسی یاد بده»، «آتشفشان بلند»، «توالت عمومی» و «رقص اژدها».

«گانگ هیو جین» که در این سریال نقش لی‌یانگ‌شین را بازی می‌کند، سال 1980 در سئول به دنیا آمد و تاکنون بیش از 10 فیلم و سریال بازی کرده است.

بازیگران نقش‌های اصلی این سریال در کره‌جنوبی محبوبیت زیادی دارند و بازی در سریال «متشکرم» نیز برای آنها افتخاراتی را به همراه داشته است. جنگ هیوک برای بازی در سریال «متشکرم» جایزه طلایی بازیگری سریال‌های تلویزیونی را به دست آورد و «گانگ‌هیوجین» نیز به‌عنوان بهترین بازیگر زن این سریال شناخته شده است. او پیش از این در سریال‌های «عشق بدون آرزو»، «سلام معلم من»، «روزهای عالی»، «خانواده عجیب و غریب من» و... بازی کرده است. از فیلم‌های «گانگ هیو جین» نیز می‌توان به «من این را همین شکلی دوست دارم»، «سربازان بهشتی» و «یک روز با پسرم» اشاره کرد.نقش دختر 8 ساله مبتلا به بیماری ایدز را نیز «سئو‌شین‌ای» بازی می‌کند که به خوبی از عهده این نقش برآمده است.

در حقیقت داستان سریال «متشکرم» می‌خواهد شیوه برخورد انسان‌ها با یکدیگر و چگونگی روبه‌رو شدن با مشکلات را در قالب یک درام خانوادگی نشان دهد؛ آدم‌هایی که نه بد مطلقند و نه خوب و بی‌عیب و نقص به‌نظر می‌رسند. این سریال سعی کرده با تکیه بر مفاهیم انسانی و به تصویرکشیدن مشکلات زندگی یک عده نظیر فقدان همسر، رویارویی با بیماری، ارتباط با دیگران و...توجه مخاطب را جلب کند. البته تاکنون تنها چند قسمت اول این سریال از شبکه تهران پخش شده و هنوز اتفاق تکان دهنده‌ای در سریال رخ نداده است و هنوز پدر این دختر 8 ساله وارد ماجرا نشده تا شکل داستان را تغییر دهد!

منبع : همشهری
<><><><><><><><><><><><><><><><>
متشکرم که اسم اصلیش " ما انجا بودیم " به کره ای ( 고맙습니다 ) در 16 قسمت تولید سال 2007 م. در ژانر درام-رمانتیک اثری ست که از شبکه ی ام بی سی پخش شد .
این سریال در سال 1387 به سرپرستی اقای افشین ذی نوری دوبله و پخش گردید .
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

نقدی از سریال متشکرم توسط سایت جام جم :
کره‌ای‌ها در سال‌های اخیر نشان دادند در سریال سازی می‌توانند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. اگر چه تولیدات تاریخی آنها بیشتر از دیگر تولیدات تلویزیونی این کشور در دنیا شناخته شده است اما مجموعه‌های خانوادگی نیز تولید کرده‌اند که به اندازه همان سریال‌های پرهزینه تاریخی‌شان پربیننده و پرمخاطب است. سریال متشکرم محصول ۲۰۰۷ شبکه MBC کره جنوبی که هم‌اکنون شاهد بازپخش آن از شبکه تهران هستیم نمونه‌ای از مجموعه‌های خانوادگی کره‌ای در سال‌های اخیر است.

محور اصلی این سریال آلودگی به ویروس HIV است؛ موضوعی جسورانه که در کره جنوبی کمتر در سینما و تلویزیون تا آن زمان از آن سخن به میان می‌آمد. یکی از ویژگی‌های مثبت سریال این است که گرچه در مورد بیماری و مرگ است اما با فضای امید و معجزه توام شده است و بیننده را با فضایی متفاوت روبه‌رو می‌کند. داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام «مین کی سو» است که «جنگ هیوک» نقش او را بازی می‌کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچ کس اهمیت نمی‌دهد و تنها انسانی که در نظر او مهم و ارزشمند به حساب می‌آید نامزد مرده‌اش چاجی‌مین است. «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواهد که به خانواده دختری به نام «لی‌بوم» که بر اثر تزریق خون‌آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کند. مادر این دختر که «لی‌یانگ‌شین» نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت‌اندیش است. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شود.
جنگ هیوک بازیگر نقش اصلی سریال که به گفته خودش برای بازی در این نقش از فیلم کریسمس در آگوست محصول ۱۹۹۸ الهام گرفته، در یک کنفرانس خبری گفت: من در این سریال نقش مردی را بازی می‌کنم که با عشق و محبت دگرگون می‌شود... گرچه سریال به مورد بیماری ایدز پرداخته اما در عین حال داستان امید، معجزه و عشق است و همین موضوع انگیزه خوبی را برای بازی در سریال برایم ایجاد کرد.
این بازیگر بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش درآمد، اما چندی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت دارد، گر چه نقش او در درام خانوادگی متشکرم گاه به کمدی نیز نزدیک می‌شود.
جنگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گوید: من در این سریال نقش مرد ازخودراضی و مغروری را بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به شهری بسیار دور از زادگاهش پناه می‌برد و در آنجا دوباره به زندگی امیدوار می‌شود. اکنون از این‌که ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام.
این بازیگر کره‌ای که متولد۱۹۷۶ است سابقه همکاری با گانگ هیو جین بازیگر نقش اول زن سریال (بازیگر نقش لی یانگ شین) را در فیلم آتشفشان بلند محصول ۲۰۰۱ را داشت. ضمن این‌که سریال متشکرم دومین همکاری او با لی کیونگ هی نویسنده سریال پس از سریال داستانی «سانگ دو! بریم مدرسه» محصول ۲۰۰۳ به شمار می‌آید. لی‌کیونگ‌هی فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته است که ساختار اولیه داستان را سه سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر هشت ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟
او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواس شهرت داشته، در نهایت نیز تصمیم گرفته داستان این بیمار را ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.
لی‌کیونگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ای است که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت دارد. از جمله کارهای او می‌توان به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌ است.
کارگردان سریال لی جائه دانگ برای تصویر برداری سریال و به تصویر کشیدن جزیره آبی Blue Island که مکانی تخیلی و محل وقوع اتفاقات داستان است حساسیت زیادی داشت و جستجوی زیادی انجام داد. او سرانجام منطقه‌ای را در سواحل شرقی کره جنوبی در استان جولا انتخاب کرد. او پس از انتخاب خانه دو شخصیت اصلی داستان شین و بوم با اجازه ساکنان منطقه تغییراتی را در آنها برای فیلمبرداری اعمال کرد.
سریال متشکرم با استقبال زیادی در کره جنوبی در هنگام پخش مواجه شد. این سریال ۱۶ قسمتی به خصوص از نیمه دوم به بعد در فهرست ده سریال پربیننده هفته در کره جنوبی قرار گرفت.
پرداختن به موضوع مبتلایان به ایدز ایده‌ای جسورانه بود که نویسنده و کارگردان سریال از ابتدا آن را می‌دانستند و به سختی‌ها و موانع آن واقف بودند. اما فیلمنامه و داستان‌پردازی خوب موجب شد حساسیت‌ها در مورد آن کاسته شود و نقش آموزشی و البته هشدار دهنده آن پررنگ‌تر شود. همین موضوع نیز باعث شد در سال ۲۰۰۷، دهمین جایزه ویژه رسانه‌ای عفو بین‌الملل به سریال کره‌ای متشکرم تعلق بگیرد. در سایت رسمی عفو بین‌الملل علت اهدای جایزه به سریال متشکرم، پرداخت آن به موضوعی عنوان شد که تا آن زمان هیچ سریال تلویزیونی به آن توجهی نکرده بود. ضمن این‌که تلاش سازندگان سریال برای ترغیب افراد جامعه برای احترام و تعامل با مبتلایان به ویروس HIV و دیگر افراد محروم از مزایای اجتماعی مورد تجلیل قرار گرفته است.
علاوه بر این جایزه مهم رسانه‌ای این سریال چند جایزه دیگر از جمله چند جایزه معتبر از مجموع جوایز MBC کره در سال ۲۰۰۷ و جایزه بهترین فیلمنامه از مجموع جوایز هنری بایک سانگ کره جنوبی را در سال ۲۰۰۸ از آن خود کرد.
سال گذشته یک شبکه تلویزیونی در چین اقدام به بازسازی این سریال کره‌ای کرد. این سریال که خوشحالی فرشته نام دارد در سال ۲۰۱۳ در این کشور به نمایش درآمد. دو بازیگر معروف مینگ دا و سسیلیا لو نقش‌های اصلی نسخه چینی سریال متشکرم را بازی کرده‌اند.

همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

این مجموعه در 16 قسمت 45 دقیقه ای ساخته شد .
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1
همه چیز درباره ی سریال " متشکرم " 1

نقدی دیگر از این سریال با عنوان " یک عاشقانه ی کره ای دیگر ! " توسط وبسایت فیلم نگاه :
مجموعه تلویزیونی «متشکرم» در 16قسمت 45دقیقه ای و با نام اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره جنوبی ساخته شد. ابتدا از شبکه MBC پخش شد که به دلیل استقبال بسیار زیادی که از آن صورت گرفت و همینطور محبوبیت آن در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا، کشورهای انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن هم این مجموعه را خریداری کرده و در سطح وسیعی پخش نمودند.فیلمنامه این مجموعه را فیلمنامه نویس زن کره ای لی کیانگ-هی نوشته و جی دانگ هم کارگردانی آن را بر عهده دارد. داستان آن درباره دکتری باتجربه و ماهر اما مغرور و خودرای به اسم مین کی-سو است که جنگ هیوک نقش او را بازی می کند. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار است و به هیچکس اهمیتی نمی دهد و دایم غرق در خاطراتش با نامزد مرده اش چاجی مین است. چاجی مین پیش از مرگش از دکتر خواسته است که به خانواده دختری به اسم لی بوم که بر اثر تزریق خون آلوده به ایدز دچار شده، سر زده و به آنها کمک کند. مادر این دختر که لی یانگ-شین نام دارد بسیار امیدوار، سرزنده، بشاش و مثبت اندیش است. آشنایی دکتر با این خانواده کوچک باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می شود که این مجموعه تلویزیونی به آنها می پردازد.


لی کیانگ-هی (فیلمنامه نویس) می گوید: "ساختار اولیه داستان را 3سال در ذهن داشتم و همیشه به این فکر می کردم که یک دختر 8ساله که بیماری مهلک ایدز مبتلاست چه حال و احوالی دارد؟". او که همیشه به عنوان یک فیلمنامه نویس سختگیر و وسواسی شهرت داشته، در نهایت تصمیم گرفته تا داستان این بیمار مبتلا به ایدز را با شخصیت پردازی یک دکتر به تصویر بکشد.

لی کیانگ-هی از جمله فیلمنامه نویس های کره ای ست که در نگارش داستانهای عاشقانه و ملودرام مهارت و تجربه خاصی دارد.از جمله موفق ترین کارهای او می توان به مجموعه های «متاسفم، دوستت دارم» و «عشق مرگبار» اشاره نمود که هردو با استقبال گرم تماشاگران کره ای روبرو شده اند.

لی کیانگ-هی در مقام فیلمنامه نویس معتقد است که برای نقش این دکتر هیچ کس را مناسب تر و بهتر از از جانگ هیوگ سراغ ندارد. این بازیگر سرشناس کره ای بعد از چند فیلم سریال به خدمت ارتش درآمد اما چندی نگذشت که به دلیل بی انضباطی اخراج شد و دوباره بازیگری را از سر گرفت. او بیشتر به عنوان بازیگر نقش های عاشقانه در مجموعه و فیلمهای ملودرام شهرت دارد، اگرچه نقش او در درام خانوادگی «متشکرم» گاه به کمدی هم نزدیک می شود. جِنگ هیوگ درباره بازی در مجموعه تلویزیونی «متشکرم» می گوید: "من در این سریال نقش مردی مغرور و ازخودراضی را بازی می کنم که با ازدست دادن نامزدش به کشوری بسیار دور از زادگاهش پناه می برد و در آنجا به کمک عشق زن دیگری نسبت به خود دوباره به زندگی امیدوار می شود. در حال حاضر از اینکه ارتش را رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که که با بازیگری به دست آورده ام راضی و خشنودم، چون چندی پیش وقتی تمرینات ارتش را می دیدم از اینکه دیگر مجبور نیستم در ارتش باشم و تمرینات سنگین و طاقت فرسا را انجام دهم بسیار خوشحال شدم".
وی درباره نقش خود در این مجموعه تلویزیونی می افزاید: "در سریال «متشکرم» سعی کردم به آرامی و به تدریج تغییر اخلاق و رفتار یک پزشک با کمک عشق و مهربانی را نشان دهم. البته اغلب اتفاقات این مجموعه در بیمارستان رُخ می دهد اما در حقیقت این مجموعه درباره بیماری نیست، بلکه سریالی عاشقانه برای بزگسالان است".

جانگ هیوک ادامه می دهد: "مردم همیشه فکر می کنند که یک پزشک باید همیشه خونسرد و آرام باشد. من هنگام پذیرفتن این نقش خیلی تلاش کردم تا بفهمم که آیا یک پزشک باید رفتاری آرام داشته باشد یا نه. یعنی این ویژگی لازمه کار هر پزشک است یا او می تواند به گونه دیگری هم خود را نشان دهد؟ به هر حال در جریان بازی در این مجموعه معنی احساسات عاشقانه یک پزشک را کشف کردم".

جانگ هیوک در سال 1976 در شهر پوسان کره جنوبی متولد شد . بیشتر به عنوان بازیگر-خواننده شهرت دارد. او پیش از سریال «متشکرم» در بیش از 20فیلم و سریال بازی کرده و جوایز بسیار زیادی را هم به دست آورده است. هیوک برای بازی در کمدی «توفان زده» که در سال 2004 به اکران درآمد، در آسیای شرقی بسیار محبوب شد. از دیگر فیلمهای او می توان به این موارد اشاره نمود: «لطفا به من انگلیسی یاد بده» ، «آتشفشان مرتفع»، «توالت عمومی» و «رقص اژدها».

گانگ هیو-جین که در این مجموعه نقش لی یانگ-شین را بازه کرده، در سال 1980 در سئول به دنیا آمد، و تا به حال در بیش از 10فیلم و سریال بازی کرده است. بازیگران اصلی سریال «متشکرم» در کره جنوبی و کشورهای همجوار محبوبیت زیادی دارند و بازی در این سریال نیز برای آنها افتخاراتی را به همراه داشته است. جنگ هیوک برای بازی در این سریال جایزه طلایی بازیگری در سریالهای تلویزیونی را به دست آوردو گانگ هیو-جین نیز به عنوان بهترین بازیگر زن شناخته شده است. او پیش از این در مجموعه ها و سریال های «عشق بدون آرزو» ،«سلام معلم من»، «روزهای عالی» و «خانواده عجیب و غریب من» بازی کرده است. از فیلمهای گانگ هیو-جین نیز می توان به «من این را به همین شکل دوست دارم»، «سربازان بهشتی» و «یک روز با پسرم» اشاره کرد. نقش دختر 8ساله مبتلا به ایدز را هم سئو شین-ای بازی کرده که به خوبی از عهده این نقش برآمده است.

در واقع داستان مجموعه تلویزیونی «متشکرم» قصد دارد تا شیوه برخورد انسانها با یکدیگر و چگونگی روبرو شدن آنها با مشکلات را در قالب یک درام خانوادگی نشان دهد، آدمهایی که بد هستند و نه خوب و بی عیب و نقص. این مجموعه تلویزیونی سعی کرده تا با تکیه مفاهیم انسانی و به تصویر کشیدن مشکلات تعدادی از انسانها مانند فوت و فقدان همسر، رویارویی با یک بیماری لاعلاج، مشکل ارتباط با دیگران و ....توجه مخاطبین را هرچه بیشتر به سوی خود جلب کند. این سریال علاوه بر شبکه تهران از شبکه استانی در بیشتر مراکز استانی کشور نیز در حال پخش می باشد.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
سریال «متشکرم» در 16 قسمت 45 دقیقه‌ای با اسم اصلی «ما آنجا بودیم» در سال 2007 در کره جنوبی ساخته شد و سال گذشته از شبکه‌ ام.‌بی.‌سی کره پخش شده و به دلیل محبوبیت این سریال در زمان پخش، کشورهای انگلیس، ژاپن و اسپانیا این سریال رو خریداری و دوبله کردند.

فیلمنامه این سریال رو خانم «لی کیانگ هی» نوشته و «جی دانگ» اون رو کارگردانی کرده.

داستان در مورد پزشک حاذق اما مغرور و خودسری به نام« مین کی سو» هستش که «جانگ هیوک» این نقش رو بازی کرده. این دکتر در بیمارستانی مشغول به کار هستش و به هیچ کس اهمیت نمیده و تنها انسانی که در نظر ایشون مهم و ارزشمند به حساب میاد نامزد مرده‌اش چاجی‌مین هست.

 «چا‌جی‌مین» قبل از مرگش از دکتر مین کی سو می‌خواد به خانواده دختری به نام «لی‌پوم» که بر اثر تزریق خون آلوده به بیماری ایدز دچار شده، کمک کنه. مادر این دختر که« لی‌یانگ‌شین» نام داره بسیار امیدوار، سرزنده و مثبت اندیشه. آشنایی مین کی سو با این مادر و دختر باعث تغییرات بزرگی در زندگی او می‌شه.

«لی‌کیانگ‌هی» فیلمنامه‌نویس این سریال در مصاحبه‌ای گفته: ساختار اولیه داستان رو 3سال در ذهن داشته و همیشه فکر می‌کرده یک دختر 8ساله که به ایدز مبتلاست چه حال و احوالی داره؟ او که همیشه به‌عنوان یک فیلمنامه‌نویس بادقت و وسواسی شهرت داشته، در نهایت تصمیم گرفته داستان این بیمار رو ابتدا با شخصیت‌پردازی یک دکتر به تصویر بکشه.

لی‌کیانگ‌هی از جمله فیلمنامه‌نویسان کره‌ایه که در نگارش داستان‌های عاشقانه و سوزناک مهارت داره. از جمله کارهای او میشه به مجموعه‌های «متأسفم، دوستت دارم» و «عشق کشنده» اشاره کرد که همگی با استقبال مخاطبان روبه‌رو شدند.

«لی‌کیانگ‌هی» در مقام فیلمنامه‌نویس معتقده که برای نقش این دکتر هیچ‌کس مناسب‌تر از جانگ هیوک نیست.
http://up.koreserials.ir/up/koreserials/Pictures/Thank-You.jpg
اینم بیوگرافی آقای دکتر این سریال یعنی جانگ هیوک :

نام: جانگ هیوک

تاریخ تولد: ۲۰ دسامبر ۱۹۷۶ (۳۰ آذرماه ۱۳۵۵ )

شغل: بازیگر و خواننده

محل تولد: پوسان کره جنوبی

قد: ۱۷۷ سانتی متر

وزن: ۶۳ کیلو

جانگ هیوک بعد از بازی در چند فیلم و سریال به خدمت ارتش در اومد اما چیزی نگذشت که اخراج شد و دوباره بازیگری رو از سر گرفت. او به‌عنوان بازیگر نقش‌های عاشقانه شهرت داره اگر چه نقش او در درام خانوادگی«متشکرم» گاهی به کمدی هم نزدیک شده.

جانگ هیوک درباره بازی در سریال متشکرم می‌گه: «من در این سریال نقش مرد از خود راضی و مغروری رو بازی می‌کنم که با از دست دادن نامزدش به شهری بسیار دورتر از زادگاهش پناه می‌بره و در اونجا با کمک عشق زن دیگری نسبت به‌خودش دوباره به زندگی امیدوار می‌شه. در حال حاضر از اینکه ارتش رو رها کردم بسیار خوشحالم و از جایگاهی که با بازیگری به دست آوردم راضی‌ام، چون چند وقت پیش وقتی تمرینات ارتش رو می‌دیدم از اینکه دیگه مجبور نیستم در ارتش باشم خیلی خوشحال شدم.»

ایشون درباره نقشش توی این سریال می‌گه: «در سریال «متشکرم» سعی کردم به نرمی تغییر اخلاق یک پزشک با کمک عشق و مهربانی رو نشون بدم. البته اغلب اتفاقات این سریال در بیمارستان رخ میده اما در حقیقت این سریال درباره بیماری نیست، بلکه سریالی عاشقانه برای بزرگسالانه.

مردم فکر می‌کنند یک پزشک باید خونسرد و آرام باشه. من هنگام پذیرفتن این نقش خیلی تلاش کردم تا بفهمم که آیا یک پزشک باید رفتاری آرام داشته باشه؟ یعنی این ویژگی لازمه کار پزشکه یا اون می‌تونه به شکل دیگه ای باشه؟ به هر حال در جریان سریال معنی احساسات عاشقانه یک پزشک روکشف کردم.»

جانگ هیوک قبل از سریال متشکرم توی بیشتر از 20 فیلم و سریال بازی کرده و جوایز بسیاری رو به دست آورده . هیوک برای بازی در فیلم کمدی توفان زده که سال 2004 پخش شد، در آسیای شرقی محبوب شد. از بقیه کارهای او میشه به این موارد اشاره کرد: «لطفا به من انگلیسی یاد بده»، «آتشفشان بلند»، «توالت عمومی» و «رقص اژدها».

جانگ هیوک برای بازی در سریال «متشکرم» جایزه طلایی بازیگری سریال‌های تلویزیونی رو به دست آورد و «گانگ‌هیوجین»(مامانه پوم) هم به‌عنوان بهترین بازیگر زن این سریال شناخته شده .

در حقیقت داستان سریال «متشکرم» می‌خواد شیوه برخورد انسان‌ها با همدیگه و چگونگی روبه‌رو شدن با مشکلات رو در قالب یک درام خانوادگی نشون بده؛ آدم‌هایی که نه بد مطلقند و نه خوب و بی‌عیب و نقص به‌نظر می‌رسند. این سریال سعی کرده با تکیه بر مفاهیم انسانی و به تصویرکشیدن مشکلات زندگی یک عده مثل: فقدان همسر، رویارویی با بیماری، ارتباط با دیگران و...توجه مخاطب رو جلب کنه. البته تا الان فقط چند قسمت اول این سریال از شبکه تهران و بقیه شبکه های استانی پخش شده و هنوز اتفاق تکون دهنده‌ای در سریال رخ نداده و از همه مهمتر هنوز پدر این دختر 8 ساله وارد ماجرا نشده تا شکل داستان رو تغییر بده!

اون دسته از دوستانی که تا حالا موفق به تماشای این سریال قشنگ نشدن می تونن روزهای شنبه ساعت ۱۰ شب و تکرارش یکشنبه ها ساعت ۲:۳۰ ظهر(حالا نیم ساعت اینور اونور) از شبکه استانی اصفهان و همین طور روزهای شنبه ساعت ۱۱ شب و تکرارش چهارشنبه ها ساعت ۷ عصر این سریال رو از شبکه ی تهران نگاه کنن. ضمنا این سریال در حال حاضر از بقیه ی شبکه های استانی از جمله: مازندران و...هم توی طول هفته پخش میشه
<><><><><><><><><><><><><><><><>
 بازپخش سریال متشکرم از شبکه تهران

با اتمام سریال " باغ سرهنگ "، مجموعه کره‌ای " متشکرم " از روز یک‌شنبه 27 بهمن بر روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال "متشکرم" در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای با ژانر خانوادگی، درام از یک‌شنبه 27 بهمن ساعت 12:30 پخش می‌شود.

داستان آن درباره پزشکی‌ست که در یک بیمارستان بزرگ در سئول کار می‌کند و در کار خود حاذق است، در همین حین همسرش دچار سرطان می‌شود، او تصمیم می‌گیرد همسرش را عمل کند ولی بعد از عمل متوجه می‌شود کارش بی‌نتیجه بوده است و همسرش مدت زیادی زنده نمی‌ماند بنابراین تصمیم می‌گیرد که…

لی جا دونگ کارگردان و لی کیانگ هی نویسنده این مجموعه است و جنگ هیوک ، گونگ هیو جینگ ، شین سانگ رک ، کیم سونگ ایوم ، یو مین هو ، سیو شین آی ، ری سئو نگ سو ، شین گو و... بازیگران این سریال هستند.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/fa/thumb/5/52/%D9%85%D8%AA%D8%B4%D9%83%D8%B1%D9%85.jpg/220px-%D9%85%D8%AA%D8%B4%D9%83%D8%B1%D9%85.jpg
<><><><><><><><><><><><><><><><>
 با پخش سریال‌هایی از ایران، کره و …
سریال «متشکرم» در شبکه «تماشا»

شبکه‌ی تلویزیونی «تماشا»(فیلم و سریال) فعالیت آزمایشی خود را روی گیرنده‌های دیجیتال و با تبلیغ بیش از ۲۰ سریال ایرانی و خارجی آغاز کرد.

به گزارش افکارنیوزبه نقل ازایسنا، ‌ شبکه تماشا با شعار «پخش برنامه‌های ماندگار» و بدون لوگو، به صورت آزمایشی روی آنتن گیرنده‌های دیجیتال قرار گرفته است.

«تماشا» بعد از سلامت دومین شبکه‌ای است که در ماه‌های اخیر به فعالیت آزمایشی می‌پردازد.

در حال حاضر، ‌ آنتن شبکه «تماشا» با تبلیغ و آنونس سریال‌هایی که قرار است به زودی از این شبکه روی آنتن بروند پر شده است. چهار سریال کره‌ای، ‌ شش سریال خارجی و ۱۴ سریال ایرانی، از جمله سریال‌هایی هستند که در نوبت پخش شبکه تماشا قرار دارند و آنونس آن‌ها از این شبکه آزمایشی روی آنتن می‌رود.

سریال‌های «متشکرم»، «انسان خوب»، «فردا»، و «مهارت دستان ترو» سریال‌هایی از تلویزیون کره جنوبی هستند که قرار است از شبکه تماشا پخش شوند. بیشتر این سریال‌ها به مباحثپزشکی می‌پردازند.

«روزی روزگاری»، ‌ «وفا»، «عمارت فرنگی»، «در چشم باد»، «تفنگ سرپر»، «دلیران تنگستان»، «به کجا چنین شتابان» و «زیر تیغ» هم سریال‌های تلویزیون ایران هستند که قرار است از تماشا روی آنتن بروند.

«خانه به دوش»، «نابرده رنج»، «خوش رکاب» و «خسته دلان» دیگر سریال‌های ایرانی هستند که شبکه تماشا برای آغاز پخش خود انتخاب کرده است.

ماموران آبیپوش، کمیسر والانس و گردان خارجی هم سریالهای پلیسی جنایی شبکه تماشا خواهند بود.

<><><><><><><><><><><><><><><><>




اخبار جشنواره فجر در سایت جوان رها ماهرو : تصاویر رها در فیلم دردسرهای عظیم . مستندهای از کجا شروع کنم . فیلم پاییز سرافیم . ونسا بازیگران فیلم گاوچران کوچک . فیلم بیداری . بادیگارد منتقدین . فیلم گاوچران کوچک . به صلیب کشیده شدن اسپارتاکوس در ویکی پدیا . فیلم کره ای گراز . سخنان بزرگان تلگرام . داستان استاد و فرمانده . سخن بزرگان تلگرام . نقد فیلم بادیگارد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد