رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون
رها ماهرو

رها ماهرو

منتقد سینما و تلویزیون

فیلم سرتو بدزد رفیق ساخته سرجیو لئونه

سرتو بدزد رفیق
آمریکا 1971
Duck, You Sucker!

Dir: Sergio Leone

سرت را بدزد، احمق!
فیلم محصول سال 1971
سرت را بدزد، احمق! یا یک مشت دینامیت فیلمی وسترن ایتالیایی محصول سال ۱۹۷۱ و به کارگردانی سرجیو لئونه است. این فیلم را از گونهٔ وسترن زاپاتایی به حساب آورده‌اند. راد استایگر و جیمز کابرن در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.
تاریخ اکران: ۲۰ اکتبر ۱۹۷۱ م. (ایتالیا)
کارگردان: سرجو لئونه
مدت زمان فیلم: ۲ ساعت ۴۲ دقیقه
آهنگ‌ساز: انیو موریکونه
فیلم قبلی: روزی روزگاری در غرب
بازیگران
جیمز کابرن
راد استایگر
رومولو والی
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
آخر هفته از تلویزیون ببینید،
سرتو بدزد رفیق،گمشده،هیچی...
وسترن اسپاگتی "سرتو بدزد رفیق" ساخته سرجیو لئونه، "گمشده" کلینت ایستوود و "راز مهتاب" سعید ابراهیمی‌فر در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود.



فیلم سینمایی "سرتو بدزد رفیق" به کارگردانی سرجیو لئونه پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول پخش می‌شود.این وسترن اسپاگتی با بازی راد استایگر، جیمز کابرن، رومولو والی و ماریا مونتی سال 1971 بر مبنای داستانی از لئونه ساخته شد و مدت زمان آن 157 دقیقه است. موسیقی "سرتو بدزد رفیق" را انیو موریکونه ساخته است.

داستان این فیلم سال 1913 روی می‌دهد: خوان میراندا (استایگر) دهقان مکزیکی همراه پدر و شش فرزندش به راهزنی روی می‌آورد. آنان به شان مالوری (کابرن) ایرلندی برمی‌خورند که متخصص انفجار است و تصمیم می‌گیرند از یک بانک سرقت کنند، اما...

از "سرتو بدزد رفیق" به عنوان دومین بخش از یک سه‌گانه یاد می‌شود که روزی روزگاری در غرب" اولین فیلم و "روزی روزگاری در آمریکا" فیلم سوم آن بود. لئونه سال 1972 برای این فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی از جوایز دیوید دوناتلو شد که از آن به عنوان اسکار سینمای ایتالیا یاد می‌شود.

فیلمساز سرشناس ایتالیایی بیش از هر چیز به خاطر وسترن‌های اسپاگتی خود شامل "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر" و "خوب بد زشت" شهرت دارد. او سال 1989 در سن 60 سالگی از دنیا رفت.
http://up.cafenaghd.ir/up/cafenaghd/movie-information/400498.gif
فیلم تلویزیونی"راز مهتاب" ساخته سعید ابراهیمی‌فر جمعه 25 اردیبهشت ساعت 16 روی آنتن شبکه یک می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌سلیمانی و بازی بابک حمیدیان، الهام حمیدی و پرویز شاهین‌خو تهیه شده و در آن بازیگران بومی یزد هم حضور دارند.

"راز مهتاب" روایتگر زندگی جوانی است که برای ادامه تحصیل و رسیدن به زندگی بهتر می‌خواهد به فرانسه برود، اما بعد از مدتی بیمار و سرخورده از یک عشق نافرجام به ایران بازمی‌گردد.

عوامل این فیلم عبارتند از رضا مقصودی نویسنده، محمدرضا نجفی مدیر تولید، مجید امامی تدوینگر، کاوه شاه‌محمدلو مدیر تصویربرداری، ساسان نخعی صدابردار و آرمین اسماعیلی طراح گریم اشاره کرد.

فیلم سینمایی "گربه 9 دم" به کارگردانی داریو آرجنتو پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 23:30 از شبکه دو پخش می‌شود. این تریلر ترسناک تولید سال 1971 ایتالیا، فرانسه و آلمان غربی سابق و مدت زمان آن 115 دقیقه است.

جیمز فرانسیسکو، کارل مالدن، کاترین اسپاک و هورست فرانک در "گربه 9 دم" بازی می‌کنند و داستان درباره یک روزنامه‌نگار و یک خبرنگار بازنشسته و نابیناست که می‌کوشند به راز یک سری قتل مرتبط با تحقیقات تجربی و کاملا محرمانه یک شرکت داروسازی پی ببرند، اما هر دو هدف قاتلان می‌شوند و ...

"گربه 9 دم" دومین تجربه کارگردانی آرجنتو فیلمساز، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی بود که بیشتر برای مجموعه فیلم‌های خود در ژانر وحشت شهرت و تاثیر روی فیلم‌های ترسناک و اسلشر مدرن شهرت دارد.

فیلم سینمایی "گمشده" ساخته کلینت ایستوود جمعه 25 اردیبهشت ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. درام تلخ "گمشده" با نام اصلی "بچه عوضی" یا "بچه اشتباهی" اولین بار در دنیا ماه مه 2008 در بخش مسابقه جشنواره کن پخش شد.

آنجلینا جولی، جفری داناوان، جان مالکوویچ، جیسن باتلر هارنر و ایمی رایان در این فیلم آمریکایی 141 دقیقه‌ای بازی کرده‌اند. داستان "گمشده" سال 1928 روی می‌دهد و جولی نقش مادری تنها را دارد که برای تامین آسایش والتر پسر 9 ساله‌اش سخت کار می‌کند.

اما بچه ناپدید می‌شود و پنج ماه پلیس یک پسر دیگر را به جای فرزند کریستین باز می‌گرداند و از این جا به بعد او درگیر نبردی کابوس‌وار با دستگاهی می‌شود که می کوشد بر اشتباهات خود سرپوش بگذارد. ایستوود فیلم جدید خود را بر مبنای فیلمنامه‌ای از جی. مایکل اشتراچینسکی و با بودجه‌ای 55 میلیون دلاری ساخت.

فروش جهانی این فیلم حدود 100 میلیون دلار بود. "گمشده" پارسال در سه رشته بهترین بازیگر زن (جولی)، طراحی هنری و فیلمبرداری نامزد اسکار بود. عنوان "بچه عوضی" Changeling در اصطلاح به بچه‌ای اطلاق می‌شود که پریان به جای بچه‌ای که دزدیده‌اند، می‌گذارند.

ایستوود در 1993 برای "نابخشوده" برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او سال 2004 نیز برای "رود میستیک" نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای "عزیز میلیون دلاری" برای دومین بار اسکار این بخش را برد. "نامه‌هایی از ایوو جیما" او نیز نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردان شد.

"پرنده / برد"، "شکارچی سفید، قلب سیاه"، "قدرت مطلق" و "رود میستیک" از دیگر ساخته‌های این بازیگر و کارگردان 79 ساله است که اخیرا جایزه نخل طلایی افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. او همچنین برای بازی در فیلم‌های "به خاطر یک مشت دلار" و "خوب، بد، زشت" شهرت دارد.

فیلم تلویزیونی "توفان تاریک" به کارگردانی جیسن بورک پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 20:30 از شبکه سه پخش می‌شود. استفن بالدوین، راب لابل، گاردینر میلار و کامیل سالیوان در این فیلم 89 دقیقه‌ای کانادایی بازی می‌کنند.

داستان "توفان تاریک" درباره محققی بنام سور مکری است که به همراه دو تن از زیردستانش مشغول تحقیق روی ماهواره‌ای هستند که می‌تواند ذرات معلق در فضا را به صورت اسلحه‌ای خطرناک دربیاورد و ...

فیلم سینمایی"مظنونین" ساخته پیتر ییتس جمعه 25 اردیبهشت ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه می‌رود. این فیلم با عنوان اصلی "مظنون" تولید 1987 آمریکا و مدت زمان آن 121 دقیقه است.

شر، دنیس کواید، لیام نیسن، جان ماهونی، توماس باربور و جو مانتنیا در "مظنونین" بازی می‌کنند. داستان درباره یک مرد آواره کر و لال است که به اتهام قتل یک زن کارمند وزارت دادگستری بازداشت می‌شود. دفاع از پرونده او را وکیلی پرکار برعهده می‌گیرد و ...

فیلم سینمایی "هیچی" به کارگردانی وینچنزو ناتالی جمعه 25 اردیبهشت ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم کانادایی تولید 2003 و مدت زمان آن 90 دقیقه است.

نقش‌های اصلی "هیچی" را دیوید هیولت و اندرو میلر بازی می‌کنند و داستان درباره دو دوست خوب به نام‌های اندرو و دیو و ماجراهایی است که برای آنها اتفاق می‌افتد. اندرو مدیر یک آژانس مسافرتی است که در خانه کار می‌کند و دیو نیز بازنده‌ای است که سر کار همیشه تحقیر می‌شود.

درست در شرایطی که به نظر می‌رسد دیگر هیچ چیز بدتر از این برای آنها اتفاق نمی‌افتد، کل دنیای بیرون خانه آنها ناپدید می‌شود و جای خود را به یک سفیدی بی‌پایان می‌دهد و ... "هیچی" اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و یک جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را نیز از آن خود کرد.

وینچنزو ناتالی کارگردان این فیلم سال 1997 با "مکعب" به شهرت رسید که درباره تاثیرات خفقان‌آور ناشی از گیر افتادن در یک پازل زندان‌مانند مکعبی است. این فیلم از تلویزیون ایران نیز پخش شده است.

فیلم تلویزیونی "سکو" به نویسندگی و کارگردانی آرش قادری جمعه 25 اردیبهشت ساعت 14:10 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد مرادزاده فرد در 100 کیلومتری عسلویه در منطقه پارس جنوبی تهیه شده است.

داستان "سکو" درباره مهندس مینا شمس است. او در مناقصه طراحی و ساخت سکوی نفت با چند شرکت معتبر بین‌المللی رقابت می‌کند و در نهایت نفر اول مناقصه می‌شود، اما عده‌ای در صدد اثبات بی‌لیاقتی وی هستند و...

زیبا بروفه، ناصر ممدوح، تیرداد کیایی، بهمن دان، میرطاهر مظلومی، صدیقه کیانفر و سیروس طهوری‌نژاد بازیگران "سکو" هستند. دیگرعوامل ساخت این فیلم عبارتند از مدیر تولید: محمود محمد طائفه، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، صدابردار: امیرحسین رسولی، طراح صحنه و لباس: شهریار کلهر، تدوین: مسعود مردانی، آهنگساز: کارن همایونفر، طراح گریم: شهرام آدشیرین و عکس: حسن شجاعی.


.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
نقد فیلم « سرتو بدزد رفیق »

نویسنده : عزیزالله حاجی مشهدی
………………………………….………………………………….…………….....

دراولین نگاه ،وقتی از "وسترن ایتالیایی" یا به قول معروف وسترن اسپاگتی سخن به میان می آید، ناخواسته ذهن آدمی به طرف اثری نازل از گونه وسترن کشیده می شود که لابد با حفظ همان ویژگی ها وعناصر و نشانه های همیشگی این گونه فیلم ها ،رگه هایی طنز وشوخی و گاه لودگی را نیز با خود به همراه دارد . با تماشای هفتمین ساخته فیلمساز صاحب نام ایتالیایی ، سر جو لئونه با عنوان اصلی به خاطر یک مشت دینامیت -در ادامه دیگر آثار او ( به خاطر یک مشت دلار ، به خاطر چند دلار بیشتر ، خوب بد زشت و ...) این بار نیز با اثری متفاوت از گونه فیلم های وسترایتالیایی رو به می شویم .
سرجو لئونه ( باب رابرتسن ) فیلمساز مشهور و یکی از بنیانگذاران وسترن ایتالیایی ( زاده 1926در رم ) به خانواده ای هنری تعلق دارد. پدر او روبرتو روبرتی ، بازیگر و کارگردان سینما بود و به همین دلیل ،سرجو از دوران کودکی به همراه پدرش در استودیوهای فیلمسازی حضور می یافت و همین آشنایی های نزدیک با جریان تولید فیلم و حضور در پشت صحنه سینما ،او را به دنیا فیلمسازی نزدیک کرد لئونه ،با پشتوانه علاقه به فیلمسازی وبرخورداری از نعمت نزدیک شدن به برخی از کارگردان های بزرگ ایتالیایی و آمریکایی وهمچون ویتوریو دسیکا ، رابرت وایز ،فرد زینه مان و ویلیام وایلر و دستیاری آنان ،از سال 1959 با نخستین فیلم سینمایی خود آخرین روزهای پمپی به طورمستقل وارد کار فیلمسازی شد و تا پایان زندگی اش دراواسط دهه هشتاد ، حدود 9فیلم سینمایی قابل اعتنا را در کارنامه فیلمسازی خود به ثبت رسانده است . سرتو بدزد رفیق ازاین جهت کار متفاوتی به شمار می آید که بین قالب ( ساختار متعارف و معمول آثر ) و آن چه در متن و بافت درونی فیلم ( درونمایه و مضمون اثر ) یافت می شود ، سرشار از تناقض نمایی یا نوعی آشنایی زدایی است . یعنی در ظاهربا اثری سبک ،با رگه ای از طنز و گاه فانتزی روبه رو هستیم . که از قضا، با استفاده از همین ظاهر معمولی و آشنا ، آن هم درحد و اندازه های یک وسترن اسپاگتی ، قرار است از نیروهای انقلابی و مردمی وشورش های دهقانی و مبارزات انقلابی سرشناس و مکزیکی ( فرانچسکو پانچوویلا ) تصویری متفاوت و سرشار از طراوت و تازگی را به تماشا بنشینیم !
پرداختن به چهره های شاخص این گونه قهرمانان تاریخی و مورد ستایش مردم ، به ویژه کشاورزان و روستائیان ؛ در دیگر آثار سینمایی نیز بارها تجربه شده است . وقتی حدود بیست سال پیش از آن ، فیلمسازی چون الیا کازان ، اثری به یاد ماندنی و معروف با نام زنده باد زاپاتا را در سال 1952 می سازد ، در آن فیلم نیز مارلون براندو ایفاگر نقشی از همین گونه می شود تا همچون انتونیو باندراس ( در سال 2003 برای بروس بروسفورد در یک مجموعه تلویزیونی ، نقش پانچوویلا را به تصویر بکشد و بازی قابلی از خود ارائه دهد ، انقلابی صاحب نامی که عمده شهرتش را مدیون طبقه و قشری که به آن تعلق دارد - یعنی کشاورزان و دهقانان - است سرکوبی بی رحمانه پانچو ویلا و تمای اطرافیان و طرفدارانش طی یک جنگ رسمی دراوایل دهه 1920 از سوی رئیس جمهور وقت مکزیک ( پورفرو دیاز ) از نمونه های مثال زدنی و فراموش ناشدنی ثبت شده در تاریخ ملت هاست که امروز ، تلخی های آن ؛ حتی با گذشت ها سال ها هنوز در ذهن بسیاری زنده است . شاید به همین روی است که شنیده می شود فیلمساز صاحب نام بوسنیایی ( امیر کوستوریتسا ) که سخت شیفته زندگی و سرگذشت پانچو ویلااست نیز تصمیم گرفته روایت تازه و دیگر گونه ای از زندگی این قهرمان تاریخی را به تصویر بکشد .
فیلمنامه سر تو بدزد رفیق در حال و هوای کارهای اقتباسی سینما ، به کمک یک گروه سه نفره از نویسندگان ( با حضور سرجو لئونه ، سرجو دوناتی و لوچیانو وینچنزو ) به نگارش درآمده است و لئونه درمقام کارگردان ، کوشیده است کاری ساده وروان ، با حفظ ضرباهنگ مناسبی که به کل اثر،کشش مناسبی می بخشد ، تولید کند که ضمن برخورداری از ویژگی های کارهای عامه پسند ، توجه روشنفکران و منتقدان سینما را نیز به خود جلب کند . استفاده از نیروهای مجرب در بخش های مختلف تولید ،از فیلمبرداری کم نقص جوزپه روتزولینی گرفته تا تدوین نینو باراگلی و به ویژه استفاده از موسیقی بسیار اثرگذار و متناسب با فضاهای فیلم ( ساخته انیو موریکونه ) که در دیگر آثار لئونه نیز با وی همکاری ارزنده ای داشته است ، باعث می شود که بر خلاف آن نگاه اولیه ، تما شاگرچنین فیلمی که از این کارگردان ، با توجه به سابقه انتظار یک فیلم تجاری و صرفا سرگرم کننده از گونه وسترن ایتالیایی را دارد ، در عمل ، با اثری جدی و تامل بر انگیز روبه رو می شود . اثری که هر چه پیش تر می رویم ، با لحنی جدی تر آن روبه رو می شویم و چهره ضد قهرمانی چون خوآن ( رد استایگر) نیز با همه خشونت وبی قیدهای اخلاقی و حرفه ای اش ، ناخواسته به فضایی کشیده می شود که گویی قرار است همسو با همه نیروهای انقلابی درگیر با نیروهای حکومتی سرکوب گر و فضای پرخفقان حکومت نظامی ( در حال و هوای اوایل دهه 1920 در مکزیک ) به راستی نقشی موثر و به یاد ماندنی ایفا کند . همان طور که جان ( جیمز کابرن ) با انبوه دینامیت هایی که در پالتوی خود مخفی کرده است ، به عنوان یک آدم انقلابی فراری ایرلندی که برای سرش نیز جایزه تعیین کرده اند ، برای تحقق یک هدف بزرگ تر و شرافتمندانه تر ، با انقلابیون هم جهت می شود وبه اعمالی قهرمانانه دست می زند .
فیلم ،ستایشگر روح بلند و قهرمانانه آدم های پردل و شجاع است در مسیر رسیدن به هدف های بزرگ و مورد اعتنای جامعه ، آن هم از طیف کشاورزان و زحمتکشان ؛ از نگاه سر جولئونه که برخلاف سایر آثار وسترن که می کوشند تا حس احترام به هم نوع را در تماشاگر تقویت کند ، این بار چنین احساسی به شیوه خاص سرجو لئونه و آرمان گرایی های خاص او ، طی دو مرحله عملی می شود ؛ ابتدا قهرمانان فیلم ، حس احترام به هم گروه را در خود تقویت می کنند تا بعد بتوانند در میدان بزرگ تر به حس همدلی و احترام به هم نوع در سطحی وسیع تر برسند وبه تجربه شیرین رستگار شدن دست یابند.

تاریخ انتشار : 93.4.28
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
Duck You Sucker سرت را بدزد، احمق
ساخت : 1971

نام فیلم به ایتالیایی : Giù la testa
ترجمه های دیگر : یک مشت دینامیت ، روزی روزگاری انقلاب
قالب : فیلم بلند
کارگردان : سرجیو لئونه
نویسندگان : سرجیو لئونه ، سرجیو دوناتی ، لوچیانو وینچنزونی
بازیگران : Rod Steiger,James Coburn,Romolo Valli

محصول : سینمای ایتالیا ,
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
ایستوود با "گمشده" خود در تلویزیون
ایستوود با گمشده خود در تلویزیون

وسترن اسپاگتی "سرتو بدزد رفیق" ساخته سرجو لئونه، "گمشده" کلینت ایستوود و "راز مهتاب" سعید ابراهیمی‌فر در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی "سرتو بدزد رفیق" به کارگردانی سرجو لئونه پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 22 در قالب برنامه سینما یک از شبکه اول پخش می‌شود.

این وسترن اسپاگتی با بازی راد استایگر، جیمز کابرن، رومولو والی و ماریا مونتی سال 1971 بر مبنای داستانی از لئونه ساخته شد و مدت زمان آن 157 دقیقه است. موسیقی "سرتو بدزد رفیق" را انیو موریکونه ساخته است.

داستان این فیلم سال 1913 روی می‌دهد: خوان میراندا (استایگر) دهقان مکزیکی همراه پدر و شش فرزندش به راهزنی روی می‌آورد. آنان به شان مالوری (کابرن) ایرلندی برمی‌خورند که متخصص انفجار است و تصمیم می‌گیرند از یک بانک سرقت کنند، اما...

 

وسترن اسپاگتی "سرتو بدزد رفیق" ساخته سرجو لئونه، "گمشده" کلینت ایستوود و "راز مهتاب" سعید ابراهیمی‌فر در تعطیلات آخر هفته از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شود.
 

از "سرتو بدزد رفیق" به عنوان دومین بخش از یک سه‌گانه یاد می‌شود که روزی روزگاری در غرب" اولین فیلم و "روزی روزگاری در آمریکا" فیلم سوم آن بود. لئونه سال 1972 برای این فیلم برنده جایزه بهترین کارگردانی از جوایز دیوید دوناتلو شد که از آن به عنوان اسکار سینمای ایتالیا یاد می‌شود.

فیلمساز سرشناس ایتالیایی بیش از هر چیز به خاطر وسترن‌های اسپاگتی خود شامل "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند دلار بیشتر" و "خوب بد زشت" شهرت دارد. او سال 1989 در سن 60 سالگی از دنیا رفت.

فیلم تلویزیونی"راز مهتاب" ساخته سعید ابراهیمی‌فر جمعه 25 اردیبهشت ساعت 16 روی آنتن شبکه یک می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سیدامیر پروین‌سلیمانی و بازی بابک حمیدیان، الهام حمیدی و پرویز شاهین‌خو تهیه شده و در آن بازیگران بومی یزد هم حضور دارند.

"راز مهتاب" روایتگر زندگی جوانی است که برای ادامه تحصیل و رسیدن به زندگی بهتر می‌خواهد به فرانسه برود، اما بعد از مدتی بیمار و سرخورده از یک عشق نافرجام به ایران بازمی‌گردد.

عوامل این فیلم عبارتند از رضا مقصودی نویسنده، محمدرضا نجفی مدیر تولید، مجید امامی تدوینگر، کاوه شاه‌محمدلو مدیر تصویربرداری، ساسان نخعی صدابردار و آرمین اسماعیلی طراح گریم اشاره کرد.

فیلم سینمایی "گربه 9 دم" به کارگردانی داریو آرجنتو پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 23:30 از شبکه دو پخش می‌شود. این تریلر ترسناک تولید سال 1971 ایتالیا، فرانسه و آلمان غربی سابق و مدت زمان آن 115 دقیقه است.

جیمز فرانسیسکو، کارل مالدن، کاترین اسپاک و هورست فرانک در "گربه 9 دم" بازی می‌کنند و داستان درباره یک روزنامه‌نگار و یک خبرنگار بازنشسته و نابیناست که می‌کوشند به راز یک سری قتل مرتبط با تحقیقات تجربی و کاملا محرمانه یک شرکت داروسازی پی ببرند، اما هر دو هدف قاتلان می‌شوند و ...

"گربه 9 دم" دومین تجربه کارگردانی آرجنتو فیلمساز، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس ایتالیایی بود که بیشتر برای مجموعه فیلم‌های خود در ژانر وحشت شهرت و تاثیر روی فیلم‌های ترسناک و اسلشر مدرن شهرت دارد.

فیلم سینمایی "گمشده" ساخته کلینت ایستوود جمعه 25 اردیبهشت ساعت 17:30 از شبکه دو روی آنتن می‌رود. درام تلخ "گمشده" با نام اصلی "بچه عوضی" یا "بچه اشتباهی" اولین بار در دنیا ماه مه 2008 در بخش مسابقه جشنواره کن پخش شد.

آنجلینا جولی، جفری داناوان، جان مالکوویچ، جیسن باتلر هارنر و ایمی رایان در این فیلم آمریکایی 141 دقیقه‌ای بازی کرده‌اند. داستان "گمشده" سال 1928 روی می‌دهد و جولی نقش مادری تنها را دارد که برای تامین آسایش والتر پسر 9 ساله‌اش سخت کار می‌کند.

 

آنجلینا جولی، جفری داناوان، جان مالکوویچ، جیسن باتلر هارنر و ایمی رایان در این فیلم آمریکایی 141 دقیقه‌ای بازی کرده‌اند. داستان "گمشده" سال 1928 روی می‌دهد و جولی نقش مادری تنها را دارد که برای تامین آسایش والتر پسر 9 ساله‌اش سخت کار می‌کند.
 

اما بچه ناپدید می‌شود و پنج ماه پلیس یک پسر دیگر را به جای فرزند کریستین باز می‌گرداند و از این جا به بعد او درگیر نبردی کابوس‌وار با دستگاهی می‌شود که می کوشد بر اشتباهات خود سرپوش بگذارد. ایستوود فیلم جدید خود را بر مبنای فیلمنامه‌ای از جی. مایکل اشتراچینسکی و با بودجه‌ای 55 میلیون دلاری ساخت.

فروش جهانی این فیلم حدود 100 میلیون دلار بود. "گمشده" پارسال در سه رشته بهترین بازیگر زن (جولی)، طراحی هنری و فیلمبرداری نامزد اسکار بود. عنوان "بچه عوضی" Changeling در اصطلاح به بچه‌ای اطلاق می‌شود که پریان به جای بچه‌ای که دزدیده‌اند، می‌گذارند.

ایستوود در 1993 برای "نابخشوده" برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او سال 2004 نیز برای "رود میستیک" نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای "عزیز میلیون دلاری" برای دومین بار اسکار این بخش را برد. "نامه‌هایی از ایوو جیما" او نیز نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردان شد.

"پرنده / برد"، "شکارچی سفید، قلب سیاه"، "قدرت مطلق" و "رود میستیک" از دیگر ساخته‌های این بازیگر و کارگردان 79 ساله است که اخیرا جایزه نخل طلایی افتخاری یک عمر دستاورد جشنواره فیلم کن را دریافت کرد. او همچنین برای بازی در فیلم‌های "به خاطر یک مشت دلار" و "خوب، بد، زشت" شهرت دارد.
ایستوود با گمشده خود در تلویزیون

فیلم تلویزیونی "توفان تاریک" به کارگردانی جیسن بورک پنجشنبه 24 اردیبهشت ساعت 20:30 از شبکه سه پخش می‌شود. استفن بالدوین، راب لابل، گاردینر میلار و کامیل سالیوان در این فیلم 89 دقیقه‌ای کانادایی بازی می‌کنند.

داستان "توفان تاریک" درباره محققی بنام سور مکری است که به همراه دو تن از زیردستانش مشغول تحقیق روی ماهواره‌ای هستند که می‌تواند ذرات معلق در فضا را به صورت اسلحه‌ای خطرناک دربیاورد و ...

فیلم سینمایی"مظنونین" ساخته پیتر ییتس جمعه 25 اردیبهشت ساعت 22:30 روی آنتن شبکه سه می‌رود. این فیلم با عنوان اصلی "مظنون" تولید 1987 آمریکا و مدت زمان آن 121 دقیقه است.

شر، دنیس کواید، لیام نیسن، جان ماهونی، توماس باربور و جو مانتنیا در "مظنونین" بازی می‌کنند. داستان درباره یک مرد آواره کر و لال است که به اتهام قتل یک زن کارمند وزارت دادگستری بازداشت می‌شود. دفاع از پرونده او را وکیلی پرکار برعهده می‌گیرد و ...

 

ایستوود در 1993 برای "نابخشوده" برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او سال 2004 نیز برای "رود میستیک" نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای "عزیز میلیون دلاری" برای دومین بار اسکار این بخش را برد. "نامه‌هایی از ایوو جیما" او نیز نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردان شد.
 

فیلم سینمایی "هیچی" به کارگردانی وینچنزو ناتالی جمعه 25 اردیبهشت ساعت 20:30 در قالب برنامه سینما چهار از شبکه چهار پخش می‌شود. این فیلم کانادایی تولید 2003 و مدت زمان آن 90 دقیقه است.

نقش‌های اصلی "هیچی" را دیوید هیولت و اندرو میلر بازی می‌کنند و داستان درباره دو دوست خوب به نام‌های اندرو و دیو و ماجراهایی است که برای آنها اتفاق می‌افتد. اندرو مدیر یک آژانس مسافرتی است که در خانه کار می‌کند و دیو نیز بازنده‌ای است که سر کار همیشه تحقیر می‌شود.

 

درست در شرایطی که به نظر می‌رسد دیگر هیچ چیز بدتر از این برای آنها اتفاق نمی‌افتد، کل دنیای بیرون خانه آنها ناپدید می‌شود و جای خود را به یک سفیدی بی‌پایان می‌دهد و ... "هیچی" اولین بار در جشنواره تورنتو به نمایش درآمد و یک جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را نیز از آن خود کرد.

وینچنزو ناتالی کارگردان این فیلم سال 1997 با "مکعب" به شهرت رسید که درباره تاثیرات خفقان‌آور ناشی از گیر افتادن در یک پازل زندان‌مانند مکعبی است. این فیلم از تلویزیون ایران نیز پخش شده است.

فیلم تلویزیونی "سکو" به نویسندگی و کارگردانی آرش قادری جمعه 25 اردیبهشت ساعت 14:10 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود. این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد مرادزاده فرد در 100 کیلومتری عسلویه در منطقه پارس جنوبی تهیه شده است.

داستان "سکو" درباره مهندس مینا شمس است. او در مناقصه طراحی و ساخت سکوی نفت با چند شرکت معتبر بین‌المللی رقابت می‌کند و در نهایت نفر اول مناقصه می‌شود، اما عده‌ای در صدد اثبات بی‌لیاقتی وی هستند و...

زیبا بروفه، ناصر ممدوح، تیرداد کیایی، بهمن دان، میرطاهر مظلومی، صدیقه کیانفر و سیروس طهوری‌نژاد بازیگران "سکو" هستند. دیگرعوامل ساخت این فیلم عبارتند از مدیر تولید: محمود محمد طائفه، مدیر تصویربرداری: ناصر کاووسی، صدابردار: امیرحسین رسولی، طراح صحنه و لباس: شهریار کلهر، تدوین: مسعود مردانی، آهنگساز: کارن همایونفر، طراح گریم: شهرام آدشیرین و عکس: حسن شجاعی.
مسعود عجمی
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
تحلیل فیلم "سرتو بدزد رفیق"
ایران صدا: در این برنامه تحلیل فیلم سرتو بدزد رفیق از ساخته های سرجیو لئونه را می شنویم.

کارشناس/مهمان: داریوش مودبیان استاد دانشگاه,

سرجیو لئونه کارگردان ایتالیایی، در رم به دنیا آمد. او فرزند کارگردان ایتالیایی وینچنزو لئونه (بیشتر با نام روبرتو روبرتی مشهور است) و بازیگر سینما ادویچ والکرنگی (بیس والرین) است. کودکی و نوجوانی لئونه هم‌زمان با ظهور فاشیسم و جنگ جهانی دوم بود که البته برای خانواده او که اهل هنر و سینما بودند روزگار سختی بوده است. در دهه پنجاه میلادی او کار خود در سینما را با دستیار کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی شروع کرد و بعد از یک دهه در سال 1964 میلادی پس از ساخت دو فیلم ناتمام توانست اولین فیلم خود (کلاسیوس از ژود) را بسازد. سه سال پس از ساخت این فیلم لئونه شروع به ساخت سه‌گانه معروف خود در گونه وسترن با هنرنمایی کلینت ایستوود کرد که هر سه فیلم در زمان اکران خود پرفروش‌ترین فیلم شدند. با ساخت سه‌گانه لئونه روح تازه‌ای به گونه وسترن دمیده شد و زیرگونه تازه‌ای تحت عنوان وسترن اسپاگتی به وجود آمد. او از سال 1967 تا سال 1971 سه فیلم وسترن دیگر ساخت و بعد از آن تا سال 1984 که آخرین فیلم خود روزی روزگاری در امریکا را کارگردانی کرد فیلم دیگری نساخت.
لئونه بعد از ساخت فیلم روزی روزگاری در آمریکا مشغول تحقیق و پیش تولید فیلمی درباره نبرد لنینگراد در جنگ جهانی دوم بود که با مرگ او بر اثر سکته قلبی در سال 1989 در رم این پروژه به انجام نرسید.

تهیه کننده اینترنتی: لیلا قیصر خواه
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,
دانلود فیلم سرتو بدزد رفیق (Duck you sucker) دوبله فارسی

این فیلم محصول 1971 ایتالیا می باشد ...



رها ماهرو : خوانندگان عزیز و سینمادوست ، لطفا نظر و نقدتان را درباره فیلم وسترن سرت را بدزد احمق به کارگردانی سرجیو لیونه که از شبکه نمایش تلویزیون پخش شد برای ما بنویسید و بفرستید .



سرت را بدزد، احمق!    کارگردان     سرجیو لئونه

تهیه‌کننده     Fulvio Morsella
بازیگران     راد استایگر
جیمز کابرن
رومولو والی
موسیقی     انیو موریکونه
مدت زمان
    ۱۵۷ دقیقه
کشور     ایتالیا
زبان     ایتالیایی
انگلیسی
اسپانیایی
http://rozup.ir/view/997153/240_cdd41e8e7e609526df11a959b953cc0d.jpg
سرت را بدزد، احمق! (به انگلیسی: Duck, You Sucker!) یا یک مشت دینامیت (به انگلیسی: A Fistful of Dynamite) فیلمی وسترن ایتالیایی محصول سال ۱۹۷۱ و به کارگردانی سرجیو لئونه است. این فیلم را از گونهٔ وسترن زاپاتایی به حساب آورده‌اند. راد استایگر و جیمز کابرن در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم، دومین فیلم از سه‌گانهٔ فیلم‌های حماسی سرجیو لئونه محسوب می‌شود. فیلم اول این سه‌گانه روزی روزگاری در غرب و فیلم آخر هم روزی روزگاری در آمریکا بود که سیزده سال بعد منتشر شد. این فیلم که آخرین فیلم وسترن لئونه به حساب می‌آید، از دید برخی به عنوان یکی از نادیده‌انگاشته‌شده‌ترین فیلم‌های لئونه لقب گرفته است.
.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد