رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

نقد فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس

این هفته با بهرام رادان
بهرام رادان، متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ و فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد که معتقد بودند وی شایستگی آن را نداشته است.

رادان در فیلم «سنتوری» ساخته داریوش مهرجویی با بازی خوب خود در نقش یک نوازنده که به اعتیاد گرفتار بود توجه بسیاری را به توانایی های بازیگری خود جلب کرد و باعث شد تا به عنوان یک بازیگر جوان با استعداد شناخته شود. هرچند که او در چندین فیلم کم اهمیت تر از نظر نقش آفرینی نیز بازی کرده اما فیلم های او در دهه 80 باعث شد تا او به عنوان بازیگری مطرح در سینمای ایران شناخته شود. رادان در سال گذشته با ورود با عرصه خوانندگی و تولید یک آلبوم موسیقی با نام «روی دیگر» شانس خود را در عرصه های دیگر هنری نیز آزمود که این کار از نظر فروش رکورد خوبی را نیز به جای گذاشت. رادان تا امروز 29 فیلم سینمایی را در پرونده کاری خود به ثبت رسانیده است و در طول سالهای فعالیت سینمایی خود نیز توانست جوایز متعددی را از آن خود کند مانند «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد – ۱۳۸۲»،‌»برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی – ۱۳۸۳»، «برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری – ۱۳۸۵» و «برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی لاداخ برای فیلم آدمکش – ۲۰۱۲».

در این هفته شبکه نمایش در راستای پخش و بررسی آثار بزرگان سینما، فیلم های «عطش»، «رز زرد»، «کارناوال مرگ»، «ازدواج صورتی»، «چهار انگشتی»، «آدمکش» و «شورعشق» با بازی بهرام رادان را در لیست پخش خود قرار داده است که می توانید هرشب ساعت 21 از این شبکه ببینید.

http://tikfilm.ir/wp-content/uploads/Shoore-Eshgh.jpg
شور عشق
فیلم
شور عشق فیلمی به کارگردانی نادر مقدس، نویسندگی نادر مقدس و انوشه منادی و تهیه کنندگی داریوش بابائیان ساخته سال ۱۳۷۹ است.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
شور عشق
کارگردان     نادر مقدس
تهیه‌کننده     داریوش بابائیان
نویسنده     نادر مقدس
انوشه منادی
بازیگران     مهناز افشار
بهرام رادان
ایرج راد
پوراندخت مهیمن
رضا خندان
جعفر بزرگی
علی برجسته
بابک نوری
مهدی امینی‌خواه
کاظم افرندنیا
مینا نوروزی
معصومه اسکندری
هما خاکپاش
فلور نظری
هیلا اکرانی
موسیقی     پیروز ارجمند تاج‌الدینی
فیلم‌برداری     فرج‌الله حیدری
تدوین     یاور تورنگ
توزیع‌کننده     شکوفا فیلم
مدت زمان
    ۹۱ دقیقه
کشور     ایران
زبان     فارسی

شور عشق فیلمی به کارگردانی نادر مقدس، نویسندگی نادر مقدس و انوشه منادی و تهیه کنندگی داریوش بابائیان ساخته سال ۱۳۷۹ است.

خلاصه داستان

این فیلم داستان علاقه دختر و پسری است که برای ازدواج با مخالفت‌های خانواده دختر مواجه هستند، بنابراین آنها به یکی از شهرهای شمال کشور فرار می‌کنند اما...

جشنواره‌ها

فیلم شور عشق در پنجمین دوره جشن خانه سینما (۱۳۸۰) حضور داشته‌است.
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
پشت صحنه شور عشق - گفتگو با مهناز افشار و بهرام رادان
{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}
بهرام رادان دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

در اولین حضور سینمایی شورعشق شناخته شد: شور عشق اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد: آواز قو. رادان سپس موفق به کسب دو سیمرغ بلورین نقش اول مرد(شمعی در باد و سنتوری) نیز شد.

رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است.

مقایسه من و مهناز افشار صحیح نیست

بهرام رادان اولین حضورش در سینمای ایران را با بازی در فیلم «شور عشق» و روبه‌روی بازیگری تجربه کرد که او نیز آن روزها تازه در راه معرفی شدن به اهالی سینما بود؛ «مهناز افشار»؛ بازیگری که جدیدترین و آخرین حضورش در سینما یعنی«پل چوبی» را روبه‌روی او تجربه کرده. وقتی از او می‌خواهیم «مهناز افشار» این روزها را با مهناز افشار «شور عشق» مقایسه کند، بر این باور است که‌ این بازیگر به مرز پختگی رسیده و تبدیل به یک بازیگر کاملا حرفه‌ای شده و امروز می‌توان از او ‌به عنوان یکی از وزنه‌های اصلی سینمای ایران نام برد که بار سنگینی از سینما را یک تنه به دوش می‌کشد. «مهناز افشار» از نگاه «بهرام رادان»، یک همکار بسیار دوست‌داشتنی و جلوی دوربین، یک بازیگر فوق‌العاده حرفه‌ای به حساب می‌آید که هم به او و هم به تمام عوامل گروه انرژی مثبتی منتقل می‌کند. با وجودی که می‌گوید نتوانسته فیلم‌های اخیر «مهناز افشار» را ببیند اما در جریان تمام اتفاقات کاری‌اش قرار دارد و می‌داند کدام کارهایش بیشتر دیده شده‌اند و کدامیک کمتر. وقتی با این سوال ما با این مضمون که بعد از گذشت این سال‌ها، امروز کدام‌تان در سینما موفق‌تر هستید مواجه می‌شود خیلی صریح می‌گوید: «من در چند سال اخیر حضور زیادی در سینما نداشته‌ام، اما مهناز افشار همواره پیگیر کارهایش بوده، در فیلم‌های زیاد‌، بسیار خوب و با کارگردان‌های جوان و حرفه‌ای کار کرده و به نظرم در حال طی روند بسیار رو به رشدی است.» شاید «بهرام رادان»‌ تصور می‌کند کم‌کاری‌ چند سال اخیرش در سینما، به نوعی برایش احتیاج بوده و بابت این دوری، متحمل ضرر چندانی نشده است! ا و می‌گوید دوست دارد تا حدودی از بازیگری فاصله بگیرد، از دور و خارج از گود به آن بنگرد و نظر و انتقادهای منصفانه و غیرمنصفانه کارشناسان ‌راجع به خودش را بخواند و بشنود، تحلیل کند، آزار ببیند، از شور به شعور برسد تا هر بار، بهتر از گذشته در کارش ظاهر شود، در غیر این‌صورت، تصمیم‌هایی که ممکن است یک بازیگر بگیرد، تبدیل به تصمیماتی عجولانه می‌شود.



رها ماهرو : خوانندگان عزیز سایت رها ماهرو ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم عاشقانه شور عشق به کارگردانی نادر مقدس برای ما بنویسید و بفرستید .





شور عشق
دانلود فیلم شور عشق
ژانر: اجتماعی
مدت زمان: ۹۲ دقیقه
سال ساخت: ۱۳۷۸
بازیگران: مهناز افشار، بهرام رادان، ایرج راد، پوراندخت مهیمن، رضا خندان، جعفر بزرگی، مهدی امینی‌خواه، کاظم افرندنیا، مینا نوروزی، هما خاکپاش، فلور نظری، هیلا اکرانی و…
خلاصه داستان: قصه ی عشق و علاقه دختر و پسری است که برای ازدواج با مخالفت‌های خانواده ی دختر مواجه هستند، بنابراین آنها به یکی از شهرهای شمال کشور فرار می‌کنند اما…

{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}{}

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد