داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
خانه به دوش
خانه به دوش (1383)
ماشاالله مردی خانوادهدوست و زحمتکش است که تمام تلاش خود را برای کسب روزی حلال مینماید، اما باز هم با شرایط بد اقتصادی روبهروست. او که سالها پیش شراکتش را با اصلان، باجناق و دوست قدیمیاش برهم زده، با از سرگیری روابط خانوادههایشان توسط او مورد تحقیر قرار میگیرد و اصلان که دل خوشی از ماشاالله ندارد؛ سعی میکند تا ثروتش را به رخ او بکشد. یک شب ماشالله به طور اتفاقی با شخصی به نام بیات آشنا شده و به پیشنهاد او برای انجام کاری پرسود و منفعت پاسخ مثبت میدهد تا بتواند خانوادهاش را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد؛ غافل از آن که مشکلاتش دو چندان میشود.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
خانه به دوش
برنامهٔ تلویزیونی
خانه به دوش، یکی از مجموعههای طنز-اجتماعی تلویزیونی ایرانی است. این مجموعه به کارگردانی رضا عطاران تولید و از شبکهٔ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشد.
قسمت اول: ۲۰۰۵ م.
سازنده برنامه: رضا عطاران
بازیگران: آناهیتا همتی
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
بازیگران
نظری، فلور
فلور نظری فارغالتحصیل رشتهی مدیریت دولتی است.او بازیگری را طی دورههایی در دانشگاه سوره و مدرسهی بازیگری "نقش" زیر نظر اساتیدی چون محمد رحمانیان و مهتا ...
...
لولایی، حمید
حمید لولایی، بازیگر مشهور طنز سینما و تلویزیون، در سن 25 سالگی در کلاسهای آموزش بازیگری شرکت کرد و سپس به تئاتر راه یافت. وی فعالیت سینمایی خود را به عنوان باز ...
...
امیرجلالی، مریم
مریم امیرجلالی، دارای مدرک فوقدیپلم حسابداری است. وی مدیریت مالی وزارت بازرگانی و انتشارات خوارزمی را به عهده داشته است. او پس از آشنایی با مینا جعفرزاده و به ...
...
عطاران، رضا
رضا عطاران، دارای مدرک دیپلم اقتصاد است. این هنرمند، برای ادامهی تحصیل در رشتهی طراحی صنعتی به تهران آمد و پس از مدتی با وجود علاقه به رشتهی تحصیلیاش، به با ...
...
بختیاری، بهنوش
بهنوش بختیاری فارغالتحصیل رشتهی مترجمی زبان فرانسه از دانشگاه آزاد اسلامیاست. وی در ابتدا به عنوان منشی صحنه مشغول بهکار شد و سپس به بازیگری روی آورد. او دو ...
...
صادقی، علی
علی صادقی، فوقدیپلم کامپیوتر است. این بازیگر طنزپرداز سینما و تلویزیون، با بازی در مجموعهی «آفتاب عالمتاب» (1370) ساختهی امیر سماواتی و مازیار حبیبینیا، فع ...
...
همتی، آناهیتا
آناهیتا همتی به خاطر شغل پدرش تا از قبل از سیزده سالگی در خرمآباد و لنگرود زندگی میکرده و پس از آن به تهران آمد.وی پس از پایان دبیرستان در کلاسهای بازیگر ...
...
بهرامی، محمود
محمود بهرامی، فعالیت هنریاش را از سال 1334 با قصهنویسی در نشریات مختلف آغاز کرد و از سال 1350 به عنوان بازیگر، قدم به عرصهی سینما گذاشت. محمود بهرامی، در ...
...
کارگردان
عطاران، رضا
رضا عطاران، دارای مدرک دیپلم اقتصاد است. این هنرمند، برای ادامهی تحصیل در رشتهی طراحی صنعتی به تهران آمد و پس از مدتی با وجود علاقه به رشتهی تحصیلیاش، به با ...
...
خانه به دوش، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین مجموعههای طنز-اجتماعی تلویزیونی ایرانی است. این مجموعه به کارگردانی رضا عطاران تولید و از شبکهٔ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشد. متهم گریخت عنوان سریالی است که به سفارش گروه فیلم وسریال شبکهٔ سوم به مناسبت ماه رمضان سال ۱۳۸۳ تهیه و تولید شده است.
خلاصه داستان: ماشاالله مردی خانوادهدوست و زحمتکش است که تمام تلاش خود را برای کسب روزی حلال مینماید، اما باز هم با شرایط بد اقتصادی روبهروست. او که سالها پیش شراکتش را با اصلان، باجناق و دوست قدیمیاش برهم زده، با از سرگیری روابط خانوادههایشان توسط او مورد تحقیر قرار میگیرد و اصلان که دل خوشی از ماشاالله ندارد؛ سعی میکند تا ثروتش را به رخ او بکشد. یک شب ماشالله به طور اتفاقی با شخصی به نام بیات آشنا شده و به پیشنهاد او برای انجام کاری پرسود و منفعت پاسخ مثبت میدهد تا بتواند خانوادهاش را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد؛ غافل از آن که مشکلاتش دو چندان میشود….
بازیگران: حمید لولایی, مریم امیرجلالی, علی صادقی, رضا عطاران, آناهیتا همتی, خشایار راد, بهنوش بختیاری, غلامحسین لطفی, فلور نظری
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
خانه به دوش
بازیگران مجموعه خانه به دوش
گونه طنز-اجتماعی
نویسنده رضا عطاران
کارگردان رضا عطاران
بازیگران حمید لولایی
مریم امیرجلالی
علی صادقی
رضا عطاران
آناهیتا همتی
خشایار راد
بهنوش بختیاری
غلامحسین لطفی
فلور نظری
شهناز شهبازی
محرم بسیم
محمود بهرامی
پروین میکده
سیدجلال طباطبایی
صداپیشگان مجید اخشابی
کشور سازنده ایران ایران
زبانها فارسی
تعداد قسمتها حدود ۳۰ قسمت
تولید
تهیهکننده ایرج محمدی
مهران مهام
پخش کننده
شبکه اصلی شبکهٔ ۳ سیما
رمضان۱۳۸۳
خانه به دوش، یکی از مجموعههای طنز-اجتماعی تلویزیونی ایرانی است.
این مجموعه به کارگردانی رضا عطاران تولید و از شبکهٔ سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشد. خانه به دوش عنوان سریالی است که به سفارش گروه فیلم وسریال شبکهٔ سوم به مناسبت ماه رمضان سال ۱۳۸۳ تهیه و تولید شده است.
خلاصه داستان
ماشاءالله (حمید لولایی) فردی کم پول و ندار میباشد و با مشکلات مالی مواجه است، او برای اینکه مشکل مالی خود را حل کند با آقای بیات (خشایار راد) که با او به طور اتفاقی آشنا شد همکاری میکند و پولی را برای سفر به مالزی به او میدهد اما ...
بازیگران
بازیگر نقش وضعیت
حمید لولایی آقا ماشاالله
مریم امیرجلالی ناهید
علی صادقی علی
رضا عطاران احمد
آناهیتا همتی نرگس
غلامحسین لطفی اصلان
بهنوش بختیاری ژینوس
فلور نظری نسرین
خشایار راد بیات
محمود بهرامی عرشیا متوفی
سیدجلال طباطبایی هاشم سبزیفروش
پروین میکده زیبا متوفی
حسین شهاب صاحب مسافرخانه
محرم بسیم پیرمرد همسایه متوفی
شهناز شهبازی زن بیات
گیتی معینی مادر احمد
سیروس میمنت مستخدم بیات
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
رها ماهرو : لطفا نظر ها و نقد های کارشناسانه تان را درباره سریال خانه بدوش ساخته رضا عطاران به وبسایت سینمایی رها ماهرو ارسال کنید .
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
آوای باران
سازنده برنامه: حسین سهیلیزاده
زبان: زبان فارسی
آوای باران
برنامهٔ تلویزیونی
آوای باران نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلیزاده است که برای پخش در شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقهای تولید شده است.
قسمت اول: ۵ دسامبر ۲۰۱۳ م.
قسمت پایانی: ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۴ م.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
آوای باران
گونه اجتماعی، خانوادگی
نویسنده سعید جلالی
علیرضا کاظمی پور
کارگردان حسین سهیلیزاده
بازیگران حمیدرضا پگاه
آزاده زارعی
سام درخشانی
مهران احمدی
ثریا قاسمی
الهام چرخنده
سیاوش خیرابی
علی تقوا زاده
مهران رنجبر
نیلوفر پارسا
آرزو افشار
ناهید محمودی
سپیده خداوردی
مبینا سادات آتشی
موسیقی متن علیرضا کهندیری
اهنگ پایان احسان خواجه امیری
کشور سازنده جمهوری اسلامی ایران ایران
زبانها فارسی
تعداد قسمتها ۴۰ قسمت
تولید
تهیهکننده سید محمد هاشمی اصل
دوربین مرتضی غفوری
پخش کننده
شبکه اصلی شبکهٔ ۳
آوای باران نام مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی حسین سهیلیزاده است که برای پخش در شبکهٔ ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این مجموعه در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقهای تولید شده است.
خلاصه داستان
این فیلم پیرامون زندگی مردی به نام طاها ریاحی که تاجر داروست را روایت می کند که با بروز اتفاقاتی دگرگون شده و سرنوشت عجیبی برای او و دخترش رقم می خورد.او پس از سالها به ایران بازمیگردد و به دنبال دختر گمشده خود می گردد... و متوجه میشود که زیور و نادر خواهر زاده و همسر خواهر زاده اش نتوانسته اند از دخترش نگهداری کنند و دخترش از خانه به دلیل ازار و اذیت ان ها فرار کرده و میان گروه تکدی گری سر در اورده است زیور و نادر سعی دارند دختر خودشان که بیتا نام دارد جای باران دختر طاها جا به زنند اما...
نقشهای اصلی
نقش اصلی این سریال حول بازی آزاده زارعی میچرخد. آزاده زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» بهکارگردانی سامان سالور بازی کرده است. نقشهای اصلی دیگر این سریال را ثریا قاسمی (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طاها پدر باران)، سام درخشانی (نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (زیور)، مهران احمدی (شکیب)،نیلوفر پارسا (بیتا)،سپیده خداوردی (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید)، مبینا سادات آتشی (کودکی باران) و مهران رنجبر (کیانوش) بازی میکنند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
مجموعه عکسهای سریال تلویزیونی “آوای باران”
سریال آوای باران داستان زندگی دختری به نام باران است که به دلیل قرار گرفتن در موقعیتهای مختلف، درگیر ماجراهایی میشود و سیر حوادث، او را در مسیر جدیدی از زندگی قرار میدهد.
نقش اصلی این سریال را آزاده زارعی بازی میکند. زارعی پیش از این در فیلم «آمین خواهیم گفت» بهکارگردانی سامان سالور بازی کرده است.
نقشهای اصلی این سریال را ثریا قاسمی (مادربزرگ)، حمیدرضا پگاه (طاها پدر باران)، سام درخشانی (نادر و خواهرزاده طاها)، الهام چرخنده (همسر نادر)، مهران احمدی (شکیب)، سپیده خداوردی (مرضیه خواهر مرتضی)، امیر دژاکام (مرتضی)، سیاوش خیرابی (فرید) و مهران رنجبر (کیانوش) بازی میکنند.
داستان سریال تلویزیونی آوای باران در دو مقطع اتفاق میافتد. بخش اول داستان در سال ۷۰ روایت میشود و بخش دوم در زمان حال میگذرد. برای تصویربرداری این سریال بخشهای قدیمی تهران مربوط به دو دهه پیش بازسازی شده است. علاوه بر آن گریم برخی بازیگران نیز طراحی خاصی دارد. سازندگان سریال برای درک بهتر موضوع باندهای تکدیگری تحقیقات مستند انجام دادهاند.
این مجموعه نگاهی آسیبشناسانه به این معضل اجتماعی دارد، معضلی که به شکلی وسیع در جامعه شاهد آن هستیم و به شکلی حل نشده باقی مانده است.
فیلمنامه این سریال را علیرضا کاظمیپور و سعید جلالی مینویسند.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
آوای باران (1392)
آوای باران، روایتگر زندگی طاها و دخترش باران است که دست روزگار آنان را از هم جدا میکند. طاها با دسیسه دشمنانش به حبس ابد محکوم شده و خواهرزادهاش نادر به همراه همسر خویش، سرپرستی از باران را بر عهده میگیرند. اما طمع ثروت و قدرت آنان، موجب میشود تا باران سرنوشت تلخی را پیش رویش ببیند . . .
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
رها ماهرو : خوانندگان آگاه وبسایت جامع سینمایی رها ماهرو ، خواهشمندیم نظرات و انتقادات خودتان نسبت به مجموعه آوای باران برایمان بفرستید.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_____________
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
راهرفتن روی خطوط
ژانر : خانوادگی
دسته بندی : فیلم سینمایی ایرانی
زبان : فارسی
زمان پخش: 17 شهریور 1393 ٠۱:۴۵
مدت: 1 ساعت و 32 دقیقه
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
درباره " راه رفتن روی خطوط "
حامد که مادرش را در گذشته از دست داده شاهد تصادف پدرش با قطار است. او با دیدن این حادثه قدرت تکلم خود را از دست می دهد. از طرفی امیر، معلم او با همسرش افسانه تصمیم می گیرند او را همراه خود به زیارت حرم امام رضا(ع) ببرند که... .
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
فیلم تلویزیونی «راه رفتن روی خطوط»
محصول سیما فیلم –سال 1389
زمان پخش : یکشنبه17 شهریور -ساعت 20:00
کارگردان: علیرضا امینی
بازیگران : مقداد افشار، پویا امینی، مهدی امینی خواه، معصومه آقاجانی و ...
خلاصه داستان: حامد که مادرش را در گذشته از دست داده شاهد تصادف پدرش با قطار است. او با دیدن این حادثه قدرت تکلم خود را از دست میدهد. از طرفی امیر معلم او با همسرش افسانه تصمیم می گیرند او را همراه خود به زیارت حرم امام رضا(ع) ببرند که...
تصویربرداری «راه رفتن روی خطوط» در کاشان به پایان میرسد
فیلم تلویزیونی «راه رفتن روی خطوط» به کارگردانی علیرضا امینی و تهیهکنندگی محمدرضا ایزدییکتا با مضمون اجتماعی امروز در کاشان به پایان میرسد.
تصویربرداری «راه رفتن روی خطوط» در کاشان به پایان میرسد
تصویربرداری فیلم تلویزیونی «راه رفتن روی خطوط» به کارگردانی علیرضا امینی امروز با ضبط صحنههای خارجی در خیابانهای شهر کاشان با حضور پویا امینی و پوریا ایمانی به اتمام میرسد. فیلم طبق برنامه ریزی انجام شده طی 25 جلسه در تهران و کاشان به پایان رسید و روز گذشته نیز گروه ضبط صحنههای مربوط به مسجد آقابزرگ که یکی از لوکیشنهای اصلی فیلم در کاشان به شمار می آید را با حضور اکثر بازیگران فیلم به پایان رساندند. تدوین تصاویر توسط علیرضا امینی انجام میشود و سینک صدای فیلم به زودی به اتمام خواهد رسید. در خلاصه داستان فیلم آمده است: حامد که مادرش را در گذشته از دست داده شاهد تصادف پدرش با قطار است. او با دیدن این حادثه قدرت تکلم خود را از دست میدهد. از طرفی امیر معلم او با همسرش افسانه تصمیم می گیرند او را همراه خود به زیارت حرم امام رضا(ع) ببرند که.... بازیگران اصلی فیلم جدید امینی به ترتیب حروف الفبا عبارتند از: مقداد افشار، پویا امینی، مهدی امینی خواه، معصومه آقاجانی، صفا آقاجانی، پوریا ایمانی، صدف احمدی، اکبر احمدی، عسل بدیعی، آرمان حبیبی، بهروز حسینی، محمدتقی حسینی، محمد دشتی، سیدجواد رضوی، علیرضا زارعیان، علی شیری، زهره صفوی، مهدی صباغی، زهره عباسی، محمد فرزانه، مهدی فقیه، امین کریمی، معصومه موسوی، دنیا محمدی، سارا منصوری، محمدنوید نادرشاهی، محمدرضا نجاتیان، آرماندیس نورزاد، محمدامین هادی و... تعدادی از عواملی که در ساخت فیلم همکاری دارند، عبارتند از: کارگردان: علیرضا امینی/ تهیه کننده: محمدرضا ایزدی یکتا/مجری طرح: محمدرضا نجاتیان/ نویسنده: علی حدادی/ بازنویسی فیلمنامه: محمدرضا ایزدی یکتا/ دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهزاد رضایی/ مدیر تصویربرداری: اسماعیل آقاجانی/ صدابردار: امین میرشکاری/ طراح صحنه و لباس: میلاد کزازی/ طراح گریم: فرید صفاییان/ مدیر تولید: شهاب شمسایی/ دستیاران کارگردان: ایمان یزدی، سلمی ناز حبیبی، علی اکبر مهرآسا/ دستیاران تصویربردار: محمد حیدری، حسین خضرآبادی، مهدی محمدزاده، علی لطف پوریان/ دستیار صدا: نصیر خیری/ دستیاران صحنه: فرزاد حسینی، فرهاد حبیبی/ جامه دار: آیلار تقوی/ مجریان گریم: حسن خیرخواه، نرجس بانکش/ منشی صحنه: لیلا انصاری/ عکاس: آرش شاه محمدی/ مدیر تدارکات: حمید صالح/ دستیار تهیه: ایرج طائی/ دستیاران تدارکات: عماد نکویی، وحید شاکری، سارا کلانتری، محمد نادعلی، میلاد نوروزی. «علیرضا امینی» به تازگی تصویربرداری فیلم تلویزیونی «یک تصادف ساده» را به تهیه کنندگی قاسم اموری به سفارش مرکز سیما فیلم به پایان برده است و آخرین ساخته سینمایی او «انتهای خیابان هشتم» نیز مراحل فنی را سپری میکند. «راه رفتن روی خطوط» را محمدرضا ایزدییکتا به سفارش مرکز سیما فیلم تهیه و تولید میکند
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
فیلم تلوزیونی راه رفتن روی خطوط با بازی فوق العاده محمد نوید نادرشاهی
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
پایان مراحل فنی تله فیلم علیرضا امینی
"راه رفتن روی خطوط" بزودی تحویل سیمافیلم می شود
راه رفتن روی خطوط مراحل فنی فیلم تلویزیونی "راه رفتن روی خطوط" به کارگردانی علیرضا امینی به پایان رسید.
محمدرضا ایزدی یکتا تهیه کننده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران با اعلام مطلب فوق گفت: ساخت موسیقی این اثر به تازگی توسط محمد کلاسی بهار به پایان رسیده و احسان اجتهادی نیز صداگذاری کار را انجام داده است.
او اضافه کرد: طی چند روز آینده کار تحویل سیمافیلم خواهد شد تا برای زمان پخش آن تصمیم گیری شود.
ایزدی یکتا گفت: هنوز زمان پخش مشخص نیست و به احتمال فراوان کار از شبکه اول سیما روی آنتن خواهد رفت.
معصومه آقاجانی، صفا آقاجانی، صدف احمدی، مقداد افشار، عسل بدیعی، آرمان حبیبی، بهروز حسینی، محمدتقی حسینی، محمد دشتی، سیدجواد رضوی، علی شیری، زهره صفوی، مهدی صباغی، زهره عباسی، محمد فرزانه، مهدی فقیه، امین کریمی، معصومه موسوی، دنیا محمدی، سارا منصوری، محمدنوید نادرشاهی، محمدرضا نجاتیان، آرماندیس نورزاد، محمدامین هادی و... از بازیگران اصلی این تله فیلم هستند.
"راه رفتن روی خطوط" داستان زندگی حامد است که مادرش را در گذشته از دست داده و شاهد تصادف پدرش با قطار است. او با دیدن این حادثه قدرت تکلم خود را از دست میدهد. از طرفی امیر، معلم او با همسرش افسانه تصمیم می گیرند او را همراه خود به زیارت حرم امام رضا(ع) ببرند که... .
سایر عوامل اصلی این تله فیلم عبارتند از: مجری طرح: محمدرضا نجاتیان، نویسنده: علی حدادی، بازنویسی فیلمنامه: محمدرضا ایزدی یکتا، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: بهزاد رضایی، مدیر تصویربرداری: اسماعیل آقاجانی، صدابردار: امین میرشکاری، طراح صحنه و لباس: میلاد کزازی، طراح گریم: فرید صفاییان، مدیر تولید: شهاب شمسایی، دستیاران کارگردان: ایمان یزدی، سلمی ناز حبیبی، علی اکبر مهرآسا، دستیاران تصویربردار: محمد حیدری، حسین خضرآبادی، مهدی محمدزاده، علی لطف پوریان، دستیار صدا: نصیر خیری، دستیاران صحنه: فرزاد حسینی، فرهاد حبیبی، جامه دار: آیلار تقوی، مجریان گریم: حسن خیرخواه، نرجس بانکش، منشی صحنه: لیلا انصاری، عکاس: آرش شاه محمدی، مدیر تدارکات: حمید صالح، دستیار تهیه: ایرج طائی، دستیاران تدارکات: عماد نکویی، وحید شاکری، سارا کلانتری، محمد نادعلی، میلاد نوروزی.
علیرضا امینی به تازگی ساخت فیلم تلویزیونی "یک تصادف ساده" را به تهیه کنندگی قاسم اموری در مرکز سیمافیلم به پایان رسانده است.
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
رها ماهرو : بازدیدکنندگان تنها سایت رسمی رها ماهرو ، از شما دعوت می کنیم تا در نقد و بررسی تله فیلم راه رفتن روی خطوط به کارگردانی علیرضا امینی شرکت کنید و نظرتان را بگویید .
_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
_____________
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
یک تکه نان
یک تکه نان فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیهکنندگی ناصر عنصری ساخته سال ۱۳۸۳ است. این فیلم در فروردین ۱۳۸۵ بر روی پرده رفتهاست.
-----------------
یک تکه نان
کارگردان کمال تبریزی
تهیهکننده ناصر عنصری
نویسنده محمدرضا گوهری
بازیگران اسماعیل خلج
احمد آقالو
گلاب آدینه
رضا کیانیان
هومن سیدی
مریم بوبانی
پیام دهکردی
حسین توکلی
فرزین محدث
رویا نونهالی
موسیقی پیمان یزدانیان
فیلمبرداری حسین جعفریان
تدوین حسین زندباف
مدت زمان
۱۰۰ دقیقه
کشور ایران
زبان فارسی
یک تکه نان فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیهکنندگی ناصر عنصری ساخته سال ۱۳۸۳ است. این فیلم در فروردین ۱۳۸۵ بر روی پرده رفتهاست.
خلاصه فیلم
گروهی از جوانها برای استخدام در اداره محیطبانی باید در مسابقهای شرکت کرده و مسیری سخت را طی کنند تا به هدف برسند. در این راه ماجراهایی پیش میآید که...
جشنوارهها
کمال تبریزی در بیست و سومین دوره جشنواره فیلم فجر (۱۳۸۳) در بخش بهترین کارگردانی در قسمت سینمای معناگرا و مسابقه سینمای ایران موفق به دریافت سیمرغ بلورین مسابقات شدهاست. همچنین اسماعیل خلج در بخش بهترین نقش دوم مرد مورد تقدیر قرار گرفتهاست.
همچنین این فیلم در نهمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۴) در بخش بهترین نقش دوم مرد (اسماعیل خلج) نیز کاندیدای مسابقات بودهاست.
-----------------
لیست فیلم های کمال تبریزی
فیلمهای سینمایی
عبور (۱۳۶۷) • تا مرز دیدار (۱۳۶۸) • در مسلخ عشق (۱۳۶۹) • پایان کودکی (۱۳۷۲) • لیلی با من است (۱۳۷۴) • مهر مادری (۱۳۷۶) • شیدا (۱۳۷۷) • گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱) • فرش باد (۱۳۸۱) • مارمولک (۱۳۸۲) • یک تکه نان (۱۳۸۳) • همیشه پای یک زن در میان است (۱۳۸۶) • از رییسجمهور پاداش نگیرید (۱۳۸۷ (اکران ١٣٩٤)) • دونده زمین (۱۳۸۸) • خیابانهای آرام (۱۳۸۹) • طبقه حساس (۱۳۹۲) • طعم شیرین خیال (۱۳۹۳)
مجموعه تلویزیونی
ابله (نمایش خانگی) • سرزمین کهن • دوران سرکشی • قصههای رودخانه • شهریار
-----------------
یک تکه نان / فیلم سینمایی
«یک تکه نان» فیلمی به کارگردانی کمال تبریزی، نویسندگی محمدرضا گوهری و تهیهکنندگی ناصر عنصری ساخته سال ۱۳۸۳ است. بازیگران: اسماعیل خلج، احمد آقالو، گلاب آدینه، رضا کیانیان، هومن سیدی، مریم بوبانی، پیام دهکردی، حسین توکلی، فرزین محدث و رویا نونهالی خلاصه فیلم: گروهی از جوانها برای استخدام در اداره محیط بانی باید در مسابقهای شرکت کرده و مسیری سخت را طی کنند تا به هدف برسند. در این راه ماجراهایی پیش میآید که...
-----------------
نگاهی به فیلم « یک تکه نان »
نکته هایی درباره فیلم « یک تکه نان »
- این فیلم جزو آثار موفق کمال تبریزی محسوب نمی شود. عمده موفقیت تبریزی در در دوران فیلمسازی اش به ساخت آثار کمدی و طنز معطوف است که ناگهان با ساخت « یک تکه نان » از آن روندی که آغاز کرده و خوب هم طی کرده بود، فاصله می گیرد.
- فیلم نمی تواند با بیان گیرا و جذابی برای مخاطب، مفاهیم دینی و معنایی اش را روایت کند و این برای فیلمسازی نظیر کمال تبریزی یک عدم موفقعیت محسوب می شود.
- یکی دیگر از مشکلات فیلم، بیان و طرح اشاره ها و نشانه های پیچیده است. در فیلم « مارمولک » شخصیتی را که داریم، آدمی شناخته شده و قابل باور برای مخاطب است و دارای شخصیت پردازی درستی است و به موازات این شخصیت، با ماجرایی آشنا و همراه می شویم و پیام معنایی نهایی فیلم را درک می کنیم. در فیلم « یک تکه نان » تبریزی درست برخلاف این شیوه عمل می کند و « قیس »، سرباز جوان که شخصیت اصلی فیلم است، کاراکتری فاقد کوچکترین جذابیت و عنصر طبیعی و ملموس است. این فرد خاص، طبعاً نمی تواند با توجه با آن ویژگی هایی که دارد، مخاطب را باخودش همراه کند.
- یکی از دلایل ضعف فیلم، شخصیت پردازی اشتباه و خام دستانه فیلم است. شخصیت محوری فیلم این توان و کشش را برای محوریت قرار داشتن این قصه و داستان ندارد.
- رضا کیانیان بازیگر توانایی است و نقشها را به خوبی اجراء می کند، ولی این چنین تیپهای سمبولیک و نمادینی، نمی تواند تمام هنر بازیگری کیانیان را نشان دهد .
- بازیگر چه پیشینه تئاتری داشته باشد و یا فاقد آن باشد، وقتی در فیلمی شخصیتها درست طراحی شده باشند، آن وقت می توان در مورد بازیهایشان قضاوت کرد. وقتی که فیلمنامه اثری پرداخت درستی نداشته باشد، حتی اگر بهترین بازیگران هم در آن بازی کنند، نمی توانند بازی مناسبی ارائه کنند.
طهماسب صلح جو
نگاهی به فیلم « یک تکه نان »
توبه نامه ساخت « مارموبک »!
- از کمال تبریزی قبل از دیدن فیلم یک انتظاراتی داشتم که چندان برآورده نشده بود و به نظرم فیلم دوپاره است و دو نوع جنس و تم داشت، یک جنس کاملاً اجتماعی و یک جنس به تعبیر امروزی ها معناگرا. و تبریزی کوشش کرده بود این دو نوع را در هم تلفیق کند و فیلم می توانست خیلی زنده تر و ملموس تر ازآنی که هست روایت بشود .
- کارگردانی فیلم به مراتب از فیلمنامه یک وجهی اثر بهتر بود و فیلمنامه چندگانه است . احساس کلی ام این بود که تبریزی یک توبه نامه ای در جهت ساخت « مارمولک » ارائه داده است. تبریزی با ساخت « مارمولک » یک دلجویی از کسانیکه از مضمون و نوع روایت « مارمولک » دلخور بوده اند، انجام داده است
- فبلم بین تماشاگر خاص و عام بلاتکلیف است و خیلی نمی تواند ارتباط برقرار کند. چون یک نوع چیده شدن تصنعی در آن دیده می شود و طبیعی و قابل باور از کار در نیامده است .
- اگر نظام تولید فیلم طبیعی باشد، هم به آثار کمدی اجتماعی نظیر « مارمولک » احتیاج دارد و هم به آثار متفاوت و معنایی ، باید در این خصوص بالانس و تعادلی ایجاد شود تا تمام ذائقه های سینمایی تامین شود. اگر فیلم هایی نظیر « یک تکه نان » دارای جذابیت باشد، قطعاً می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
- کربلایی یک سفری را شروع می کند تا به شناخت از ادعاهای زن روستایی دست پیدا کند. کربلایی یک فرد پخته و دنیا دیده ای است و اگر سفر را آن سرباز جوان انجام می داد و از خامی به پختگی می رسید، به مراتب بهتر بود. کربلایی بیشتر در مقام راهنما جایگاه دارد و با توجه به سن و سالش چندان برای تغییر و تحول وقتی ندارد .
- بازی اسماعیل خلج در نقش کربلایی یکی از نقاط قوت فیلم است و رضا کیانیان هم خیلی زود لو می رود که در سه نقش در فیلم ظاهر شده است و نمی دانم چه لزومی به استفاده از رضا کیانیان در سه نقش است و می شد حتی از نابازیگر در این نقشهای نه چندان بلند و مهم استفاده کرد.
- وجود خرد داستانهایی نظیر مسابقه برای پیدا کردن کار نزد جوانها، به خوبی در فضا و بافت فیلم جا نمی افتد و شاهد یک مجموعه جدا از هم هستیم که به هیچ عنوان به هم پیوند نمی خورند.
احمد طالبی نژاد
نگاهی به فیلم « یک تکه نان »
در مقابل ابتذال در برخی از فیلمهای امروزی، فیلمهایی هستند که نه در حد کمال اما دست کم در حد و اندازه خود بار دیگر جلوههای دیگر اندیشانه و روحانی سینما را یادآور میشوند.
« یک تکه نان » آخرین اثر کمال تبریزی است که گویا طبع آزمایی جدید او پس از فیلم جنجال برانگیز « مارمولک » محسوب میشود. اما واقعا این کجا و آن کجا؟ هر چند معتقدم « مارمولک » هم در جایگاه خود قابل اعتنا است!
« یک تکه نان » نگاه دیگری به عرفان اسلامی و توجه به سلوک و مراقبت وعبور از تکامل و رسیدن به مسیری تازه و متفاوت در زندگی است. از این جهت میتوان فیلم را در ردیف موج آثاری قلمداد کرد که اخیرا تحت عنوان سینمای معناگرا مطرح شدهاند و انصافا یک تکه نان بسیار متفاوت تر و عمیقتر از فیلمهایی است که تحت عنوان معناگر به تماشاگران تحمیل کردند؛ موجی که از اواسط دهه هفتاد آغاز شد. در یک دوره فیلمهای عرفانی و یا به اصطلاح برخی، « اناری »، محبوب بسیاری از منتقدان و منکوب بعضی دیگر بودند.
حالا دیگر آن فضا نمودی نوستالژیک دارد و فیلمهایی چون نارونی، برهوت، نقش عشق، هبوط و ... تبدیل به خاطرهای از یک دوران سینمایی شدهاند.
« یک تکه نان » اما محصول یک دوره سینمایی دیگر است. دوره ای که دیگر سینمای عشقی و دختر - پسری به بن رسیده و بار دیگر زمزمه بازگشت به ریشههای معنوی در سینما از سرگرفته شده است. عنوان « سینمای معناگرا » که البته بسیار کلی است و چندان مصداق یابی نشده است. درست هم نیست که فیلمی چون « یک تکه نان » را مثال کاملی از یک عنوان کلی قلمداد کنیم. اما این فیلم در واقع ثمره یک نوع دیدگاه خاص به معناگرایی در سینماست که در جشنواره دو سال پیش نمونههای دیگری از آن را هم دیدیم.
نکته دیگر در مورد این فیلم، تهیه کنندگی و بازاریابی آن است که ثمرهاش را در تبلیغات گسترده سیما هنگام اکران فیلم دیدیم آن هم برای فیلمی که برای مخاطب خاص ساخته شده. ارائه اطلاعات درست به مخاطب و اینکه مخاطب تا چه میزان با فضای فیلم آشنا میشود و در سالن سینما انتظار چه چیز را داشته باشد نکته ارزشمند برای تهیه کنندگان آن است. یک فیلم نباید به دروغ به عنوان یک اثر سرگرم کننده به تماشاگر معرفی شود چرا که قطعا موجب سرخوردگی او در سالن سینما خواهد شد.
« یک تکه نان » غنیمتی برای سینمای ایران است که باید با حمایت جدی از آن استقبال کرد .
محمود گبرلو
-----------------
یک تکه نان
داستان یک تکه نان، در واقع چند داستان موازی است که در نقطه ای با هم ملاقات می کنند: در یک امامزاده روستایی کوهستانی پیرزنی ادعای کرامت کرده و گفته : معجزه آسا همه قرآن کریم را در لحظه ای حفظ شده و شفا بخش است . حالا مردم دورش جمع شده اند تا از او شفا بگیرند. نیروی انتظامی نگران می شود که مبادا بلوایی به پا شود پس یک گروهبان و یک سرباز راه می افتند تا مسئله را بررسی کنند. سرباز یک روستایی ساده دل و کم حرف است و حتی آنقدر دورافتاده است که خیلی چیزها برایش تازگی دارند. در مسیر یک کربلایی هم که با برادرش قهر است همراه آنها می شود. در طول مسیر اتفاقاتی می افتد. سرباز که قیس نام دارد، با سه پیرمرد روستایی (آسیابان، کندودار و گاریچی) روبرو می شود و از آنها حرفهایی ساده ولی عمیق می شنود. کم کم همزمان با سلوک سرباز به پیرزن شفاپیدا کرده نزدیک می شویم. وارد امامزاده که می شویم پیرزن ماجرا را با گریه بازگویی می کند و ما متوجه می شویم به واسطه حضور یک جوان قرآن سوره مریم را حفظ شده است. مشخصات آن جوان نشانه های همان سرباز ساده دل است... معلوم نیست سلوک سرباز برای رسیدن به کرامت پیرزن بوده است یا پیرزن به واسطه سرباز صاحب کرامت شده است... زمان به هم ریخته ... هنوز مات و مبهوتم
کمی که بیشتر فکر می کنم جملات سه پیرمرد و رفتارهایشان را (همگی با بازی رضاکیانیان)به یاد می آورم: اینها که حاج اسماعیل دولابی بودند!!
یک تکه نان فیلمی از کمال تبریزی(1383) و نوشته محمدرضاگوهری (نشر نیستان، 1390)
-----------------
یک تکه نان
مروری بر یک تکه نان ساخته ی کمال تبریزی به عنوان موفق ترین نمونه ی سینمای دینی
یک تکه نان
هر کس فیلمی که می سازد، به اندازه ی سواد و احساسش است. مثل معلمی که امتحانش را طوری برگزار می کند که قبلاً درسش را داده باشد. خیلی ها احساس لطیفی دارند و شاید سوادشان را هم با خواندن و معلم دیدن و خوب گوش دادن، زیاد کنند، اما راه استفاده از سوادشان را برای انتقال آن حس لطیف به مخاطب نمی شناسند. و کسانی که در بازشناسی این راه، میدان دید درستی دارند، فیلمی می سازند که تاریخ مصرف ندارد. بعد از گذشت چند سال هم که دوباره و چندباره فیلم را می بینی، باز شگفت زده می شوی. هرچند که آن فیلم خیلی سر زبان ها نباشد، ته دلت ناراحت نیستی.می ترسی بلایی که سر فیلم های موفق دیگر افتاده سر این یکی هم بیاورند . کسانی با دیدنش هیجان زده شوند وخیال کنند که آن ها هم می توانند فیلمی شبیه آن بسازند و باعث شوند که نسخه ی درست ونمونه هم از چشم ها بیافتد. ترجیح می دهی فیلمی که شاهکار است در گنجینه ای بماند و سال ها بگذرد و نسل های بعد هم با دیدن آن، حس غریبی پیدا کنند .
«یک تکه نان» کمال تبریزی هم همین حکایت را دارد.
تبریزی فیلم بد نساخته است. همه ی فیلم هایش استاندارد یک سینمای قابل دیدن را دارد. در بسیاری از موارد هم این قابل دیدن ها، جا برای حرف های زیادی پیدا می کند. تنوع ژانرهای به کار گرفته شده در سینمای تبریزی، باعث سردرگمی او نمی شود. مقایسه کنید فیلمی را مثل شیدا و مارمولک. فضای معنوی شیدا ناشی از فضای جنگ با رمانی سیمی همراه می شود ومرز داستانی عاشقانه یا جنگی را طی می کند ولی بازهم امضای تبریزی را دارد .تبریزی لحن و درون مایه های متفاوتی برای داستان های مورد علاقه اش به عنوان فرم های اجرایی در نشانه شناسی های تصویری انتخاب می کند. با این همه، دلبستگی تبریزی به فضای جنگ و سینمای معناگرا، انکارناپذیر است. در گاهی به آسمان نگاه کن با وجود مایه های فانتزی، هدف کارگردان از انتقال حسی معنوی کاملاً مشهود است. ولی در یک تکه نان با سینمایی کاملاً دینی روبرو می شویم.
شاید بتوان یک تکه نان را به سینمای معناگرا متعلق دانست. سینمایی معنوی که نشانه هایی از آموزه های دینی دارد اما یک تکه نان فراتر از سینمای معناگرا پلورالیته است.
فرم سورئال برای بیان مفهوم ماورایی و مقدس نوعی بندبازی خطرناک است، ولی سیر فرامنطقی داستان به جهت شباهت به تجربه های شخصی مخاطب، باعث تناسب دراماتیک اثر می شود و از غلبه ی فرم بر محتوا جلوگیری می کند.
فیلمی مثل پسر مریم ساخته ی حمیدجبلی به پلورالیسم دینی می پردازد. اما در یک تکه نان عناصر داستانی از مفاهیم یک دین وام می گیرد. هرچند که در سکانس های پایانی آنجا که آیاتی از قرآن کریم خوانده می شود و مضمون آیات به داستان حضرت مریم و میلاد مسیح اشاره می کند نوعی حسّ فرادینی می دهد اما این نوعی ادای احترام است و در فضای دیگری به جز فرهنگ اصیل دستمایه ی داستان نمی افتد.از همین نظر یک تکه نان را می توان فیلمی دینی تلقی کرد ، در شخصیت پردازی ها به نشانه های اصولی دین پرداخته می شود و راه رسیدن به عاملیت فرائض . و نوعی تهذیب در مبارزه با منهیات. چیزی که از لایه های سطحی شرع و قوانین عمیق تر باشد . وقتی به کرامت عزیز که همه برای دیدن او رهسپارند اشاره می شود ، علاوه بر ذکر رعایت احکام از طرف عزیز به نوع رابطه ی اش با خدا هم پرداخته می شود، این که وقتی آفت به مزرعه اش می خورد برای این که خدایش را ناراحت نکند، سرزمین نمی رود .
یک تکه نان
فیلم نامه ی یک تکه نان را محمدرضا گوهری نوشته است. گوهری نمونه های موفقی در نگارش فیلم نامه های معناگرا و دینی دارد. خیلی دور خیلی نزدیک و فرزند خاک از همین دست است. فیلم نامه های گوهری در شیوه های روایت داستان، نوعی رئالیسم جادویی است. این قالب سورئال بهترین چارچوب برای فرم پیداکردن، محتوای ماورایی مدنظر نویسنده است. نشانه های متافیزیکی و ماورایی در نقاط عطف داستان های گوهری قرار می گیرد و در شرایطی منحصر به فرد معلوم نمی شود که این اتفاق ماورایی بحران درام را شکل می دهد یا بازگشایی از گره های اول و دوم درام است.
فرم سورئال برای بیان مفهوم ماورایی و مقدس نوعی بندبازی خطرناک است، ولی سیر فرامنطقی داستان به جهت شباهت به تجربه های شخصی مخاطب، باعث تناسب دراماتیک اثر می شود و از غلبه ی فرم بر محتوا جلوگیری می کند.
با وجود سبک ویژه ی روایی فیلم نامه، در اجرای تصویری، نماهای انتخاب شده به نوعی نیست که به هدف تشدید این حس باشد. دکوپاژ فیلم در عین وفاداری به اصول روایت کلاسیک در سینما، به شیوه ای در تقدم و تأخر پلان ها، برنامه ریزی می شود که در اوج داستان، واقعه ی از پیش تعیین شده، از پیش تعیین شده، جلوه نکند. رمز موفقیت یک تکه نان هم در همین است. براعت استهلال ها در حدی نیست که ادامه ی داستان را قابل پیش بینی کند. با این وجود فضای فیلم این آمادگی را در مخاطب ایجاد می کند که با واقعه ای معنوی روبرو شود. واقعه ای که از ابتدای فیلم هم مدام حرف آن زده می شود ، اما برای شگفت زده کردن تماشاچی، کمترین توقع محتمل به تصویر کشیده می شود. شگفت زدگی برای مخاطبی که در حصار زمان و مکان است و این ویژگی ذاتی نوع موجودیت اوست. اما این محدودیت وجود در سکانس پایانی، از حصار زمان و مکان خارج می شود. مثل قهرمان فیلمی که وقتی بی زمانی و بی مکانی اش را شهود می کنی، به مشاهده اش هم ایمان می آوری .
مجتبی شاعری
-----------------
رها ماهرو : خوانندگان خوب وبسایت نقد سینمایی رها ماهرو ، می توانید نقد ها و نظرهایتان را درباره ی مجموعه یک تکه نان ساخته کمال تبریزی برایمان بنویسید .
-----------------
_____________
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد
خاطرات مرد ناتمام
خاطرات مرد ناتمام نام سریالی ایرانی یه کارگردانی صادق کرمیار است که در زمستان ۱۳۹۱ به مناسبت دهه فجر در ۲۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.
قسمت اول: ۲۰۱۱ م.
سازنده برنامه: صادق کرمیار
بازیگران: سارا خوئینیها
-----------------
خاطرات مرد ناتمام
سریال خاطرات مرد ناتمام
کارگردان صادق کرمیار
تهیهکننده محسن علیاکبری
نویسنده
ابوالفضل زروئی نصرآباد
سید علی میرفتاح
بازیگران محمود پاک نیت
امین زندگانی
سیامک صفری
مهرداد ضیایی
مهوش صبرکن
سروش صحت
داود فتحعلی بیگی
شهزاد صفوی
امیرحسین مدرس
سارا خوئینیها
محمدرضا داودنژاد
آزاده شمس
علی کرمیار
ایلیا صفوی
وحید حیدری
مانا بهرامی
مجید سعیدی
موسیقی بهزاد عبدی
فیلمبرداری
علی محمدزاده
ناصر محمودکلایه
تدوین حسین غضنفری
مدت زمان
۲۶ قسمت - ۱۲۰۰ دقیقه
کشور ایران
زبان فارسی
خاطرات مرد ناتمام نام سریالی ایرانی یه کارگردانی صادق کرمیار است که در زمستان ۱۳۹۱ به مناسبت دهه فجر در ۲۶ قسمت از شبکه یک سیما پخش شد.
داستان
«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سالهای ۱۳۲۷ تا ۱۳۳۲ و روایت تلاش همایونپور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که بتازگی فوت کرده میخواند. همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه دارو سازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتو ر و تولید دارو برای مردم کشورش است، اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه در مسیر او سنگ اندازی میکنند.
فیلمبرداری
این سریال در شهر تهران و شهرک غزالی تصویربرداری شده است.
-----------------
کارگردان سریال به «بانی فیلم» پاسخ داد:
چرا «خاطرات مرد ناتمام» ناتمام ماند؟
«بانی فیلم آنلاین»: آخرین قسمت از مجموعه «خاطرات مرد ناتمام» در حالی سهشنبه شب این هفته روی آنتن رفت که هنوز سوالاتی درباره سرنوشت کاراکترها و نحوه پایانبندی مبهم قصه برای مخاطبان باقی مانده است.
صادق کرمیار، کارگردان این سریال در پاسخ به اینکه چرا قصه مجموعه در فینال به گونهای معلق باقی ماند به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: «بله طی این روزها دوستان درباره چرایی این شکل از پایانبندی قصه از من سوال میکنند و حتی این شبهه پیش آمده که قسمت پایانی مجموعه گرفتار ممیزی و در نهایت حذف شده است. البته مجموعه از قسمتهای میانی گرفتار برخی ممیزیها شد، اما پایان کار همان بود که دیدید و متأسفانه فرصت محدود موجب نشد تا بیش از این تصویربرداری کنیم».
کارگردان مینی سریال «یک روز قبل» توضیح داد: «در فیلمنامه این طور پیشبینی شده بود که پس از دستگیری همایون (امین زندگانی) ما به زمان حال برمیگشتیم و شاهد تصمیمگیری نهایی همایون امروزی بودیم؛ اما با توجه به آنکه قرار بود کار در دهه فجر روی آنتن رود، شبکه از ما خواست که هر چه زودتر مجموعه را آمادهسازی کنیم و به همین دلیل کمبود فرصت و محدودیت بودجه مانع از آن شد که این بخش را هم جلوی دوربین ببریم و در نتیجه به همین پایانی که دیدید، بسنده کردیم».
او درباره کارهای آینده خود گفت: «فردا قرار است نسخه نهایی رمان «وداع با دو کوهه» را تحویل ناشرم بدهم و همچنین قصد دارم اگر مسؤولان تلویزیون همکاری کنند، مقدمات تبدیل رمان دیگرم، یعنی «نامیرا» به سریال را نیز فراهم کنم. این رمان با مضمون عاشورایی نوشته شده و امیدوارم هر چه زودتر امکان ساخت آن ایجاد شود».
سریال تاریخی شبکه یک برای مخاطبانش / «خاطرات مرد ناتمام» از 30 دی روی آنتن میرود
فرهنگ > تلویزیون - سریال ۲۶ قسمتی «خاطرات مرد ناتمام» ساخته صادق کرمیار از ۳۰ دی روی آنتن شبکه یک میرود.
به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما،«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سالهای 1327 تا 1332 و روایت تلاش همایونپور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که بتازگی فوت کرده میخواند.
همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه دارو سازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتو ر و تولید داروی کزار برای مردم کشورش است اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه، همین مقدار خدمت را هم نمیتوانند ببینند و در مسیر او سنگ اندازی میکنند.
امین زندگانی، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، سیامک صفری، داوود فتحعلی بیگی، مجید سعید، امیرحسین مدرس از جمله بازیگران این سریال هستند.
سایر عوامل این پروژه نیز عبارتند از: تهیه کننده: محسن علی اکبری، کارگردان: صادق کرمیار، مشاور پروژه: سید مهدی شجاعی، مجری طرح: مجید یاسر، مدیر تولید: مجید معدنی، نویسندگان: سید علی میرفتاح، ابوالفضل زرویی نصرآباد، مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده، مشاور کارگردان: سید هاشم میر طالبی، طراح صحنه و لباس: حمید شهیری، صدابردار: فرخ فدایی، گریم: ایمان امیدوار، تدوین: حسین غضنفری، دستیار اول کارگردان: محمد کرمیار، مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی، جانشین تولید: داوود معدنی، جلوههای ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوههای ویژه رایانهای: فرهاد غفوریان، منشی صحنه: جمشید خندان، عکاس: نادیا ختایی.
سریال «خاطرات مرد ناتمام» که در 26 قسمت 45 دقیقهای توسط محسن علی اکبری در گروه فیلم و سریال شبکه یک ساخته شده و از 30 دی از این شبکه پخش میشود.
-----------------
نام سریال: خاطرات مرد ناتمام
ژانر: تاریخی و اجتماعی
کارگردان: صادق کرمیار
تهیه کننده: محسن علی اکبری
مجری طرح و مدیر تولید: وحید معدنی
نویسنده: نادر میرفتاح
تدوین: حسین غضنفری
موسیقی: بهزاد عبدی
مشاور کارگردان: هاشم میرطالبی
مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده
به سفارش: شبکه اول سیما
بازیگران: امین زندگانی، محمود پاک نیت، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، مجید سعیدی، آزاده شمس، امیر حسین مدرس، فرانک کلانتر، صفر کشکولی، حمید بهرامی، مهشید حبیبی، مونیا جمال پور، نسترن هاشمی و...
خلاصه داستان:
داستان این مجموعه درباره جوانی به نام همایون پورسینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین، خاطرات پدربزرگش را که به تازگی فوت کرده و او نیز همایون نام داشت را می خواند. همایون، پدربزرگ او که در فرانسه داروسازی خوانده و به ایران بازگشته، درصدد تاسیس لابراتوار است اما سفارت انگلیس و شهربانی و دیگران سنگ اندازی می کنند و...
«خاطرات مرد ناتمام» به تاریخ معاصر بازمی گردد و قبل از آیت الله کاشانی و زمان سپهبد زاهدی را به تصویر می کشد. مجموعه در 30 لوکیشن جلوی دوربین می رود و بخش عمده آن در خانه ای قدیمی جلوی دوربین رفته است. تصویربرداری «خاطرات مرد ناتمام» از 24 بهمن ماه سال گذشته آغاز شد. کل کار در تهران می گذرد و داستان به دهه 20 بازمی گردد.
دیگر عوامل: صدابردار: فرخ فدایی / طراح صحنه و لباس: حمید شهیری / طراح گریم: ایمان امیدواری / دستیار اول کارگردان: شهزاد صفوی / مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی / جانشین تولید: داود معدنی / جلوه های ویژه: رضا ترکمان / عکس: نادیا خطایی/ منشی صحنه: جمشید خندان
-----------------
سریال «خاطرات مرد ناتمام» به کارگردانی صادق کرمیار از شنبه (سی ام دی ماه) هر شب از شبکه یک سیما پخش میشود.
به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، «خاطرات مرد ناتمام» به تهیهکنندگی محسن علی اکبری قرار است از سیام ماه جاری هر شب از شنبه تا پنجشنبه ساعت 22 و 15 دقیقه روی آنتن شبکه یک قرار بگیرد.
در این مجموعه بازیگرانی چون: امین زندگانی، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، سیامک صفری، داوود فتحعلیبیگی، مجید سعید، امیرحسین مدرس بازی کردهاند.
«خاطرات مرد ناتمام» سریالی خانوادگی است که داستان آن مربوط به سال های 1327 تا 1332 و روایت تلاش همایون پور سینا است که قصد سفر به خارج از کشور را دارد و در این حین خاطرات پدر بزرگش را که به تازگی فوت کرده میخواند. همایون (پدر بزرگ) که در فرانسه داروسازی خوانده و به ایران بازگشته درصدد تاسیس لابراتور و تولید داروی کزاز برای مردم کشورش است اما سفارت انگلیس و شهربانی حکومت شاه، همین مقدار خدمت را هم نمیتوانند ببینند و در مسیر او سنگاندازی میکنند.
سایر عوامل این پروژه نیز عبارتند از: تهیه کننده : محسن علی اکبری، کارگردان : صادق کرمیار، مشاور پروژه: سید مهدی شجاعی، مجری طرح: مجید یاسر، مدیر تولید: مجید معدنی، نویسندگان: سید علی میرفتاح، ابوالفضل زرویی نصرآباد، مدیر تصویربرداری: علی محمدزاده، مشاور کارگردان: سید هاشم میر طالبی، طراح صحنه و لباس: حمید شهیری، صدابردار: فرخ فدایی، گریم: ایمان امیدوار، تدوین: حسین غضنفری، دستیار اول کارگردان: محمد کرمیار، مدیر برنامه ریزی: مهرداد یزدانی، جانشین تولید: داوود معدنی، جلوه های ویژه میدانی: رضا ترکمان، جلوه های ویژه رایانهای: فرهاد غفوریان، منشی صحنه: جمشید خندان، عکاس: نادیا ختایی.
-----------------
همزمان با پخش آخرین قسمت
کارگردان «خاطرات مرد ناتمام»: خبرنگاران باید این سریال را بیشتر دوست داشته باشند
» سرویس: فرهنگی و هنری - تلویزیون و رادیو
صادق کرمیار همزمان با پخش آخرین قسمت از سریالش گفت: پخش هر شبی امتیاز مثبتی برای «خاطرات مرد ناتمام» بود که باعث بیشتر دیده شدن این مجموعه از سوی مخاطبان شد.
کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: به اعتقاد من پخش هر شبی در ارتباط با سریالهای تلویزیونی به طور کلی میتواند به بیشتر دیده شدن کار کمک کند، چرا که زندگی ما ریتم تندی دارد و هیچ یک از ما نمیدانیم قرار است به کجا برسیم. بر این اساس وقتی یک سریالی هر شبی برای مخاطب پخش میشود، وی را در جریان قرار میدهد و در واقع بیننده بیشتر با داستان ارتباط برقرار میکند.
وی پخش هر شبی «خاطرات مرد ناتمام» را امتیازی برای دیده شدن مجموعهاش دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر پخش هر شبی سریال «خاطرات مرد ناتمام» زمان پخش مناسب این مجموعه در تایم شبانگاهی شبکه یک به دیده شدن این سریال کمک کرد و موجب شد تا مخاطبان آن را دنبال کنند.
کرمیار در ادامه با اشاره به بازخوردهای «خاطرات مرد ناتمام»ش در بین مخاطبان، اظهار کرد: آنچه که تاکنون از سوی علاقمندان به ما رسیده است خوب بود اما بازخورد نهایی و آمار واقعی مخاطبان از سریال «خاطرات مرد ناتمام» را خود شبکه یک سیما باید اعلام کند.
کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» در پاسخ به اینکه خودتان به عنوان کارگردان چقدر فرصت کردید کارتان را از تلویزیون دنبال کنید؟ گفت: در واقع من هر لحظه کارم را دنبال میکردم اما نه از طریق تلویزیون چرا که تا آخرین لحظات درگیر صداگذاری و مونتاژ مجموعه بودم و خیلی فرصت نمیکردم پای تلویزیون بنشینم و کار را دنبال کنم.
همچنین او دربارهی پایان داستان «خاطرات مرد ناتمام» اینگونه بیان کرد: به هر حال پایان هر کاری باید با نام سریال همخوانی داشته باشد. فقط در همین حد میتوانم بگویم که در شرایط جدیدی به همایون پیشنهاداتی میشود برای اینکه لابراتوارش فعالتر شود، او سعی میکند کارهایش را دنبال کند اما با مشکلات خاص خودش مواجه میشود.
کرمیار در پایان صحبتهایش با تاکید بر اینکه اگر تلویزیون بیشتر به سمت سریالهای خانوادگی برود، قطعا موفقتر میشود به ایسنا گفت: من فکر میکنم سریالهایی مثل «خاطرات مرد ناتمام» که سبک زندگی ایرانی را نشان میدهد لازمه تلویزیون است، چرا که تاثیر زیادی بر مخاطبان میگذارد. اگر تلویزیون فضای سریالسازی در جهت سبک زندگی ایرانی را جدی بگیرد و خیلی به سمت غربگرایی گرایش پیدا نکند قطعا مخاطب هم ارتباط بیشتری با اثر برقرار میکند. دربارهی سریال خاطرات مرد ناتمام هم باید بگویم که با توجه به داستانش، خبرنگاران باید بیشتر از این کار خوششان آمده باشد که قصه حول محور روزنامهنگاران میگذرد.
-----------------
صادق کرمیار:
«خاطرات مرد ناتمام» داستان آدم هایی است که زندگی را تعطیل نمی کنند
کارگردان سریال «خاطرات مرد ناتمام» گفت: این سریال داستان آدمهای ناتمامی است که نتوانستند در زندگیشان هیچ کاری را تمام کنند؛ آدمهایی که به هر کاری دست میزنند به مانع برمیخورند.
صادق کرمیار در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: داستان «خاطرات مرد ناتمام» داستان مردان ناتمام است که هر یک در زندگیشان به شکلی به بن بست میرسند اما در عین حال زندگی را تعطیل نمیکنند. آمیز رکنالدین با بازی محمود پاکنیت هم به عنوان پدر خانواده سعی میکند کانون گرم خانواده را حفظ کند و با وجود همه کارهای ناتمام، زندگی ادامه پیدا میکند و ناتمام نمیماند.
او دربارهی پرداختن به داستانی در سالهای 1320 و انتخاب این دهه توضیح داد: مقطعی که انتخاب کردیم از سال 1327 تا 1329 است؛ یعنی دوره ملی شدن صنعت نفت. این دوره، دوره حساس تاریخ معاصر ایران است که همه مناسبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی خانوادگی آن میتواند برای الان ما درسی آموختنی باشد که بدانیم چه دورهای را طی کردیم، چه چیزهایی را از دست دادیم و چه چیزهایی به دست آوردیم اما همانطور که در این قصه میگوییم باید بتوانیم زندگی را با سربلندی ادامه بدهیم.
پشت صحنه سریال «خاطرات مرد ناتمام»
کرمیار ادامه داد: هر سریال تلویزیونی لاجرم ابعاد اخلاقی و آموزشی دارد و نمیتواند بدون این ابعاد ساخته شود؛ چرا که تلویزیون مخاطب عام دارد و مخاطب عام پیام سریالها را دریافت میکند و میفهمد هر سریال چه پیامهایی دارد. طبیعی است وقتی که ما از تاریخ صحبت میکنیم بدون موضعگیری و یا دخل و تصرف در تاریخ یکسری پندها و نصایح را در تاریخ مطرح میکنیم؛ همانطور که قرآن از تاریخ استفاده میکند تا به آیندگان پند دهد.
این کارگردان یکی از شانسهای «خاطرات مرد ناتمام» را تهیهکنندهای مثل محسن علیاکبری عنوان کرد و ادامه داد: تاکید او بر این بود که حتی برای نقشهای فرعی هم از بازیگران خوب استفاده کنیم، بخش عمده کیفیت یک سریال تلویزیونی مربوط به بازیگرانی است که بتوانند متن را به خوبی اجرا کنند به همین دلیل بود که ما برای نقشهای فرعی هم بازیگران خوبی آوردیم و از این لحاظ هیچ مضیقهای نداشتیم.
او از مشکلات مالی این روزهای تلویزیون هم انتقاد کرد و گفت: ما در یک فضای خوب و پرانرژی کار کردیم و با وجود اینکه مشکلات مالی داشتیم دوستان بازیگر و عوامل پشت صحنه آن را تحمل کردند امیدوارم تلویزیون قدر زحمات آنها را بداند و تلاش کند پرداخت بودجه سریالها و فیلمهای تلویزیونی تسریع شود.
-----------------
آنچه در قسمت پنجم "خاطرات مرد ناتمام" خواهید دید؛
"قدرت" گرفتار می شود
طبق نقشه ای "قدرت" دستگیر و راهی زندان می شود.
صادق کرمیار کارگردان "خاطرات مرد ناتمام" در خصوص خلاصه قسمت پنجم این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: در نقشه ای که میرزا برای مشکل به وجود آمده می کشد، "قدرت" گرفتار می شود.
وی ادامه داد: به دنبال این گرفتاری قدرت به زندان افتاد و اتفاقاتی را رقم می زند
لازم به ذکر است در این سریال تاریخی که داستان آن مربوط به دهه ی 1320 است امین زندگانی در نقش دکتر دارو سازی به نام "همایون " که پسر رکن الدین عطار است، سروش صحت در نقش روزنامه نگاری که روزنامه "جهان امروز" را منتشر می کند، محمد رضا داود نژاد در نقش رضا ملا که قهوه دار است، سید مهرداد ضیایی، مهوش صبر کن، محمود پاک نیت، داود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، شهرزاد صفوی، مجید سعیدی، امیر حسین مدرس، مهشید حبیبی، آزاده شمس، وحید حیدری، صفر کشکولی، حمید بهرامی فواد، مونیا جمالی پور، نسترن هاشمی، فرانک کلانتر وحید الهویی، هومن ستوده، اتابک نادری، همایون مینیان، مسعود سخایی، محمود بیاتی، رژان تقی زاده ، جلال پیشواییان و سارا خوئینی ها ایفای نقش می کنند.
گفتنی است، صادق کرمیار کارگردان، محسن علی اکبری تهیه کننده، سید مهدی شجاعی مشاور پروژه، مجید یاسر مجری طرح، مجید معدنی، مدیر تولید، سید علی میر فتاح، ابوالفضل برزویی نصر آباد نویسندگان، علی محمد زاده مدیر تصویر برداری، سید هاشم میر طالبی مشاور کارگردان حمید شهیری طراح صحنه و لباس، فرخ فدایی صدا بردار، ایمان امیدواری گریم، حسین غضنفری تدوین، محمد کرمیار دستیار اول کارگردان، مهرداد یزدانی مدیر برنامه ریزی، داود معدنی جانشین تولید، رضا ترکمان جلوه های ویژه میدانی، فرهاد غفوریان جلوه های ویژه رایانه ای، جمشید خندان منشی صحنه و نادیا ختایی عکاس این مجموعه هستند
-----------------
نویسنده «خاطرات مرد ناتمام»: نخواستیم سمبلیک حرف بزنیم
نویسندهی سریال «خاطرات مرد ناتمام» شکلگیری ایدهی اولیه این سریال را بر اساس اتفاقات پیش آمده در حوزهی انرژی هستهیی و شباهت آن با ماجرای ملی شدن صنعت نفت دانست.
علی میرفتاح در گفتوگو با خبرنگار سرویس تلویزیون خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در حوزهی انرژی هستهیی و برخورد با کشورمان رخ داد، ما را به یاد ماجرای ملی شدن صنعت نفت میاندازد؛ چندین بار هم مسؤولان این دو ماجرا را با هم مقایسه کردند. همین مساله باعث شد ما به این فکر بیفتیم که ملی شدن صنعت نفت میتواند بستری برای طرح یک قصه باشد که چگونه هویت ملیمان را پیدا و ثابت کنیم و ارادهی ایرانیها بتواند کارگر باشد.
او ادامه داد: در جریان این فرایند کمکم به قصهای رسیدیم که فضایی از تهران دههی 20 را نشان دهیم؛ فضایی که خوشایند، نوستالژیک و دوستداشتنی است و روابط آدمها در آن بر همهی ماجراها از جمله اتفاقات سیاسی و مناقشات و مجادلات غالب است. کم کم با هم صحبت میکردیم دیدیم که در دههی 20 ظرفیتهای فوقالعادهای برای قصهای که میخواهیم تعریف کنیم وجود دارد و ما میتوانیم حرفهایی بزنیم که شباهتهایی به زندگی امروز دارد؛ مضاف بر این که اشکالاتی که در زندگی امروز ما هست آن موقع وجود نداشت؛ مثلا ادب آدمها خیلی بیشتر است و زندگی مثل امروز اینقدر شلوغ نیست و یا ارتباطات همه چیز را تحت تاثیر قرار نداده است.
میرفتاح به روند نگارش قصه هم اشارهای داشت و گفت: بعد از اینکه دربارهی این کلیات و ساختار قصه به نتیجه رسیدیم، من به تنهایی نوشتن را شروع کردم؛ سعی کردیم در نوشتن این داستان هم شخصیتهای مدرن داشته باشیم و هم شخصیتهای سنتی؛ مثلا پسری داریم که از فرنگ آمده و دوست دارد برای کشورش کار کند از طرفی همین پسر پدری دارد که او هم عطار است و دوست دارد به مردم خدمت کند. ارادهای در این خانه حاکم است که میخواهد برای کشورش کاری کند ولی عوامل زیادی هست که میتواند مقابل این اراده قرار بگیرد از جمله نیروهای دولتی و اداری آن زمان.
نویسندهی «خاطرات مرد ناتمام» این سریال را بازتابی از حوادث دههی 20 عنوان کرد و گفت: سعی کردیم بازتاب حوادث سیاسی را که خیلی هم مهم است در خانواده بیاوریم. از جمله یک روزنامهنگار و یک روحانی به خانواده رفت و آمد میکنند آنها دائما در حال بررسی مسائل سیاسی و تنش با نیروهای امنیتی هستند. قصهی ما هم درست در شبی تمام میشود که دکتر مصدق و دوستانشان کاری میکنند که صنعت نفت ملی شود.
او در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده این سریال نمادی از جامعه است؟ توضیح داد: طبیعتا در چنین قصهای خانواده کمی سمبولیک میشود ولی بیشتر میخواستیم یک قصه را روایت کنیم؛ نمیخواستیم سمبولیک حرف بزنیم. خود به خود در قصه چیزهای سمبلیکی وجود دارد اما مدنظرمان این بود که یک قصه خوب و دلنشین روایت شود؛ قصهای که در جاهای تلخ و در جاهایی بانمک است و این قصه عین زندگی است، یعنی برشی از زندگی است که مخاطبان زندگی پدربزرگهای خود را در آن میبینند و زندگی به صورت عادی در آن جریان دارد.
میرفتاح دربارهی بستر سیاسی خاطرات «مرد ناتمام» هم گفت: جامعهی ما از اواخر قاجار و مشروطه یک جامعه سیاسی است و نمیتوان سیاست را از آن جدا کرد. حتی الان نمیشود یک قصهی ساده روایت کرد، بدون اینکه به سیاست گره بخورد؛ حتی عاشقانهترین قصه هم با مسائل سیاسی گره میخورد؛ طبیعی است جامعهی آن روز به طور اغراقآمیزتری درگیر مسائل سیاسی بوده است.
-----------------
«خاطرات مرد ناتمام» تصویرگر افکار مختلف پیش از انقلاب است
خبرگزاری فارس: امیرحسین مدرس گفت: ویژگی سریال «خاطرات مرد ناتمام» این است که به نحوی ظریف توانسته افکار گروه های مختلف پیش از انقلاب را در قالب شخصیت های اعضاء خانواده به تصویر بکشد.
امیرحسین مدرس که این روزها سرگرم بازی در سریال خاطرات مرد ناتمام است درباره نقشش در این سریال در گفت وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: من در این سریال نقش «شهیدی» سربازرس بانفوذی در اداره آگاهی را بازی می کنم که علیرغم شغلش هنرمند و اهل آواز است.وی به دلیل آشنایی با خانواده میرزا رکن الدین عطار تصمیم می گیرد در مشکلی که برای این خانواده سرشناس پیش آمده از نفوذش در آگاهی استفاده کند.
مدرس درباره این سریال گفت: ویژگی این داستان این است که دارای تم آرامی است اما به نحوی ظریف توانسته اقشار مختلف و افکار گروه های مربوط به آن دوران را در قالب شخصیت های تک تک اعضای خانواده به تصویر بکشد.
وی درباره «خاطرات مرد ناتمام» نیز توضیح داد: این مجموعه قصهای است که اوایل سال 1320 تا 1327 را به تصویر کشیده و درباره پسر میرزا رکن الدین است که در فرنگ دارو سازی خوانده و می خواهد در زیرزمین خانهاش یک لابراتوار راه بیاندازد و برای مردم دارو بسازد اما از طرف دولت و سفارت انگلیس برایش مشکل تراشی می شود.
به گزارش فارس، «خاطرات مرد ناتمام» که مضمونی اجتماعی و کمی هم عاشقانه دارد در گروه مجموعه های تلویزیونی شبکه یک و در 26 قسمت 45 دقیقه ای ساخته شده و این شبها به مناسبت دهه مبارک فجر از شبکه یک سیما پخش می شود.
علاوه بر مدرس، سایر بازیگران این سریال عبارتند از: محمد رضا داود نژاد، امین زندگانی، محمود پاک نیت، سروش صحت، مهرداد ضیایی، مهوش صبرکن، داوود فتحعلی بیگی، سیامک صفری، شهزاد صفوی، مجید سعیدی، امیر حسین مدرس، مهشیدحبیبی، آزاده شمس، وحید حیدری، صفر کشکولی، حمید بهرامی فواد، ، مونیا جمال پور، نسترن هاشمی، فرانک کلانتر، وحید الهویی، هومن ستوده، اتابک نادری، همایون حسینیان، مسعود سخایی، محمود بیاتی، رژان تقی زاده، جلال پیشواییان و سارا خوئینی ها.
-----------------
رها ماهرو : خواهشمندیم نقد های زیبا و خوانندنی تان را درباره سریال خاطره انگیز خاطرات مرد نا تمام به کارگردانی صادق کرمیار برای وبلاگ رها ماهرو بفرستید .
-----------------
داستان : پاندا کونگ فو کار به ایران آمد