رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم گذر ساخته یاسر طالبی

گذر

ایران یاسر طالبی



 رها ماهرو : خوانندگان گرامی ، لطفا نظر و نقدتان را راجع به فیلم گذر به کارگردانی یاسر طالبی برای ما بنویسید و بفرستید.



ساواک در جستجوی انقلابیون

فیلم تلویزیونی «گذر» به کارگردانی و نویسندگی یاسر طالبی و تهیه کنندگی محمودی کیانی و حسین پرتوی سه شنبه از شبکه نمایش پخش می‌شود.

داستان فیلم در مورد آیت و احمد دو تن از نیروهای انقلابی هستند که مأموریت دارند تا یک چمدان را به منطقه‌ای در شمال ایران ببرند و تحویل دهند. احمد توسط نیروهای ساواک دستگیر می‌شود، ساواک احمد را شکنجه می‌کند، اما او جای آیت را لو نمی‌دهد، تا اینکه به سراغ خواهر آیت که همسر احمد است، می‌روند...

مسعود قهاری، آرش مجیدی، محمد منصوری، امین کاشفی، عباس ابوالحسنی، سید علیرضا صادقی و میترا روحی منش به عنوان بازیگران اصلی در فیلم تلویزیونی «گذر» بازی کرده‌اند.

سایر عوامل تولید این تله فیلم عبارتند از: مدیر تصویر برداری: محمد صادق ذاکری، تدوین: رضا شیروانی، صداگذاری و میکس: حسین ابوالصدق، صدابردار: مرتضی کاظمی شهاب، طراح صحنه و لباس: رضا علی بخشی، طراح چهره پردازی: علی پاک، مریم منتظر، عکس: علی اسماعیل کنعانی، روابط عمومی: محمد آرایی و بازیگردان: سلمان خطی.

تله فیلم گذر تولید سیمای مرکز مازندران شبکه طبرستان است. این فیلم ساعت ۱۳ سه شنبه از شبکه نمایش پخش می‌شود و فرصت تماشای تکرار آن را در ساعت یک بامداد چهارشنبه از همین شبکه خواهید داشت.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
تدوین «جاده تباهی» به پایان رسید + عکس

تدوین فیلم بلند داستانی «جاده تباهی» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، ششمین فیلم بلند یاسر طالبی با عنوان «جاده تباهی» در سمنان مقابل دوربین رفت. تهیه‌کنندگی این فیلم را میترا روحی منش به عهده دارد  و محصول صداوسیمای مرکز سمنان با مشارکت مرکز سیمای استان‌ها است.

«جاده تباهی» از مضمونی اجتماعی برخوردار است و با شعار تبلیغاتی گرگ را از هر طرف که بخوانی می‌درد، بر اساس فیلمنامه‌ای از حمید رسول پور هدایتی ساخته‌شده است.

بنابر این گزارش، تدوین و صداگذاری فیلم به شیوه ای نوین با طراحی  سیامک مهماندوست و حسین ابوالصدق به اتمام رسیده که شیوه ای نوین در همکاری میان تدوینگر و صداگذار فیلم می باشد.موسیقی فیلم هم در کشور اوکراین توسط حسین میرزاقلی ضبط خواهد شد. و در این کار میلاد هاشمی در تنظیم موسیقی او را همراهی خواهد کرد.

 

فیلم داستان دو جوان مکانیک سیار است که در درگیر یک ماجرای تصادف می‌شوند. ماجرایی که برایشان فرصت تصاحب هزاران دلار پول نقد را فراهم می‌کند. آنها در مسیری قرار می‌گیرند که نمی‌توانند درست تصمیم بگیرند غافل از اینکه صاحب پول‌ها تصمیمش را پیش تر گرفته است و ... .

یاسر طالبی پیش‌ازاین کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی «گذر»، «عهدی بسته‌ام با تو»، «ارمون»، «نشانه‌ها» و «فرزندان» را بر عهده داشته و او جز کارگردانانی است که سال‌ها علاوه بر سینمای داستانی در شاخه مستندسازی فعالیت داشته است.

مستندهای «آب شهر»، «سد توقف»، «قلب من»، «آسمان خالی نیست» و مجموعه «از سرزمین شمالی» و «لبه بهشت» ازجمله کارهای اوست که در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضور موفقی داشته‌اند.

 

سید ابراهیم عمادی، رضا بازی برون، رضا انواری،  فریدون امیر عبدالهیان، داریوش شافی، مینا رحمانزاده، محمد مهدی مرادی حقیقی، مهدی رحیمیان، سیده بیتا عمادی، سید اکبر ساده، معصومه یدالهی، همایون جورابلو و مهدی خلیلی ترکیب بازیگران این فیلم هستند. رضا بازی برون، گوینده باسابقه تلویزیون و رادیو نخستین حضورش به عنوان بازیگر را در سینمای ایران تجربه می‌کند. بازی برون در این فیلم یکی از نقش‌های کلیدی و اصلی فیلم را ایفا می‌کند.

 

عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: تهیه‌کننده: میترا روحی منش/ کارگردان: یاسر طالبی/مشاور فیلمبرداری: فرهاد مافی / مدیر فیلمبرداری: محمود رضا مافی / تدوین: سیامک مهماندوست/ موسیقی: حسین میرزاقلی/ صدابردار سر صحنه: سید رضا حسینی نیا/  صداگذاری: حسین ابوالصدق/ طراح چهره‌پردازی: کامران علی حسینی/ طراح صحنه و طراح لباس: حسن جعفری/ دستیار اول کارگردان: داریوش شافی/برنامه ریز: آریا وارش/ گروه کارگردانی: هادی طالبی، رؤیا حبیبی/ منشی صحنه: سیمین نوروزی/ مجری صحنه های اتومبیلرانی و حادثه: سید حامد زرگر، کانون جهانگردی و  اتومبیلرانی استان سمنان، سید رضا زرگر، شرکت امداد خودرو آتیه ساز زندگی فردا / مدیر تدارکات: میثاق مدانلو/ دستیار اول فیلمبردار: مهرداد اکبری/ گروه فیلمبرداری: محمد علی عزیزی، سهیل طالبی، آرش خانلو، علی گنجی/ سینه موبیل: اله یار حیدری/ دستیار صدا: سید رضا طبائی/ گروه صحنه: حجت قدمی، علی پارسا / دستیار لباس: مهناز باقری/ گروه تدارکات: علی اکبر اکبری، عباس حشمتی، زینب رجبی/ دستیار تهیه: مرضیه سبوحی، علی حافظی/ طراح پوستر: مهناز باقری/ عکاس: محمد علی عزیزی /مدیر تولید: مهدی خلیلی/ و مشاور انتظامی: حمید رضایحیایی، کارشناس انتظامی: سرهنگ محمد اسماعیل حداد دباغی، مشاور رسانه‌ای و ناظر کیفی: احمد نیک کار
<><><><><><><><><><><><><><><><>
 فیلم داستانی «فرزندان» با موضوع مهاجرت‌های تحصیلی توسط یاسر طالبی در حال ساخت است
   

یاسر طالبی در حال تولید فیلم داستانی «فرزندان» با موضوع مهاجرت‌های تحصیلی و آسیب‌های آن است. به گفتۀ وی، فیلم‌برداری بخش خارجی این فیلم در سوئد به اتمام رسیده و فیلم‌برداری داخلی آن به زودی آغاز می‌شود.

یاسر طالبی در حال تولید فیلم داستانی «فرزندان» با موضوع مهاجرت‌های تحصیلی و آسیب‌های آن است.فیلمبرداری صحنه های خارج ازکشور فیلم سینمایی ((فرزندان)) در اوبسالا سوئد به پایان رسید. گروه پس از بازگشت آماده ضبط سکانس های داخل کشور خواهند شد.

خلاصه داستان: زندگی بی دغدغه یعقوب و همسرش که با گرمای عشق یکدیگر به آرامش رسیده است با بی خبری از تنها پسرشان فرخ، که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت کرده است  دگرگون می شود. یعقوب در پی یافتن نشانی از پسرش سفری اودیسه وار را تجربه می کند.

 

کارگردان:یاسر طالبی . فیلمنامه :حمید هدایتی ، تمنا رستگار(بر اساس طرحی از میترا روحی منش) تهیه کننده: میترا روحی منش

 

تولید 6 فیلم بلند داستانی از جمله فیلم «گذر»، «عهدی بسته با تو» و «اَرمون» که از شبکه‌های سیما پخش شده‌اند و همچنین مستند «آب‌شهر»، برگزیدۀ جشنوارۀ فیلم عمار، از فعالیت‌های این کارگردان است
<><><><><><><><><><><><><><><><>
نمایش «مرگ یک شاعر» در تلویزیون

شبکه‌های مختلف تلویزیون برای امروز و فردا فیلم‌های مختلفی را با موضوعات گوناگون برای مخاطبان تدارک دیده‌اند که از میان آنها می‌توان به مرگ یک شاعر، جاسوس‌بازی، تغییر چهره، ژولیوس سزار و که‌لی‌خان اشاره کرد.

شبکه یک

امروز: ساعت 22، حفره

فردا: ساعت 14 و 50 دقیقه، مرگ یک شاعر

به گزارش روابط عمومی تلویزیون، فیلم سینمایی «حفره» به کارگردانی میشا وبلی، امروز ساعت 22 از شبکه یک پخش می‌شود. چادویک باسمن، توری کیتلز و بیلی زین در فیلم سینمایی «حفره» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «مرگ یک شاعر» به کارگردانی حسن هدایت، فردا ساعت 14 و 50 دقیقه از شبکه یک به نمایش درمی‌آید. این فیلم به اواخر زندگی میرزاده عشقی، شاعر و روزنامه‌نگار عصر مشروطه می‌پردازد. امیررضا دلاوری، ساره بیات، محمد ساربان، علی طالب‌لو، محمدرضا عباس‌نژاد و علیرضا مهران در فیلم سینمایی «مرگ یک شاعر» بازی کرده‌اند.

شبکه دو

امروز: ساعت 8، افسانه ببر بزرگ جنگل/ ساعت 14 و 30 دقیقه، فوتبالیست‌های شیطون/ ساعت 21، دور دنیا در 50 سال

فردا: ساعت 17 و 30 دقیقه، آرزوی کوچک/ ساعت 23، گذر

انیمیشن «افسانه ببر بزرگ جنگل» به کارگردانی دیوید آلاکس و اریک توستی، امروز ساعت 8 صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «فوتبالیست‌های شیطون» به کارگردانی گرنز هرمان، امروز ساعت 14 و 30 دقیقه از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «جاسوس‌بازی» به کارگردانی محمدرضا فاضلی، امروز ساعت 21 از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.

انیمیشن «دور دنیا در 50 سال» به کارگردانی بن استاسن، فردا ساعت 8 صبح در قالب برنامه «سینما صبحانه» از شبکه دو پخش می‌شود.

فیلم سینمایی «آرزوی کوچک» به کارگردانی راجش ماپوسکار، فردا ساعت 17 و 30 دقیقه از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.

فیلم تلویزیونی «گذر» به کارگردانی یاسر طالبی، فردا ساعت 23 از شبکه دو تقدیم علاقه‌مندان می‌شود.

شبکه سه

امروز: ساعت 16 و 30 دقیقه، ول کن دستمو

فردا: 30 دقیقه بامداد، تغییر چهره/ ساعت 10 و 30 دقیقه، «پلکان 2»

فیلم سینمایی «ول کن دستمو» به کارگردانی مجتبی چراغعلی، امروز ساعت 16 و 30 دقیقه از شبکه سه به نمایش درمی‌آید. سیروس گرجستانی، علی صادقی و نفیسه روشن در فیلم سینمایی «ول کن دستمو» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «تغییر چهره» به کارگردانی جان مرو، فردا 30 دقیقه بامداد از شبکه سه پخش می‌شود. جان تراولتا و نیکلاس کیج در این فیلم نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند.

فیلم تلویزیونی «پلکان 2» به کارگردانی سعید ابراهیمی‌فر، فردا ساعت 10 و 30 دقیقه از شبکه سه بازپخش می‌شود.

شبکه چهار

فردا: ساعت 12، باغ آلبالو/ ساعت 20 و 30 دقیقه، ژولیوس سزار

فیلم سینمایی «باغ آلبالو» به کارگردانی مایکل کاکویانیس، فردا ساعت 12 از شبکه چهار پخش می‌شود. شارلوت رمپلینگ، الن بیتس و کاترین کارتلیج در فیلم سینمایی «باغ آلبالو» بازی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ژولیوس سزار» به کارگردانی گروگوری دوران، فردا ساعت 20 و 30 دقیقه در قالب برنامه «سینما 4» از شبکه چهار پخش می‌شود. تئو آفایل و آجوا آندو در این فیلم بازی می‌کنند.

شبکه تهران

امروز: ساعت 13، ماجراهای سامانتا/ فردا: 40 دقیقه بامداد، ظهر شانگهای/ ساعت 13 و 30 دقیقه، یک مرد معمولی

فیلم سینمایی «ماجراهای سامانتا» به کارگردانی نادیا تس، امروز ساعت 13 در قالب برنامه تماشاخانه از شبکه تهران پخش می‌شود. مایا فارو، آنا سوفیا راب و کنر ایمز بازیگران این فیلم هستند.

فیلم سینمایی «ظهر شانگهای» به کارگردانی تام دی، فردا 40 دقیقه بامداد از شبکه تهران پخش می‌شود. جکی چان بازیگر نقش اصلی این فیلم است.

فیلم سینمایی «یک مرد معمولی» به کارگردانی چاندران راتنام، فردا ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه تهران به نمایش درمی‌آید. بن کینگزلی، بن کراس و پاتریک راتنام در فیلم سینمایی «یک مرد معمولی» بازی کرده‌اند.

شبکه شما

امروز ساعت 23، که لی‌ خان

فردا ساعت 13 و 30 دقیقه، نشان فرشته

فیلم تلویزیونی «که لی خان» به کارگردانی حسین تبریزی امروز ساعت 23 از شبکه شما پخش می‌شود. کیهان ملکی، نیلوفر شهیدی و حسین پهلوان‌زاده در این فیلم بازی کرده‌اند. فیلم تلویزیونی «که لی خان» به تهیه‌کنندگی یحیی منصور موید در مرکز کردستان تولید شده است.

فیلم تلویزیونی «نشان فرشته» به کارگردانی اسماعیل فلاح‌پور، فردا ساعت 13 و 30 دقیقه از شبکه شما به نمایش درمی‌آید. جعفر دهقان، نفیسه روشن و مجید مشیری در فیلم تلویزیونی «نشان فرشته» که به تهیه‌کنندگی امیرحسین شریفی در مرکز زنجان تولید شده، بازی کرده‌اند.

شبکه قرآن و معارف

فیلم تلویزیونی «بعد از آن شب» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی میری رامشه، فردا ساعت 15 و 30 دقیقه از شبکه قرآن و معارف پخش می‌شود.

شبکه آموزش

فیلم سینمایی «سینما سینماست» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدضیاءالدین دری، فردا ساعت 10 از شبکه آموزش پخش می‌شود. رضا کیانیان و بهناز جعفری در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه پویا

انیمیشن «اتحاد حیوانات» به کارگردانی راینهارد کلاس و هولگار تپ، امروز ساعت 20 از شبکه پویا پخش می‌شود.

انیمیشن «گوفی به دانشکده می‌رود» به کارگردانی داگلاس مک کارتی، فردا ساعت 20 از شبکه پویا تقدیم علاقه‌مندان به فیلم‌های انیمیشن می‌شود.

شبکه نمایش

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «کنت مونت کریستو+عروسک‌ها»، «بازگشت به جزیره»، «شرلوک هلمز3»، «هفت عروس برای هفت برادر» و «غریبه‌ها در شهر» جمعه بیست و پنجم بهمن ماه ساعت 13 ، 17 ، 19، 21 و 23 از شبکه نمایش پخش می‌شود.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
مستند ساز مازندرانی؛
درخشش مجدد یاسر طالبی در سینمای جهان
براساس اخبار منتشره فیلم مستند یاسر طالبی هنرمند مازندرانی در جشنواره بین المللی کشور هند نشان ویژه برترین اثر را به خود اختصاص داد. مستند “سد توقف” به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی‎منش، جایزه بهترین مستند جشنواره معتبر و بین‎المللی GIFLIF ۲۰۱۵ در کشور هندوستان را به دست آورد.

وارش نیوز: براساس اخبار منتشره فیلم مستند یاسر طالبی هنرمند مازندرانی در جشنواره بین المللی کشور هند نشان ویژه برترین اثر را به خود اختصاص داد.


مستند “سد توقف” به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی‎منش، جایزه بهترین مستند جشنواره معتبر و بین‎المللی GIFLIF 2015 در کشور هندوستان را به دست آورد.
این مستند زیست محیطی شناخت دانش آموزان روستایی دورافتاده را در مازندران، در برخورد با طبیعت و تخریب محیط زیست به تصویر می کشد.


یاسر طالبی هنرمند برجسته مازندرانی و ساروی در دو ماه گذشته نیز با فیلم «فرزندان» تندیس بهترین فیلم بلند داستانی جشنواره Reel Rose میامی آمریکا را به دست آورده بود.


جایزه بهترین فیلم پنجمین فستیوال بین‎الملی (۲۰۱۵ Reel Rose Award’s ) امریکا درحالی به فیلم ” فرزندان” محصول صدا و سیما مرکز مازندران رسید که این جشنواره با شعار ریتم زندگی با استفاده از رسانه برای بیان و به اشتراک گذاری پیام امید، مبارزه، پیروزی، و عشق به جهان در میامی امریکا برگزار شد.
“فرزندان” به عنوان تنها نماینده ایران در فستیوال Reel Rose در پایان موفق به دریافت تندیس بهترین فیلم بلند داستانی شده است، این فیلم به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه کنندگی میترا روحی منش، محصول صدا و سیما مرکز مازندران است که پیش از این در جشنواره های داخلی و خارجی حضوری موفق داشته است.
<><><><><><><><><><><><><><><><>
 پخش از : شبکه 2
زمان پخش: 25 بهمن 1392 ۲٣:۲٦
مدت: 1 ساعت
 
عوامل تهیه برنامه
کارگردان :
یاسر طالبی
تهیه کننده :
محمودی کیانی - حسین پرتوی
<><><><><><><><><><><><><><><><>



جستجو های کاربران در سایت سینمایی رها ماهرو : دانلود فیلم پس از جدایی . خبرخاصی نیست . جرمیا جانسون . نقد فراستی در مورد سریال مسافران . دانلود نقد سریال یک تکه نان . بازیگر مرد فیلم سینمایی ارزوهای بزرگ . فیلم کاراگاه خصوصی اپارات . نقد فیلم در حاشیه ۲ . کانال تلگرامی چایی شرین . سریالی که گرگا دور معلم را میگیرند . مبارزان شانگهای . داستان رها بون

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد